:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Udv!
Melyik a legjobb olcso olaj
-2000Ft/liter alatt?
-1000Ft/liter alatt?
Sziasztok!
De régen jártam már erre...
Szeretném a 250-es ETZ-met megajándékozni egy jó (új, vagy felszabályozott) féktárcsával. Ahogy nézem az új, gyári (német) féktárcsa horror áron van. Láttam egy másik megoldást is (talán török), amihez komplett elsőkereket kell cserélni. Bontott, felszabályozott tárcsa pedig olyan, mint a fehér holló.
Hol lehet mostanában elfogadható áron féktárcsához jutni? :)
Köszönöm a válaszokat!
Üdv:
Goss
A TS-t azzal szerelték. Az 250-es ETZ-t 3,50* 18-al, a 251-nél visszatértek a 16-ra.
Nem tudom miért, biztos ez maradt raktáron... :-)
Sziasztok!
Rég jártam erre, de ismét MZ gondjaim akadtak.Egy pár év kihagyás után,már sokat felejtettem, és nem igazán találok már TS250/1 adatokat.
Mz hátsó kerék méret kellene nekem, tényleg 3,50*16-al szerelték?
Egyébként bár mostanában nem nagyon foglalkozok a motorokkal, de régebben volt olyan hogy ügyes kezű ETZ-s lakatos legyártott egy csomó kipufogót ahol figyelt a méretezésre és a minőségre.
Elég gyorsan szétkapkodták, de az ilyen gyártásokból érdemes megcsípni bármi áron, mert ezek (megkockáztatom) jobb kipufogók mint a gyári.
Bolti kipufogóból régen volt drágább meg olcsóbb. Itt is a drágább volt a jó. Bolti rezonátor soha nem volt jó ETZ-re. Csak a hangja és a kinézete meg persze az alacsony ára miatt veszik.
Nem tudom most mit gyártanak, mert jó ideje egy ETZ-s sem próbálkozott vele, de az utolsó vásárlás ami itt a fórumon kiderült azt az eredményt hozta, hogy valami 9000-re van hangolva. Ezen felül szétvágva az is nyilvánvalóvá vállt hogy nem tisztelte a fizikát az aki hegesztette, mert a gáz útjába benyúló lemezvégekkel találkoztak.
A gyártó csak eladni akar, nem érdekli hogy jó is legyen.
Nem véletlenül gyári, de inkább eredeti katonai kipufogóval mennek az ETZ versenyzők, és az igényes túrások is.
Simson rezonátor biztos nem lesz jó ETZ-re.
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a webshopokban kapható etz sport/rezonátor kipufogókkal? Néhány simsonos elégedett, más szerint a vas árát sem érik meg. Tényleg ennyire rosszak? Tudom, hogy a hengerhez kel hangolni egy rezonátort egy adott fordulathoz vagy tartományhoz igazítani, de gondolom ezeket a gyártó is tudja nem? Mi az igazság ezekről a vasakról?
Feszültség mennyi, pörgetett motornál?
Akkud is tönkre fog menni.
Vagy csak simán laza a lámpatest és rázkódik amit az izzószál nem szeret.
Szevasztok!
Ha a motor folyamatosan csak a hátsó helyzetjelző izzót vágja ki akkor vajon hol keressek hibát? Gyújtáskapcsolóban? Amióta tönkrement a LED panel naponta kivágja...
Ja :D
De amúgy nem a környezetbarátság a lényeg, hanem az hogy ez egy fokozatmentes nyomatékváltó tranzisztorból építve :D
A lényeg az hogy ha akarnánk ezt is meg tudnánk oldani mert környezet védők vagyunk. Meg okosak. :D
Védd a fákat!
Egyél hódot!
Más kérdés, hogy többe van az egész mint egy tiptop MZ :)
Ja végül is jó ötlet, azt könnyebb beszerezni mint a bolygóművet.
Nem kell nagy aksi meg motor.
Ebből 2-3darab
https://hobbyking.com/en_us/graphene-6000mah-6s-65c-w-xt90.html
Meg maximum egy ilyen motor
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-rotomax-80cc-size-brushless-outrunner-motor.html
A plusz generátornak pedig még kisebb is jó, mivel úgy van, hogy a motorhoz képest gyorsító áttétellel kapcsolódik. Azaz kis fékező teljesítménnyel lehet szabályozni az összegzett fordulatszámot és így a benzinmotor motor nyomatékát.
Én a két hajtás összehozására quad diffit használnék. A diffi fordítva is működik. A két fordulat összege az eredő fordulat. A villanymotor és az aksik mehetnének hátra a doboz helyére. Két lánckerék által v alakúra megtört lánc kellene a hátsó kerék rugózása miatt. Beburkolva talán nem nézne ki elviselhetetlenül kreténül a cucc. Az esetleg szükséges plussz generátort még nem tudom hová tenném.
De én még egy normál ETZ-re sem szívesen ülnék már fel, nemhogy egy hibridre. :D
Én meg vettem egy Toyota Priust...lényeg hogy nagyon tetszik ez a hibrid hajtás, egyszerűen zseniális műszaki megoldás, és nem is olyan bonyolult mint elsőre tűnik.
Szóval kéne csinálni egy hibrid ETZ-t :D
Mechanikailag annyi, hogy a kuplung helyére egy bolygóművet kellene belefaragni, két villanymotorral, váltót kiiktatni, a többi már elektronikus vezérlés szintjén történik.
Közben rájöttem, hogy tévedtem. Amit láttam, az nem MZ-ből faragott dízelt, hanem az MZ-be faragott bele egy dízel motort.
https://www.youtube.com/watch?v=WuKosz8Kujg
Így már sokkal kevésbé izgalmas :-(
Modell motorokat nem ismerem, nem is tudtam, hogy hogyan működnek. De ha belegondolok logikus, ott a súly sokat számít.
Nagy 2t diesel az tudtommal ma is sok van. Teherautók is, de főleg hajómotorokban.
Modell motorok mind kétütemű dieselek, igaz, ott éter, metanol keveréket használnak, ami már kisebb sűrítésnél berobban.
De a Főkert által használt régi traktorok is kétütemű dieselek, szóval nem lehetetlen csak felesleges :)
Ezt én sem értettem miért nem lehet normálisan 90 fokban visszaperemezni az utángyártott könyöknél.
Krómozás és hajlítás előtt akár házilag is meg lehet rendesen csinálni, annyira nem téma, de így utólag már csak taknyolni lehet vele.
Esetleg utángyártott könyököd van?
Mert az sajnos mind szar.
A könyöknek olyan bonyolult 3D-s alakja van, hogy a DDR-en kívül nem lehet még egy olyat gyártani! :-)
Valami magyar ember csinált olyat is. Valahol láttam róla cikket. Ha jól emlékszem 250-es TS ből faragta. Amúgy mindenki így hívja, karika is, meg tűz is van ott... :-)
Növeljük meg a kompressziót, így már gyertya sem kell mejd bele. :)
Ma vettem Pécsen. Talán jó lesz. Vmi egytengelyűségi probléma van, mert amikor kiszedtem, ferdén volt összenyomódva a régi.
ja hogy kipufogó tömítés...már azt hittem gyártottak diesel MZ-t is :D
Azért nem tudják mekkora, mert gyárilag nincs benne olyan. Szoktak tenni bele, ha kifúj, de mivel nem olyan a kiképzése a hollandernek, hogy legyen benne, nem sokat ér.
ETZ 250-eshez tűzkarikát akarok venni, de már a boltban sem tudják itt Győrben, mekkorászor mekkora kell. Úgy tervezem, h sublerrel megyek oda a boltba. Plíz help.
Thx
Szerintem alsóhangon 150E Ft, ha lenne forgalmim hozzá a 250/1esen sem adnám el ez alatt, bár tekintettel az ETS ritkaságára, a tökéletesen működőképes 200E fölött is elmehet.
Amugy mindenkinek boldog új problémamentes túrákban motorozásban gazdag évet kívánok! :)
Sziasztok!!!
A mai nap szert tettem egy mz ets 250-esre,azt tudom hogy nagyon ritka.Azt szeretném tudni hogy mennyit érhet manapság.a gép kb 20 éve áll,de nem a szabad ég alatt és le is volt takargatva.szürke forgalmis de bármikor forgalomba helyezhető,eredeti tulajdonostól vettem!!!
Köszi a segítséget!!
Sziasztok Szocimotorosok!
Régebben még aktív voltam itt, volt/van egy 150-es TS-em. Most pedig sikerült szert tennem egy ETS 250-re! :) Ezzel kapcsolatban lehet lesz majd pár kérdésem, hátha felpezsdül tőle a fórum!
Üdv!
MZ ES 250 Trophy eladó!
http://veteranapro.hu/szolo-motorkerekpar/61992-mz-250-trophy
Sziasztok. Csináltatnak egy rendes babszi gyújtás átalakítót etz 250re. Ha tud valaki segíteni előre is köszönöm.
Sziasztok! keresek használt alkatrészeket etz 250-es motorhoz: Kuplung alaplap, és primer fogas kereket(malomkerék).
Újat mennyire javasoljátok, illetve ha új milyen gyártótól ami ér is valamit.
Szia. Próbáltam már de nem lett jó. Nekem az a gyanús hogy alacsony fordulaton nem add rendes szikrát.
szerintem stroboszkopos gyújtásvizsgálóval be tudod lőni.
Szerintem.
üdv
sorszám: 48674 (145993)
( előzmény: Dávid mz 250, 2016-11-16 15:45:27)
Hello. Van egy egyedi 300as etz hekkeltem rá babszi gyújtást de nem tudom rendesen beállítani tudna nekem ebben valaki segíteni??? erdeszke28@gmail.com
Hello. Már azt hittem történt valami...
Kb 1 hete nem volt elérhető az oldal.
De megnyugodtam.megint van.
üdv nektek.
Illetve ha van valakinek HALL-os gyujtásról rajza,illetve nyák terve szívesen venném.
Jó volna 6 és 12v-os változatban is.
6v - Pannoniára, 12v etz-150 re kellene.
üdv nektek
DLaca
Megrendeltem 4,5 ampereset 2100 ft körül. Egy próbát megér.
Sőt! Volt, hogy még ennél is kisebb, 2Ah-s akkuval jártam egy szezont :) Mondjuk az már szerintem is kicsi, de az akadt a kezembe ingyért valami kütyüből bontva, gondoltam addig eljárok vele amíg nem veszek normálisat.
Alapvetően bőven elég.
Nincs önindító, meg ha jár a motor akkor dinamóról megy. Ha alapjáraton nincs is töltés, azt csak rövid ideig kell bírnia, azt meg bírja gond nélkül.
Én még a sátrat is felállítottam tompított fényénél álló motornál, és azt is bírta.
:)
Nézegetem a képeket, s válaszoltam.
Ne lepődj meg nagyon, de nincs más út...
:(
Teknőc
Szia!
Írtam neked privátba!
Szia!
Rég Hallottam felőled, jó hogy még meg van a géped...
Remélem jól van a kis család.
Nem tudom, hogyan találkozhatnák, jó volna egyszer újra összeakadni...
Nekem is volt nagy gép, de eladtam.
Hasonlóan, jártam mint te...
Fájt, de nem bánom. Szerintem örökre kismotoros maradok, s ez van. :)
No, már te is elektronikus..? -Jó dolog.
Teknőc
Ilyesmire gondoltam. Nade az amper elég neki? Vagy érdemesebb nagyobbat belerakni? A fesszabom az elektronikus.
Én ilyesmit szoktam használni.
https://www.akku-elem.hu/6V-4-5Ah-zsel-s-akkumul-tor.html
Elektronikus fesszab. erősen ajánlott, vagy pontosan beállított mechanikus.
Én 1-2 évente tönkreteszem az akkut a téli leállással. Ezért szoktam rá ezekre a nagyon olcsókra, mert annyit ez is kibír gond nélkül.
Sziasztok! Milyen riasztó akkumulátort vegyek ki ts-be? Eddig a hagyomágyos fajta savas akksit használtam, de most újítani akarok, mert több helyen jókat olvastam róla. Köszönöm a válaszokat!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|