hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. szeptember 22. hétfö 
Móric

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2013-06-23 12:18:55
Te most a főfúvókáról beszélsz?
Mert én az alapjáratit mondom, az ennél jóval kisebb szokott lenni.

Szívató. Úgy hogy kicseréled a gumit és ha megjavul akkor az volt.
Meg is szívhatod a csövét ami a karbi sarkánál lóg be, de a benzinnek rossz az íze.
sorszám: 45772 (139393)
(előzmény: Coin, 2013-06-23 11:55:12)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-06-23 11:55:12
Alapbol 0,9 es valo bele, tettem bele egy 7est és nagyon szuper volt.. Betutam állítani, de qmikor elakartam vele indulni, durrogott hiába húztam neki nem ment.. Mintha egyszer kapott volna egyszer nem. A szivató guminak a széle töredezett, az lehet baj? Hogy tudnám megnézni?
sorszám: 45771 (139392)
(előzmény: Keri, 2013-06-23 10:47:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-23 10:47:52
Valahol ömlik bele a benzin, pl, a szívatónál, vagy az alapjárati fúvóka túl nagy.
sorszám: 45770 (139391)
(előzmény: Coin, 2013-06-23 10:44:20)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-06-23 10:44:20
Sziasztok, egy mz tsem van és az a gondom hogy amikor a levegőcsavart állítom, tekerem kifele, és mindig.növekszik az alapjárat. Akár mennyire kitekerem csak növekszik, de ha teljesen kiveszem akkor leesik az alapjárat. Ha csak egy kicsit beketeker megint felmegy. Mitől van ez? Szerintem nem jó így hogy szinte teljesen kivan tekerve.
sorszám: 45769 (139390)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2013-06-21 07:40:41
Erről az utadról nem is szóltál!!
sorszám: 45768 (139373)
(előzmény: Teknőc, 2013-06-20 20:19:16)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-06-20 20:32:57
Én éjszakapárti voltam, de most majdnem énis azt mondom, pedig kint a földeken a 35 fok se kutya mostanság...
sorszám: 45767 (139370)
(előzmény: Teknőc, 2013-06-20 20:19:16)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-06-20 20:19:16
Mostanság nem éjszakázom.
Csak 4-kor kellek. Így jobb.;).
Nos, sajnálom, de lehet hogy hétvégén Békésben leszek, segíteni. Piheni majd a sírban. Máshol nem lehet. Ez így van.
Békésbe motorral szeretnék menni, s mint mindig, Szentesen át.(90 km a táv) Persze, ha másképp nem lesz. Asszoonyka.. De majd hívj fel inkább.Jobb megoldás lesz az.
Teknőc
sorszám: 45766 (139369)
(előzmény: szsrobert, 2013-06-20 17:28:07)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-06-20 17:28:07
Jó pihenést!(Ha sikerül ebben a hőségben..)
Az iccaka nem nekem való. Előtte se nagyon lehet érdemi fizikai tevékenységet végezni, plusz 3-4 óra pihi, utána nappal is hulla a jómunkásember...pedig tennivaló lenne sok.
De még a pihenőnap se pihenős..
sorszám: 45765 (139368)
(előzmény: Teknőc, 2013-06-19 16:52:13)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-06-20 17:24:48
"véletlenül én fogadtam a melóhelyen"
Nem gyenge játéka a Sorsnak. :-)
Hétvégén is meló, újra 7 napos málenkij robot.
Legalább egy venti lenne, hogy éjszaka ne rohadjak meg, ha már nappal elkerülhetelen... :-(
Sztem vmikor összefutunk Szegeden, mikor "Szita Volánnal" "átmotorozok"...
Se Simsonozni, se MZ-zni...hiányérzetem van, hiányzik az E85-ös kipufofógáz-illat. :-)
sorszám: 45764 (139367)
(előzmény: Teknőc, 2013-06-19 16:51:25)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-06-19 16:52:13
Megyek is alukálni...Szia!
Teknőc
sorszám: 45763 (139358)
(előzmény: Teknőc, 2013-06-19 16:51:25)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-06-19 16:51:25
Én se tudtam szólni, ma is szabadnapos voltam, de szolgálati helyen...:(
Szia!
Jól tudom, miről beszélsz,-nagyon tudom. Kupival, egy másik mz-és haverral is hiába beszéltünk találkozót évek óta, egyszer sikerült: szolgálati út neki, véletlenül én fogadtam a melóhelyen..Puff neki! DDDD
Ezért mondom, majd ha erre jársz,...;)
-Vagy hétvége neked?
Teknőc
sorszám: 45762 (139357)
(előzmény: szsrobert, 2013-06-19 07:58:07)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-06-19 07:58:07
Szia Teknőc!

Már annak is örülnék, ha találkoznánk, és csak itt Szentesen kerülnénk 1000ml-es kört a tesztútvonalamon. Szólok, mikor lesz tuti biztos szsbadnapom. Most is 7 napot nyomtam folyamatosan, a szabadnapokra is be-berántanak(pedig tanulni is kellene). Így szervezni pontosan nem tudok, becsapni meg nem akarlak. Volt, hogy 4 órával előtte szóltak. Érjek be vidékről...1 órám volt elkészülni, eljutni a buszmegállóba. Most még jött a meleg is...
sorszám: 45761 (139356)
(előzmény: Teknőc, 2013-06-17 20:44:29)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-06-18 17:52:53
Nem mellesleg a TS is most a műhelyben van, meg fékje sincs...
sorszám: 45760 (139351)
(előzmény: VGGábor, 2013-06-18 17:40:27)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-06-18 17:40:27
Esélytelen, elkezdtem dolgozni, amíg tart 1-1 napok vannak csak szabadon. Egyet vasárnapra veszek ki pihenni.
sorszám: 45759 (139350)
(előzmény: Teknőc, 2013-06-18 04:27:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-18 14:50:27
Túl feszesre állították a láncot vagy estek vele.

Ezt az alkatrészt azért nem szokták elrontani :)

Az szokott lenni, hogy az utángyártott vékonyabb lemezből van. Nem hiszem hogy gond lenne ebből, de a pályázós ETZ-n kettőt összehegesztettünk, így már atom stabil.

Ki kell vágni a csövet, rátenni egy másikra és ~2 centinként megvarni ívvel, majd Hammerite vagy hasonló masszív kültéri festékkel lefesteni, hogy ne rohadjon.
sorszám: 45758 (139348)
(előzmény: Joco_etz, 2013-06-18 14:04:16)

 
 
Ze78
válasz erre | email2013-06-18 14:17:34
Egy ismerősöm ETZ-jében most van
82 Ezer Km! A blokk még nem volt bontva! Újonnan vette és 80-90 között járt vele mindig. Gyári dugó henger, minden. És a hangja sem rossz még.
sorszám: 45757 (139347)
(előzmény: Keri, 2013-06-18 08:55:53)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2013-06-18 14:04:16
Ja még egy dolgot elfelejtettem.:) A blokktartó bakok elferdülése mennyire számít komoly problémának? Ha kicserélem őket mire érdemes figyelni?
sorszám: 45756 (139346)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2013-06-18 14:01:02
Hát köszönöm a választ, elgondolkodtató. Eléggé lutrinak tűnik így a bolt, úgyhogy inkább körbenézek a bontóknál, hátha akad hasonló árú gyári.


sorszám: 45755 (139345)
(előzmény: Keri, 2013-06-18 12:52:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-18 12:52:30
Állapottól függően igen.
Persze van az a kopottsága a gyárinak amikor nem éri meg átrakni, de alapvetően a gyári szinte minden esetben jobb eredményt adott.

pl. a keverő cső elég elnagyolt szokott lenni az utángyártottban, az pedig nagyban befolyásolja a kezelhetőséget és fogyasztást.
Fúvókáknak szinte mindegy, az csak egy méretezett luk, de furatkaliberrel megnézheted, mert előfordulhat ott is pontatlanság.

A súber kopását is lehet javítani, persze nem állítom hogy olcsó mulatság, mert egy régi vágású esztergályos szaki kell hozzá, ami már kihaló félben lévő létforma.

Én mondjuk magamnak meg tudom csinálni, de épp elég szívással jár, hogy ne akarjak ilyet másnak is csinálni (mielőtt megkérdezed) :D
sorszám: 45754 (139343)
(előzmény: Joco_etz, 2013-06-18 12:15:17)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2013-06-18 12:15:17
A csörgést szeretném megszüntetni, kb 1 mm játék is lehet a ház és a súber között, feltételezem a fals levegő is tehet a fogyasztásnövekedésről. Jó igaz az 5 liter sokak szerint elfogadható a nagy tz-nél...A gyári alkatrészek átpakolása alatt a fúvókák és a két állítócsavar cseréjét érted?
sorszám: 45753 (139342)
(előzmény: Keri, 2013-06-18 09:48:30)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2013-06-18 10:26:06
Jawaból csak mustangom volt, 2 évig, egyszer kellett a kuplungját csinálni az elég gáz volt, mert zégergyűrű tartja a rugókat, volt káromkodás. :D

Azonkívül Babettám volt de csak megcsináltam és eladtam mind a kettőt, azt se volt jó szerelni.

Én is a pontosságra akartam utalni főleg.
sorszám: 45752 (139341)
(előzmény: Keri, 2013-06-18 08:55:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-18 09:48:30
Márkát nem tudom, de kombinálva a régi karbi jó alkatrészeivel egész jót sikerült építeni belőle.

Öntvény minőségével végül is nem volt gond, de én inkább a gyárit újítom fel.
sorszám: 45751 (139340)
(előzmény: Joco_etz, 2013-06-18 09:20:22)

 
 
Joco_etz
válasz erre | email2013-06-18 09:20:22
Üdv!
Utángyártott karbikkal van valakinek tapasztalata? Ajánlottak igen olcsón egyet, Kent a márkája, gondolom taiwani.
sorszám: 45750 (139339)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-18 08:57:43
25ezret vígan el fog menni neked.
Nálam is elmegy 30 körül, pedig én nem kímélem.
sorszám: 45749 (139338)
(előzmény: Jaky16, 2013-06-17 23:38:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-18 08:55:53
Egyetértek. Gyári jó MZ, gondos karbantartás, kímélő használat mellet talán elmegy 100ezret.

Abban viszont nem értek egyet, hogy ne tervezték volna gondosan. Nézz meg egy Jawat :) jó motor, de ha szerelni kell, meg előjönnek a nyűgjei, azonnal rájössz, hogy mennyire jók voltak a Németek az MZ-vel :) Egyébként néhány dologban még az egyidős Hondámat is felül múlja konstrukciós szempontból. A különbség az, hogy a Hondánál legalább az alkatrész minőség és pontosság megvolt.
sorszám: 45748 (139337)
(előzmény: Jaky16, 2013-06-17 23:38:16)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-06-18 04:27:18
Igen, és válaszoltam is, meg néhány levelet körbe is küldtem....a Szögedieknek. ;)
VG, te akkor jössz Pcsaba szervezésére?;):)
Teknőc
sorszám: 45747 (139334)
(előzmény: pcsaba, 2013-06-17 21:19:36)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2013-06-17 23:38:16
hát nem tudom ha egy MZ elmegy 130 ezret az csak azért van mert egyrészt gyári, másrészt úgy használták, harmadrészt a konstrukcióból fakadóan elég nagy tűrést visel el, itt arra gondolok, hogy 1-1,5mm lógott a rosszul kihézagol főtengelyem, közel minden irányba(TS 150), és mégis bírta a 90es utazót, pedig megszakítós gyújtásom van...

szóval ha sokat elmegy az nem a gondos tervezésből és a jó minőségű alkatrészek miatt van...

a 250est most újítom fel a főtengely környékén minden új, csapágy szimering hajtókar, ha csak ezek a dolgok szolgálnának 25 ezret már elégedett lennék...
sorszám: 45746 (139333)
(előzmény: szsrobert, 2013-06-17 20:31:27)

 
 
Perec
válasz erre | email2013-06-17 22:45:47
Már beszéltem olyan sráccal akinek elment, de az gyári volt, nem generál utáni. Maga a blokk simán elmehet, minden alkatrész bírja benne a 100.000-t. A henger-dugótól sem lehetetlen, de 50.000-re is jócskán csappan a kompresszió, 100.000-re nem sok marad benne. Ettől még működhet, csak érdemesebb jóval előbb felújítani. Trabantnál is hasonló, sőt jobb a helyzet, ott kisebb a fordulat, nyomatékosabb blokk 600ccm-26ló.
sorszám: 45745 (139331)
(előzmény: szsrobert, 2013-06-17 20:31:27)

 
 
pcsaba
válasz erre | email2013-06-17 21:19:36
Helló! Megkaptad az emailt?
sorszám: 45744 (139327)
(előzmény: Teknőc, 2013-06-17 20:44:29)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-06-17 20:44:29
Szia Robi!
Még a mi túránk is hátra van, lesz belőle valami? Esetleg, Szerda reggel 8 óra? A megbeszélt helyszínen? Reggel 3 -kor visszanézek a válaszért!
Teknőc
sorszám: 45743 (139326)
(előzmény: szsrobert, 2013-06-17 20:31:27)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-06-17 20:31:27
Azt írják a totalbike.hu csörgős MZ cikknél a hozzászólások közt, hogy a nagy MZ 130000km-t is elmegy bontás nélkül, és a Trabantok 100000km felett.

Sikerült már valakinek?
sorszám: 45742 (139325)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-06-17 18:12:48
Most hogy nézem van rá esély h énis olyat kaptam, legalábbis árban hasonló volt...
sorszám: 45741 (139322)
(előzmény: Jaky16, 2013-06-17 14:31:45)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2013-06-17 18:10:57
Nekem a CKR-rel sincs baj, bírja, bár én nem is fullgázon hajtom az MZt, hogy akkora igénybevétele legyen ;)
sorszám: 45740 (139321)
(előzmény: Keri, 2013-06-16 22:29:36)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2013-06-17 14:31:45
Van német utángyártott, annyi különbség hogy ezen rajta vannak a gyári írások a belsejébe K20 meg ilyesmik, meg keményebb gyűrűket adna hozzá mint amit a bertához ambikához, én anno a lelkiismereten miatt vettem meg, talán csendesebb vele, de itt a fórumon többen járnak bertával, az is tökéletes bele.

Link:
http://e-motorparts.addel.hu/25439-mz-ts-150/454319-mz-ts-150-dugattyu-5650-kpl80-20172-d
sorszám: 45739 (139319)
(előzmény: csaprago, 2013-06-16 20:33:21)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-06-16 22:37:02
de ha erre akarsz túrázni, akkor szólhatsz Te is, és itt is kipróbálhatod.
Fiúk Kiskunmajsa, Szolnok, Debrecen útvonalon nem járkál valaki?
vennék egy etz-t de a benzin nagyon drága, vagy betársulásban is benne lennék felesben:)
sorszám: 45738 (139317)
(előzmény: KisTSávó, 2013-06-16 22:09:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-06-16 22:29:36
A magyar az jó minőségű.
A hajtókar a probléma inkább.
sorszám: 45737 (139316)
(előzmény: csaprago, 2013-06-16 20:33:21)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2013-06-16 22:09:32
Köszönöm szépen! Egyébként ha Nyíregyháza felé jársz az is jó mert Miskolcon tanulok de Kisvárdán lakom, ami meg Nyíregyhez van közel.
sorszám: 45736 (139315)
(előzmény: Troster07, 2013-06-16 21:45:52)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-06-16 21:51:49
Gyárit szerintem a mesében tudsz beszerezni, de a magyar Berta tökéletes, semmi baj nincs vele.Indiait NE!, tajwanit nem ismerem, de én se állok hozzá sok bizalommal. Szóval berta krómgyűrűvel, esetleg ha gazdag vagy Yoko hajtókar, prox tűgörgővel.
Vicces, de most jut erről eszembe, hogy mindenki azt gondolja, hogy a másiknak vajon milyen jó cuccok lehetnek benne, vagy a nagy túrázók milyen cuccokat használnak ezért mernek vele messzire elindulni. Később kiderül, hogy a "nagy" MZ-kben sincs semmi extra, néha én is meglepődök mikkel elmennek.Vannak telerakott zsannamannás Mz-k is és amikor kipróbálom, várom a nagy selymes járást, jó pörgést stb. aztán mégse esik le az állam.
Ez csak egy belső gondolat, és senkit nem akarok ezzel megsérteni, természetes, hogy én is szeretem a precíz motorokat, de a kevesebb néha több.
sorszám: 45735 (139314)
(előzmény: csaprago, 2013-06-16 20:33:21)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-06-16 21:45:52
A miskolci kanyarjaim alapvetően megszűntek de nővérem ott él és szoktam menni hozzá.Igen teljesen megegyezik egy gyári kipu kinézetével szuper minőségű rajta a króm is.Súlyra nem mértem de közel azonos súlyú a gyárival, tehát van benne anyag.Ha arra járok írni fogok előtte, és akkor arra fordulok vele.
sorszám: 45734 (139313)
(előzmény: KisTSávó, 2013-06-16 21:32:10)

 
 
KisTSávó
válasz erre | email2013-06-16 21:32:10
Ez a Bambi3 a katonai hangtompítós kipu? Mert mikor csináltattam a 300-ast nála akkor mondta, hogy készülőfélben van egy olyan ami külsőre az utángyárival megegyező, de a tompítója az a katonai másolata.
Egyébként ha jól emlékszem szoktál Miskolc felé is járni? Ha esetleg egyszer erre tévednél és van egy kis időd megnézném a szerkezetet :)
sorszám: 45733 (139312)
(előzmény: Troster07, 2013-06-16 16:50:29)

 
 
csaprago
válasz erre | email2013-06-16 20:33:21
Sziasztok!
Szeretném kérdezni, hogy Ts 150-eshez jó minőségű, vagy gyári dugattyút hol lehet beszerezni? A neten csak magyart meg indiait, vagy taiwanit találtam. De én csak jó minőséget akarok. Köszönöm a válaszokat!
sorszám: 45732 (139311)

 
 
pcsaba
válasz erre | email2013-06-16 19:20:10
Üdv! Tudtok ötletet hol lehet kapni kis Ts-be Yoko hajtókart? Előre is köszi az infót.
sorszám: 45731 (139309)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-06-16 16:50:29
3000 alatt egyik sem egy erőgép:)A gyári annyiban jó a többitől, hogy alul, felül,középen folyamatos az erőleadás, nincsenek teljesítménylyukak.Utcai használatra ez a tökéletes.Ma teszteltem a Bambi3-at, én visszatettem nap végén a gyárit.Nem azért mert gáz, hanem mert fordulatra van tervezve, 4000 alatt nem sok mindent csinál, viszont felette nagyobbat tol a gyárinál, de folyamatos utcai és túratempóhoz nekem egy kicsit ideges, pattogós.Hangja nagyon jó, versenyzésre lenne szuper, ergo majdnem ugyanaz mint egy katonai, csak ez nem indul olyan hamar alulról.
Jó karburálással tökéletes dob utcára is, de a gyáritól nem biztos, hogy jobb.
sorszám: 45730 (139308)
(elözmény: Árpád, 2013-06-16 09:36:13)

 
 
Troster07
válasz erre | email2013-06-16 16:45:12
Bambi2.Volt olyanom, fent nagyon jó, kicsit hangos, de nekem sokat evett vele.
sorszám: 45729 (139307)
(elözmény: Árpád, 2013-06-16 10:14:44)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-06-16 15:38:10
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2013/06/16/elozeskor_csorogni_kezd_a_motor/

http://totalbike.hu/tesztek/2013/06/14/honda_cg_125/
sorszám: 45728 (139303)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-06-16 15:30:17
A szuper kipu egy fordulaton muzsikál jól.
Eltolható visszaverő fal kísérletképpen?

Mátrai erőmű kéménye:-DDDDDDD
sorszám: 45727 (139302)
(elözmény: Árpád, 2013-06-16 11:07:54)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-06-16 15:29:05
90-100-nál már rezeg a kis MZ.
sorszám: 45726 (139301)
(elözmény: Árpád, 2013-06-16 10:41:11)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-06-16 15:28:10
"a hidegebb a kipufogógáz, azonos üzemanyag mennyiség esetén akkor több mechanikai munkát sikerült kinyerni a gépből."

Vízpára a gépbe?

"a kipufogóba kerülő elégetlen üzemanyag rontja a hatékonyságot."

Vissza kellene vezetni az elégetlen naftát a szívócsőbe.
sorszám: 45725 (139300)
(elözmény: Árpád, 2013-06-15 20:04:16)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2013-06-16 15:18:53
Ezért kellene átfolyásos fogyasztásmérő. A másodpercenkénti fogyasztásból és a sebességből könnyen számolható a 100km-re vonatkoztatott felhasználás.
sorszám: 45724 (139299)
(elözmény: Árpád, 2013-06-15 10:11:11)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-06-16 12:18:49
Persze nekem is ujjaim vannak, csak rossz helyesírásom is. Az észre nem vett felajánlott majd kérés nélkül beírt szövegek sem segítenek.
sorszám: 45723 (139298)
(elözmény: Árpád, 2013-06-16 12:13:52)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49072)
Motoros túra (17996)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu