hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Keri
válasz erre | email2006-10-04 08:53:20
bocs, de olyannak aki totálhülye az elektromossághoz nem lehet írásban segíteni.
De szerencsére az MZ gyár gondolt az ilyenekre is:
http://szocimotoros.hu/download/etz12v.jpg

Kb anyit kellene csinálnod, hogy a generátort, fesszabot, akkut, gyújtótrafót és gyújtáskapcsolót összekötöd a rajznak megfelelően, a többit kihagyhatod.
sorszám: 15799 (63081)
(előzmény: patkony, 2006-10-04 07:10:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-10-04 08:49:13
Tropyt nem ismerem, de ha olyan mint a TS akkor csapágylehúzóval le kell jönnie.
sorszám: 15798 (63080)
(előzmény: Sycora, 2006-10-03 21:56:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-10-04 08:48:16
nem emel ki??? általában az a gond, hogy csúszik.

Lehet, hogy már a tengely végéről lelezult a kuplung kosár. Én mindenképpen szétszedném (nem bonyolult) és megnézném mert nagy károkat tud okozni. Az hogy rövidíted a bowdent, meg hosszabítod a rudat, az csak tuneti kezelés. Szóval szesd szét pucol ki a károsodott lamellákat, alkatrészeket cseréld, összerakod rendesen, (biztosító lemezt cseréld ki) feltöltöd normális MZ-be való gagyi olajjal, de nem ám drága minőségivel mert azt nem szereti :) aztán jó lesz az.
sorszám: 15797 (63079)
(előzmény: Georgie, 2006-10-03 21:50:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-10-04 08:43:10
argon az, nem CO ráadásúl azzal sem lehet, csak speciális alu hegesztőgéppel. Nekem van argonos hegesztőm, de sajna aluhoz ez sem jó, ahoz még 200ezret rá kéne tennem az árára. Mondjuk van alu bevonatos pálca, azzal lehet hegeszteni hagyományos hegesztővel, de az is drága, írtó nehéz vele és nem lesz szép. Szóval nincs mit tenni, el kell vinni egy aluhegesztő mesterhez (általában a HF javító műhelyek ilyenek, mivel hegesztik a hengerfejet) vagy azt kell csinálni mint én...mindent rozsdamentes acélból csinálok, mert azt álomszépen lehet hegeszteni argonnal :)
sorszám: 15796 (63078)
(előzmény: z25z, 2006-10-03 20:56:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-10-04 08:36:28
szerintem nem...csak a pénzre éhes plázatyúkok, de azok jobb is ha nem figyelnek rám, mert macerás lekoptatni egy csajt. Én motoroztattam hosszúcombú, szép, szőke titkárnőt Simsonnal :))) bár szerintem a csajozás nem motoron múlik, hanem az emberen. Régen rossz, ha csak egy drága motor bírtoklásával tudsz felizgatni egy lányt :)
sorszám: 15795 (63077)
(előzmény: Sasa 666, 2006-10-03 17:57:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-10-04 08:32:29
250-es ETZ kupa lévén nem lehet 150-essel indulni :) kicsit sportszerütlen is lenne ha te kisebb motoral jönnél :)
Na meg a teljesen más motor veszélyes lehet egy ilyen erős mezőnyben ahogy volt is példa balesetre amikor a háboru elötti motorokat együtt indították velünk.

De sajnos még az sem biztos hogy lesz e még :(
Ha csak kipróbálni akarod magad, akkor minden pályának vannak motoros nyilt napjai. Javaslom inkább a gokart pályákat preferáld, mert azon lehet élvezetesen motorozni egy kis TZ-vel.
sorszám: 15794 (63076)
(előzmény: Vinutta, 2006-10-03 16:32:46)

 
 
patkony
válasz erre | email2006-10-04 07:15:29
Ha valaki tud segíteni akkor úgy írja mint egy hülyének. :)) Tehát a kondi szálját kösd a ....-ra te marha!
Vagy a mágnesekről ide megy a szál. :))
Köszike.
sorszám: 15793 (63073)

 
 
patkony
válasz erre | email2006-10-04 07:15:28
Ha valaki tud segíteni akkor úgy írja mint egy hülyének. :)) Tehát a kondi szálját kösd a ....-ra te marha!
Vagy a mágnesekről ide megy a szál. :))
Köszike.
sorszám: 15792 (63072)

 
 
patkony
válasz erre | email2006-10-04 07:10:48
Szasztok srácok!
Egy kérésem lenne. Kint vagyok a világ végén, magyarországtól 3OOOkm-re. Szereztem két szetrombolt mz-t, és most a kettőből egyet pofozok össze. Mindent meg tudok csinálni, de az elektronikát rühellem. Egy egyszerű rajz kellene vagy leírás hogy hogy tudnám megoldani hogy csak töltésem legyen, meg a motor is járjon.
Nem kell semmi világítás, vagy index, vagy extra.
Előre is köszi a segítséget.

Sziasztok
sorszám: 15791 (63071)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-10-03 22:20:35
Keats! Biztos vagyok benne, hogy jobban ertesz hozza, mint irtam tok hulye vagyok a rogzitestechnikahoz, igy a hegeszteshez is, annyit tudok, rola, hogy javithato megfelelo eszkoz hatterrel. Csaupan egy dolgot szeretnek hozzatenni: en is meguntam a javitgatast, es vettem boltban konzolt (utangyartit, mert origint, mar nem lehet) ; na a furatok nem egyeztek a gyujtaskapcsolohoz, es az orak ugy lotyogtek benne, mint harangban a nyelv....na ekkor vittem harmadszorra hegesztetni, es (legutoljara lekopogom, jol csinaltak meg) mar 6 eve tart :-)
sorszám: 15790 (63068)
(előzmény: Keats, 2006-10-03 21:03:40)

 
 
Sycora
válasz erre | email2006-10-03 21:56:21
hi most újítok fel egy 150-es Trophyt festés minden. A főtengelyen lévő fogaskerék nem akar lejönni. van valami biztosítása vagy csak csapágylehúzóval essek neki?
sorszám: 15789 (63065)

 
 
Georgie
válasz erre | email2006-10-03 21:50:02
Haikó skacok. Kérdésem a következő lenne, hogyan érdemes nekikezdeni a kuplung feljavításának, mert a gondom a következő... ETZ 150, ezt az elején tisztázom. A bowden eleve rövidebb (simsonhoz való) és még így sem emel ki rendesen. A hátsó kereket már üres fokozatban is forgatja, ha pedig 1. fokozatban van, inkább lefullad, mintsem le lehessen fogni a kereket. Teljesen behúzott karral is rá lehet rugni, és nem csak leejti a berugókart. Az állító csavart már megtéptem rendesen. A sörét is a helyén van, mert eleve meg kellett toldani a rudazatot. Tehát ha valaki csinált már ilyet kérlek adjon tanácsot. Ha nagy leszek meghálálom, vagy megiszunk egy sört, ha találkozunk. Előre is köszi.
sorszám: 15788 (63064)

 
 
doki1231
válasz erre | email2006-10-03 21:41:46
Köszönöm!
sorszám: 15787 (63063)

 
 
válasz erre | email2006-10-03 21:39:02
kb 10-15 rugó! Elég drága mulatság sajnos4


mzzzz
sorszám: 15786 (63062)
(előzmény: doki1231, 2006-10-03 21:34:28)

 
 
doki1231
válasz erre | email2006-10-03 21:34:28
Hali!
A kérdésem az lenne, hogy mien árban van egy Etz benzintank?
sorszám: 15785 (63061)

 
 
válasz erre | email2006-10-03 21:12:22
Igen lehet! Ez tuti! Az etz-m előző gazdájánál letört ugyanúgy percelés közben és az is heggeesztve van.


mzzzz
sorszám: 15784 (63054)
(előzmény: charlie, 2006-10-03 19:26:38)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-10-03 21:09:29
Hy Romet!
Az a felni sérülésétől függ de lehet centírozni a felnit a küllőanyák meghúzásával v. kiengedésével!
Keats
U.I.:én is megcsináltam néhai kistézémen!
sorszám: 15783 (63052)
(előzmény: Romet, 2006-10-03 19:31:04)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-10-03 21:07:34
Hy z25z!
Nem egészen, ugyan az a fogyó(szál)elektródás gép kell hozzá csak asszem argonnal lehet meghegeszteni különleges elektródával és felmelegítve a műszerkonzolt mert az öntvény és csak így lehet megcsinálni jóra!
Keats
sorszám: 15782 (63051)
(előzmény: z25z, 2006-10-03 20:56:33)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-10-03 21:03:40
HY charlie!
Nem érdemes szórakozni vele ha van a közelben mz-s bolt mert 1070 ft az újfajta döntött konzol amiről sokkal jobban leolvashatók a műszerek!
Keats
sorszám: 15781 (63050)
(előzmény: charlie, 2006-10-03 19:26:38)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-10-03 20:56:33
viszont annyra a hegeszteshez nem ertek, mindig nalam tanultabbakra biztam, valami vedogazas (CO??) modszerrel lett javitva
sorszám: 15780 (63048)
(előzmény: z25z, 2006-10-03 20:53:54)

 
 
z25z
válasz erre | email2006-10-03 20:53:54
lehet, az enyem is tort mar 3-szor :-)))
sorszám: 15779 (63047)
(előzmény: charlie, 2006-10-03 19:26:38)

 
 
Romet
válasz erre | email2006-10-03 19:31:04
Szevasztok!

Tegnap éjjel az MZ-vel kifogtam egy kátyút 90-nél.Az első kerékben lett egy nyolcas.Lehet ezt valahol javittatni?Centirozni?
sorszám: 15778 (63038)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-10-03 19:26:38
Szeretném megkérdezni hogy az órafoglalatot ami öntött aluminium asszem azt lehet hegeszteni vagy valami mert haveromnak eltört miközbe megperecelt és letört a fordulatszámmérője .

ELÖRE IS KÖSSZ
sorszám: 15777 (63037)

 
 
válasz erre | email2006-10-03 19:06:52
hű, ba..a meg! Lehet valami orosz export volt. :D


mzzzz
sorszám: 15776 (63035)
(előzmény: chevy001, 2006-10-03 19:00:29)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-10-03 19:00:29
Te nem tudtad, h létezik japán szocimotor :D
sorszám: 15775 (63031)

 
 
válasz erre | email2006-10-03 18:56:32
Értem én a szocimotorok között, mivel ilyen oldalon nem Suzukiról és egyéb ,,japán csodákról" szoktam irogatni! De szóljatok ha ez egy japán szocimotoros oldal....


mzzzz
sorszám: 15774 (63030)
(előzmény: Kobra1, 2006-10-03 13:04:54)

 
 
marcee
válasz erre | email2006-10-03 18:52:46
7000-nél már nem dübörög a tz, inkább visít. :D
sorszám: 15773 (63028)
(előzmény: Sasa 666, 2006-10-03 17:57:49)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2006-10-03 18:50:17
Hali!

Már hogy a témához hozzászóljak, a kis 50 ccm s gyorsasági motorokat is komálják...ill nézegetik. De mit akarnak azokkal a fostalicskákkal, 2 haverom most vett 50 es speed motort, de mind2 xar... Egy Derbi, s egy Aprilia...
Én akkor is maradok a simson, s mostmár az MZ k nél, mivel 2 hete én is MZ tulaj lettem. :D

Üdv.: Szabbensz
sorszám: 15772 (63027)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-10-03 18:48:57
jaja
sorszám: 15771 (63026)
(előzmény: rebel56, 2006-10-03 18:43:14)

 
 
rebel56
válasz erre | email2006-10-03 18:43:14
Akkor nincs más, GSXR-t kell venni, hogy bukjanak a csajok. ;) De hosszú távon jobb inkább olyat keresni, aki nem a motort nézi. Sokan vannak azért ilyenek is.
És ha MZ-vel szeded fel, legalább biztos lehetsz benne, hogy nem az anyagiakra hajt. Ebből a szemszögből ez az egyik legjobb csajozós motor. :)
sorszám: 15770 (63025)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-10-03 18:27:46
sportb se mindegy nekik. GSXR az isten
:(
sorszám: 15769 (63023)
(előzmény: Sasa 666, 2006-10-03 17:57:49)

 
 
Sasa 666
válasz erre | email2006-10-03 17:57:49
És azt várod, hogy a jó csajok behaljanak a tézéd dübörgő, öblös hangjától?! :D
Viccet félre téve a mai csajok nagyon kis százaléka veszi figyelembe a "olcsóbb" motoro(so)kat. Általában a 600+ ccm-es sport vagy chopper/cruiser-ekért vannak oda... Ez van sajnos.
Jó, néha engem is megnéznek, amikor a 250est powerslide-dal teszem kanyarba... :)
sorszám: 15768 (63022)
(előzmény: Vinutta, 2006-10-03 16:27:21)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-10-03 16:32:46
Csak 250-es motorral szabad indulni?

Én már nagyon megszoktam a TZ-met, azért kérdem és mondjuk egy 125-150-es kategóriában szivesen kipróbálnám magam :)

Felújított hajtókar van a motorban, 1500 kilóméterrel, meg kisipari dugó, mert nem kaptam jobbat a környéken.

Vince
sorszám: 15767 (63007)
(előzmény: bambi99, 2006-10-02 22:27:04)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-10-03 16:30:44
Ahhoz képest, hogy a Chopperek meg már 2500-nál letépik a fejedet, viszont pörgősek..

Ez tényleg relatív. Eléggé kell a "nagy" fordulat a TZ-knek, hogy menjenek rendesen!

Vicne
sorszám: 15766 (63006)
(előzmény: Kobra1, 2006-10-03 13:04:54)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-10-03 16:27:21
Csatlakozom!

Nekem 150-es TZ-m van, most lett felújítva, és úgy 4,5 körül eszik, pedig Mzzzz megmondhatja, hogy járok vele :)

Én is azt mondom, hogy 6000-ig kutya baja, én néha belepörgrtem a 7000be, ha valami jó csaj megy az utcán, de amúgy felesleges, mert lassan pörög tovább 6000től és nyírja is bőven a főtengelyedet!

Somebodyt meg nem kell oltogatni;), szerintem rájött azóta Ő is, hogy nem tuti nyerő az ötlete, meg hogy segíteni akarunk :)

Vince

sorszám: 15765 (63004)

 
 
Vinutta
válasz erre | email2006-10-03 16:20:35
Szerintem ha miondenképp tuningot akarsz, akkor kapd ki a főtengelyt, tetessél rá soknkánként 3 furatot, abba parafadufgót, úgy jobban fogja kapni a fordulatot, meg jobban ki fog pörögni
A hengerfej leszedetést azért nem ajánlom, mert szétveri a főtengelyedet a dugó.

Vince
sorszám: 15764 (63003)
(elözmény: Soma69, 2006-10-02 20:15:17)

 
 
Soma69
válasz erre | email2006-10-03 15:10:43
Én is pont ezt akartam mondani. Mint minden, ez a pörgősség is relatív. No meg hoyg miylen gépnek miylen fordulat nem árt, az attól függ, mire tervezték ill méretezték az erőforrást.
sorszám: 15763 (63000)
(előzmény: Szysz, 2006-10-03 14:59:40)

 
 
Laszan358
válasz erre | email2006-10-03 15:00:50
Sziasztok!


Ma láttam a (Biatorbágy-Páty) úton lévő MÉH telepen egy komplett ETZ 250 blokkot. Nagyon egyedi és igényes darab.
(Próbáltam meg venni, de nem eladó.)(gondolom már tudják, hogy jóval többet ér, mint a súlya)Van rajta - a henger és a karbi között -
szívó membrán, a hengert pedig vízhűtésesre alakították. A blokkot a vázból valaki egyszerűen kitépte/törte, de csak a felfüggesztő vasak mentek tönkre, az alu ép. A motorszám: 1068058.
Ha valaki ráismer benne a sajátjára, szerintem siessen, mert tutti, hogy nem lesz már ott sokáig.
(Csak azért írtam meg ezt a levelet, mert, nem hiszem, hogy a jogos tulaj a méhben tette volna pénzzé ezt a tényleg csodás darabot.)
sorszám: 15762 (62999)

 
 
Szysz
válasz erre | email2006-10-03 14:59:40
Egy pannóniához, vagy egy 250-jawahoz képest viszont pörgős.
sorszám: 15761 (62998)
(előzmény: Kobra1, 2006-10-03 13:04:54)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-10-03 13:04:54
Én pörgösnek a Banditot ,vagy a mitot, vagy bármilyen más japán csodát mondanék ,de mz -t biztosan nem... percenkénti max.5000 fordulat az nem sok egy motorkerékpárnak.
sorszám: 15760 (62994)

 
 
shamen
válasz erre | email2006-10-02 23:29:43
Hát kössd a gyújtáskapcsolóra. Az majdnem az akkumulátor, csak éppen a kapcsoló "kapcsolt" oldalán.
Bár kicsit furcsállom, hogy az aksin és a helyzetjelzőn más értéket jelzett. Hiszen mindössze két kapcsoló van közbeiktatva ( esetleg egy biztosíték ). Ha jók a kapcsolóid és a biztosítékok, akkor érzékelhető feszültségveszteség nélkül kellene eljutni a delejnek a fogyasztóhoz.

Mindkét esetben a bekapcsolt fogyasztó mellett próbáltad?
sorszám: 15759 (62988)
(elözmény: Soma69, 2006-10-02 19:26:02)

 
 
bambi99
válasz erre | email2006-10-02 22:27:04
Nem indulok,hanem rendezem.Tilos a piszkálás,és a 90% utángyártott hajtókarral,és dugóval mennek.Általában a cuccok bírják,Kivéve Kérit,az szeret szerelni:-)
sorszám: 15758 (62986)
(elözmény: Soma69, 2006-10-02 20:23:43)

 
 
osztro
válasz erre | email2006-10-02 22:15:59
Ezt remélem csak poénak szántad:D:D:D:D
sorszám: 15757 (62985)

 
 
válasz erre | email2006-10-02 21:00:49
CHARLIE!

Az Mz magas fordulataon adja le erejét! Eleve elég pörgős gépek! De néha azért nem árt kicsit megmozgatni az ,,istállót" ! :-)))))


mzzzz
sorszám: 15756 (62979)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-10-02 20:49:38
Értem LÁTOD SOMEBODY ÉN LASSAN EGY ÉVE VAGYOK ENNEK A CSALÁDNAK A TAGJA ÉS LÁTOD FELVETETTEM EGY TÉMÁT ÉS EGYBŐL MINDENKI LEIRJA A POÉZISEIT (TÖRTÉNETEIT). MI HA EZ NEM SEGITŐ KÉSZSÉG .

NAGYON KÖSZÖNÖM AZ INFOKAT KEDVES BARÁTAIM . :)
sorszám: 15755 (62978)
(előzmény: Keri, 2006-10-02 20:38:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-10-02 20:38:56
Igen én is szoktam ilyen alacsony fordulaton használni a motort, de csak akkor amikor ráérek :)))
Nade ne aggódj, 6000-g kényelmesen bírja, felette meg már nincs benne erő ezért nem is szokás pörgetni.

Pörgetés téma: Csapágyboltban azt mondták nekem, katalógusból kinézve, hogy a főtengely szimeringek 7000ig bírják a fordulatot. Valami másfajta anyagból gyártanak olyat ami bírja a nagyobb fordulatot (már elfelejtettem) de ez forgásirányos és csak rendelésre van és a legtöbb csapágyboltban nem is foglalkoztak vele.

Csak azért jutott eszembe mert a Hondámnak nagyon gyorsan elkezd mindig ereszteni a szimeringje, (10ezret forog) aztán most kellet megtudnom, hogy amit eddig rámsóztak az mind ilyen alap szimering volt, mert függetlenül hogy milyen színü egyik sem birja hivatalosan ezt a fordulatot.
sorszám: 15754 (62977)
(elözmény: Soma69, 2006-10-02 19:38:47)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-10-02 20:33:43
Aha sztem se sok ahhoz képest hogy az agyonreszelt 90 es ccm es simok esznek 3.4-4 et azt max 13 ló meg max 90 - 100 at mennek szerintem se sok
sorszám: 15753 (62975)
(előzmény: soldier84, 2006-10-02 20:30:19)

 
 
soldier84
válasz erre | email2006-10-02 20:30:19
Az nem is annyira gáz. Többre gondoltam. Az enyém úgy is bekapja a szűk ötöt hogy nagyon ritkán pörgetem 5000ig. ált 4500ig "kinzom". De csak azért addig mert van a fötengelyemnek van némi nem odaillő hangja:-(! De jön a tél és a felújítás.
sorszám: 15752 (62974)
(elözmény: Soma69, 2006-10-02 20:26:23)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-10-02 20:28:13
Értem megnyugodtam :)
sorszám: 15751 (62973)
(elözmény: Soma69, 2006-10-02 20:24:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-10-02 20:26:43
azért a szocimotor mindig is a sufni buherárol foggszólni szerintem, persze azt is lehet ésszel csinálni
sorszám: 15750 (62971)
(elözmény: Soma69, 2006-10-02 15:36:49)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu