:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Amit tudtam, megoldottam (elektromos rendszer saruinak, kötődobozkáinak cseréje, lánc, gumik, telók, váltóolaj, ilyesmi), de a blokkhoz nagyon nem szeretek nyúlni, persze a karburátort, gyertyát kivéve. S ha van még neki hátra ~10.000, az nálam akár 2 év is lehet. Aztán nekiállok szakit keresni :)
Szerintem a legtöbb MZnek az a baja, hogy a szükséges karbantartások elmaradnak. Mindíg csak hajtják őket...
20ezer km után mindent át kell már nézni rajt és a váltóolajat is le kell cserélni.
Szerintem amíg gyári a blokk, és nem gyenge a motor, vagy nem csörög túlságosan, addig nem szabad bántani, mert a kisipari alkatrészekkel többet ártassz a motornak, mint használsz. Attól függetlenül egy alapos átnézés sosem árt/gyújtás karburátor, elektromos rendszer olajcsere/.
Ha télleg 23ezer van benne nem kell még fejujítani mert még van vagy 10ezer hátra neki... és ha szakbarbárhoz viszed lehet ront rajta! Jópézé...
Köszi a megnyugtatást :) A hangja ellenére megbízhatóan üzemel a típus, úgyhogy akkor nyugodt szívvel békén hagyom. Viszont télen ráférne szerintem egy nagyobb átnézés/csapágyak cseréje/miegymás, hadd örüljön a lelke (no meg az enyém is). Kihez lehetne vinni vajon (Bp), és nagyjából mibe kerülhet a játék?
szerintem sem kell túl nagy feneket keríteni a dolognak, mert minden MZ csörög gyárilag is ez ilyen.
Főleg gázelvételkor (esetleg motorféknél na ezt kerüljük)van 1-2 igen kemény csapszeghang mert nem kap elég benyát hirtelen azt mire berobban pont nem akkor lesz ideális és rosszkor veri fejbe a dugót.
Ha túl szegény a keverék akkor is csörög terhelésnél de ez inkább ilyen halk nyöszörgésszerű.
Ha kopog a motor meglehet túl nagy az előgyújtás (3mm a gyári érték).
Ha viszont keményen csörög mindíg vagy néha hangosan és intenzíven keményen csörög akkor lehet alsó tűgörgö kopás ez nem gond megy ammeddig meg 1x majdcsak szétesik azt beáll. Nem lehet megjósolni mennyit megy még ilyenkor lehet 10 de 1000km is vagy több :-)
A legnagyobb gáz ha a felső tűgörgő szétesik és meghúzza a hengert, mert azt utána legfeljabb csak a max túlméretre lehet majd fúrni.
De az a 2 utóbbi csörgés azért elég hangos és még a süketek is meghallják :-)))
Az mz az eredendoen csorog. Sokan ezt nem fogadjak el, de ez mar csak igy marad.
Persze van normalis es kritikus csorges, de ezt igy irasban nem nagyon lehet szemleltetni. Egy tapasztalt ful viszont meg azt is megmondja melyik porcikaja csorog. A csorges lehet a csapszeg, gyuruk, hajtorudcsapagy, fotengelycsapagy, kuplung, kuplungcsapagy, primerlanc, subertu, kipufogo kifujas, hengerfejkifujas, rossz elogyujtas, vagy rossz karbi beallitas miatt is. 23ezer km -el mar csoroghet egyebkent a csapszeg, nem kell vele foglalkozni, 1-2 szezont biztosan kihuz meg ha amugy rendben mukodik a motor.
Az en versenyre hasznalt ETZ-m is ugy csorog mint aki most akar szetesni, megis ezzel a csorgo hajtoruddal sikerult eloszor hiba nelkul versenyeznem, mikozben a vadi uj csorgesmentes hajtorud egyszeruen besult
Hello
Biztos volt már kérdés 65536-szor, de. ETZ150 a típusom, és azt a "klasszikusként" aposztrofált csörgő hangot hallatja, ha magasabb a fordulat. Utánaolvastam, és ugye legvalószínűbben a dugattyúcsapszeg a ludas. Kb. 22-23ekm van a motorban, úgy tudom, nem volt felújítva semmije (két hónapja se járok vele). Mikortól gáz a csörgő hang, és okozhat-e ez valami nagyobb hibát? Ebben a szezonban már nem szeretném megbontani...
nah erre már gondoltam én is,majd írj fejleményt.fontos lenne.
én arra gondoltam,hogy a simónak van ott ilyen távtartója,és majd azt rakom bele,és lyukát középen fúróval megnövelem hogy mzcsapszeg jó legyen bele,és faxán kihézagolom.
12V-on nem szokott ilyen gond lenni. Ez a jelenseg arra utal hogy jelentosen valtozik a feszultseg a fordula hatasara. Ebben az esetben komoly eselye van annak, hogy a fesszab tonkrement. Ellenorizd le muszerrel milyen felszultsegek jelennek meg az akkumlatoron allo helyzetben, gyujtassal, alapjaraton, es nagy fordulaton. minimum 12V maximum 14,5V lehet a feszultseg.
Ez a keses biztositekra csereles nem rossz otlet. Sokkal egyszerubb es uzembiztosabb. Autosboltban, autoelektronikai boltokban, vagy bontoban neznek utana ilyen foglalatnak.
En amugy egyszeruen kiiktattam a biztositektablat, igy biztos nem okoz gondot :))
2 van az akkumulátoron egy a pozitív egy a negatívnak (16A). Egy van az indexrelének (4A). Egy a gerjesztőtekercsnek (2A).
Ezt már én is akartam kérdezni!
:))
Keri! Köszi a segítséget.
Azt elfelejtettem mondani, hogy 12V ETZ125röl van szó. De gondolom itt is ugyan az a helyzet. A fesz.szab az elektronikus. De igazábol csak akkor jó ha nem jár a motor, esetleg alapjáraton. Ha ráhuzom a gázt, akkor szinte csak világít.
Mégegyszer köszi.
Én úgy tudom, hogy a 251-es ETZ-ben eleve gyárilag késes biztosítéktábla volt, és ezt persze be lehet tenni a 250-esbe is, amiben még a régi hengeres volt/van gyárilag. egyébként meg a hengeres is üzembiztossá tehető, ha megcsiszolgatod az érintkezőket, és úgy hajlítgatod, hogy erősen fogja a biztosítékot.
A kiosztásról fogalmam sincs látatlanban, de ez akkor olyan, mint a legtöbb lakás rendszere: vannak a kismegszakítók, és van egy főkapcsoló is.
És ez a bitosítéktábla teljesen kompatibilis? ugyanúgy beszerelhető, és beköthető?
Egyébként ha a biztosítékonál tartunk megkérdezném még, hogy a 4 biztosíték mihez tartozik? mert nekem a leghátsó teljesen áramtalanítani tudja az egész rendszert. A többi akkor mire van??
tudom, hogy kontakthiba. csak az a baj, hogy már többször megcsináltam és mindíg előjön. és ez így szerintem tarthatatlan, elég balesetveszélyes így. és mivel én leginkább éjszaka járok motorral(tömegközlekedés hiányában és kényelmességemből adódóan) így meg főleg.
tams9
bele lehet rakni persze.
bemész mondjuk a Bp. Zichy Jenő utcai motoros boltba ,( bármelyikbe) ,én pl a futár Petinél vettem. kb 800ft, és belerakod ugyanúgy , mint a másikat. nagyon jó kis cucc.
Ezért van, hogy az MZ sek simán átmennek a pávon főlag az a rész az erősségük ahol vakon kell vezetni pár másodpercig :-)))
Ha megigazgatásra megjavult ott a kontakthiba meg kell javítani.
Figyeljetek már!
Hogy lehet késes biztosítéktáblát tenni a 251 ETZ be? Mennyiből jönne ki? és milyen típusból lenne jó rá? Esetleg autóbontóból szerezni? Mert ebből már elegem van.
Tegnap éjfél felé jötem a 3-ason kapcsolnék egy fényszórót erre minden áram eltűnt a motorból, én meg 90 nel gurultam vakon még holdfény se volt, egyszer csak éreztem, hogy már nem aszfalton vagyok végül egy kis homokdob fogott meg az út szélén kb 1 méterre egy főút kezdete táblától. hál'Istennek már lelassultam addigra.
Telefonnal világítva szédszedtem, megigazítottam a biztrosítékot és minden működik.
És ezt már másodjára csinálja.
Somebody!
ugyanez a bajom nekem is!és tudod mi a baja? a dugónál ahova berakod a tűgörgöt,az a kialakitott helye nagyobb mint lennie kellene! próbáld csak ki! és ezért oldalirányba el tud mozdulni. ez az után gyártott dugattyú precizitása...
én ezt most úgy próbálom kiküszöbölni,hogy elvittem esztergályoshoz ,és csináltattok hozzá két darab hézagolót! fontos hogy kettöt ,mert ha csak egyet ,akkor nem lesz centrikus.
nekem ugyanez a bajom. 3000 fordulatszám fölött.
ha lesz fejlemény irok.
keves az olaj v. tul nagy az elofeszites, esetleg nem megfelelo a benne levo rugo.
a harmadik lab az a visszajelzo lampa vezeteke, nem kell bekotni, de egy horele mindig is fordulatszam fuggo lesz egy 6V-os rendszerben. ELektronikus fesszabbal lehet ezt a gondot megoldani. Ami fent van a tuning rovatban az mukodik 6V-on is. Persze ez is feszultseg fuggo, de sokkal kisebb mertekben.
ha fel tud fekudni a kupra a forgoresz akkor nem gond a hazi ek, leginkabb csak felrakaskor pozicional, utana elvileg a kup befeszulesenek kell tartania.
akkor csinal ilyet, ha ferden van a tengely vegen az excenter.
Ha megnyult a lancod cserelni kell. Rovid tavon nem okoz problemat, hosszutavon pedig ki az a marha aki megnyult lancal kozlekedik. Azonkivul, hogy szetuti a csapagyat, a lanckerekeket is tonkreteszi, igy azt is cserelni kell, de a legjobb a lancszakadas ami blokkolo hatsokereket tud okozni, vagy ha nincs szerencsed egyszeruen jol hatbavag, persze miutan ripityara torte es szaggatta a lancvedo burkolatot.
Aztan meg jottok, hogy milyen vacak ez az MZ meg de szerencsetlenek vagytok.
szerintem legyen inkább 3.ba 90 az tuti biztos:))
Sziasztok.
Nem tudjátok mitöl koppanhat az elsö teleszkópom fent? Ha megemelkedik az eleje a motornak, akkor koppanik egy jót. Lefelé csillapít rendesen.
Még egy kérdés: van valami titka a trabi index-relének, hogy egyenletesen villogjon?! Mind a 3 lábat be kell kötni? Nekem csak kettö van bekötve és így fordulatfüggö.
Elöre is köszi.
Sziasztok!
tudna valaki egy címet adni, ahol találok 6v-os mz fesszabályzórol valami rajzot. vagy ha valakinek van esetleg, el tudná küldeni. az a bajom most, hogy összezár a fesszab. és az ellenállás vezetéke elkezd izzani. mitől lehet ez? minden rendben van összekötve. válaszaitokat előre is köszi. e-mail címem: lacee00@freemail
Gyűrüt nem hiszem, hogy kellene venned, de biztos lehet kapni. A megnyúlt láncot meg sürgősen dobd a kukába, mert megeszi a fogaskerekeket is.
Vince
Azt néztem nincs alatta semmi kosz, de az ék valszínűleg nem gyári mer elégé ugy nézki mintha valaki otthon csinálta volna, az a gáz h felénk nem lehet kapni éket hozzá....
De az lehet a baj?
nincsen rosszul feltéve a forgorész a fötengelyre? nekem volt ilyen egyszer. egy kis piszok volt alatta meg rossz volt az ék is
Azt elfelejtettem h ma kicseréltem a komlett forgórészt, mert szerencsére van otthon tartalékba de semmi változás :D:D
Sajnos a probléma nem oldódott + így se ugyan olyan. Ha nem tudtok segíteni fogom a excentert azt átköszörülöm jobbat sajnos nem tok, de még várok hátha tud valaki segíteni.
de hosszu távon se lesz baja töle?
kicserélem. gyürüt lehet kapni boltban?
Vedd meg az enyémet! Műszakira sem kell vinni, a papírjai is rendben vannak :)
Az egy dolog, hogy enm szeretnek a Pataki rendőrök, de még nyoma nem nagyon van.
Vince
Szerintem nem, mert azért ott még van egy csapágyacska is :)
De azért érdemes kicxserélni, mert könnyen hozzáférsz, de általában a körmös tengely, meg a gyűrű között szokta engedni.
Vince
hello
tönkremehet a láckerék szimmering szakaszosan nyúlott lánctol?
Nincs oram de gyari atetellel megyek, igy tippem szerint 6ezret.
Sima utcai blokk, semmi atalakitas nincs rajta amitol jobban menne. Siman csak jobban kihasznaljuk a kepessegeit mint az atlag utcai motorozasnal...bar en a kis TS-emet is 5-6ezer kozott hasznalom mindig :))
Köszönöm a jótanácsot, lehet, hogy akkor nekiállok a szimmeringcserének is, bár sürget az idő, hétfőn műszaki :)
sasa666:
Szerintem ne vedd meg azt a gépet, aminek ennyi baja van mind papírügyben, mind pedig műszakilag. Vagy ne ennyiért vedd meg: ugyanennyiért, vagy még 10-20 ezret rádobva jó állapotú, hiánytalan, friss műszakis gépet kapsz. Javaslom, nézd meg a kínálatot pl a www.hasznaltauto.hu-n, vagy a www.hasznaltmotor.hu-n.
Én is a tárcsára tippelek, mert csak fékezéskor szitál, és a tárcsa sem enyenletesen van kopva!
Amúgy a km/h kihajtást tényleg nem lehet kapni?? Mert az gáz lenne...
250esed van eladó? Mennyit kérsz érte? Hol vagy?
Sziasztok! Gyári DDR-es bontott SIMSON és MZ (Ts-ETZ) alkatrészek eladók nagyon olcsón,
megtekinthetőek a
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50262371#2
címen!
Ha valakit érdekel valami, akkor írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre!
tettem fel több alkatrészt! majd ha engedi az időm lefényképezem az összeset.
Kanyarokban nem is. A hosszabb egyenesekben tudunk vegsebesseget menni.
Meg a Hungaroring egy eleg nagy es gyors palya. A kisebb utcai palyakon nyilvan kevesebb lesz, de azt vegkep nem tudom.
Altalaban a vegattetelt is a palyahoz valasztjak, ezert olyankor mas a vegsebesseg.
:O
:))
Azt hittem a kanyarok miatt nem tudjátok a végsebességet menni.
Akkor mindent kihoztok a gépekből... :)))
Nemtudom mert nincs oram. 120-130-ra tippelem.
Kb anyi lehet mint egy jo allapotu utcai MZ esetében. Szeria blokkal megyunk, mert tuningolni nem lehet, csak anyi modositas van, hogy a nagyobb igenybevetelt jobban birja, pl a hengert lazara furjak.
Atlag sebesseget konyebb megmondani.
Hungaroringen 2perc 49masodperc volt a legjobb idom. a Hringen 4200meter 1 kor.
Ez 89km/h, ennel csak lasabb palyak vannak. A legjobbak amugy 2:35-ot mentek ha jol tudom, ez 98km/h átlagban.
De a szimmeringcseréhez sem kell sokkal brutálabbul szétbontani, (Na meg nem is drága) úgyhogy szerintem egyből azt is érdemes kicserélni!
Hali!
Működőképes MZ TS 125 Standard ( csak km-óra ) eladó. Eredeti állapotú, nincs átfaragva, elbarmolva. 13000 km, lábszélvédő, új akksi, régi rendszám, régi forgalmi engedély, biankó adásvételi. Képet tudok küldeni.
Szegeden van, az ára 17.000 pénz. Akit érdekel, firkáljon mailt.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|