:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hali! Segítséget kérnék: 250-es Etz-m problémás. Elindítom, pörög egy kicsit a motor, aztán leáll.A benzin jó, akksi is, töltés is, karbi is. Vagy 4 gyertyával is próbálkoztam, de ua. Nem adja jó helyen a szikrát egyiknél sem. Egyszer mentem vele vagy 1 órát, másnap már ugyanugy nem ment. Mi lehet a rossz?
Szóval akkor a gép símán megy 98al is.
És akkor hova állítsam a gyujtását? TS250/1
Hadd ne keressek utána: melyik motornál írja ezt a gépkönyv ? Még a P20-as is 1,9 mm-t ír elő a különböző méretű hengerfej-tömítések és a szükséges magasabb oktánszámú benzin használatára. Nem kötözködöm, tényleg érdekel.
a gyújtást csak azért érdemes nagyobbra állítani mert a motor az adott keretek között a lehető leg nagyobb előgyújtásnál lesz a leghatékonyabb ahol még nincs kopogásos égés.
(a kopogás mérős motorok is erre a tényre épülnek)
Ha nem változtatsz gyújtást a nagyobb oktánszámhoz azzal sincs semmi probléma.
ezen már régebben volt vita, ezért nem fejtem ki, amiben azonos volt a véleményünk, hogy a magasabb oktánszám kompressziótürésen nagyobb valamint, hogy a gyári szervizkönyvek nagyobb előgyujtás értéket engednek meg a nagyobb oktánszámhoz, másról nincs hiteles információm ezért az újabb flame elkerülésére ezekre nem térek ki.
A kompresszió változatlan, nem tuningolásról szólt a hozzászólás...
De maradjunk tényszerűek:
1. Az égési sebesség a molekulaszerkezettől függ (minél nagyobb a molekula és minél több a C-atom, annál lassabb).
2. Az oktánszám növeléséhez kémiai úton módosítják a molekulaszerkezetet, vagy adalékolnak (pl. 1,5 ml/kg-ot meg nem haadó mértékben ólomtetraetilt).
Konklúzió: ha egyébként nem nyúlsz a motorhoz, de a 95-ös benzin helyett 98-ast vagy 100-ast tankolsz, bőven bele fog férni a gyújtás a gyárilag megadottt -tól -ig határba. A gyújtáshoz tehát nem kell hozzányúlni, pláne nem nagyobbra állítani.
A magassabb oktánszámú benzin jobban tűri a komressziót, így a holtponthoz közelebb következik be az önrobbanás.Amit leírtál R.A az igaz, ezzel a kiegészítéssel. A meleg motornál járás közben gyújtás nélkül is bekövetkezik a robbanás megfelelő sűrítés elérésénél, ezért van az, hogy ha alacsonyabb oktán számú benzint tankolunk a beállítottnál a motor kopogni fog.Nagyobb komressziónál a magassabb oktánszámú benzin gyorsabban ég. Tehát az oktán szám is beleszól az előgyújtásba. De nem nagyobb előgyújtást lehet adni, hanem pont a felső holtponthoz közelebbit.Igazából persze a magassabb oktánszám előnyeit akkor lehet élvezni, ha a robbanási tér is megfelelő nagyságú. Tehát a hengerfejből is le kell szedni valamennyit. Ez még nem elég, mert kopott hengernél a kompresszió nem fog nőni nagyon a robbanó tér csökkentésével sem.
Mi az összefüggés a nagyobb oktánszám és az előgyújtás között ? Emlékeim szerint az égési sebesség, az égéstérfogat és a dugattyú sebessége határozza meg az előgyújtás megfelelő időpontját, ezért ezt fejtsd ki egy kicsit bővebben...
És légtelenítetted, vagy csak felülről beletöltötted az olajat?
Valaminek jelentkeznie kellene, ha anyira pocsék a tömítés, akkor pedig spriccelne orrán száján a fékfolyadék
sorszám: 15041 (61157)
( előzmény: Mr.Grabowsky, 2006-09-03 19:21:17)
nem mert jobb a kompreszió tűrése a magasabb oktánszának...és ezért nagyobb előgyujtást is lehet adni neki, ha amúgy a sűrítési viszony nem változott.
Nem végsebbesség környékén tapasztaltam, olyan 90 környékén 5.ben! De alacsonyabb sebességekben (1-2-3) nem jött ki a probléma...
Mi a gond a 251ekkel? :) Meséljé csak... Nekem utazó 100-110 végseb 130. :)
Újpesten van minden. Az ára igazából attól függ, viszel-e mást is.
sorszám: 15036 (61130)
( előzmény: Black Dragon, 2006-09-03 19:24:52)
Hol található a blokk & mennyiért adod?
Hali!
Most vettem egy eléggé legatyásodott 250-es ETZ-t, bár a motorja meglehetősen jó (ez volt a fő szempont). A baj ott kezdődik, hogy a fék nem volt feltöltve olajjal. Feltöltöttem, légtelenítettem, nem működik. A fékkar húzására semminemű aktivitást nem mutat a munkahenger, tökig be lehet húzni egy kisujjal is a kart. Jól sejtem, hogy a tömítések mentek tönkre? Esetleg egy link is jól jönne egy használható, részletes fékjavító cikkről, az itteni sajnos nem tartalmaz túl sok olyan jellegű info-t(képek), ami a magamfajta kezdő szerelőnek támpont lehetne:(. Három hetem van a javítására, tessék csak nyugodtan gondolkodni:)!
Előre is köszi.
Üdv.
Grabo
Szép napot mindenkinek!
Most azért írok be ide,mert egyrészről nagyon boldog vagyok,másrészt az információt szeretném másokkal is megosztani!
Szóval,boldogságom jelenlegi oka az,hogy 150-es ETZ-m immáron tökéletesen müködik!Régóta kinlódtam vele,de a múlt héten sikerült felkutatnom egy nagyon erstklassig-legyünk ugye stílszerüek-autóvillamossági szerelőt,aki megjavította!A hibajelenség az volt,hogy városon kívül és/vagy éjszakai használatnál vagy világítás volt,vagy index,de egyszerre a kettő nem.Illetőleg az utolsó időkben már normális motormüködés sem...
No,a lényeg,hogy semmi perc alatt ki lett hajítva a régi elektromechanikus töltés és feszültségszabályozó,és helyette egy elektronikus lett beültetve.Közben az is kiderült,hogy a régi egy ponton letestelt,így az akku egy nap alatt akár képpes volt lemerülni.Érdekes módon azóta nincs ez a problema,van skálavilágítás,index,országúti fény,és annak visszajelzése is.ja,és a gép gyönyörüen megy.Ennyi.
Ha valakinek hasonló gondja akad,szerintem kezdje a keresgélést a fent említett testtájékán a mocinak!
Minden jót mindannyiótoknak!Most meyek és kerülök egy nagyot.Sziasztok!
Van egy TS-125 blokkom eladó. Ha kell, karburátor is van hozzá. Van egy pár hátsó teleszkóp is.
valaki nem tudja hogy hol lehetne kapni enduro kipufogót etz 150/125-ösre? ami fönt megy el mint a simsonokon? mert van csak még nem találtam... Ha valaki tudna ilyet írjon a walp@freemail.hu címre.. köszi
Hello!
Elképzelhető az egy ETZ250-esnél hogy azért fúj i a hengerfejnél mert akkora benne a kompresszió hogy a 95-ös üzemanyag túl korán robban be, és ennek a nyomása szökik el a hengerfejnél? Vagy ha kopogásos égés van, akkor az mindig halható amikor megy a motor, mert az én problémám csak hirtelen gyorsításnál jön elő (amikor a motor felpörög).
Tudomásom szerint nincs etz 4 sebességesbe! se 125 ,se 250,se251.
mind 5 sebességes
Etz 125-ből az 5 sebességes az is de luxe?
Van valami látható külömbség a 4 és az 5 sebességes változat között(etz 125-re gondolok)??
na ezt a hszt ne olvassa a samu :-))))
Én azt ajánlom, menj végig, pár egyszerű lépésen:
- benzincsap, esetleg tank kipucolása
- karbi, légszűrő kipucolása
- karbi fúvókaméretek ellenőrzése
- kipufogó kipucolása
- gyújtás ellenőrzés, gyergyacsere
Ha ezekután sem megy, akkor generál.
Nekem standard 150-esem volt, csak aztán szereztem TS fordszámmérőt+tartót, vettem hozzá kihajtást, és egy fél napi munkával rá lehetett applikálni a fordulatszámmérőt.
Kapott hátsó csomagtartót (dobozt), a csomagtartót tartó vashoz készítettem kapaszkodót is, szóval most már nem nagyon különbözik a dőluksz -tól:)
De viszont a de luxe-ból elég sok van nem?
Szevasz!
Ennél egyszerűbb probléma kevés létezik ám :)
Új tömítés, meg egy nyomatékkulcs kell hozzá. Ha lehúzod új tömitéssel, akkor nem fog kifújni tutira
Furatsd meg :)
Lehet emelni a hebgeren, meg a hengerfejből is lekapni kicsit.
Vannak ilyen aprótrükkök, de a 251 -esek legjobb tudiomásom szerint elég lomha jószágok :)
Vince
Hellósztok.Nekem van egy ETZ-251-es mocim,amivel bármit csinálok,az istenért sem megy többet száznál,ha tudtok segíteni,akkor légyszi írjatok.
Igen, elég ritka a standard. Nemis tom minek gyártottak olyat.
Nekem ETZ 125 DE LUX van:) ,150re alakítva.
Láttam valamelyik nap egy standard verzíót és tényleg a fordulatszámláló helyén ott volt a gyújtáskapcsoló és nem volt oldalt kapaszkodója sem.
De szerintem ez a verzíó nagyon ritka nem?
Amúgy neked milyen motorod van?
Ha fals levegőt szív, akkor az nemcsak ott vennéd észre. Ez a jelenség csak a legmagasabb fokozatban, végsebesség környékén jelentkezik? Alacsonyabb fokozatban, de nagy fordulatszámnál nem?
Hello!
250-es ETZ-m hengerfeje kifúj, a mai szerelésig nem csinálta, hogyan tudom megfékezni a szivárgást?
Az is rendben van! Nem tudom, lehet-e a baj másik forrása a levegő, mert a benzin részével nincs gond! Régebben is csinált ilyet, (70-ennél) de akkor a probléma megoldódott (úgy látszik csak egy időre) a benzincsap & a tank kitisztításával!
a benzincsapból tuti lefolyik a benzin, meg nemrég ki is lett pucolva!
A benzincsapból rendesen folyik, nincs valahol kicsit eldugulva?
Gyanítom, hogy vagy nem kap elég benzint (mondjuk ezen csodálkoznék ha tényleg így lenne), vagy pedig valahonnan több levegőt szív be, mint kéne neki! Ilyen lehetséges?
Eladó egy 24es BING karbi ETZ125/150hez 100km-t futott újszerű állapot. 150esre alakításhoz ideális precizebb és tartósabb mint a gyári!
12000- Ft
jól megy amúgy, (többel is mint 90;)) de miután egy ideig beállt 90re, elkezd fulladozni! Nem tom, mi lehet a baja továbbra sem..:S
Az említett rúd emmás, mint az emelőrúd.
Ha kicsit gondolkodsz, könnyen belátod, hogy ez átmenve a blokkon a másikoldalon kifelé nyomja a kuplung felső lapját, ezáltal, a rugók nem szorítják össze a lapokat, amik szétnyílnak, vagyis kiemel a kuplung.
Szóval ezen rúd hosszának változtatásával lehet a kuplung durvaállítását megoldani. Természetesen nem kell hosszabb rudat tenni bele, hanem a csavart/csavarokat a min a rudazat végei felfekszenek lehet állítani ki-be, ezzel változik az összhossz.
Emellet az emlegetett goló is számít, egrészt a hossznövelés, másrészt a surlódáscsökkentés miatt.
Nem esett ki onnan a kis golyó?Ott a csavarral próbáld meg a dúrva beállítást, majd a kuplungkarnál a kormányon finomítsd! (sztem csak kiesett a golyó belőle...)
Hello!
ETZ150-en sikerült széteszedni + összerakni a kuplungot, kuplung nagyon laza lett és nem lehet beállítani.
Tárcsákat sorrendben raktam visssza, a kuplungkosárban volt egy csavar(menet nélkül), amit sztem egyféleképpen lehet visszarakni. Jobb deknin van egy globoid menetes rúd, aminek a belső felébe van beaksztva a kuplung bowden, a külső felén lévő anya mit rögzít, mert bárhogy állítom sehogy se jó. Az átmenő rúdnak mi a szerepe vagy, hogy műkődik, mert teljesen kivehető(~20cm).
Mit lehetne csinálni?
Válaszokat előre is kössz.
üdv.: wolfblind
Hi!
Most lehet, h hülyeséget kérdezek.
A minnél magasabb oktánszámú benzin hamarabb begyullad, mint a kisebb? Tehát ha jól gondolom, akkor attol kezdene el kopogni a gép, ha magas oktánszámút nyomok bele?
Hi!
Az természetes hogy nem ér mindig a megszakító és a bütyök össze.
Az viszont nem az hogy csak utógyújtást tudsz állítani rajta. Véletlen nincs a forgórész és a bütyök közt egy alátét? Ha van vedd ki, majd próbáld meg beállítani. Ez engem nagyon megszívatott.
Mivel másnak sem szokott sikerülni még régebben írtam róla egy cikket (bár a cikkben 250 ETZ -ről van szó, a dolog univerzális, csak az értékek változhatnak), képekkel, meg minden:
http://szocimotoros.hu/hu/szerviz/49
Sztem ezalapján menni fog, de az előttem szólók is jól mondták.
INDIKÁTORÓRÁT HOL LEHET BESZEREZNI?
AZ ÁLÓRÉSZEN LÉVŐ KÉT CSAVAR AMI LEGFELLÜL VAN NEM LETT ÁLLÍTVA? EZ IS NAGYMÉRTÉKBEN BEFOJÁSOLJA A GYUJTÁSI IDŐPONTOT.
mármint ugy hogy a bütyök legnagyobb magasságánál legyen 0.3-0.4 a hézag
Lenne egy kérdésem a Ts250/1 -es is négyfelömlős?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|