:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A roncsokat tényleg nem szabad átengedni.
A haveromnál az is közrejátszhatott, hogy a rendőr vette el a forgalmiját ugyanis 2 nappal lejárt a műszakija mikor igazoltatták, de nem kellett 2x fizetnie, mert azt mondták, hogy ma nem találkoztunk és jöjjön vissza egy másik kipufogóval.
Keri!
Gratulálok a cikkhez! nagyon jó lett! És a versenyedhez is!igazán élethűen irtad le! teljes átéléssel! :)
Egy idióta kérdés!
rossz hézagtól üthet a gép.??:)
Egy röpke kérdés!
mit számít az,hogy mekkora ts125nél a megxakító hézag,tehát,mibe szól bele,hogy 1,5mm,vagy 0,4?:)
tudom hogy a konditöltődésébe,de mégis teljesítménybe szólnia kéne?vagy mi?
hali! keresek MZ ETZ 125/150-hez alkatrészeket!ha van valakinek egy fölösleges akár forgalomba kitíltott működőképes blokkja, akkor az legyen szives írjon nekem!!!!
köszönöm!
Nekem a TZ akkor durrogott összevissza, hol a karbiba, hol a kipufba, amikor rossz volt a gyújtó kábelem szigetelése, és esett az eső. Teljesen nem megmagyarázott a dolog, de így volt. A másik érdekes dolog, hogy nemrég a jawám lődözött vissza a karbiba. Meglepő, de amikor karbit lecseréltem más ok miatt, megszünt a hiba.Talán néha elszegényítette a keveréket, és azért viselkedett így. Nem tudom, mivel megszünt a jelenség, nem foglalkoztam tovább a kérdéssel. Láttam viszont már olyan MZt, aminek úgy ütött a főtengelye, hogy az bármit eredményezhetett. Van, amikor csak az excenter áll ferdén.Ilyenkor dupla szikra is lehetséges.
Igen a gyenge szikra is egy jo otlet, de lehet hogy bizonytalan a gyujtasod. Nekem akkor lodozott vissza amikor rossz volt a trafom, illetve gyenge akku miatt nem szikrazott rendesen.
Esetleg valami mechanikai bizonytalansag miatt a gyujtasod ossze vissza ugral. Nem lenne rossz megnezni egy stroboszkoppal hogy menetkozben hol van a gyujtas.
Esetleg probalj meg gyertyat cserelni. Probalkoz meg alacsonyabb hoertekkel is, hogy viselkedik, de persze ne hagyd benne veglegesre csak a probak idejere.
Egyebkent erdekes, hogy amig vacakolt a gyujtasom nekem is szep ozbarna volt a gyertya. Most hogy tuti a gep, pedig sotetbarna...viszont gyonyoruen megy, es akarhova allitom csak rosszabb lesz, ezert nem erdekel milyen a gyertya.
Meg jo hogy az utangyartott kipufogokat ugy aruljak hogy TShez es TZ-hez ugyan azt adjak.
Ilyen helyre tobbet nem vinnem muszakiztatni, plane nem ilyen sokert.
A KPM-nel 3ezer valamenyi es velem mostanaban nem kotekedtek anyit mint a privat vizsgahelyen 10ezerert.
Ne kosd ki az aksit, mert puffer szerepe van. Ha kiszeded szar lesz az egesz.
Ha rossz az akkud es nem akarsz venni akkor bedig eltekered balra utkozesig a kulcsot es maris akkumentes uzemmodban van, de ilyenkor csak a gyujtas mukodik.
Ilyenkor berugni nem lehet csak betolni...mar csak ezert sem vennem ki az akkut.
Sziasztok! Végre sikerült a féket megcsinálnom és a kipufogót is felhegesztettem már csak a gyújtással bajlódom! A karburátor jó be van állítva sztem mert a gyertya szépen kiég barnára csak akár hogy állítom a gyújtás vagy nehezebben vagy könyebben indul de mindig visszalődöz a karbiba és ma néztem csak holtpont körüli gyújtással indul be! Szerintetek mi lehet a gond?? Gyenge szikra??
Nem értem én ezeket, bár én így nem jártammég de pl szerintem a kipuf tipúsa mindegy csak a 100db a lényeg.
Ezért jó az állapotfelvétel (azért volt 7600) és akkor megmongyák mit kell megcsinálni és nem kell 2x vizsgadíjat fizetni.
Viszont azzal azért egyet értek, hogy nem kéne minden életveszélyes roncsot átengedni.
Ez igaz, sőt ha van műszakid még akkor is drágább(üzemanyag).Én is mehettem volna Mátészalkára még, de ott is 8000 körüli árat mondanak.
Egyébként itt is attól függ milyen ing van az nap a vizsgáztatón mert a havert pl. azért küldték el mert a TS-en ETZ pufó volt, hiába mondta, hogy 2 éve ugyan így ők adtak neki műszakit!
Nekem ugyan ezért nem szólt semmit egy nappal előtte.
Na jó de ha elmegyek Nyíregyházára (vizsga nélkül) az szerintem drágább :-)
és itt nem nézték a számokatse... :)
jah és küldjétek el az e-mail címemre:dragonfire47@vipmail.hu
hy légyszi valaki segitsen nekem! Hogyan kell az TS 125-ös MZ-nél megoldani az hogy ki szeretném kötni az aksit és hogy ugyis menjen a moci, jó lenne ha valaki elmagyarázná ,leirná vagy legvéső esetben a kapcsolási rajzot küldjétek el. előre is köszi csáó
Heló mindenkinek.Az mitől lehet hogy a Trophyt kihúzatom 3.-ba 80-90-ig,rakom 4.-et és nem akar gyorsulni.Karbibeállításaim gyári értékűek,légszűrő szinte új előgyújtásom 2,9-3mm között teljesen kinyomott röpsúlyokkal.Én kipufogó dugulásra gondolok,de mondták már azt is hogy cseréljem le a röpsúlyos gyújtásomat simára attól jobb lesz. Szóval ki mit mond?
Helló Piri!
Nálatok aztán jól átnézik a gépeket. Én 17-én voltam Nyíregyházán műszakin, ott ilyen, hogy izzókészlet eszükbe se jutott. Megnézték a világító és jelzőberendezéseket, fékeket, alváz és motorszámot és ennyi. Azt mondta a fickó, hogy dudál, világit, átment.
Ja, és cakk-pakk 3170 Ft. volt, igaz a KF.-nél voltam és azok olcsóbbak mint a kihelyezett vizsgáztatók.
Sziasztok!
Igen rájöttem,h gyújtás. A gyújtókábelben alig volt anyag... Most jobb egy fokkal,de még nem az igazi. Nem harap. Előgyújtást be kell állítanom valószínű!!
Nekem 7es kompressziónál csinálta ezt 36ezer után de gyújtás is lehet, sőt aza valószínűbb mert azé a kompresszió nem tűnik el csak úgy egyik napról a másikra hacsak nincs gyűrűtörésed. Mérj rajta kompressziót...
Egyébként meg egybe van a gép azé rendesen max az üresvisszajelzővel és a jobb hátsó telóval meg a hátsó lötyögő lábtartókkal keverhettek volna...
Így ,hogy odatoltam hidegen még az első fék is harapott rendesen (melegen kicsit gyengébb de szódával elmegy) :-)))
a hátsó meg jó.
Csak rálépett meg behúzta (semmi tologatés) ja és dudálni is kellett.
Szerintem a fék keménységéből tudja, hogy milyen mert ha fékpadoznák úgyse lenne jó a gyári eredeti sem (TS 125/2) ennek gyengébb a féke mint az oldalasé (gyárilag) de azért fog megcsúszik mindkettő ha kell. Da asszem nincs is fékpadjuk motorhoz...
Az indexnél meg a csákó monta, hogy indítsuk el mer le van merülve az akksi :-)
Gyári minden rajta,most kezdett el szarakodni. 4-be kihuzatom 80-90ig, elváltok 5be és ott megáll 90nél 4000f/p-nél... És onnan nem igen gyorsul,sőt inkább csak lassul. visszaváltok és kezdődik minden előről...
Szerintem 4ben megy 90et, 5ben meg nem megy 4000 fölé. nem?
4000/perc-nél megy 5.-ben 90-el????
Nálam 5500/perc körül megy 90-el!!!
Nem lehet,hogy nagy a lánckerék??
Én is az Autóklubhoz viszem, mert közel van, és már nekem sem érvényes. Annak örülök, hogy be lehet indítani az indexhez, mert csak gyújtáson elég lassan villog.
A fékeket is csak szemre nézték? vagy megpróbáltak eltolni behúzott fékkel?
Köszi! Itt helyben a Dújv.-i autóklub.
7600Ft volt és mindent megnéztek de csak szemre...
Helyzetjelző.tompított,fényszóró,indexek,hátsólámpa,féklámpa,fékek,gumik,kormány,izzókészlet,EÜ csomag de azt montam a lámpafejbe azt aszonta haggyam...
Az index miatt el kellett indítani, amúgy úgy toltam át mer 17.én lejárt (kicsit nehezen 2+2re indult így egy hét után) :-))) 2008.07.25 ig jó...
csak nem friss műszaki? de irigyellek, én csak most fogok menni majd. hová vitted? mit néztek? mit csináltak vele?
egyébként gratulálok!
15 perc nézegetés és 1 óra 15 perc adminisztráció után van ződd matrica a rencámomom de igen vissza kellett fogni magam a várakozás közben, hogy ne balhézzak :-)
meg még talán-talán kipufogó,eltömődött,lekokszolt.nekem még a simsonnal volt olyan,hogy szar volt a gyújtás időpont nem emléxem már rá nagyon,vagy túl utó volt,vagy nagyon nagy elő,és 2.ban kipörgött,3.ban egy kicsit sem gyorsult utánna,állítottam rajta,és egyből kipörgött 3.ban is.
csakis a gyújtás sztem.nekem amikor szinte nem is volt előgyujtásom,útó volt szinte,akkor pörgött lomhán,meg nem ugrott úgy.
de nekem nem ilyen gondom van,hogy csörögne,nem.nekem koppan,hirtelen gáznál.nagyobb lendulettel,enyém egyáltalán nem csörög,csak kicsit forgó hangja van,sztem az hogy friss még.télleg nem tudom mi lehet,mert nekem frissen felújított,főtengely,12000ft-ért csinálta,az esztergályos,friss fúrás,2km van a hengerben:)még.
akkor csapágyak,új kuplunglánc,meg istentudja még mi.szóval nekem nem csörög,koppan néha hirtelen gáznál,nagy erőhatásnál.
Meg tudnátok mondani nekem,h miért lomhán pörög ki a gépem?? ETZ 125ről van szó. Alapjáratról kicsit gondolkozva pörög fel. És ötödikben 4000f/p-nél jobban nem forog és csak 90km/h a vége így :(( Karbi tökéletes mert haweromé van fent és az tökéletesen megy vele.
Nem igaz, hogy a Brisk csak párszázat bír, sőt az egyik legjobb amit MZ-be lehet rakni.
Itt arról volt szó, hogy a nem belevaló Brisk ment tönkre pár száz kilóméter alatt.
Nem mindegy, hogy milyen Brisk!!!
Úgy tudom az MZ-kbe N14c típusjelű kell.
Vannak autóba gyártott Briskek, amik szerintem nem bírják annyira a keverék benzint, vagy a szikra energiája nem tetszik neki és azok elöbb tönkremennek mint a belevaló.
Én már 10000 Km-t mentem a régifajta német Isolator 260-as gyertyámmal és még mindíg jó, semmi baja.
Képzeljétek!
Görögorszégba voltam nyaralni, egyszer megálltunk könnyíteni magunkon. Az árokbe meg ott volt enyhén összetörve egy négyütemű robogó(ilyen simson swalbi szerű) benne rendesen a négyütemű blokkal. Sikerült belőle kibányásznom egy dudát egy indexrelét és egy NGK gyertyapipát.
:-) Hátha egyszer itt is eljön az az idő ha valaki bukik egyet az megteheti anyagilag hogy az árokba hagyhatja a ROBOGÓJÁT.
Nekem nem működött a digitális óra! (ETZ 251 elektromos gyújtás)
Zvarta a gyújtás szikra. ha beindítottam a motort már akkor elkezdett össze vissza mérni, de ha leállítottam és toltam akkor reálisan mért.
Aztán összébb ütöttem a gyertyahézagot és úgy már csak néha bolondult meg. de nekem fontosabb volt a normális gyújtás, úgyhogy leszedtem az órát.
Tényleg! Egyébként honnan lehet tudni, hogy elhasználódott a gyertya??
Csak mert írjátok, hogy a Brisk csak párszázat bír én meg azzal járok már több mint 2000 kilométere.
Ha veszek valami márkásat(Champion, NGK) , de semmiképp ilyen több pólusút, hanem simát ami beleillik, akkor az mennyiből jön ki? Milyen változást fogok tapasztalni? Meddig fogja bírni? És pontosan melyiket ajánljátok?
Ja és ez tök független az órától nem azért kell, hogy az is működjön.
Somebody!
tegnap tettem pont össze,és nem lett olyan mint ahogy akartam. még mindig csörög. dekb 4-500 az sikerült feljebb tolni a csörgés határát.
a havermé .még 7 ezernél sem csörög...
félek hogy nekem más ami miatt csörög.
majd télen szétboritom.
most rángat 3ezernél. alatta ,fölötte,nem!:(
üdv mindenkinek!
Etz 250 esre elsőteleszkópszárat keresek!!!!
akinek van eladó az irjon : etzrider@freemail.hu
kösz
Jó az, csak tudni kell vele bánni.
Ha müködik, jó a töltésed, akkor nem kell sürgősen cserélni. Az elektronikus szabályzok nagyon jók, nincs vele gond, mindig pontos, nem ég be az érintkező, de sajnos a gagyi utángyártottak szeretnek elfüstölni. Szóval készülj fel hogy ha nincs szerencséd, hogy szo..ni fogsz vele. Ezért a mechanikus fesszab legyen nálad, hogy bármikor visszarakhasd.
keves a nafta
subertu, levegocsavar, fuvokameret/dugulas
Ha nagyon nagyra állítom az előgyújtás akkor nem porög fel ez kb. 3-4mm ha már 1mm kb. holtpont körüli csak úgy megy de akkor is darabosan... Amúgy egy babetta lendkerék van a főtengelyemen és az alaplap fix-re van megcsinálva és csak ha a 13-as csavart fellazítom van az a bütyök ami a megszakítót nyomja ki és azon lehet forgatni szal azért nehéz beállítani mert ha forgatok 20-30 fokot a bütykön az már több mint 5mm-es előgyújtást is el tud tolni... szal ez a problémám remélem lesz belőle jó moci még
Szia Kurty! Jól van beállítva az előgyújtás? Ha túl korán gyújt, akkor durroghat a karbiba, ha későn, akkor a kipuffba. Ha nincsen vészesen elállítva, akkor magas fordulaton nem érződik annyira, csak alcsonyan. Szerintem sasold meg!
Szerintem ez hülyeség! Bocs! Ha jól be van állítva, minek kellene lecserélni!
Egyesek mióta megvan a moci, nem nyúltak a fesszab.hoz és semmi gondjuk vele!
Ugy értem van digitális biciglis ora a gépeden vagy a gyárivam mérted.Csak ezért kérdem mer a gyári nekem 95öt mutat mikor egy pontosabb orával mérve(digitálissal) 107 a sebesség.
Hali!
Egyik spanom szerint a gyári Ts 125 fesszabályzó nem jó,azt mondta sürgősen cseréljem le. Igaza van?
Úgy durrog hogy a karbiba visszafele lő egyet. Nem tom mi lehet vele de nekem nem gyári a gyújtásom és nem is akksis szal nem tom mi lehet vele, remélem tudtok segíteni!
Km/h ban na mondjuk most egy kicsit mentem hidegebbe estefelé és vitte a 100Km/h-t.
üdv
Az es 125/1emnél a fesszabájzó és az első lámpaközt van 1 vezeték és benne van: (+)és(-) az aksinál a vezeték pedig elkezd füstölni ez mitől lehet???
előre is köszi
Hát, a robit nem ismerem, de egyébbként minden mechanikus megszakítóhoz való 12 voltos trafó jó. Nem is csináltak igazából MZ hez külön, ugyan ilyen volt a trabiban, barkasban, Wartburgban. De állítólag a lada trafók is jók. Az utángyártottra nincs is ráírva, hogy mihez való, csak annyi, hogy mechanikus megszakítoshoz.
Az alacsony fordulaton való durrógás biztosan megszakító gond. Vagy nagyon rossz elő gyújtás, vagy valóban megszakító hézag.Ha túl kicsi, akkor alacsony fordulaton bizonytalan, magasabban még viselkedhet jobban.
Csáó!
Hát ha alacsonyon durrog,akkor lehet,h megszakítóhézag. DE akkor nem pörögne ki sem... Hogy durrog?? Mit mikor Gixxerrel durrogtatnak??
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|