hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 02. péntek 
Zsigmond

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

MZfan
válasz erre | email2006-08-12 19:15:02
Heló Pandagyik!
Én tavaly vettem egy főtengelyt itt nálunk a börzén 1500Ftért, ennek csupán az volt a baja hogy megkapta a rozsda a felszinét na meg persze lepörgették róla a kuplungot. Ezt ugy kell elképzelni hogy a kúpon lévő 4 pici borda alig látszik annyira elnyalódott. Fogtam egy finomabb csiszolóvásznat és simára csiszoltam, ezután már csak annyit csináltam vele mielőtt felraktam a kuplungot-ami szinte a legfontosabb akár jó a kúp akár nem-hogy letisztítottam.Én nitrohigítóval csináltam ,de jó tiszta benzin is vagy akármi ami 'fertőtlenít':) Azóta semmi bajom a kuplunggal, pedig nem mindig dajkálásból használom a gépet.
sorszám: 14565 (59773)
(előzmény: pandagyik, 2006-08-12 10:10:15)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2006-08-12 17:02:04
Állítólag nem szokott jó lenni a dolog. Néha azomban segít a főtengely megfelelő köszörülése.Ismerősöm TZjét legalábbis így hozta helyre a szerelő. Nála bejött a dolog, nekem nem volt ilyen tapasztalatom. Amikor nekem leforgott a kuplungom, az egy rosszul berakott alaátét miatt volt, a helyes sorrendű alátét berakása után többé nem forgott le, mert nekem nem sérült a főtengelyem.
sorszám: 14564 (59770)
(előzmény: pandagyik, 2006-08-12 16:29:48)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2006-08-12 16:29:48
Kuplungagy csere az már jobb ötlet kérdés hogy mennyire ül jol egy sérült fötengelyvégen egy uj agy?
sorszám: 14563 (59769)

 
 
válasz erre | email2006-08-12 11:43:33
Figyelj, ha már ismered a barbár módszereket, akkor mondok még egyet, a savazás! Állítólag működik. Nekem is ezt ajánlották, de én inkább azt mondtam, hogy kösz NEM! Inkább rászántam 5000 pénzt és vettem egy új kuplungagyat. Mindjárt megoldódott a probléma. Neked is ezt ajánlom, ha nem akarod szétbarmolni a főtengelyed!


mzzzz
sorszám: 14562 (59767)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2006-08-12 10:10:15
Kollégák!

Kérdésem lenne:

250es ETZ kuplungleforgás problémát asszem a többségnek nem kell bemutatni...

Ha már megtörtént a baj ki mit javasolna a javításra?

Ragasztás meg hegesztés az barbár mócer azokat már ismerem.

Főtengely, kuplung agy csere kicsit költséges.

tud esetleg valaki valami használhatóbb okosságot arra az esetre ha a sérülés épphogy csak látszik?

üdv

sorszám: 14561 (59766)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-08-12 09:10:09
helló!én is ezt kérdeztem,de szeritem abba lesz jobb,hogy nem megszakítós,ami kopik,esetleg ha pörgeted mint vadállat csutkázod,kihúzatod sokszor,nem sül be,hanem mivel tirisztoros,ezért birja a magas fordulatot is.
sorszám: 14560 (59765)
(előzmény: Kurty, 2006-08-12 00:42:21)

 
 
ADDI
válasz erre | email2006-08-12 08:05:22
Földöntúli örömömet osztom meg most veletek: tegnap elhoztam a megvásárolt 250-es etz-met. Gyönyörű, jó és felülmúlhtatlan. Az előző tavaszi eladását követően nem bíztam a szezonban, de most már más a helyzet.Jó időt mindenkinek!
sorszám: 14559 (59764)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-08-12 03:00:27
Helló Zoli.
Közös ismerősünkel HerrFP-vel is megtörtént az eset, hogy hátrafelé indult be a gép.
Egy 250-es ETZ, a rutinvizsgán!
Mikor beindította és indult volna el akkor hátrafelé indult meg. A vizsgabiztos mondta, hogy van ez így, állítsa le és indítsa be újra. :DDDDD
sorszám: 14558 (59760)
(előzmény: poteka, 2006-08-11 10:20:46)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2006-08-12 01:39:30
Mindkettő C3-as, szal szerintem mehet együtt a kettő. A 6-os vmi kieg. jelölés, talán a zajszintre vonatkozik, nem tudom. Nekem cseszték el úgy anno, hogy 6304-esnek C4-est raktak.
sorszám: 14557 (59759)
(előzmény: Péter mz, 2006-08-11 22:57:03)

 
 
Kurty
válasz erre | email2006-08-12 00:42:21
Helló! MZ-re a Babetta gyújtás ezt már több helyen is láttam és nem tom hogy jó e és vagy jobb lesz e tőle a moci! Mi a véleményetek róla?
sorszám: 14556 (59758)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-08-11 22:57:03
helo.Szükségem lenne egy ts 125 hátsó láncvédő burkolatára az a bakelit.Nem baj ha használt csak jó legyen.Pár pici kitöredezés nem baj ha tud valaki ilyet meg esetleg fényképe küldeni az ide üzenjen:peter001@levele.még valami:most vettem bele főtengelycsapágyakat.ZKL van bennt feliratnak szlovák csapágy.Erről a tipusról mit tudtok birják?Ugye a ts 125 be bal oldalra 2 egyforma kell de nekem annyi különbség akad a 2 közt hogy az egyikre az van irva hogy C3 a másikra C36.(Amugy a c36 az az egyik csapágyban is meg a dobozán is szerepel a másikba c3 nincs beirva csak a dobozára az nem baj?)(6204 es csapágyak)
sorszám: 14555 (59756)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-08-11 22:55:17
Heló.Az uszo tengelyét nézd meg nem e vakrozsdás valahol és nézd meg hogy a tengely nem e szorul az uszóban.Az uszó luklyát egy picit nagyitsd ugy hogy kijebb nyitod azokat a réz füleket de ne sokat csak hogy ne szoruljon.
sorszám: 14554 (59755)

 
 
petya54
válasz erre | email2006-08-11 21:52:27
na azé kösz holnap valszeg szétkapom (úgyis profi vok szédszedésben) és +látjuk ,hogy mi lesz.
de ha vki okosabb az okoskodhat, hogy énis okosabb legyek!!!
sorszám: 14553 (59752)
(előzmény: charlie, 2006-08-11 21:43:55)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-08-11 21:43:55
Huhh erre nem tudok választ adni . Látni kéne hogy mitöl akad fenn . legrosszabb esetben kicserélni . 1000 ft ből meguszod .Legalábbis 1-2 éve még 600 körül volt . Sajnos igy látatlanba nem tudok többet segiteni . DE AKI TUD AZ VÁLASZOLHAT HA RÁÉR !!!
sorszám: 14552 (59751)
(előzmény: petya54, 2006-08-11 21:21:33)

 
 
petya54
válasz erre | email2006-08-11 21:21:33
ez oké charlie

csak számomra ez a moci még ismeretlen.
de csinált olyat is, hogy nem fel hanem le akadt az úszó és csak folyt a benzin a túl folyón.
ja az úszóval mit tok csinállni hogy ne akadjon fel???
sorszám: 14551 (59750)
(előzmény: charlie, 2006-08-11 21:17:16)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2006-08-11 21:18:35
A rugós rész nézzen befelé.
sorszám: 14550 (59749)
(előzmény: Somebody, 2006-08-11 18:08:57)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-08-11 21:17:16
Keresd meg az okát hogy mért akad fel mert elvileg nem szabadna . Vagy elmozdult valami vagy nem tudom . De ha kiszeded és szétszeded a karbit akkor telemeg benyával azt ha visszarakod és elinditotd akkor leáll mer nem folyik bele . Ha jól értem a problémát . Javits ki ha nem . Szerintem csak az úszó lehet . Mert ez a szerkezet szabályozza a karbiba jutó benzin mennyiségét ha sok van benn lezár ha kevés kinyit !
sorszám: 14549 (59748)
(előzmény: petya54, 2006-08-11 20:40:12)

 
 
válasz erre | email2006-08-11 20:40:32
Hello petya!

Na ha jobban megy tőle, akkor többet is fog enni. Több kaját eszik ,többek közt azért megy jobban, de senki ne várja, hogy most húh de sok erő lesz tőle a gépben. Véleményem szerint ez nem lesz számottevő telj.növekedés. DE ha tévedek szóljatok.


mzzzz
sorszám: 14548 (59744)
(előzmény: petya54, 2006-08-11 19:54:40)

 
 
petya54
válasz erre | email2006-08-11 20:40:12
kösz a választ!

de ha szétkapom karbit utánna jó +megyis 1 db-ig. és mit tok csinálni ha fel akad az úszó állandóan a házban?
sorszám: 14547 (59742)
(előzmény: charlie, 2006-08-11 20:28:54)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-08-11 20:28:54
Nem kap benzint ? Nézd meg hogy az úszó nem e akad fennt mert az akkor lezárhatja a benzin utját az uszoházba és értelemszerüen nek kap tüzelőanyagot . Minden teljesitmény növelö dolog egyenes arányban van a több fogyasztással .SZERINTEM
sorszám: 14546 (59741)
(előzmény: petya54, 2006-08-11 19:54:40)

 
 
petya54
válasz erre | email2006-08-11 19:54:40
császtok srácok!

segítségeteket kérném 125 trophim nem kap benzint,ez miért lehet? (a tankból folyik a karbit + már vagy 5x kitakarítottam és leáll álandóan) ha vki tudja mi lehet a gubanc lécci segítsen!
ja és hallotam ha kivan polírozva a karbi és a henger közt a torok akkor jobban megy (jobban harap) ennek van vmi mellék hatása? (pl +nő a fogyasztás)
előre is köszi

üdv: petya
sorszám: 14545 (59740)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-08-11 18:11:05
ja bocs,indult,már nem indul,már nincs is.
sorszám: 14544 (59737)
(előzmény: Somebody, 2006-08-11 18:08:57)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-08-11 18:08:57
Helló!
most ez nagyon fontos lenne,tehát biztosan kell tudnom!!!!
a ts 125nél a főtengelyszimeringet,hogy kell berakni??a rugós része nézzen a főtengely felé,vagy a rugós része nézzen a főtengely végén lévő meghajtó fogaskerék felé???merre,de csak aki tudja biztosan lécci mondja már meg.köszi
amúgy poteka:ha hátra indul,az igen nagy előgyujtás miatt lehet csak sztem.nagyapám verhovinája is hátra indul rugásra a nagy előgyujtástól:Dhöhö
sorszám: 14543 (59736)

 
 
Hód
válasz erre | email2006-08-11 12:57:12
Tud valaki arról valamit hogy az mz tanksapka mérőedényként használható?
sorszám: 14542 (59728)

 
 
válasz erre | email2006-08-11 11:48:52
Igen csatlakoznék rebelhez! Lehet nagy az előgyújtás.
Ez a tolatós probélma egy időben velem is gyakortra előfordult az Mz-n. És nem értettem mia gond, mert a gyújtás gyári értékekre volt beállítva. Aztán rájöttem, hogy a trafóra festés után fordítva raktam vissza a vezetéket. Megfordítottam és azóta nem csinálta!

De tényleg jó móka hátrafelé motorozni .-)))


Üdv:

mzzzz
sorszám: 14541 (59726)
(előzmény: poteka, 2006-08-11 10:20:46)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-08-11 11:25:53
A blokkban elvileg mintegy 3000 km van feújítás óta, és kímélve volt, szép a hangja is, és remekül megy.
A gyújtást meg majd megnézem, bár semmi baj nincs vele, szépen veszi a fordulatot, jól húz minden sebességben, könnyen indul hidegen is, melegen is.
Köszönöm a tippeket, egyelőre szerintem marad a vigyorgás, amikor néha így sikerül. Végülis havonta egyszer belefér :)
sorszám: 14540 (59724)
(előzmény: Devil87, 2006-08-11 10:33:28)

 
 
Devil87
válasz erre | email2006-08-11 10:33:28
Hát tudtommal ez akkor fordulhat elő,ha ki van kopva a blokk vagy gyújtás rossz helyen van. Vicces az ilyen, láttam már én is tolató MZ-t. De haver Puch-jával szoktunk úgy szórakozni,h direkt betoljuk hátrafelé. :) Estünk is már szépeket... :)
sorszám: 14539 (59720)
(előzmény: poteka, 2006-08-11 10:20:46)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-08-11 10:31:47
Túlzottan nagy előgyújtás?
sorszám: 14538 (59719)
(előzmény: poteka, 2006-08-11 10:20:46)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-08-11 10:20:46
Sziasztok!
Jártatok már úgy, hogy forgásirányt váltott az MZ? Nekem vagy kétszer eljátszotta, de csak berugásnál, hogy fordítva indult be. Ilyenkor nagyon vicces a helyzet, öt hátrameneti fokozattal gazdálkodhatunk, de az előrehaladásra semmi esély. Persze, ha leállítom, és újraindítom, megoldódik a probléma: olyankor fordul elő, ha meleg a motor, és nem rugok rá rendesen, csak éppenhogy, de már attól is beindul. Ez mitől lehet?
Mondjuk ez még nem probléma, viszont olvastam olyat, hogy egy srácnak a piros lámpánál, alapjáraton váltott forgásirányt, és mikor a lámpa zöldre váltott, nagy gázzal beledurrantott a mögötte álló Trabantba :)
A Trabis nem győzött elnézést kérni, szabadkozott, hogy biztos ő ugrott ki idő előtt :)
sorszám: 14537 (59717)

 
 
Devil87
válasz erre | email2006-08-11 09:52:32
Tehát akkor simán okozhatja ez a teljesítménycsökkenést?? 4ben kihuzatom 80-85ig aztán 5be rakom és csak lassul. Kb 70-ig. De igaz amit mondasz,hogy ilyenkor mennek a "legjobban", mert 150es ETZ-t simán legyorsultam 1-2-3-ban. Hát mostmár kibírom így is a szezont. Télen meg generál meg 150esre alakítás.
sorszám: 14536 (59709)
(előzmény: Somebody, 2006-08-11 09:39:35)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-08-11 09:39:35
hát az szar ügy,generálozd meg.:)az mz-m is ilyen volt,csak nekem még a csapágyban is csúszkált ellenállás nélkül a főtengely,hát szereztem is egyet.
nekem a simsonom olyan,hogy minél jobban ki volt a bele,kotyogott a dugónál,minél jobban kotyogott a főtengely,és lazult az egész szerkezett,nem hiszitek el,de annál jobban húzott!!!!simsonhoz képest,szinte kilőtte az 1.nek a végét.:)de már nem szerettem kínozni.
sorszám: 14535 (59708)
(előzmény: Devil87, 2006-08-10 22:41:57)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2006-08-11 01:53:49
Nekem is volt már ilyen!
Egy éjszakai motorozás után hazafelé Pestről Fótra a fóti CORÁnál beváltottam az 5.-et, aztán végig Fótig. Mikor beértem Fótra váltanék vissza, de nincs meg a kar. Kuplung behúz, megálltam és nincs a helyén a váltókar. :DDD
Aztán a sötét miatt elindultam haza, álló helyből egykis kuplungtúrásztatással meg motortolással elindult 5.-ben és hazaértem.
Esélyem se volt megtalálni még másnap se, pedig kerestem.
Azóta mindig megpöckölgetem a lábammal oldalról, hogy megvan-e. :DDD
sorszám: 14534 (59704)
(előzmény: chevy001, 2006-08-11 00:16:23)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-08-11 00:47:50
Hát az volt a mázli, h nem lint országúton hagytam el
sorszám: 14533 (59703)
(előzmény: z25z, 2006-08-11 00:27:28)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-08-11 00:27:28
de nem is az elhagyas a legnagyobb cumi az egeszben, hanem utana keresgetni :-))))
sorszám: 14532 (59702)
(előzmény: z25z, 2006-08-11 00:25:50)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-08-11 00:25:50
előferdül, én is hagytam már el vagy 2x :-)))
sorszám: 14531 (59701)
(előzmény: chevy001, 2006-08-11 00:16:23)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-08-11 00:16:23
Hi!
Ezt adjátok össze mit sikerült ma elérnem. Indulok el otthonról haverért mocival,hogy elviszem egy helyre. Az első 50 méteren semmi gond. Aztán váltanék harmadikba kanyar után, de vajon hol a VÁLTÓKAR ????? Fordulok vissza felé, hát nem le esett. :) Pedig mostanában nem piszkáltam, és ha jól emlékszem meg is húztam annó mikor felraktam.
sorszám: 14530 (59700)

 
 
Devil87
válasz erre | email2006-08-10 22:41:57
Mármint a főtengelyt lehet 1-2mm-ert mozgatni :)
sorszám: 14529 (59698)

 
 
Devil87
válasz erre | email2006-08-10 22:40:12
VALAKI!!!!!!
Ha a 125-ös ETZben a generátor oldali csapágy szar(mert el lehet mozdítani kb 1mm-ert, ha nem 2-őt) és a hajtókar is lötyög lent,akkor az gondolom teljesítményvesztéshez vezet,főleg ha gőrgős is lent. Ugye?? Válaszoljatok pls. köszi
sorszám: 14528 (59697)

 
 
válasz erre | email2006-08-10 19:48:24
Sziasztok!

Mz ts 250-hez (1975) keresek eredeti vagy utángyártott (úgy tom létezik ilyen) kormányt ( a kicsi csapottat).

mzzzz
sorszám: 14527 (59688)

 
 
Rasid
válasz erre | email2006-08-10 17:43:04
Sziasztok! Kéne nekem egy etz 150-es karbi. Előszőr kipróbálnám, hogy ezzel mennyit fogyaszt a verda, mert a jelenlegivel már minden végig lett próbálva mégis zabál.
tel:06 20 266 03 04 vagy emil: pmusic@freemail.hu
Köszi!
sorszám: 14526 (59681)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-08-10 16:30:58
Most újítom a simsonomat,apródonként,és azon gondolkozok,rárakok egy babetta gyújtást,miként változnának a dolgok???jobban menne?a könnyebb gyujtástól?pontosabb lenne,és ha csutka gázon mennék 3. ban 10km-t akkor is birná a gyujtás igaz?a szerkezet úgyis birná,de a folyamatos kövér gázt nem bírja a rohadt nagy lenkerék,meg a megszakító sem.szóval miként viselkedne babszi gyujtással?tapasztalatok?
sorszám: 14525 (59678)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2006-08-10 16:23:33
Nekem a 350 es Jawa is megáll ennyiből,szintén két személlyel.Ha 100 körül megyek vele akkor kér 5 litert.De nem többet akkor sem.
Igaz még jó a belseje.
sorszám: 14524 (59677)
(előzmény: Tomi1, 2006-08-09 21:29:41)

 
 
Devil87
válasz erre | email2006-08-10 15:57:44
Van valakinek ötlete,hogy miért nem mehet a 125-ös ETZ-m 5dikben?? Gyújtás beállítva, másik karbikkal is ezt produkálja. Hidegen, pontosabban míg be nem melegszik tisztára nagyon jól megy. Ezek után az 5dik seb. fokozatot nem bírja. Nos?? Ötletek????
sorszám: 14523 (59676)

 
 
válasz erre | email2006-08-10 13:02:39
:-)))))))))))))))))))))
sorszám: 14522 (59669)
(előzmény: Vinutta, 2006-08-10 12:58:20)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-08-10 12:58:20
Pfff. Ez ám a megacsevely ecsém :D
Úgy látom, ma mindenki Gyagyást reggelizett ;)

Vince
sorszám: 14521 (59668)
(előzmény: Soma69, 2006-08-10 09:47:27)

 
 
válasz erre | email2006-08-10 12:55:26
:-)))
sorszám: 14520 (59667)
(előzmény: Soma69, 2006-08-10 09:47:27)

 
 
Soma69
válasz erre | email2006-08-10 09:47:27
Metanol kontra Metabond, az ezen folytatott vita meg a metakommunikáció:DD
sorszám: 14519 (59663)

 
 
Tomi1
válasz erre | email2006-08-09 21:29:41
Az enyém két személlyel 90-es tempónál 4.3-4.5 körül fogyasztott, amíg megvolt.
Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy eladtam.
sorszám: 14518 (59652)
(elözmény: Keri, 2006-08-09 13:43:53)

 
 
trophylaci
válasz erre | email2006-08-09 21:26:50
Hali M@tyesz. Nézd meg az mz-b oldalon van a Trophyról minden infó+képek de csak németül. Innen a szoci lapokról is elérhető.
sorszám: 14517 (59651)
(elözmény: Keri, 2006-08-09 12:28:23)

 
 
Semi
válasz erre | email2006-08-09 21:15:58
Keri
"A metanol is jo, de erosen mergezo es tonkreteszi a tomiteseket."

Tehát nem jó...

Egyébként az üzemanyag adalékokban még más összetevők is vannak, de inkább ne részletezzük most! :-)
sorszám: 14516 (59650)
(elözmény: Keri, 2006-08-09 09:28:05)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu