:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Kopó alkatrészak még csak csak vannak, de pl lábtartót már nekem kellet legyártani....pedig az is eleg gyakran fogy :) meg eléggé le kell ellenőrizni, hogy tényleg jó e amit adnak mert gyakran nem stimmel.
Amikor megvettem akkor még tényleg volt hozzá minden mint most az ETZ-hez, mostmár kezd kifutni érzésem szerint.
Nyilván nincs akkora piac ezért kevésbé foglalkoznak velük, pedig én is szeretem a TS-t. Massziv kis szerkezet. Annó azért vettem mert amíg én kínlódtam a Jawaval és a Hondával a haverom TS-e csak ment és csak ment, így én is szereztem egy TS. Nem bántam meg, mert teljesíti az elvárásaimat, de ha most döntenék akkor TZ-t vennék.
Ugyan akkor a TS-ről sem akarok lebeszélni senkit, mert nagyon szép klasszikus formája van. Nagyon hízott a májam amikor a műszaki vizsgán odajöttek többen, körbecsodálták és azt kérdezgették hány éves (éppen le volt mosva és tényleg jól nézett ki :)
MEG TUDJA VALAKI MONDANI HOGY EGY TS 125-ÖS HAJTÓMŰVÉBE HÁNY ML OLAJ KELL?
Szerintem vagy hibás volt a csavar, de azis lehet, hogy nagyin meghúztad, vagy lehetegy rosszabb dolog is:
a 3 gyűrű miatt nagyobb a surlódás, és a hő, ami nem tetszett a cuccnak.
Sztem bontottan kapsz csavart, vagy ha nem ,akkor esztergályos, és valami frankó kemény anyag, meg edzés. Sztem a sima menetes szár az kevés, és nyúlik is.
Üdv Mindenkinek!
Megbíztak azzal,hogy hírdessek meg egy TS 150 es motorkerékpárt.A papírjai rendben vannak,de műszakival nem rendelkezik a motor.Egyben van,és akár indítható is.Alkatrész csak fesz.szab,és 3 db kerék van hozzá kompletten.Így az egész ára ALKU NÉLKÜL,20.000 FT.Ha érdekel valakit,akkor kérésre mailben telefonszámot küldök.
A motor Sümegen van.
Gyuri.
Olyan nagy benne a kompresszió hogy eltörte a hengertőcsavart, az rendes...
Kéri ,Zápkörte!
Mit szóltok az 14921 -es hozzászóláshoz?
Kiváncsi vagyok a véleményekre!
Keats
Akkó bocs. (Én mindig a főtengelyre raktam a csapágyat, és úgy be...)
Így van ahogy mondod...(én írtam azt a hsz-t.)
Attól tartok Zapkorte, hogy most te olvastad figyelmetlenül. :DD
Ahogy a szövegből én kiveszem a csapágy már benne volt a blokkfélben, csak a főtengely nem ment bele a csapágyba a csapágy melegítésének ellenére sem. :DDD
Hát ezaz én is találtam eddig minden alkatrészt hozzá
Hali!!!
ETZhez 150-es hengert és hengerfejet keresek havkinek van irjon..
cim:csibifmate@freemail.hu
üdv:ferus
Felénk egyenlőre minden van hozzá.
Milyen alkatrészből van kevés hozzá?
Ami a TS mellett szól az a kisebb fogyasztás.A dinamóval semmi baj nincs, de a 6V-os rendszernek igencsak vannak teljesítménykorlátai: ha villognak az indexek akkor villog az első lámpa is egy picit, ez csökkenthető 35W-os halogén izzóval. Ami a féket illeti egy jó dobfékkel is meg tudsz állni bármikor de az tény hogy egy picit gyengébb a fékhatás a tárcsához képest. (mondjuk láttam már enyhe fékkar mozdulatra is majdnem blokkoló első dobféket).Ja, és nem kell fékolajfolyástól,levegősödéstől tartani.
Úgy tünik, nem megy ma nekem az olvasás :)
TS és ETZ közül inkább az ETZ-t javaslom.
Nemrossz a TS sem, de alkatrész egyre kevesebb van hozzá.
Leginkább attól jobb mert újabb kiadás.
Ezen felül elektrónikus gyujtás van rajta és kisebb a hátsókerék, rövidebb a lengővilla, nagyából ebben különbözik.
Mivel nem nagyon különbözik ezért a megbízhatóságban sem tér el. Leginkább attól függ menyire megbízható, hogy az előző tulaj hogyan bánt vele. A mechanikus megszakító a 250-esen elég megbízható, versenyen is jobban szeretjük, szóval csak ezért nem vennék 251-est.
Ja meg sokkal drágabb ha venni akarsz :)
sorszám: 14934 (60925)
( előzmény: Black Dragon, 2006-08-31 10:50:15)
Két baja van: DINAMÓ és LÁBTARTÓ. Egyébként hanem hagyod lemerülni az akkuját, meg nem zavar, hogy a nyakadban van a térded, és nem tudsz vele kis íven megfordulni, mert beleakad a kormány, akkor viszonylag megbízható.
Ja, persze az első dobfék sem egy nagy életérzés, inkább olyat keress, amin már az ETZ tárcsafék rajta van.
sorszám: 14933 (60924)
( előzmény: Black Dragon, 2006-08-31 10:50:15)
Hi!
Engem is úgy bíztattak, h ts-t vegyek, mert az jobb, mint az etz. Akorl jogsit etzvel csináltam, nekem tetszett az is.
De mikor kipróbáltam a ts-t ég és föld folt a különbség. Érzetre nekem a ts jobban megy, de ez csak azért van, mert rövidebb, mint az etz, és jobban kapja magát. Ami probléma felmerülhet, az a tültés, de át lehet ezt is alakítani 12 voltra.
sorszám: 14932 (60923)
( előzmény: Black Dragon, 2006-08-31 10:50:15)
Hali!
Meg tudná nekem mondani valaki, hogy egy 250/1-es Mz mennyire megbízható (Egy rokonom szerint sokkal jobb mint egy 250-es ETZ) Ja és hogy mik az általános hibái?
=:o te jó ég, így érthető minden
Nem lehet, hogy csak a nagyobb furat miatt tünik nagyobbnak a paláston? Nem fogom leszedni a motorról, hogy összehasonlítsam, de régen nézegettem, teljesen meglepődtem, hogy nem különbözik...persze ettől különbözhet mert nem nagyon méregettem. Az viszont biztos, hogy a felömlő ugyan az, mert mindkettő passzol a blokkhoz, és a karburátort is ugyan azt használtam mindkettőhöz egy 22n2-est és az is passzolt mindkettőhöz.
A hengerfej. Tömítő felület nem zavar, mert átmérőben elég kicsi a különbség, ráadásul ugyan az a persely van benne, csak a belső átmérő változik. Nem tudom biztosan mi a különbség, mert sajnos csak 125-os hengerfejem van, de logikusan a térfogata nagyobb, hiszen a nagyobb lökettérfogathoz arányaiban nagyobb égés tér is kell a változatlan sürítési viszonyhoz. Mondjuk nekem a 125-osevel is vigan elmegy, a nagyobb kompreszio nem okoz gondot.
Hehe, figyelmetlenül olvasol, Laci, hát nem szúrtad ki a lényeget: ők a CSAPÁGYAT melegítették és a forgattyúsházat hűtötték. Utána amikor nem akart összecsúszni, jött a munkásököl-vasököl. (Aztán az ilyen motorokat hirdetik "teljesen felújítva 150000Ft-ért. :-))
Én nem szoktam ilyet melegíteni,nekem közepes erővel megy bele,ütöm,de gumikalapácccsal szoktam,azzal ha a kúpnak a menetes oldalán találom el,megnéztem jól rábasztam,egy kicsit sem sérült,inkább visszapattant a kalapács,persze melegíteni kell azért,úgy könnyebb,csak én nem szoktam.
Télleg javaslom a gumikalapácsot,mert azzal kárt nem tudsz benne okozni,de beleverni én beletudtam.
Nem vertük szét a tengely végeit mert rézkalapáccsal ütöttük. Akkor azt mondod hogy meg lehet igazítattni hogy ne üssön és ha utánna egy hozzáértő beszereli nem lesz vele gond? Ugye elferdíteni kis ütéssekkel nem lehet a főtengely csonkjait (remélem nem), most vettem vadonat új gyári.
A másik baj az hogy a váltó is megszorult valami miatt és nem akar semelyik irányban megmozdulni, pedig a két házrész jól összement.
Hi!
A múltkor nekem is tönkerement az egyik tőcsavar. Na bementem a helyi mz-s boltba, nem volt neki, megrendeltem, vártam, nem jött meg. Hát mondom ok, akkor csináltatok egyet az esztergályosnál. Előtte viszont elmentem egy vasboltba, egész másért. És lám, ott találtam 1méteres hosszú, 8as tőcsavart, 100 ft volt. :-) Ezt levágtam méretre és azóta frankó minden.
Sajnos rossz hirt kell közölnöm. Elszúrtátok.
Ki kell szedni és újra beállítattni.
Ha szerencséd van nem vertétek szét a tengely végein a menetet.
Főtengelyt csak akkor üssél, ha már nem kell. Összerakásnál pedig vagy gyorsan beleejted a csapágyat a helyére, vagy megszorul, mert nagyon gyorsan átveszi a hőmérsékletet.
KOMOLY BAJ VAN! ÁÁÁÁ
Tegnap este elkezdtem én és a fater összeszerelni a blokkot (ETZ250). Szépen beraktuk a csapágyakat, majd következett a főtengely. Ez már nem volt leányálom, az történt hogy mivel a bal házfedélbe nem akart bemenni a csapágyába (pedig jól föl volt a csapágy melegítve) a főtengely, apum elkezdte ütni a főtengely jobb oldalát, sikerült majdnem a helyére beütni, ezután raktuk volna föl a másik oldalt (jobb) itt sem akart belemenni a főtengely a helyére, értelmesen (nem óriási ütésekkel) sikerült a házfedelet és a főtengelyt nagyából összepasszintani. Ennél a pintnál vettük észre hogy szorul a tengely, üssük meg a kuplung oldali csonkját hátha nem szorul majd úgy, sikerült is nem szorul viszont valami elmozdult vagy elment mert a főtengelyben olyan ütést tapasztaltunk (szemmel látható) hogy az nem igaz, pedig amikor föl lett ujítva a szakember aki csinálta azt mondta hogy nincs benne ütés.
KÉRLEK SEGÍTSETEK!
Hy MZ-sek!
Láttatok már 3gyürüs etz 125-öst? Máig én sem de nekiáltunk az öreg szaki haverommal és megcsináltuk a 3. gyürü helyét meg a stiftet is !Olyan szépre sikerült és olyan pontosra hogy ha nem ismerném nem mondanám meg hogy nem gyári!És a kompresszió az meg visszatért a motorba mivel az előző gyazdijának a szerelője az 52,47-es gyürüt rakott az 52,97-es dugóra és csodálkozott rajta hogy nem megy szépen a moci!Én meg vettem bele új dugót de meg gyürüt és megcsináltuk 3 gyürüsnek! De mikor összeraktam és mentem 1 kört a mocival akkor vettem észre hogy eltört az 1-ik hengerfej-leszorító ászok csavar és így szedhetem szét megint az egyészet !És még nem tudom hogy hol kapok hozzá csavart.
Keats
Sziasztok a 150es MZbe mekkora a főfúvoka??? mármint a gyári, és ti mit javasoltok mekkorát érdemes beletenni
Ha első túlméretes a 150-es henger(nekem ilyen van), akkor a 125-ös h.fej már csak 1 mm-en tömít, és kifújhat. Akár a dugó is beleverhet a belső peremébe. Ráadásul a túl nagy kompresszió se tesz jót.
Shwalbe-ba tényleg bele lehet tenni az MZ blokkot. Én legalábbis képen láttam. Az egy 125ös TS blokk volt, de nem volt teljesen leburkolva a motor.
Rendőre válogatja, hogy veszi észre/melyik nem, és hogy beleköt-e vagy sem...
Jaja,teljesen igazd van. Ha meg lehet csinálni csinálja. Én csak arra írtam,hogy azt mondtad egyesek 35le-s(vagy mennyi) gépeket hajtanak segédmotoros jogsival.
Ha már itt járunk halottam olyat,hogy mz blokkot beletesznek swarble-ba,mert az burkolt,és a rendőr nem látja. Mondom csak hallottam,lehet ez is olyan humbuk,hogy a 350es jawa 160al megy,mert állítólag az se igaz....
Én az smkp jogsim után ahogy 18 lettem, egyből az Akorl-t tettem le, mert sztem felesleges dolog 60rugót kidobni egy 125ös jogsiért.(Persze annak, akinek legalább smkp jogsija van). Addig elközlekedtem a 80as Hondával, most 250es ETZ. Ha már Akorl a jogsi, nem érdemes 150-est venni, nem éri meg!
150-250 szinte ugyanazon az áron van, teljesítményben pedig ég és föld /na jó, azért nem ennyire/.
A következő lépcsőfok egy 600as enduró lesz majd 2-3 év múlva. Remélem...
Amúgy meg egyik TZ-s haverom (250ese van neki is) 2 személlyel lenyomott engem. Csak pislogtam! Ennyire gyenge lenne az enyém? Sima úton 4300-nál nem akar többet pörögni?! Miért???
Nagyobb lökettérfogathoz nagyobb égéstér kell. Persze van aki szerint éphogy jó dolog rajta hagyni a 125 hengerfejét, "mer attól fasza nagy lesz a kompresszió" , csak egyrészt attól önmagában még nem erősebb a motor, másrészt szétverheti a felső tűgörgőt.
Hát csak ezért.
nekem is van 125-ös meg 150-es hengerem,és nekem szemre nagyobbnak tűnik.de a hengerfejet mért kell cseréni?belelóg az égéstérbe a tömítőfelület vagy mi?
Na akkor amit cserélni kell:
-henger
-hengerfej
-dugó
-gyűrűk
-csapszeg
-karburátort vagy cserélni, vagy felfúrni 24esre, de ezt nem muszály
+ ha már szét van szedve érdemes a felső tűgörgőt is.
Persze ha szétszedi az ember és mondjuk lóg a hajtókar is, akkor érdemes azt is cserélni, ne legyen szétszedve aztán havonta a gép.
Félreértettél. Nem azt mondtam hogy nincs jogsim és azt sem hogy ő nem tegye le. Nekem A1em van, meg forgalmi szerint 125ös az etkóm.
Csak azt akarom mondani hogy nyugottan meg lehet csinálni a 125öst 150re, nem fogja senki nézni.
Ezt tudod, vagy csak tippelsz?
Nekem van mindkettő hengerem szóval gondold meg a választ :)))
A ts125-öt fel lehet fúrni 150-ig igen,de a 150-es hengernek nagyobb a beömlő és kiömlője is,tehát jobban is megy.
Ilyen nekem is volt, egy srác a rutinra ezres suzuki gixerrel érkezett a vizsgabiztos szeme láttára.
Ez még rendben lett volna, de max egyszer vagy kétszer ment előtte végig a rutinpályán, a többi órát meg szétírta neki az oktató. Így aztán annyira nem volt képben, hogy elrontotta a mért körét. Meg is bukott ahogy azt kell.
Forgalmira már visszavett a mellényből; párban mentem vele, és még ő kért meg az elején, hogy ne csináljak hülyeséget. aztán majdnem ő csinált: lemaradtak a kocsival egy lámpánál, mi továbbmentünk, ő meg dudált nekem, meg villogott, kiabált, hogy álljunk félre. Visszakiabáltam, hogy ha itt megállsz, tuti bukó, mert tábla tiltja... :) végül aztán mindketten átmentünk
Amikor én jártam csinálni az Akorl.-at,akkor volt olyan,hogy a csávó beállított egy 600as túragéppel. Végigment a pályán vagy 3szor aztán hajtott továb. Rutinvizsgára is eljött a saját vasával,megcsinálta(persze sikeresn). Majd aláírta a papírost,és ment haza. Mi meg örültünk ha rutinoktatásra vihettük a gépet a zöld mellényben. Amúgy sztem nem nagyon éri meg kockáztatni,ha elérhető a jogsi. Mert mi értelme hogy megbütessenek,meg ha baleset van akár a te hibádon kívül,azt is beszopod,mert nincs jogsid.
a jelölés a kipuff nyílásnál van a bal oldalon. etz-n meg a szivonyilásnál.
De gondolom dugattyút is kellet cserélni nem?
Tehát akkor miket cseréltél rajta csak henger me hengerfej?
Sorold fel légyszíves, hogy miket kell kicserélni.a blokk az ugyanaz mint a 125-sé?
Köszi.
ZéDé.
Én vettem rá egy 150es hengert hengerfejjel eggyütt. Azt tettem rá, hogy azért a 125ös is megmaradjon.
A blokkot nem kell cserélni. A hengerfejet viszont fontos cserélni!
Fel is lehet fúrni, de lehet kapni 150-es hengert is.
a blokk az totál ugyanaz.
Ahaértem ezaz, hogy még nem vagyok 18 és így csak az A1 áll rendelkezésemre.
Hát hogyha nem foglalkoznak vele akkor inkább 150-et veszek mint 125-st és akkor papíron meg 125-s lesz.
És te hogy csináltad meg 150-sre?Felfúrtad?, vagy cseréltél blokkot?
na most megnéztem, mert itt áll az ablakom alatt de én nem talaltam :)
Elhiszem, hogy benne van valahol, hiszen minden eredeti alkatrészben benne van a típusszáma, de ha így el van dugva szerinted bárkit is észre fogja venni?
Ha a korod miatt lesz A1es akkor 125öst vegyél, de megvagy 18 akkor egyszerűbb és olcsóbb 150est vennned.
Nekem is gyárilag 125ös volt én csináltam meg 150re, rá is van írva a hengerre és a hengerfejre, de a kutya nem foglalkozik vele. Símán elviszem így a kpm-hez műszakizni is. Papír szerint 125ös és kész.
A rendőrök ne szarozzanak csak két lóerő miatt, mikor van aki 35 lovas motort vezet smkp jogsival!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|