:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
ha megszorult, és lehülés után lehet forgatni akkor dugatyú, ha nem lehet forgatni akkor hajtókar, ha nehezen lehet forgatni vagy nyikorog, akkor is hajtókar.
Ha csak hirtelen leállt, akkor lehet, hogy a főtengely szimering durrant el...roszabb esetben kilukadt a dugatyú...de amíg nem szeded szét úgy sem fogod pontosan megtudni. Húzd le a hengert és azonnal kiderül minden, tudud mint a kaparós sorsjegynél :-)
Ebben a kérdésben én direkt nem foglaltam állást, és a kérdés tárgya nem a szintetikus vs. jobb szintetikus, hanem az Arol2T vs. jobb olaj (jobb ásványi/szintetikus) volt!
Kúton literenként 4forinttal több a keverék. Ha kiszámoljátok ebből már meg lehet venni egy 2000forintos szintetikus olajat
Ezt hogy számoltad ki? 1:50-nél 4*50=200
mégis menyit növel az élettartamon egy jobb olaj? És az menyivel drágább? Akkor most számold ki, menyit spórolsz meg a hosszabb élettartamon és menyivel többet költesz így olajra.
A szintetikus olaj jobb mint az ásványi, de 2 szintetikus között nincs akkora különbség amitől nekem megéri a drágábbat venni.
egy bekötési rajzon általában nem sok szöveg szerepel, tehát mindegy milyen nyelvü, de ha ragaszkodsz ráírom neked, hogy "bekötési rajz" :)
Amúgy a "szakirodalom" rovatban vannak.
alapvetően egy kicsit túl aggódod a problémát. Mivel a teló úgy működik, hogy egy folyadékot présel át egy szűk lukon és ezzel csillapítja a mozgást, beláthatod, hogy üzemszerüek a hangok egy tökéletes telónál is. Sokkal nagyobb gond, ha teljesen széthúzott állapotban nincs csillapítás csak ha összenyomod, mert az alacsony olajszintre utal.
A szimeringek mellet picit nedves az nem tragédia, hosszú állás után természetes, viszont ha már a teló száron csurog le akkor érdemes szimeringet és olajat is cserélni, de egyszerre a két telóban különben asszimetrikus lesz.
A másik, hogy tegyél rá gumi harmonikát, mert az megvédi a portól, ami jelentősen megnöveli a szimeringek élettartamát.
Nekem pl. egyáltalán nem füstöl.
De nem kell ragaszkodni a Stihl-hez, mert bármelyik szintetikussal megszünik füstölni...ha mégis füstöl akkor rossz a beállítás, vagy túl sokat raktál bele.
Én Repsol robogó olajat használok 2000HUF.
Viszont a pozitív tapasztalatok nagyrésze leginkább a placebó hatásnak köszönhető. Egyszer adtam egy TS-es srácnak fél liter benzint a verseny ETZ-ből. (sima 95-os benya az említett Repsol olajjal 1/40-es arányban keverve) és esküdözött, hogy sokkal jobban ment a gépe tőle, viszont biztos rossz a kenés mert gyorsabban bemelegedett. Szerintem meg simán jobban húzta a gázt mert kiváncsi volt mit bír és ettől ment jobban és melegedett be gyorsabban.
Én a TS-el ezt a repsolt használom, de néha amikor nincs nálam olaj tankolok kúton is ami Arol2T minőség. A füstölésen kívül nem tapasztaltam eltérést. Persze a motorban és a kipufogóban hajlamosabb lerakódás keletkezni a roszabb olajjal, de 2 felújítás között ez sem okoz jelentős gondot, mert egy rendes huzatástól (amiből kap eleget tőlem) kiég a szmötyi nagy része.
Kúton literenként 4forinttal több a keverék. Ha kiszámoljátok ebből már meg lehet venni egy 2000forintos szintetikus olajat, tehát szerintem abszolute érdemes ilyet használni.
Etz úgy is egy állandóan rossz gyenge minőségű motor..
Ezt én nem érzem. Egyszer kellett csak rendberaknom rendesen és azóta hozzá sem kellene nyúlni, csak hát mindig találok valamit körülötte. Leginkább szerintem ez úgy van, hogy menne a motor, de a gazdi hall egy új hangot és rögtön utánnajár. Ezért szereljuük állandóan a gépeket. Szerintem.
Amúgy bontatlan blokkom van, gyári. Első tulajtól vettem, 17e km volt benne, most 34e km.
Egyszer és mindenkorra tisztázzuk, hogy a C-betű és mellette a szám azt jelenti, hogy finomabban kimunkált csapáccsal van dolgunk, és igen, kicsit kotyogós, mert nagy fordulatot kell bírnia, meg hőt is.
Azért kell jól kimunkáltnak lennie, mert nagyon kis szilánk is megszoríthatja 5-6, esetenként 15-16 ezres fordulatnál
VInutta
Köszi a hozzászólást.
Akkor a fejembe véstem ,hogy bármelyik ccm-ű etz 5sebességes.
Üdv ZéDé.
Hali!
A bontatlan blokkról néhány gondolat:
Van egy rometem, meg egy ts 125ösöm.
A ts 125 ös sajna két motorból lett összeguberálva mind elektronikusan, min d motorikusan az eredmény: 3 hónapig bírtam használni, akkor is úgy hogy 1 héten legalább kétszer szereltem, állítottam. Motorikusan jó volt mindig elektronikusan halt be s már lassan 2 hónapja pihen mert egyszerűen nem tudom megcsinálni pedig van még egy év műszaki rajta. Azóta a romettel járok dolgozni ami 30 km jelent naponta sőt voltam vele egy 2x40 km-es úton és még csavarhúzó nem nyúlt a csavarjaihoz! Amikor megvettem 1300 km volt benne s valószínűleg a blokkja bontatlan. De van egy ismerősőm aki egy 2T trabi 1. tulaja és van benne 65000 km és még nem volt hozzányulva semmilyen téren 1990 óta a motorjához. Hát ennyi.
Jó időt mindenkinek.
Rebel 56 köszönöm a hozzászólást . Gondoltam hogy valami nincs rendben vele .
Üdv : Charlie
valaki belebuherált!
zédé nincsen 4 sebességes ETZ!
Hali!
Eladó egy ETZ 250 DeLux! Zala megye (Nagykanizsa) Friss műszaki, elől-hátul új Pirelli gumik, elől 16-os kerék, sport kipufogó. Gyári kipufogó+ 18-as gyári első kerék. Cross kormány+ gyári. I.á.: 120ezer Ft. Fényképet küldök e-mailben. Devil84@freemail.hu
Hát ez az, hogy azért vagyok még mindig bizonytalan mert egyik haveromnak etz 125-se van 88-s évjárat fordulatszámmérős fekete oldaldeklis (de luxe) és az 4 sebességes.Hogy van ez?
A C3 a normálnál nagyobb csapágyhézagot jelent, a magasabb hőterhelés mellett sem tud megszorulni.
Ha melegen is érzed hogy koppan, kotyog, azért az már nem túl jó.
Mármint a C3 miatt lötyöghet nagyon kcisit?mert lazább??
Hy!
Frissen felújított blokkomban nagyon nagyon kicsit,de mégis azért érzem,hogy hidegen mintha nagyon kicsit lötyögne a főtengelyem,ts125 ön.
jobb oldalt.ha bemelegszik nem néztem még,de FAG csapágy,zsír új.
a tengely is jól beleszorul ez természetes a kicsi lötyögés?vagy nagyon stabilan kéne lennie???vagy a C+ miatt lötyög,jelzem:nagyon kicsit.,és jó üzemmelegen már dekát nem lötyögne?vagy nektek nem lötyög???
MINDENKI!-valóban akkoriban gyengébb volt az olajok minősége, vizkozitása.De akkor még az mz-k, etz-k DDR-es alkatrésszel futottak ,és bontatlanok voltak a blokkok! Ez NAGYON fontos ,és számottevő!
Igaz hogy most is meg lehet venni hozzájuk a nagyonjó minőségi új alkatrészeket, de ehhez nagy motor ismeretség, és sok pénz kell. Igy az Mz ,Etz sek nagy százaléka nem fecsérli ilyenekre az energiáját, idejét ,("Etz úgy is egy állandóan rossz gyenge minőségű motor..") ,és megveszi az első vacak boltba a nagyon nagyon nagyon nagyon .... gagyi utángyártott vackot!
Amiknek viszont már KELLene a jobb kenés, hogy 2-3-4 évvel (normális használat során)esetleg tovább bírják.
Igy véleményem szerint aki az olajon sporol az mindig megjárja!
Azt hiszem itt mindenki örülne egy új gyári bontatlan ETZ nek! :) És gond nélkül megvenné a drágább olajat bele! (Ha már itt van a technika) Hogy tovább legyen bontatlan, és hűséges.
Akkor meg gondoljon bele mindenki ,ezek már nem mai csajok! Ennyit megérdemelnek! :)
Meghálálják.
Kobra
Behalt az etz-m:(
Egyszercsak megragadt benne valami. Gondolom nem a dugó mert utánna mikor lehült is csak éppen röffent egyet és leállt. Lehet hogy a hajtókar?
charlie! A teleszkópodban szimeringet kell cserélni. Vegyél hozzá egy pár jó minőségű duplaperemű szimeringet 35*47*7-es méretben /a vásárlásnál részesítd előnyben a kék, barna, v. piros színűeket/, majd az alábbi leírás alapján cseréld ki őket!
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
Hi! Nem vagyok egy motor szerelő, de szerintem szar a tömítés és elfolyik szépen lassan az olaj a telóból. Azért szürcsöghet, mert levegős.
tams9! Korábban olvastam itt többször, hogy az olómpótló adalékok teljesen haszontalanok.
98-as benzin utcai használathoz egyéb átalakítások nélkül szintén felesleges.
Az sosem volt vita kérdése, hogy a jobb olaj jobb-e, csak az, hogy megéri-e megvenni átlagos használathoz, azaz az alkatrészek várható élettartam növekedése és a kipufogólerakósáok megelőzése megéri-e az olajköltség-többletet.
Ha érdekel bővebben a téma, szívesen kikeresem Neked innen a tavalyi hozzászólások számát. Üdv!
ZéDé! Olvass! Ez előtt már 2 alkalommal megírták személyesen Neked, hogy minden ETZ 5 sebességes! Üdv!
Amikor megvettem a 251-es MZ-met, akkor mint gondos gazda vettem egy flakon STIHL olajat. merthogy milyen jó szintetikus.
azután áttértem az AROL 2T-re. Igazából én nem érzek különbséget. Az meg, hogy füstöl, az abszolute nem zavar(a kipufogó előtt ülök :-)) A füstölés is inkább csak hideg motornál jellemző. ha esetleg van valami haszna az esetleg csak annyi, hogy lassabban kopik.
Ez szerintem olyan kérdés, minthogy valaki mondjuk 98-as benzint tankol.(a szocialista motorok valahogy 88-as benzin körül lettek tervezve)
Amikor az MZ-t kitalálták, akkor még nem voltak ilyen olajok. Ezért szerintem nem igényli. Az ólom adalék viszont lehet, hogy hasznosabb lenne.
üdv
Sziasztok!
Tud valaki kűldeni nekem egy magyar nyelvű elektromos bekötési rajzot eetz125-höz?
Na hy mindenki . A mai nap vettem észre hogy a bal első telószárból gyöngyözik az olaj és nem vészesen de mindig van egy kis olajfolyás a telószáron . 1 évet ált a tz-m mielött megvettem azt mondják ez még nem vészes . De ami aggaszt az az hogy ebböl a telóbol olyan hangok jönnek ki mint amikor az ember a nyálát a foga közt szivja ilyen szürcsölös sajnos máshogy nem tudom leírni . De ez olyan elenyésző hogy csak leállitott motornál lehet észrevenni közel a nyanus teló közelébe dugott füllel .
PLEASE HELP ME . Nem tudom mi lehet a probléma .
Hi! Nekem a motorom előző tulaja stihle küldte, olyan jól sikerült, h beleült a tank aljába, nem volt tartalékom rendes, meg nekem füstölt mint állat.
Hi! Én úgy tudom, h az etz-k mind 5 sebességesek.
125-s Etz-ből van négy sebességes?
Ha van akkor azt lehet valhonnan látni a motoron, hogy ez a 125-s etz 4sebességes ez meg 5sebességes?
Válaszodat előre is köszönöm.
Üdv ZéDé.
Egy ideje 2T helyett Stihl adalékot használok.Bár drágább, de kevésbé füstöl, és szerintem jobb is.Esetleg van hosszabb távú tapasztalata valakinek?
Lehet, hogy csak egy korábbi javítás alkalmával beleesett egy plusz golyó, aztán nem rázták ki eléggé. (Bár ezt a viccet inkább sebész doktorral szokták mesélni, de megesik az ilyesmi minden szakmában.)
Az olajleeresztő mellett van a másik csavar (ez lehet a váltó pozicionáló), és abban a helyén megvolt a rugó és a hozzá tartozó golyó is! Tehát az olajleeresztő felett egy másik volt! De hogy mi célból? :S
Nem csapágyból származik, az biztos. Na mindegy, szerencsére teljesen jó a motor, a váltó is "bekopott". :)
A nagy relytéjem a benzin fogyásával oldódott meg: a benzincsapom (nem gyári csap) tartalék állásában semmi gond nem volt, se fulladozás, se semmi, mint kiderült, hiába takarítottam ki a csapot nemrég, normál állásban így sem nagyon akarta a benzint rendesen lefolyni! Ez valami típushibája lehet ezeknek a csapoknak! Tudom, erre hamarabb is rájöhettem volna, szégyellem is magam! :) Mindenesetre értékelem a segítségedet! :)
A gyári könyv, 80w90-es hajtómű olajat vagy azzal egyező viszkozitásu motorolajat azaz 15W40-eset ír.
Az a felesleges golyó vagy nem az olajleeresztő volt, hanem a váltó pozícionáló, vagy a váltó pozicionáló golyót, az olajleeresztőbe tette valaki :)
NE, féket nem ragasztunk! Pláne nem versenyre szánt motornál...inkább teszünk rá fém fékcsövet :))
Meg kellene nézni, hogy a szabvány áteresztő csavar amit motorokon használnak, lehet hogy nagyobb, akkor azt a menetet bele lehetne fúrni, és tehetnél fel fém fékcsövet :)
Ha nem nagyobb akkor pedig egyel nagyobb menetre fúrni és egy belevaló közdarabot esztergáltatni, és ha már ugyis vacakolsz tehetsz fel fém fékcsövet :)
arról nem is beszélve, hogy a TS más szempontból is alul méretezett
A kipufogó, szívó, átömlők is kicsik, ha netán meg is csinálod, akkor meg a váltó és a kuplung fog szétszakadni...végeredményben sokkal egyszerübb ha tervezel egy új blokkot, vagy veszel egy eleve jól méretezett motort...persze nem azt mondom a TS is jól méretezett, hiszen ennek köszönheti híres megbízhatóségát és tartosságát.
nézegettem én is, normálisan nem
vagy szétvágod az egészet és gyakorlatilag faragsz egy új blokkot, vagy nem rakod bele rendesen és akkor nem ér semmit a reed
ELADÓ ETZ 150 25 ös papírokkal, friss műszakival, zselés akksival, hibátlan állapotban!
a teszvesz.hu-n megtekinthető
sárga
88-as, irányár 110 E HUF
Hy Eladó!
Mz ts125, 1984-es friss vizsgás koráhozképest jó állapotban csak a lámpa bili van megnyomva 1 kicsit !A szine zöld és szép a fénye! A barátom árulja i.á.65 ezres!Akit izgat a dolog írjon neki a supermot@vipmail.hu -ra!
Köszi Keats
Hali
Érdekelne a TS hátsó teleszkóp. Mennyiért adod?
Köszönöm a gyors válaszokat. Nekem valami 80W90 rémlett, ill. a 4T is gyanús volt. Akkor az olaj rendben. A 'felesleges' golyóra tud valaki valamit?
teljesen jo a repsol 4T 10-40W es a felszintetikus, tokeletes valasztas :-)) nekem mar 5000 km ota ez van benne hibatlanul teljesit :-)
Heló Rebel56
Az olaj teljesen jó bele, nem valószinü hogy az okozza a nehéz váltást! Én gépemben volt már mind a két fajta 4T 10W40es meg 15W40es is. Semmi baja nem volt tőle ugyanugy lehetett váltani. De igazából a 10W40est ajánlják.
Még egy érdekesség: ugye a kapcsolásrögzítő csavarnál van egy golyó. Egy ugyanolyan volt az olajleeresztő csavar felett. Ez most ki lett véve. Hogy és miért kerülhetett oda?
Sziasztok! Szerelőnél volt a motorom (ETZ251). A váltóval volt egy olyan gond, hogy hármas alá nem lehetett kapcsolni. Megjavította a szerelő, szerencsére semmi komoly gond nem volt, minden alkatrész állapota eszményi, egy csavar lazult ki és támasztotta ki kapcsolókart. (Elnézést a pontatlan-szakszerűtlen fogalmazásért, blokkba még nem nyúltam egyszer sem.)
Próbakör1: nem emel ki a kuplung, finomállítás után ->
Próbakör2: leesett a váltókar. :S Azt visszatettem, megszorítottam. A sebességek nehezen kapcsolhatók kicsit, időnként bennragad. Tanulva egy korábbi esetből vízszintesbe állított meleg motornál kitekertem az olajszintellenőrzőt és kiengedtem a felesleges kb. 1 dl olajat.
Próbakör3: javult a helyzet, de időnként csak másodszorra tudom áttenni mondjuk 2-esből 3-asba.
Megnéztem milyen olaj került bele: Repsol 4T 10W40 (a számra nem emlékszem pontosan, lehet 15W45 volt)
Nos, szerintem ez nem belevaló, sem a 4T, sem a viszkozitás miatt.
A kérdéseim: okozhatja-e ez a nehéz váltást? Ha igen, akkor szabad-e mennem vele még kb. 220 km-t, vagy okozhatok vele kárt? /nem szívesen mondanám le a holnap reggeli gurulást/ Ha cserélni kell milyet vegyek bele? /öreguras terheléshez, de jó fajtát/
Válaszotokat előre is köszönöm.
Kell bele egy nagyobb menetet fúrni, és belecsavarni valami közdarabot. Láttam már így megcsinált féknyerget. Más viszont nem nagyon lesz jó, mert a fékben nyomás is van ám.
A'sszem, az. Egy belső udvaros ház a sarkon, van jelzőlámpa is.
Arról a vörös téglásról beszélsz, amelyik az Aradi utcánál van, a piacnál?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|