:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hi!
Lenne egy kérdésem, ts 250/1nél mekkora legnagyobb tólméret amit még szorulás nélkül bír, aminek még elég a hűtés?
Olvastam valahol, h a trabant dugót már nem lehet belerakni, mert akkor már elfogy a persej. Ez tényleg így van?
Hi!
Le kell szedni a kuplungot, azután hozzáférsz. Ehhez kell egy lehúzó, amit megvehetsz bármelyik mz-s boltban. A berugófogasív szétválasztható a tengelytől, csak nem ott a helyén, hanem kivéve.
Amire érdemes figyelni hogy összerakásnál a rugó meg legyen feszítve eléggé, különben nem fog feljönni a kar. Asszem kétszer át kell forgatni, akkor a jó.
A fordulatszámmérőhöz asszem nem árulnak is fogaskereket, de bontásból lehet szerezni. Lehet azért vették ki mert a seeger gyűrűt letolta onnan és olyankor összeér a kuplungkosáral.
Ha van kérdés szólj.
Csáó.Könnyen észreveszed.
1,mint már mondták benzinszagú higabb az olaj.
2, szaporodik.
3, elméletileg észrevehetően csökken a teljesitmény.
Cseréld ki mihamarabb.
Remélem segitettem.
Sziasztok! Eladom feleslegessé vált OPTO jeladós ETZ tranzisztoros gyújtásomat. Könnyen beszerelhetö! 10 ezer forint vagy új kipufogó is érdekel cserébe. 20/956-1044
Nem nem pörög melegen mint a barom,csak ha a karbival úgy szabályozom,hogy nyisson a súber,akkor pörög mint a vadállat,de alapjáraton jó,csak pöff,pöff,pöff,elég jó,csak elszíneződik az alkatrész,de a simsonomban is,akkor azt mondjátok,milyen olajat töltsek ts125-be????és akkor olyat nyomatok,lehet hogy azzal nem színeződik el.
Hello!
Még újra megkérdezem hogy biztos legyek a dolgomban...most furattam a (ETZ250) hengert 3-dik túlméretre (70,5). Magyar dugót vittem mintának a cégnek,ahol furattam, arra 70,46 mm volt írva. Így ha 70,5 a henger akkor megvan a 0,04 illesztés. Az a gond hogy mivel sok rosszat halottam a magyar dugókról vettem egy törököt. Megmértem tolómérővel mind a kettőt, 70,5 mm mutatott a mérő, mert csak tized mm-ig mér. Mind a két hengert gyűrűvel együtt belepróbáltam a hengerbe, és mind a kettőt meg lehet egy picit mozdítani a hengerben, a felső holtponton és az alsón is, ennek így kell lennie? (Azt tudom hogy a jó dugó valamennyire kúpos.)
Szerelt állapotban már jobb lesz a helyzet (amikor fenn lesz a hajtókaron a dugó), akkor már nem fog ennyit mozogni oldalirányban?
Előre is köszi!
Hi!
Nyugottan be lehet hajtani a csavart, csak leehtőleg 8.8-as legyen. Nem fog tönkremenni semmi.
Hy márkatársak !
Hogy a viharba lehet levenni a generátor forgórészét(rotor)a főtengely jobb oldalárol , azt tudom hogy van benne M10-es menet meg a főtengely végében is van .De attól tartok hogy ha belehajtom az M10-est a furatba akkor a magmérete(8mm)miatt tropára teszem az M8-as mentetet a főtengely végén!
Arre kérnék válaszokat hogy ti hogy a viharba veszitek le a forgórészt?
Köszi Keats
Hát ha benzinszagú az olaj, az elég rossz :)
Én a helyedben gyorsan megszmeringezném Ám:)
Nem pörög melegen, mint a barom?
Szerintem az alkatrészeknek nem árt éppen egy kis plusz olajozás :)
Vince
Hy wolfblind!
Nézd meg jobb oldalon lent a friss letöltések legfelső sorában az etz 125 150 alkatrész katalógust!Ez 1 összeállítási rajzokat is tartalmazó doc. amit én küldtem be az ilyen dolgok megnézésére!Megtalálod a válszt a robbantott blokk ábrán!
Keats
Képek ott vannak a közbeszúrt címeken segítség gyanánt.
üdv mindenkinek!
Berúgókar rugót akarok cserélni ETZ150-en.
Ahogy a képen látható idáig leszedtem mindent, utána hogyan tovább? A berúgótengelyt ki lehet húzni, a félig fogazott rész(berúgófogasív) az egybe van a tengellyel vagy ki kell szedni a kuplungkosarat is, hogy a rugót ki tudjam szedni? Kell hozzá kuplungfogaskerék lehúzó?
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/060827/100_1409_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/060827/100_1409_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A másik dolog a fordulatszámérő kihajtás nem megy, mert a kihajtáson nincs fogaskerék, ide milyen kell?
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/060827/100_1410edit2_www.kepfeltoltes.hu_.gif][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/060827/100_1410edit2_www.kepfeltoltes.hu_.gif[/img][/url]
Na tuningolom az etézét. majd küldök képet ha kész lesz nagyon fasza lesz azt eláruilom.
Üdv. mindenkinek!
A segítségetek kérném, abba hogy szeretnék egy mz-t venni csak nem tom , hogy melyiket vegyem a 125-t vagy a 150-t.
Tudni szeretném, hogy a 125 és a 150-s mz etz (banán tankos) melyik megy jobban?
Érezni azt a 25ccm-t?
Melyiket érdemesebb megvenni?
Mivel jobb egyik a másiknál?
Ha van valami informácó a számomra akkor azt még légyszíves írjátok ide plusszba, hogy had okosodjak ezen a téren is:)
Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv ZéDé.
Hali! Valakit nem érdekell egypár ETZ és TS 250 gyári új alkatrész? Láncvédő bakelit,hardi gumi,dugattyú gyürűvel 1 túlméret,szívócsonk!
Üdv mindenki! MZ ES 250/2 felújításból megmaradt 2 blokk, mindkettőben tökéletes a váltó, és a 2 fél motortest! Van még egy bal oldali dekli is, berúgószerkezettel együtt!! Meg pár apróság, dinamó forgórész, sebeségmérő meghajtás stb.. Akit érdekel írjon! Henger, hengerfej sajnos nincs..
mail to: simson11@msn.com
ThUnDeR
Köszi a válaszokat!
még egy kérdés,milyen lesz az olaj,ha a szimeringnél ereszt?és benzin kerül bele???lehetséges?
elszinezhetni az alkatrészeket ez??
mert nekem elszinezi az olaj.barnás rozsdás színűre
A C betű a kidolgozottság fonomságát jelöli a caspágyaknál, és igaza van tanult kollégámnak, ha nagy pontosságút teszel be, úgy meg szzorul, ahogy elő van írva :)
Amúgy szerintem nem gáz, ha nem C-s, csak jobban fog surrogni. Van valami Ruszki csapágy, asszem ilyen 200 HUF körül, az a legolcsóbb és C-s is.
Na az ha meghajtod, mint Zinger a találmányát, úgy surrog, mintha fel akarna szállni a gép :D
Vince
Ne tedd!
Nem véletlen jelölik a minőséget a gyártók.
Az a kotyogás sem véletlen, majd a hőtágulás csökkenti, nameg a tengelynek sem árt egykis "rugalmasság".
Szerintem...
Mi van,ha a C3-as csapágy helyett sima csapágyat rakok???nekem a c3-az olyan fura,olyan mintha már kilenne.kezembe fogok,a belső gyűrűn,rángatom,és mintha kotyogna ennyire természetes a lazaság a c3-as FAG-nál?????
Egy ottó motor üzemi hőmérséklete 85-90 fok körül van a hengerfejen mérve. Amúgy szerintem tök felesleges ehhez elektronikát csinálni, rá kell tenni egy pattanóbimetállos hőgombát (pl. amivel az elektromos hűtőventit szokták bekapcsolni), oszt kalap.
Ja a 4 LEDes hőmérő kapcsolását elfelejtettem linkelni
http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?fn=13b2f0f238adac74ac6d0cc06ab64fa6.gif&orig_fn=4ledes.GIF
nos
Először is ha különböző kapcsolási rajzok érdekelnek akkor www.kapcsolasirajz.lap.hu ezen belül van egy link http://bss.freeweb.hu/ ami szerintem az egyik legjobb.
itt van egy jó hőmérő kapcsolás, ami megépíthetetlen, mert az alkatrészeknél 1-el több érték van megadva plusz állítólag lehetetlenség hozzá megfelelő ic-t kapni. pedig marha jó lenne, na mindegy.
Úgyhogy én arra gondoltam, hogy csak valami olyasmit csinálok ami azt jelzi egy LED segítségével, hogy elérte az üzemi hőmérsékletet (amit eddig még senki nem árult el, hogy mennyi is pontosan)például ezzel a relés hűtőventillátor kapcsolással.
http://www.freeweb.hu/bss/rajzok/hutes.gif
http://www.freeweb.hu/bss/rajzok/hutes2.gif
viszont legjobban egy olyannak örülnék mint amilyen a Wartburg hőmérője. 4 ledes
Erre is találtam egy kapcsolást ezzel csak az a baj, hogy nincs rajta a thermisztor amivel szerintem meg lehetne oldani egy stabIC vezérlését. Viszont nem tudom, hogy mekkora értékű ellenálások kellenének meg, hogy hogy lehetne jól kalibrálni.
Aki esetleg a tervezés részéhez is ért az segíthetne.
És csak, hogy ne a kötözködés menjen továbbra is(Zapkörte) elárulom, hogy nem megragadás ellen kellene, hanem egyszerűen csak a design és a saját fejlesztés öröme miatt kellene.
Üdv
Ha a gyújtás ki van kapcsolva, akkor a fesszabon és a DF-szálon nincs feszültség, és a fesszab ellenállásain keresztül gyakorlatilag testen van.
De ezzel semmi gond, mert ekkor a szénkeféken is test van (mindkettőn) vagyis nemtörténik semmi.
Ha összeérne, akkor már nem menne a gép.
A nyiszogó hangot a szénkefék surlódása adja szerintem :)
Szerintem egy ügyes esztergályos megoldja...
Ha a motor nincs gyújtáson, akkor NEM!
Ha gyújtáson van közben, és a megszakító zárva van, akkor a trafó elszállhat (de ez töltés nélkül is igaz), ha gyújtáson van, és amegszakító nyitva van, akkor a kondi durranhat el.
Ezenkívül a fgesszabályzónak lehet még baja.
Urak! Előfordulhat-e a gyújtásrendszer bármely elemének károsodása, ha az akkumulátort úgy töltik, hogy nem szerelik ki a helyéről és nem iktatják ki a rendszerből?
én csak azt akarom, hogy mondja ki, hogy "teljesen értelmetlen, csak a csicsázás kedvéért" :-)
A megszorulás határán lévő dugattyúnak jellegzetes hangja van, inkább ezt próbáld megismerni valahogy.
Zápkörte.... :)
megint hozod a formád!?
Meg szabad kérdezni, miért jó a hőmérő egy léghűtéses motoron? Ha túlmelegszik, mit csinálsz vele, legyezgeted? És ha túlhűl, akkor meg dörzsölgeted, hogy felmelegedjen? :-)
Sziasztok!
Van egy csomó eladó alkatrészem ETZ- 125-höz. A henger tuningolt, metálkék.
Ha valakit érdekel szóljon!!!
Hello!
Sürgősen egy gyári vagy török, nem magyar gyártmányú! 70,46 -os (3-dik túlméretes) ETZ250-hez való dugóra lenne szükségem, aki ismer valakit aki foglalkozik ilyesmivel, vagy ismer valakit akinek van kérem írja meg nekem!
Előre is köszönet!
Titkosak a szerkezet elkészítésével kapcsolatos tudnivalók?:) Én is szeretnék egy ilyet, de nem tudom hogy kezdjek hozzá. Valami tanácsot tudsz ani, hogy hol nézzek utána kapcsolási rajznak vagy bármi információnak?
Sziasztok!
Olyan embert keresek, aki ki tudná centírozni ts 250-es kuplungomat. Lehetőleg Borsodi szakembereket keresek, de ha lennének budapestiek, az is jó lenne.
Köszi:
mzzzz
Üdv!
Lenne egy SÜRGŐS kérdésem!
Meg tudnátok mondani, hogy az MZ(251)-nek mennyi az üzemi hőmérséklete?
Csak mert szeretnék csinálni egy kapcsolást hozzá, ilyen wartburgos jellegűt, amivel a hőmérsékletét tudom mérni, de az is lehet, hogy csak 1 ledet építek be ami egy adott hőmérséklet felett gyullad ki.
Ezért érdekelne annyira, holnap akarok alkatrészek után menni.
Nah... Én így jártam pont,mert nem figyeltem. Kicsapkodta a biztit,majd mikor már alig volt benne töltés már nem ette a biztit. De nem indult a gép rúgásra. Tolásra igen,nade akkor forrt az akksi,mert ellenkezőleg töltött rá a moci. Úgyhogy kiderült a bibi. De lehet az tette tönkre a fesz.szabom...
Köszönöm a választ a relatíve amatőr kérdésre, csak szerettem volna megbizonyosodni a dologról. Jól gondolom, hogy ha fordítva kötöm be, akkor a világítóberendezések működnek, de az indításnál a töltéssel lennének gondok?
Hi poteka. Kövesd végig a sarutól a vezetéket,ha barna az test, vagyis negatív.
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne: etz 250-esnél a gyári, hengeres biztositékdoboznál mi a kiosztása a biztositékoknak? azt tudom, hogy a két jobb oldali az akksi pozitiv és negativ sarka. de melyik melyik? leszedtem az akksit 5feltolteni, és nem emlékszem 100%-ra, hogy hogy volt, nem akarom elcseszni. hogy tudnék erről meggyőződni?
nekem is ez a problem. szerintem az a baj hogy nem tudod berugokarral felpörgetni annyira hogy elegendö feszültség indukálodjon a tekercsekben.
hány literes volt a gyári etz nek az oldaldoboza?
ha mukodott elotte akkor nem lehet zarlatos nem?
lampan lett vagya es lemeritette teljesen az akksit...
es nem sikerult betolni :-/
na ha minden igaz most sikerul feltolteni...
Szevasztok!
Van egy 125-ös ETZ-m, és az a problémám vele, hogy mikor bemelegszik elkezd kicsit csörögni, és mikor előjön a hang, akkor olyan mintha behúznám picit a féket. Rángat.
De nem úgy mit mikor nem kap anyagot, mert nem hörög. Én arra gondoltam, hogy megszorul egy picit.
Mit nézzek meg?
Köszi a válaszokat!!
"Egyedül a jawáwal kapcsolatban tapasztaltam azt, hogy betolhatatlan." - milyen Jawa ?
etz porlasztó leírás:
http://www.freeweb.hu/mzklub/motorosok/msok89_7_38.jpg
http://www.freeweb.hu/mzklub/motorosok/msok89_7_39.jpg
üresjárás beállítás:
http://www.freeweb.hu/mzklub/motorosok/msok89_9_24.jpg
Az én Ts-emen is ETZ bakelit van rá lehet azt is eröszakolni!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|