:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Mármint a C3 miatt lötyöghet nagyon kcisit?mert lazább??
Hy!
Frissen felújított blokkomban nagyon nagyon kicsit,de mégis azért érzem,hogy hidegen mintha nagyon kicsit lötyögne a főtengelyem,ts125 ön.
jobb oldalt.ha bemelegszik nem néztem még,de FAG csapágy,zsír új.
a tengely is jól beleszorul ez természetes a kicsi lötyögés?vagy nagyon stabilan kéne lennie???vagy a C+ miatt lötyög,jelzem:nagyon kicsit.,és jó üzemmelegen már dekát nem lötyögne?vagy nektek nem lötyög???
MINDENKI!-valóban akkoriban gyengébb volt az olajok minősége, vizkozitása.De akkor még az mz-k, etz-k DDR-es alkatrésszel futottak ,és bontatlanok voltak a blokkok! Ez NAGYON fontos ,és számottevő!
Igaz hogy most is meg lehet venni hozzájuk a nagyonjó minőségi új alkatrészeket, de ehhez nagy motor ismeretség, és sok pénz kell. Igy az Mz ,Etz sek nagy százaléka nem fecsérli ilyenekre az energiáját, idejét ,("Etz úgy is egy állandóan rossz gyenge minőségű motor..") ,és megveszi az első vacak boltba a nagyon nagyon nagyon nagyon .... gagyi utángyártott vackot!
Amiknek viszont már KELLene a jobb kenés, hogy 2-3-4 évvel (normális használat során)esetleg tovább bírják.
Igy véleményem szerint aki az olajon sporol az mindig megjárja!
Azt hiszem itt mindenki örülne egy új gyári bontatlan ETZ nek! :) És gond nélkül megvenné a drágább olajat bele! (Ha már itt van a technika) Hogy tovább legyen bontatlan, és hűséges.
Akkor meg gondoljon bele mindenki ,ezek már nem mai csajok! Ennyit megérdemelnek! :)
Meghálálják.
Kobra
Behalt az etz-m:(
Egyszercsak megragadt benne valami. Gondolom nem a dugó mert utánna mikor lehült is csak éppen röffent egyet és leállt. Lehet hogy a hajtókar?
charlie! A teleszkópodban szimeringet kell cserélni. Vegyél hozzá egy pár jó minőségű duplaperemű szimeringet 35*47*7-es méretben /a vásárlásnál részesítd előnyben a kék, barna, v. piros színűeket/, majd az alábbi leírás alapján cseréld ki őket!
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
Hi! Nem vagyok egy motor szerelő, de szerintem szar a tömítés és elfolyik szépen lassan az olaj a telóból. Azért szürcsöghet, mert levegős.
tams9! Korábban olvastam itt többször, hogy az olómpótló adalékok teljesen haszontalanok.
98-as benzin utcai használathoz egyéb átalakítások nélkül szintén felesleges.
Az sosem volt vita kérdése, hogy a jobb olaj jobb-e, csak az, hogy megéri-e megvenni átlagos használathoz, azaz az alkatrészek várható élettartam növekedése és a kipufogólerakósáok megelőzése megéri-e az olajköltség-többletet.
Ha érdekel bővebben a téma, szívesen kikeresem Neked innen a tavalyi hozzászólások számát. Üdv!
ZéDé! Olvass! Ez előtt már 2 alkalommal megírták személyesen Neked, hogy minden ETZ 5 sebességes! Üdv!
Amikor megvettem a 251-es MZ-met, akkor mint gondos gazda vettem egy flakon STIHL olajat. merthogy milyen jó szintetikus.
azután áttértem az AROL 2T-re. Igazából én nem érzek különbséget. Az meg, hogy füstöl, az abszolute nem zavar(a kipufogó előtt ülök :-)) A füstölés is inkább csak hideg motornál jellemző. ha esetleg van valami haszna az esetleg csak annyi, hogy lassabban kopik.
Ez szerintem olyan kérdés, minthogy valaki mondjuk 98-as benzint tankol.(a szocialista motorok valahogy 88-as benzin körül lettek tervezve)
Amikor az MZ-t kitalálták, akkor még nem voltak ilyen olajok. Ezért szerintem nem igényli. Az ólom adalék viszont lehet, hogy hasznosabb lenne.
üdv
Sziasztok!
Tud valaki kűldeni nekem egy magyar nyelvű elektromos bekötési rajzot eetz125-höz?
Na hy mindenki . A mai nap vettem észre hogy a bal első telószárból gyöngyözik az olaj és nem vészesen de mindig van egy kis olajfolyás a telószáron . 1 évet ált a tz-m mielött megvettem azt mondják ez még nem vészes . De ami aggaszt az az hogy ebböl a telóbol olyan hangok jönnek ki mint amikor az ember a nyálát a foga közt szivja ilyen szürcsölös sajnos máshogy nem tudom leírni . De ez olyan elenyésző hogy csak leállitott motornál lehet észrevenni közel a nyanus teló közelébe dugott füllel .
PLEASE HELP ME . Nem tudom mi lehet a probléma .
Hi! Nekem a motorom előző tulaja stihle küldte, olyan jól sikerült, h beleült a tank aljába, nem volt tartalékom rendes, meg nekem füstölt mint állat.
Hi! Én úgy tudom, h az etz-k mind 5 sebességesek.
125-s Etz-ből van négy sebességes?
Ha van akkor azt lehet valhonnan látni a motoron, hogy ez a 125-s etz 4sebességes ez meg 5sebességes?
Válaszodat előre is köszönöm.
Üdv ZéDé.
Egy ideje 2T helyett Stihl adalékot használok.Bár drágább, de kevésbé füstöl, és szerintem jobb is.Esetleg van hosszabb távú tapasztalata valakinek?
Lehet, hogy csak egy korábbi javítás alkalmával beleesett egy plusz golyó, aztán nem rázták ki eléggé. (Bár ezt a viccet inkább sebész doktorral szokták mesélni, de megesik az ilyesmi minden szakmában.)
Az olajleeresztő mellett van a másik csavar (ez lehet a váltó pozicionáló), és abban a helyén megvolt a rugó és a hozzá tartozó golyó is! Tehát az olajleeresztő felett egy másik volt! De hogy mi célból? :S
Nem csapágyból származik, az biztos. Na mindegy, szerencsére teljesen jó a motor, a váltó is "bekopott". :)
A nagy relytéjem a benzin fogyásával oldódott meg: a benzincsapom (nem gyári csap) tartalék állásában semmi gond nem volt, se fulladozás, se semmi, mint kiderült, hiába takarítottam ki a csapot nemrég, normál állásban így sem nagyon akarta a benzint rendesen lefolyni! Ez valami típushibája lehet ezeknek a csapoknak! Tudom, erre hamarabb is rájöhettem volna, szégyellem is magam! :) Mindenesetre értékelem a segítségedet! :)
A gyári könyv, 80w90-es hajtómű olajat vagy azzal egyező viszkozitásu motorolajat azaz 15W40-eset ír.
Az a felesleges golyó vagy nem az olajleeresztő volt, hanem a váltó pozícionáló, vagy a váltó pozicionáló golyót, az olajleeresztőbe tette valaki :)
NE, féket nem ragasztunk! Pláne nem versenyre szánt motornál...inkább teszünk rá fém fékcsövet :))
Meg kellene nézni, hogy a szabvány áteresztő csavar amit motorokon használnak, lehet hogy nagyobb, akkor azt a menetet bele lehetne fúrni, és tehetnél fel fém fékcsövet :)
Ha nem nagyobb akkor pedig egyel nagyobb menetre fúrni és egy belevaló közdarabot esztergáltatni, és ha már ugyis vacakolsz tehetsz fel fém fékcsövet :)
sorszám: 15079 (61245)
( előzmény: Mr.Grabowsky, 2006-09-04 15:16:35)
arról nem is beszélve, hogy a TS más szempontból is alul méretezett
A kipufogó, szívó, átömlők is kicsik, ha netán meg is csinálod, akkor meg a váltó és a kuplung fog szétszakadni...végeredményben sokkal egyszerübb ha tervezel egy új blokkot, vagy veszel egy eleve jól méretezett motort...persze nem azt mondom a TS is jól méretezett, hiszen ennek köszönheti híres megbízhatóségát és tartosságát.
nézegettem én is, normálisan nem
vagy szétvágod az egészet és gyakorlatilag faragsz egy új blokkot, vagy nem rakod bele rendesen és akkor nem ér semmit a reed
ELADÓ ETZ 150 25 ös papírokkal, friss műszakival, zselés akksival, hibátlan állapotban!
a teszvesz.hu-n megtekinthető
sárga
88-as, irányár 110 E HUF
Hy Eladó!
Mz ts125, 1984-es friss vizsgás koráhozképest jó állapotban csak a lámpa bili van megnyomva 1 kicsit !A szine zöld és szép a fénye! A barátom árulja i.á.65 ezres!Akit izgat a dolog írjon neki a supermot@vipmail.hu -ra!
Köszi Keats
Hali
Érdekelne a TS hátsó teleszkóp. Mennyiért adod?
Köszönöm a gyors válaszokat. Nekem valami 80W90 rémlett, ill. a 4T is gyanús volt. Akkor az olaj rendben. A 'felesleges' golyóra tud valaki valamit?
teljesen jo a repsol 4T 10-40W es a felszintetikus, tokeletes valasztas :-)) nekem mar 5000 km ota ez van benne hibatlanul teljesit :-)
Heló Rebel56
Az olaj teljesen jó bele, nem valószinü hogy az okozza a nehéz váltást! Én gépemben volt már mind a két fajta 4T 10W40es meg 15W40es is. Semmi baja nem volt tőle ugyanugy lehetett váltani. De igazából a 10W40est ajánlják.
Még egy érdekesség: ugye a kapcsolásrögzítő csavarnál van egy golyó. Egy ugyanolyan volt az olajleeresztő csavar felett. Ez most ki lett véve. Hogy és miért kerülhetett oda?
Sziasztok! Szerelőnél volt a motorom (ETZ251). A váltóval volt egy olyan gond, hogy hármas alá nem lehetett kapcsolni. Megjavította a szerelő, szerencsére semmi komoly gond nem volt, minden alkatrész állapota eszményi, egy csavar lazult ki és támasztotta ki kapcsolókart. (Elnézést a pontatlan-szakszerűtlen fogalmazásért, blokkba még nem nyúltam egyszer sem.)
Próbakör1: nem emel ki a kuplung, finomállítás után ->
Próbakör2: leesett a váltókar. :S Azt visszatettem, megszorítottam. A sebességek nehezen kapcsolhatók kicsit, időnként bennragad. Tanulva egy korábbi esetből vízszintesbe állított meleg motornál kitekertem az olajszintellenőrzőt és kiengedtem a felesleges kb. 1 dl olajat.
Próbakör3: javult a helyzet, de időnként csak másodszorra tudom áttenni mondjuk 2-esből 3-asba.
Megnéztem milyen olaj került bele: Repsol 4T 10W40 (a számra nem emlékszem pontosan, lehet 15W45 volt)
Nos, szerintem ez nem belevaló, sem a 4T, sem a viszkozitás miatt.
A kérdéseim: okozhatja-e ez a nehéz váltást? Ha igen, akkor szabad-e mennem vele még kb. 220 km-t, vagy okozhatok vele kárt? /nem szívesen mondanám le a holnap reggeli gurulást/ Ha cserélni kell milyet vegyek bele? /öreguras terheléshez, de jó fajtát/
Válaszotokat előre is köszönöm.
Kell bele egy nagyobb menetet fúrni, és belecsavarni valami közdarabot. Láttam már így megcsinált féknyerget. Más viszont nem nagyon lesz jó, mert a fékben nyomás is van ám.
sorszám: 15068 (61201)
( előzmény: Mr.Grabowsky, 2006-09-04 15:16:35)
A'sszem, az. Egy belső udvaros ház a sarkon, van jelzőlámpa is.
Arról a vörös téglásról beszélsz, amelyik az Aradi utcánál van, a piacnál?
Köszönöm. Ismét tanultam valamit.
Újpesten, az Árpád úton a vöröstéglás épülettel majdnem szemben van egy ragasztószaküzlet. Ott biztosan találsz megfelelőt.
sorszám: 15064 (61196)
( előzmény: Mr.Grabowsky, 2006-09-04 15:16:35)
üdv mindenki!
lenne 2 kérdésem 125ös trophy hol hajtja a
spirált?(hátsó keréknél a lánc mellet van vmi olyasmi dolog az lenneaz?) ja és etznek a spirálja jó hozzá?
előre is köcce
Igen, légtelenítettem.
Mivel sötétedett, nem láttam, mi is a bibi. Azóta viszont kifigyeltem, hogy a fékcső menete megadta magát, ott priccol kifele az olaj, ígyhát egy jó kis kínlódás áll előttem, amíg megoldom a dolgot:(. Esetleg van valakinek valami mentőötlete? Valami menetrögzítő szuperpempő??
Üdv.
Grabo
Megéri-e egyáltalán farigcsálni?
A Reed szelepet tsbe is bele lehet rakni???
Kössz a válaszokat, ez a kérdés már régebb óta foglalkoztatott.
Ja meg, Ha magasabb oktán számút tankolok bele, nem fog annyival kevesebbet fogyasztani, h megérje ugye?
jawa lovas nincs már sajna meg a 150es hengerfej.
ha rossz helyen adja a szikrát a gyertya akkor esetleg a gyertya a rossz, ha mind a 4 rossz helyen szikrázik akkor mind a 4 rossz.
Ha az új és belevaló hőértékü és tipusu gyertya is gyorsan tönkremegy akkor beköpi a gyertyát. Ezt pedig sokminden okozhatja: Szimering, karbi, benzin, falslevegő.
Vígan elmegy 98-assal vagy nagyobbal is. A doksiban az van leírva, hogy 88-asnál ne tankolj alacsonyabb oktánszámu üzemanyagot, tehát minden ami nagyobb mehet bele. Különbséget nem fogsz érezni, elméletileg picit jobban megy és picivel kevesebbet fogyaszt, de ezt még azokon a kocsikon sem éreztem ahol meg volt adva az oktánszámhoz tartozó előgyujtás. Éppen ezért felesleges is ilyet tankolnod.
Azt hogy hova kell állítani a gyújtást nagyobb oktánszámmal senki nem tudja, mert nincs gyári információ erről. Amit tudunk, az hogy a gyári beálításokkal egészen biztos nem lesz gond.
A versenyzésre használt ETZ-n akarunk majd kisérletezni mit bír, de ehez egy HF hőmérőt és egy gyorsulás mérőt is fel akarunk szerelni a motorra, hogy hiteles információink legyen a változtatások eredményeiről.
Illetve hallottam olyanról aki próbálgatással állítja be, (eredményesen) de ehez jó fül és nagy tapasztalat szükséges.
Skoda, Dacia, Opel Astra F, másról nincs szervízkönyvem.
MZ-knél sincs megadva tudtommal, de azt viszont tudom, hogy 88-as benzinhez vannak kitalálva a gyári adatok.
Chevy001 simán 3mm és járhatsz 95-össel nyugodtan, nem kell bele a drágább 98-as. Különben semmi értelme, nem fog jobban menni tőle, ez tapasztalat.
Kerinek teljes mértékben igaza van.
Én megnézném a gyertyakábelt, és a pipát is. egyenként cserélném őket.
Szedd ki a gyertyát, csavard le a pipát, és a kábelt dugd be a henger bordái közé. mozgasd át a motort a berúgókarral. ha szikrázik, akkor jó. esetleg blankolhatsz a kábel végéből, ha szakadozott a huzal.
a pipát cseréld ki egy olyannal, ami tuti jó.
Nekem is volt ilyen múlt hét pénteken, nekem a gyertya volt mondjuk rossz, hol adott szikrát, hol nem, de ha beindítottam, egy darabig ment csak, gondolom, amig át nem melegedett rendesen. Szóval valószínűleg valami a gyertya-pipa-kábel-trafó vonalon gyengélkedik, csak még nem lehelte ki a lelkét teljesen.
Nekem ehhez hasonló esetben (nem vette a fordulatot, pöfögött is, majd leállt), a trafó volt a ludas.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|