:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szevasz Dini!
Szerintem nézzél szét a www.mofaker.hu -n ott biztosan találsz.
Üdv mindenkinek!
Eltudná vki mondani,h hogyan is kell beállítani a karbit?? Mármint üresjárati levegő szempontjából?? Vagy ha linket írtok az is jó. Köszi
Hali emberek!
Mitől van az hogy haver 150esén hall-os gyújtásnál, mikor forgatom a főtengelyt "nyiszog" . Szóval hogy szerintem összeér a mágneses rész a hall ic paneljával. Ennek van egy ilyen nyiszorgó hangja. Ez nagy gond?
Nekem 150-es MZ-m van Jawa Mustang gyújtással de így is csak tolásra hajlandó beindulni néha-néha rúgásra... Ezen tudnátok segíteni??
Öregapó, köszönöm a segitséget, sikerült megtalálni a kerepelés okát. tényleg a berugókar volt a hibás, nem húzott vissza rendesen. ahogy kézzel visszahúztam, megszűnt a hang egyből. jó volt a tipp, rugócserével megúszom, hála az égnek!
HELP!!!
Valaki ha tud jó MZ –és boltot kérem adjon címet TS 125-höz keresek láncvédő bakelitet meg porvédő gumit nem hiszem el hogy nem lehet kapni minden segítséget nagyon megköszönök.
Ez így azért nem teljesen igaz.
Például a TS is akumlátoros gyújtású, de mégis van a gyújtás kapcsolón tolási állás, símán betolható, még a tolás-ráugrás módszerrel is. Néha az ETZt is be lehet tolni, bár azt valóban nem mindig. Egyedül a jawáwal kapcsolatban tapasztaltam azt, hogy betolhatatlan.Viszont túl merült , főleg zárlatos aksival nem lehet semmit se betolni. Ilyenkor le kell kötni az aksit, betolni, amikor jár a motor, akkor kell visszakötni.Ha zárlatos, újra le áll.
Ha TS MZ (dinamós), akkor elvileg betolhatónak kéne lennie. Már ha müx az a dinamó. De nyilván nem, ha lemerült az akku.
Ha ETZ, akkor tényleg csak az akkutöltés vagy a bikázás segithet rajta, mert a generátort nem lehet fölgerjeszteni külső feszültségforrás nélkül.
akkumlatoros gyujtasu motoroknal (mint etz) mukodokepes akku nelkul tologathatod vagy 300 km-t is....
Nem tudom, nem vagyok egy nagy szaki(még csak egy ici-pici sem), én csak a tapasztalatomat írtam le. Remélem segít rajtad. Az elméletet meghagyom a hozzáértőknek, szerencsére akad ezen a fórumon jónéhány...
Üdv.
Grabo
koszi...
igazibol csak azert furcsallom, hisz elvileg berugos motoroknal nem is kene akksi sem nem? hogy beinduljon.,.. tevedek?
sorszám: 14789 (60431)
( előzmény: Mr.Grabowsky, 2006-08-22 19:19:47)
Nemrég velem is hasonló eset történt, a teljesen lemerült és zárlatos akksi lecserélése után problémamentes lett a moci. Próbálkozz először egy akksitöltéssel...
Sok szerencsét.
Üdv.
Grabo
termeszetesen 3 gyertyat cserelgettem es mind gyonyoru szep barna...
sziasztok!
nem indul az MZ-m...
az akksi teljsen le van merulve... ez okozhatja ezt?
esetleg valami fesz szabalyzo hiba?
hiaba rugom be nem ad szikrat a gyertya...
ha nagy hegyre tolom fel es legjobboldali kulcs allassal kettesbe teszem is csak morog de nem robban be...
heeeelp...
mi lehet a baj?
Üdv mindenkinek!
Eltudná vki mondani,h hogyan is kell beállítani a karbit?? Mármint üresjárati levegő szempontjából?? Vagy ha linket írtok az is jó. Köszi
I. Vas megyei Szocimotoros Találkozó
Szombathelyen a Tesco parkolóba 2006.08.26. szombaton 4órától mindenkit szerettel várunk.
Részletes felvilágosítás: SImson.hu Vas megyei régió vagy az elektroosztro@freemail.hu email címen
Figy.. szerintem egy ilyen leállásnál mindig az az alap, hogy mi romolhatott el nem a vaktában kell lődözni hanem valahogy logikusan próbáld végigondolni mit csinált utóljára (högött, durrogott.stb.) Aztán nézd meg, hogy mekkora a szikra, mert az egy tévhit, hogy van szikra meg benzin akkor az menni is fog.. Ha nem megfelelőek az arányok akkor nagyon kicsi az esélyed, hogy beindul azért annyira nem pofon egyszerűek ezek a gépek. Szeintem vedd le a ggyertypipát és a kábellel nézd meg, hogy milyen hosszan húz át a szikra azt szokták mondani, hogy a 15mm az kb 15ezer volt na most egy MZ is kb ennyit tud, mert a gyertyán ugye 0.6mm ott lehet, hogy áthúz de az nem sokat ér. Porlasztó stb ezekkel később foglalkoznék mivel az nem áll meg csak úgy kivéve mondjuk dugulás de azt mondtad, hogy kipucoltad, mert ugye vagy a dús vagy a túl szegény keveréktől nem indul be a motor és a légszűrő meg a fúvóka, benzinszint, részterheléstű stb ..nem valószínű, ohgy pikk-pakk elállítódna.. Szóval én a gyujtás, töltésnél néznék körül. De ez csak az én véleményem nekem eddig ez a fajta gondolkodás bejött pedig sok érdekes kínja volt már szegény MZ nek
Sztem cseréld ki a gyertyát. Énis igy jártam multkor. Motoros találkozón leállitottam, egy kis idö mulva ujra inditani akartam, és semmi... kicseréltam a gyertyát és nincs baja azota se.
Ha nem jó helyen gyújt attól még nem kellene legalább beindulnia? Vagy legalább durrana egyet de meg ezt sem teszi :-(.
hello!
szerintem a motorod baja az lehet, hogy nem jó helyen gyújt.
lehet, hogy épp akkor gyújt mikor a dugattyú alsó holtponton van.
érdemes megnézni. persze ez csak egy ötlet. üdv
Hello Mindenkinek!
Lenne egy PROBLÉMÁM, (bocs a nagybetűkért), ETZ250 van szó. Egyik nap csak szépen megyek vele, lámpánál megállok leállt. Hazajöttem megnéztem a megszakítót az szokott a nagymelegbe huncutkodni, de nem volt semmi baja, szikra van, most már benzint is kap, mivel mérgemben már kipucoltam a karbit is. A gyertyát is megnéztem szépen ki volt égve. Az aksi töltése rendben van, a töltésjelző is ég amikor ráadom a gyújtást. Amikor akarnám indítani viszont nem indul, meg se mukkan, nem ad életjelt magáról.
Ilyenkor mi lehet a gond? Nekem az is jó ha nem konkrétan csak felsorolás szintjén adtok tanácsot!
Előre is nagyon köszönöm!
Szeva!
Nézd meg a Csap utcai szervizt. (Petőfitelep) Évtizedek óta szoci bringákkal foglalkoznak.
Sziasztok!
Most készülök venni egy 150 es 1986 os évjáratú ETZt.
Keresek szegedi szakit aki hozzáértő szemmel átvizsgálná, és a szükséges javításokat is elvégezné.
ali40@freemail.hu
Sziasztok!
Még mindig szükségem lenne egy helyre ahol az ülésemet újra tudom bőröztetni. Tudtok ajánlani valakit?
Helló!
Mekkora a 125-ös MZ TS kuplung oldali főtengelyszimeringe?
Nálam az indukálta a papírszűrőt, hogy a moci 10 éves állás után került hozzám, és a tank rozsdás volt belül, amit nem sikerült teljesen kiszedni belőle. A csapon van egy rézhálós durvaszűrő, ami benyúlik a tartályba, de az nem szűr meg mindent. Na, egy hirtelen ötlettől vezérelve lekaptam a tankot, szedtem vagy jó két marék éles, hegyes kavicsokat. Beleraktam és jó fél órán keresztül rázogattam.:))) A kezeim alig bírták már a végére, de megérte mert szinte fémtiszta lett az egész belső rész, így többet a rozsda nem dugaszolja el a csapot.
Ez a papír szűrő jó dolog.:) Kedvenc szerelőm panaszkodott, hogy háromszor vittek vissza hozzá egy motort. Már az első visszatapsolásnál megnézte a szűrőt, áteresztett. Aztán harmadjára derült ki, hogy néha úgy dönt a papír, hogy feltapad a szűrő oldalára, úgy pedig már nem folyt át rajta csak egy kevés benzin. Ha legalább teljesen zárta volna a benyó útját, de így csak annyit vett észre a kárvallott, hogy véletlen szerűen néha kimegy az erő a jószágból.Szar papírral én MZ légszűrőben találkoztam. Az nekem is egy hét fejtörést okozott, hogy most mi is van...
Üdv!! Végre rájöttem mi a problémája a motoromnak! A kipuffogó! Nem akart menni rendesen akármit állítottam rajta és egyszer mentem a hegyen kifele és érzem hogy nagyobb a hangja meg hogy jobban is megy egyszer csak leesett (mert előző tulaj naon tud hegeszteni :) ) és nagyon megindult hazatoltam mert kipufogó nélkül nem akartam menni a faluba! Aztán másnap csak könyökkel kipróbáltam de egyesbe hegyen kifele annyira kapart hogy csak dobálta a seggét :) szal a szar kipuf volt a gondom úgyhogy holnap csináljuk a rezót azzal remélem még jobb lesz :P Jah a karbival eleinte én is szarakodtam hol kapott benzint hol folyt és kiderült az előző tulaj barbár módszerekkel pillanatragasztóval beragasztotta az úszót fixre :) aztán szétsztem meg bejárattam a tűszelepet és utánna jó is lett már csak be kellett állítani a jó benzinszintet!
Én meg egy benzinszűrővel szívtam meg a héten. Vettem egy motoros boltban papírbetést, gondolván, hogy így a karbiba semmi kosz nem fog eljutni. Pár napig semmi gond, aztán egyszercsak útközben leállt a járgány. Persze a szűrőt néztem meg utoljára, és a méreg megevett, hogy egy szinte új szűrő nem engedi át a benyát. És nem a kosztól volt eldugulva!!! Valami xar anyagból van a belseje....
Szevasztok!
Mentem az ETZ-mel(125) és egyszer csak nem hajtott a hátsó kerék. Blokk járt, kuplung kiemelt, sebességeket bevette. Haza jöttem és szédszetük, de semmi mást nem csináltunk és megjavult. Mi lehetett a baj, mert így kicsit félek elindulni a messzeségbe?
Még jó hogy nem tegnap történt, mikor a Mecsekben döntöttük a kanyarokat.
Másik probléma, hogy mikor már bemelegedett, elkezd kicsit csörögni, és mikor előjön a hang, akkor olyan mintha behúznám picit a féket. Rángat.
De nem úgy mit mikor nem kap anyagot, mert nem hörög. Én arra gondoltam, hogy megszorul egy picit.
Mit nézzek meg?
Köszi a válaszokat!!
Mint írtam, igen, a tűszelep több mint gyanús. Szét lehet azt is csavarni, szemügyre lehet venni.A durva hibák szemmel is jól láthatók általában.Szerintem a te tűszelepednek is szépen , láthatóan recés lessz majd a szára.Úgy látszik esztergált darabok, és túl nagyot fogott rajtik a gyártó szaki, vagy mit tudom én.... Nem vagyok esztergályos...Nos, ha ilyesmit látsz, kis szerencsével egy kis csidzolás segíthet.Egyébbként valóban akadhat az úszó is, nem a likasság miatt, hanem azért, mert szorulhat a csapon, amin elfordul. illetve ha nagyon lötyög, véletlen szerű lessz, hol zár el. Az a lemez nyulvány az úszón, ami nyomkodja a tűszelepet, az is okozhat ilyesmirt, ha el van hajolva.
Hi!
Volna egy kis problémám. A motorom nem akar menni 4 5 ben rendesen. Vagyis csak 3000 től 4000 ig kb, ebben a tartományban lehörög, ugyanezen a fordulaton 1 2 3ban símán megy és húz is. 4 5 ben pedig elkezd lassulni bármit csinálok, nem tudom feltornázni a fordulatot. De ha 3 ban megpörgetem, és ugy váltok 4 be akkor már húz.
Előre is kössz a válaszokat. Ja Ts 250/1-es a vas
Úszó nem lyukas, már néztem, sőt másikat is próbáltam, az sem volt lyukas.
R.A. Benzincsapot cseréltem és ki is pucoltam. Amúgy ha leveszem a karbiról a csövet, folyamatosan folyik, nem a csappal van a gond.
Lehet, hogy az új tűszelep fos?
Mielőtt bármit darabjaira szednél és elállítanál, pucold ki alaposan a benzincsapot.
Ez szerintem tipikus úszó probléma
Ha fennakad akkor nem folyik bele ha lenn akad el akkor nem zár le és folyik csak bele a cucc . Lehet hogy kilyukadt vagy akad beszorul néha .
Szétszeded és megnézed hogy mi a helyzet vele .
Tanksapkára már én is gondoltam, kipróbáltam úgy is, hogy csak rátettem a tankra, nem csavartam rá.
Trabi tűszelep jó hozzá ugye?
A kiürülés oka lehet pl a tanksapka eltömődése. Ha felül nem szelel rendesen, alul nem igen folyik, ha fel van téve a karbira.De lehet ok az is, hogy a tűszelep akadozik erre utal az időnkénti túl folyás is, olyankor nyitott helyzetben akad meg. A z új tűszelepek nagyon gyakran szarok. Én fogtam már ki olyant, hogy nagyon recés volt a szára, nagyon surlodott mozgáskor, mindig rossz helyen zárt. Ha meg zárt, akkor is át eresztett gyengén, mert a tű része se volt tökéletes.:( Valami magyar után gyártott cucc volt.:((((
Megint ETZ 250, és még mindig a karbi...
1-2 kilóméter megtétele után egyszerűen kifogy a benzin a a karbiból, és nem folyik utána, látszik, mert üres a benzincső! Ha leveszem a csövet, onnan folyik rendesen, tehát nem a csap dugult el (egyébként már cseréltem is).
Miután visszadugom, megint meg egy darabig, majd újra leáll.
Az meg a másik probléma, hogy néha annyira sok folyik bele, hogy a túlfolyón távozik!
(Új tűszelep van benne)
Lécci help, mert már nagyon unom... Thx
üdv mindenki!
+int lenne 1 kérdésem: es 125/1 trophym van és nem kapok hozzá spirált, az etz-jé jó hozzá?
előre is köszi
Az én ismereteim szerint ilyen terhelés mellett (az álatalad leírt terhelés:motoros 75 kg, teher 100 kg, ez kb a max terhelés amit elbír.) tartósan 95-100, a csúcs pedig 105-110.Egyenes úton, teszt pilótával, plussz teher és szél nélkül, tökéletesen beállított, bejáratott motor tud 135 öt.
Sziasztok!
Arra az kérdésre keresem az őszinte választ, hogy egy '89-es ETZ 250 mekkora sebességre képes. Ezt úgy értem, hogy nem lejtőn lefelé, hátszéllel 20 kg teherrel, hanem egy átlagos alföldi terepen, cuccokkal és motorossal kb. 100 kg teherrel, időjárásfüggetlenül, nem erőlködve. Nem tudom miért, de az enyém 4-ben elmegy 90-ig kényelmesen, de 5-ben szenvedés az élet. Bár tartja és még kicsit képes is ráhúzni, de akkor már vér folyik! Segytségeteket köszönöm!
Üdv!
monibu
Tekerd körbe a csavarmenetet teflonszalaggal olyan vastagságban, hogy a menetek kicsi domborulatoknak látszódjanak, aztán csavard be a helyére. Nem kell betépni, ha jól csináltad, sem ereszteni, sem magától kiesni sem fog.
Hi!
Nemtom mekkora mz-d van. Kis ETZ-be ez tuti jó olaj és nem is drága.
Na nem irt senki szomorú vagyok ma van a túránk napja lehuzunk párszáz kilómétert . Remélem nem vágja haza a motoromat ez az olaj . HA igen akkor kurva mérges leszek . Mert a boltba is ezt ajánlották mz-hez
Hy mindenkinek na vettem egy liter hykomol 80w-90 olajat
Ezt ajánlották mzhez.
Nem ismeri valaki ezt a tipust ?
Vagy hogy tényleg jó e mzbe ?
Köszi charlie
Jó napot kívánok!
ETZ250 lenne szó, az a gondja hogy kiszakadt az olajleeresztőcsavar menete és én pedig legkésőbb ma 3-kor akarok vele motorozni. Epoxy gyantával ragasztottam be indeiglenesen a csavart a megmaradt menetszerű vájatokba, egyszerű a kérdés kibír egy utata az epoxygyanta vagy kiesik onnan az a csavar? Az nagyon necces lenne mert akkor elszálnék az olajon mint a győzelmi zászló. Esetleg lenne valami plusz biztosítasi módszer hogy ne eshessen ki a csavar onnan?
FONTOS, előre is köszi!
TLT Csabi
Én vagy egy fekete Hyosung GT650 naked-el vagy egy Toyota RAV4-el ott leszek! :-)
És viszek magammal még embereket! De akkor nagyon jó legyen a koncert! :-)
ciao
Semi
Peti!
megnéztem a forgórész ok de azt nem értem hogy a df szál amit most húztam át újra ha rá van dugva csak az egyik vége a fesszabra akkor azt mutatja hogy testen van, szerintem ez lehet a baj de miért van testen? ha csak szabadon van a vezeték akkor nincs testen.
köszi! Most kimegyek és megnézem :))))
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|