:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hali!
A féknyerget reparálom éppen, a gondom a következő: a nyereg légtelenítő felőli oldalában lévő munkahengert már kipumpáltam, kitakarítottam, majd visszahelyezés után Würth-szalaggal átfogva lefixáltam, hogy összeszerelés után a fékcső felőli munkahengert is kiszedjem, de nem akar moccanni az átkozott! Ez normális jelenség vagy valami prücök van vele?
Köszi előre is!
Grabo
De világított?
Akkor annak nem is kell, hogy kiégesse a szemét. Direkt csökkentett fényü, mert vak sötétben baromi zavaró lenne egy teljes fényerejü izzó ahogy a pofádba világít.
Keréknyomás rendben van? Kb 2bar-al probálkozz, de 2,2ig sem törtenik tragédia, csak ilyenkor mellőzd a kanyarvadászatot. A hátsó telót is érdemes feljebb állítani 2 személyre. A hátsó lengővilla perselyezése, vagy a kerékcsapaágy kopotságára is utalhat...esetleg simán gyenge a váz a kettőtök súlyához és az csavarodik.
Ez a jelenség természetes dolog bizonyos mértekig egy megpakolt motornál. Nem tudom hogy ezt érezted vagy, tényleg a felsorolt hibák valamelyike lépett fel nálad.
Esetleg a küllők meg vannak mind?
Lehet vezeték zárlat a generátor környékén, vagy a feszabb nyűgös.
Ezt a kérdésed nem ártana mégegyszer, logikusan átgondolnod. Ésszerüen csak a gyári méretre lehet választ adni, de azt nem tudom :)
fogadjunk?...oda adod egy körre, a tied is csörögni fog :)))
Sziasztok!
Ma voltam műszakiztatni a motort.Megnézték a reflektorvisszajelzőmet is és hát nem vakította ki a vizsgabiztos szemét álló motornál...Lelkemre kötötte, hogy cseréljem ki az izzót és átengedte.Huhh.
:))))))))))))))))))))))))))))))))
Van a hátsó kerékben az a szép, csillag formájú gumi alkatrész, talán menesztő gumi a neve. Nekem az okozott humoros dolgokat, amikor már csereérett lett, mert oldalirányban lógott a kerekem.
Hátsó kerékben a guminyomás megfelelő???? Ez is megtréfálhatja az embert.
Szia tams9! Nem tudom mi a megoldás, de az fix, hogy nem normális. Gyakran megyünk kettesben (140kg), de még sosem éreztem ilyet csomagokkal se!
mzzzz: látod, lógó béllel hazavisz és csak ott adja be a kulcsot -> lelke van!! :o)
Szia! Na nézd a fesszabályzót! Lehet az lett zárlatos vagy a tö---öm tudja. Előfordulhat. Nyáron Tokajból jöttem haza a Tsemmel SOMA kolegával és ugyanez volt a problémám. Mondjuk nekem elektromos feszzabom volt (Hozzáteszem egy fél éves se volt, szóval vadiuúj) épp mire hazértem meghalt a gép. Elszállt a fesszabályzóm ,nem tom mi lett vele, de kicseréltük egy hagyományosra és ment tovább a gép. Jah ki kellett cserélni a gerjesztőtekercset is,mert leégette a rohadék, de hál Istennek nem lett semmi nagyobb gond.
Úgyhogy nézd meg először a biztit, utána a gerjesztőtekercset, utána meg a fesszabályzót. Én személy szerint ennyit tudok így inenn javasolni. Remélem megoldódik a probléma!
Üdv:
mzzzz
van itt egy sarkany, ami elado...
http://www.hasznaltmotorok.hu/hirdetes/121893
Hello!
Figyeljetek már!
Van egy 251-es ETZ-m.
Az normális, hogy 2 személlyel olyan érzésem volt, mintha a hátsó része külön utakon járna? Imbolyog össze vissz, nyeklik nyaklik, olyan mint a simson 2 személlyel.
Ja én 80 kiló vagyok az öcsém akit vittem meg 75.
Lehet ezzel kezdni valamit? Vagy járjak magamba?? Csak mert ez így marhára bizonytalan.
Üdv
helló
Akadt egy kis problémám jöttem haza a pecából és minden jó volt a mocin mikor az utcánkhoz értem látom hogy kigyulladt a töltésjelző akármekkora a fordulat nem alszik ki minden más a mocin működik ami elektromos sajnos este van és nem tom a hibát keresni meg azt sem tudom hol keressem lécci ha tudjátok a megoldást mondjátok de ha így nem lehet megmondani akkor adjatok néhány tippet
Esetleg bizti kiment vagy fesszabályzó???
előre is köszi:Roles
különben egy 250-es mexakítós ETZ-ről van szó
Az lenne a kérdésem hogy hátra mekkora a gyári lánckerék 150-es MZ-nek?? És mekkorát lehet rárakni maX? Amúgy ha nagyobb lesz rajta melegedni fog jobban? És ahol most kettesben kimegy ott hármásba kifog menni??
Hello uhh pardon én ugy tudtam meg valakik irták is itt hogy ne ilyedjen meg senki de etz-k nél ez természetes . Tehát én innen vettem ezt no meg onnan hogy az enyém is ezt teszi .
Sziasztok!
Most hétvégére szerveztünk egy Balaton túrát a klubban, de sajnos csak 3an vagyunk eddig. A túra két napos.
Ha valaki szeretne csatlakozni hozzánk, sok szeretettel várjuk szombaton 9kor az OMV kútnál Szentendre előtt, innen indulnánk Zsámbék felé.
A túraterv itt található:
http://www.freeweb.hu/gyurma77/esemenyek/Balatonfelvidek.doc
Széles utat!
Háj!
Az etz-k nek nincs semmiféle természetes csörgésük. Az lehet, hogy sok csörög, de ez semmiképp sem természetes.
Sziasztok, mz ts 250 (négysebességes)-hez keserek olyan fogaskereeket, amire a kuplung megy rá! Azt hiszem menesztő a neve + Ehhez kellene még a nagy meghajtófogaskerék! Csak jó állapotban lévőt keresek és olyat, amelyek unanabban a blokkban voltak és együtt koptak össze! Esetleg adnék érte egy használt ts 250 főtengelyt.
Köszi
Kilozulu , Keri köszönöm a hozzászolásokat . Értem mi a lényeg . Akkor minnél elöbb kicserélem tudom hogy nem bonyolult csak hogy marha nehéz maga a blokk legutobb mikor felraktuk ugy megemeltem magam 1 hétig itthol feküdtem . DE ez már egyéni szocproblem . Hozzá kell tennem már egy jó 1500 km ert tettem meg igy a géppel . Remélem nem lessz gond mármint hogy nem intézte el a többi csapágyamat . KÖSZÖNETTEL MÉG EGYSZER CHARLIE !!!!!
Eladnám 125 ETZ-et.Egy halom tartalék alkatrésszel együtt.Ha valakit érdekel akkor írjon mailt,és megbeszéljük az árat.Sűrgős lenne!!!
halika
szerintem, ha egy kopott hengerbe teszel uj dugót az is billegni fog benne.Az is adhat csörgéshez hasonló hangot.Valmelyik MZ -sel kellene meghalgatatni, vajon mi csörög benne.Oszt az is lehet ,hogy csak a subertü kopot meg.
Ha nem cseréltél csapszeget akkor elég jó esélyel csörög. GOndold el a csapszeg az a hajtokar csapágy részét képezi, ha nem cseréled ki, az olyan mintha mindent felújítasz a motoron kicseréled az összes csapágyat ráadásul nem is gagyira, csak egy szetkopott szutykot bennehagysz egy eléggé kritiukus helyen, hát persze hogy csörögni fog. Vicces, hogy ennek az ütése elég káros hatással lehet a többi csapágyra is.
Ahogy a mondás tartja: Akár egy pohár bort öntesz egy hordó szenyvízbe, akár egy pohár szenyvizet egy hordó borba, egy hordó szenyvíz lesz a végeredmény.
Szerintem cseréld ki a csapszeget és a tűgörgőt egy újra, ezt viszonylag kevés szereléssel meg lehet oldani, aztán ha csörög akkor próbálj nem foglalkozni vele, nem valószínü hogy gond lenne vele.
Sziastok szocisok már régen felvetettem egy kérdést és most ujra szeretném ha válaszolnátok milyen problémák merülhetnek fel ha uj dugót vettem a 250 es etz-m be de csapszeget nem és a szerelöm azt mondta ettöl csörög egy kicsit egyébként tavasszal újitottam fel a fötengelyem . FAG csapágyak stb . MERT MA VALAMIÉR NEM TUDOM MÉRT DE MINTHA VALAMI TÖRTÉNT VOLNA A GÉPEZETTEL DE UGY VETTEM ÉSZRE HOGY JOBBAN CSÖRÖG és már nem tudom eldönteni hogy normális e vagy nem . Tudom hogy az ETZ-k nek van egy természetes csörgésük de nem tudom mér érzem így teljesitménybeli probléma nincs ugyanugy megy mint amikor megvettem . LÉCCI SEGITSETEK
NAGYON FONTOS LENNE .
Hello! Inkább utógyújtás ha visszarúg.
Szerintem nézd meg a gyújtásnál hogy mekkora a megszakítóhézag, gyertyahézag és mekkora az előgyújtás.
Előgyújtás: 3mm a dugattyú felső holtpontja előtt
megyszakítóhézag: 0,4mm
gyertyahézag: 0,6 mm
Én ezekkel kezdeném... Mondanom se kell hogy nem csak a hézagoktól függ a jó gyújtás hanem az alkatrészektől is (nincs-e rossz alkatrész)
Sziasztok, mz ts 250 (négysebességes)-hez keserek olyan fogaskereeket, amire a kuplung megy rá! Azt hiszem menesztő a neve + Ehhez kellene még a nagy meghajtófogaskerék! Csak jó állapotban lévőt keresek és olyat, amelyek unanabban a blokkban voltak és együtt koptak össze! Esetleg adnék érte egy használt ts 250 főtengelyt.
Köszi
Kedvenc 250es TZ-m 4300nál nem akar többet pörögni, és néha vissza is rúg. Előgyújtás túl nagy?
igen, úgy látom ott meg az elérési könyvtár nem stimmel, ha oda jutok akkor kijavítom azt is, a hátsó telónál már vannak képek, de annak a méretezése és rendezése nem stimmel ehez az oldalhoz, arra már ne jutott idő hogy azt is javítsam
Köszönöm az alapjárattal és motorfékkel kapcsolatos magyarázatot, mindig tanul valamit az ember :)
A képes cikkekkel kapcsolatban pedig lenne egy észrevételem: a 'Szimeringcsere az első teleszkópban' című cikknél a szocimotoros.hu-ra linkelték a képeket, mégsem jelennek meg sajnos. Pedig fontos lenne, mert a leírás néhol erősen a képekre hivatkozik pl.: tegyük a helyükre a kis apróságokat.. :))
na az van, hogy a képeket szoci.motoros.hu cimre linkelték anno, de most a szocimotors.hu cím működik csak. Egy ideig mindkettő működött, és ugyan arra a fizikai adatra mutatott, de a régi címert már nem fizetünk ezért megszünt. Eredetileg valami lelkes amatőr foglalta a szocimotoros.hu címet ezért nem egyből ezt foglaltuk, le.
Lényeg, hogy ha kiveszitek a címből a pontot akkor bejön az eredeti kép.
Ez a gond csak a régi cikkeknél van mert azt HTML kódban írták és akkoriban nem relatív címeket használtak. A mostani cikkeket szerkesztő programmal csináljuk ami már nem vét ilyen hibát...sajnos az hogy nem lehet megnyitni a képeket nagyobban ennek a szerkesztőnek a hiányossága, cserépbe viszont nekünk a dizájnra nem kell figyelni mert mindent elintéz a program.
a régi szerverre címen keresi a képeket, de eddig nem akad senki aki átírta volna.
Bizonyos mérétkig természetes a szoci motoroknál. Ez a karburátor egyszerüségéből fakad, illetve az a jellegzeted din-didin, hang abból fakad, hogy motorfék üzemben az alapjárati rendszer rossz keveréket ad. Ha kiiktatod az alapjárati rendszert akkor ez teljesen megszünik és nagyon finoman, rangatás mentesen kezelhető lesz a gép. Ez a tanács is Bambitól származik és tényleg elképesztő változás a megszokott szocimotorokhoz képest ez a finomság.
Hátránya hogy nincs alapjárat, tehát utcán nem éppen felhasználóbarát, de versenypályán az alapjáratra nincs szükség, a jó kezelhetőségre viszont igen. Szóval a megszokott viselkedes egy kompromiszum eredmenye amit az egyszerü karbi okoz. Akkor lenne tökeletes, ha lenne egy motorfék rendszer a karbin.
Amit Kobra mond az sokkal erősebben és zavaróbban jelentkezik, azért mert túl sokat kap bozonyos gázkar-fordulatszám tartományban.
ja én is a szivatóra gyanakodnék akkor, mert ugye az konstans üzemanyag menyisegget ad es nem gazfuggo, ezert kisgazon ahol keves a levego ott bezavar es sok lesz a benya, azert rangathat, ha meg huzod neki a kevesebbre vett benya miatt elszegenyedik a keverek es nem megy.
Nezd meg mindenkeppen mert a szegeny keverek is tud kart okozni. Elvileg csak a gumi tomitest kell cserelni a szivatoban az nem nagy munka.
Sajnos nem. De a féknél megjelennek, a gyújtásnál nem is voltak, a többinél meg egy lapszerkezet-átrendezésnél veszhettek el. (a helyük még megvan, csak a hivatkozások üres helyre mutatnak) Próbáld jelezni az illetékeseknél, hátha megjavul. ;)
A szervíz rovat cikkeiben nem jelennek meg a képek, valahol elérhető a jó verzió?
Köszönöm a hsz-eket :) Azt még megkérdezném, hogyha azzal a trafóval is melegszik amivel vettem szombaton / ami egy WW,Audi gyújtótrafó, akkor is tuti a trafókám rossz? Az egészre akkor jöttem rá, mikor vasárnap a zárlatos indexemet babráltam, és odatévedt a kezem a trafóra... Jéé ez de meleg:()
Nos?:)
Zsolt
Nem kellett volna ennyit fáradnod a vezetékesléssel. Bár nem tudtad mi a baj. Öregapónak van igaza és én is azt mondom. Nekem az Mz ugyanezt csinálta. Egy trafócsere után soha többet nem volt ilyen problémám. Az is jó, ha van használt. 10 perc se kell hozzá és adja magát, hogy jó e vagy nem, de persze az a legjobb, ha veszel egy újat :-)
mzzzz
Bár most, hogy hazafelé jöttem, kipróbáltam. Nem tudom, mondjuk te mit érzel, és mit nevezel rángatásnak, lehet, hogy nem egyről beszélünk.
Sziasztok! Pár napja vettem egy 250-es ETZ és olyan problémám lenne vele, hogy valamiért nagyon melegszik a gyújtótrafó, annyira, hogy egy idő után le is áll a motor, és csak akkor indítható újra, ha lehült a trafó! Mitől lehet ez??? Újravezetékeltem a gyújtáshoz lemenő vezetékeket, mert azok elég rossz álapotban voltak, de nem szűnt meg a jelenség! Az az érdekes még, hogy nem is kell hogy járjon a motor, hanem ha simán gyújtásra teszem, akkor is felmelegszik pár perc múlva...
Ha valaki találkozott má ilyennel az ossza meg velem mitől volt:) köszi!!
Zsolt
Ha visszaveszem a gázt, nekem is rángat, de szerintem ez így természetes, nem? Elveszem a naftát, a kerék meg pörgeti a motort tovább. Ezért szoktam rögtön behúzni a kuplungot, és akkor jön a jól ismert drin-drin-drin (idézet az index.hu mz-s fórumából:)), amit annyira szeret minden kétütem-rajongó, mit elvakult rally-fan a turbó lefúvószelepét :)
Nekem is Bambi mester állította a gyújtást-karbit úgy két hete, gondolom, nem véletlenül így lőtte be :) szóval szeritem ez így van jól
Keri
Én mióta elhoztam Bambitól a karbihoz nem nyúltam. jó volt.
Aztán lassan észre vettem hogyha nem huzom egyenletesen a gázt, visszaveszem akkor rángat, de elég erősen.
igy lejebb raktam a tűn. azóta ez a rángatás megszünt, de nem gyorsit csörög.(kevesebb benya ,olaj miatt.)
de ha visszarakom akkor megint rángatni fog.
lánc nem lehet, mert a rángatás a hengerből jön.
lehet hogy a szivatóval van vmi.
mindegy ,most ugyis kecson vagyok suliba. majd egyszer megnézem.
Hat.. horony nincs a tengely vegen, szerintem az mar utangyartott lehet neked, de en is ezt a megoldast gondoltam ki. Megyek 1-es flexkoronger'
hogy legyen horony :)
Koszi a hozzaszolasokat!
T
Fenét nehéz visszatenni.Van a berúgótengely végében egy horony.CSavarhúzóval meg lehet tekerni, és ha előtte felhúztad a csavarhúzóra a berúgókart, akkor át is tudod tolni a tengelyére.Aztán már csak az éket kell betolni...
Sziasztok, mz ts 250 (négysebességes)-hez keserek olyan fogaskereeket, amire a kuplung megy rá! Azt hiszem menesztő a neve + Ehhez kellene még a nagy meghajtófogaskerék! Csak jó állapotban lévőt keresek és olyat, amelyek unanabban a blokkban voltak és együtt koptak össze! Esetleg adnék érte egy használt ts 250 főtengelyt.
Köszi:
hehe, ezt en is megszivtam, berugokart visszarakni nagyon nehez.
BE kell fogni a tengelyt satuba, felhuzni a rugot a deklivel osszetolni osszerakni es tobbet nem hozzanyulni.
A deklilt a berugokarral egyutt le lehet venni.
Haliho minden szocisnak!
Kellene egy kis segitseg nekem, mert kicsit elakadtam az MZ tuningolasban.
Szoval a mai tema a berugokar.
Rugocsere megvolt, dekli fent, a tengely ekes resze viszont lefele nez.
Ami ugye nem is baj, mert ha feltekerem (egy 14-es) kulccsal, akkor
megfeszul a rugo, es majd visszarug.
DE!
hogy a rakba rakom fel a berugokart, hiszen kozben tekernem kellene a tengelyt, es ha tekerem valamivel, mar nem tudom felrakni a berugokart, mivel nem ferek oda.
Vagy a deklifelrakas elott kellene felteni a berugokart, vagy hogyan?
HEEEELLP!
(elore is koszi)
Adjál neki akkor többet próbaképpen.
Fúvóka gyári méret? Esetleg ha a szivató nem zár akkor is csinálhat hasonlót, de az a suberral nem lehet ki kompenzálni a teljes terhelés tartományban legfeljebb egy kis részen
Tehát a programban lehet dolgozni az etz főtengelyelfordulásával, ill könyök adataival. Ha igen, akkor örülnék,ha valaki leírná ezeket az adatokat.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|