:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Titkosak a szerkezet elkészítésével kapcsolatos tudnivalók?:) Én is szeretnék egy ilyet, de nem tudom hogy kezdjek hozzá. Valami tanácsot tudsz ani, hogy hol nézzek utána kapcsolási rajznak vagy bármi információnak?
Sziasztok!
Olyan embert keresek, aki ki tudná centírozni ts 250-es kuplungomat. Lehetőleg Borsodi szakembereket keresek, de ha lennének budapestiek, az is jó lenne.
Köszi:
mzzzz
Üdv!
Lenne egy SÜRGŐS kérdésem!
Meg tudnátok mondani, hogy az MZ(251)-nek mennyi az üzemi hőmérséklete?
Csak mert szeretnék csinálni egy kapcsolást hozzá, ilyen wartburgos jellegűt, amivel a hőmérsékletét tudom mérni, de az is lehet, hogy csak 1 ledet építek be ami egy adott hőmérséklet felett gyullad ki.
Ezért érdekelne annyira, holnap akarok alkatrészek után menni.
Nah... Én így jártam pont,mert nem figyeltem. Kicsapkodta a biztit,majd mikor már alig volt benne töltés már nem ette a biztit. De nem indult a gép rúgásra. Tolásra igen,nade akkor forrt az akksi,mert ellenkezőleg töltött rá a moci. Úgyhogy kiderült a bibi. De lehet az tette tönkre a fesz.szabom...
Köszönöm a választ a relatíve amatőr kérdésre, csak szerettem volna megbizonyosodni a dologról. Jól gondolom, hogy ha fordítva kötöm be, akkor a világítóberendezések működnek, de az indításnál a töltéssel lennének gondok?
Hi poteka. Kövesd végig a sarutól a vezetéket,ha barna az test, vagyis negatív.
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne: etz 250-esnél a gyári, hengeres biztositékdoboznál mi a kiosztása a biztositékoknak? azt tudom, hogy a két jobb oldali az akksi pozitiv és negativ sarka. de melyik melyik? leszedtem az akksit 5feltolteni, és nem emlékszem 100%-ra, hogy hogy volt, nem akarom elcseszni. hogy tudnék erről meggyőződni?
nekem is ez a problem. szerintem az a baj hogy nem tudod berugokarral felpörgetni annyira hogy elegendö feszültség indukálodjon a tekercsekben.
hány literes volt a gyári etz nek az oldaldoboza?
ha mukodott elotte akkor nem lehet zarlatos nem?
lampan lett vagya es lemeritette teljesen az akksit...
es nem sikerult betolni :-/
na ha minden igaz most sikerul feltolteni...
Szevasztok!
Van egy 125-ös ETZ-m, és az a problémám vele, hogy mikor bemelegszik elkezd kicsit csörögni, és mikor előjön a hang, akkor olyan mintha behúznám picit a féket. Rángat.
De nem úgy mit mikor nem kap anyagot, mert nem hörög. Én arra gondoltam, hogy megszorul egy picit.
Mit nézzek meg?
Köszi a válaszokat!!
"Egyedül a jawáwal kapcsolatban tapasztaltam azt, hogy betolhatatlan." - milyen Jawa ?
etz porlasztó leírás:
http://www.freeweb.hu/mzklub/motorosok/msok89_7_38.jpg
http://www.freeweb.hu/mzklub/motorosok/msok89_7_39.jpg
üresjárás beállítás:
http://www.freeweb.hu/mzklub/motorosok/msok89_9_24.jpg
Az én Ts-emen is ETZ bakelit van rá lehet azt is eröszakolni!
Szevasz Dini!
Szerintem nézzél szét a www.mofaker.hu -n ott biztosan találsz.
Üdv mindenkinek!
Eltudná vki mondani,h hogyan is kell beállítani a karbit?? Mármint üresjárati levegő szempontjából?? Vagy ha linket írtok az is jó. Köszi
Hali emberek!
Mitől van az hogy haver 150esén hall-os gyújtásnál, mikor forgatom a főtengelyt "nyiszog" . Szóval hogy szerintem összeér a mágneses rész a hall ic paneljával. Ennek van egy ilyen nyiszorgó hangja. Ez nagy gond?
Nekem 150-es MZ-m van Jawa Mustang gyújtással de így is csak tolásra hajlandó beindulni néha-néha rúgásra... Ezen tudnátok segíteni??
Öregapó, köszönöm a segitséget, sikerült megtalálni a kerepelés okát. tényleg a berugókar volt a hibás, nem húzott vissza rendesen. ahogy kézzel visszahúztam, megszűnt a hang egyből. jó volt a tipp, rugócserével megúszom, hála az égnek!
HELP!!!
Valaki ha tud jó MZ –és boltot kérem adjon címet TS 125-höz keresek láncvédő bakelitet meg porvédő gumit nem hiszem el hogy nem lehet kapni minden segítséget nagyon megköszönök.
Ez így azért nem teljesen igaz.
Például a TS is akumlátoros gyújtású, de mégis van a gyújtás kapcsolón tolási állás, símán betolható, még a tolás-ráugrás módszerrel is. Néha az ETZt is be lehet tolni, bár azt valóban nem mindig. Egyedül a jawáwal kapcsolatban tapasztaltam azt, hogy betolhatatlan.Viszont túl merült , főleg zárlatos aksival nem lehet semmit se betolni. Ilyenkor le kell kötni az aksit, betolni, amikor jár a motor, akkor kell visszakötni.Ha zárlatos, újra le áll.
Ha TS MZ (dinamós), akkor elvileg betolhatónak kéne lennie. Már ha müx az a dinamó. De nyilván nem, ha lemerült az akku.
Ha ETZ, akkor tényleg csak az akkutöltés vagy a bikázás segithet rajta, mert a generátort nem lehet fölgerjeszteni külső feszültségforrás nélkül.
akkumlatoros gyujtasu motoroknal (mint etz) mukodokepes akku nelkul tologathatod vagy 300 km-t is....
Nem tudom, nem vagyok egy nagy szaki(még csak egy ici-pici sem), én csak a tapasztalatomat írtam le. Remélem segít rajtad. Az elméletet meghagyom a hozzáértőknek, szerencsére akad ezen a fórumon jónéhány...
Üdv.
Grabo
koszi...
igazibol csak azert furcsallom, hisz elvileg berugos motoroknal nem is kene akksi sem nem? hogy beinduljon.,.. tevedek?
sorszám: 14789 (60431)
( előzmény: Mr.Grabowsky, 2006-08-22 19:19:47)
Nemrég velem is hasonló eset történt, a teljesen lemerült és zárlatos akksi lecserélése után problémamentes lett a moci. Próbálkozz először egy akksitöltéssel...
Sok szerencsét.
Üdv.
Grabo
termeszetesen 3 gyertyat cserelgettem es mind gyonyoru szep barna...
sziasztok!
nem indul az MZ-m...
az akksi teljsen le van merulve... ez okozhatja ezt?
esetleg valami fesz szabalyzo hiba?
hiaba rugom be nem ad szikrat a gyertya...
ha nagy hegyre tolom fel es legjobboldali kulcs allassal kettesbe teszem is csak morog de nem robban be...
heeeelp...
mi lehet a baj?
Üdv mindenkinek!
Eltudná vki mondani,h hogyan is kell beállítani a karbit?? Mármint üresjárati levegő szempontjából?? Vagy ha linket írtok az is jó. Köszi
I. Vas megyei Szocimotoros Találkozó
Szombathelyen a Tesco parkolóba 2006.08.26. szombaton 4órától mindenkit szerettel várunk.
Részletes felvilágosítás: SImson.hu Vas megyei régió vagy az elektroosztro@freemail.hu email címen
Figy.. szerintem egy ilyen leállásnál mindig az az alap, hogy mi romolhatott el nem a vaktában kell lődözni hanem valahogy logikusan próbáld végigondolni mit csinált utóljára (högött, durrogott.stb.) Aztán nézd meg, hogy mekkora a szikra, mert az egy tévhit, hogy van szikra meg benzin akkor az menni is fog.. Ha nem megfelelőek az arányok akkor nagyon kicsi az esélyed, hogy beindul azért annyira nem pofon egyszerűek ezek a gépek. Szeintem vedd le a ggyertypipát és a kábellel nézd meg, hogy milyen hosszan húz át a szikra azt szokták mondani, hogy a 15mm az kb 15ezer volt na most egy MZ is kb ennyit tud, mert a gyertyán ugye 0.6mm ott lehet, hogy áthúz de az nem sokat ér. Porlasztó stb ezekkel később foglalkoznék mivel az nem áll meg csak úgy kivéve mondjuk dugulás de azt mondtad, hogy kipucoltad, mert ugye vagy a dús vagy a túl szegény keveréktől nem indul be a motor és a légszűrő meg a fúvóka, benzinszint, részterheléstű stb ..nem valószínű, ohgy pikk-pakk elállítódna.. Szóval én a gyujtás, töltésnél néznék körül. De ez csak az én véleményem nekem eddig ez a fajta gondolkodás bejött pedig sok érdekes kínja volt már szegény MZ nek
Sztem cseréld ki a gyertyát. Énis igy jártam multkor. Motoros találkozón leállitottam, egy kis idö mulva ujra inditani akartam, és semmi... kicseréltam a gyertyát és nincs baja azota se.
Ha nem jó helyen gyújt attól még nem kellene legalább beindulnia? Vagy legalább durrana egyet de meg ezt sem teszi :-(.
hello!
szerintem a motorod baja az lehet, hogy nem jó helyen gyújt.
lehet, hogy épp akkor gyújt mikor a dugattyú alsó holtponton van.
érdemes megnézni. persze ez csak egy ötlet. üdv
Hello Mindenkinek!
Lenne egy PROBLÉMÁM, (bocs a nagybetűkért), ETZ250 van szó. Egyik nap csak szépen megyek vele, lámpánál megállok leállt. Hazajöttem megnéztem a megszakítót az szokott a nagymelegbe huncutkodni, de nem volt semmi baja, szikra van, most már benzint is kap, mivel mérgemben már kipucoltam a karbit is. A gyertyát is megnéztem szépen ki volt égve. Az aksi töltése rendben van, a töltésjelző is ég amikor ráadom a gyújtást. Amikor akarnám indítani viszont nem indul, meg se mukkan, nem ad életjelt magáról.
Ilyenkor mi lehet a gond? Nekem az is jó ha nem konkrétan csak felsorolás szintjén adtok tanácsot!
Előre is nagyon köszönöm!
Szeva!
Nézd meg a Csap utcai szervizt. (Petőfitelep) Évtizedek óta szoci bringákkal foglalkoznak.
Sziasztok!
Most készülök venni egy 150 es 1986 os évjáratú ETZt.
Keresek szegedi szakit aki hozzáértő szemmel átvizsgálná, és a szükséges javításokat is elvégezné.
ali40@freemail.hu
Sziasztok!
Még mindig szükségem lenne egy helyre ahol az ülésemet újra tudom bőröztetni. Tudtok ajánlani valakit?
Helló!
Mekkora a 125-ös MZ TS kuplung oldali főtengelyszimeringe?
Nálam az indukálta a papírszűrőt, hogy a moci 10 éves állás után került hozzám, és a tank rozsdás volt belül, amit nem sikerült teljesen kiszedni belőle. A csapon van egy rézhálós durvaszűrő, ami benyúlik a tartályba, de az nem szűr meg mindent. Na, egy hirtelen ötlettől vezérelve lekaptam a tankot, szedtem vagy jó két marék éles, hegyes kavicsokat. Beleraktam és jó fél órán keresztül rázogattam.:))) A kezeim alig bírták már a végére, de megérte mert szinte fémtiszta lett az egész belső rész, így többet a rozsda nem dugaszolja el a csapot.
Ez a papír szűrő jó dolog.:) Kedvenc szerelőm panaszkodott, hogy háromszor vittek vissza hozzá egy motort. Már az első visszatapsolásnál megnézte a szűrőt, áteresztett. Aztán harmadjára derült ki, hogy néha úgy dönt a papír, hogy feltapad a szűrő oldalára, úgy pedig már nem folyt át rajta csak egy kevés benzin. Ha legalább teljesen zárta volna a benyó útját, de így csak annyit vett észre a kárvallott, hogy véletlen szerűen néha kimegy az erő a jószágból.Szar papírral én MZ légszűrőben találkoztam. Az nekem is egy hét fejtörést okozott, hogy most mi is van...
Üdv!! Végre rájöttem mi a problémája a motoromnak! A kipuffogó! Nem akart menni rendesen akármit állítottam rajta és egyszer mentem a hegyen kifele és érzem hogy nagyobb a hangja meg hogy jobban is megy egyszer csak leesett (mert előző tulaj naon tud hegeszteni :) ) és nagyon megindult hazatoltam mert kipufogó nélkül nem akartam menni a faluba! Aztán másnap csak könyökkel kipróbáltam de egyesbe hegyen kifele annyira kapart hogy csak dobálta a seggét :) szal a szar kipuf volt a gondom úgyhogy holnap csináljuk a rezót azzal remélem még jobb lesz :P Jah a karbival eleinte én is szarakodtam hol kapott benzint hol folyt és kiderült az előző tulaj barbár módszerekkel pillanatragasztóval beragasztotta az úszót fixre :) aztán szétsztem meg bejárattam a tűszelepet és utánna jó is lett már csak be kellett állítani a jó benzinszintet!
Én meg egy benzinszűrővel szívtam meg a héten. Vettem egy motoros boltban papírbetést, gondolván, hogy így a karbiba semmi kosz nem fog eljutni. Pár napig semmi gond, aztán egyszercsak útközben leállt a járgány. Persze a szűrőt néztem meg utoljára, és a méreg megevett, hogy egy szinte új szűrő nem engedi át a benyát. És nem a kosztól volt eldugulva!!! Valami xar anyagból van a belseje....
Szevasztok!
Mentem az ETZ-mel(125) és egyszer csak nem hajtott a hátsó kerék. Blokk járt, kuplung kiemelt, sebességeket bevette. Haza jöttem és szédszetük, de semmi mást nem csináltunk és megjavult. Mi lehetett a baj, mert így kicsit félek elindulni a messzeségbe?
Még jó hogy nem tegnap történt, mikor a Mecsekben döntöttük a kanyarokat.
Másik probléma, hogy mikor már bemelegedett, elkezd kicsit csörögni, és mikor előjön a hang, akkor olyan mintha behúznám picit a féket. Rángat.
De nem úgy mit mikor nem kap anyagot, mert nem hörög. Én arra gondoltam, hogy megszorul egy picit.
Mit nézzek meg?
Köszi a válaszokat!!
Mint írtam, igen, a tűszelep több mint gyanús. Szét lehet azt is csavarni, szemügyre lehet venni.A durva hibák szemmel is jól láthatók általában.Szerintem a te tűszelepednek is szépen , láthatóan recés lessz majd a szára.Úgy látszik esztergált darabok, és túl nagyot fogott rajtik a gyártó szaki, vagy mit tudom én.... Nem vagyok esztergályos...Nos, ha ilyesmit látsz, kis szerencsével egy kis csidzolás segíthet.Egyébbként valóban akadhat az úszó is, nem a likasság miatt, hanem azért, mert szorulhat a csapon, amin elfordul. illetve ha nagyon lötyög, véletlen szerű lessz, hol zár el. Az a lemez nyulvány az úszón, ami nyomkodja a tűszelepet, az is okozhat ilyesmirt, ha el van hajolva.
Hi!
Volna egy kis problémám. A motorom nem akar menni 4 5 ben rendesen. Vagyis csak 3000 től 4000 ig kb, ebben a tartományban lehörög, ugyanezen a fordulaton 1 2 3ban símán megy és húz is. 4 5 ben pedig elkezd lassulni bármit csinálok, nem tudom feltornázni a fordulatot. De ha 3 ban megpörgetem, és ugy váltok 4 be akkor már húz.
Előre is kössz a válaszokat. Ja Ts 250/1-es a vas
Úszó nem lyukas, már néztem, sőt másikat is próbáltam, az sem volt lyukas.
R.A. Benzincsapot cseréltem és ki is pucoltam. Amúgy ha leveszem a karbiról a csövet, folyamatosan folyik, nem a csappal van a gond.
Lehet, hogy az új tűszelep fos?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|