:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
első lépcső venni 1 tubus FBS pasztát második lépcső körbe kell velé kenni az összes csavarnak a fejét az üresjelzőt is továbbá azokat a "helyes kis fémkarikákat" is meg kéne nézni aminek a váltótengely ütközik a tuloldalról amenyiben nem sikededik megszüntetni a folyást abban az esetben szimeringet kell cserélni az FBS pedig hamar beszárad ugyhogy tekerd körbe szikszalaggal.
Helló!
Segítségre lenne szükségem!
250-es ETZ-m jobb oldalán a lánc felől vhol szivárog a hajtóműolaj. Először az üresjelző kapcsolora gondoltam, de nem onnan. Gözöm sincs honnan folyhat, de elég jelentős mennyiség elszivárgott egy hónap alatt. Ha vki találkozott hasonló problémával leirhatná hogyan oldotta meg.
Én a blokkra egy teljesen másik hengert tettem fel, és egy másik dugót szereztem hozzá. Ha a felfúrásnál a dugót is viszed, és megmondod a mesternek, hogy neked ehhez a dugóhoz fúrja fel a hengert elvileg nem szabadna semmijen problémája legyen. A keverék égését nem befolyásolja az égéstér nagysága, ha a hézagolás és a szikraerősség megfelelő. Ha a felfúrást nem tolják el és jók a gyűrűk is hozzá, nem szabadna semmi gix legyen vele. De az első 4-500 km-en javasolt a 1/33-as keverék és az elején ne nagyon húzd a szájának.
Köszi szépen a válaszokat!
A következő kérdésem az lenne,hogy hibátlanul fog e működni a mocim,ha most furattam fel a hengert,és 53,8... valahanyas dugó került bele. A baj csak annyi lehet,hogy nem az eredeti hengert fúrattam fel,hanem egy másikat,az eredetiben 55,96-os körüli dugó volt. Azt mondták nem lesz jó,mert több keverék fog kerülni bele,és nem fog tudni elégni. Igaz ez? Mit tegyek most vele?
Köcce!
A telójavítás nekem is éppen aktuális kérdés nálam is. Komplett felújítás alatt áll a fémló. ETZ 125 volt a kezdetekben, most már 150-es névre hallgat. A motorját már teljesen befejeztem, Teljesen fel lett újítva az elektromos rendszere (zselés aksi becsúszós biztik...)a festés is már a napokban készen lesz. A kormánymű áll éppen a fókuszpontban. A telójavításra tényleg a leghasználhatóbb leírásokat a szervíz menüben találod.
Mindenkinek kellemes időtöltést szerelést/gurulást egyaránt
Szia! Nem kell külön rögzítés, egyszerűen a helyükre kell őket nyomni. Leghatékonyabb, ha rájuk teszed a régi szimeringeket és azokat ütögeted enyhén egy kalapáccsal. Találsz róla részletes leírást a Szervíz menüpont alatt.
Hello!
Én ma cseréltem szimeringet az első telóban, de nem rögzítettem semmivel. Hallottam már olyanról is, aki egy csipetnyi FBS-el megpöttyintette, csak így a következő csere lehet(nem biztos) macerásabb. A régi szimering sem volt egyébként semmivel rögzítve a motoromban...
Jó szerelést!
Üdv.
Grabo
Hali!
Az első telóba a szimeringet csak egyszerűen bele kell nyomni? Nem kell vhogy rögzíteni? Bocs ha hülyét kérdeztem..
Értelme szerintem nem sok volt, de nem hinném hogy kárt okoztál volna! :) Üdv!
Hi!
Valaki ha letudná írni, hogy milyen értékeket kéne kimérnem ts250/1 elektromos rendszeráben , annak tudnék örülni.
Előre is kössz!!!
Hello!
Figyeljetek már!
Szerintetek gáz, ha összeöntöttem a szintetikus STIHL olajat meg az Arol 2T-t(kb fele fele)? Csak mert mindegyikből volt még egy kicsit egy tankolásra pont elég.
Aztán tankoltam bele V-powert, hogy kipróbáljam mi lesz tőle, de nem lett semmi. Nagyba próbálok előzgetni mert azt hittem, hogy jobban megy de nem, és végül csak a kocsik között szlalomoztam.
Etz 251-es eladó! (piros, 1990, 28000 km, decemberig műszaki), jó állapotban, csak egy a bibi, hogy a berúgókar visszarántó rugó kiakadt. (Én hibám) Árban megegyezhetünk. Ár: 125 e FT Érd.:30/6527070
Én tudom milyen gyűrűre gondolsz, de azt elvileg nem kell cserélni, hacsaknem megsérült valahogy, vagy eltört.
Eladó
MZ ETZ 125, 1988-as, piros, 2007.07.26-ig érvényes műszakival, kifogástalan esztétikai és műszaki állapotban, felújított motorral (felfúrva, csapágyazva, szimeringezve).
Győr-Moson-Sopron megye
Érd.: balint1988@gmail.com
tel.:06/70 580 5764
Jó, de ez természetes! Nemrég voltam motorostalálkozón, 35 fok volt aznap, és sokan panaszkodtak. Az enyémen is éreztem (ts 250) hogy melege van, és nem is húztam neki többet kilencvennél! Haza meg hajnal kettőkor indultam, a gépről majd lefagytam mivel egy ujjatlan pópóban és rövidnagrágban voltam. Bakker úgy reszkettem a motoron, hogy vigyáznom kellett fel ne boruljak, de viszont akkor ment a legjobban a gép. Sokkal könnyebben ment, jobban lehetett nbeki húzni. De ezzel minden kétütemű így van!
Üdv!
Aloha.Mikor lesz pontosan Tiszacsegén verseny?
Lacoska
Nyugodtan használhatod...
ciao
Semi
Hát nekem ilyen melegben,nem megy úgy,mint este a hűvösebben.
Ugyanazt mondom, mint Charlie! Ha melege van a motornak, azt érezni kell, nem nyálazni! Az lenne a baj, ha nem érne el, legalább 80 fokot, ezt én is így tudom.
De szeintem ilyen kánikulában ez még tovább is felmehet...
Nem mondod komolyan hogy ilyeneket nézel egy léghütéses gépnél hogy gözölög e a nyáladtól a henger vagy nem . Nekem simonál volt olyan hogy ráégett az ujjlenyomatom olyan meleg volt :) . De ez természetes egy levegős gépnél . Én nem foglalkozok ilyesmivel mert tudom hogy van elég kenése és így mi baj lehet ? Sztem 120 körül melegedhez egy mz nem KOLLÉGÁK ?
A simom üzemi hömérséklete 80 fok körül áll meg
Hei!
Az érdekelne engem hogy ismeri valaki az Igol 2 ütemű olajokat. Most vettem meg a következő fajtát Propuls Racing ST. Az van ráírva hogy észter technológiával készült, roncsolhat ez valamilyen belső alkatrészt, pl szimeringet (már nem a gyárik vannak a motorba) egyébként 250-es ETZ-be szánom az olajat.
Előre is köszi!
hát de 1:100-as keverékkel senki nem jár,mert lehet hogy a tűgörgő bírja,de sztem a henger nagyon gyorsan kopik tőle.kapja csak nyugodtan a jó dús olajat,hagy csússzon.max havonta ki kell égetni a kipuffot.:DDDDDD
De legalább hosszú az élettartam.nálatok lehet,de nálam 1:20as keveréknél sem fenyegeti hogy beköpi a gyertyát,még a simónál sem.de annál brutálisabbat még nem raktam bele.amúgy olyan 1:35-30 között szoktam keverni a simóét is mz-ét is.
Hei!
Az érdekelne engem hogy ismeri valaki az Igol 2 ütemű olajokat. Most vettem meg a következő fajtát Propuls Racing ST. Az van ráírva hogy észter technológiával készült, roncsolhat ez valamilyen belső alkatrészt, pl szimeringet (már nem a gyárik vannak a motorba) egyébként 250-es ETZ-be szánom az olajat.
Előre is köszi!
A szimeringre van neked szukseged. Ne zavarjon hogy nem teloba valo, teljesen jol mukodik vele es toredekebe kerul mintha tenyleg teloba valo szimering lenne.
Szimeringet már vettem,azzal nincs gond,hanem a teló alján volt egy csavar,amit kicsavartam,és így ki lehetett belőle tolni egy kb. 15cm-es "rudat",azon van egy karika alakú tömítés,ami el van vágva,hogy fel lehessen tenni. na olyan tömítést nem kaptam én.
Kénytelen leszek bronzperselyt esztergáltatni?
35*47*7-es, bocsi, mellégépeltem.
sorszám: 14290 (58925)
( előzmény: Mr.Grabowsky, 2006-07-28 12:18:36)
25*47*7-es duplaajkú szimering kell az első telókba, javítsatok ki, ha tévedek...és Miskolc fasza hely, mit nem mondasz:).
És a szimering miért nem jó?
Hali!
Van vmi ötletetek,hogy tudok tömítést csinálni/szerezni az első telóba,mert a boltba nem lehet kapni csak szimeringet. És bronzpersely sincs :-( Ilyen rossz hely lenne ez a Miskolc?
Hali!
Köszi, megpróbálom kisilabizálni, mi a gond. Ja, köszi a többieknek is az ötleteket!
Az ajánlatod nagyon önzetlen, de nem fogadhatom el, Neked a versenyre kell koncentrálnod, nekem meg a ma esti legénybúcsúmra és az azt követő gyógyulási folyamatra:). Azért itt a tel.számom, ha egyedül érzed magad a falunkban és kell egy kis társaság:06707011478:)
A motoromat meg csak azért is elviszem még ilyen állapotban is, hogy legyen egy tartalék alkatrészhalmaz, ha megint problémád lenne az MZ megbízhatóságával:DD
Üdv. Grabo
Nem is az elettartam a legfobb hatranya, hanem az, hogy a keverek olajzas miatt nem elegendo a kenese, ezert nem eppen idealisak a korulmenyek a szamara. Emiatt 1:30-1:25-osas kevereket kell hasznalni, ami onmagaban komoly fust, lerakodas es gyertyabekopesi tenyezo.
A tugorgo minimalis kenes mellet is megbizhatoan mukodik. Pl 1:100-as keverekkel is vigan elmegy egy tugorgos hajtorud, csak azert kell 1:50-re keverni mert szelsoseges uzemi korulmenyek kozott esetleg besulhetne es ezt figyelembe veve allitottak igy be az aranyt.
A bronzperselyes főtengely az mivel rosszab a görgősnél?mennyivel tud kevesebbet,menyivel kevesebb km-t bír,mint a görgős?
ha jelentosen rosszabb akkor ok, csak lattam mar olyan embert aki egy tuti tiptop kis ETZ-vel azon panikolt mindig hogy hogyan lehetne megszuntetni az olajszivargast, kozben csak a benzin kikuszott tulfolyo mellet es megult rajta a por. Asszem ez termeszetes jelenseg minden MZ-nel es nem nagyon lehet ellene tenni, hacsak azt nem hogy az ember letorli.
Hello Keri!
Nincs igazad, hogy csak dicsekedni akarok én halál komolyan kiványcsi voltam, hogy másnak meddig forog. Aztán mint leírtam én sem ott hajtom mert ott csak visíít, csak megnéztem. Amúgy szerény véleményem szerint néha nem árt kicsit jobban forgatni az átlagnál,mert kitisztul kiég valamennyire a koksz(kipu hengerfej) stb. ezt pedig inkább kisebb sebességi fokozatban leh megtenni mert 4.ben nem forog le addig. Nekem ezek után sokkal jobban szokott menni kisebb és nagyobb fordulaton is de lehet hogy ez csak nálam van így. Amúgy egy kolléga nevezetesen Dinó 8000ig gyilkolta szegény TS-ét de róla közismert, hogy őrült (2.70 körül ment vele). A blokkom meg szinte gyári én csináltam hozzá tranzisztoros gyujtást jeladóval(MZ-jé) meg 16os lánckerék van csak, hogy tudjak utazó 90et menni(2 személlyel is kisebb dombon is najoo ez már tényleg csak dicsekedés volt :)) de csak a te kedvedért), ennyi semmi reszelek itt ott.
Délután leszedtem a baloldali deklit mert csepegett az olaj naon kicsit de idegesített!! Csavarhúzó meg kalapács segített a sok berohadt csavaron csak... Holnap veszek új imbusz-t csavarokat! Rájöttünk a váltó hibájára van egy tengely a berúgó rúgó mögött és azt be kell tolni hogy ne legyen kint és akkor működik a váltó vagyis visszahúz felfele is lefele is!! A primer láncnak mennyi a max megengedett lötyögése??? Nekem elég laza de nem akarom cserélni... Amikor sebességbe van akkor alul feszes fölül simán fut szerintem még jó!
De valóban lehet hogy igazad van, de nem csörgött mikor megvettem,és a barátom etz je se csörög még 7e nél sem!
olaj neki is szivárog ,de nekem túl sok! ugyhogy holmnap mütét!
ÜDV! Nagyjából már alakulgat az MZ-m!!! Már elég jól megy és nem is durrog annyira mert állítottam a tűn lejebb de még kisfordulaton durrog majd lejebb veszem még és több levegőt adok neki remélem jó lesz már!! Az egyik kérdésem tőletek: nekem még nem volt MZ-m, a régi motorom Yamaha RD 50 ha egész nap mentem vele és benyálaztam a kezem és ha a henger gőzölgött akkor megáltam vele mert melege volt :) de az MZ-nél nem tom az üzemi hőmérsékletet mert ha ezzel megyek egy kicsit és megnézem akkor is gőzölög a henger a nyáltól szal ez MZ-nél természetes vagy káros??? Mert mikor haverral terepen mentünk és megálltam egyből néztem hogy mennyire melege de már félek hogy besül esetleg... Lécci írjatok hogy nálatok ez milyen!! A másik kérdésem hogy tud e valaki a motoros boltban kapható rezidobos kipuffogóról hogy az jó-e?? Vagy jobb érdemesebb csinálni?? Uhhhmm leszedtem a baloldali deklit és még régebben írtátok hogy lehet kipattant 1 rúgó vagy eltört mert a váltóm lefele csak akkor veszi a sebességeket ha előtte felhúzom-> és semmit sem látni a berúgó rúgója ok és van ott mögötte egy fényes rúgó de az is ok! Akkor mi lehet?
Szia
Nézzd meg a testeléseket lehet berozsdált és nagy az ellenállása....
sorszám: 14278 (58883)
( előzmény: Mr.Grabowsky, 2006-07-27 14:23:25)
A gyári órájával mértem az igaz hogy az már volt szétszedve.Lehet van bennt csalás egyszer én is kipróbálom majd bicikli órával
12V kicsit kevesnek tunik, 14korul kell lenni, foleg magasabb fordulaton.
Nezd meg a gerjesztesi aramot a generator kornyeken meregetve.
Esetleg dioda hidra merjel ra, lehet hogy zarlatos lett az egyik dioda.
Amugy Balmazujvaroson alszok en is, a Debreceni uton. Ha adsz egy telszamot, megnezem neked ha van idom.
sorszám: 14276 (58878)
( előzmény: Mr.Grabowsky, 2006-07-27 14:23:25)
Próbáld meg a gy.trafót lecserélni! Nekem így jött helyre a TS-m.
sorszám: 14275 (58876)
( előzmény: Mr.Grabowsky, 2006-07-27 14:23:25)
Hali!
A fr**cba, megint elektromos probléma! A hétvégi pályahajszolás után a töltéslámpa elkezdett világítani alapjárat fölötti ford.számon, átnéztem, WD-40-el átfujkáltam, nem jó. Kicseréltem a mechanikus feszültségszabályozót egy új elektromosra, így a lámpa már csak sötétben láthatóan világít, viszont már minden fordulatszámon! Az alapjárat kicsit magasabb, mint volt, talán a gyújtáshoz kellene hozzápiszkálni? Műszerrel megmértem a töltést, 12.2 V világítás nélkül, 11.7 V világítással, ford.számtól függetlenül. Mit tegyek? Ha van valakinek valami ötlete, nagyon örülnék a segítségnek, hétvégén szeretnék menni a motorral Tiszacsegére megnézni Keriéket:).
nem vagy te egy kicsit tul iegenyes?
Csoro MZnel ezek mint normalis jelensegek. :)
A suber/hajtorud zorog, a szimeringek mellet meg szivarog az olaj.
Addig nem problema amig mukodik.
Szivárog az olaj a gyúlytásnál...
nem hiszem el!
Somebody!
Sztem a tűgörgő kihézagolása volt a megoldás! nekem is halkabb lett ,de még mindig csörög vmi.
én már a shuberre gyanakszom. lehet hogy kikopott ,és mikor nagy gázt adok akkor az csilingel.
Sziasztok.
Én azt szeretném kérdezni hogy valaki nem tud-e Miskolcon és környékén 250-es ETZ-hez hajtókart vagy fötengelyt és valami árat is.
Köszi.
Nekem is ezt csinalta a kecskemeti edzesen, fekkarmatyu csere segitett rajta, valoszinuleg el van kopva es szorul, amitol melegszik, amitol viszont megjobban szorul.
Szelsoseges esetben akar be is blokkolhat a kerek, enyhebb esetben pedig siman nem tudsz megallni, szoval nagyon nem maszkalj vele amig meg nem csinalod.
Nem töltöttél utána fékfolyadékot a közelmúltban?
Nekem csak Trabanttal volt eddig ilyen gondom, egyszercsak a soroksári úton éreztem, hogy nagyon szarul gyorsul a gép, és négyesben hatvan a vége a kínlódás után. Félreálltam, ment mindkét henger, viszont tűzforró volt a két első féktárcsa, és a féklámpák is égtek folyamatosan (Trabantban a főfékhenger végén van a féklámpakapcsoló, és az olaj működteti). Ettől függetlenül volt fék, be lehetett mégjobban nyomni, lassítani, és egy darabig vissza is engedte, ha felengedtem a fékpedált, de befogott akkor is.
Aztán emlékeztem rá, hogy hetekkel azelőtt utántöltöttem a fékolajat, és lehet, hogy annak a minőségével volt baj.
A főfékhenger karmanytúinak cseréje megoldotta a dolgot, de le kellett cserélni a folyadékot is teljesen.
Szerintem te most csak dicsekedni akarsz, nem is kerdezni :))
6000ig forog a TS, utana nem is huz. Persze ha hosszu egyenes ut van vagy leejto akkor nekem is kiporog 7000-et, de nem jellemzo.
Nagyon nem hatja meg ez a fordulat, de felesleges porgetni mert ott mar nincs nyomatek. 6000nel kell valtani, ugy lehet a legjobb gyorsulast elerni vele...persze ha neked reszelt a blokkod akkor nem szoltam.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|