:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hello uhh pardon én ugy tudtam meg valakik irták is itt hogy ne ilyedjen meg senki de etz-k nél ez természetes . Tehát én innen vettem ezt no meg onnan hogy az enyém is ezt teszi .
Sziasztok!
Most hétvégére szerveztünk egy Balaton túrát a klubban, de sajnos csak 3an vagyunk eddig. A túra két napos.
Ha valaki szeretne csatlakozni hozzánk, sok szeretettel várjuk szombaton 9kor az OMV kútnál Szentendre előtt, innen indulnánk Zsámbék felé.
A túraterv itt található:
http://www.freeweb.hu/gyurma77/esemenyek/Balatonfelvidek.doc
Széles utat!
Háj!
Az etz-k nek nincs semmiféle természetes csörgésük. Az lehet, hogy sok csörög, de ez semmiképp sem természetes.
Sziasztok, mz ts 250 (négysebességes)-hez keserek olyan fogaskereeket, amire a kuplung megy rá! Azt hiszem menesztő a neve + Ehhez kellene még a nagy meghajtófogaskerék! Csak jó állapotban lévőt keresek és olyat, amelyek unanabban a blokkban voltak és együtt koptak össze! Esetleg adnék érte egy használt ts 250 főtengelyt.
Köszi
Kilozulu , Keri köszönöm a hozzászolásokat . Értem mi a lényeg . Akkor minnél elöbb kicserélem tudom hogy nem bonyolult csak hogy marha nehéz maga a blokk legutobb mikor felraktuk ugy megemeltem magam 1 hétig itthol feküdtem . DE ez már egyéni szocproblem . Hozzá kell tennem már egy jó 1500 km ert tettem meg igy a géppel . Remélem nem lessz gond mármint hogy nem intézte el a többi csapágyamat . KÖSZÖNETTEL MÉG EGYSZER CHARLIE !!!!!
Eladnám 125 ETZ-et.Egy halom tartalék alkatrésszel együtt.Ha valakit érdekel akkor írjon mailt,és megbeszéljük az árat.Sűrgős lenne!!!
halika
szerintem, ha egy kopott hengerbe teszel uj dugót az is billegni fog benne.Az is adhat csörgéshez hasonló hangot.Valmelyik MZ -sel kellene meghalgatatni, vajon mi csörög benne.Oszt az is lehet ,hogy csak a subertü kopot meg.
Ha nem cseréltél csapszeget akkor elég jó esélyel csörög. GOndold el a csapszeg az a hajtokar csapágy részét képezi, ha nem cseréled ki, az olyan mintha mindent felújítasz a motoron kicseréled az összes csapágyat ráadásul nem is gagyira, csak egy szetkopott szutykot bennehagysz egy eléggé kritiukus helyen, hát persze hogy csörögni fog. Vicces, hogy ennek az ütése elég káros hatással lehet a többi csapágyra is.
Ahogy a mondás tartja: Akár egy pohár bort öntesz egy hordó szenyvízbe, akár egy pohár szenyvizet egy hordó borba, egy hordó szenyvíz lesz a végeredmény.
Szerintem cseréld ki a csapszeget és a tűgörgőt egy újra, ezt viszonylag kevés szereléssel meg lehet oldani, aztán ha csörög akkor próbálj nem foglalkozni vele, nem valószínü hogy gond lenne vele.
Sziastok szocisok már régen felvetettem egy kérdést és most ujra szeretném ha válaszolnátok milyen problémák merülhetnek fel ha uj dugót vettem a 250 es etz-m be de csapszeget nem és a szerelöm azt mondta ettöl csörög egy kicsit egyébként tavasszal újitottam fel a fötengelyem . FAG csapágyak stb . MERT MA VALAMIÉR NEM TUDOM MÉRT DE MINTHA VALAMI TÖRTÉNT VOLNA A GÉPEZETTEL DE UGY VETTEM ÉSZRE HOGY JOBBAN CSÖRÖG és már nem tudom eldönteni hogy normális e vagy nem . Tudom hogy az ETZ-k nek van egy természetes csörgésük de nem tudom mér érzem így teljesitménybeli probléma nincs ugyanugy megy mint amikor megvettem . LÉCCI SEGITSETEK
NAGYON FONTOS LENNE .
Hello! Inkább utógyújtás ha visszarúg.
Szerintem nézd meg a gyújtásnál hogy mekkora a megszakítóhézag, gyertyahézag és mekkora az előgyújtás.
Előgyújtás: 3mm a dugattyú felső holtpontja előtt
megyszakítóhézag: 0,4mm
gyertyahézag: 0,6 mm
Én ezekkel kezdeném... Mondanom se kell hogy nem csak a hézagoktól függ a jó gyújtás hanem az alkatrészektől is (nincs-e rossz alkatrész)
Sziasztok, mz ts 250 (négysebességes)-hez keserek olyan fogaskereeket, amire a kuplung megy rá! Azt hiszem menesztő a neve + Ehhez kellene még a nagy meghajtófogaskerék! Csak jó állapotban lévőt keresek és olyat, amelyek unanabban a blokkban voltak és együtt koptak össze! Esetleg adnék érte egy használt ts 250 főtengelyt.
Köszi
Kedvenc 250es TZ-m 4300nál nem akar többet pörögni, és néha vissza is rúg. Előgyújtás túl nagy?
igen, úgy látom ott meg az elérési könyvtár nem stimmel, ha oda jutok akkor kijavítom azt is, a hátsó telónál már vannak képek, de annak a méretezése és rendezése nem stimmel ehez az oldalhoz, arra már ne jutott idő hogy azt is javítsam
Köszönöm az alapjárattal és motorfékkel kapcsolatos magyarázatot, mindig tanul valamit az ember :)
A képes cikkekkel kapcsolatban pedig lenne egy észrevételem: a 'Szimeringcsere az első teleszkópban' című cikknél a szocimotoros.hu-ra linkelték a képeket, mégsem jelennek meg sajnos. Pedig fontos lenne, mert a leírás néhol erősen a képekre hivatkozik pl.: tegyük a helyükre a kis apróságokat.. :))
na az van, hogy a képeket szoci.motoros.hu cimre linkelték anno, de most a szocimotors.hu cím működik csak. Egy ideig mindkettő működött, és ugyan arra a fizikai adatra mutatott, de a régi címert már nem fizetünk ezért megszünt. Eredetileg valami lelkes amatőr foglalta a szocimotoros.hu címet ezért nem egyből ezt foglaltuk, le.
Lényeg, hogy ha kiveszitek a címből a pontot akkor bejön az eredeti kép.
Ez a gond csak a régi cikkeknél van mert azt HTML kódban írták és akkoriban nem relatív címeket használtak. A mostani cikkeket szerkesztő programmal csináljuk ami már nem vét ilyen hibát...sajnos az hogy nem lehet megnyitni a képeket nagyobban ennek a szerkesztőnek a hiányossága, cserépbe viszont nekünk a dizájnra nem kell figyelni mert mindent elintéz a program.
a régi szerverre címen keresi a képeket, de eddig nem akad senki aki átírta volna.
Bizonyos mérétkig természetes a szoci motoroknál. Ez a karburátor egyszerüségéből fakad, illetve az a jellegzeted din-didin, hang abból fakad, hogy motorfék üzemben az alapjárati rendszer rossz keveréket ad. Ha kiiktatod az alapjárati rendszert akkor ez teljesen megszünik és nagyon finoman, rangatás mentesen kezelhető lesz a gép. Ez a tanács is Bambitól származik és tényleg elképesztő változás a megszokott szocimotorokhoz képest ez a finomság.
Hátránya hogy nincs alapjárat, tehát utcán nem éppen felhasználóbarát, de versenypályán az alapjáratra nincs szükség, a jó kezelhetőségre viszont igen. Szóval a megszokott viselkedes egy kompromiszum eredmenye amit az egyszerü karbi okoz. Akkor lenne tökeletes, ha lenne egy motorfék rendszer a karbin.
Amit Kobra mond az sokkal erősebben és zavaróbban jelentkezik, azért mert túl sokat kap bozonyos gázkar-fordulatszám tartományban.
ja én is a szivatóra gyanakodnék akkor, mert ugye az konstans üzemanyag menyisegget ad es nem gazfuggo, ezert kisgazon ahol keves a levego ott bezavar es sok lesz a benya, azert rangathat, ha meg huzod neki a kevesebbre vett benya miatt elszegenyedik a keverek es nem megy.
Nezd meg mindenkeppen mert a szegeny keverek is tud kart okozni. Elvileg csak a gumi tomitest kell cserelni a szivatoban az nem nagy munka.
Sajnos nem. De a féknél megjelennek, a gyújtásnál nem is voltak, a többinél meg egy lapszerkezet-átrendezésnél veszhettek el. (a helyük még megvan, csak a hivatkozások üres helyre mutatnak) Próbáld jelezni az illetékeseknél, hátha megjavul. ;)
A szervíz rovat cikkeiben nem jelennek meg a képek, valahol elérhető a jó verzió?
Köszönöm a hsz-eket :) Azt még megkérdezném, hogyha azzal a trafóval is melegszik amivel vettem szombaton / ami egy WW,Audi gyújtótrafó, akkor is tuti a trafókám rossz? Az egészre akkor jöttem rá, mikor vasárnap a zárlatos indexemet babráltam, és odatévedt a kezem a trafóra... Jéé ez de meleg:()
Nos?:)
Zsolt
Nem kellett volna ennyit fáradnod a vezetékesléssel. Bár nem tudtad mi a baj. Öregapónak van igaza és én is azt mondom. Nekem az Mz ugyanezt csinálta. Egy trafócsere után soha többet nem volt ilyen problémám. Az is jó, ha van használt. 10 perc se kell hozzá és adja magát, hogy jó e vagy nem, de persze az a legjobb, ha veszel egy újat :-)
mzzzz
Bár most, hogy hazafelé jöttem, kipróbáltam. Nem tudom, mondjuk te mit érzel, és mit nevezel rángatásnak, lehet, hogy nem egyről beszélünk.
Sziasztok! Pár napja vettem egy 250-es ETZ és olyan problémám lenne vele, hogy valamiért nagyon melegszik a gyújtótrafó, annyira, hogy egy idő után le is áll a motor, és csak akkor indítható újra, ha lehült a trafó! Mitől lehet ez??? Újravezetékeltem a gyújtáshoz lemenő vezetékeket, mert azok elég rossz álapotban voltak, de nem szűnt meg a jelenség! Az az érdekes még, hogy nem is kell hogy járjon a motor, hanem ha simán gyújtásra teszem, akkor is felmelegszik pár perc múlva...
Ha valaki találkozott má ilyennel az ossza meg velem mitől volt:) köszi!!
Zsolt
Ha visszaveszem a gázt, nekem is rángat, de szerintem ez így természetes, nem? Elveszem a naftát, a kerék meg pörgeti a motort tovább. Ezért szoktam rögtön behúzni a kuplungot, és akkor jön a jól ismert drin-drin-drin (idézet az index.hu mz-s fórumából:)), amit annyira szeret minden kétütem-rajongó, mit elvakult rally-fan a turbó lefúvószelepét :)
Nekem is Bambi mester állította a gyújtást-karbit úgy két hete, gondolom, nem véletlenül így lőtte be :) szóval szeritem ez így van jól
Keri
Én mióta elhoztam Bambitól a karbihoz nem nyúltam. jó volt.
Aztán lassan észre vettem hogyha nem huzom egyenletesen a gázt, visszaveszem akkor rángat, de elég erősen.
igy lejebb raktam a tűn. azóta ez a rángatás megszünt, de nem gyorsit csörög.(kevesebb benya ,olaj miatt.)
de ha visszarakom akkor megint rángatni fog.
lánc nem lehet, mert a rángatás a hengerből jön.
lehet hogy a szivatóval van vmi.
mindegy ,most ugyis kecson vagyok suliba. majd egyszer megnézem.
Hat.. horony nincs a tengely vegen, szerintem az mar utangyartott lehet neked, de en is ezt a megoldast gondoltam ki. Megyek 1-es flexkoronger'
hogy legyen horony :)
Koszi a hozzaszolasokat!
T
Fenét nehéz visszatenni.Van a berúgótengely végében egy horony.CSavarhúzóval meg lehet tekerni, és ha előtte felhúztad a csavarhúzóra a berúgókart, akkor át is tudod tolni a tengelyére.Aztán már csak az éket kell betolni...
Sziasztok, mz ts 250 (négysebességes)-hez keserek olyan fogaskereeket, amire a kuplung megy rá! Azt hiszem menesztő a neve + Ehhez kellene még a nagy meghajtófogaskerék! Csak jó állapotban lévőt keresek és olyat, amelyek unanabban a blokkban voltak és együtt koptak össze! Esetleg adnék érte egy használt ts 250 főtengelyt.
Köszi:
hehe, ezt en is megszivtam, berugokart visszarakni nagyon nehez.
BE kell fogni a tengelyt satuba, felhuzni a rugot a deklivel osszetolni osszerakni es tobbet nem hozzanyulni.
A deklilt a berugokarral egyutt le lehet venni.
Haliho minden szocisnak!
Kellene egy kis segitseg nekem, mert kicsit elakadtam az MZ tuningolasban.
Szoval a mai tema a berugokar.
Rugocsere megvolt, dekli fent, a tengely ekes resze viszont lefele nez.
Ami ugye nem is baj, mert ha feltekerem (egy 14-es) kulccsal, akkor
megfeszul a rugo, es majd visszarug.
DE!
hogy a rakba rakom fel a berugokart, hiszen kozben tekernem kellene a tengelyt, es ha tekerem valamivel, mar nem tudom felrakni a berugokart, mivel nem ferek oda.
Vagy a deklifelrakas elott kellene felteni a berugokart, vagy hogyan?
HEEEELLP!
(elore is koszi)
Adjál neki akkor többet próbaképpen.
Fúvóka gyári méret? Esetleg ha a szivató nem zár akkor is csinálhat hasonlót, de az a suberral nem lehet ki kompenzálni a teljes terhelés tartományban legfeljebb egy kis részen
Tehát a programban lehet dolgozni az etz főtengelyelfordulásával, ill könyök adataival. Ha igen, akkor örülnék,ha valaki leírná ezeket az adatokat.
A ts250/1re ugyanolyan reznátor kell mint az etzre???
A súbertűt felűröl a 2. vagy 3. rovátkába kell tenni! Ha teljesen leteszed a tűt akkor keveset kap és értelemszerűen ettől nem megy a gép és ettől van nagy hangja a dugattyúnak.
A rángatás oka esetleg nem a laza lánc?
Nekem akkor szokott rángatni, ha laza a lánc és egyenletes tempóval próbálok menni.
A súbertűt szerintem tedd feljebb, nehogy esetleg baja legyen a szegény keveréktől!
Mekkora láma vagyok. :) Igazatok volt, az izzócsere segített. Nem tudtam, hogy a helyzetjelző világít tompítottnál. Köszi!
pontosan, a helyzetjelző világít tompított állásban is, meg távolsági állásban is. azok alapján, amit leírtál, a legegyszerűbb magyarázat az, hogy kiégett a tompított szál.
szerintem cserélj égőt, ha nem segít, csak akkor érdemes a többivel foglalkozni
A helyzetjelző tompítottnál és fényszórónál is világít. Kapcsolási rajzot meg le tudsz tölteni asszem erről a honlapról is, a többi meg türelem dolga.
Nem próbáltam, csak azért nem tartom valószínűnek, mert a helyzetjelző az világít a tompított állásban!
nem lehet, hogy csak simán kiégett a tompított szál? próbáltad az égőt cserélni?
Majd nem nézegetem,és akkor elfelejtkezek róla,és amiről nem tudok,az ugyebár nem is fáj.:)))))))
Egy éjszakai út során kellett rájönnöm, hogy rosszul van bekötve az ETZ-m világítása.
A lényeg, hogy nincs tompított fényszóróm, csak az a kis izzó világít helyette, a távolságit ráadva viszont bekapcsol rendesen a reflektor. Tanulmányozom a bekötési rajzot, de ha esetleg valaki fejből tudja mit hova kellene átdugni, írja már be legyen szíves.
négy ütemezett a motorom... vagyis mikor nem huztam a gázt intenzivel akkor erősen rángatott. hát lejebb állitottam a subertűt a legalsóba. mivel a fölötte lévőbe volt.
most nagyon szépen fut ,a rángatás abba maradt. Viszont a dugattyú hangosabban csörmpöl. a kevesebb benya miatt. nem tudom hogy melyik volt a jobb.. :)
ja ,meg gyengébb lett.ha kényelmes temponál ráhuzom a gázt akkor nem indul meg. söt, vissza kell váltanom. ez nem volt ilyen.
megoldás?
A kutas keverék az vagy 40-es, vagy 50-es lehetett (tényleg: emlékszik még valaki a kerverék-előválasztóra a régi kutaknál?)
A benzin-olaj arányt azért kérdeztem, mert én is jártam úgy, hogy a Trabimba jó sűrű, 1:25-ös keveréket tettem, amikor már nagyon kerregett a főtengely, aztán nem értettem, hogy az új motorral miért füstöl ennyire :).
A felújítást meg azért, hogy mennyire volt szétborítva a blokk. Ez esetben teljesen; így aztán elállítódhatott a karburátor, és a gyújtás is akár. Javaslok egy gyújtás- és karbibeállítást, és némi friss benzint a tankba, megfelelő arányú olajjal keverve. Ha így is füstöl, akkor lehet továbblépni.
Kössz a válaszokat! Jet kúton tankolt keverék van benne, de a pontos értéket nem tudom. (tehát nem én kevertem, hanem ami kijött a kútból) A felújítás hengerfelfúrást és főtengelyfelújítást jelent. (igazából nem én csináltam, elvileg csapágy cserék voltak)
Sziasztok, mz ts 250 (négysebességes)-hez keserek olyan fogaskereeket, amire a kuplung megy rá! Azt hiszem menesztő a neve + Ehhez kellene még a nagy meghajtófogaskerék! Csak jó állapotban lévőt keresek és olyat, amelyek unanabban a blokkban voltak és együtt koptak össze!
Köszi:
mzzzz
Jól össszeráztad a tankot indítás előtt? Mert az olaj valóban hajlamos leülepedni az aljára, és akkor előfordulhat, hogy olajban gazdag keveréket szippant a gép. Ha nem ráztad össze, akkor ez lehet a probléma.
Hát egy év után már nem ugyanaz a nafta mint volt, az biztos. Azért ez önmagában szerintem nem lehet gond, egy évet állt benzinnel működnie kellene szépen, de tölts hozzá friss keveréket, és próbáld meg úgy. Azt tudod, hogy milyen arányú benzin-olaj keverék volt benne felújítás előtt? És mit takart a felújítás?
Nem tudom mit csinál de ezt én is tapasztaltam, hogy sok állás után nem gyullad meg a benzin, de nem csak 2T hanem a 4T motoroknál is.
A leg ideálisabb, ha a karbiból is leereszted a régi benyát meg a tankból is és teljesen frisset teszel bele, aztán aztán ha már megy a motor akkor apránként hozzá adagolhatod, ne menjen veszendőbe.
Vagy ha kevés van benne akkor tankold teli frissel, erős higításban már nem okoz gondot.
Sziasztok! Lehet hogy nagyon láma a kérdés, de lehet az, hogy egy 1 évig álló motor tankjában szétválik az olaj meg a benzin? Ugyanis a frissen felújított, de 1 évig be nem indított blokkú TS füstöl mint a fene, és beköpi a gyertyát. Ha ez nem lehet a hiba oka, akkor mi jöhet még számításba? KÖssz a tippeket!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|