:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok, megint kérdeznék.
Létezhet az, a hogy hibás kürt égeti el az akku egyik vezetékének biztosítékát? Na nem mindig rögtön, volt, hogy csak pár km után. Amíg fent volt a kürt bekötve, addig állandóan elégette. Amint lekötöttem, megszűnt a probléma, illetve ha erősebb biztit tettem oda, akkor a kürtnél az egyik kábelsaru kezdett el füstölni.
Csak azt nem értem, hogy hogyan folyt ott áram a kürt vezetékében, ha nem is használtam?
Leszereltem a kürtöt, és rátettem 12 V-ra, semmi baja nem volt. Mi lehet a baj? Hogy lehet zárlatos, ha nincs benne áram?
Szia!
Küldeni akartam emailt, de visszadobta az axelero:(. Egy ETZ-t kellene felújítani motorikusan.
Ha megoldható kérlek írj a vamosi.zsoltkukacppk.elte.hu címre!
Köszönöm!
A '76 előtti 125-ös MZ-knél még úgy volt megoldva, hogy a főtengelycsapágyat a hajtóműolaj kente, a szimmering belül volt a sonkánál. '76 után jöttek már azok, amiknél a forgattyúsházból kapta a kenést a főtengelycsapágy.
Gabi
Heló.Küldök képet az itt szereplő e-mail cimedre.jól látod hogy nekem kivül van a csapágy a sonkánál bennt meg a szimering.
helló!
Figyelj,ha télleg váltóból kapja az olajat,ereszd le az olajat,és úgy indítsd be és járasd kicsit sztem,vagy egy kevéske olaj maradhat benne,de ha járatod váltóolaj nélkül 1-2 percig,akkor kiderülhetne hogy az e a baja.ettől a váltónak igazán semmi baja nem lenne meg semminek sem.
Hát nem tudom nézd meg,de én most csináltam az mz-met,és nálam 110%hogy a forgattyúsházból kaja a kenést,nem a váltóból.ts125.ez fix.ha a sokánál van a szimering,lehet hogy megrongálta.de ha a csapágyak vannak előbb,én nem hiszem.
Ha füstöl is nagyon, akkor tényleg a másik szimering lehet, mert akkor a váltóból szívja az olajat. Mondjuk ilyen tapasztalatom nincs MZ-vel, szóval javítsanak ki nyugodtan a hozzáértők, én inkább régi szoci kismotorokkal foglalkoztam eddig, és csak néhány hónapja vettem egy MZ-t.
Megnézem de az egész egyik napról a másikra jött és utoljára mentem vele minden rendben volt mostmeg ha elinditom mióta rossza füstöl és ha jól érzem az olaj szaga a hajtómű illatú.Azért tudom mert a danuviának egyszer más szimering lett betéve és vastagon folyt be neki a hajtómű olaj és annak ugyanez a szaga volt.De még megnézem a levegőszűrő nélküli üzemmódot is de nem mentem még poros uton sem-kevesebb benzint meg sztem nem kaphat mert vanúgy hogy durran egyet meg ha ráhuzom a szivatót lehörög szóval benzint nem kér.
Hei!
A főfúvókákkal kapcsolatban kérdeznék egy egyszerű dolgot, mondjuk 130-as a fúvóka ez azt jelöli hogy 1,30 század mm az átmérője?
Előre is köszi, FONTOS!
Ez így úgy tűnik, mintha a kelleténél több levegőt kapna, vagy kevesebb benzint.
Esetleg nem szív falsot valahol? Mondjuk a gyújtásoldali szimeringnél?
Ja még annyit hogy alapjáratnál épphogy magasabb fordulatszámra feltudom pörgetni semmit többet teljes gázon is csak a hörgés hangjai jönnek de le nem áll.alapjárat van.
Heló.De amikor utoljára szét volt szedve a blokk én ugy emlékszem a bal oldalon a sonkánál van a szimering és a két csapágyat a hajtómű olaj olajozz a de lehet rosszul emlékszem megnézek valami robbantott ábrát
nekem volt már olyan,hogy túlöntöttem a blokkot olajjal,és így könnyen befojt a váltóolaj a szimeringnél,annyit öntöttem:)
ilyenkor nekem kihagyott a gyujtás,meg nagyon egyenetlenül forgott,olyanvolt,mintha nem lenne egyensúlyban a főtengely de nagyon,úgy rángattott.aztán leengedtem kicsit,aztán már jó volt teljesen.
Helló!
Javíts ki ha tévedek,de a ts 125nek a bal szimeringjét alig ha lyukaszthatta sztem ki,mert ahhoz igencsak át kellene jutnia 2 db 6204es csapágyon,amit erősen kétlek,hogy átjutott volna mindent több ezres fordulaton,és hosszú az út,mertt 2 csapágy vagy ott,erősen kétlem én hogy ott bejutott volna,de ez csak az én véleményem.én nem hiszem hogy a balt kilyukasztotta volna.de lehet.a jobb oldalit előbb,de ott azt könnyen megnézheted,meg ott max levegőt szívna meg fojna a keverék.
Sziasztok!
Nem tudjátok, hogy honnan lehet katonai mz oldalsztenderrugót szerezni?:) (igaziból uraljoz kellene kb másfél éve még kaptam a zichy utcában de most már nem:( )
Köszi
thuram
Pattinds ki,mert nem fog kapni kenést!!!
Heló.Valami baj történhetett a ts 125 ös ömmel.tegnap mentem vele igy motorozgatni a motorozás elején ment rendben 80al mentem aztán mentem mindenféle falukban lasabb tempó gyorsabb tempo és közben azt vettem észre egyre csak lassabban pörög ki és nem is megy föl olyan 5-6 ezres fordulatra .Cseréltem gyertyát hazáig 3at is de nem volt jó aztán hazafelé meg már csak 3. ba tudtam jönni 40-50 között jobban nem ment hiába huztam neki.Húztam neki közbe egy pici szivatót menet közbe mondom hátha a főfuvókám dugult el de igy se ment jobban inkább csak jobban lehörgött.4.sebességben meg csak lassult.hazaértem a karbi összes pontját kipucoltam minden fuvókát tüszelepet benzinszintet ellenőriztem összeraktam és mondom majd ma beinditom ment kb 300 métert jól és utána kezdte az egészet amit már leirtam.Ja éselkezdett füstölni vastagon.A gyújtást is leellenőriztem az is jó.Na nekem most van egy tippem:A siberemből van kitörve egy nagyobb darabocska olyan 3mm X 3mm es darab.Az igaz hogy már bevolt ott repedve a siberem alul de én ugyemlékszem hogyaz a darab ott nem hiányzott.Szerintem a motor lenyelte ezt a darabot és a bal szimeringemet átlyukasztotta és most a váltó olaj bemegy a karteromba.De ha van valakinek tippje azt szivesen fogadnám.
Sziasztok!
Kicseréltem a főtengelycsapágyakat C4- ről C3-ra (FAG). A gond csak az, hogy 6304-esből csak műanyag porvédőset kaptam. A kérdésem az, hogy maradhat-e így, vagy pattintsam ki belőle. Fontos lenne, előre is kösz.
Üdv!!
Igaz milyen rossz ha folyik orrán száján valhonnan az olaj! Tedd ezt és nem fog: vedd le a láckereket a mögötte lévő fémlapot és az ottani elöregedett tömítést cseréld ki. Házilag is elkészítheted kartonból mert bolti csomagban nics odavaló, kend be FSB-vel és rakd a helyére ez letudva, ezek után vár 1-2 órát és próbáld ki hogy ereszt e még, ha igen a váltótengelyeket fedő kis kupakoknál lesz a gond, ez már neccesebb, de ezt is el lehet intezni, tisztísd meg benzinnel a kupakot és a környékét (előtte az olajat érdemes leereszteni)
majd kb. 800 forintos epoxygyantával szépen kend be, akkor ez a gond is megoldódódik. EZT bizton ajánlom mert nekem is pont ezek voltak a próblémáim.
Hei!
Szívesen megadom az adatokat, nekem 250-es ETZ-hez 5500-6000-re van hangolva. Egy a gond egy gyári állapotú motoron semmit nem dob sőt sokat elvesz, például a nyomatékot többek között. Vigyázni kell a motor gázcseréjére a nyitott dobtól ugyanis csökken a motor kenése, ezért nagyobb főfúvókát kell használni cirka számításim szerint 240-es a megfelelő, ha érdekel megírom, hogy jutottam erre a következtetésre. Ha pedig csak a dögösebb megjelenés, vagy hang a fontos a számodra vegyél egy boltban kapható rezót, ezt tudom nekem ajánlani, mert nem szeretném ha te is egy hónapig számolgatnál :-).
Igen jó! Vagyis remélem. Én a telo szárakat tekertem be fenn velük, és ott bevált:-)
Imi ! Nekem is ugyanez a baja az istennek nem tudom h honnan folyik az olaj . Mellesleg nekem is 250 etz-m van . Próbáltam már mindent . NEM TUDJA VALAKI A TEFLONSZALAG JÓ ILYESMIRE ?
Helló! Nem tudnátok segíteni hogy a rezidobos kipufogónak az adatait megadnátok??
Mzts 125-ömbe eredetileg 43,035 volt a hajtókarba írva,a mostanin,szereztem tartalékot zsí felújított,43,022 van ütve ez baj???
mitől lesz rosszabb?számít vmit?
a főtengely csapja,ami öszetartja a féltengelyeket,az meg átfúrt van benne.ez mit számít???kérlek írjatok rá vmit.
sziasztok!
milyen típusú NGK gyertya kell 250-es TS-be?
Üdv & köszi!
Hello Bambi!
Azt szeretném tőled kérdezni, hogy esetleg nem tudnál e szerezni Mz 250-es ts hez egy eredeti kormányt. Az se baj, ha valami kisipari remek, csak az alakja legyen a régié (ez a rövid, csapott)
Amikor itt voltál SÁrospatakon nézegettem a te motorodat is, de ha jól láttam (bocs ha nem) az sem eredeti.
Írd már meg léci, hogy esetleg te tudnál e ilyet szerezni. Füzéren félk füllel hallottam egy beszélgetéseteket és abból következtetek, hogy te ilyen alkatrész ügyekben is elég jártas vagy, ezért gondoltam rád!
Köszi!
Feri
Oké Bambi, pénteken viszem műszakiztatni a paripát (addig nem nagyon akarok vele fel és alá járkálni a városban). A jövő hét második felében meglátogatlak. Kereslek majd telefonon!
Előre is köszönöm!
Köszönöm, akkor is én voltam, csak azt hittem, hogy ez valami tömítőpaszta, de akkor mégiscsak erről a spéci import megoldásról van szó. Sikerült szereznem egy bontott hengerfejet, most az van fent, de inkább visszatenném a régit, annak jobb állapotban van mindene.
Bambi mester! Köszönöm a lehetőséget, hívni foglak ezügyben! Meg lehet, hogy akkor elvinném hozzád a gépet egy átvizsgálásra, elsősorban az elektromos rendszer miatt. Kerékcentírozást is csinálsz? Vagy vigyem gumishoz? Üt az első kerék, de ahol eddig megkérdeztem, nem vállalták mert nem tudják befogni a gépbe.
talan a multheten volt errol szo....HeliCoil kulcsszora keress
Ha pesti vagy nálam megoldható,1000ft.HELICOIL a neve a dolognak.
Szevasztok!
250-es ETZ-m hengerfejéből kijött a gyertyamenet. Hallottam egy olyan technikáról, amelynek során feldörzsárazzák a lukat, és egy összehúzott rugószerű valamit tesznek bele, majd amikor a megfelelő helyen elengedik, az befeszül a gyertyafuratba, és gyertyamenetként szolgál egyúttal. Elvileg sokkal erősebb, mint az eredeti megoldás, és ha valami ott kijön, akkor max a gyertyáról ugrik le a menet.
Az a fickó mondta, aki elvitt a lerobbant MZ-mel együtt a célig :)
Tudtok valakit, aki ilyet csinál?
És mégvalami: a hétvégén zárlatos lett a kürtöm: miután több biztosítékot elégetettem, beleraktam egy erősebbet, ezután meg füst jött elő a tank alól. Kiderült, hogy a duda vezetéke izzott fel, és elégette a gázbovden burkolatát. Miután lekötöttem a dudát, minden rendben lett. Járt már így valaki?
És ugyanaz az MZ kürtje, mint a Trabanté?
első lépcső venni 1 tubus FBS pasztát második lépcső körbe kell velé kenni az összes csavarnak a fejét az üresjelzőt is továbbá azokat a "helyes kis fémkarikákat" is meg kéne nézni aminek a váltótengely ütközik a tuloldalról amenyiben nem sikededik megszüntetni a folyást abban az esetben szimeringet kell cserélni az FBS pedig hamar beszárad ugyhogy tekerd körbe szikszalaggal.
Helló!
Segítségre lenne szükségem!
250-es ETZ-m jobb oldalán a lánc felől vhol szivárog a hajtóműolaj. Először az üresjelző kapcsolora gondoltam, de nem onnan. Gözöm sincs honnan folyhat, de elég jelentős mennyiség elszivárgott egy hónap alatt. Ha vki találkozott hasonló problémával leirhatná hogyan oldotta meg.
Én a blokkra egy teljesen másik hengert tettem fel, és egy másik dugót szereztem hozzá. Ha a felfúrásnál a dugót is viszed, és megmondod a mesternek, hogy neked ehhez a dugóhoz fúrja fel a hengert elvileg nem szabadna semmijen problémája legyen. A keverék égését nem befolyásolja az égéstér nagysága, ha a hézagolás és a szikraerősség megfelelő. Ha a felfúrást nem tolják el és jók a gyűrűk is hozzá, nem szabadna semmi gix legyen vele. De az első 4-500 km-en javasolt a 1/33-as keverék és az elején ne nagyon húzd a szájának.
Köszi szépen a válaszokat!
A következő kérdésem az lenne,hogy hibátlanul fog e működni a mocim,ha most furattam fel a hengert,és 53,8... valahanyas dugó került bele. A baj csak annyi lehet,hogy nem az eredeti hengert fúrattam fel,hanem egy másikat,az eredetiben 55,96-os körüli dugó volt. Azt mondták nem lesz jó,mert több keverék fog kerülni bele,és nem fog tudni elégni. Igaz ez? Mit tegyek most vele?
Köcce!
A telójavítás nekem is éppen aktuális kérdés nálam is. Komplett felújítás alatt áll a fémló. ETZ 125 volt a kezdetekben, most már 150-es névre hallgat. A motorját már teljesen befejeztem, Teljesen fel lett újítva az elektromos rendszere (zselés aksi becsúszós biztik...)a festés is már a napokban készen lesz. A kormánymű áll éppen a fókuszpontban. A telójavításra tényleg a leghasználhatóbb leírásokat a szervíz menüben találod.
Mindenkinek kellemes időtöltést szerelést/gurulást egyaránt
Szia! Nem kell külön rögzítés, egyszerűen a helyükre kell őket nyomni. Leghatékonyabb, ha rájuk teszed a régi szimeringeket és azokat ütögeted enyhén egy kalapáccsal. Találsz róla részletes leírást a Szervíz menüpont alatt.
Hello!
Én ma cseréltem szimeringet az első telóban, de nem rögzítettem semmivel. Hallottam már olyanról is, aki egy csipetnyi FBS-el megpöttyintette, csak így a következő csere lehet(nem biztos) macerásabb. A régi szimering sem volt egyébként semmivel rögzítve a motoromban...
Jó szerelést!
Üdv.
Grabo
Hali!
Az első telóba a szimeringet csak egyszerűen bele kell nyomni? Nem kell vhogy rögzíteni? Bocs ha hülyét kérdeztem..
Értelme szerintem nem sok volt, de nem hinném hogy kárt okoztál volna! :) Üdv!
Hi!
Valaki ha letudná írni, hogy milyen értékeket kéne kimérnem ts250/1 elektromos rendszeráben , annak tudnék örülni.
Előre is kössz!!!
Hello!
Figyeljetek már!
Szerintetek gáz, ha összeöntöttem a szintetikus STIHL olajat meg az Arol 2T-t(kb fele fele)? Csak mert mindegyikből volt még egy kicsit egy tankolásra pont elég.
Aztán tankoltam bele V-powert, hogy kipróbáljam mi lesz tőle, de nem lett semmi. Nagyba próbálok előzgetni mert azt hittem, hogy jobban megy de nem, és végül csak a kocsik között szlalomoztam.
Etz 251-es eladó! (piros, 1990, 28000 km, decemberig műszaki), jó állapotban, csak egy a bibi, hogy a berúgókar visszarántó rugó kiakadt. (Én hibám) Árban megegyezhetünk. Ár: 125 e FT Érd.:30/6527070
Én tudom milyen gyűrűre gondolsz, de azt elvileg nem kell cserélni, hacsaknem megsérült valahogy, vagy eltört.
Eladó
MZ ETZ 125, 1988-as, piros, 2007.07.26-ig érvényes műszakival, kifogástalan esztétikai és műszaki állapotban, felújított motorral (felfúrva, csapágyazva, szimeringezve).
Győr-Moson-Sopron megye
Érd.: balint1988@gmail.com
tel.:06/70 580 5764
Jó, de ez természetes! Nemrég voltam motorostalálkozón, 35 fok volt aznap, és sokan panaszkodtak. Az enyémen is éreztem (ts 250) hogy melege van, és nem is húztam neki többet kilencvennél! Haza meg hajnal kettőkor indultam, a gépről majd lefagytam mivel egy ujjatlan pópóban és rövidnagrágban voltam. Bakker úgy reszkettem a motoron, hogy vigyáznom kellett fel ne boruljak, de viszont akkor ment a legjobban a gép. Sokkal könnyebben ment, jobban lehetett nbeki húzni. De ezzel minden kétütemű így van!
Üdv!
Aloha.Mikor lesz pontosan Tiszacsegén verseny?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|