:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
bocs, de olyannak aki totálhülye az elektromossághoz nem lehet írásban segíteni.
De szerencsére az MZ gyár gondolt az ilyenekre is:
http://szocimotoros.hu/download/etz12v.jpg
Kb anyit kellene csinálnod, hogy a generátort, fesszabot, akkut, gyújtótrafót és gyújtáskapcsolót összekötöd a rajznak megfelelően, a többit kihagyhatod.
Tropyt nem ismerem, de ha olyan mint a TS akkor csapágylehúzóval le kell jönnie.
nem emel ki??? általában az a gond, hogy csúszik.
Lehet, hogy már a tengely végéről lelezult a kuplung kosár. Én mindenképpen szétszedném (nem bonyolult) és megnézném mert nagy károkat tud okozni. Az hogy rövidíted a bowdent, meg hosszabítod a rudat, az csak tuneti kezelés. Szóval szesd szét pucol ki a károsodott lamellákat, alkatrészeket cseréld, összerakod rendesen, (biztosító lemezt cseréld ki) feltöltöd normális MZ-be való gagyi olajjal, de nem ám drága minőségivel mert azt nem szereti :) aztán jó lesz az.
argon az, nem CO ráadásúl azzal sem lehet, csak speciális alu hegesztőgéppel. Nekem van argonos hegesztőm, de sajna aluhoz ez sem jó, ahoz még 200ezret rá kéne tennem az árára. Mondjuk van alu bevonatos pálca, azzal lehet hegeszteni hagyományos hegesztővel, de az is drága, írtó nehéz vele és nem lesz szép. Szóval nincs mit tenni, el kell vinni egy aluhegesztő mesterhez (általában a HF javító műhelyek ilyenek, mivel hegesztik a hengerfejet) vagy azt kell csinálni mint én...mindent rozsdamentes acélból csinálok, mert azt álomszépen lehet hegeszteni argonnal :)
szerintem nem...csak a pénzre éhes plázatyúkok, de azok jobb is ha nem figyelnek rám, mert macerás lekoptatni egy csajt. Én motoroztattam hosszúcombú, szép, szőke titkárnőt Simsonnal :))) bár szerintem a csajozás nem motoron múlik, hanem az emberen. Régen rossz, ha csak egy drága motor bírtoklásával tudsz felizgatni egy lányt :)
250-es ETZ kupa lévén nem lehet 150-essel indulni :) kicsit sportszerütlen is lenne ha te kisebb motoral jönnél :)
Na meg a teljesen más motor veszélyes lehet egy ilyen erős mezőnyben ahogy volt is példa balesetre amikor a háboru elötti motorokat együtt indították velünk.
De sajnos még az sem biztos hogy lesz e még :(
Ha csak kipróbálni akarod magad, akkor minden pályának vannak motoros nyilt napjai. Javaslom inkább a gokart pályákat preferáld, mert azon lehet élvezetesen motorozni egy kis TZ-vel.
Ha valaki tud segíteni akkor úgy írja mint egy hülyének. :)) Tehát a kondi szálját kösd a ....-ra te marha!
Vagy a mágnesekről ide megy a szál. :))
Köszike.
Ha valaki tud segíteni akkor úgy írja mint egy hülyének. :)) Tehát a kondi szálját kösd a ....-ra te marha!
Vagy a mágnesekről ide megy a szál. :))
Köszike.
Szasztok srácok!
Egy kérésem lenne. Kint vagyok a világ végén, magyarországtól 3OOOkm-re. Szereztem két szetrombolt mz-t, és most a kettőből egyet pofozok össze. Mindent meg tudok csinálni, de az elektronikát rühellem. Egy egyszerű rajz kellene vagy leírás hogy hogy tudnám megoldani hogy csak töltésem legyen, meg a motor is járjon.
Nem kell semmi világítás, vagy index, vagy extra.
Előre is köszi a segítséget.
Sziasztok
Keats! Biztos vagyok benne, hogy jobban ertesz hozza, mint irtam tok hulye vagyok a rogzitestechnikahoz, igy a hegeszteshez is, annyit tudok, rola, hogy javithato megfelelo eszkoz hatterrel. Csaupan egy dolgot szeretnek hozzatenni: en is meguntam a javitgatast, es vettem boltban konzolt (utangyartit, mert origint, mar nem lehet) ; na a furatok nem egyeztek a gyujtaskapcsolohoz, es az orak ugy lotyogtek benne, mint harangban a nyelv....na ekkor vittem harmadszorra hegesztetni, es (legutoljara lekopogom, jol csinaltak meg) mar 6 eve tart :-)
hi most újítok fel egy 150-es Trophyt festés minden. A főtengelyen lévő fogaskerék nem akar lejönni. van valami biztosítása vagy csak csapágylehúzóval essek neki?
Haikó skacok. Kérdésem a következő lenne, hogyan érdemes nekikezdeni a kuplung feljavításának, mert a gondom a következő... ETZ 150, ezt az elején tisztázom. A bowden eleve rövidebb (simsonhoz való) és még így sem emel ki rendesen. A hátsó kereket már üres fokozatban is forgatja, ha pedig 1. fokozatban van, inkább lefullad, mintsem le lehessen fogni a kereket. Teljesen behúzott karral is rá lehet rugni, és nem csak leejti a berugókart. Az állító csavart már megtéptem rendesen. A sörét is a helyén van, mert eleve meg kellett toldani a rudazatot. Tehát ha valaki csinált már ilyet kérlek adjon tanácsot. Ha nagy leszek meghálálom, vagy megiszunk egy sört, ha találkozunk. Előre is köszi.
kb 10-15 rugó! Elég drága mulatság sajnos4
mzzzz
Hali!
A kérdésem az lenne, hogy mien árban van egy Etz benzintank?
Igen lehet! Ez tuti! Az etz-m előző gazdájánál letört ugyanúgy percelés közben és az is heggeesztve van.
mzzzz
Hy Romet!
Az a felni sérülésétől függ de lehet centírozni a felnit a küllőanyák meghúzásával v. kiengedésével!
Keats
U.I.:én is megcsináltam néhai kistézémen!
Hy z25z!
Nem egészen, ugyan az a fogyó(szál)elektródás gép kell hozzá csak asszem argonnal lehet meghegeszteni különleges elektródával és felmelegítve a műszerkonzolt mert az öntvény és csak így lehet megcsinálni jóra!
Keats
HY charlie!
Nem érdemes szórakozni vele ha van a közelben mz-s bolt mert 1070 ft az újfajta döntött konzol amiről sokkal jobban leolvashatók a műszerek!
Keats
viszont annyra a hegeszteshez nem ertek, mindig nalam tanultabbakra biztam, valami vedogazas (CO??) modszerrel lett javitva
lehet, az enyem is tort mar 3-szor :-)))
Szevasztok!
Tegnap éjjel az MZ-vel kifogtam egy kátyút 90-nél.Az első kerékben lett egy nyolcas.Lehet ezt valahol javittatni?Centirozni?
Szeretném megkérdezni hogy az órafoglalatot ami öntött aluminium asszem azt lehet hegeszteni vagy valami mert haveromnak eltört miközbe megperecelt és letört a fordulatszámmérője .
ELÖRE IS KÖSSZ
hű, ba..a meg! Lehet valami orosz export volt. :D
mzzzz
Te nem tudtad, h létezik japán szocimotor :D
Értem én a szocimotorok között, mivel ilyen oldalon nem Suzukiról és egyéb ,,japán csodákról" szoktam irogatni! De szóljatok ha ez egy japán szocimotoros oldal....
mzzzz
7000-nél már nem dübörög a tz, inkább visít. :D
Hali!
Már hogy a témához hozzászóljak, a kis 50 ccm s gyorsasági motorokat is komálják...ill nézegetik. De mit akarnak azokkal a fostalicskákkal, 2 haverom most vett 50 es speed motort, de mind2 xar... Egy Derbi, s egy Aprilia...
Én akkor is maradok a simson, s mostmár az MZ k nél, mivel 2 hete én is MZ tulaj lettem. :D
Üdv.: Szabbensz
Akkor nincs más, GSXR-t kell venni, hogy bukjanak a csajok. ;) De hosszú távon jobb inkább olyat keresni, aki nem a motort nézi. Sokan vannak azért ilyenek is.
És ha MZ-vel szeded fel, legalább biztos lehetsz benne, hogy nem az anyagiakra hajt. Ebből a szemszögből ez az egyik legjobb csajozós motor. :)
sportb se mindegy nekik. GSXR az isten
:(
És azt várod, hogy a jó csajok behaljanak a tézéd dübörgő, öblös hangjától?! :D
Viccet félre téve a mai csajok nagyon kis százaléka veszi figyelembe a "olcsóbb" motoro(so)kat. Általában a 600+ ccm-es sport vagy chopper/cruiser-ekért vannak oda... Ez van sajnos.
Jó, néha engem is megnéznek, amikor a 250est powerslide-dal teszem kanyarba... :)
Csak 250-es motorral szabad indulni?
Én már nagyon megszoktam a TZ-met, azért kérdem és mondjuk egy 125-150-es kategóriában szivesen kipróbálnám magam :)
Felújított hajtókar van a motorban, 1500 kilóméterrel, meg kisipari dugó, mert nem kaptam jobbat a környéken.
Vince
Ahhoz képest, hogy a Chopperek meg már 2500-nál letépik a fejedet, viszont pörgősek..
Ez tényleg relatív. Eléggé kell a "nagy" fordulat a TZ-knek, hogy menjenek rendesen!
Vicne
Csatlakozom!
Nekem 150-es TZ-m van, most lett felújítva, és úgy 4,5 körül eszik, pedig Mzzzz megmondhatja, hogy járok vele :)
Én is azt mondom, hogy 6000-ig kutya baja, én néha belepörgrtem a 7000be, ha valami jó csaj megy az utcán, de amúgy felesleges, mert lassan pörög tovább 6000től és nyírja is bőven a főtengelyedet!
Somebodyt meg nem kell oltogatni;), szerintem rájött azóta Ő is, hogy nem tuti nyerő az ötlete, meg hogy segíteni akarunk :)
Vince
Szerintem ha miondenképp tuningot akarsz, akkor kapd ki a főtengelyt, tetessél rá soknkánként 3 furatot, abba parafadufgót, úgy jobban fogja kapni a fordulatot, meg jobban ki fog pörögni
A hengerfej leszedetést azért nem ajánlom, mert szétveri a főtengelyedet a dugó.
Vince
Én is pont ezt akartam mondani. Mint minden, ez a pörgősség is relatív. No meg hoyg miylen gépnek miylen fordulat nem árt, az attól függ, mire tervezték ill méretezték az erőforrást.
Sziasztok!
Ma láttam a (Biatorbágy-Páty) úton lévő MÉH telepen egy komplett ETZ 250 blokkot. Nagyon egyedi és igényes darab.
(Próbáltam meg venni, de nem eladó.)(gondolom már tudják, hogy jóval többet ér, mint a súlya)Van rajta - a henger és a karbi között -
szívó membrán, a hengert pedig vízhűtésesre alakították. A blokkot a vázból valaki egyszerűen kitépte/törte, de csak a felfüggesztő vasak mentek tönkre, az alu ép. A motorszám: 1068058.
Ha valaki ráismer benne a sajátjára, szerintem siessen, mert tutti, hogy nem lesz már ott sokáig.
(Csak azért írtam meg ezt a levelet, mert, nem hiszem, hogy a jogos tulaj a méhben tette volna pénzzé ezt a tényleg csodás darabot.)
Egy pannóniához, vagy egy 250-jawahoz képest viszont pörgős.
Én pörgösnek a Banditot ,vagy a mitot, vagy bármilyen más japán csodát mondanék ,de mz -t biztosan nem... percenkénti max.5000 fordulat az nem sok egy motorkerékpárnak.
Hát kössd a gyújtáskapcsolóra. Az majdnem az akkumulátor, csak éppen a kapcsoló "kapcsolt" oldalán.
Bár kicsit furcsállom, hogy az aksin és a helyzetjelzőn más értéket jelzett. Hiszen mindössze két kapcsoló van közbeiktatva ( esetleg egy biztosíték ). Ha jók a kapcsolóid és a biztosítékok, akkor érzékelhető feszültségveszteség nélkül kellene eljutni a delejnek a fogyasztóhoz.
Mindkét esetben a bekapcsolt fogyasztó mellett próbáltad?
Nem indulok,hanem rendezem.Tilos a piszkálás,és a 90% utángyártott hajtókarral,és dugóval mennek.Általában a cuccok bírják,Kivéve Kérit,az szeret szerelni:-)
Ezt remélem csak poénak szántad:D:D:D:D
CHARLIE!
Az Mz magas fordulataon adja le erejét! Eleve elég pörgős gépek! De néha azért nem árt kicsit megmozgatni az ,,istállót" ! :-)))))
mzzzz
Értem LÁTOD SOMEBODY ÉN LASSAN EGY ÉVE VAGYOK ENNEK A CSALÁDNAK A TAGJA ÉS LÁTOD FELVETETTEM EGY TÉMÁT ÉS EGYBŐL MINDENKI LEIRJA A POÉZISEIT (TÖRTÉNETEIT). MI HA EZ NEM SEGITŐ KÉSZSÉG .
NAGYON KÖSZÖNÖM AZ INFOKAT KEDVES BARÁTAIM . :)
Igen én is szoktam ilyen alacsony fordulaton használni a motort, de csak akkor amikor ráérek :)))
Nade ne aggódj, 6000-g kényelmesen bírja, felette meg már nincs benne erő ezért nem is szokás pörgetni.
Pörgetés téma: Csapágyboltban azt mondták nekem, katalógusból kinézve, hogy a főtengely szimeringek 7000ig bírják a fordulatot. Valami másfajta anyagból gyártanak olyat ami bírja a nagyobb fordulatot (már elfelejtettem) de ez forgásirányos és csak rendelésre van és a legtöbb csapágyboltban nem is foglalkoztak vele.
Csak azért jutott eszembe mert a Hondámnak nagyon gyorsan elkezd mindig ereszteni a szimeringje, (10ezret forog) aztán most kellet megtudnom, hogy amit eddig rámsóztak az mind ilyen alap szimering volt, mert függetlenül hogy milyen színü egyik sem birja hivatalosan ezt a fordulatot.
Aha sztem se sok ahhoz képest hogy az agyonreszelt 90 es ccm es simok esznek 3.4-4 et azt max 13 ló meg max 90 - 100 at mennek szerintem se sok
Az nem is annyira gáz. Többre gondoltam. Az enyém úgy is bekapja a szűk ötöt hogy nagyon ritkán pörgetem 5000ig. ált 4500ig "kinzom". De csak azért addig mert van a fötengelyemnek van némi nem odaillő hangja:-(! De jön a tél és a felújítás.
azért a szocimotor mindig is a sufni buherárol foggszólni szerintem, persze azt is lehet ésszel csinálni
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|