:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Szisztok.
Köszönöm az infokat.
Hagyom a fenébe a folyékony csodaszereket.Járok vele ha csörök hagy csörögjön.Tavasszal pedig egy komplet generál.
A Csodaszer árából veszek benzint.
Igy legalább nem szivom a fogam a kidobott pénz miatt.Inkább eldarálom.
A CRAUSER felrakásban tudok segiteni (küldök képet én tök egyszerüen oldottam meg) ha valaki megmondja hogy lehet a galériába képet feltenni.Feltennék a mocimról 1-2 képet,+a crauser képeket.
Udv Dlaca
SZIASZTOK MÉG UJ VAGYOK
2 NAGYON FONTOS KÉRDÉSEM LENNE
AZ EGGYIK: NEM TUDJA VALAKI HOGY MENNYI OLAJ KELL EGY 51-ES SIMO ELSÖ TELOJÁBA
NAGYAPÁMNAK KELL
A MÁSIK
VAN EGY 250-ES ETZ-M KICSIT CSŐRŐG VAGYIS INKÁBB CIRIPEL A LEGNAGYOBB BAJ HOGY EGYRE HANGOSABBAN
MINDEN TANÁCSOT SZIVESEN FOGADOK ELÖRE IS KÖSZI
Minden iratot ki kell cserélni, amiben szerepel a szine.
Olcsóbb, ha veszel egy tankot meg két deklit, és műszakira visszarakod a régit. (A közúti ellenőrzést nem nagyon érdekli hogy te más szinu motoron ülsz, max nagy gyanakodva megnézik a vázszámot, aztán ha stimmel "azért a szinét irassa át" megjegyzéssel mehetsz tovább.)
Mennyibe lenne nekem, ha átfújnám a motort? Mármint kell új forgalmi a színe miatt?
No, a lényeg az, hogy vannak benzinben oldott alkidgyanták, ez amolyan trinát féle, és 24 óra száradási idejű, aztán vannak nitrózománcok, ez gyorsan köt és gyönyörűen kitéglásodik, vannak kétkomponeneses polimerizálódó festékek, amik bekeverés után kötnek ki, mint az epokitt, ezek nitróval vagy vizzel higithatók, melyik mivel. Aztán ezeket különböző gyártók különböző receptek alapján csinálják. Általában itt is igaz, hogy minél drágább, annál jobb, és a határ a csillagos ég. Vannak még alapozók (manapság a cinkkromátos "bemarató" alapozókat sztárolják), vasra, műanyagra külön-külön, erre jön egy "filler" vagyis töltőalapozó (magyarul szórókitt), ha szép a felület, akkor ez el is hagyható, aztán arra a szin, és arra a lakk.
A festésnek meg az a lényege, hogy vagy spirál alakban, vagy jobboról balra huzogatva lefújod. Arra kell ügyelni, hogy a fújni kivánt felület fölött egyenletesen mozgasd a fujót, szóval pl. ha váltott irányban haladsz, akkor a fordulópontok mindig a munkadarab mellett legyenek. Hát nagyjából ennyi a tudomány, illetve még annyi, hogy minden fujás előtt meg kell csisolni a felületeket 800-as vizpapirral, folyó viz alatt (hogy ne tomje el a csiszpor a papirt), meg le kell zsirtalanitani higitóval.
Kösz, ez a viztornyos közel is van nekem.
Neten keresgéltem, de elég fukarok az információval. És amit adnak az sem ér semmit. Hozzészoktam, ha egy elektronikai alkatrész doksiját keresem azt maradéktalanul meg lehet találni a neten, de a festékről csak a marketing ajnározásokat találtam, értelmes infot nem, ami vicces, mert pl a poroterm téglákról és alkalmazásukról is nagyon részletes müszaki doksi van fent a gyártó oldalán.
Anyira meg nem akarok festeni, hogy égessem magam a beképzelt szakiknál akik majd mindenáron rá akarnak venni, hogy 80ezerért inkább festessem le náluk, mert én úgyis elszúrom...80ezerből szerintem én is megtanulok festeni maradéktalanul :)
Én 2k-s festéket vettem a mocira. Nem eccerű vele dolgozni,mert elég körülményes,időjárásfüggő. A festék decije 900ft volt eddzővel,de nagyon szép,és uv álló,tartósabb mint az 1k-sok. Viszont nagyon nehéz volt választani a színskáláról,mert rengeteg szín van.
Újpesten, a viztoronynál van egy irrdatlan autófestékbolt. Vagy van az Andor utcában a gyártelepen is egy kisebb, de jó minőségű anyagokkal foglalkozó üzlet. De szerintem a guglival is nyugodtan kereshetsz, vagy megkérdezheted Kozma bácsit, hogy kivel-mivel festeti le a meghegesztett 100e Ft-s alufelniket. Netán végigtelefonálhatod az Akzo-Nobel, Sikkens stb. festékgyárak magyar képviseleteit, vagy kimehetsz a legközelebbi autókiállitasra, és körbejárhatod a festékes pavilonokat.
Igen birják a ZKL csapágyak.
Egy mérnök ismerősöm ilyeneket tezstelt.
Tesztmotorba beletöltötték, járattak X órát a próbapadon és megnézték mi történt a motorral. Arra jutottak, hogy ezek az adalékok nagyrésze enyhén kárositja a motort, kisebbik része pedig az égvilágon semmit nem csinált és nem is javitott a motoron az adalék nélküli tesztmotorhoz képest.
Szóval ha jót akarsz a motornak járjál akármilyen gagyi syintetikus, vagy félszintetikus 2T olajjal, de egyszer kiszámoltam, hogy ezeknek a többletköltsége is magasabb mint egy motorgenerál és anyit meg nem javít a motoron.
Anyit érnek ezek mint a szemránckrém=semmit.
Eléggé népszerü témának tünik.
Nem akar esetleg valaki cikket írni a Krauser felrakásából? Lehetőleg fényképekkel illusztrálva, részletesen elmagyarázva, hogy a kevésbé müszaki beálítottságuak is megértsék.
kösz, jó ötlet. Boltot esetleg nem tusz ahol van választék járműfestészeti anyagokból?
Bocsi,de én azt gondoltam,hogy neked kell a kuplung,és nem azért kell,hogy a motort utána áruld 120 E ért.Én neked segíteni akartam,de nem úgy,és főleg nem azért hogy utána meg áruld a motorod.Innentől kezdve,már csak pénzért tudom adni a kuplungot.
Gyuri.
Hali!
Most kaptam egy km órát,de a muató 30nál áll,nem megy le 0-ra. Mi baja lehet?
Találtam egy címet,nagyon komoly mz-k vannak fenn: http://www.mztech.fsnet.co.uk/history/hst_ms6.html
Sziasztok!
Sziasztok!
Nem tud valaki eladó 250-es TS-t, vagy ETs-t? Nem baj, ha nincs a toppon, de jóvóna kicsit restaurálgani a télen :)
Köszi előre is az infokat! Vince
Szia Jawa vs. Renault!
A múltkor beszélgettünk róla, hogy van egy halom kuplungod a ház mögött boglyában. És azt is ígárted, hogy majd küldesz egyet. Még sajna nem érkezett meg :(
Vince
Szia!
Még nem érkezett ide,de majd délelőtt újra megnézem,hátha csak 2esben jön félgázzal :)
kidörzsölődött valahol a vezeték, és időnkint hozzáér a vázhoz. Az ilyen hibákat megkeresni igazán remek szórakozás, mert bárhol lehet, akár a kilóméteróra skálavilág0tásának foglalatában is, vagy a dekli alatt a generátornál, vagy bárhol. De azért a homlokcsőnél kezd keresni, mert az a legveszélyeztetettebb rész az állandó kormánytekergetés miatt.
De persze az is lehet, hogy csak éppen kiégett valamelyik villanykörte, és az csapta ki.
Üdv!
Nos, megvan az MZ, megvettem 70 ezer magyar forintért. Már a nevemen is van.
Első problémám is megvolt vele: tegnap este állok a keresztezősben, egyszercsak leáll... Hazatoltam, majd ma reggel megnéztem, mi lehetett a baja. Kiégett az a bordó biztosíték!
Ez mitől lehet??
Többek közt én is leírtam már itt a fórumban... Keress vissza például guglival
Csá!
Jaja,de képet nem küldtél még.
ez egyéni kreativitás kérdése. Sok dologtól függ, pl. hogy milyen vasdarabokat találsz a sufniban, hegeszteni szeretsz-e vagy fúrkálni stb.
És ha valaki tud tanácsot adni hogy tegyem fel a klauzerem azt megköszönném. Az elözö kérdéshez hozzácsapva. A szives válaszát előre is köszönöm!
T.Urak! Amennyiben valamelyőtök rendelkezik egy jó állapotú etz krauser tartóval és eladná, kérem jelezze.
Hali. Ha valaki tud valamilyen leírást,fényképet,v használható infót az ETS első teló felépítéséről és szereléséről az küldhetne róla mailt a trophylaci@freemail címre. Előre is köszi.
OCC = Orange county choppers ? Az jó sorozat én is szoktam nézni .
Hali! Kellenek az alkatrészek vagy odaadhatom másnak?
Úgy kell a szimeringet berakni hogy a rúgós része a blokk belseje felé nézzen. Ha esetleg rosszul tudom, akkor javítsatok ki!
Heló.jó lenne ha gyorsan válaszolnátok és biztosan tudnátok hogy az MZ TS 125 nek 83as kiadás a szimering helye a primer fogaskerék alatt van nem a sonkánál. Hogy a szimeringet hogy kell beraknom:1:a rugójával a sonkafelénézzen
2:a rugójával kivelé vagyis kivülről láthatóan legyen a rugós fele betéve?
Még valami:most vettem bele főtengelycsapágyakat.ZKL van bennt feliratnak szlovák csapágy.Erről a tipusról mit tudtok birják?Ugye a ts 125 be bal oldalra 2 egyforma kell de nekem annyi különbség akad a 2 közt hogy az egyikre az van irva hogy C3 a másikra C36.(Amugy a c36 az az egyik csapágyban is meg a dobozán is szerepel a másikba c3 nincs beirva csak a dobozára az nem baj?)(6204 es csapágyak)
Hello!
Látom mindenképp a szenvedést választod nem éred be a boltban is kapható rezivel. Sebaj majd ha felrakod és hangja lesz de szufla meg semmi akkor majd rájössz miről is beszéltem. Az adatok a következők gondolom még mindig a 150-eshez kellenek: max. forgatónyomaték (a progi teljesítményt ír de a forgatónyomatékra gondol) 5500 ford/min., főtengely elfordulás leveszed a hengerfejet és megméred hogy a kipufogonyilás teteje és alja mennyire van a henger tetejétől, a Progi-2 programmal pedig átszámolod szögekké, a könyök belső átmérőjét kell megmérned, a programnak erre van szüksége, VIGYÁZZ L1-nél a D1 szorzóját növeld meg 10-ről úgy hogy
megegyezzen a könyök valós hosszával az L1-re kiszámolt adat, és végül OLVASD EL.doc olvasd el :-).
Sok szerencsét!
SEMMI. Magas kompresszióviszonyú motorokba való, az MZ nem ilyen.
Legjobb tudomásom szerint az olom potló adalék a kenést biztosítja az olom helyett. Mint ilyen arra lett kitalálva, hogy azoknál a négy ütemüeknél, ahol az olom adalék kente a szelepeket, pótolja ezt. kétműeknél teljesen felesleges, hiszen a keverék olajozás megoldja ezt a kérdést.Mármint a henger , a csapágyak olajozását, mert ugyebár szelep az nincs.A nagypolák esetében a változást az jelentette volna, ha a pótló elhagyásánál beégnek a szelepek.De állítólag nem szoktak.Esetleg jobban kopnak.
És akkor egy késő esti hülye kérdés:
Mi van,ha magasabb oktánszámú benyát teszek a motorba,pl. 99eset,vagy még nagyobbat?
A pucerálók tényleg jók, de a folyékony motorgenerál tényleg swindli. Inkább vegyél abból a pénzből benyát, oszt motorozz egy jót.
A nagypolákommal másfél évig jártam ólompótló nélkül, semmi baja nem lett. Most éppen teszek bele, mert találtam egy üveggel a lomiban, de nem érzek változást. Ez persze nem bizonyitja, hogy semmire sem lenne jó az ólompótlék, csupán hogy nehezen mérhető a hatása.
Helló! Végülis van is igazad meg nem is szerintem!! Az ólompótló és a koromlepucoló adalékok használnak a motornak csak azért mondom mert kipróbáltuk Cagiva 125-ösön! Meg amúgy azért van igazad mert apám vett a kocsiba injector pucoló cuccost beletette a benzinbe és semmit sem ért el vele :( Szal ki kell próbálni hátha jobb lesz de szerintem több mint a fele csak gagyi cucc...
Hagyd a csipába! Ezeket az anyagokat ugyan tényleg az amerikai hadsereg fejlesztette ki, ennyiben igaz a reklám. Tényleg elmegy valameddig az ezel keelt motor olaj nélkül, ez is igaz. Azért van, hogy ha háborús helyzetben elromlik a jármű a sivatag közepén, beérjenek vele a bázisra, ;>ahol aztán belecsörlőzik a komplett, M-zárolt blokkot. Na ez szokott kimaradni a reklámból.
Nincsenek csodaszerek, ha egy motorban több tizedes kopások meg lógások vannak, azt vagy megcsináltatod, vagy nem, de magától megcsinálódni nem fog, ezek a telesoppos trutyik csak arra valók, hogy hiszékeny embereket jól megkárositsanak.
Üdv!! Meg akarjuk csinálni a rezidobot és kérnék egy nagy segítséget tőletek ezeket az adatokat meg tudnátok adni???
Fordulatszám: maximális teljesítményhez tartozó fordulatszám
Főtengely elfordulás: kipufogónyílás nyitásától az átömlő zárásáig a főtengely szögelfordulása
Gázsebesség: 540 m/s
D1: adott motor könyökcsövének belső átmérője
D3: 2,5-3,5 D1
D5: 0,5-0,7 D1
L1: 7-10 D1
L5: 7-10 D5
Diffúzor félkúpszög: 3-4 fok
Konfúzor félkúpszög: 5-7 fok
Előre is köszönöm : Kurty
Még valami:most vettem bele főtengelycsapágyakat.ZKL van bennt feliratnak szlovák csapágy.Erről a tipusról mit tudtok birják?Ugye a ts 125 be bal oldalra 2 egyforma kell de nekem annyi különbség akad a 2 közt hogy az egyikre az van irva hogy C3 a másikra C36.(Amugy a c36 az az egyik csapágyban is meg a dobozán is szerepel a másikba c3 nincs beirva csak a dobozára az nem baj?)(6204 es csapágyak)
Heló.jó lenne ha gyorsan válaszolnátok és biztosan tudnátok hogy az MZ TS 125 nek 83as kiadás a szimering helye a primer fogaskerék alatt van nem a sonkánál. Hogy a szimeringet hogy kell beraknom:1:a rugójával a sonkafelénézzen
2:a rugójával kivelé vagyis kivülről láthatóan legyen a rugós fele betéve?
Hali.
Benzinbe gondoltam.
Nem a henger lehúzásával van baj.
Félek: Leveszem a hengert,és kottyan a főtengely akkor plussz lové
Blokk szét, uj főtengely csapágy,főtengely felujit+ez meg az
+munkadij mert a blokkot már nem válalom be. = 20000-25000 Huf
Tűgörgös főtengellyel ne rakjam össze mert sz*rrá vágja a friss fúrást.
ezért csusztatnám tavaszra a furást.
üdv Laca_D
Folyékony motorgenerál = humbug. Egyébként is: mibe teszed? A váltóolajba? Vagy a benzinbe?
Arról nem is beszélve, hogy az árából kijön a furatás magyar dugasszal, és igazán nem egy olyan nagy tett egy ETZ-ről lehúzni a hengert.
Sziasztok.
A Etz-150 csörög.Ez oké.Igy agusztus elején már nem biztos hogy időszerű felfuratni.
Egy gondolat jutott eszembe :
Metabond surlodáscsökkentő.
Érdemes beruházni,vagy teljesen fölösleges???
Tavasszal Szeretném furatni.
Vagy inkább várjak és friss furás után tegyem bele???
Minden vélemény érdekel.
2,Olvastam hogy a csapszeg-dugó közötti hézagolásról olvastam.Hogy mérted le hogy mekkora kell ?
Üdv Laca_D
jó benzindarálást !!!!!!!!!!!!!!!!!
Hello! Érdeklődnék, hogy van e itt valaki, aki konyít a 251-es Etz-hez. A problem az, hogy szikrát elvétve ad. Ha van szikra, akkor nagyon van, de valamitől egyszer csak elmegy. A gyertya, a pipa, a kábel tuti jó, a trafó vaci új. A trafóig elmegy az áram is. Ez a moci tirisztoros, s kérdezném, hogy van egy valami kütyü valahol, ami szaggatja a trafónak az áramot, vagy ilyesmi, mert ilyen re gyanakszom. Atrafóhoz két kábel megy, az egyiken mindíg van áram, a másikon pedig gyujtáskor szaggatnia kéne és nem teszi. Lehet h hülyeséget írtam, de ha valaki tudna esetleg tippeket írni ezek alapján, akkor megköszönném.
Hát szerintem bármelyik márkás keréktárcsa-festéknek tudnia kell a kritériumaidat. Azt viszont nem tudom, a gyárban mivel festik. De végülis azt sem tartom kizártnak, hogy ha megrendeled a bugyuki gyárból, küldenek neked kis dobozban. Végülis ha kenő- és tömitőanyagokat lehet rendelni tőlük, miért pont javitofestéket ne lehetne?
Én a krómozásnak-polirozásnak nem vagyok hive, nem csak azért, mert marha sok meló, hanem mert utána rendszeresen ápolni kell, mert baromi randa, ha kiveri a só. A polirozott alu ráadásul még fog is. A szintelen lakk meg besárgul, randa lesz. Akkor talán még a trisóban főzés lenne a legjobb megfejtés a kérdésre...
Hali!
Nem tudjátok,hogy kál-i motorbontóban vannak e Mz-s cuccok? Van valahol borosodban olyan bontó,ahol lehet alkatrészt kapni Mz-hez?
Kivancsi voltam hogy nez ki poliran, ez nem jelenti azt hogy minden reggel fenyesitgetni fogom :) en motorozni szeretek, csak muszakira es talalkozokra mosom le, olyankor gyonyoru a motor.
Ja a festek is jo, egyszeru, nagyszeru szép. De a polir az igenyesebb. Persze ha talalsz, ho, idojaras es olaj allo ezustot ami konyen tisztithato, nem jon le az alurol es meg jol is nez ki add meg a markajat, elerhetoseget, mert en meg nem talaltam ilyet...igaz nem is nagyon jartam utana de mar mas is keresett ilyet. Konkretan jo lenne megtudni mivel szoktak festeni a mai motorok blokkjat mert az nagyon jo kis anyag.
Nekem elegendo lenne a festett blokk is, de az eddigi festekek nem jottek be.
Meg a motorblokkhoz arult hoallo ezustel ertem el a legjobb eredmenyt de csak a szelephaz fedelemre volt eleg es ez is konyen koszolodik mert porozus a felulete. Tudom a francnak van ekkora motorom hogy egy flakon tobb retegben csak a szelephazfedelre eleg :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|