:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
".. Néhány hónapot állt. A belelógó szöget úgy kellett kitépni, erős ragasztó. .." - Tanulság: ne álldogálj, hónapokig, hanem motorozz! :D)
Teamécsesbe tettem. Néhány hónapot állt. A belelógó szöget úgy kellett kitépni, erős ragasztó. :-)
Klasszikus középiskolás beugratás, mint a reszelőzsír, vagy gumivinkli.
Első pár napon semmi gond nem lesz, jól ken az étolaj, de ha lehetősége van állni és kiszáradni, akkor olyan keményre köt, mint egy átlagos csónak lakk. :)))
A homokkal kevert víznél biztos jobb, épeszű ember legfeljebb kényszerből vetemedik ilyesmire.
Az index MZ topicon az étolajat tárgyalják a váltóba. Mi a véleményetek? Szerintem nem érdemes, a váltóolaj egyébként sem nagy költség.
Nem ugyanaz, a 125ösön mindkét csavar olajat ereszt le, bajt nem csinálhatsz. Igazából a 250esnél se szerintem, egyik haver is kicsavarta, visszatette, jó.
Az olajleeresztő csavar mágneses, ha tényleg kiesett és belekerült az olajba akkor az megfogja.
mellesleg ha a rugó kiesett, akkor szerintem a golyó is...szeret elpattogni
Ne aggódj annyira. Az olajtereket úgy tervezik, hogy az esetleges szemét leülepedjen az aljára.
Másik, hogy ha a kukactengelyt nem húztad ki, nem tud beesni a golyó, főleg nem fölfelé.
Ha nem esett ki a golyó, akkor a rugó volt eltörve és egymásba csúszott amikor visszaraktad.
Szedd ki a csavart, bányászd ki ami benne van és nézd meg, mennyire feszül.
Golyó mérete? Passz, ami belefér, én bringám csapágygolyóiból raktam bele egy szimpatikus méretűt, és rugót is a kacatos fiókomból túrta egy szimpatikusat.
A 250-es és 125-ös MZ-k alapvetően más váltószerkezettel vannak.
Résvezérelt beömlésű kétütemű motornál a felfelé haladó dugattyú nyomáscökkenést hoz létre a forgattyúsházban. A keverék a forgattyúsház felé áramlik. A dugattyú a felsőholtponton átjutvalefelé indul akeverék tehetelenségénél fogva még mindig áramlik a forgattyúsház felé, majd megfordul az irány, és a forgattyúsház felől áramlik visszafelé.
Adott szívási nyitvatartási szöggel kisebb fordulaton több lesz a visszaáramló mennyiség-> kis fordulaton nagyobb nyomatékhoz nagyobb töltésre, azaz alacsonyabb beömlőnyílásra, membránszelepre, feltöltőre van szükség.
Keri és Perec!
Köszönöm a reagálásatokat!
Tepsi volt alátéve és amikor csavartam ki a csavart és lehajolva megláttam a rugót, azt azonnal visszatoltam és a csavart visszacsavartam. Az olajcseréig bár nem régen tettem rá szert,egyszer sem dobta ki semelyik sebességet. Utána kidobta a 2. vagy 3.-at, először azt hittem rosszul kapcsoltam,de mikor másodszor is előfordult rövid idő múlva, akkor már úgy jöttem haza,hogy a lábammal fogtam a sebváltókart, hogy sebességbe tartsam. Ebből gondolom,hogy a golyó leeshetett valahová. De ha az időm engedi leengedem az olajat és megpróbálom a lyukhoz húzni a golyót mágnessel,mert így nem merem használni, mert felkaphatja az olaj és tönkremegy. Véleményetek szerint hanyas a golyó? 6 vagy 7es?a golyó hova eshetett? kibillenhetett a sebváltóba? A veszély fenáll,hogy felkapja?
Keri,hogy veszett el az a golyó?
a moci Eredeti állapota miatt nem akarom szétszedni a blokkot,ezért félek tőle. Van Valaki aki épp most szerel blokkot? Mert szerintem mind egyforma a 125TS is ilyen.
Köszönöm az infót!
Nem tud beesni a váltótérbe a golyó emlékeim szerint.
Szerintem elhagytad a golyót csak nem vetted észre, vagy mint nálam a gyenge vagy rövid rugó miatt 2 golyót raktak be és az egyik elveszett.
Csak az ETZ-t ismerem, ott:
Nem tud beesni a golyó, nincs annyi hely az öntvény és a kukactengely között. Érdemes lenne megnézni megvan-e még a golyó.
Vissza lehet ügyeskedni bontás nélkül.
A váltókat mozgatva, hallani/érezni kellene amikor az üreset veszi, tehát a golyó beugrik a mélyedésbe.
Tisztelt Motorostársak!
Segítségeteket akarom kérni egy problémám megoldására.
Este a következő: MZ ES 250 Trophy oldalasomnál sebességváltó olajcsere folyamán feledékenységből adódóan olyan hibát követtem el, hogy a sebességi fokozat rögzítésére szolgáló csavart (17es kulcs) csavartam ki a blokkból és mire észrevettem a tévedést,már a csavart rugóval együtt kihúztam, amelyet azonnal visszatoltam mikor rájöttem,hogy rosszat húztam. Olajcsere utáni próbán észleltem,hogy a második sebességi fokozat gázelvételkor kisétál üresbe többször is. A gépet leállítottam,mert gondolatom szerint a biztosító golyó a sebváltóban kóvályog és így a fogaskerék bekapja,lenullázza a sebváltót.
Kérdésem: Vissza lehet e a biztosítót, golyóval,rugóval együtt bontás nélkül a helyére csavarni???A golyót mágnessel biztosan ki lehet venni az olaj leeresztése után. Van e valakinek valami ötlete arra, hogy Bontás nélkül meg lehessen javítani???
Tisztelettel kérlek benneteket,aki tud ilyen megoldást segítsen!
Teljesen normális jelenség résvezérlésnél. Még a membránvezérlésnél is valamicskét visszanyom.
Sziasztok! Ez engem is érdekel! Miért kerül benzin és olaj a karbit és a légszűrőházat összekötő gumicsőbe? Más motoroknál is így van, vagy tényleges hibáról van szó?
ETZ 250-el a 4 lier 100km/h mellett nagyon ki van hegyezve. Nem is volt olcsó, két használt karbiba van, meg motor tömíttetés és vagy 4 óra szervízdíj :) Hálás jószág
Ellenben még mindíg nem értem, miért nem működik rajta az új utángyártottról koppintott beállítás. ? :(
Volt egy incidensem, a karbi alapjárati csavarjával.. egy az egybe nyelte le a gép egy reggel.
Nem volt valami szép látvány.. oda a pár éves fúrás, meg a dugó :( Azt mer nem lehetett mást kapni, beletettem az utángyártottat. Már összeszerelésnél éreztem, hogy lötyög vagy 1 tized körül.
Szerintetek, a dugó állapota, ha friss is a gyűrűzés, módosíthat annyit a karbi beállításán, hogy ami egyébként frankó és jó, az ne legyen hangolható?
(itt arra gondolok, mikor volt egy 50-es jawam, és kezdtem széthajtani.. kezdte visszaköpködni az anyagot a karbiba, mert a dugattyú szoknyája alacsony fordulaton nem zárja le a levgő útját teljesen.) Magasabb fordulaton ez a jelenség a szívócsonk űrtartalma és a gázlengés tehetetlensége miatt megszűnhet, szétszakítva az egyenletesen hagolható részterhelés és terhelt üzemállapotok beállíthatóságát. -Ez persze csak elmélet-
Nincs érdemi tapasztalatom felújítással kapcsolatosan. Talán érdemes lenne egy új dugóval és fúrással próbálkoznom?
Mit kell ennie egy bejáratós gépnek?
Freemail megint hibaüzenetet ad.:-(
Akkor péntek reggel a Szentes, Attila úti körforgalomnál lévő Mol kút. Vagy Simson SR50, vagy Lada 2107 lesz. A szupertitkos fejlesztésű MZ-t nem viszem, még ellesed a vízzel működő MZ titkát. :-)
Voda 530nyolcvan90 vagyok.
;)
Akkor akkor..:)
Teknőc
Elméletben pénteken szabad vok.
Oksa.
A héten csütörtök -Péntek elvileg jó.
Az útvonal adott, a többit majd emílen.
Én amikor van időm s pénzem Megyek én mindenfelé. Mátra, Bükk, Pilis, Vértes, Bakony, Kőszeg, Mecsek. Nekem a túrázás a szenvedélyem. Nagy bolondja vagyok a kismotoros túrázásnak, akár egyedül, akár társasággal. Akár Bő 80-as utazóval, akár 50-nel. (Mint ahogy téged a fogyasztás izgat.)Engem a várak, a múlt, a tájak, a túra érdekel, meg este egy jó pohár bor. Sajna, sokszor időm, se pénzem nem volt. Emiatt több itteni túrát ki kellett hagynom. Bánatomra, mert ilyen klassz kis társaságot, ami itt van,(!) sokszor hiányzik. Ezt csak néhány öreg, szögedi mz-és társasága múlja felül. Majd remélem több túrára is elfogok menni. De most nagyon karcsú az idei év nekem. idén csak Pilis és Tata volt, az is asszonyka jóvoltából. -nem az én pénzemből.
Teknőc
http://www.expressz.hu/egyeb-enduro-gyerekmotor-49-cm-2000-46205899/
Ezt nem tudjátok űberelni:
49ccm 101kW. :-D
"170-es főfúvókám a sportkipufogóhoz.
2 literrel vitte a 90-et."
:-DDDDDDDD
Ha 2 literrel vinné, elégedett lennék.
Bár ekkor 1:20-as keveréket kellene használnom, hogy legyen valamennyi kenése is a motornak.
Mártonnál több világcsúcs is van, nem is ez a 4liter 100-nál a legkomolyabb.
Nos oda az elméletem, miszerint egy MZ-t addig kell szegényíteni, míg még éppen megy. (Már megint Kerinek van igaza...)
Kimentem országútra és meghajtottam egy kicsit, ment rendesen, de pár km után gyújtási nehézségek léptek fel, nem fogadta a gázt, néha detonált.
Olyan érzésem volt, mintha az NGK9HS(=Brisk N12C)-t is túlmelegítette volna (sötétszürke), miközben kézzel tekertem ki a gyertyát, mert míg a henger forró volt >60fok a hengerfejen rajta tudtam tartani a kezem.
Emeltem még a tűn és elrúgta minden baját (kivéve a hideg fejet). A kövérebb kajával már láttam egy kis barna színt is a gyertyán.
Végre van kompresszió a motorban azért lehet ilyen kényes? (Eddig soha sem panaszkodott sovány keverékre, sőt azt szerette.)
VG: Én nem vettem észre a "nagyon kedvezőtlen minőségű" utat, mondjuk én motorral voltam.
4 liter 100-nál? Az világcsúcs.
Nekem a kis ETZ 70-80-nál kért 3,8-at.
Még pontosabb mérést ad a benzincső, csak 2 literhez több méternyi kellene. :-)
Szentesi vagyok, ez jobb útvonal. :-)
Jó baráti túra lesz, jó emberekkel. Hajrá! :-)
Elmehetnénk vmikor a Mátrába, Bükkbe is topictestvéreinkhez.
",5 alatt nem evett még kíméletes hajtás mellett sem, akkor max 60-70-el mentem, csomagtartó nélkül. Nem hiszem, hogy két literrel meg tudtam volna tenni 100km-t 50-es tempóval"
Kisebb fúvóka kell.
"Szerintem ugyanazt az órát rakták a gyárban a 150-es és a 250-es gépekre is és valamilyen oknál fogva a 125/150-es gépeken az óra több megtett utat számol a ténylegesnél."
A kisebb hátsó kerék. Nekem 187cm a hátsó kerék kerülete. A Ladával egyformán méri a távolságot, és a sebesség is azonos a GPS által mérttel(a nagyobb hátsó kerék miatt).
Most a Simson, ETZ-n nincs műszaki. Mindig dolgozok.
Oké.
Nem versenyezni akarok. Fel akarok építeni egy olyan kis fogyasztású blokkot, mint a tiéd.
Gyújtó és egyéb elektronikák, minden Mz típushoz, feszültség szabályozók, csak a dinamós típusokhoz. Részletek és megrendelés a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa oldalon.
Tudom, de a fogyasztási teszteket is ilyennel szokták mérni
Ez amugy egy választótölcsér, inkább arra való hogy emulziókat meg szétváló folyadékokat különítsünk el :D
Persze tudom a tank is ezen az elven működik, én amikor fogyasztást mérek akkor a tartalék a jelölés, amikor át kell kapcsolni, vagy ha zseblámpával bevilágítva látszik a cső.
Én nem zárkóznék el egy ilyentől, ez még nem szívja le a tankom. Válasszatok utat, a Mártély fele menő út mondjuk Szegvár-Mindszent között kegyetlen szar, múlt héten tapasztaltam. Kardoskútig nem voltam még, de székkutasig egész jó tényleg. Mágocsi úton 2 éve jártam, nem emlékszem hogy sieralmas lenne, bár akkor benzinhiány miatt nem siettem.
olvastam az oldalt.. egyre inkább gyanakszom valami alkatrészhibára legyen az kipufogó levegőszűrő. A viselkedése fals levegőre utal, hiába tekerem a melléklevegő csavart, igaz 3 fordulat után erőtlenedik. Jobban nem tudom összerakni. Meglepő, de az utángyártott tűvel ugyanazt az eredményt értem el, tehát egyformák. És mégcsak nem is vettem egyszerre. Egy ismerősöm Ts 250-ese olyan volt, ha kettővel feljebb húztuk a tűt, megszívta magát.. irtózatos nyomaték volt benne, állítólag 5 lityis átlaga volt. (ha egyenletes a működés, akkor a fófúvóka tató dörzsárazásával lehet emelni az üzemanyag dússágát - mondjuk teljesen felhúzott tű mellett amíg be nem fullad..? majd visszaereszteni a tűt ahol működik és hozzáigazítani az alapjáratot?) vagy ez így túl egyszerű lenne :) Egy 251-est hangoltam már be úgy, hogy 1-el nagyobb fófúvókát tettem be, és emelve a tűn figyeltem, hol kezd fulladva járni vagyis határhoz érni, majd tettem be nagyobb alapjárati fúvókát és feljebbhúztam a részterhelést a tűdűzni dörzsárazásával, ami annyit emelt a teljes gázüzemen, hogy átbillent az egész tartomány. 70-es alapjáratim volt és 170-es főfúvókám a sportkipufogóhoz.
2 literrel vitte a 90-et.
Az igaz, hogy nem egy ligában játszunk.
A teli tank.. nálam is így van...
Kimért táv van, A két városon belül van az adott hely, ahol pont 50 km. Ezt Szrobinak emilben meg írtam, s nem a két város között. Egyébként csak jól esett volna, ha találkozunk már egyszer élőben is...;) Hm. a többi még majd megbeszélést képezi...:)
Teknőc
Nálam nem működik a teletankolás, ha ráteszem a zárható kupakot kinyomja a benzint, sőt 1,5 litert szoktam kihagyni, hogy ne izzadjon a sapka. Lehet tartalék nívóig is üríteni a tankot és rátölteni 2 litert. Aztán figyelni ki marad le :)
Teknőc: nem zárkózom el egy ECO maratontól, de az 50km-es táv kicsit olyan, mint amikor az autós újságírók tesztelnek fogyasztást: 5,23442 liter+-három :)
Szentes-Szeged a 45 és 47-esen? Az szép, forgalommentes szélvédett és kanyargós?
A Vásárhely-Szentes Mártélyon keresztül már jó, Szentes-Mágocs Lapistón keresztül is élvezhető 60-al, a Kardoskút-Vásárhely is forgalommentes és elvezet a Fehér tó mellett, de nyílegyenes.
Az azért nem tetszik, hogy nem egy ligában játszunk: ti a 2 literre hajaztok én a 4-re :( ráadásul fogalmam sincs jelenleg mit iszik, mert állítom a karbit az új kehelycsővel.
Még annyit, hogy én személy szerint 1-2 hétig szoktam normál közlekedésben még finomítani a karburátort.
Sajnos a pontatlan utángyártott alkatrészek miatt a karburátor karakterisztikájára is figyelni kell, nem feltétlenül lesz mindenhol jó ha az alapjáratot és a végsebességre jól van beállítva. Ilyenkor lehet úszószinttel, tűcserével, tű reszelgetéssel finomítani.
Ha egyenletesen mindenhol jó a karbi, akkor a fogyasztásod is normális lesz.
Ja és a kipufogóra is nagyon érzékenyek a 2T motorok. Literket jelenthet egy rossz kipufogó.
Megírtam :)
<--- Szerviz rovat utolsó cikke
MZ karburátorokkal nem egyszerű.
Ha tudjátok hogyan kell hangolni, írjátok meg. Ha nehéz is, megér egy kis ráfordított időt..
Veszprémből írok, és régóta megszállottan figyelem a fogyasztásom. 250-esem van, és eleinte, volt gondom a hengerfejjel és a szimeringekkel ami a fars levegő miatt 8 liter feletti fogyasztást eredményezett, így elvékonyítottam a keverést... végül elcsaptam az egész karbit, most már csak robogózni tudok vele 70-80km/h max sebességgel. Trabant átfolyásossal mérem a pillanatnyi fogyasztást. A motort a megszaladási csúcsfordulatra hangolom, ez lehet a baj. - 2 éve a hengerfejesnél beállítottak hozzá egy karbit, ami gázadásra megcsúsztattana kuplungot és komfortban abszolút verte az előzőt. Fogyasztásban se lett rossz. (annyi tanácsot kaptam, hogy addig húzzam a tűt amíg nem kezd hosszúakat ugrani, majd emeljek még rajta. 4 liter mellett vitte a 100-at telejesen tehelésfüggő módon.
a maxi fogyasztása 5 liter és úgy 120 felett simán gyorsult.
Szeretnék hangolni mégegy ilyet, mert bátorkodtam venni új karbit, a nyomába se érnek a mai utángyártottak. (zárt forat nélküli főfúvókatertó, 130-as főfúvóka, 35-ös alapjárati fúvóka.) tűszelep és úszó a gyáriban használhatatlan.. Egy az egyben adoptáltam a beállításokat, és működésben is azonos lett, de elkeserítő a működése. alapjárati csavarral nem fullad meg, nincs erő igaz a fogyasztása még elfogadható lenne.. fogyasztás gázadástól függően 3-6 liter, ha csak gurul 2 liter. 70km/h-t 3 liter óránkénti fogyasztás mellett viszi.
Próbáltam 45-ös alapjáratival, de teljesen szétesett a működése, pedig a jó karbim azzal van szerelve.
Szóval, ha tudja valaki, hogyan kell megépíteni egy jó karburátort.. Írja meg. Komolyan érdekelne.
Vagy simán tankoljátok teli induláskor, és túra végén megint, így pontosan látszik hogy kinek mekkora fogyasztása volt és nincs kockázat.
Ha pontos mérést akarnak akkor eleve ilyesmi kalibrált palackból kellene etetni, és nem teljesen kifogyasztani, csak az alsó jelölésig, és akkor pontosan látszik mi fogyott, nem függ a karbiban lévő benzintől és a tartály lötyögéstől.
Talán azért rakják ugyan azt az órát, mert a kerék méret is ugyan az, és mivel a hátsó tengelyről veszi a fordulatot, így teljesen mindegy milyen motor van előtte.
Az hogy többet mutat természetes. Mindegyik óra többet mutat mivel a törvényi szabályozás úgy szól hogy 10% tűrés van az órákra, de csak pozitív iránya térhet el, kevesebbet nem mutathat.
Ez részemről természetes..S köszönöm a tanácsot.Túlzásba vitt előbiztosítás a rossz névjegyem. ha máshogy már nem is, de így legalább megismerjük egymást. Van egy másik útvonal javaslatom. Szentes, Attila úti Körforgalomnál lévő Mol kúttól elindulni Szegedig. Ez meg pont 50km. 1 liter benzin+ 3 cent olaj. 1 óra út.Közben egész jó társaság verődhet össze a tesztelés során. Például VG mellett is elhaladunk. Sőt Perec is szakértője a témának, S orosházi. Talán őt is érdekelné,(...Hogy tolom majd a gépet..DDD) hiszen az ő 250-es mz-je is megtenné ezt a távot elvileg 2 literből...Persze, hogyan s mint ez már rátartozik....Csak kísérőt próbáltam szervezni erre a kalandra, s társaságot.Ez pedig jó alkalomnak tűnik, még akkor is, ha talán felsülnék...de ezt még kétlem.
Teknőc
azért némi kézpénzt, pillepalackot vigyetek. :)
Én sem vagyok megszállott. Vannak olyanok, de ez engem sosem izgatott igazán. Mértem egy adatot, ami már nem első eset. Még én is meglepődtem rajta, hogy ennyi. Több méréskor is.
A lényeg a túrán majd kiderül, hogy sikerül-e végig menni mindkettőnknek, vagy nem.
Teknőc
Sziasztok! Nem akartam beszállni a vitába/beszélgetésbe, de a fogyasztás régebben engem megszállottan érdekelt (iskolás voltam minimális pénzzel), ezért milliliter pontossággal mértem az elfogyasztott üzemanyagot. Most már csak nevetek magamon! :) Az én akkori és mostani egyetlen mocim egy 150-es etz. 10,5kw 14,28LE. A benzint egy tankra szerelt műanyag palackból adagoltam kimérve, így az utolsó deciknél sem kellett megállnom döntögetni a tankot. A fogyasztás 3,5-4,1 liter volt, vegyes használat mellett. 3,5 alatt nem evett még kíméletes hajtás mellett sem, akkor max 60-70-el mentem, csomagtartó nélkül. Nem hiszem, hogy két literrel meg tudtam volna tenni 100km-t 50-es tempóval (a ts-t nem ismerem). Viszont észrevettem valamit a kilométer órákkal kapcsolatban. Igazítsatok ki, ha tévedek! Szerintem ugyanazt az órát rakták a gyárban a 150-es és a 250-es gépekre is és valamilyen oknál fogva a 125/150-es gépeken az óra több megtett utat számol a ténylegesnél. Négy órám van 125 és 150-es etz-ről, és egyik sem a tényleges sebességet és utat mutatja, hanem annál többet. 100-as tempónál 115-120-at, 120-nál 130-140-et mutat. A városi sebességmérő és a barátom punto-ja is engem igazolt. Normál abroncs méretet használok, hátul 3,25/16. Szerintetek, mi okozhatja a különbséget?
Együtt megyünk, együtt indulunk, együtt is érkezünk. Legalább megismerjük egymást, ha jó így neked.;) :)
Barátságos kis túra lesz. :)
Tényleg, a sokaságból melyik gép lesz?
A karbis SR50 Talma Replica?
Egy 50cm3 simó?
Vagy egy befecskendezős Aprilia Ditech?
Mert eddig sok motort, robogót, (4T és 2T) (injektor és karbi) mondtál, s fogalmam sincs hogy igazán neked(-s nekem) mit bizonyít-bizonyítasz?Nem értem. Annyit tudok én, hogy 2l üzem anyaggal el vagyok, 50 km/h-val megteszek 100 km-ert a saját kis mz-ém( mz ts 125, saját és egyetlen) nyergében. De hogy ez neked miért jó?-Fogalmam sincs. De legyen, legalább túrázunk, s megismerjük egymást.:)
Teknőc
Nos, ha ennyire versenyezni akarsz ezen:
Szeged-Szőregi Mol kúttól induljunk el, Hajósra, az 55-ösön, Mélykútig, majd Jánoshalmán át Hajósnak. A pincefalu közepén lévő benzinkútig a táv bő 100 km. A sebesség 50km/h. Azaz 2 óra. Nekem gondolni kell majd a tank adottságára is, tehát nekem egyszer majd meg kell állnom elvileg megdönteni a gépet. Időpontot emilen egyeztethetünk...Megfelel?
Teknőc
S ha nem tolom..?Akkor mi lesz? DDD
Teknőc
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|