hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 02. péntek 
Zsigmond

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Tuller
válasz erre | email2006-08-25 17:49:54
Titkosak a szerkezet elkészítésével kapcsolatos tudnivalók?:) Én is szeretnék egy ilyet, de nem tudom hogy kezdjek hozzá. Valami tanácsot tudsz ani, hogy hol nézzek utána kapcsolási rajznak vagy bármi információnak?
sorszám: 14815 (60580)
(előzmény: tams9, 2006-08-25 00:13:45)

 
 
válasz erre | email2006-08-25 12:46:05
Sziasztok!

Olyan embert keresek, aki ki tudná centírozni ts 250-es kuplungomat. Lehetőleg Borsodi szakembereket keresek, de ha lennének budapestiek, az is jó lenne.

Köszi:


mzzzz
sorszám: 14814 (60574)

 
 
tams9
válasz erre | email2006-08-25 00:13:45
Üdv!
Lenne egy SÜRGŐS kérdésem!
Meg tudnátok mondani, hogy az MZ(251)-nek mennyi az üzemi hőmérséklete?
Csak mert szeretnék csinálni egy kapcsolást hozzá, ilyen wartburgos jellegűt, amivel a hőmérsékletét tudom mérni, de az is lehet, hogy csak 1 ledet építek be ami egy adott hőmérséklet felett gyullad ki.
Ezért érdekelne annyira, holnap akarok alkatrészek után menni.
sorszám: 14813 (60567)

 
 
Devil87
válasz erre | email2006-08-24 00:17:33
Nah... Én így jártam pont,mert nem figyeltem. Kicsapkodta a biztit,majd mikor már alig volt benne töltés már nem ette a biztit. De nem indult a gép rúgásra. Tolásra igen,nade akkor forrt az akksi,mert ellenkezőleg töltött rá a moci. Úgyhogy kiderült a bibi. De lehet az tette tönkre a fesz.szabom...
sorszám: 14812 (60517)
(előzmény: poteka, 2006-08-23 23:18:18)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-08-23 23:18:18
Köszönöm a választ a relatíve amatőr kérdésre, csak szerettem volna megbizonyosodni a dologról. Jól gondolom, hogy ha fordítva kötöm be, akkor a világítóberendezések működnek, de az indításnál a töltéssel lennének gondok?
sorszám: 14811 (60515)
(előzmény: trophylaci, 2006-08-23 22:10:15)

 
 
trophylaci
válasz erre | email2006-08-23 22:10:15
Hi poteka. Kövesd végig a sarutól a vezetéket,ha barna az test, vagyis negatív.
sorszám: 14810 (60507)
(előzmény: poteka, 2006-08-23 21:47:18)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-08-23 21:47:18
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne: etz 250-esnél a gyári, hengeres biztositékdoboznál mi a kiosztása a biztositékoknak? azt tudom, hogy a két jobb oldali az akksi pozitiv és negativ sarka. de melyik melyik? leszedtem az akksit 5feltolteni, és nem emlékszem 100%-ra, hogy hogy volt, nem akarom elcseszni. hogy tudnék erről meggyőződni?
sorszám: 14809 (60504)

 
 
lpeti
válasz erre | email2006-08-23 18:42:02
nekem is ez a problem. szerintem az a baj hogy nem tudod berugokarral felpörgetni annyira hogy elegendö feszültség indukálodjon a tekercsekben.
sorszám: 14808 (60496)
(előzmény: Kurty, 2006-08-22 22:57:01)

 
 
Kuci
válasz erre | email2006-08-23 15:00:26
És a nem gyári etz-é? ;D
sorszám: 14807 (60488)
(előzmény: Kobra1, 2006-08-23 13:57:12)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-08-23 13:57:12
hány literes volt a gyári etz nek az oldaldoboza?
sorszám: 14806 (60485)

 
 
Eyesis
válasz erre | email2006-08-23 12:19:24
ha mukodott elotte akkor nem lehet zarlatos nem?
lampan lett vagya es lemeritette teljesen az akksit...
es nem sikerult betolni :-/

na ha minden igaz most sikerul feltolteni...
sorszám: 14805 (60481)
(előzmény: Öregapó, 2006-08-22 21:01:55)

 
 
Zolchee
válasz erre | email2006-08-23 12:15:45
Szevasztok!

Van egy 125-ös ETZ-m, és az a problémám vele, hogy mikor bemelegszik elkezd kicsit csörögni, és mikor előjön a hang, akkor olyan mintha behúznám picit a féket. Rángat.
De nem úgy mit mikor nem kap anyagot, mert nem hörög. Én arra gondoltam, hogy megszorul egy picit.
Mit nézzek meg?
Köszi a válaszokat!!
sorszám: 14804 (60480)

 
 
R.A.
válasz erre | email2006-08-23 11:50:23
"Egyedül a jawáwal kapcsolatban tapasztaltam azt, hogy betolhatatlan." - milyen Jawa ?
sorszám: 14803 (60478)
(előzmény: Öregapó, 2006-08-22 21:01:55)

 
 
Devil87
válasz erre | email2006-08-23 11:23:48
Köszi
sorszám: 14802 (60477)
(előzmény: poteka, 2006-08-23 11:10:15)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-08-23 11:10:15
etz porlasztó leírás:

http://www.freeweb.hu/mzklub/motorosok/msok89_7_38.jpg

http://www.freeweb.hu/mzklub/motorosok/msok89_7_39.jpg

üresjárás beállítás:

http://www.freeweb.hu/mzklub/motorosok/msok89_9_24.jpg
sorszám: 14801 (60476)
(előzmény: Devil87, 2006-08-23 10:20:53)

 
 
Black Dragon
válasz erre | email2006-08-23 10:56:21
Az én Ts-emen is ETZ bakelit van rá lehet azt is eröszakolni!
sorszám: 14800 (60472)
(előzmény: Dini29, 2006-08-22 21:09:37)

 
 
Black Dragon
válasz erre | email2006-08-23 10:52:29
Szevasz Dini!
Szerintem nézzél szét a www.mofaker.hu -n ott biztosan találsz.
sorszám: 14799 (60471)
(előzmény: Dini29, 2006-08-22 21:09:37)

 
 
Devil87
válasz erre | email2006-08-23 10:20:53
Üdv mindenkinek!
Eltudná vki mondani,h hogyan is kell beállítani a karbit?? Mármint üresjárati levegő szempontjából?? Vagy ha linket írtok az is jó. Köszi
sorszám: 14798 (60468)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-08-23 09:29:09
Hali emberek!
Mitől van az hogy haver 150esén hall-os gyújtásnál, mikor forgatom a főtengelyt "nyiszog" . Szóval hogy szerintem összeér a mágneses rész a hall ic paneljával. Ennek van egy ilyen nyiszorgó hangja. Ez nagy gond?
sorszám: 14797 (60463)

 
 
Kurty
válasz erre | email2006-08-22 22:57:01
Nekem 150-es MZ-m van Jawa Mustang gyújtással de így is csak tolásra hajlandó beindulni néha-néha rúgásra... Ezen tudnátok segíteni??
sorszám: 14796 (60454)
(előzmény: Öregapó, 2006-08-22 21:01:55)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-08-22 21:23:58
Öregapó, köszönöm a segitséget, sikerült megtalálni a kerepelés okát. tényleg a berugókar volt a hibás, nem húzott vissza rendesen. ahogy kézzel visszahúztam, megszűnt a hang egyből. jó volt a tipp, rugócserével megúszom, hála az égnek!
sorszám: 14795 (60443)
(előzmény: Öregapó, 2006-08-22 21:01:55)

 
 
Dini29
válasz erre | email2006-08-22 21:09:37
HELP!!!
Valaki ha tud jó MZ –és boltot kérem adjon címet TS 125-höz keresek láncvédő bakelitet meg porvédő gumit nem hiszem el hogy nem lehet kapni minden segítséget nagyon megköszönök.
sorszám: 14794 (60442)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2006-08-22 21:01:55
Ez így azért nem teljesen igaz.
Például a TS is akumlátoros gyújtású, de mégis van a gyújtás kapcsolón tolási állás, símán betolható, még a tolás-ráugrás módszerrel is. Néha az ETZt is be lehet tolni, bár azt valóban nem mindig. Egyedül a jawáwal kapcsolatban tapasztaltam azt, hogy betolhatatlan.Viszont túl merült , főleg zárlatos aksival nem lehet semmit se betolni. Ilyenkor le kell kötni az aksit, betolni, amikor jár a motor, akkor kell visszakötni.Ha zárlatos, újra le áll.
sorszám: 14793 (60441)
(előzmény: z25z, 2006-08-22 20:09:04)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-08-22 20:59:09
Ha TS MZ (dinamós), akkor elvileg betolhatónak kéne lennie. Már ha müx az a dinamó. De nyilván nem, ha lemerült az akku.
Ha ETZ, akkor tényleg csak az akkutöltés vagy a bikázás segithet rajta, mert a generátort nem lehet fölgerjeszteni külső feszültségforrás nélkül.
sorszám: 14792 (60440)
(előzmény: z25z, 2006-08-22 20:09:04)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-08-22 20:09:04
akkumlatoros gyujtasu motoroknal (mint etz) mukodokepes akku nelkul tologathatod vagy 300 km-t is....
sorszám: 14791 (60434)
(előzmény: Eyesis, 2006-08-22 19:40:12)

 
 
Mr.Grabowsky
válasz erre | email2006-08-22 19:47:45
Nem tudom, nem vagyok egy nagy szaki(még csak egy ici-pici sem), én csak a tapasztalatomat írtam le. Remélem segít rajtad. Az elméletet meghagyom a hozzáértőknek, szerencsére akad ezen a fórumon jónéhány...
Üdv.
Grabo
sorszám: 14790 (60433)
(előzmény: Eyesis, 2006-08-22 19:40:12)

 
 
Eyesis
válasz erre | email2006-08-22 19:40:12
koszi...

igazibol csak azert furcsallom, hisz elvileg berugos motoroknal nem is kene akksi sem nem? hogy beinduljon.,.. tevedek?
sorszám: 14789 (60431)
(előzmény: Mr.Grabowsky, 2006-08-22 19:19:47)

 
 
Mr.Grabowsky
válasz erre | email2006-08-22 19:19:47
Nemrég velem is hasonló eset történt, a teljesen lemerült és zárlatos akksi lecserélése után problémamentes lett a moci. Próbálkozz először egy akksitöltéssel...
Sok szerencsét.
Üdv.
Grabo
sorszám: 14788 (60430)
(előzmény: Eyesis, 2006-08-22 19:04:46)

 
 
Eyesis
válasz erre | email2006-08-22 19:08:54
termeszetesen 3 gyertyat cserelgettem es mind gyonyoru szep barna...
sorszám: 14787 (60429)
(előzmény: Eyesis, 2006-08-22 19:04:46)

 
 
Eyesis
válasz erre | email2006-08-22 19:04:46
sziasztok!

nem indul az MZ-m...
az akksi teljsen le van merulve... ez okozhatja ezt?
esetleg valami fesz szabalyzo hiba?

hiaba rugom be nem ad szikrat a gyertya...
ha nagy hegyre tolom fel es legjobboldali kulcs allassal kettesbe teszem is csak morog de nem robban be...

heeeelp...
mi lehet a baj?
sorszám: 14786 (60428)

 
 
Devil87
válasz erre | email2006-08-22 17:44:48
Üdv mindenkinek!
Eltudná vki mondani,h hogyan is kell beállítani a karbit?? Mármint üresjárati levegő szempontjából?? Vagy ha linket írtok az is jó. Köszi
sorszám: 14785 (60427)

 
 
osztro
válasz erre | email2006-08-22 15:05:56
I. Vas megyei Szocimotoros Találkozó
Szombathelyen a Tesco parkolóba 2006.08.26. szombaton 4órától mindenkit szerettel várunk.
Részletes felvilágosítás: SImson.hu Vas megyei régió vagy az elektroosztro@freemail.hu email címen
sorszám: 14784 (60419)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-08-22 12:23:27
Próbáld meg betolni!!!!
sorszám: 14783 (60415)
(előzmény: Lacoska, 2006-08-21 21:34:23)

 
 
ekecs
válasz erre | email2006-08-22 03:02:25
Figy.. szerintem egy ilyen leállásnál mindig az az alap, hogy mi romolhatott el nem a vaktában kell lődözni hanem valahogy logikusan próbáld végigondolni mit csinált utóljára (högött, durrogott.stb.) Aztán nézd meg, hogy mekkora a szikra, mert az egy tévhit, hogy van szikra meg benzin akkor az menni is fog.. Ha nem megfelelőek az arányok akkor nagyon kicsi az esélyed, hogy beindul azért annyira nem pofon egyszerűek ezek a gépek. Szeintem vedd le a ggyertypipát és a kábellel nézd meg, hogy milyen hosszan húz át a szikra azt szokták mondani, hogy a 15mm az kb 15ezer volt na most egy MZ is kb ennyit tud, mert a gyertyán ugye 0.6mm ott lehet, hogy áthúz de az nem sokat ér. Porlasztó stb ezekkel később foglalkoznék mivel az nem áll meg csak úgy kivéve mondjuk dugulás de azt mondtad, hogy kipucoltad, mert ugye vagy a dús vagy a túl szegény keveréktől nem indul be a motor és a légszűrő meg a fúvóka, benzinszint, részterheléstű stb ..nem valószínű, ohgy pikk-pakk elállítódna.. Szóval én a gyujtás, töltésnél néznék körül. De ez csak az én véleményem nekem eddig ez a fajta gondolkodás bejött pedig sok érdekes kínja volt már szegény MZ nek
sorszám: 14782 (60402)
(előzmény: Lacoska, 2006-08-21 21:34:23)

 
 
lpeti
válasz erre | email2006-08-22 00:15:10
Sztem cseréld ki a gyertyát. Énis igy jártam multkor. Motoros találkozón leállitottam, egy kis idö mulva ujra inditani akartam, és semmi... kicseréltam a gyertyát és nincs baja azota se.
sorszám: 14781 (60400)
(előzmény: Lacoska, 2006-08-21 21:44:00)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-08-21 21:44:00
Ha nem jó helyen gyújt attól még nem kellene legalább beindulnia? Vagy legalább durrana egyet de meg ezt sem teszi :-(.
sorszám: 14780 (60393)
(előzmény: SzGeorge, 2006-08-21 21:41:51)

 
 
SzGeorge
válasz erre | email2006-08-21 21:41:51
hello!
szerintem a motorod baja az lehet, hogy nem jó helyen gyújt.
lehet, hogy épp akkor gyújt mikor a dugattyú alsó holtponton van.
érdemes megnézni. persze ez csak egy ötlet. üdv
sorszám: 14779 (60392)
(előzmény: Lacoska, 2006-08-21 21:34:23)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-08-21 21:34:23
Hello Mindenkinek!

Lenne egy PROBLÉMÁM, (bocs a nagybetűkért), ETZ250 van szó. Egyik nap csak szépen megyek vele, lámpánál megállok leállt. Hazajöttem megnéztem a megszakítót az szokott a nagymelegbe huncutkodni, de nem volt semmi baja, szikra van, most már benzint is kap, mivel mérgemben már kipucoltam a karbit is. A gyertyát is megnéztem szépen ki volt égve. Az aksi töltése rendben van, a töltésjelző is ég amikor ráadom a gyújtást. Amikor akarnám indítani viszont nem indul, meg se mukkan, nem ad életjelt magáról.
Ilyenkor mi lehet a gond? Nekem az is jó ha nem konkrétan csak felsorolás szintjén adtok tanácsot!
Előre is nagyon köszönöm!
sorszám: 14778 (60390)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2006-08-21 16:00:46
Szeva!

Nézd meg a Csap utcai szervizt. (Petőfitelep) Évtizedek óta szoci bringákkal foglalkoznak.
sorszám: 14777 (60382)
(előzmény: ali40, 2006-08-21 14:03:25)

 
 
ali40
válasz erre | email2006-08-21 14:03:25
Sziasztok!
Most készülök venni egy 150 es 1986 os évjáratú ETZt.
Keresek szegedi szakit aki hozzáértő szemmel átvizsgálná, és a szükséges javításokat is elvégezné.

ali40@freemail.hu
sorszám: 14776 (60380)

 
 
Jorgat
válasz erre | email2006-08-21 13:18:56
Sziasztok!

Még mindig szükségem lenne egy helyre ahol az ülésemet újra tudom bőröztetni. Tudtok ajánlani valakit?
sorszám: 14775 (60374)

 
 
JackIce
válasz erre | email2006-08-21 11:57:35
Helló!
Mekkora a 125-ös MZ TS kuplung oldali főtengelyszimeringe?
sorszám: 14774 (60371)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-08-21 08:06:05
Nálam az indukálta a papírszűrőt, hogy a moci 10 éves állás után került hozzám, és a tank rozsdás volt belül, amit nem sikerült teljesen kiszedni belőle. A csapon van egy rézhálós durvaszűrő, ami benyúlik a tartályba, de az nem szűr meg mindent. Na, egy hirtelen ötlettől vezérelve lekaptam a tankot, szedtem vagy jó két marék éles, hegyes kavicsokat. Beleraktam és jó fél órán keresztül rázogattam.:))) A kezeim alig bírták már a végére, de megérte mert szinte fémtiszta lett az egész belső rész, így többet a rozsda nem dugaszolja el a csapot.
sorszám: 14773 (60359)
(előzmény: Öregapó, 2006-08-21 07:46:34)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2006-08-21 07:46:34
Ez a papír szűrő jó dolog.:) Kedvenc szerelőm panaszkodott, hogy háromszor vittek vissza hozzá egy motort. Már az első visszatapsolásnál megnézte a szűrőt, áteresztett. Aztán harmadjára derült ki, hogy néha úgy dönt a papír, hogy feltapad a szűrő oldalára, úgy pedig már nem folyt át rajta csak egy kevés benzin. Ha legalább teljesen zárta volna a benyó útját, de így csak annyit vett észre a kárvallott, hogy véletlen szerűen néha kimegy az erő a jószágból.Szar papírral én MZ légszűrőben találkoztam. Az nekem is egy hét fejtörést okozott, hogy most mi is van...
sorszám: 14772 (60358)
(előzmény: Powerarc, 2006-08-20 21:58:39)

 
 
Kurty
válasz erre | email2006-08-21 00:11:43
Üdv!! Végre rájöttem mi a problémája a motoromnak! A kipuffogó! Nem akart menni rendesen akármit állítottam rajta és egyszer mentem a hegyen kifele és érzem hogy nagyobb a hangja meg hogy jobban is megy egyszer csak leesett (mert előző tulaj naon tud hegeszteni :) ) és nagyon megindult hazatoltam mert kipufogó nélkül nem akartam menni a faluba! Aztán másnap csak könyökkel kipróbáltam de egyesbe hegyen kifele annyira kapart hogy csak dobálta a seggét :) szal a szar kipuf volt a gondom úgyhogy holnap csináljuk a rezót azzal remélem még jobb lesz :P Jah a karbival eleinte én is szarakodtam hol kapott benzint hol folyt és kiderült az előző tulaj barbár módszerekkel pillanatragasztóval beragasztotta az úszót fixre :) aztán szétsztem meg bejárattam a tűszelepet és utánna jó is lett már csak be kellett állítani a jó benzinszintet!
sorszám: 14771 (60357)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-08-20 21:58:39
Én meg egy benzinszűrővel szívtam meg a héten. Vettem egy motoros boltban papírbetést, gondolván, hogy így a karbiba semmi kosz nem fog eljutni. Pár napig semmi gond, aztán egyszercsak útközben leállt a járgány. Persze a szűrőt néztem meg utoljára, és a méreg megevett, hogy egy szinte új szűrő nem engedi át a benyát. És nem a kosztól volt eldugulva!!! Valami xar anyagból van a belseje....
sorszám: 14770 (60352)
(előzmény: Öregapó, 2006-08-20 14:05:00)

 
 
Zolchee
válasz erre | email2006-08-20 21:26:31
Szevasztok!

Mentem az ETZ-mel(125) és egyszer csak nem hajtott a hátsó kerék. Blokk járt, kuplung kiemelt, sebességeket bevette. Haza jöttem és szédszetük, de semmi mást nem csináltunk és megjavult. Mi lehetett a baj, mert így kicsit félek elindulni a messzeségbe?
Még jó hogy nem tegnap történt, mikor a Mecsekben döntöttük a kanyarokat.
Másik probléma, hogy mikor már bemelegedett, elkezd kicsit csörögni, és mikor előjön a hang, akkor olyan mintha behúznám picit a féket. Rángat.
De nem úgy mit mikor nem kap anyagot, mert nem hörög. Én arra gondoltam, hogy megszorul egy picit.
Mit nézzek meg?
Köszi a válaszokat!!
sorszám: 14769 (60348)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2006-08-20 14:05:00
Mint írtam, igen, a tűszelep több mint gyanús. Szét lehet azt is csavarni, szemügyre lehet venni.A durva hibák szemmel is jól láthatók általában.Szerintem a te tűszelepednek is szépen , láthatóan recés lessz majd a szára.Úgy látszik esztergált darabok, és túl nagyot fogott rajtik a gyártó szaki, vagy mit tudom én.... Nem vagyok esztergályos...Nos, ha ilyesmit látsz, kis szerencsével egy kis csidzolás segíthet.Egyébbként valóban akadhat az úszó is, nem a likasság miatt, hanem azért, mert szorulhat a csapon, amin elfordul. illetve ha nagyon lötyög, véletlen szerű lessz, hol zár el. Az a lemez nyulvány az úszón, ami nyomkodja a tűszelepet, az is okozhat ilyesmirt, ha el van hajolva.
sorszám: 14768 (60323)
(előzmény: Sasa 666, 2006-08-20 13:24:41)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-08-20 13:37:04
Hi!
Volna egy kis problémám. A motorom nem akar menni 4 5 ben rendesen. Vagyis csak 3000 től 4000 ig kb, ebben a tartományban lehörög, ugyanezen a fordulaton 1 2 3ban símán megy és húz is. 4 5 ben pedig elkezd lassulni bármit csinálok, nem tudom feltornázni a fordulatot. De ha 3 ban megpörgetem, és ugy váltok 4 be akkor már húz.
Előre is kössz a válaszokat. Ja Ts 250/1-es a vas
sorszám: 14767 (60322)

 
 
Sasa 666
válasz erre | email2006-08-20 13:24:41
Úszó nem lyukas, már néztem, sőt másikat is próbáltam, az sem volt lyukas.

R.A. Benzincsapot cseréltem és ki is pucoltam. Amúgy ha leveszem a karbiról a csövet, folyamatosan folyik, nem a csappal van a gond.

Lehet, hogy az új tűszelep fos?
sorszám: 14766 (60321)
(elözmény: charlie, 2006-08-20 12:30:19)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu