:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Sziasztok!
Véleményetek szerint mi lehet az oka annak, hogy ha beindítom a motort akkor 4000 alapjárata van, és ahogy melegszik szépen lassan beáll olyan 1800-ra.
Van valakinek tippje? Szivató nincs rajta.
Atesz
Szerintem ha sima Trabant hajtóműolajat teszel bele, attól az ég világon semmi baja nem lesz. De az enyém pl most 15W 40-es olajjal megyés köszöni szépen, jól van :)
Sajnáltam bele ezerér a Hykomol olajat, mikor 530ér Turbo Diesel ;)
Vince
Na most viszont nekem lene szükségem segitségre 250 es etz-m van . Szeretnék benne olajat cserélni de nem tudom hogy a kuplung miatt milyet tegyek bele . Már itt irta valaki hogy olyan gagyi olaj kell bele amiből hiányoznak azok az adalékok amik tönkreteszik a kuplungot . NA EBBÖL EGY MÁRKÁT HA TUDNA VALAKI MONDANI . Vagy elég ha a boltba etz be hajtóműolajat kérek csak azért kérdezem mert nem igazán bizok meg eladókban nem akarom hogy rámsozzanak eggyet amitöl megáll a gép .
VÁLASZT KÖSZÖNÖM ELÖRE IS : CHARLIE
Én hasonlóra gondolnék, csak az a gond, hogy akkor elhalgatna teljesen behuzott kuplunggal, hacsak a kuplung nem fog egy kicsit ilyenkor is. Én mindenesetre megnézném, hogy közép támaszon, előre billentve a motort, mit csinál a hátsó kerék, ha egyesbe teszed, és behúzod a kuplungot, mennyire erősen forog? Ha fog ilyenkor is a kuplung akkor vagy a berúgó mechanika, vagy a váltó, ha nem fog a kuplung, akkor egyenlőre passz..A többi csörgést okozó, ami eszembe jut,a csapágyak, tűgörgő, subert, egyébb, nem hiszem hogy nagyon függ a sebesség fokozattól.
köszönöm a tippet, ezt még megpróbálom mindenképpen! bár most sajnos nem megy, mert tegnap két napon belül a második berúgókart rúgtam le a gépről, mindkettő az éknél tört el (az első még a gyári volt, a második egy hegesztett bontott darab). szóval lehet összefüggés a kettő között, mert elég furcsán áll a berúgótengely :)
Lehet nem egyre gondolunk de nekem simson motoromnál ugyanez a jelenség volt akkor a berugókart visszahúzó rugó túl gyenge volt és nem húzta vissza rendesen a kart és ugyanez volt hogy üresbe hangos volt ahogy bedobtam egyesbe akkor elhalgatott . Próbáld meg hogy üresbe járás közbe megpróbálod feljebb huzni . Ennyit tudok mondani .
szerviz sok jo dolog van etz-hez én onan meg a szakirodalombol szerelek
Bambival beszétem, a motor vásárlás elött azt mondta, hogy ha meg van a moci, egyeztessünk időpontot, aztán átnézi, pár napja megpróbáltam, de azt mondta, hogy beállítást, átnézést nem vállal, csak gépmunkát. Nem értem, mindegy, szóval más kéne.
suber tügörgö csapszeg én ezeket cseréltem és azota nem csörög de kérdez ki más véleményet is minden etz más szeméiség
Ez az első mocim, 1 hete sincs nálam. Nekem az :)
:):) szerintem csak fiúk :(:( Vagy nem?? Hmm,lányok??
Ja... Nem,azt azért tudom, hogy mi! :) De pont ellenkező oldalon vele. Mind1..
Üdvözlet megint, lányok-fiúk!
Az a problémám, hogy 250-es etz blokkjának bal feléből furcsa, először ciripelő, mostmár hangosabban kerepelő hang jön, ami a fordulatszám változásával együtt gyorsul-lassul. Egyébként minden prímán működik, kuplung, gyújtás, fordulatmérő teszi a dolgát. A zaj viszont üresben jelentkezik nagyon hangosan, mindegy, hogy be van húzva a kuplung, vagy nincs. Sebességbe rakva elhallgat, majd menet közben sebességen hallkan hallható. Mi lehet ez? Segítsetek, mert nem akarok bármit is elbarmolni vaktában.
olajbeontonek, ha egyre gondolunk ott tudod feltolteni :-))
Nem hiszem el!! Már nincs fent a kép... :((
Egy kép arról amire gondoltam: www.vatera.hu és írjátok be ETZ! majd kiad egy blokkot alkatrésznek dugó nélkül. Na az egyik képen ez szépen látszik!!
Üdv! Egy érdekes dologra figyeltem fel nemrég: néhány ETZ jobb oldali motoröntvényének a tetején, úgy középtájt van egy hasonló kialakítás,mint mondjuk a pannóniák kuplung megoldása. Szóval egy függőleges cső van kialakítva,de felül le van dugózva. Ez minek indult?? Huhh lehet nem elég világos,most ahogy olvasom....
Sziasztok!
nekem van egy használt féknyergem ha érdekel valakit.
Az ellopott motorokkal kéne a tettes(eke)t végighúzni egy kis szántáson,murván, majd aszfalton amíg el nem kopnak! A kezük száradjon le!
Ha a Trophyt ellopnák tőlem kisírnám a szememet nem még ennyi ritkaságot.
Bambi alias Iván Árpád. A számát ki lehet guglizni, nekem már egyszer sikerült, de azóta elkavartam valahova.
Fél év múlva feltűnnek mint "motor papirok nélkül" - csak az a baj, hogy lehet, hogy Mannheimben vagy Imolában. :-(
Teleszkópot átszimmeringezni pedig nem nagy vasziszdasz...
Urak!
A héten Magyarországon is felütötte fejét az amitől minden
veterános a legjobban fél.Motorokat loptak el egy veterános
társunktól szerdán éjszaka. Fehér Miklóstól Egerbaktáról a
következő mocikat és alkatrészeit vitték el:
Tipus alvázszám motorszám
vázon tal. rendszám
Zündapp K800 271332 946355
NF5470
BSA Sloper J7 1263
BSA Sloper nincs adat
Matchless G9 30415 55/G9 26018
Segítsünk, hogy többet ilyen ne fordulhasson elő és a
tettesek megkapják amit érdemelnek.
Nna akkor én is kérdeznék megint, ha lehet: szétszedtem a fordulatmérő kihajtást, látszólag minden rendben van. kézzel megmozgattam, szépen tekerte a mutatót, ahogy kell. a spirált nem tudtam kiszedni, mert nem tudtam kitekerni a kis biztositó hernyócsavart (legalábbis azt hiszem, az az). nem kapott bele semmilyen csavarhúzó, szerintem el van roncsolódva. a kis fedél nélkül nem mertem beinditani, nehogy szanaszét fröcsköljön minden. nem változott semmi sajnos. még mindig nem tudom, hogy pontosan honnan jön.
viszont kitapasztaltam, hogy üresben nagyon hangos, mindegy hogy a kupplungot kinyomom vagy sem (ciripelő, halkan kerepelő zaj), sebességben elhallgat, menet közben halkan szól. mi a fene lehet? és miért csak üresben csinálja? kérlek segitsetek, mert nem jutok előrébb sajnos egyedül. előre is köszönöm!
Sziasztok!
Szeretném átnézetni a frissen vásárolt 250-esem és lenne rajta egy-két javítani való. Főfékhengernél olaj szivárgás, egyik telónál olajszivárgás. Ha valaki tud megbízható megbízható szerelőt Budapesten, akkor jelezzen itt vagy mailban. A fórumot elkezdtem végigolvasni, de még csak 2005-nél járok. :) A motorhoz nem sokat konyítok, nem akarok egyedül nekiállni.
Köszi!
Uraim!
Ismételtem segítségre lenne szükségem. Motorbontó,illetve hasznalt alkatrészt(tehát olcsó) boltot. Lehetőleg Borsodban(Mikolc környékén),vagy a vmi könnyen megközelíthető helyen (pl.Pest).
Köszöm!
Nem haragszom, csak a valódi mesterek most lapítanak valahol, nem nézegetnek be ide eleget.Remélem ez csak a nyár miatt van így.:)
Bár télen meg sokra megyünk a jótanácsokkal....:))))))
Ha nem haragszol/haragszik: KÖSZÖNÖM MESTER!!!! :)
Bár nem vagyok mester, közel sem...
Igen, csúszhat a kuplung, a csúszáskor sem mindig pörög fel. Egyszerű a dolog. Ha kuplung a hibás, akkor megvan a fordulat, csak a motor lassú. Ha fordulat sincs meg, akkor más a ludas. Az új gyűrű nem sokat szokott segíteni, legalábbis nem hosszú időre. Sec perc alatt bekopik a hengerhez, ami viszont idővel hordó alakú lessz. Ilyenkor kell felfúrni a jószágot.Megfelelő műszerrel a henger-dugó-gyűrű probléma is kiszúrható. Mérni kell a kompressziót. A teljesítmény csökkenését okozhatja még a gyenge gyúltás,nem megfelelő gyertya,karburátor beállítási problémák. a kipufogó, esetleg a légszűrő eltömődése. Meg biztos van még pár dolog, ami most nem jut eszembe...
Ismételten segítséget kérek a Mesterektől!!!
ETZ125: kuplung miatt előfurdalhat,h 5dikben nem akar menni a gép??? A kuplunk nem hiszem,h csúszik,mert nem pörög fel hirtelen a motor egyik seb fokozatban sem. Vagy pusztán erőtlen lett a drágám?? Még új gyűrűkkel is??
Najó, de nekem ezek a boltok már speckók! :-) itt Sárospatakon általában az nem szokott lenni, ami kellene. Pl. itt nem kaptam ts 250-hez kuplungagyat. Csak Pesten a Futárnál... Meg amíg ahányszor voltam Futár Petinél, nem tudtam olyat alkatrészt mondani neki, ami ne lett volna nála.
De elhiszem nektek, hogy általában lehet kapni o gyűrűt!
Üdv:
mzzzz
Sajnos még nem próbáltam, mert nem tudtam szétberhelni a kihajtást, ma megint megpróbálom a szükséges ismeretekkel felvértezve. meg aztán nem is akartam vakon belekezdeni, ráadásul forró volt a blokk is. Persze kipróbálom sprirál nélkül, én örülnék a legjobban, ha megúsznám ennyivel.
Na ja, de én olyan 65 kiló vagyok. Összemérhető a súlyom a 634 es blokkal. Ezenkívül nmem akartam részletezni a emelettel káró problémákat, de akkor most elárulok még egyet: Nincs olyan asztal a lakásban, amelyen szétkaphatnám. A halban szedhetném szét egy földre terített ponyván.Egy simó bloknak nekiugranék így, de a 634 es....Megcsinálhatnám a mocit a cimborámnál is, de ott meg két játékos kedvű nagyobbacska kutya van.A felborítás szinte garantált. Nehéz a bányászok élete! Meg a lakótelepen élőké is.:) Ja, és a mi elsőnk máshol a másodiknak felel meg, mert van egy szerelő szint is.:)
Nem olyan nagyon vészes felcipelni..:)))Volt hogy a harmadikra kellett felvinni egy ismerősömnek..:)))
Az O gyűrűt valóban lehet álltalában kapni. Érdemes megnézni Futár Petinél, vagy majdnem mellette a Kelemennél a Zichy utcában, az Aranyjános utcai metró állomástól nem messze. Ha mégse lenne a motoros boltokban, amit nem hiszek, akkor meg lehet próbálni a hidraulikával foglalkozó boltokban is. A vizesek által használt nem jó, azt megeszi az olaj. Azért megnéznem azt a valamit, amivel megfelelő o gyűrűt lehet készíteni. Bár talán lehet megfelelőt kivágni olajat bíró gumiból, igfaz annak a keresztmetszete szögletes lessz, de talán ideig, óráig megteszi.
A ciripelő fordulatszám kihajtásról annyit, hogy nem tudom, próbáltad e fordulatszám mérő spirál nélkül is. Hátha a spirál adja a hangot. Azt meg mélységesen megértem, hogy nem szeretnél csapágyat cserélni. Annyira megértem, hogy én is csak télen ejtem meg hasonló dolgomat, igaz most jawa 634 el nyomulok, annak a blokját még kínossabb szétszedni.Viszont így biztossabb lesz az én esetemben, hogy csapággyal együtt főtengelyt is javíthatok, mert a rossz csapágy kikészíti addig.A legvalószínübb az, hogy nem is én, hanem szerelő csinálja majd a dolgot. Nehéz a blokot felvinni az első emeletre...
Sasa,
a pillangószelepet már próbáltad kicserélni? Lehet, hogy fennakadt.Én az mindenképpen megnézném. A másik, hogy a benzincsapot is alaposan felújítanám, ha már nem zár el, vagy akár cserélném is.
Szia!
Engem érdekelne, de elcserélném egy 125-ös TZ-re
1988-as 14000 km, két év műszaki, zselés akksi, felújítva, új festés, pici estétikai hibával. én is pont ennyért árulom.
Ragszd ki a háza falára képem, majd akkor megnyukszik!
Amúgy üdvözlöm a nyulakat. Te disznyó!!
mzzzz
Há mér nem?
Pedig úgy motoroztam volna már egyetkolléga :)
Na mindegy, akkor ma is baszhatom a nyulakat...
A kutya már hiányol! Nem tudja felfogni, hogy csak egyéjszakás kalad volt neked. Valamikor majd gyere már le, oszt tedd rendbe ;)
Te, este nem fogok ráérni, írjál inkább mailt
mzzzz
sziasztok! ha valakit érdekelne: etz 250 1988-as elektronikus gyujtás,csatos karbi..szal utsó kiadású ,tök gyári állapot,erdeti festés stb.nem felújított..120000ft-ért ,akkor a tel: 06 70 588 6200
Igen, mert annak olyan jó puha a bundája, meg van vagy 50 :D
Amúgy meg este találkozzunk az Áruháznál!
Egyedül gyere!
Ott megbeszéljük a dolgainkat! Vince
Hogy az a .......................................................................................................
Amikor te a nyulakkal próbálkoztál, én inkább maradtam a kutyádnál!
Ó hogy a rothadás azt a káka béledet! Nem én basztam teherbe a kutyánkat vazz! Pedig fiúúú! Ott az Óhhh Gyűrű :P
Vince
Én nem járok szexboltokba, bnem tudom mi az az Ohhh-gyűrű!
Hogy az a hetvenlábú büdöstalpú masi pillangó zuhanna rá a szőrös egér seggedre! Ha egyszer nincs igazad! Tömöd itt az ifjuság fejét a sok hülyeséggel!
Vince
Beszólsz itt nekem állandóan!
mzzzz
Szevasz kolléga!
Azt O-gyűrűnek hívják, külföldiül O-ring, és általában lehet kapni minden motoros illetve szimering boltban, de ha nem, akkor gyere el és ragasztunk egyet, mert van ilyen készletem is ;)
Vince
ÁTs 125-ötmég nem láttam szátszedve, de valószínű ott is mint a ts 250-en egy tömítőgyűrű van a dekniben. Ez általában idővel elkopik és lekezd folyni az olaj. Én már sokfelé kerestem, de még nem találétam sehol itt a környékünkön. Lehet valami speckó boltban találsz. Ez ügyben kérdezd meg Öregapót, vagy Bambit.
Üdv:
mzzzz
A fordulatmérő működik rendesen, azzal nincsen gond, de a csörgés határozottan onnan jön, és nem csapágyhang, hanem inkább valamiféle ciripelés, legalábbis nekem elsőre egy bovden ugrott be. Igazából főtengelycsapágyat sem szeretnék cserélni mostanában...
És még valami: amikor leszedtem a gumi védősapkát a fordulatmérő bovden becsatlakozásáról, ott olajszivárgást észleltem, amit eddig nem tapasztaltam. Ezért is remélem/gondolom, hogy ott lesz a probléma.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|