:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok!!!
A mai nap szert tettem egy mz ets 250-esre,azt tudom hogy nagyon ritka.Azt szeretném tudni hogy mennyit érhet manapság.a gép kb 20 éve áll,de nem a szabad ég alatt és le is volt takargatva.szürke forgalmis de bármikor forgalomba helyezhető,eredeti tulajdonostól vettem!!!
Köszi a segítséget!!
Sziasztok Szocimotorosok!
Régebben még aktív voltam itt, volt/van egy 150-es TS-em. Most pedig sikerült szert tennem egy ETS 250-re! :) Ezzel kapcsolatban lehet lesz majd pár kérdésem, hátha felpezsdül tőle a fórum!
Üdv!
MZ ES 250 Trophy eladó!
http://veteranapro.hu/szolo-motorkerekpar/61992-mz-250-trophy
Sziasztok. Csináltatnak egy rendes babszi gyújtás átalakítót etz 250re. Ha tud valaki segíteni előre is köszönöm.
Sziasztok! keresek használt alkatrészeket etz 250-es motorhoz: Kuplung alaplap, és primer fogas kereket(malomkerék).
Újat mennyire javasoljátok, illetve ha új milyen gyártótól ami ér is valamit.
Szia. Próbáltam már de nem lett jó. Nekem az a gyanús hogy alacsony fordulaton nem add rendes szikrát.
szerintem stroboszkopos gyújtásvizsgálóval be tudod lőni.
Szerintem.
üdv
sorszám: 48674 (145993)
( előzmény: Dávid mz 250, 2016-11-16 15:45:27)
Hello. Van egy egyedi 300as etz hekkeltem rá babszi gyújtást de nem tudom rendesen beállítani tudna nekem ebben valaki segíteni??? erdeszke28@gmail.com
Hello. Már azt hittem történt valami...
Kb 1 hete nem volt elérhető az oldal.
De megnyugodtam.megint van.
üdv nektek.
Illetve ha van valakinek HALL-os gyujtásról rajza,illetve nyák terve szívesen venném.
Jó volna 6 és 12v-os változatban is.
6v - Pannoniára, 12v etz-150 re kellene.
üdv nektek
DLaca
Megrendeltem 4,5 ampereset 2100 ft körül. Egy próbát megér.
Sőt! Volt, hogy még ennél is kisebb, 2Ah-s akkuval jártam egy szezont :) Mondjuk az már szerintem is kicsi, de az akadt a kezembe ingyért valami kütyüből bontva, gondoltam addig eljárok vele amíg nem veszek normálisat.
Alapvetően bőven elég.
Nincs önindító, meg ha jár a motor akkor dinamóról megy. Ha alapjáraton nincs is töltés, azt csak rövid ideig kell bírnia, azt meg bírja gond nélkül.
Én még a sátrat is felállítottam tompított fényénél álló motornál, és azt is bírta.
:)
Nézegetem a képeket, s válaszoltam.
Ne lepődj meg nagyon, de nincs más út...
:(
Teknőc
Szia!
Írtam neked privátba!
Szia!
Rég Hallottam felőled, jó hogy még meg van a géped...
Remélem jól van a kis család.
Nem tudom, hogyan találkozhatnák, jó volna egyszer újra összeakadni...
Nekem is volt nagy gép, de eladtam.
Hasonlóan, jártam mint te...
Fájt, de nem bánom. Szerintem örökre kismotoros maradok, s ez van. :)
No, már te is elektronikus..? -Jó dolog.
Teknőc
Ilyesmire gondoltam. Nade az amper elég neki? Vagy érdemesebb nagyobbat belerakni? A fesszabom az elektronikus.
Én ilyesmit szoktam használni.
https://www.akku-elem.hu/6V-4-5Ah-zsel-s-akkumul-tor.html
Elektronikus fesszab. erősen ajánlott, vagy pontosan beállított mechanikus.
Én 1-2 évente tönkreteszem az akkut a téli leállással. Ezért szoktam rá ezekre a nagyon olcsókra, mert annyit ez is kibír gond nélkül.
Sziasztok! Milyen riasztó akkumulátort vegyek ki ts-be? Eddig a hagyomágyos fajta savas akksit használtam, de most újítani akarok, mert több helyen jókat olvastam róla. Köszönöm a válaszokat!
Na jó, visszaraktam. Szólj ha leszedted.
Nem fogom fent hagyni. Nem sajnálom, de mint írtam vannak szerzőijog trollok.
Keri írta:
260mega
Ide rakom fel, de még töltődik MZ.ZIP néven.
https://onedrive.live.com/?id=A35D444ABEE610B6%21434&cid=A35D444ABEE610B6
Szólj ha letöltötted, mert törlöm.
Ennyi...:)
Teknőc
Nem találom levettétek az mz.zip-et? :)
EU-ban nem fődarab a motor, nincs regisztrálva. Természetesen Magyarország ez alól is kivétel, de a Mozaikban mondták, hogy ha sérült a motorszám akkor csak bejegyzik, és nincs vele gond a továbbiakban.
Azonban nem tudom mi most a gyakorlat, ez nekem régen volt. Kérdezd meg valami közeli műszakiztatónál, vagy ocsmányirodában, mert az is lehet hogy ingyen és probléma mentesen cserélik a forgalmit. Viszont valami adásvételi vagy számla kell a csere blokkról...nekem legalább is kellet, de így probléma mentes volt az átírás. Akkor még kellet fizetni a forgalmiért, de eleve betelt, és amúgy is cserélnem kellet volna.
Szevasztok!
Ezzel a típusazonos blokkcserével kapcsolatban: vajon egy egyszerű műszaki vizsgán nézik, hogy legutóbb milyen blokkszáma volt a motornak? Szólnának érte?
Mert idén szétkaptam, de a réginek a tömtőfelületei olyan sérültek voltak hogy jobbnak láttam egy másik blokkot szerezni.
Jövő év augusztusáig vmit kéne kezdenem, forgalmit meg nem akarok még cserélni..
Éveken át gyűjtögettük a különböző motorok dokumentációit, itt a Szocimotoroson, de amikor beperelték az MZ Klubot, akkor gyorsan mi is levettük :(
Pedig ezek olyan infók amiket esélye sincs az embernek máshol megtalálni, szóval ez nem egy tipikus szerzői jog sértés.
DÖBBENETES adatbázis, hihetetlen :O
Nagyon szépen köszönöm, sikerült :)
260mega
Ide rakom fel, de még töltődik MZ.ZIP néven.
https://onedrive.live.com/?id=A35D444ABEE610B6%21434&cid=A35D444ABEE610B6
Szólj ha letöltötted, mert törlöm.
Megtennéd, és lennél olyan kedves, hogy nekem is elküldenéd?
Nagyon örülnék neki, köszönöm!
ha érdekel, nekem megvan az ETZ250 doksija :)
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat! Ez a régebbi karburátor sztem, nincs rajta csat, az úszóház három csavarral rögzül. Na de a lényeg, a kis dugattyú tömítéssel, rugóval a helyén van, tehát igen, pótolom a bowdenjét, majd meghálálja az indításnál :) Köszönöm mégegyszer!
A másik szivató helyett: A másik téma a szivató
Így akartam, csak egy szó kimaradt. :-)
Nem így működik, mint gondolod.
A Csatos karbin az alapjárati rendszer függ a normál rendszertől. Vagyis mikor gázt adsz az alapjárat rendszer a gázdugattyú alatt elhelyezett furaton át fals levegőt kap és gyakorlatilag összeomlik. Vagyis gázadáskor nem működik, ezért nincs szerepe az részterhelés beállításában.
A másik szivató, itt egy fúvókát nyit ki a kis dugattyú és azon át a vákuum plusz üzemanyagot szív fel. Nem kap sehol plusz levegőt, pont ez a lényege, hogy kevesebb legyen a levegő a keverékben.
Bocsánat, ha valakit is félrevezettem, nekem csatos karburátor van a 250-esen, azon működik a dolog. De elültetted a gondolataimban a kétséget így megnéztem egy 30N2 típust is gyorsan. A szívató irányából az üzemanyag szívócsöve nem ütközik ér a gumi dugaszhoz (ami szerintem a gyári helyzete a 35-ös alapjárat fúvókához-ebben persze nem vagyok feltétlen biztos) akkor ott juthat be levegő...
A csatos karbimon van gyári alapjárati mennyiség csavar jobb oldalon, bal oldalon egy részterhelés állító amivel az alapjárati fúvókához kevert levegőt tudom pontosan belőni, cserélhető a hüvely amiben a tű mozog, 150-es főfúvóka van benne, mert egy csavarral tudom a hozzákevert levegőt állítani.
Egy a baj, nem lehet terhelés nélkül fordulatszám után hangolni mint a láncfűrészt. De összességében jó, mert nem kell szétdönteni az út szélén ha nem megy.. :)
Ilyen csak a Jawa350-esen van. MZ-n nincs lehetőség úszószintet emelni dúsítási céllal.Szívogathatod a túlfolyót is, mivel nem csak azon tud bejutni levegő oda, így semmi hatása nem lesz.
Nem úgy működik, na meg a fűnyíró karbinál is klasszisokkal bonyolultabb.
Volt valahol letölthető magyar nyelvű BVF karburátor beállítási könyv.
Milyen karbi egyébként csatos, vagy a régi fajta?
A szivató helyén legalább egy gumidugónak kellene lennie rugóval lenyomva. Ha jó értem ez a gép úgy működik, hogy a levegőszűrőt megkerülve levegőt tud szívni a bovden bemeneti helyén, belül pedig üres. Már ha a gumisapka ezt engedi, akkor még működhet is, mindenesetre érdekes. Az nem gond, ha nincs szivató bovden, mert az úszóházon lévő túlfolyó hidegindításra is használható. csak meg kell szívni a végét amíg meg nem jelenik az üzemanyag
Ezen az elven indulnak a mostani fűnyírók.
Tekerd ki. Van benne egy rugó, meg egy dugó, aminek a végén van egy tömités.
Ebbe a dugóba kell beakasztani a bowdent.
Elé egy rövid bowden hurok is, csak a indításhoz kell...ha jól van beállítva a karburátor.
Ha nincs benne a dugó, akkor folyamatosan ömlik bele a benzin...az rontja a beállíthatóságot, és a teljesítményt, no meg a fogyasztást.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni Tőletek:)
Szóval vettem egy gokartot, elég leharcolt állapotban, amelyet elkezdtem lassacskán újra összerakni az alapoktól. Egy Mz 250-es motor hajtotta, szeretném a továbbiakban is ezt használni, de sajnos ugyanúgy mint a szerkezet maga, a motor is eléggé viseltes. Jelenleg alkatrészre várok a gyújtáshoz, azonban észrevettem valamit. A karburátoron a szivatót leszedték, s egy lyukas gumisapkát húztak a helyére. A bowden végénél lévő foglalat van csak meg, bowden nincs. A régi gazdája szerint így működött. A kérdés az lenne, hogy ez így jó-e, káros hatása van-e bármilyen? A motor erejét, fogyasztását hogyan befolyásolja? Köszönöm a válaszokat előre, üdvözlettel: Gyula
Az éves olajcsere nem hülyeség, én is így szoktam. Kis kiadás, nagy haszon a motornak.
Nyilván így van,nem vitatom. Én is annak vagyok a híve, hogy olajban kell tartani a szimeringet, de mennyiben befolyásolja a szimering élettartamát? Alapból csupa olaj az a rész amúgy is, de a telet tuti kibírja kiszáradás nélkül.
Nekem is van amúgy olajtudós ismerősöm, ő meg azt mondta, hogy a beindításkor olyan savasodási folyamat indul meg, ami növeli a fém részek errózióját, ezért a rövid beindítások károsak.
Egyébként ezért is kell évente cserélni az olajat.
Na melyik tudósnak van igaza? :)))))
nekem a 250-es etz 5 liter körül evett normál használat mellett, de ha úgy volt benyelte a 6 litert is. 5 alatt soha nem evett. a mostani 150-es etz notóriusan 4.1-et eszik ha esik, ha fúj... és én kenem neki, szeretem ha megy.
Nekem sikerült úgy belőnöm a második 250es ETZt hogy még 4.5 litert sem evett 90es tempó mellett. viszont nem is ment annál gyorsabban. :) De addig úgy húzott mintha normális lett volna. Nekem jó volt úgy, úgyse sietek sose sehova. legalábbis motorral.
Nem volt akkor se fényes állapotban amikor hozzám került, és lássuk be így utólag, nem is sokat javítottam rajta. valahogy meglátszott rajta hogy nem a kedvenc motor tipusom. nem is rá hivatkozom amikor bírálom az ETZt, hanem az elsőre.Az kiválló állapotú volt. Amíg el nem lopták. Utánna megismerkedtem a jawával...
Már vagy ezerszer behangoltam az Ezt-t, ha azt szeretném, hogy ne zabálja le a gatyámat is, akkor alacsonyan kevert alapjáratról indítva dúsul fel a keverék, és egy képzeletbeli plafon szinten megragad ami lefölözi ugyan az erőt, de szinten tartja a fogyasztást. Nálam ez kis gázon és közép gázon egy erőtlen tartományban jelentkezik, de gázadásra a gép tud gyorsulni. A hangolt tartomány szinte a telített alatt egy hajszálnyival található. Most van egy fasza beállításom 15°C-on hasít, de 30°C-ban már szinte el se indul annyira melege van. Egy az egyben mint egy motorfűrész, csak azt sokkal egyszerűbb behangolni :D
Na jó ehhez hozzá tartozik, hogy a moci már annyira kopott, hogy 100 km-enként lerúgja a főtengelyszimeringről a rugót.. :) most készülök cserélni persellyel 25-35-7 esre. -nem akarom már felfúratni- olyan hamar elkopnak.
Annak idején 2 havonta megevett egy gyűrűt. Ráuntam már.
A katasztrófavédelemnél van egy igazi zseni kémikus. Ott tesztelik az összes Magyarországon kapható olajat és minden mást, ami az olajokkal kapcsolatba kerülhet. Minden héten, minden gyártásból kapnak a MOL-tól egy-egy litert minőség ellenőrzésre és engedélyezésre. Akkor még simson-om volt. Ő mondta, hogy a szimmeringek élettartamát leginkább az befolyásolja, hogy mennyi ideig állnak olaj nélkül, ha már egyszer érintkeztek vele. Azt tanácsolta, hogy télen havonta egyszer melegítsem át a motort, ne csak öt percre, hanem rendesen üzem melegre, kb10-15-percre. A hidegben, szárazon állás teszi tönkre azokat a szimmeringeket, amelyek egyszer már érintkeztek olajjal. Autóknál és motoroknál egyaránt. Én azóta így csinálom, igazából nem tudom hogy igaza volt-e, de ki más tudhatná, ha nem az, aki teszteli őket. Persze ettől még nálam idősebbeknek simán lehet ellenkező tapasztalatuk, amit tiszteletbe tartok és simán lehet hogy nekik van igazuk. Ettől függetlenül én így csinálom, ezen nem veszünk össze.
Tehát akkor megállapodhatunk, hogy a hideg indítás az ami nem tesz jót a motornak? És te ebből csinálsz sokat? :) Biztos jó ez neki? :)
Persze nem fog tönkremenni a motorod érezhetően gyorsabban, de csak ezért nem kell beindítani.
Az sokkal nyomósabb érv, hogy a lelkünknek jót tesz a hangja és szaga...én is beindítom rendszeresen, de csak ezért :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|