:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Én az smkp jogsim után ahogy 18 lettem, egyből az Akorl-t tettem le, mert sztem felesleges dolog 60rugót kidobni egy 125ös jogsiért.(Persze annak, akinek legalább smkp jogsija van). Addig elközlekedtem a 80as Hondával, most 250es ETZ. Ha már Akorl a jogsi, nem érdemes 150-est venni, nem éri meg!
150-250 szinte ugyanazon az áron van, teljesítményben pedig ég és föld /na jó, azért nem ennyire/.
A következő lépcsőfok egy 600as enduró lesz majd 2-3 év múlva. Remélem...
Amúgy meg egyik TZ-s haverom (250ese van neki is) 2 személlyel lenyomott engem. Csak pislogtam! Ennyire gyenge lenne az enyém? Sima úton 4300-nál nem akar többet pörögni?! Miért???
Nagyobb lökettérfogathoz nagyobb égéstér kell. Persze van aki szerint éphogy jó dolog rajta hagyni a 125 hengerfejét, "mer attól fasza nagy lesz a kompresszió" , csak egyrészt attól önmagában még nem erősebb a motor, másrészt szétverheti a felső tűgörgőt.
Hát csak ezért.
nekem is van 125-ös meg 150-es hengerem,és nekem szemre nagyobbnak tűnik.de a hengerfejet mért kell cseréni?belelóg az égéstérbe a tömítőfelület vagy mi?
Na akkor amit cserélni kell:
-henger
-hengerfej
-dugó
-gyűrűk
-csapszeg
-karburátort vagy cserélni, vagy felfúrni 24esre, de ezt nem muszály
+ ha már szét van szedve érdemes a felső tűgörgőt is.
Persze ha szétszedi az ember és mondjuk lóg a hajtókar is, akkor érdemes azt is cserélni, ne legyen szétszedve aztán havonta a gép.
Félreértettél. Nem azt mondtam hogy nincs jogsim és azt sem hogy ő nem tegye le. Nekem A1em van, meg forgalmi szerint 125ös az etkóm.
Csak azt akarom mondani hogy nyugottan meg lehet csinálni a 125öst 150re, nem fogja senki nézni.
Ezt tudod, vagy csak tippelsz?
Nekem van mindkettő hengerem szóval gondold meg a választ :)))
A ts125-öt fel lehet fúrni 150-ig igen,de a 150-es hengernek nagyobb a beömlő és kiömlője is,tehát jobban is megy.
Ilyen nekem is volt, egy srác a rutinra ezres suzuki gixerrel érkezett a vizsgabiztos szeme láttára.
Ez még rendben lett volna, de max egyszer vagy kétszer ment előtte végig a rutinpályán, a többi órát meg szétírta neki az oktató. Így aztán annyira nem volt képben, hogy elrontotta a mért körét. Meg is bukott ahogy azt kell.
Forgalmira már visszavett a mellényből; párban mentem vele, és még ő kért meg az elején, hogy ne csináljak hülyeséget. aztán majdnem ő csinált: lemaradtak a kocsival egy lámpánál, mi továbbmentünk, ő meg dudált nekem, meg villogott, kiabált, hogy álljunk félre. Visszakiabáltam, hogy ha itt megállsz, tuti bukó, mert tábla tiltja... :) végül aztán mindketten átmentünk
Amikor én jártam csinálni az Akorl.-at,akkor volt olyan,hogy a csávó beállított egy 600as túragéppel. Végigment a pályán vagy 3szor aztán hajtott továb. Rutinvizsgára is eljött a saját vasával,megcsinálta(persze sikeresn). Majd aláírta a papírost,és ment haza. Mi meg örültünk ha rutinoktatásra vihettük a gépet a zöld mellényben. Amúgy sztem nem nagyon éri meg kockáztatni,ha elérhető a jogsi. Mert mi értelme hogy megbütessenek,meg ha baleset van akár a te hibádon kívül,azt is beszopod,mert nincs jogsid.
a jelölés a kipuff nyílásnál van a bal oldalon. etz-n meg a szivonyilásnál.
De gondolom dugattyút is kellet cserélni nem?
Tehát akkor miket cseréltél rajta csak henger me hengerfej?
Sorold fel légyszíves, hogy miket kell kicserélni.a blokk az ugyanaz mint a 125-sé?
Köszi.
ZéDé.
Én vettem rá egy 150es hengert hengerfejjel eggyütt. Azt tettem rá, hogy azért a 125ös is megmaradjon.
A blokkot nem kell cserélni. A hengerfejet viszont fontos cserélni!
Fel is lehet fúrni, de lehet kapni 150-es hengert is.
a blokk az totál ugyanaz.
Ahaértem ezaz, hogy még nem vagyok 18 és így csak az A1 áll rendelkezésemre.
Hát hogyha nem foglalkoznak vele akkor inkább 150-et veszek mint 125-st és akkor papíron meg 125-s lesz.
És te hogy csináltad meg 150-sre?Felfúrtad?, vagy cseréltél blokkot?
na most megnéztem, mert itt áll az ablakom alatt de én nem talaltam :)
Elhiszem, hogy benne van valahol, hiszen minden eredeti alkatrészben benne van a típusszáma, de ha így el van dugva szerinted bárkit is észre fogja venni?
Ha a korod miatt lesz A1es akkor 125öst vegyél, de megvagy 18 akkor egyszerűbb és olcsóbb 150est vennned.
Nekem is gyárilag 125ös volt én csináltam meg 150re, rá is van írva a hengerre és a hengerfejre, de a kutya nem foglalkozik vele. Símán elviszem így a kpm-hez műszakizni is. Papír szerint 125ös és kész.
A rendőrök ne szarozzanak csak két lóerő miatt, mikor van aki 35 lovas motort vezet smkp jogsival!
Köszi a hozzászólást én is gondoltam erre, nem rossz ötlet én is gondoltam, hogy a matricákat áttcserélni stb.stb.
De nekem van egy másik tervem is még pedig::veszek egy 150-s mz-t ami kivan vonva a forgalomból és azt én újra forgalomba helyezem 125-s ként.Erre mit mondasz jó lenne ez így?
Sak egy kiigazítás! De a TS-e is fel van tüntetve hogy mekkora!!!
TS-ben nincs feltüntetve mekkora henger...de az sem baj, ha benne van mert a 125-ost simán meg lehet 150-re fúrni es a beleütött szám akkor sem változik :)
ETZ: Lehet kapni 300-as ETZ dugatyút. Tehát ekkorára lehet fúrni.
A 250es ETZt mekkorára lehet max fúrni? Itt most nem a trabi dugóra gondolok, hanem ETZ dugóra. Amihez nem kell csapszeg átalakítás, meg macera. Ja, és mekkora a gyári furat?
A hengerbe bele van ütve, hogy hány ccm-es, nekem legalábbis bele van gyárilag.
Igaz, nekem a papirjaiban is az van:)
Én műszakira is a 150-es hengerrel mentem. Ráírva nincsen mekkora, a hengerfejet meg nem veszik le hogy furat átmérőt mérjenek.
Én 125-os TS-el (150-es hengerrel) jártam rendszeresen le Pestről Debrecenbe és vissza. Végig csutka gázon kiakasztva 90-100-al (stopperral mérve, nem az óra szerint)
A motorban több mint 20ezerKM-ert tettem bele sajátkezüleg és komoly gondom nem volt vele. Mostanában csörög a primerlánc, de ez mondható természetes elhasználódásnak.
Amikkel gondok voltak: Fesszab, dinamó, egyszer eldurrant a bal szimering egy rosszul berakott zéger miatt, telószimering csere, fékbetét és bowden csere, gumicsere.
Mondjuk a "ne hajtsad" tanácsot érdemes megfogadni, de én már képtelen vagyok megváltozni. :-) 80-as tempot kényelmesen bírja.
Hátsó dobfék: Hondámon hátul tárcsa van, ETZ-n dob, de egyiken sem használom fékezésre :) csak apró finom korrekciókra, vagy szándékos megcsúsztatásra. Ráadásul az ETZmen meglepően jó dobfék van szóval nekem nincs hiányérzetem vele kapcsolatban egy tárcsafék után sem. Amenyivel jobb egy tárcsafék anyi macerát nem ér az egész. Valószínüleg csak rendesen meg kéne csinálni a fékedet és máris megjönne az a javulás amire vágysz.
Egy TS 125-ös hajtóművébe hány ml olaj kell?
Természetesen a motor papírjában se az szerepeljen, hogy 150 ccm:)
Legegyszerűbb: 125 ös ETZ, majd otthon rárakni 150es hengert, de műszakira visszatenni a 125-öst.
Ha a 150-es ETZre nincsenek ráragasztgatva a 150-es díszítő matricák, akkor nincs az a rendör, aki ráfogná a motorra, hogy az nagyobb, mint amit az A1-el (max 125 ccm) vezethetsz. Ezt csak műhelyben lehetne kimérni.
Egyébként nekem 150-es ETZ van, használtam egy ideig 125-öst is, és meg lehet érezni a különbséget. Mindkettő új motor volt (egyikben 8E, másikban 11E km volt), a 150-es kicsit jobban gyorsult, de legjobban az 5-ödikben jobb a 150-es a több nyomaték miatt.
Nekem az utazója 70-75 körül van, ekkor 4000-4300 körül van a fordulat. Havonta 1-2szer meg szoktam tenni vele a Veszprém-Budapest távolságot odavissza minden különösebb gond nélkül.
90-t is kibirná?:O Az durva!!(föleg egy mz-töl) de sztem akkor is megcsinálom tárcsásra max kicserélem eredetire vizsgán.......
akár 90-el is mehetnél, sőt indulhatnál az ország másik feléről is! Nem vicc!
szal ez a hejzet az MZvel elmész akárhova csak ne hajtsad és jó legyen karban-tarva!! De egy 25össel pl. lemehetnék balcsira(80al) h csak tankolni állok meg ezt kibirná?? Kül sztem inkább hátul tárcsafék mint elöl dupla mert hátul ha adagolható a fék az sztem nem kutya!!
Én már vezettem hátul tárcsafékes/dobfékes motort és sztem nem mind1 h mi van hátul!!(még én is éreztem:D :D )
egy ts 125-ös hajtóművébe mennyi olaj kell?
Halottam már olyanról,hogy megbüntettek vkit mert A1el vezetett 150es mz-t. Amikor én az Akorl.-at csináltam 150es,meg 250es Mz-vel hajtottam. De volt egy 125-ös is az A1-eseknek.
Amúgy nem szerettem az 150eset,mert nem volt vmi jó. Mentem vele felfelé egy emelkedőn,és már 3adikba nyöszörgött,ugyanitt a 250essel negyedikbe csapattam a 100kilómmal. Ne érts félre,nem lehet általánosítani. Mert ha jól meg van csinálva,akkor mindegyik hasít,legyen az 150es,vagy 125ös. Az én 125ös Ts-em is ment mint a bolond,de nagyon okos voltam,és darbokra szedtem,így 3hónapja atomjaira szedve porosodik,egy ügyes kezű szakira várva... Aki nem jön. Én meg egyedül nemtoom összerakni a blokkot. Szóval sose nyújj ahhoz ami jó. mert külömben találkozuni fogunk a buszon :))
Számomra a 125-s is jól ment. Mentem már 150-el is de avval csak egy udvarba ott nem éreztem nagyon az udvaron belül úgy ment mint a 125-s nem éreztem különbséget, de biztos hogy ha nem egy udvarba mentem volna vele akkor biztos észre vettem volna a különmbséget.
Én ugyakarom az mz-t, hogy 125-s papírral de 150-s mz meglehet ezt oldani?
Rendőrök nézegetni szokták ezeket?
Hy Sasa 666!
Szerintem nézd és mozgasd meg a fékmunkahenger dugatyúit mert szerintem berohadtak 1 kicsit és nem járnak könnyedén!
Keats
Hy chevy001!
Volt már szó róla korábban !
nézd meg az etz 125-150 alkatrész katalógust a friss letöltéseknél itt jobbra lent!
Keats
Hy bokxyy!
Nem !Nekem csak 1 főtengely kéne ami nem üt akkorát mint a lórugás mert az enyém üt 0,5 mm-er a főtengely generátor felöli részén !Ki mikróztam!
Keats
Kb ugyanannyit megy mindkettő, már ha nincs ellenszél, mert akkor a 125ös nem forgatja ki az 5.-et. Az elvi max fordulatszámuk 6000.
Kényelmes utazó 75-80.
De inkább próbálj ki eggyet, az többet ér ezer szónál.:)
ha sokáig szeretnéd használni akkor 70-el közlekedj :)
Nos, hamár tárcsafékről van szó, akkor én is kérdezek. Igaz nem tuningolni akarom, csak azt szeretném ha biztonságosan fogna... :)
Szóval az a baj, hogy ha behúzom az elsőféket, egy ideig semmi, majd elkezd fogni, miután pedig felengedem a kart, még akkor is érzem, hogy befog. Mintha a fékbetétek nem akarnák elengedni a tárcsát. Mivel lehet a gond? (ETZ250)
Ezt nem is tudtam, hogy minden etz 5 sebbeséges. A 125-s banán tankos-is?
Mennyi a vége a 150-nek?
Mennyi a vége a 125-nek?
Mennyit forog?
Mennyi a kényelmes utazó sebbesség a 150-nél? és a 125-nél?
Válaszod előre is köszi.
Üdv ZéDé.
Itt a galériába is van egy elöl-hátul tárcsás vizhütéses mz .
Csak ugy mondom ha érdekel valakit .
Itt a galériába is van egy elöl-hátul tárcsás vizhütéses mz .
Csak ugy mondom ha érdekel valakit .
Van azért a dolognak még egy-két vonzata, pl. lehet, hogy nagyobb furatú főfékhengerre is szükség lenne, meg ilyesmi.
Dupla tárcsafékek elöl?! Nem is láttam még ilyen etz-t!:D:D Street-fighter etz-n én is gondolkodtam:), de pl elölröl leszedem a féknyreget+féktárcsát akkor elvileg nem köthetnek bele!!
A lánckerékkel nincs semmi baj, ha jól tudom, az MZ 428-as lánccal fut, épp úgy, mint az összes kis enduró, melyek között van hátsó tárcsás is bőven. A futómű geometria sem fog sokat változni egy kerékcserétől, viszont tényleg baromi felesleges a hátsó kereket tárcsásítani, mert hiába fékezné nagyobb erővel, attól csak kicsúszna.
Akkor inkább az első tárcsát kéne átalakítani duplára.
De a műszaki miatt tényleg csak a gond az is.
Javaslom, inkább fesse le a tankot UV-zöldre, a vázat meg lilára, tegyen föl neont meg street fighter fejidomot, a fékeket meg hagyja békén.
Minek?
Ha csak a kinézet miatt, akkor neked nem MZ-re van szükséged.
A legnagyobb macera az alkatrészek beszerzése, utána már csak a a lánckereket kell rátenni valahogy a másik kerékre, a féknyereg rögzítése és a pedál átalakítása már csak némi hegesztési munka és meg is van, de szerintem többe kerül ez a játék mint amiért egy rendes motort kapnál és akkor még nem is biztos, hogy a megváltozott futómű geometriától használható marad a motorod...a műszakin viszont esélytelen leszel.
Nekem van ilyen kifolyt bakony trafóm, ami teljesen jól működik. Tök véletlenül vetem észre szerelés közben. A biztonság kedvéért kicseréltem, de ettől még akár működhetett is volna.
Ja, és soha sem hagytam rajta a gyújtást egy-két percnél tovább.
Minden etz 5 sebességes.
Valóban két változata létezik a 150esnek, én úgy tudom az egyik 12, a másik 14 LE. A gyengébbik tipusa 150.2 , az erősebbiké 150.1 , ez rá van írva a hengerre a szívócsonknál. Az erősebbikből én még nem láttam, lehet nem is került be kishazánkba egy sem.
Üdv.
Hali!
Valaki le tudna abban segíten hogyan lehet átalakítani az etz-t hátul is tárcsafékesre, vagy azt h van leírva(cikk...stb)!!
Elörre is kössz!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|