:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Az a probléma, h ha kiveszem a szűrőt, és visszarakom a dobozra a fedelét, akkor se megy rendesen.
olyat probaltal mar, hogy kicsereled a hasznalt levegoszurot ujra? :-))
Én nem tuningolni akarom a gépemet, de muszályvolt kivennem a légszűrőt tsből, mert nem akart menni, szűrő nélkül megy mint állat. (a doboznak a krom fedele sincs fenn) Az egész probláma avval kezdődött, h a karbi meg a henger között falsot szívott, ezt már megoldottam. Mikor visszaraktam a karbit (szűrő is a helyén) nem ment rendesen. Próbáltam álíttani levegő, benya arányon, de akármit csináltam, csak lehörgött. Így mostani állapotban igaz, h hangos, de megy is.
Majd hétvégén, ha lesz időm, akkor megpróbálom belőni. Addig járok így.
Tuningosoknak!
Nem mondom, hogy én nem akartam soha tuningolni, de az MZ kupa rámutatott arra, hogy felesleges.
Sokan úgy akarnak tuningolni, hogy be sem állítják rendesen a gépüket. Szerintem ha be lenne állítva sokaknak eszükbe sem jutna tuningolni. Az én gépem pl olyan, hogy lassú gurulásnál egy sima gázfröcsel nyikkan a kerék. Kezelhetősége jobb mint a 4 hengeres Hondámnak (ez értékesebb mint a kezelhetettlen de nagy teljesítmény) a futóműve kb ugyan ott van és a féke lényegesen jobb. Ehez nem kellet mást csinálni csak beállítani rendesen...najó a villamerevítő és az előfeszítő pogácsa nem éppen széria, de szerintem ez apróság. Tehát aki tuningolni akar, azt üzenem, menjünk egyet LEpencén vagy a mátrába, esetleg valamelyik pályán és ha a nyomomban tud maradni akkor esetleg érdemes nekiállni tuningolni :))
ezt talán még a négyjegyü fügvénytábla is tartalmazza
ha zárt érintkezőnél is 30OHM van akkor az nem érintkezik. Igen ez okozhatja a hibát. Én papirlappal szoktam megsikálni, hogy berakom a papírt, összenyomom az érintkezőt és kihúzom a papírt. Ha be van égve akkor sajna kuka, mert tisztítás után megint gyorsan tönkremegy. Csak akkor működik megbízhatóan, ha a wolfram ötvőzetü pogácsa polírozott felülete nincs megsérülve...ezért a csiszolópapiros tisztítás pl kifejezetten káros és csak rövidtávu javulást okoz.
Ha cserélni kell én félvezetős fesszabot javaslok.
Van egy teszt progi, amiben vannak közelítő adatok. Pl. naked, és gyorsasági motor légellenállási együtt hatója. Továbbá az áttételeknek, meg súlynak utána néztem, stb.
De logikusan, kétszer akkora sebességhez kb 4szeres erő kell a
légellenállás növekedés miatt, mert négyzetes. Ha a motorom végsebessége gyárilag 100 km/h, akkor a 110 az 1,1szeres növ, ennek a négyzete 1,21. Tehát 1,2-1,4 szeres telj. növ kell, ez 11-13 kW között van.
DE lehet hogy tévedek, ha igen javítsatok ki, mielőtt a hülyeségem miatt elrontom.
Köszi!
Kíváncsi lennék hogy milyen képlet vagy összefüggés alapján számítottad ki, hogy 12 Kw kellene. Érdekelne például, hogy milyen függvénytáblában találtad meg a közegellenálási együtthatódat meg a motorét, vagy milyen gördülési ellenálással számoltál és milyen surlódással?
nem 110-150, hanem 110-115 Km/h :) Az kicsit dúrva lenne....
Hello!
Én is télen meg szeretném tuningolni a mocim, egy 150-es ETZ. Eddig csak a számítgatásokig jutottam, most próbálom beszerezni a hengert, vagy komplett blokkot.
A célom 110-150 km/h-s végsebesség, a régi gyorsulás megtartása, vagy kis javítása mellett.
Számításaim szerint erre 200 kg össz súllyal, 16-os első lánckerékkel 12 kW-ra lenne szükség, amit 7500-as fordulaton kell leadnia.
a teljesítmény maximum a terv szerint 7500-8000-as fordulatnál lenne, és a karakterisztika úgy lenne kialakítva, hogy a közép tartomány legyen erősebb, túlpörgethetőség kicsi.
Úgy szeretném kivitelezni, hogy a jelenlegi(gyári) használható sáv felső része kb. úgyan ilyen maradjon.
Ez(kb.9kW-ről kb.12kW) 30-40%-os teljesítmény növ.
Maga a tuning egy rezó készítése, és a henger csatornáinak ésszerű bővítése lenne(de + felömlőt nem terveztem).
Ha gondolod megbeszélhetjük majd a tapasztalatainkat...
u.i.: Bocsi hogy hosszú lett.
Hali
Sikerült megcsinálni csináltunk a 10-es menet helyére egy 12-est Faterral és menet ragasztóval bele tettük valami dízel autó légtelenítőcsavarját tökéletes lett és sokkal jobb mint az eredeti!!!,mert csavar a csavarban a külső beleragasztva és a belselyében van mégegy csavar amit lehet csavarni...
ténylerg jó mintha még lenne benn kis levegő de valszeg a karmantyúk is öregek...
jah megnéztem a helyi boltba üres féknyereg ami csak a külső ház kedvezménnyel csak nekem 20 rugó!!! nem semmi ugye?
Üdv.:Roles
Hali!
Szerintem hülyeség. A kétütemüek nem harapnak jobban egyáltalán, optikára sem az igazi, mert ahogy a kollega említette, nem kifejezetten látszik :)
Egyébként fel lehet tenni, csak ki kell bányászni a balos dekliből a csövet. Egyébként ha a karterdugót kiveszed és beteszel egy csövet a légszűrőig, akkor nem is kell ápolgatni mindig. a Trophykon még úgy volt elvezetve a kartergáz.
Vince
Sziasztok!
Csináltaok már 4-6 felömlős Hegert 150-es TZ-hez?
Tapasztalatok?
Én most akarom elkezdeni télen a nagí Tuningot :D
Vince
ÜDv!
Én még régegen a Simsonomra akartam tenni, mert tetszett a hangja amikor nem volt rajta a légszűrőházba vezető gumicső. De akkor a Simsonos fórumon lebeszéltek róla, mert túl körülményes. Át kell állítanod a karburátort első körben, azután a kipufógó se az igazi így, ráadásul azt mondták, hogy gyakran kell ápolni(olajozni vagy mi a fene).
Ráadásul egy mz-n a felhelyezése is körülményes lehet, legalábbis az én 251-esemen nem lenne sok hely egy olyannak.
Én ennyit tudok a dologról
üdv
A szimeringnek a teifelét kell látnod, ha be van rakva ;)
Ilyet még nem nagyon hallottam, hogy fordítva kell :D
Bár a TS-eken belül van, meg a Strokon is.
Vince
Szevasz!
Először is:
Azért jobb a helyzet, ha nyomogatod a fesszabot, mert adsz neki több feszültséget.
másodszor: Töltsd fel az aksit és ne ohmot mérjél, hanem voltot :)
15.2 5000 ford./percnél világítással, esetleg játszhatsz közben az indexszel.
Ha így sem lesz jó, akkor lehet kapni kb. 2 rongyért elektromos fesszabot. Nekem is ezt csinálja mostanában, mióta hozzányúlt a helyi autóvillamosságis. Annál nincs jobb, amit Te állítasz be otthon!
Segítek, ha gondolod. Én Pesten vagyok
Hello!
Egy olyan kérdésem lenne h ETZ 125 nél a kuplung oldalon a főtengely szimeringnek a rugós felének befelé a forgattyúsház felé kell nézni vagy fordítva? Mert eddig mindig ugy raktam össze, de már többen mondták h azt fordítva kell mivel a váltó olajnak nagyobb nyomása van mint a furgattyúsházban.Válaszokat előre is kössz
Nekem volt ilyen problémám és egy új akksi csodát tett! :))))
Kösz a választ.
Akkor valószínű jövöre benevezek egy tzre. Aztán majd szépen lassan felruházom evvel a német tuning kitel :)
Gondolom amelett, h teljesítmányt növeli, megbízható is.
Figyeljetek már!
Egy ismerősömnek van acetilén-es heggesztője. A 251-esem kipufogóját hogy lehetne vele kiégetni? vagy honnan tudom, hogy egyáltalán ki kell? 120-at megy hűvösbe 110et melegbe. Viszont a kipufogója nem tűnik olyan retkesnek így hátulról a lyukba belenézve?
Vagy baj ha úgy égetjük ki hogy nem volt elkoszolódva? És hogy lehet úgy csinálni, hogy a króm ép maradjon? Elvileg gyári a kipufogóm
Köszi a válaszokat. Üdv!
Tisztelt szocimotorosok!
Hétvégén eladtam imádott Mz ETZ 125-ösömet ,éppen ezért mivel nincs okom ide feljárogatni ,max a jó társaságért,ezért ezúton köszönök el tőletek!Köszönök mindenkinek minden és sajnálom de sajnálom itthagyni ezt a jó kis csapatot pool-t,peti74-et,suneszt,öregapo-t,peet air-t, Bambi mestert és a többieket is akiket most nem soroltam fel!
Köszi mindent !
Keats
Hy!
ELadtam a motorom és megmaradt 1 csomó etz 125-ös alkartészem! Féktárcsa,fékbetét,fékpofa,fékfőhenger,széleskormány bel oldali kapcsolózáz +benne a duda+fénykür és az index kapcsolója ,meg még sok minden!Hívj vagy írj ha érdekel valami ,Bp-i vagyok !Köszi!
Keats
Hali mindenkinek!
Valakinek van tapasztalata MZ direktszurovel? Elonyok-hatranyok?
Ha esetleg van, ossza meg legyen szives, hatha tanulnak belole az olvasok.
tisztelettel:T
Üdv az uraknak
Kis segítség kéne. Szeretett 150-es ETZ-m úgy gondolta, hogy csökkenő munkakedvét egyszerre több hibával is alátámasztja. Az elektromos része a kacifántosabb: van is töltés, meg nincs is. Azazhogy beindul a gép, az ellenőrzőlámpa kicsit elhalványul, de ég tovább. Kis gázadásra elalszik, pöfög a motor vidáman. De amint fel merészelem kapcsolni a világítást, hovatovább szeretnék irányjelzőt használni, hát köhög egyet, aztán leáll. A fesszabályzót tanulmányozgatva kitapasztaltam, ha az egyik érintkezőpárra (ami nem rezeg), kis nyomást fejtek ki, lényeges javulás tapasztalható. Meg is tisztítottam a két pogácsát, de semmi eredmény. Műszerrel megmérve zárva is, nyitva is 30 ohm az érték. Az aksi már jól lemerülhetett, 11.5-ről tüstént 5.4-re esik vissza a feszültség, már a gyújtás bekapcsolásakor. Okozhat ilyen hibát fesszabályzó? A vezetékeim jók, nemrég saruztam át az összeset, biztosítéktábla is késes. Bocs a hosszú kérdésért.
Jah a Soma nagyon elemében érzi magát! Beszólogat itt embereknek. Ha látom majd meg fogom verni :-))), csak birjak ujra rendesen járni..
mzzzz
Látom, ismét elemedben vagy :D
Juhúúú!
Meglett az A korlátlna jogosítványom!!
Mostmár nyugodtan mehetek az MZ-vel.
ETZnek a hengerét, hengerfejét fel lehet rakni ts-re?
Amúgy tudja valaki, hogy mennyiért hozzák ide ezeket a cuccokat..?? Mert pl lehet kapni 125öshöz is dugót 5000 ér az meg magában nem oylan vészes ár..sztem.
igen a 20LE-s 50ccm-es Szimo azért ötős :))
Különben nem sokat kell érteni
Zylinder az a henger, a Kolben az a dugatyú, auspuff a kipufogó
Nem sokat értek németül, de ezek a cuccok ba...tt durvák. Megdobhatnának egy ilyen kitel :)
Ja, mindent az élvezetért...
Húz egy csőgázt, aztán hallgatja ezt a gyönyörű hangot, hogy váááááááhörrr, és a motor erőteljesen lelassul. A későbbiekben többszöri rúgás után újból előidézhető :DDD
jóvan na, semmi gond nincs azzal, ha valaki átalakítja az említett módon, de hogy pont a súlymegtakarítással ideológizálja :) Mondja azt, hogy neki így jobban tetszik, meg dögösebb a hangja :)
Na emberek! ne bántsátok már szegényt. Csak érdeklődik. Jó gépet akar, most mi van ebben? EL akartok vesziteni egy fórumozót. Teljesen elveszitek a kedvét a szocioldaltól. ccc nem szabad!
mzzzz
Csak anyit lehet tudni amenyit Bambi mondott az MZklub fórumon.
Kár lenne találgatni, hogy azon aztán pánikoljunk. Inkább várjuk meg a további infókat.
Állítólag azok már repülnek is :)
5 felömlős áttervezett csatornák a hengerben, szívómembrán, adott hengerhez méretezett rezókipufogó, könyített/kovácsolt dugatyú, spéci krómgyűrűk...szóval van itt minden csak pénzkérdése, és hála az EU-nak már nagy macerával sem jár mindez.
Itt van néhány ilyen oldal:
http://www.tkm-racing.com/
http://www.rztpower.com/
Úgy olvasom, 2007-ben nem lesz MZ-Kupa?
Lesz valami ami kitölti ezt az űrt? Vagy egyáltalán lehet valami?
Jókor akarok én is beleszagolni ebbe...
Tényleg van ilyen tuning kit mzhez?
Azt az mit tud ennyiért? Az ilyen gépek már repülnek is???? :)
Sőt ha a hegyekben használja ott a levegő is ritkább, tehát az is súlymegtakarítás:)
imádom az ilyeneket, beírnak hogy király gépet akarnak itt az e-mailcím mert lusta vagyok még a fórumot is olvasni, azt várják a sültgalambot. A tuningoláshoz szakértelem/tapasztalat kell, vagy nagyon sok próbálkozás és kisérletezés. Különben meg kedves MZ-s barátom, ha mégis olvasod a fórumot, a szakirodalom rovatban van néhány tuningleírás. Másik, hogy ha kisipari rezó van rajta az nem ér semmit. Ha meg készen akarsz tuningot venni, akkor rendeld meg a németektől 300-500Euro körül komplet és jólműködő tuningkészleteket lehet kapni.
Valószínüleg semmit, mert elhangolta a szívóköri rezonanciát :)
A Jawam érezhetően rosszabbul ment amikor lecsúszott a gumicsonk, a TS is gyengült igaz nem feltünően, az ETZ-t nem próbáltam.
Szerintem is elég vicces kifogás, hogy ettől könyebb lesz. Ha igazán érdekel a súly akkor olyan ETZ-t építs mint ami kint volt az Euroringen. Minden létező felesleges dolog le volt vágva róla, a légszűrő helyett egy hangolt szívócső volt műanyagból rakva nagyon igényesen elvezetve az ülés alatt baloldalon. A kipufogó egy rezonátor volt karbon hangtompitó dobbal szintén az ülés alatt középen kivezetve hátra. Alu sport lábtartók voltak rajta, tolórudas, hidraulikus tárcsafék hátul, elöl egy 4 dugatyús féknyereg. A gyújtás egy kompakt mágnesgyujtás volt, azaz semmi akku vagy generátor, a nagyfesz közvetlenül a forgórésztől volt felvezetve a gyertyához.
Mindehez 3 küllos alufelni elöl hátul.
Na ha igy csinálod meg a géped akkor elfogadom hogy számít a légszűrő súlya, de addig inkább csak sufnituning.
A www.mzklub.hu oldalán a linkek között találsz egy tuning részt, kutakodj ott;)!
Sok szerencsét!
Grabo
Gondolom, a régi légszűrőházat is kiszerelte, és a gumit is a vázból. Minden gramm számít :)
Jó duma, ráadásul teljesen igazad van!
Sziasztok!
Nekem van egy 250-es etz-m. Tuningolni szeretném, mert már nem elég gyors...Van most rajta egy sportlégszűrő+rezó pufó és ennyi. Szeretném, ha jobban húzna, jönne kerékre...értitek nem?
Ha bárki tud nekem segíteni, hogy mit csináljak az írjon a kiss870516@freemail.hu e-mail címemre!
Télen fel fogom fúrni 300-asra, meg kipolírozom a beömlő-,kiömlő nyílásokat. Abban tudnátok segíteni, hogy mennyit érdemes reszelni ezeken a nyílásokon?
A válaszokat előre is köszönöm!
Hali.
Mz ts 125-ösömön azt tapasztaltam a dinamónál,hogy a gerjesztőtekercsnél az aljáról jön egy vezeték az egyik szénkeféhez.a tekercs tetejéhez megy egy nagyon vékony szál.ez a szál most nincs elengedte,de mégis van töltésem.ez hogy lehet,mi az a vékony szál?
Miért? A Pannóniának nem árt??
mzzzz
hmmm...erdekes elgondolas....kicsereled a papirlegszurot egy drothalosra es konnyebb lesz a suly.. hat szerintem nem nyertel vele semmit, tobbet sporolhatsz a sulyon ha csak 0,5 lityi benzined van a tankban es 10 km-enkent megallsz tankolni, vagy motorozas elott pisslantasz egy jo nagyot :-)) ...a nagyobb hang meg azert van, mert nincs szivaszajtompitas, igaz talan tobb levegohoz jut a ketyere, de ahoz tobb uza is dukal, na majd szamolj be 10 e km mulva, hogy mennyit nyertel a dolgon
Helló! Azt akarom megkérdezni hogy 150-es ETZ-re raktam Pannónia légszűrőt és hogy ezzel ártok e a motornak, mert gondolom több koszt enged a hengerbe és gondolom hogy gyorsabban kopna tőle. Szerintetek?? Amúgy teljesen jól megy vele meg minden csak kicsit hangosabb :) Amúgy mindez azért lett megcsinálva mert a gyári légszűrűnek túl sok súlya volt és így könnyeb a motor :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|