hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. október 23. kedd 
Gyöngyi

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 978 oldal

Atilla
válasz erre | email2016-08-09 20:18:34
Nekem az oldalkocsisra kell idén gumit venni.
A tapadás lényegtelen, hamarabb áll fejre mint megcsúszik. Ráadásul a szóló motorhoz képest a Mitast is marha gyorsan eszi.
Nem tudtok valami bakelit gumit, ami bírja?
Az Orosz gumik jól bírták, de már nem találok olyat sehol.
sorszám: 48540 (145716)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-08-09 15:50:05
Sajnos nem.
Már pár éve nem voltam, pedig tavaly kiváltottam a licenszet is.
Motor versenyre felkészítve, néha megjáratom, de arra nem volt időm hogy kimenjek vele pályára egyedül.
sorszám: 48539 (145713)
(előzmény: dunci360, 2016-08-09 10:52:12)

 
 
dunci360
válasz erre | email2016-08-09 10:52:12
Volt fent a versenyen Hátul k65 is elől végig mitas. Jobb volt a heidenau. :)
Egy félig használt rsw szettet mi is kipróbálnánk
Még mindig pálya etz-zel?
sorszám: 48538 (145712)
(előzmény: Keri, 2016-08-09 08:28:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-08-09 08:28:58
A Mitas az jó gumi, főleg frissen, és főleg utcai/túra motorozásra. Én szerettem. Lábtartóig döntöttem én is minden motoromon (Jawa350,ETZ250,TS125)
,de kb. az alap kiépítésű szoci motorok ahol még jó. Többet nem szabad várni tőle, mert felhúzott lábtartóval már csúsztam is ki vele. Viszont 24 órás versenyeken nem a mélyre döntés a lényeg, ott Bambiék azért szeretik, mert tartós...és gondolom olcsó.

Ha a mélyre döntés a lényeg, akkor egy alap Heidenauval is sokkal kellemesebb már motorozni, RSW meg tényleg olyan hogy akkor csúszik meg ha kiemel valami a tapadásból. Kis TS-re én az ETZ-ről levetett RSW-ket szoktam pakolni, így városi motorozáskor a gumi nem korlátozott :)
sorszám: 48537 (145711)
(előzmény: dunci360, 2016-08-09 07:29:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-08-09 08:20:56
Hát az mindenkinek. A kis TS-t nem a kényelmes ülése miatt szeretem én sem :D
sorszám: 48536 (145710)
(előzmény: Jaky16, 2016-08-08 21:48:21)

 
 
dunci360
válasz erre | email2016-08-09 07:44:40
Szia!
https://www.sportmotor.hu/album/Ys3-FAYTeam
Régi már a galéria, de hátha segít.
Úgy emlékszem a hátsó kapaszkodó csavarjait használtam és fúrtam a segedvázba egy-egy furatot.
sorszám: 48535 (145709)
(előzmény: sipigergo, 2016-08-08 17:06:37)

 
 
dunci360
válasz erre | email2016-08-09 07:29:11
A motor nagyon kezes volt, rengeteg van benne még ezekkel a gumikkal is, hát még jobbakkal... A kipu könyököt nem volt időnk módosítani ezért a rezó sem került fel és gyakran leért a kipu is, volt belőle perec is. Idén lesz módosítva még a lábtartó és a kipu is.
sorszám: 48534 (145708)
(előzmény: Keri, 2016-08-08 21:12:29)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2016-08-08 21:48:21
Levágtunk belőle meg fel is húztuk. De sajna még nem elég, nagyon székes az ülés pozició nekem.
sorszám: 48533 (145707)
(előzmény: Keri, 2016-08-08 21:12:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-08-08 21:12:29
Mitas...akkor szép döntés volt :)
TS.el én nem nagyon döntögettem, mert nagyon hamar leért mindene, de gondolom ti felhúztátok a lábtartót kiput.
sorszám: 48532 (145706)
(előzmény: Jaky16, 2016-08-08 18:40:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-08-08 21:10:47
Normális motoros ruhában nem nagy dolog az esés :)
Na meg így ledöntve eleve nem esik nagyot az ember, ha csak csúszik.
Akkor van gond ha valami útba esik és nekicsapódsz, vagy leakad, és átdob a másik oldalára.
sorszám: 48531 (145705)
(előzmény: astro77joe, 2016-08-08 11:23:49)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2016-08-08 18:40:35
Köszönjük szépen! Ilyen az enduransz menni kell tovább. A gumi se volt a helyzet magaslatán sajna (mitas), meg a bemeneti ív is szar volt már, szét esett a koncentráció a leszakadó kipu miatt. De jövőre gyorsítunk még a motoron egy kicsit meg remélem magunkon is. :)
sorszám: 48530 (145701)
(előzmény: astro77joe, 2016-08-08 11:23:49)

 
 
sipigergo
válasz erre | email2016-08-08 17:06:37
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy ETZ 125-ösöm és egy hozzá való Krauzer doboztartóm (és egy Kesjár túraboxom :) ). Ezeket eddig a Simsonomon használtam, és szeretném áttenni az MZ-re. Tudnátok esetleg képeket küldeni, amin látszik, hogy hogy raktátok fel, ha nektek van? Előre is köszönöm szépen!
sorszám: 48529 (145700)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-08-08 11:23:49
Szuper a gépetek és nagyon jó a videó is! Izgalmas nézni ahogy döntitek a motort és előzgetitek egymást. Én a kicsúszás után biztos ott ültem volna két napig regenerálódni, te meg simán felpattantál és mentél tovább, nem semmi. Mitől csúsztál meg, nem látszik semmi a videón. Elvesztette a gumi a tapadást a betonpanelek illesztésénél, vagy fékeztél döntött motoron, mi volt akkor?
sorszám: 48528 (145699)
(előzmény: Jaky16, 2016-08-07 07:16:51)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2016-08-07 07:16:51
Ehhez nem kell 4 felömlő, plusz amúgy sem lehet bele tenni, csak persely cserével.

ez a mi motorunk a versenyen: https://www.youtube.com/watch?v=KhNdBYz2OIc kb. 110 körül megy 15 lánckerékkel, ahol a gyári henger meg hal ez kb. onnan indul meg, terhelt végfordulat 7300 lehet 4ben.

alakítás egy minituning volt, lényegében le lett esztergálva a henger tetejéből 2mm, és a talpnál meg lett emelve kb. ugyanennyivel. kisebb reszelések a kipucsatornán, meg a dugattyú szoknyáján.
sorszám: 48527 (145698)
(előzmény: astro77joe, 2016-08-02 18:27:05)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-08-07 02:00:47
Találtam valakit, akit többen is dicsértek és sok referenciája is van.
sorszám: 48526 (145697)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-08-02 18:27:05
Sziasztok! Köszi az eddigi válaszokat! Van egy tartalék 150-es etz blokkom, alap méretes, felújított váltóval amit hobbiból szeretnék 4 felömlősre alakítani. Nincs tapasztalatom e téren és már fél éve nem találok senkit, akit megkérhetnék hogy csinálja meg a 150-es hengeremet 4 felömlősre. Tudna valaki abban segíteni, hogy onnan lehetne tervrajzot szerezni hozzá? Csak minimális tuningra gondoltam, 7000-es fordulathoz, gyári karbival és kipufogóval. Vagy esetleg tudtok valakit, akinek van tapasztalata hogy mégis hogy van értelme az egészhez hozzákezdeni, hogy ne rontsam el a hengert? Előre is köszönöm!
sorszám: 48525 (145694)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-07-31 10:18:43
Ha a JSL-502UYC-U Ledből hatvanat beteszem, kiégett a szemed,10 000 mcd darabonként, az hatvannál 600 cd, az valami kétszáz wattos izzó fényének felel meg ha jól emlékszem. És valakóban nem gömb alakban szétküldve.
Darabonként még 25 forint sincs,
Szóval LED és LED között van különbség.
És akkor még nem beszéltem az 5 wattos ledekről. Azokból 60 darab légvédelmi fényszórót alkotna. Igaz kisebb gond lenne a hűtésükkel. Persze az áruk is érdekes lenne.😀
Komolyra fordítva a szót: gugli a barátod, olyan ledet találsz amilyet akarsz.
sorszám: 48524 (145691)
(előzmény: astro77joe, 2016-07-30 17:54:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-07-31 08:11:42
Ha irányított lenne akkor bőven elég lenne a legkisebb is.
Én 4 ilyen LED emittert használok a féklámpához és jobb fénye van mint az izzónak.
Mivel ez gömb sugárzónak van megcsinálva ezért kevés, de szerintem a közepes már elég lehet egy izzóhoz, de ez csak tipp, soha nem láttam ezeknek a fényét, csak tapasztalati úton lehet biztosat mondani.
sorszám: 48523 (145690)
(előzmény: astro77joe, 2016-07-30 17:50:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-07-31 08:08:53
Szerintem szebb színe van ha a megfelelő színt használod. Fényerőben is jobban jársz, noha a sárga LED fénye számszakilag kevesebb, de a színszűrő búra a fehér fény nagy részét lefogja.

Nos igen. Kevesebb Lument nem érdemes használni, de a LED fénye nagyobb lesz azonos Lumen mellet, mert az mindig irányított fény, tehát nem teljes körben szórja szét ugyan azt a foton mennyiséget, ezért intenzívebb a bevilágítás. Erre amúgy a Candella érték az irányadó.
sorszám: 48522 (145689)
(előzmény: astro77joe, 2016-07-30 17:40:07)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-07-30 17:54:45
Na most látom, hogy a hagyományos 21W-os izzó 460lumen fényáramú, míg a 13 ledes cucc csak 200lm. A 60ledes sárga tud 450 lument. Persze az is számít beszerelés után, hogy helyezkednek el rajta a ledek és milyen a színe, stb... lehet elég a 350 lumenes 19 ledes, vagy egyből legyen 60ledes? Valaki kísérletezett már vele?
sorszám: 48521 (145688)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-07-30 17:50:19
Vannak ezekből 13, 19 és 60 ledesek, 2,5w-3,5w-5w fogyasztással, fehér és sárga színben. Nekem most 13 ledes 2,5W-os van, azt írták 21W-nak felel meg, pedig foglalatba téve már nem olyan. Szerintetek melyik adja vissza legjobban az izzó fényerejét? Elég a 3,5W-os, vagy egyből 60 ledes 5W-os kell bele? Az utóbbi éppen hogy befér. (http://leddiszkont.hu/autos-ledek/LLABA15SIFTHCAN19L5050Y/adatlap.html)
sorszám: 48520 (145687)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-07-30 17:40:07
Köszi a válaszokat! Ja és sárga fényűt vettem. A fehérrel jobban jártam volna?
sorszám: 48519 (145686)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-07-30 17:25:17
Amit én rendeltem led index izzókat, elvileg 21W-nak felel meg. Este nagyon szépen világít, de őszintén szólva nappali fényben az izzó jobban látszik. Rendelek hozzá erősebbet.
sorszám: 48518 (145685)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-07-29 09:03:06
Ha nem feltűnő és nem akarnak szemétkedni akkor nem.
Ha akarnak szemétkedni akkor beleköthetnek.
Nekem még soha nem szóltak érte, igaz nekem csak abból látszik hogy LED-es, hogy rendesen világít :)
sorszám: 48517 (145684)
(előzmény: astro77joe, 2016-07-27 23:42:30)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-07-27 23:42:30
Köszi a választ! Csak az index izzókat cseréltem ledesre, azzal gond lehet?
sorszám: 48516 (145683)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-07-26 19:18:40
Ha funkcionál visszapillantóként, akkor nem érdekel senki a műszakin milyen fajta.
A lámpatestekbe izzókba, műszer visszajelzésekbe, fék, futómű, motor módosításokba köthetnek bele ha van.
Pl LED-es izzóval is kivághatnak...persze rosszabb esetben ott helyben kicseréled, vagy már előtte. Nem szokás kötekedni rajta ha nem túl feltűnő és amúgy jó.
Ez a többire is érvényes.
sorszám: 48515 (145681)
(előzmény: astro77joe, 2016-07-26 13:15:13)

 
 
csaprago
válasz erre | email2016-07-26 13:30:29
Sziasztok! Kis ts-emen le akarom cserélni a biztosítéktáblát késesre. Szerintetek milyen táblát érdemes rá venni, vagy szerezni?
sorszám: 48514 (145680)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-07-26 13:15:13
sziasztok! én is lecseréltem a tükröket egy modernebb kinézetűre és ezzel szűkebb ajtón is beférek, nem verem le műhelybe tolás közben. műszaki vizsgára vissza kell rakni a gyári visszapillantó tükröket, vagy maradhat az új pár? köszi!
sorszám: 48513 (145679)

 
 
pandagyik_01
válasz erre | email2016-07-18 17:45:45
Van pár eladó cucc ETZ 250re:

Tank deknikkel(szürke, kopott de használható) tank nem sérült nem horpadt belül minimális légrozsda

Generátor komplettan forgórésszel. Két generátordekni három első sárvédő, egy hátsó.

Váz papírok nélkül
Két komplett hátó fék
Két kerékszett. Az egyiken még használható 5-6mm profilu mitas gumik a másik szett 9000kmet futott még ddr gumis(el lehet képzelni)
Óratartó gyujtáskapcsolóval, fesszab(elektronikus), diódahíd, trafó
Hengerfej

Két villatartó kifli
Pár első villa, az egyik még használható a másiknak a rugója az alsó része ok.
muanyag kupak és csavar megvan midegyikhez. Van pár uj porvédő harmonika. Egy új légszűrő

Az egész egyben 40 kampósorrú Mátyás.
Meg ki tudja mit meg nem találok még, de az irányár akkor is ennyi

Alkudni lehet, kell.

csőváz(lemezváz)

endre.horvath@gmail.com
sorszám: 48512 (145677)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-07-18 09:48:21
Ja úgy lehet. Olyat én is láttam sima szünetmentesben is hogy kikönyökölt az évek során az ólom.
sorszám: 48511 (145676)
(előzmény: Atilla, 2016-07-17 21:47:42)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-07-17 21:47:42
Egyébként nekem sem volt gondom vele, évekig használtam télen-nyáron. Azután megunta a nyüstölést.
sorszám: 48510 (145675)
(előzmény: Keri, 2016-07-17 19:13:58)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-07-17 21:45:49
Én nem vagyok egy sportember, meg túl kitartó sem, tuti nem rugdosok addig egy MZ-t, míg lemerül az akku. :-)

Egyébként régen elég csóró gyerekek voltunk és nem jutott akkura a MZ-kből épített mindenféle krossz motorba. Ezért 2db sorba kötött lapos elemmel indítottuk. (6V-os TS). Beindult lehúztuk az elemet, zsebre tettük és irány nyélgázzal a hegyre... :-)
Simán beindult vele kb. egész nyáron.
Volt aki azt állította, hogy egyel is beindul, de ahhoz már jó bolygóegyüttállás kell! :-)
Viszont innen tudom, hogy a lapos elemre pont passzol a csúszósaru! :-)
sorszám: 48509 (145674)
(előzmény: astro77joe, 2016-07-17 18:11:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-07-17 19:13:58
Nekem nem volt gondja a meleggel, inkább a fagyot nem bírja, bár ezek nem bírnak túl nagy áramokat.

Én csak ilyennel versenyeztem az ETZ-vel, mert ott probléma ha kifolyik a sav.
Volt olyan hogy megyek egyszer csak leáll a motor, nézem mi van, és ott pattog mellettem az akku a földön :D
Visszaraktam és mentem tovább :)
sorszám: 48508 (145670)
(előzmény: Atilla, 2016-07-17 10:11:01)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2016-07-17 18:11:20
Én egy 9,5 Ah-ás savas aksit használok, ez a legnagyobb, ami befér a 150-es etz-b. Ez a nagy aksi akkor jó, ha valamiért nem indul be elsőre a motor és keresni kell a hibát próbálgatással. Olyankor sokszor kell rugdosni és az meríti az aksit. Vagy ha mínusz 10-15-20 fokban kell beindítani, a kisebb aksi jobba megérzi a mínuszokat.
sorszám: 48507 (145669)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-07-17 10:11:01
Mióta nekem a nyári 30 fokban Lengyelországban a világvégén elrepedt az oldala és szó szerint felrobbant, azóta nem veszek riasztó akkut.
Egyébként az MZ-be meglepően nagy akkumulátorokat ajánlott a gyár, de nem sok értelme van. (Vagy csak én nem látom)
sorszám: 48506 (145667)
(előzmény: Keri, 2016-07-16 13:42:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-07-16 13:42:35
Mivel nincs rajta önindító, ezért mindegy neki.
A riasztó akku nem bírja a fagyokat, meg a túlmerítéstől is gyorsan megdöglik, de én azt használok, mert olcsó, és max cserélem.
sorszám: 48505 (145664)
(előzmény: KisTSávó, 2016-07-15 12:42:48)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2016-07-15 12:42:48
Sziasztok!

ETZ-be milyen fajtájú és kapacitású akksit ajánlotok?

A mostani kezdi megadni magát, ami egy zárt, savas 7Ah-ás, viszont nem fért el szépen mert kissé nagy volt.

Elég lenne-e egy 4,5 Ah-ás, illetve jók-e ezek a riasztóakkumulátorok, vagy rendes, nyitott savas ólomakksit érdemes bele tennem?
sorszám: 48504 (145663)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-07-08 08:54:18
Bár lehet FET sem kell. 3A-ert bírnak ezek alapból.
sorszám: 48503 (145645)
(előzmény: Keri, 2016-07-08 08:53:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-07-08 08:53:47
Teljesen jól működhet.
Nem is hülye ötlet, a kínaiaktól 300forint egy ilyen, még 200 forint egy FET, és azon felül hogy olcsó, a kapcsoló üzem miatt a terhelés is kicsi.
Csak a szabályzó potit cseréld ki fix ellenállásra, mert az a gyenge pont.
sorszám: 48502 (145644)
(előzmény: Árpád, 2016-07-06 10:29:23)

 
 
Kovács88
válasz erre | email2016-07-07 22:03:20
Köszi a segìtsèget megfogadom a tanácsod.
sorszám: 48501 (145643)
(előzmény: Atilla, 2016-07-07 18:32:47)

 
 
Atilla
válasz erre | email2016-07-07 18:32:47
Nem ismerem őket, kívülről mind egyformák.
De szerintem ez ugyanaz a gagyi taiwani cucc, mint amit nálunk lehet kapni. Én inkább szereznék egy gyári tűt a gyári karbiba. Olcsóbb is és biztosan jó lesz.
sorszám: 48500 (145639)
(előzmény: Kovács88, 2016-07-06 13:54:49)

 
 
Kovács88
válasz erre | email2016-07-06 13:54:49
Én ezekre az új karbikra gondoltam.Véleményetek?
sorszám: 48499 (145635)

 
 
Kovács88
válasz erre | email2016-07-06 13:53:54
https://www.zweirad-schubert.de/de/bvf-vergaser-30n3-1-etz250251301
sorszám: 48498 (145634)

 
 
Kovács88
válasz erre | email2016-07-06 13:50:33
http://oldtimershop-dresden.de/epages/fd622aee-8918-4cac-b109-04f69fe77954.mobile/de_DE/?ObjectPath=/Shops/fd622aee-8918-4cac-b109-04f69fe77954/Products/17121-00M&Locale=de_DE
sorszám: 48497 (145633)

 
 
Kovács88
válasz erre | email2016-07-06 13:47:16
Miért nem tudok beilleszteni oldalt?
sorszám: 48496 (145632)

 
 
csaprago
válasz erre | email2016-07-06 12:31:29
Akkor lehet megcsináltatom egy elektronikához értővel. De szerintem rendelek egy Müller félét. Legalább lesz tartalékom.
sorszám: 48495 (145630)
(előzmény: Keri, 2016-07-06 07:16:48)

 
 
Árpád
válasz erre | email2016-07-06 10:29:23
Én mostanság stepdown feszszab Ic-N gondolkodok. Egy fettel a kapcsoló kimenetén szerintem fillérekből meg van a kiválló feszszabom. Igaz nem teljesen erre találták ki, de nem tudom belátni miért ne működne, referencia feszültséghez hasonlított mért feszültség alapján kitöltési tényező..... Jónak kell lennie. Ha a motorom felé járok és az Ic is elő kerül a lomtárból, ki is próbálom.
sorszám: 48494 (145629)
(előzmény: Keri, 2016-07-06 07:16:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-07-06 07:16:48
Ha benne vagy picit az elektronikában, (tudsz forrasztani és felismered az alkatrészeket) akkor nézd meg hogy mekkora zéner van benne. Lehet hogy rossz az értéke. Találkoztam már ilyennel
Sajnos a kapcsolási rajzot nem találom, pedig volt valahol erről a fajta szabályzóról.
sorszám: 48493 (145627)
(elözmény: peti74, 2016-07-05 20:03:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2016-07-06 07:14:16
Új csatos már nem létezik. Utángyártott van, mert az Ázsiaiak mindent gyártanak amit megvesznek, de a minősége ezeknek rosszabb mint egy lestrapált gyárinak. Érdemesebb/egyszerűbb az eredetit megcsinálni rendesen. Legutóbb amikor havernak kellet beüzemelni egy új karbit akkor gyakorlatilag a nagy részét az alkatrészeknek a régiből pakoltam át :D az öntvény egészen jó volt, azt érdemes volt megtartani.
sorszám: 48492 (145626)
(elözmény: peti74, 2016-07-05 17:22:40)

 
 
László55
válasz erre | email2016-07-06 06:01:02
Kedves peti74!
Szeretnélek megkérdezni, hogy ha kuplung lamellákat cseréltem a 150-es ETZ-n, akkor mekkora mértékű legyen a hézagolás, hogy jól be lehessen állítani.Nem találok sehol hézagolási táblázatot.
sorszám: 48491 (145625)
(elözmény: peti74, 2005-02-01 23:27:03)

 
  Összesen: 978 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17652)
MZ (48890)
Jawa (27037)
police (1763)
Simson (3404)
Izs (609)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu