:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hei!
Hülye egy probléma de nem tudom máshol megkérdezni. ETZ250 az alany, olajeresztés a tünet, de nem akárhol.
A mese az előző tulaj kiütötte a az üresjárat jelző meletti kis ablakból az oda gyárilag belepréselt fémdugót.
De béna volt és szétütötte a furatot is vele sajnos. Na ebből azt akarom kérdezni hogy hogyan tudnám véglegesen az ottani olajfolyást elállítani?
Pórbáltam már FSB-t meg méregdrága epoxygyantákat csak az a baj hogy ráadásul meg amikor váltok ütődik ez a kis kupak és hát ezek meg nem ütéálló ragasztók, mit tudnátok ajánlani a "nagy balta" helyett?
10 ezer forintért vettem :) amúgy köszi a váltóhoz a tippet majd megnézem!
Ami lehet még a váltóval esetleg, az az, hogy hiányzik belőle egy fixáló golyó, de olyankor mást szokott csinálni és azt is meg lehet csinálni kívülről.
A Váltódból valószinü hiámyzik egy visszahúzórugó. Ki lehet cserélni úgy is, ha csak a balosdeklit veszed le. A Gyújtásodra nem tudok mit mondani. Nekem eddig annyi bajom volt vele, hoyg megszakítót kellett cserélni. Azt esetleg megnézheted. Nekem eddig semmi bajom nem volt a megszakitós gyújtással és szimpibb megszakítót cserélni, mint tirisztort...
A fékedet nem ártana felújítani, főleg hogyha állt a gép vagy két-három évet.
Érdemes szimeringre cserélni a karmantyut a főfkéhengerben, nekem tart kb. két éve. Meg az is lehet éppen, hogy be van rohadva a Fékmunkahengered. Lehet venni mindkettőhöz felújító készletet. Kb. ezer forint. Mennyi volt a verda?
Vinutta
Jah még egy dolog az miért van hogy a váltó fölfele gond nélkül veszi a sebességeket és lefele váltásnál csak úgy megy ha picit fölhúzom előtte a váltót?? Az olajszint rendbe és a kuplung is és nem is reccsen a vált meg nem dobál ki sebességeket
Sziasztok! Vettem egy 150-es ETZ-t és van vele egy-két gondom... Először is a gyújtást nem bírom beállítani pedig Komár és Simsonon mindig betudtam, mert az enyémen most egy babetta lendkerék és mz gyújtás van asszem amúgy ha nagy előgyújtást adok neki akkor mintha kihagyna a gyújtás és csak fhp köröli gyújtással indul be és akkor is csak nagy fordulaton húz kicsin leáll vagy durrog! A másik problémám hogy a féket nem bírom beállítani vettem bele egy légtelenítő csavart és lelégtelenítettem aztán nem tom miért nem akar fogni mert múltkor lassított most meg semmit se fog lehet a fékpofa van nagyon elkopva?? Gondolkodok elektronikus gyújtáson is... Remélem tudtok nekem segíteni és előre is köszönöm: Balázs!
Igazad van.
Félreemlékeztem.
meg még nem kellet furatni.
csáo.
3 ezred?
Inkább 4 század.
Sziasztok.
vinném furatni a gépet (ETZ-150).
Első túlméret.
Mester 5500Huf-ot mondott furás+német gyürü+csapszeg+magyar dugó.
Reális ugye ??
Vagy +2000 német dugó.
3ezredes illesztéssel szokta furni.
Véleményeket várok .
Köszi Laca
Csak ovatosan az uton,sok a marharépa!!
***************************************
Nem kottyan :-)))
De holnap megnézem megen a kedvedért mind a 2-nél :-)
SZia!
Én nem néztem meg, de tudom hogy kottyan mindegyik :)
Kottyant a Starom, a B-s Simsonom, meg kottyan ez is
Nehéz is gyújtást állítani tőle :)
Vince
Remélem nem túl komoly a kérésem,csak léccyke valaki nézze már meg.
ha valaki megnézné az ő gépén is ezt,és azt mondaná nálla is picit kottyan,de semmi koppanó hangja nincs,megnyugodnék
mármint mintha a dugattyú kottyanna egyet.ha középen állítom meg a hengerben,és úgy mozgatom onan,ott tökéletesen simán fut.de nézze már meg valaki lécci,neki kottyan e kicsit fent,vagy lent.(köszi)ha nem túl komoly kérés
Könyörgöm nézze már meg valaki az mz-jén,hogy természetes dolog-e ha a felső vagy alsó holtponton úgy érzi az ember mintha kottyana egyet.úgy hogy valaki közületek,lekapja az oldalát és 13as kulcsal forgatja a főtengelyt a felsőholtponton megállítja,és onnan jobbra balra ugráltatja,vagy a gyertya helyén bedug egy csavarhúzót pl,és nézi hogy kotyog e picit,vagy teljesen simán fordul át.akinek nem főtengelyes megnézné nekem csinál e ilyet.hogy itt keressem e a hibát.?
Húszezer után már a hengert is le kéne venni és kopásvizsgálatot végezni, valamit tisztítani ha kell a dugattyút és égésteret.
Amit tudtam, megoldottam (elektromos rendszer saruinak, kötődobozkáinak cseréje, lánc, gumik, telók, váltóolaj, ilyesmi), de a blokkhoz nagyon nem szeretek nyúlni, persze a karburátort, gyertyát kivéve. S ha van még neki hátra ~10.000, az nálam akár 2 év is lehet. Aztán nekiállok szakit keresni :)
Szerintem a legtöbb MZnek az a baja, hogy a szükséges karbantartások elmaradnak. Mindíg csak hajtják őket...
20ezer km után mindent át kell már nézni rajt és a váltóolajat is le kell cserélni.
Szerintem amíg gyári a blokk, és nem gyenge a motor, vagy nem csörög túlságosan, addig nem szabad bántani, mert a kisipari alkatrészekkel többet ártassz a motornak, mint használsz. Attól függetlenül egy alapos átnézés sosem árt/gyújtás karburátor, elektromos rendszer olajcsere/.
Ha télleg 23ezer van benne nem kell még fejujítani mert még van vagy 10ezer hátra neki... és ha szakbarbárhoz viszed lehet ront rajta! Jópézé...
Köszi a megnyugtatást :) A hangja ellenére megbízhatóan üzemel a típus, úgyhogy akkor nyugodt szívvel békén hagyom. Viszont télen ráférne szerintem egy nagyobb átnézés/csapágyak cseréje/miegymás, hadd örüljön a lelke (no meg az enyém is). Kihez lehetne vinni vajon (Bp), és nagyjából mibe kerülhet a játék?
szerintem sem kell túl nagy feneket keríteni a dolognak, mert minden MZ csörög gyárilag is ez ilyen.
Főleg gázelvételkor (esetleg motorféknél na ezt kerüljük)van 1-2 igen kemény csapszeghang mert nem kap elég benyát hirtelen azt mire berobban pont nem akkor lesz ideális és rosszkor veri fejbe a dugót.
Ha túl szegény a keverék akkor is csörög terhelésnél de ez inkább ilyen halk nyöszörgésszerű.
Ha kopog a motor meglehet túl nagy az előgyújtás (3mm a gyári érték).
Ha viszont keményen csörög mindíg vagy néha hangosan és intenzíven keményen csörög akkor lehet alsó tűgörgö kopás ez nem gond megy ammeddig meg 1x majdcsak szétesik azt beáll. Nem lehet megjósolni mennyit megy még ilyenkor lehet 10 de 1000km is vagy több :-)
A legnagyobb gáz ha a felső tűgörgő szétesik és meghúzza a hengert, mert azt utána legfeljabb csak a max túlméretre lehet majd fúrni.
De az a 2 utóbbi csörgés azért elég hangos és még a süketek is meghallják :-)))
Az mz az eredendoen csorog. Sokan ezt nem fogadjak el, de ez mar csak igy marad.
Persze van normalis es kritikus csorges, de ezt igy irasban nem nagyon lehet szemleltetni. Egy tapasztalt ful viszont meg azt is megmondja melyik porcikaja csorog. A csorges lehet a csapszeg, gyuruk, hajtorudcsapagy, fotengelycsapagy, kuplung, kuplungcsapagy, primerlanc, subertu, kipufogo kifujas, hengerfejkifujas, rossz elogyujtas, vagy rossz karbi beallitas miatt is. 23ezer km -el mar csoroghet egyebkent a csapszeg, nem kell vele foglalkozni, 1-2 szezont biztosan kihuz meg ha amugy rendben mukodik a motor.
Az en versenyre hasznalt ETZ-m is ugy csorog mint aki most akar szetesni, megis ezzel a csorgo hajtoruddal sikerult eloszor hiba nelkul versenyeznem, mikozben a vadi uj csorgesmentes hajtorud egyszeruen besult
Hello
Biztos volt már kérdés 65536-szor, de. ETZ150 a típusom, és azt a "klasszikusként" aposztrofált csörgő hangot hallatja, ha magasabb a fordulat. Utánaolvastam, és ugye legvalószínűbben a dugattyúcsapszeg a ludas. Kb. 22-23ekm van a motorban, úgy tudom, nem volt felújítva semmije (két hónapja se járok vele). Mikortól gáz a csörgő hang, és okozhat-e ez valami nagyobb hibát? Ebben a szezonban már nem szeretném megbontani...
nah erre már gondoltam én is,majd írj fejleményt.fontos lenne.
én arra gondoltam,hogy a simónak van ott ilyen távtartója,és majd azt rakom bele,és lyukát középen fúróval megnövelem hogy mzcsapszeg jó legyen bele,és faxán kihézagolom.
12V-on nem szokott ilyen gond lenni. Ez a jelenseg arra utal hogy jelentosen valtozik a feszultseg a fordula hatasara. Ebben az esetben komoly eselye van annak, hogy a fesszab tonkrement. Ellenorizd le muszerrel milyen felszultsegek jelennek meg az akkumlatoron allo helyzetben, gyujtassal, alapjaraton, es nagy fordulaton. minimum 12V maximum 14,5V lehet a feszultseg.
Ez a keses biztositekra csereles nem rossz otlet. Sokkal egyszerubb es uzembiztosabb. Autosboltban, autoelektronikai boltokban, vagy bontoban neznek utana ilyen foglalatnak.
En amugy egyszeruen kiiktattam a biztositektablat, igy biztos nem okoz gondot :))
2 van az akkumulátoron egy a pozitív egy a negatívnak (16A). Egy van az indexrelének (4A). Egy a gerjesztőtekercsnek (2A).
Ezt már én is akartam kérdezni!
:))
Keri! Köszi a segítséget.
Azt elfelejtettem mondani, hogy 12V ETZ125röl van szó. De gondolom itt is ugyan az a helyzet. A fesz.szab az elektronikus. De igazábol csak akkor jó ha nem jár a motor, esetleg alapjáraton. Ha ráhuzom a gázt, akkor szinte csak világít.
Mégegyszer köszi.
Én úgy tudom, hogy a 251-es ETZ-ben eleve gyárilag késes biztosítéktábla volt, és ezt persze be lehet tenni a 250-esbe is, amiben még a régi hengeres volt/van gyárilag. egyébként meg a hengeres is üzembiztossá tehető, ha megcsiszolgatod az érintkezőket, és úgy hajlítgatod, hogy erősen fogja a biztosítékot.
A kiosztásról fogalmam sincs látatlanban, de ez akkor olyan, mint a legtöbb lakás rendszere: vannak a kismegszakítók, és van egy főkapcsoló is.
És ez a bitosítéktábla teljesen kompatibilis? ugyanúgy beszerelhető, és beköthető?
Egyébként ha a biztosítékonál tartunk megkérdezném még, hogy a 4 biztosíték mihez tartozik? mert nekem a leghátsó teljesen áramtalanítani tudja az egész rendszert. A többi akkor mire van??
tudom, hogy kontakthiba. csak az a baj, hogy már többször megcsináltam és mindíg előjön. és ez így szerintem tarthatatlan, elég balesetveszélyes így. és mivel én leginkább éjszaka járok motorral(tömegközlekedés hiányában és kényelmességemből adódóan) így meg főleg.
tams9
bele lehet rakni persze.
bemész mondjuk a Bp. Zichy Jenő utcai motoros boltba ,( bármelyikbe) ,én pl a futár Petinél vettem. kb 800ft, és belerakod ugyanúgy , mint a másikat. nagyon jó kis cucc.
Ezért van, hogy az MZ sek simán átmennek a pávon főlag az a rész az erősségük ahol vakon kell vezetni pár másodpercig :-)))
Ha megigazgatásra megjavult ott a kontakthiba meg kell javítani.
Figyeljetek már!
Hogy lehet késes biztosítéktáblát tenni a 251 ETZ be? Mennyiből jönne ki? és milyen típusból lenne jó rá? Esetleg autóbontóból szerezni? Mert ebből már elegem van.
Tegnap éjfél felé jötem a 3-ason kapcsolnék egy fényszórót erre minden áram eltűnt a motorból, én meg 90 nel gurultam vakon még holdfény se volt, egyszer csak éreztem, hogy már nem aszfalton vagyok végül egy kis homokdob fogott meg az út szélén kb 1 méterre egy főút kezdete táblától. hál'Istennek már lelassultam addigra.
Telefonnal világítva szédszedtem, megigazítottam a biztrosítékot és minden működik.
És ezt már másodjára csinálja.
Somebody!
ugyanez a bajom nekem is!és tudod mi a baja? a dugónál ahova berakod a tűgörgöt,az a kialakitott helye nagyobb mint lennie kellene! próbáld csak ki! és ezért oldalirányba el tud mozdulni. ez az után gyártott dugattyú precizitása...
én ezt most úgy próbálom kiküszöbölni,hogy elvittem esztergályoshoz ,és csináltattok hozzá két darab hézagolót! fontos hogy kettöt ,mert ha csak egyet ,akkor nem lesz centrikus.
nekem ugyanez a bajom. 3000 fordulatszám fölött.
ha lesz fejlemény irok.
keves az olaj v. tul nagy az elofeszites, esetleg nem megfelelo a benne levo rugo.
a harmadik lab az a visszajelzo lampa vezeteke, nem kell bekotni, de egy horele mindig is fordulatszam fuggo lesz egy 6V-os rendszerben. ELektronikus fesszabbal lehet ezt a gondot megoldani. Ami fent van a tuning rovatban az mukodik 6V-on is. Persze ez is feszultseg fuggo, de sokkal kisebb mertekben.
ha fel tud fekudni a kupra a forgoresz akkor nem gond a hazi ek, leginkabb csak felrakaskor pozicional, utana elvileg a kup befeszulesenek kell tartania.
akkor csinal ilyet, ha ferden van a tengely vegen az excenter.
Ha megnyult a lancod cserelni kell. Rovid tavon nem okoz problemat, hosszutavon pedig ki az a marha aki megnyult lancal kozlekedik. Azonkivul, hogy szetuti a csapagyat, a lanckerekeket is tonkreteszi, igy azt is cserelni kell, de a legjobb a lancszakadas ami blokkolo hatsokereket tud okozni, vagy ha nincs szerencsed egyszeruen jol hatbavag, persze miutan ripityara torte es szaggatta a lancvedo burkolatot.
Aztan meg jottok, hogy milyen vacak ez az MZ meg de szerencsetlenek vagytok.
szerintem legyen inkább 3.ba 90 az tuti biztos:))
Sziasztok.
Nem tudjátok mitöl koppanhat az elsö teleszkópom fent? Ha megemelkedik az eleje a motornak, akkor koppanik egy jót. Lefelé csillapít rendesen.
Még egy kérdés: van valami titka a trabi index-relének, hogy egyenletesen villogjon?! Mind a 3 lábat be kell kötni? Nekem csak kettö van bekötve és így fordulatfüggö.
Elöre is köszi.
Sziasztok!
tudna valaki egy címet adni, ahol találok 6v-os mz fesszabályzórol valami rajzot. vagy ha valakinek van esetleg, el tudná küldeni. az a bajom most, hogy összezár a fesszab. és az ellenállás vezetéke elkezd izzani. mitől lehet ez? minden rendben van összekötve. válaszaitokat előre is köszi. e-mail címem: lacee00@freemail
Gyűrüt nem hiszem, hogy kellene venned, de biztos lehet kapni. A megnyúlt láncot meg sürgősen dobd a kukába, mert megeszi a fogaskerekeket is.
Vince
Azt néztem nincs alatta semmi kosz, de az ék valszínűleg nem gyári mer elégé ugy nézki mintha valaki otthon csinálta volna, az a gáz h felénk nem lehet kapni éket hozzá....
De az lehet a baj?
nincsen rosszul feltéve a forgorész a fötengelyre? nekem volt ilyen egyszer. egy kis piszok volt alatta meg rossz volt az ék is
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|