:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Köszi a hozzászólást én is gondoltam erre, nem rossz ötlet én is gondoltam, hogy a matricákat áttcserélni stb.stb.
De nekem van egy másik tervem is még pedig::veszek egy 150-s mz-t ami kivan vonva a forgalomból és azt én újra forgalomba helyezem 125-s ként.Erre mit mondasz jó lenne ez így?
Sak egy kiigazítás! De a TS-e is fel van tüntetve hogy mekkora!!!
TS-ben nincs feltüntetve mekkora henger...de az sem baj, ha benne van mert a 125-ost simán meg lehet 150-re fúrni es a beleütött szám akkor sem változik :)
ETZ: Lehet kapni 300-as ETZ dugatyút. Tehát ekkorára lehet fúrni.
A 250es ETZt mekkorára lehet max fúrni? Itt most nem a trabi dugóra gondolok, hanem ETZ dugóra. Amihez nem kell csapszeg átalakítás, meg macera. Ja, és mekkora a gyári furat?
A hengerbe bele van ütve, hogy hány ccm-es, nekem legalábbis bele van gyárilag.
Igaz, nekem a papirjaiban is az van:)
Én műszakira is a 150-es hengerrel mentem. Ráírva nincsen mekkora, a hengerfejet meg nem veszik le hogy furat átmérőt mérjenek.
Én 125-os TS-el (150-es hengerrel) jártam rendszeresen le Pestről Debrecenbe és vissza. Végig csutka gázon kiakasztva 90-100-al (stopperral mérve, nem az óra szerint)
A motorban több mint 20ezerKM-ert tettem bele sajátkezüleg és komoly gondom nem volt vele. Mostanában csörög a primerlánc, de ez mondható természetes elhasználódásnak.
Amikkel gondok voltak: Fesszab, dinamó, egyszer eldurrant a bal szimering egy rosszul berakott zéger miatt, telószimering csere, fékbetét és bowden csere, gumicsere.
Mondjuk a "ne hajtsad" tanácsot érdemes megfogadni, de én már képtelen vagyok megváltozni. :-) 80-as tempot kényelmesen bírja.
Hátsó dobfék: Hondámon hátul tárcsa van, ETZ-n dob, de egyiken sem használom fékezésre :) csak apró finom korrekciókra, vagy szándékos megcsúsztatásra. Ráadásul az ETZmen meglepően jó dobfék van szóval nekem nincs hiányérzetem vele kapcsolatban egy tárcsafék után sem. Amenyivel jobb egy tárcsafék anyi macerát nem ér az egész. Valószínüleg csak rendesen meg kéne csinálni a fékedet és máris megjönne az a javulás amire vágysz.
Egy TS 125-ös hajtóművébe hány ml olaj kell?
Természetesen a motor papírjában se az szerepeljen, hogy 150 ccm:)
Legegyszerűbb: 125 ös ETZ, majd otthon rárakni 150es hengert, de műszakira visszatenni a 125-öst.
Ha a 150-es ETZre nincsenek ráragasztgatva a 150-es díszítő matricák, akkor nincs az a rendör, aki ráfogná a motorra, hogy az nagyobb, mint amit az A1-el (max 125 ccm) vezethetsz. Ezt csak műhelyben lehetne kimérni.
Egyébként nekem 150-es ETZ van, használtam egy ideig 125-öst is, és meg lehet érezni a különbséget. Mindkettő új motor volt (egyikben 8E, másikban 11E km volt), a 150-es kicsit jobban gyorsult, de legjobban az 5-ödikben jobb a 150-es a több nyomaték miatt.
Nekem az utazója 70-75 körül van, ekkor 4000-4300 körül van a fordulat. Havonta 1-2szer meg szoktam tenni vele a Veszprém-Budapest távolságot odavissza minden különösebb gond nélkül.
90-t is kibirná?:O Az durva!!(föleg egy mz-töl) de sztem akkor is megcsinálom tárcsásra max kicserélem eredetire vizsgán.......
akár 90-el is mehetnél, sőt indulhatnál az ország másik feléről is! Nem vicc!
szal ez a hejzet az MZvel elmész akárhova csak ne hajtsad és jó legyen karban-tarva!! De egy 25össel pl. lemehetnék balcsira(80al) h csak tankolni állok meg ezt kibirná?? Kül sztem inkább hátul tárcsafék mint elöl dupla mert hátul ha adagolható a fék az sztem nem kutya!!
Én már vezettem hátul tárcsafékes/dobfékes motort és sztem nem mind1 h mi van hátul!!(még én is éreztem:D :D )
egy ts 125-ös hajtóművébe mennyi olaj kell?
Halottam már olyanról,hogy megbüntettek vkit mert A1el vezetett 150es mz-t. Amikor én az Akorl.-at csináltam 150es,meg 250es Mz-vel hajtottam. De volt egy 125-ös is az A1-eseknek.
Amúgy nem szerettem az 150eset,mert nem volt vmi jó. Mentem vele felfelé egy emelkedőn,és már 3adikba nyöszörgött,ugyanitt a 250essel negyedikbe csapattam a 100kilómmal. Ne érts félre,nem lehet általánosítani. Mert ha jól meg van csinálva,akkor mindegyik hasít,legyen az 150es,vagy 125ös. Az én 125ös Ts-em is ment mint a bolond,de nagyon okos voltam,és darbokra szedtem,így 3hónapja atomjaira szedve porosodik,egy ügyes kezű szakira várva... Aki nem jön. Én meg egyedül nemtoom összerakni a blokkot. Szóval sose nyújj ahhoz ami jó. mert külömben találkozuni fogunk a buszon :))
Számomra a 125-s is jól ment. Mentem már 150-el is de avval csak egy udvarba ott nem éreztem nagyon az udvaron belül úgy ment mint a 125-s nem éreztem különbséget, de biztos hogy ha nem egy udvarba mentem volna vele akkor biztos észre vettem volna a különmbséget.
Én ugyakarom az mz-t, hogy 125-s papírral de 150-s mz meglehet ezt oldani?
Rendőrök nézegetni szokták ezeket?
Hy Sasa 666!
Szerintem nézd és mozgasd meg a fékmunkahenger dugatyúit mert szerintem berohadtak 1 kicsit és nem járnak könnyedén!
Keats
Hy chevy001!
Volt már szó róla korábban !
nézd meg az etz 125-150 alkatrész katalógust a friss letöltéseknél itt jobbra lent!
Keats
Hy bokxyy!
Nem !Nekem csak 1 főtengely kéne ami nem üt akkorát mint a lórugás mert az enyém üt 0,5 mm-er a főtengely generátor felöli részén !Ki mikróztam!
Keats
Kb ugyanannyit megy mindkettő, már ha nincs ellenszél, mert akkor a 125ös nem forgatja ki az 5.-et. Az elvi max fordulatszámuk 6000.
Kényelmes utazó 75-80.
De inkább próbálj ki eggyet, az többet ér ezer szónál.:)
ha sokáig szeretnéd használni akkor 70-el közlekedj :)
Nos, hamár tárcsafékről van szó, akkor én is kérdezek. Igaz nem tuningolni akarom, csak azt szeretném ha biztonságosan fogna... :)
Szóval az a baj, hogy ha behúzom az elsőféket, egy ideig semmi, majd elkezd fogni, miután pedig felengedem a kart, még akkor is érzem, hogy befog. Mintha a fékbetétek nem akarnák elengedni a tárcsát. Mivel lehet a gond? (ETZ250)
Ezt nem is tudtam, hogy minden etz 5 sebbeséges. A 125-s banán tankos-is?
Mennyi a vége a 150-nek?
Mennyi a vége a 125-nek?
Mennyit forog?
Mennyi a kényelmes utazó sebbesség a 150-nél? és a 125-nél?
Válaszod előre is köszi.
Üdv ZéDé.
Itt a galériába is van egy elöl-hátul tárcsás vizhütéses mz .
Csak ugy mondom ha érdekel valakit .
Itt a galériába is van egy elöl-hátul tárcsás vizhütéses mz .
Csak ugy mondom ha érdekel valakit .
Van azért a dolognak még egy-két vonzata, pl. lehet, hogy nagyobb furatú főfékhengerre is szükség lenne, meg ilyesmi.
Dupla tárcsafékek elöl?! Nem is láttam még ilyen etz-t!:D:D Street-fighter etz-n én is gondolkodtam:), de pl elölröl leszedem a féknyreget+féktárcsát akkor elvileg nem köthetnek bele!!
A lánckerékkel nincs semmi baj, ha jól tudom, az MZ 428-as lánccal fut, épp úgy, mint az összes kis enduró, melyek között van hátsó tárcsás is bőven. A futómű geometria sem fog sokat változni egy kerékcserétől, viszont tényleg baromi felesleges a hátsó kereket tárcsásítani, mert hiába fékezné nagyobb erővel, attól csak kicsúszna.
Akkor inkább az első tárcsát kéne átalakítani duplára.
De a műszaki miatt tényleg csak a gond az is.
Javaslom, inkább fesse le a tankot UV-zöldre, a vázat meg lilára, tegyen föl neont meg street fighter fejidomot, a fékeket meg hagyja békén.
Minek?
Ha csak a kinézet miatt, akkor neked nem MZ-re van szükséged.
A legnagyobb macera az alkatrészek beszerzése, utána már csak a a lánckereket kell rátenni valahogy a másik kerékre, a féknyereg rögzítése és a pedál átalakítása már csak némi hegesztési munka és meg is van, de szerintem többe kerül ez a játék mint amiért egy rendes motort kapnál és akkor még nem is biztos, hogy a megváltozott futómű geometriától használható marad a motorod...a műszakin viszont esélytelen leszel.
Nekem van ilyen kifolyt bakony trafóm, ami teljesen jól működik. Tök véletlenül vetem észre szerelés közben. A biztonság kedvéért kicseréltem, de ettől még akár működhetett is volna.
Ja, és soha sem hagytam rajta a gyújtást egy-két percnél tovább.
Minden etz 5 sebességes.
Valóban két változata létezik a 150esnek, én úgy tudom az egyik 12, a másik 14 LE. A gyengébbik tipusa 150.2 , az erősebbiké 150.1 , ez rá van írva a hengerre a szívócsonknál. Az erősebbikből én még nem láttam, lehet nem is került be kishazánkba egy sem.
Üdv.
Hali!
Valaki le tudna abban segíten hogyan lehet átalakítani az etz-t hátul is tárcsafékesre, vagy azt h van leírva(cikk...stb)!!
Elörre is kössz!
Igen, 5 sebességes. Olajszivattyúsat itthon valószínűleg nem fogsz kapni. (egyébként a bal oldali dekniben a szivattyú, a légszűrőházat fedő oldalidom alatt pedig az olajtartály)
Kösz az infót 150-s az 5 sebbességes?
Megtudom különböztetni a keverékes és az olajszívatyús változatot? és ha meg miről? és a 12,5le-t és a 15,5 le-t hogy tudom megkülönböztetni ? látszik kivülről?
Válaszod előre is köszönöm.
Üdv ZéDé.
Aki még nem látta nézze meg
nekem teccett:
http://drbike.hu/alapitvany/files/alapitvanymotoros768.wmv
Vagy a rossz kulcsállás ami leszívta az akkut az tette tönkre a trafót.
Ha tartósan álló motornál is rajtahagyod a gyújtást akkor a töltéstől függetlenül is tönkremehet a trafó.
Személyszerint csak töltés miatt sohasem szoktam kikötni az akkut.
Hondámon még bikázni is szoktam, de persze ahogy ezt Zapkörte mondta, kockázatos. Viszont én abból indulok, ki, hogy a töltőm a generátorhoz nagyon hasonló jelet ad ki egy buta elektrónika nem tud különbséget tenni.
Ami miatt kockázatos, mert egyes gagyi töltőkben nincs se komoly áram, se feszültség korlátozás, ezért meg tud szaladni a feszültség, ami viszont már káros az elektronikára. Ezért van minden leírásban az, hogy a töltés közben le kell venni az akkut, mert nem tudhatják milyen vacak töltőt akarsz rátenni. A trafó nem igazán számít elektrónikának, de ha álló motornál feszültséget kapcsolsz rá akkor elég nagy áramok folynak rajta, hiszen arra tervezték, hogy elég gyakran megszakítsák rajta az áramot. Ha ez nem következik be a legjobb trafó is leéghet.
Köszi a választ. Nos, én magam jobbára tisztában vagyok a töltés alapszabályaival, ám az a szerencsétlen helyzet állt elő, hogy a vizsgahelyen rossz kulcs állás miatt lemerült az akkum, amit újratöltöttek (ott kellett hagynom a vasat 3-4 órára). Kiszerelés, vagy saru eltávolítás nyomait nem láttam, ám ezt csak otthon tudtam megnézni, miután hazatoltam a gépet. Kiderült, hogy a trafóból egy sötét, barnás-feketés szurokszerű valami folyt ki. Csere után azonnal jó lett minden. Gondolom, a töltés vágta haza, mert előtte semmi baja sem volt.
Annyit tennék hozzá, hogy akkutöltőről bikázni gyújtás, fesszab stb. elektronikát is tartalmazó gépeket nem nagyon érdemes. (Én már szívtam e miatt.)
Hivatalosan nem.
Gyakorlatilag semmi gond nem lesz.
Gondolom nem rákapcsolt, gyujtással akarod tölteni, mert ha tartósan rajta vagy a gyújtás álló motornál akkor amúgy is károsodhat a trafó és a generátor a töltőtöl függetlenül is.
Amúgy nem áll semmiből lehúzni az egyik sarut, már csak a zárlat elkerülése végett is.
Ha pedig az érdekel, hogy a lepukkant akkura ráteszed a töltőt, és úgy akarod beindítani, annak semmi akadálya, csak ne menj messzire, mert könyen leállhat és töltő hiányában nem biztos, hogy beindul :)
Azért olyan csapágyat nem tennék be.
A C3 nem a minőséget jelöli, hanem az illesztesi hézagot, ezen keresztül pedig a csapágy optimális üzemihőmérsékletét és megengedett maximális fordulatszámát. Ha a surrogó orosz csapágy a nagy hézag ellenére nem fog nagyobb hőmérsékéletet elviselni, mert a surrogás az biza súrlódásra enged következtetni ami fokozott melegedéssel jár, azaz nem bír akkora fordulatot, vagy hőmérsékletet.
A mai modern, jóminőségü csapágyak, a precíz kidolgozásnak (és a jó ötvözeteknek) köszönhetően kevésbé súrlódnak, ezért nagyobb fordulatot és hőmérsékletet viselnek el gond nélkül kisebb hézaggal. Ezért szüntették meg a C4-es csapágyakat, mert a mai C3-asok megfelelnek a régi C3-as és C4-es paramétereinek egyaránt.
Persze ez nem a gagyi orosz csapágyra vonatkozik ami surrog, hanem az SKF, FAG... és társaira.
Hi!
Természetesen a 150es jobb. :)
Nekem gyárilag 125ös volt, majd átalakítottam 150esre. Gyorsulásra kb egyforma, viszont 150es jobban bírja az 5.-et ellenszélben, nyomatékosabb. Fogyasztás egyforma(azonos sebeséghez kisebb gázt kell húzni a 150esen).
Érdemesebb 150eset venni.
Ha kérdés van írj.
Üdv. mindenkinek!
A segítségetek kérném, abba hogy szeretnék egy mz-t venni csak nem tom , hogy melyiket vegyem a 125-t vagy a 150-t.
Tudni szeretném, hogy a 125 és a 150-s mz etz (banán tankos) melyik megy jobban?
Érezni azt a 25ccm-t?
Melyiket érdemesebb megvenni?
Mivel jobb egyik a másiknál?
Ha van valami informácó a számomra akkor azt még légyszíves írjátok ide plusszba, hogy had okosodjak ezen a téren is:)
Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv ZéDé.
üdv!
Ezt letöltöttem, de még mindig nem tudom pontosan ,hogy kell. Le kell szedni a kuplungkosarat ill. a berúgótengelyt is vagy, hogy kell?
Helló!
Azt szeretném megkérdezni, hogy valakinek nincs-e egy etz 125 blokk eladóban nem baj ha rossz állapotban van motorikusan csak meg legyen minden alkartész henger,dugó, gyűrűk,+ karbi de nem muszály???!!
E-mail:bokxyy@freemail.hu
A C3 jelzés a csapágyon azt jelenti hogy laza illesztésű, ezért érzed úgy, mintha kotyogna. A hőterhelésből adódó tágulás kigyenlítése végett kell ez a lazaság, szóval főtengelycsapágnyak emiatt rakják a C3ast, szóval nem véletlenül!!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|