:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ha nem haragszol/haragszik: KÖSZÖNÖM MESTER!!!! :)
Bár nem vagyok mester, közel sem...
Igen, csúszhat a kuplung, a csúszáskor sem mindig pörög fel. Egyszerű a dolog. Ha kuplung a hibás, akkor megvan a fordulat, csak a motor lassú. Ha fordulat sincs meg, akkor más a ludas. Az új gyűrű nem sokat szokott segíteni, legalábbis nem hosszú időre. Sec perc alatt bekopik a hengerhez, ami viszont idővel hordó alakú lessz. Ilyenkor kell felfúrni a jószágot.Megfelelő műszerrel a henger-dugó-gyűrű probléma is kiszúrható. Mérni kell a kompressziót. A teljesítmény csökkenését okozhatja még a gyenge gyúltás,nem megfelelő gyertya,karburátor beállítási problémák. a kipufogó, esetleg a légszűrő eltömődése. Meg biztos van még pár dolog, ami most nem jut eszembe...
Ismételten segítséget kérek a Mesterektől!!!
ETZ125: kuplung miatt előfurdalhat,h 5dikben nem akar menni a gép??? A kuplunk nem hiszem,h csúszik,mert nem pörög fel hirtelen a motor egyik seb fokozatban sem. Vagy pusztán erőtlen lett a drágám?? Még új gyűrűkkel is??
Najó, de nekem ezek a boltok már speckók! :-) itt Sárospatakon általában az nem szokott lenni, ami kellene. Pl. itt nem kaptam ts 250-hez kuplungagyat. Csak Pesten a Futárnál... Meg amíg ahányszor voltam Futár Petinél, nem tudtam olyat alkatrészt mondani neki, ami ne lett volna nála.
De elhiszem nektek, hogy általában lehet kapni o gyűrűt!
Üdv:
mzzzz
Sajnos még nem próbáltam, mert nem tudtam szétberhelni a kihajtást, ma megint megpróbálom a szükséges ismeretekkel felvértezve. meg aztán nem is akartam vakon belekezdeni, ráadásul forró volt a blokk is. Persze kipróbálom sprirál nélkül, én örülnék a legjobban, ha megúsznám ennyivel.
Na ja, de én olyan 65 kiló vagyok. Összemérhető a súlyom a 634 es blokkal. Ezenkívül nmem akartam részletezni a emelettel káró problémákat, de akkor most elárulok még egyet: Nincs olyan asztal a lakásban, amelyen szétkaphatnám. A halban szedhetném szét egy földre terített ponyván.Egy simó bloknak nekiugranék így, de a 634 es....Megcsinálhatnám a mocit a cimborámnál is, de ott meg két játékos kedvű nagyobbacska kutya van.A felborítás szinte garantált. Nehéz a bányászok élete! Meg a lakótelepen élőké is.:) Ja, és a mi elsőnk máshol a másodiknak felel meg, mert van egy szerelő szint is.:)
Nem olyan nagyon vészes felcipelni..:)))Volt hogy a harmadikra kellett felvinni egy ismerősömnek..:)))
Az O gyűrűt valóban lehet álltalában kapni. Érdemes megnézni Futár Petinél, vagy majdnem mellette a Kelemennél a Zichy utcában, az Aranyjános utcai metró állomástól nem messze. Ha mégse lenne a motoros boltokban, amit nem hiszek, akkor meg lehet próbálni a hidraulikával foglalkozó boltokban is. A vizesek által használt nem jó, azt megeszi az olaj. Azért megnéznem azt a valamit, amivel megfelelő o gyűrűt lehet készíteni. Bár talán lehet megfelelőt kivágni olajat bíró gumiból, igfaz annak a keresztmetszete szögletes lessz, de talán ideig, óráig megteszi.
A ciripelő fordulatszám kihajtásról annyit, hogy nem tudom, próbáltad e fordulatszám mérő spirál nélkül is. Hátha a spirál adja a hangot. Azt meg mélységesen megértem, hogy nem szeretnél csapágyat cserélni. Annyira megértem, hogy én is csak télen ejtem meg hasonló dolgomat, igaz most jawa 634 el nyomulok, annak a blokját még kínossabb szétszedni.Viszont így biztossabb lesz az én esetemben, hogy csapággyal együtt főtengelyt is javíthatok, mert a rossz csapágy kikészíti addig.A legvalószínübb az, hogy nem is én, hanem szerelő csinálja majd a dolgot. Nehéz a blokot felvinni az első emeletre...
Sasa,
a pillangószelepet már próbáltad kicserélni? Lehet, hogy fennakadt.Én az mindenképpen megnézném. A másik, hogy a benzincsapot is alaposan felújítanám, ha már nem zár el, vagy akár cserélném is.
Szia!
Engem érdekelne, de elcserélném egy 125-ös TZ-re
1988-as 14000 km, két év műszaki, zselés akksi, felújítva, új festés, pici estétikai hibával. én is pont ennyért árulom.
Ragszd ki a háza falára képem, majd akkor megnyukszik!
Amúgy üdvözlöm a nyulakat. Te disznyó!!
mzzzz
Há mér nem?
Pedig úgy motoroztam volna már egyetkolléga :)
Na mindegy, akkor ma is baszhatom a nyulakat...
A kutya már hiányol! Nem tudja felfogni, hogy csak egyéjszakás kalad volt neked. Valamikor majd gyere már le, oszt tedd rendbe ;)
Te, este nem fogok ráérni, írjál inkább mailt
mzzzz
sziasztok! ha valakit érdekelne: etz 250 1988-as elektronikus gyujtás,csatos karbi..szal utsó kiadású ,tök gyári állapot,erdeti festés stb.nem felújított..120000ft-ért ,akkor a tel: 06 70 588 6200
Igen, mert annak olyan jó puha a bundája, meg van vagy 50 :D
Amúgy meg este találkozzunk az Áruháznál!
Egyedül gyere!
Ott megbeszéljük a dolgainkat! Vince
Hogy az a .......................................................................................................
Amikor te a nyulakkal próbálkoztál, én inkább maradtam a kutyádnál!
Ó hogy a rothadás azt a káka béledet! Nem én basztam teherbe a kutyánkat vazz! Pedig fiúúú! Ott az Óhhh Gyűrű :P
Vince
Én nem járok szexboltokba, bnem tudom mi az az Ohhh-gyűrű!
Hogy az a hetvenlábú büdöstalpú masi pillangó zuhanna rá a szőrös egér seggedre! Ha egyszer nincs igazad! Tömöd itt az ifjuság fejét a sok hülyeséggel!
Vince
Beszólsz itt nekem állandóan!
mzzzz
Szevasz kolléga!
Azt O-gyűrűnek hívják, külföldiül O-ring, és általában lehet kapni minden motoros illetve szimering boltban, de ha nem, akkor gyere el és ragasztunk egyet, mert van ilyen készletem is ;)
Vince
ÁTs 125-ötmég nem láttam szátszedve, de valószínű ott is mint a ts 250-en egy tömítőgyűrű van a dekniben. Ez általában idővel elkopik és lekezd folyni az olaj. Én már sokfelé kerestem, de még nem találétam sehol itt a környékünkön. Lehet valami speckó boltban találsz. Ez ügyben kérdezd meg Öregapót, vagy Bambit.
Üdv:
mzzzz
A fordulatmérő működik rendesen, azzal nincsen gond, de a csörgés határozottan onnan jön, és nem csapágyhang, hanem inkább valamiféle ciripelés, legalábbis nekem elsőre egy bovden ugrott be. Igazából főtengelycsapágyat sem szeretnék cserélni mostanában...
És még valami: amikor leszedtem a gumi védősapkát a fordulatmérő bovden becsatlakozásáról, ott olajszivárgást észleltem, amit eddig nem tapasztaltam. Ezért is remélem/gondolom, hogy ott lesz a probléma.
Ja és milyen széles gumi fér el hátul? Persze szélesebb felnin, amin ki is tud terülni.
kéne valami ötlet,hogy ts125-nél az baloldalit,a dekninél,ahol az olaj van,hogy ott van egy valami tömítés,hogy az olaj ne fojjon ki,a berugókarnál.olyan hogy tudok szerezni lehet még????vagy hogy lehet pótolni??vagy hogy lehet megoldani,hogy ne csöpögjön az olaj onnan?
Nem hiszem el! Mát megint dől a karbiból a benzin, a túlfolyón. Múltkor is volt ilyen, 2 liter benzinem elfolyt menet közben...
Most megint. Állok egy kocsi mogött, lehörög, nem indul. Dölt a túlfolyón a benzin, és ami a legrosszab, hogy elzárt csappal is! Megcsomóztam a benzincsövet, nagynehezen beindult, és egy porlasztónyi benzinnel elkínlódtam hazáig. 2 órát szórakoztam vele, de az istennek sem sikerült beállítani az úszót, 1-2 perc után mindig elkezd folyni!
2 úszót is kipróbáltam, egyikse lyukas.
Mi lehet a gond?
Én is remélem.:) Bár a kuplung csere csak pénz kérdése, mert bontottat lehet szerezni, és berakni egy pillanat műve. Ha fel vagy rá készülve, és nem szivat meg valami.:)) Mondjuk kiszakadó lehúzó menet, lehúzáskor elpattanó főtengelyvég, visszarakhatatlan berúgókar, effélék..:) De igazából nem hiszem hogy a kuplung csörögjön. Talán a fogaskerék, esetleg valamelyik csapágy, esetleg valóban a fordulat szám mérő kihajtása vagy a spirál tőben. Nem is kérdeztem, a fordulatszám mérő normálisan mér?
Sziasztok!
Tudna valaki ajánlani motorszerelőt, aki szétszedi a blokkomat (ETZ 150) és össze is rakja? Közben én kicserélem a főtengelyt felújítottra. Jó lenne, ha Budapesten vagy környékén lenne, de lassan már mindegy... :-(
Előre is köszönöm: Jagoda
Köszönöm a segítséget, ma este nekiállok, mert nem szeretném sokáig így használni. Remélem ez a csörgés oka, nem szeretnék kuplungot vagy főtengelyt cserélni szezon közben... :)
Jajj, bocsi!! Nem tűnt fel sehol 250esed van. Ne hari :)
Sziasztok!
Szerintetek mennyit ér egy mz féknyereg, meg egy 125-ös ts váz kerekekkel váznyúlvány nélkül?
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de ha a 250 es ETZ ről leszeded a fordulatszám mérő kis deklit, azzal együtt jön le a fordulatszám kihajtás is, hiszen az a kis dekliben van.utána ki lehet csavarni a a kihajtást, a csiga maradhat a helyén. Viszont egy dologra érdemes figyelni: Amikor felengeded a három csavart, a kuplung esetleg elállítódik, mivel ezek a csavarok szorítják le azt a körmös valamit, ami a kuplung kinyomó szerkezet álló darabját biztosítja elfordulás ellen.
Lehet, hogy te is úgy gondolkodol mint én: Először átgondolod, mit tudsz a dologról elvben, aztán összeveted a gyakorlattal. Ebben az esetben nagy különbségek nem szoktak kijönni, mert ugye az elvi dolgok nem függenek a személytől, a gyakorlat is idővel hasonló eredményeket hoz, mivel hasonló motorokon szerezzük.:))) Nagyon eltérő vélemények akkor keletkeznek, amikor valamelyik fél vagy csak elméletet használ, vagy csak a gyakorlatára akar támaszkodni.Ezek viszont szerintem nem szerencsés esetek.Illetve az is előfordul, hogy nagyon másra akarja a motort használni mint én. Az viszont nem tragédia.:)) Én a motorral közlekedni szoktam, vagyis az utazási idő, a fogyasztás, a biztonság a lényeges számomra. Aki versenyre használja, meg ilyesmikre, gondolom másként áll hozzá.Ja, és az se mindegy, ki mennyire szereti a gépét. Én valóban szeretem a szoci gépeket. Részint nosztalgiából, részint azért, mert amire használom őket, nem is olyan rosszak.
Öregapó
Ne ilyedj meg, Devil87 kis ETZ-ről beszél, neked meg nagy van!
Csak leszeded a fordulatszámmérő kisdeknit és lecsavarod a fordulatszámkihajtós anyát a főtengely végéről. Szerintem nem fogja semmi más.
Ja és a nagy ETZ-ben fogaskerekes a primerhajtás, úgyhogy láncot ne keress a dekni alatt. :DDDD
Ez az MSN címem is... Ha gondolod keress meg
Lehet igazad van!! Figyelj már van msn-ed?? Egy pár dolgot kérdeznék lehet tudnál segíteni, amúgy van valaki ózd közelében akinek vannak 150-es ETZ-hez alkatrészei??
Nekem is volt ilyen probléma, kanyarodáskor kihagyott, és teljesen elment a gyújtás. Nekem a vezetékekkel volt gond, kanyarodáskor hozzáért a vázhoz egy kidörzsölődött vezeték és teljesen leföldelte... Ajánlom vizsgáld végig a vezetékeket is...
Üdv! Tegnap állítgattam a gyújtás de csak nem akarta az igazat!! Néha elég jó volt mert rúgásra is indult meg pörgött is rendesen minden fordulaton húzott csak olyat csinált hogy ki-ki hagyott a gyújtás, az miért lehet? Amikor fordultam vele vagy lassítottam akkor olyan volt mint ha levettem volna a gyújtást és utánna vagy elindult vagy nem! Már nagyon idegesít és nem lehet vele normálisan motorozni remélem tudtok valamit mondoni! Amúgy Babetta gyújtást nem szerzek rá inkább ezt akarom megcsinálni jól! Jah amúgy a karbit is szétszedtem de sehol sem volt eldugulva.
Esetleg valami megoldást tudnál javasolni, vagy te sem tudtál vele mit kezdeni?
Eddig semmi baj sem volt vele. Most jött elő pár napja. Mi használhatódott el benne, mert nem hiszem, hogy csak egyik pillanatról a másikra rossz lenne.
A rossz konstrukció az oka ennek a jelenségnek.Utolag egy jó gyári megoldás nem pótolható de a szociba annak idején ezt így tutták legegyszerűbben megoldani.
Az enyém két évig jo volt pedig kapott tőlem rendesen(6,5-7 ezerig is forgattam).
Újabb megoldásra váró problémátr vetnék fel a nálamnál hozzább értőknek.
Szóval a probléma a következő: Gyönyörűen muzsikál a blokk, de 5. sebességben 5300-as fordulat felett elkezd zörögni. Minden más sebességfokozatban gyönyörűen felszalad 7ezerig is csörgés nélkül. A csörgés annyira erős, mintha a kipufogó könyök nem lenne a helyén, de ez ki van zárva. Részemről a sebváltóra gyanakszom, de nem volt még időm széthúzni a gépet. Javaslatok?
Előre is köszönöm, Georgie
Kihajtottam, de vissza is tekertem, mert csak az olaj szivárgott.
Hogy érted, hogy az oldalát? Az egész bal deknit, vagy csak a kuplung kis köralakú fedelét? elnézést, ha marhaságot kérdezek, de ehhez a részéhez sajnos egyáltalán nem értek.
Ja a lánc,ha meg nyúlva akkor nyomot hagy maga után a dekniben. Ahol éri ott kicsiszolja azt.
Micsoda??? Te jó ég!! Kihajtottad??? Na mind1. Egyébként a le kell szedni az oldalát és azt a műanyag házat(amire a spirált rátekered) egy csavar biztosítja a blokkba elfordulás ellen. De lehet nem is az adta a hangot. Nálam a csigás fogaskerék tengelyéről elszabadult a biztosító gyűrű+alátét. És a kerék csak úgy volt ott a konventi lánc mellett. Annak volt nálam hangja.
Öregapó! Egy rugóra jár az agyunk! Mi egyszer ha találkoznánk jól el tudnánk beszélgetni a gépekről!
üdv:
mzzzz
Keresek egy TS 125-höz való kitűnő állapotú kipufogót.Nagyon fontos lenne.
06307493775
illetve ha nem az, amire én gondolok, akkor mi lehet még? kuplung? primer hajtás?
Jó estét!
Ma reggel indítás után furcsa zörgésre, ciripelésre lettem figyelmes a blokk felől, a jól megszokott zörgéseken felül (súbertű, és kicsit a főtengely is). Fordulatszámfüggő a dolog, és így fülre a fordulatmérő kihajtásától jön, esetleg a kuplung felől, bár mind üresben, mind sebességben, mind pedig behúzott kuplunggal csinálja. Kérdésem, hogy hogyan lehet kiszedni a fordulatmérő kihajtását? kicsavartam a blokkból 19-es kulccssal, de nem jött ki, valami fogta még? Ugye nem kell leszedni az egész deknit?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|