:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ha németből űber vagy, tudok küldeni egy Reparaturanleitung-ot.
Például nekem elküldheted mélben: :)
Mert egy MZ-n szerinted bonyolultabb mint a Dacia? Ebben még AC pumpa sincsen, a Daciában volt.
A szőkített gázolaj erősen savas, ami szétmarja az alkatrészeket.
Az Astram injektorában átnézem a tömítéseket, de nemhiszem, hogy túl sok probléma lenne az át állítással, majd a lambdaszonda beállítja a szükséges üzemanyag menyiséget.
Még 1 kérdés!!!
Ki ezen a lapon a góré???
hA van motoros hangom+videóm, akkor kinek küldhetem, hogy megjelenjen a Filmek, hangok között??
Jégyszi jelezzetek!
Köszönöm
Valószínű azért szünt meg, mert a mai 2t-kben már külön olajszivattyú van, így aztán nem nagyon tankolnak beléjük keveréket. (Illetve csak azok, akiknek tönkrement, és lusták megcsinálni.)
Ha meg nincs kereslet, gyorsan megszűnik a kínálat is, inkább árulják ugyanabból a kútfejből a 99-es "csodabenzint" (csoda, hogy van olyan hülye, aki megveszi :)), az jobban megéri.
Szerintem a karburátoros autóval nincsen semmi baj, de a szabályzott katalizátoros komjuter-autóknál már meglehet, hogy a más vegyület miatt át kell a kompjutert programmozni, mert nem fogja jól vezérelni a befecskendezendő mennyiséget...
Szevasztok főnökök!!!
Szükségem volna 1 Trophy Kezelési könyvre!!
Légyszi segítsetek, akinek van eladó, az szóljon!
Kösz!
Én nem hiszek el semmitse, még az ellenkezőjét se.:)))
Én csak azt mondtam, hogy az alkohol másként viselkedik mint a benzin, más anyagokat károsít. Az, hogy megeszi e a tömítéseket, az attól függ, hogy azok miből vannak. Ezt pedig nem igen tudhatjuk, tehát bizonyos kockázata van a dolognak. A model motorokat ne hozzuk fel példának, mert azokban nincs egy szál szimering sem. Ráadásul ha jól emlékszem, azokban a kenést ricinus adja.A ricinus nem oldódik sem az éterben, sem az alkoholban, hanem valamilyen keveréket képez vele. Csak a keverék formában lévő kenő anyag ken, az oldat nemigen! Ricinust kellene használni a 2t motorokban, vagy valami más nem oldodó kenőanyagot. Hogy ez mennyibe kerül, az más kérdés.Egyébbként ha már felhoztad példának a 2t modelmotort, áruld el, milyen gyertya van benne, és azt is, mennyit sűrit elő a forgattyús házban.:)) Vigyázni kell a példálódzással.
Jó, de egy Dacián a főfúvóka a legszűkebb keresztmetszet a meghibásodási lehetőségek terén, míg egy agyonbonyolított közvetlen befecskendezős-villanymotoros AC-s modern autón van minek beszarnia. Ha emlékszel még, néhány éve sorra feküdtek le az Opelasztrák benyaszivattyúi a MOL-nál szőkített ukrán gázolajtól. Na ez a Mol meg egy másik érdekes történet. "Magyar"?
fals levegő gyanus, esetleg a generátor oldali szimering elfáradt
hmmm, azért ezt senki ne tekintse követendőnek, mert ez tényleg nem egésséges a motornak.
Sajnos én is csak egyről tudok.
A Rákos pataknál az Apeh egyik irodaháza mellet van egy Castrol kút. Egyrészt ez a legolcsób kút amit eddig láttam, másrészt az egyik kútfejnél meghagyták a keveréket. Mondjuk én sem értem miért kellet mindenhol megszüntetni. Elvégre a 2Tsek is tankolnak és ez egy jó vevőcsalogatás nekik. Ha nem lenne keverék náluk én is csomószor máshol tankoltam volna.
Nekem lenne hely az olajos flaskának csak elvesztettem a kulcsot :)
Az a te bajod, ha elhiszed a parasztvakítást az etanol káros hatasairól :)
Én tuti ezzel fogok járni ha kapható lesz.
Megjegyzem, hogy az ÖSSZES! 2T modelmotor metanol-ricinus-éter keverékkel műkodik. Ugye az etanol anyiban kulonbozik a metanoltól, hogy kevésbé mérgező, kevésbé agreszív és nem megy anyira tőle a motor. Leginkább ez utóbbi amiért a modelmotorokban inkább a metanolt használják.
A Moki márkáju modelmotoromban pedig az égvilágon semi speciális nincs, sima vasbol van esztergálva, papírtömítésekkel összerakva és köszöni szépen jól van :-)
Ja igen, a másik, hogy valamelyik cukornád termelő országban a régi Daciakat is etanolal járatták hivatalosan mert az olcsóbb volt mint a benzin. Na innentől kezdve nincs az a hülye újságíró aki meg tud engem győzni, hogy károsítja a kocsimat/motoromat (egyes tömítéseket leszámítva amiket ki kell cserélni)
igen, de én még nem találtam megbízható darabot. Ha találsz lécci oszd meg velem a forrást, mert én is lecserélném.
A problémát több dolog is okozhatja. Nem csak a karburátor, hanem például a generátor oldali szimering is.A valahol falsot szívó jószágokra jellemző, hogy hidegen szivatóval akar menni.Van, hogy melegen is szeretik ilyenkor a szivatót. Figyelni kell, hogy produkálja e a moci a többi falsra jellemző tünetet: Nehezen visza eső forduzlat, gáz adásra erőtlenül viselkedő motor, gyertya kép, stb.
1-4ig kipörög 6k-ig (tovább nem mertem), csak 5.ben nem.
De ha már gyűrűcsere, akkor már fúrás is, nem árt a plusz nyomaték.
Amúgy tényleg lehet kapni 300as ETZ dugót, vagy csak trabiét lehet belerakni? (és ennek mekkora a furata?)
Szia!
Alapjáratot lehet egyébként rosszul beállított karbi mellett is jóra varázsolni. A problémádra szerintem a megoldás, ha a részterheléstűt feljebb teszed egy-két osztással. Kb 10 perc az egész művelet, meg egy kis alapjáratállítás.
Szerintem a 4T oda való amire kitalálták és nem a kétütemű motorok keverékébe....
Hello!
Erre vigyázz, nekem ezután törtek el a gyűrűim (nekem sem akart kipörögni), szerintem nem a kipufogóval hanem ezzel lesz a baj. Szerintem mielőbb cseréld ki a gyűrűket egy ezrest megér ha nem kell újrafúratni a hengert meg új dugó után szaladgálni.
Nekem ez a véleményem.
Üdv!
Légyszi mondjátok meg, hogy a 250es TZ-m 5.ben miért nem akar 4300nál többet pörögni?!
Meg ha sokat van huzatva, mintha elmenne belőle az erő...
Elment a komp., vagy a kipuff dugult el?
Thx
Keri!
Minden tiszteletem a tied; ujfent elmeny volt olvasni a cikked, de egy apro (!) hibat vettem eszre benne; a nagy ellenfeled "...Sajnos Bíró István aki picivel jobb volt nálam..."
nos ha jol remlik o: nem Istvan, hanem Peter (massino; 355)
ui.: remelem sok meccsetek lesz meg, es ott leszunk, hogy lathassuk :-))
Barati udv! z25z
Szevasztok!
Olyan baja van az ETZ 125-ömnek, hogy csak szivatóval megy rendesen. Gondolom keveset kap. De akkor hidegen reggel mért van rögtön alapjárat. Elvileg nem kellene lenni-e, vagy igen?
Hogy tudom beállítani?
Fontos lenne! Köszi!
Én Corából vettem 5 liter/1100 Ft-os akciós 4T 15W 40 -es olajat és azt keverem az ETZ-mbe!
A 4T olaj is elkeveredik a benzinben, csak nehezebben a 2T olajokban ezt keveredést segítő adalékkal oldják meg.
Én mikor tankolok 4T olajjal, akkor egy 1 literes flakonban összerázom egy kis benzinnel az olajat utánna a tankba és még a töltőpisztollyal jól meglocsolom.
1:40-be keverem és alig füstöl, eddig még nem volt vele probléma 10000 Km alatt, pedig hajtom a gépet rendesen!
Kipróbáltem az Auchan félszintetikus robogóolajat is, de nem volt érezhető különbség, az 5 literes 4T olaj viszont sokkal olcsóbb volt mint bármelyik 2T.
5 liter ilyen 4T olaj 1100 Ft
az Auchan félszintetikus robogóolaj 2 liter 1500 Ft...
ennyi :D
Léteznek még kutak, ahol forgalmaznak keveréket????Ezt örömmel hallom. Bizony amióta nekem kell kutyulni a cuccost, kissé nehezebb az élet, no meg drágább is. Mondjuk az a része eleve megoldódik, hogy azon aggódjunk, vajon van-e elegendő olaj, ill egyáltalán van-e olaj a keverékben. Csak hát az olajos flaskát nincs igazán hová pakolni, meg igy kissé drágább is a dolog, de az van ezt köll szeretni. Egy régi római mondás után szabadon: "motorozni kell, mert motorozni muszály":D
email: barader@freemail.hu
tel 06/70-258-76-14
hello!
Eladó több motor: *125 ös mz ts 15000Ft ért egybe de javitásra szoruló álapotban (váltoja rosz)* *125 ös mz trophi 13000ft ért darabokban alkatrésznek* *125ös mz ts jo álapotban 35000Ft ért* *babeta nem megy de jo esztétikus álapotban* *komár darabokba 6000Ft ért* *komár egybe 8000Ft ért motorikusan jo de esztétikailag felujitásra szoruló*
Ha oldja az olajat, az gáz. Az oldatban lévő olaj nem ken, csak ha elkeveredve van.Szerintem.
Nálad akkor mást jelent a betűjelzés. Nézz meg egy csapágykatalógust, ha van külön betűjelzés, akkor az a következőt jelenti:
C2- a normálnál kisebb csapágyhézag
C3- a normálnál nagyobb csapágyhézag
Szerintem csak ennyi a különbség, nem láttam utalást, hogy az ilyen csapágyaknak más lenne a terhelhetősége vagy a max. fordulatszáma.
Sziasztok!
Meg tudná e valaki mondani, hogy a 6V-os MZ el. fesszab használható e a 6V-os mech. fesszabb helyett Jawaba (ugyanis az tönkrement a 634-esben)?
Köszi!
Cedi a szimeringet és pozicionálja a főtengely csapágyat, ha kihagytad, nem tragédia, de figyelj rá legközelebb.
miert ne oldodna az alkoholban az olaj?
Hiresen jól oldja, ezért alkalmas tisztítószernek is.
Etanollal vigan jar az MZ, szerintem nagyon fogja szeretni az enyem :)))
A tomitesek pedig nekem már régota etanol alló...sot igazábol a tömítéseim a sósavat is bírják.
Az etanolal az a gond, hogy vizet tartalmaz és oxidáló hatása van, azaz belulrol megrozsdasodhat a motor ezert ha leteszed tiszta benzinnel melegitsed be a motort es a tankba is csak az maradjon.
Nem hiszem, hogy a szimmeringeket bántaná. Legalábbis csúnya eset lenne, hiszen a 4t motorban is ott a sok szelepszárszimmering...!
Szokott lenni a motornál jobb oldalon egy ilyen hézagoló alátét.ha azt nem rakom vissza,csak a csapágyat ütöm be,akkor az elég,miért kell az az alátét?magyarázzátok már el!köszi!
Na jah. Nem lenne rossz tudni, mit csinál például az olajjal, mivel ugye kétütemű a mocink....(az enyém persze most jawa). Az olaj a benzinben nem oldódik ugyan, de valami emulzió félét alkot. Ha az alkoholban oldodik az olaj, vagy nem keveredik vele, akkor régen rossz... Az elmaródott szimeringek se éppen számítanak leányálomnak. Ahhoz képest a benincső csere lényegtelen kérdés. Ja, és vannak tömítő paszták, amiket a benzin nem bánt, de az alkohol....Szerintem jobb ha hanyagoljuk a kérdést.
Az se rossz ár. Lehet még valahol kimérve olajat venni? Hol???
E85ös üzemanyag lesz ami 85% ban etil alkoholt tartalmez 14% benzin és 1% adalékot tartalmaz. Ha jól tudom mzt kinyírja, csak egy darabig megy vele.
Több mint 100as az oktán száma, speckó motor kell hozzá, tán 200Ft/L, de jóval többet fogyaszt belőle a gép.
Üdv!
Azt hallottam lesz itthon is bio üzemanyag. Tudna valaki erről mondani nekem valamit?
Ez most benzin vagy diesel helyett lesz? vagy esetleg egy harmadik fajta?
Ha benzin helyett lesz akkor működhetne vele az MZ is?
Elvileg csak a gumi részeket károsíthatja nem? A szimeringeket/gumitömítéseket meg a benzincsövet ki lehet cserélni megfelelőre nem? A fémet meg nem bánhatja nem?
üdv!
Én meg mióta tudom, hogy van, azóta 15W40-es Turbodiesel OMW olajjal járok, és azt teszek mindenbe.
Kimérve van már 460 forintért literje :)
Vince
Az én tapasztalataim szerint általában nem is tüntetnek fel rajtuk teljesítményszintet. De amin mégis van, azzal nincs is semmi baj. Az én nagypolákom is 3000Ft/5l-es "opel" félszintetikust csócsál, és köszöni, jól megvan vele.
Én amúgy Sprintet használok vagy ha nagyobb terhelést kap (2 személy, csomagok) akkor a 2000 Ft-os Repsolt.
Az itteni árakkal számolva 1:50-nél az Arol 20, a Sprint 25, a Repsol 40 Ft/literes üzemanyagár-többletet okoz. Szvsz a Sprint azt a +5 Ft/litert simán megéri, mert nem füstöl, és valszeg a kenése, minősége is sokkal jobb a MOL weblapján feltüntetett teljesítményszinteket, jóváhagyásokat tekintve (API TC+ JASO FC CEC TSC-3 ISO-L-EGC), míg az Arolnál ugyanabban a rovatban nem szerepel semmi.
Összegezve, szerintem ugyanarról beszélünk, csak kicsit félreértettük egymást még az elején. :)
Igazad van én is ezt az elvet vallom, de a Teskos olaj tapasztalatom szerint nem teljesíti a ráírtakat.
Szegény megboldogult Skodám kiválló olajtesztelő volt. Ha beleraktam az előírt olajat, akkor nem fogyott belőle egészen addig amig az olaj teljesítette a ráírtakat, utána viszont hirtelen elkezdte zabálni. A Teskos olajat 500km után kezdte zabálni, az ugyan olyan paraméterü MOL-t 4-5000km után a Valvoline olajat 8000km után és akkor is kisebb mértékben, tehát elhasználódás után is jobb minőségü maradt. Más olajat nem próbáltam vele, de gondolhatjátok hogy a Valvoline maradt a kedvencem.
A pont egyértelmüen a szintetikus javára írandó. Nem tudom mi ebben a vita téma.
Az egy más kérdés, hogy valakinek nem éri meg az a többlet költség, hiszen olyanról még nem hallottam, hogy arol2T miatt sült volna be egy dugatyú, tehát a funkciójat tökéletesen ellátja mindkettő. (eldugult kipufogókról viszont hallottam ami az Arol2T és a "kímélő" járatás eredménye)
A szintetikus nyilvánvalóan jobban ken, jobban, tisztábban elég, hiszen ezt mérésekkel is lehet bizonyítani, de pl én továbbra is azért használom mert tök menő egy olyan MZ-vel járni ami nem füstöl...najó, pont most füstöl mert kutas keverék van benne és túl sokat is kap, de amúgy nem szokott :)
Igaza van Zapkorte úrnak. Egyszer ruccanjatok át Ukrajnába, és tankoljatok ukrán benzint. Megdöbbentő a különbség az ukránok javára.
Pedig benzin es benzin kozott is van kulonbseg. Pl. a Sibrik Miklosin levo (akkor meg) Total kutnal ha tankoltam, mindig vigabban ment a kisautom, mint ha az itteni mol kutnal. Hogy aztan a kutasok pancsoljak-e meg, vagy csak masik finomitobol szallitottak az egyikbe es masikbol a masikba, nem tudom, de volt kulonseg. Nem allitom, hogy lenyeges kulonbseg, de erezheto.
Egzebkent meg a draga olajjal kapcsolatban osztoma velemenyedet: kar bele. Esetleg valami hiper kihegyezett 2t-be, mint AF-1 vagy NSR lehet, hogy elkel a draga olaj, de egy nem sok vizet zavaro szocimociba vagy trabicsekbe pont barmi jo. (4t-nel meg meg egyszerubb: a gyari specifikacionak megfelelo viszkozitasu es teljesitmenzszintu olajat kell bele venni, es kesz. Ha e ket parameter stimmel, mehet bele akar a tescos is.)
najó megfogtál :)
mondjuk nem kifejezetten ezért rakok szintetikus olajat a motorba, csak tetszik, hogy nem füstöl és nem büdös.
Ha új a csapágy akkor nem lötyög, csak úgy érzed :))
Ha rossz a csapágy akkor pl nem tudsz pontos gyújtást állítani mert mindig máshova vándorol.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|