hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 03. szombat 
Tímea, Irma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

R.A.
válasz erre | email2006-09-04 15:59:16
Köszönöm. Ismét tanultam valamit.
sorszám: 15065 (61197)
(előzmény: Keri, 2006-09-04 13:51:25)

 
 
R.A.
válasz erre | email2006-09-04 15:56:30
Újpesten, az Árpád úton a vöröstéglás épülettel majdnem szemben van egy ragasztószaküzlet. Ott biztosan találsz megfelelőt.
sorszám: 15064 (61196)
(előzmény: Mr.Grabowsky, 2006-09-04 15:16:35)

 
 
petya54
válasz erre | email2006-09-04 15:45:12
üdv mindenki!

lenne 2 kérdésem 125ös trophy hol hajtja a
spirált?(hátsó keréknél a lánc mellet van vmi olyasmi dolog az lenneaz?) ja és etznek a spirálja jó hozzá?
előre is köcce
sorszám: 15063 (61194)

 
 
Mr.Grabowsky
válasz erre | email2006-09-04 15:16:35
Igen, légtelenítettem.
Mivel sötétedett, nem láttam, mi is a bibi. Azóta viszont kifigyeltem, hogy a fékcső menete megadta magát, ott priccol kifele az olaj, ígyhát egy jó kis kínlódás áll előttem, amíg megoldom a dolgot:(. Esetleg van valakinek valami mentőötlete? Valami menetrögzítő szuperpempő??
Üdv.
Grabo
sorszám: 15062 (61192)
(előzmény: Keri, 2006-09-04 08:22:18)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-09-04 15:10:18
Megéri-e egyáltalán farigcsálni?
sorszám: 15061 (61191)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-09-04 15:09:34
A Reed szelepet tsbe is bele lehet rakni???
sorszám: 15060 (61190)

 
 
trophylaci
válasz erre | email2006-09-04 14:37:53
Nem hát.
sorszám: 15059 (61189)
(előzmény: chevy001, 2006-09-04 14:25:29)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-09-04 14:25:29
Kössz a válaszokat, ez a kérdés már régebb óta foglalkoztatott.
Ja meg, Ha magasabb oktán számút tankolok bele, nem fog annyival kevesebbet fogyasztani, h megérje ugye?
sorszám: 15058 (61188)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-09-04 14:23:52
jawa lovas nincs már sajna meg a 150es hengerfej.
sorszám: 15057 (61187)
(elözmény: zotyó, 2006-09-01 09:28:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-09-04 14:08:41
ha rossz helyen adja a szikrát a gyertya akkor esetleg a gyertya a rossz, ha mind a 4 rossz helyen szikrázik akkor mind a 4 rossz.

Ha az új és belevaló hőértékü és tipusu gyertya is gyorsan tönkremegy akkor beköpi a gyertyát. Ezt pedig sokminden okozhatja: Szimering, karbi, benzin, falslevegő.
sorszám: 15056 (61186)
(előzmény: hatosgabor, 2006-09-04 11:32:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-09-04 14:04:50
Vígan elmegy 98-assal vagy nagyobbal is. A doksiban az van leírva, hogy 88-asnál ne tankolj alacsonyabb oktánszámu üzemanyagot, tehát minden ami nagyobb mehet bele. Különbséget nem fogsz érezni, elméletileg picit jobban megy és picivel kevesebbet fogyaszt, de ezt még azokon a kocsikon sem éreztem ahol meg volt adva az oktánszámhoz tartozó előgyujtás. Éppen ezért felesleges is ilyet tankolnod.

Azt hogy hova kell állítani a gyújtást nagyobb oktánszámmal senki nem tudja, mert nincs gyári információ erről. Amit tudunk, az hogy a gyári beálításokkal egészen biztos nem lesz gond.

A versenyzésre használt ETZ-n akarunk majd kisérletezni mit bír, de ehez egy HF hőmérőt és egy gyorsulás mérőt is fel akarunk szerelni a motorra, hogy hiteles információink legyen a változtatások eredményeiről.

Illetve hallottam olyanról aki próbálgatással állítja be, (eredményesen) de ehez jó fül és nagy tapasztalat szükséges.
sorszám: 15055 (61185)
(előzmény: chevy001, 2006-09-04 11:26:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-09-04 13:51:25
Skoda, Dacia, Opel Astra F, másról nincs szervízkönyvem.
MZ-knél sincs megadva tudtommal, de azt viszont tudom, hogy 88-as benzinhez vannak kitalálva a gyári adatok.
sorszám: 15054 (61184)
(előzmény: R.A., 2006-09-04 10:59:32)

 
 
trophylaci
válasz erre | email2006-09-04 12:49:31
Chevy001 simán 3mm és járhatsz 95-össel nyugodtan, nem kell bele a drágább 98-as. Különben semmi értelme, nem fog jobban menni tőle, ez tapasztalat.
sorszám: 15053 (61178)
(előzmény: chevy001, 2006-09-04 11:26:11)

 
 
trophylaci
válasz erre | email2006-09-04 12:47:34
Kerinek teljes mértékben igaza van.
sorszám: 15052 (61177)
(előzmény: Keri, 2006-09-04 10:57:01)

 
 
poteka
válasz erre | email2006-09-04 12:29:03
Én megnézném a gyertyakábelt, és a pipát is. egyenként cserélném őket.
Szedd ki a gyertyát, csavard le a pipát, és a kábelt dugd be a henger bordái közé. mozgasd át a motort a berúgókarral. ha szikrázik, akkor jó. esetleg blankolhatsz a kábel végéből, ha szakadozott a huzal.
a pipát cseréld ki egy olyannal, ami tuti jó.
Nekem is volt ilyen múlt hét pénteken, nekem a gyertya volt mondjuk rossz, hol adott szikrát, hol nem, de ha beindítottam, egy darabig ment csak, gondolom, amig át nem melegedett rendesen. Szóval valószínűleg valami a gyertya-pipa-kábel-trafó vonalon gyengélkedik, csak még nem lehelte ki a lelkét teljesen.
sorszám: 15051 (61176)
(előzmény: hatosgabor, 2006-09-04 11:32:56)

 
 
ADDI
válasz erre | email2006-09-04 11:58:06
Nekem ehhez hasonló esetben (nem vette a fordulatot, pöfögött is, majd leállt), a trafó volt a ludas.
sorszám: 15050 (61174)
(előzmény: hatosgabor, 2006-09-04 11:32:56)

 
 
hatosgabor
válasz erre | email2006-09-04 11:32:56
Hali! Segítséget kérnék: 250-es Etz-m problémás. Elindítom, pörög egy kicsit a motor, aztán leáll.A benzin jó, akksi is, töltés is, karbi is. Vagy 4 gyertyával is próbálkoztam, de ua. Nem adja jó helyen a szikrát egyiknél sem. Egyszer mentem vele vagy 1 órát, másnap már ugyanugy nem ment. Mi lehet a rossz?
sorszám: 15049 (61173)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-09-04 11:26:11
Szóval akkor a gép símán megy 98al is.
És akkor hova állítsam a gyujtását? TS250/1
sorszám: 15048 (61172)

 
 
R.A.
válasz erre | email2006-09-04 10:59:32
Hadd ne keressek utána: melyik motornál írja ezt a gépkönyv ? Még a P20-as is 1,9 mm-t ír elő a különböző méretű hengerfej-tömítések és a szükséges magasabb oktánszámú benzin használatára. Nem kötözködöm, tényleg érdekel.
sorszám: 15047 (61167)
(előzmény: Keri, 2006-09-04 10:52:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-09-04 10:57:01
a gyújtást csak azért érdemes nagyobbra állítani mert a motor az adott keretek között a lehető leg nagyobb előgyújtásnál lesz a leghatékonyabb ahol még nincs kopogásos égés.
(a kopogás mérős motorok is erre a tényre épülnek)
Ha nem változtatsz gyújtást a nagyobb oktánszámhoz azzal sincs semmi probléma.
sorszám: 15046 (61166)
(előzmény: R.A., 2006-09-04 10:36:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-09-04 10:52:51
ezen már régebben volt vita, ezért nem fejtem ki, amiben azonos volt a véleményünk, hogy a magasabb oktánszám kompressziótürésen nagyobb valamint, hogy a gyári szervizkönyvek nagyobb előgyujtás értéket engednek meg a nagyobb oktánszámhoz, másról nincs hiteles információm ezért az újabb flame elkerülésére ezekre nem térek ki.
sorszám: 15045 (61165)
(előzmény: R.A., 2006-09-04 09:25:17)

 
 
R.A.
válasz erre | email2006-09-04 10:36:53
A kompresszió változatlan, nem tuningolásról szólt a hozzászólás...

De maradjunk tényszerűek:

1. Az égési sebesség a molekulaszerkezettől függ (minél nagyobb a molekula és minél több a C-atom, annál lassabb).
2. Az oktánszám növeléséhez kémiai úton módosítják a molekulaszerkezetet, vagy adalékolnak (pl. 1,5 ml/kg-ot meg nem haadó mértékben ólomtetraetilt).

Konklúzió: ha egyébként nem nyúlsz a motorhoz, de a 95-ös benzin helyett 98-ast vagy 100-ast tankolsz, bőven bele fog férni a gyújtás a gyárilag megadottt -tól -ig határba. A gyújtáshoz tehát nem kell hozzányúlni, pláne nem nagyobbra állítani.
sorszám: 15044 (61164)
(előzmény: Öregapó, 2006-09-04 10:03:36)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2006-09-04 10:03:36
A magassabb oktánszámú benzin jobban tűri a komressziót, így a holtponthoz közelebb következik be az önrobbanás.Amit leírtál R.A az igaz, ezzel a kiegészítéssel. A meleg motornál járás közben gyújtás nélkül is bekövetkezik a robbanás megfelelő sűrítés elérésénél, ezért van az, hogy ha alacsonyabb oktán számú benzint tankolunk a beállítottnál a motor kopogni fog.Nagyobb komressziónál a magassabb oktánszámú benzin gyorsabban ég. Tehát az oktán szám is beleszól az előgyújtásba. De nem nagyobb előgyújtást lehet adni, hanem pont a felső holtponthoz közelebbit.Igazából persze a magassabb oktánszám előnyeit akkor lehet élvezni, ha a robbanási tér is megfelelő nagyságú. Tehát a hengerfejből is le kell szedni valamennyit. Ez még nem elég, mert kopott hengernél a kompresszió nem fog nőni nagyon a robbanó tér csökkentésével sem.
sorszám: 15043 (61161)
(előzmény: R.A., 2006-09-04 09:25:17)

 
 
R.A.
válasz erre | email2006-09-04 09:25:17
Mi az összefüggés a nagyobb oktánszám és az előgyújtás között ? Emlékeim szerint az égési sebesség, az égéstérfogat és a dugattyú sebessége határozza meg az előgyújtás megfelelő időpontját, ezért ezt fejtsd ki egy kicsit bővebben...
sorszám: 15042 (61158)
(előzmény: Keri, 2006-09-04 08:00:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-09-04 08:22:18
És légtelenítetted, vagy csak felülről beletöltötted az olajat?
Valaminek jelentkeznie kellene, ha anyira pocsék a tömítés, akkor pedig spriccelne orrán száján a fékfolyadék
sorszám: 15041 (61157)
(előzmény: Mr.Grabowsky, 2006-09-03 19:21:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-09-04 08:00:47
nem mert jobb a kompreszió tűrése a magasabb oktánszának...és ezért nagyobb előgyujtást is lehet adni neki, ha amúgy a sűrítési viszony nem változott.
sorszám: 15040 (61156)
(elözmény: zotyó, 2006-09-02 16:48:33)

 
 
zotyó
válasz erre | email2006-09-03 20:51:38
Nem végsebbesség környékén tapasztaltam, olyan 90 környékén 5.ben! De alacsonyabb sebességekben (1-2-3) nem jött ki a probléma...
sorszám: 15039 (61143)
(előzmény: Powerarc, 2006-09-02 20:55:42)

 
 
Samee
válasz erre | email2006-09-03 20:33:57
Elovastam! :D
sorszám: 15038 (61139)
(előzmény: z25z, 2006-09-03 10:48:38)

 
 
Samee
válasz erre | email2006-09-03 20:33:18
Mi a gond a 251ekkel? :) Meséljé csak... Nekem utazó 100-110 végseb 130. :)
sorszám: 15037 (61138)
(előzmény: Vinutta, 2006-09-02 22:56:42)

 
 
R.A.
válasz erre | email2006-09-03 19:41:45
Újpesten van minden. Az ára igazából attól függ, viszel-e mást is.
sorszám: 15036 (61130)
(előzmény: Black Dragon, 2006-09-03 19:24:52)

 
 
Black Dragon
válasz erre | email2006-09-03 19:24:52
Hol található a blokk & mennyiért adod?
sorszám: 15035 (61126)
(előzmény: R.A., 2006-09-03 15:30:46)

 
 
Mr.Grabowsky
válasz erre | email2006-09-03 19:21:17
Hali!
Most vettem egy eléggé legatyásodott 250-es ETZ-t, bár a motorja meglehetősen jó (ez volt a fő szempont). A baj ott kezdődik, hogy a fék nem volt feltöltve olajjal. Feltöltöttem, légtelenítettem, nem működik. A fékkar húzására semminemű aktivitást nem mutat a munkahenger, tökig be lehet húzni egy kisujjal is a kart. Jól sejtem, hogy a tömítések mentek tönkre? Esetleg egy link is jól jönne egy használható, részletes fékjavító cikkről, az itteni sajnos nem tartalmaz túl sok olyan jellegű info-t(képek), ami a magamfajta kezdő szerelőnek támpont lehetne:(. Három hetem van a javítására, tessék csak nyugodtan gondolkodni:)!
Előre is köszi.
Üdv.
Grabo
sorszám: 15034 (61125)

 
 
ironpig
válasz erre | email2006-09-03 16:24:17
Szép napot mindenkinek!
Most azért írok be ide,mert egyrészről nagyon boldog vagyok,másrészt az információt szeretném másokkal is megosztani!
Szóval,boldogságom jelenlegi oka az,hogy 150-es ETZ-m immáron tökéletesen müködik!Régóta kinlódtam vele,de a múlt héten sikerült felkutatnom egy nagyon erstklassig-legyünk ugye stílszerüek-autóvillamossági szerelőt,aki megjavította!A hibajelenség az volt,hogy városon kívül és/vagy éjszakai használatnál vagy világítás volt,vagy index,de egyszerre a kettő nem.Illetőleg az utolsó időkben már normális motormüködés sem...
No,a lényeg,hogy semmi perc alatt ki lett hajítva a régi elektromechanikus töltés és feszültségszabályozó,és helyette egy elektronikus lett beültetve.Közben az is kiderült,hogy a régi egy ponton letestelt,így az akku egy nap alatt akár képpes volt lemerülni.Érdekes módon azóta nincs ez a problema,van skálavilágítás,index,országúti fény,és annak visszajelzése is.ja,és a gép gyönyörüen megy.Ennyi.
Ha valakinek hasonló gondja akad,szerintem kezdje a keresgélést a fent említett testtájékán a mocinak!
Minden jót mindannyiótoknak!Most meyek és kerülök egy nagyot.Sziasztok!
sorszám: 15033 (61113)

 
 
R.A.
válasz erre | email2006-09-03 15:30:46
Van egy TS-125 blokkom eladó. Ha kell, karburátor is van hozzá. Van egy pár hátsó teleszkóp is.
sorszám: 15032 (61112)

 
 
walterp
válasz erre | email2006-09-03 14:22:40
valaki nem tudja hogy hol lehetne kapni enduro kipufogót etz 150/125-ösre? ami fönt megy el mint a simsonokon? mert van csak még nem találtam... Ha valaki tudna ilyet írjon a walp@freemail.hu címre.. köszi
sorszám: 15031 (61110)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-09-03 13:18:36
Hello!

Elképzelhető az egy ETZ250-esnél hogy azért fúj i a hengerfejnél mert akkora benne a kompresszió hogy a 95-ös üzemanyag túl korán robban be, és ennek a nyomása szökik el a hengerfejnél? Vagy ha kopogásos égés van, akkor az mindig halható amikor megy a motor, mert az én problémám csak hirtelen gyorsításnál jön elő (amikor a motor felpörög).
sorszám: 15030 (61108)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-09-03 12:34:12
Tudomásom szerint nincs etz 4 sebességesbe! se 125 ,se 250,se251.
mind 5 sebességes
sorszám: 15029 (61107)
(előzmény: ZéDé, 2006-09-03 11:44:30)

 
 
ZéDé
válasz erre | email2006-09-03 11:44:30
Etz 125-ből az 5 sebességes az is de luxe?
Van valami látható külömbség a 4 és az 5 sebességes változat között(etz 125-re gondolok)??
sorszám: 15028 (61103)
(előzmény: marcee, 2006-09-03 00:31:39)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-09-03 10:48:38
na ezt a hszt ne olvassa a samu :-))))
sorszám: 15027 (61101)
(előzmény: Vinutta, 2006-09-02 22:56:42)

 
 
Peti
válasz erre | email2006-09-03 09:13:41
Én azt ajánlom, menj végig, pár egyszerű lépésen:
- benzincsap, esetleg tank kipucolása
- karbi, légszűrő kipucolása
- karbi fúvókaméretek ellenőrzése
- kipufogó kipucolása
- gyújtás ellenőrzés, gyergyacsere

Ha ezekután sem megy, akkor generál.
sorszám: 15026 (61099)
(előzmény: astesz0007, 2006-09-02 22:47:39)

 
 
Petvik
válasz erre | email2006-09-03 08:29:35
Nekem standard 150-esem volt, csak aztán szereztem TS fordszámmérőt+tartót, vettem hozzá kihajtást, és egy fél napi munkával rá lehetett applikálni a fordulatszámmérőt.
Kapott hátsó csomagtartót (dobozt), a csomagtartót tartó vashoz készítettem kapaszkodót is, szóval most már nem nagyon különbözik a dőluksz -tól:)
sorszám: 15025 (61097)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-09-03 00:31:39
jaja :)
sorszám: 15024 (61095)
(előzmény: ZéDé, 2006-09-02 23:41:18)

 
 
ZéDé
válasz erre | email2006-09-02 23:41:18
De viszont a de luxe-ból elég sok van nem?
sorszám: 15023 (61094)
(előzmény: marcee, 2006-09-02 22:35:56)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-09-02 22:58:14
Szevasz!

Ennél egyszerűbb probléma kevés létezik ám :)

Új tömítés, meg egy nyomatékkulcs kell hozzá. Ha lehúzod új tömitéssel, akkor nem fog kifújni tutira
sorszám: 15022 (61089)
(előzmény: Lacoska, 2006-09-02 20:27:31)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-09-02 22:56:42
Furatsd meg :)
Lehet emelni a hebgeren, meg a hengerfejből is lekapni kicsit.

Vannak ilyen aprótrükkök, de a 251 -esek legjobb tudiomásom szerint elég lomha jószágok :)

Vince
sorszám: 15021 (61088)
(előzmény: astesz0007, 2006-09-02 22:47:39)

 
 
astesz0007
válasz erre | email2006-09-02 22:47:39
Hellósztok.Nekem van egy ETZ-251-es mocim,amivel bármit csinálok,az istenért sem megy többet száznál,ha tudtok segíteni,akkor légyszi írjatok.
sorszám: 15020 (61087)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-09-02 22:35:56
Igen, elég ritka a standard. Nemis tom minek gyártottak olyat.
Nekem ETZ 125 DE LUX van:) ,150re alakítva.
sorszám: 15019 (61086)
(előzmény: ZéDé, 2006-09-02 21:30:20)

 
 
ZéDé
válasz erre | email2006-09-02 21:30:20
Láttam valamelyik nap egy standard verzíót és tényleg a fordulatszámláló helyén ott volt a gyújtáskapcsoló és nem volt oldalt kapaszkodója sem.
De szerintem ez a verzíó nagyon ritka nem?
Amúgy neked milyen motorod van?
sorszám: 15018 (61081)
(elözmény: zotyó, 2006-09-01 22:04:39)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-09-02 20:55:42
Ha fals levegőt szív, akkor az nemcsak ott vennéd észre. Ez a jelenség csak a legmagasabb fokozatban, végsebesség környékén jelentkezik? Alacsonyabb fokozatban, de nagy fordulatszámnál nem?
sorszám: 15017 (61077)
(elözmény: zotyó, 2006-09-02 19:48:41)

 
 
Lacoska
válasz erre | email2006-09-02 20:27:31
Hello!

250-es ETZ-m hengerfeje kifúj, a mai szerelésig nem csinálta, hogyan tudom megfékezni a szivárgást?


sorszám: 15016 (61074)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu