:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
25ezret vígan el fog menni neked.
Nálam is elmegy 30 körül, pedig én nem kímélem.
Egyetértek. Gyári jó MZ, gondos karbantartás, kímélő használat mellet talán elmegy 100ezret.
Abban viszont nem értek egyet, hogy ne tervezték volna gondosan. Nézz meg egy Jawat :) jó motor, de ha szerelni kell, meg előjönnek a nyűgjei, azonnal rájössz, hogy mennyire jók voltak a Németek az MZ-vel :) Egyébként néhány dologban még az egyidős Hondámat is felül múlja konstrukciós szempontból. A különbség az, hogy a Hondánál legalább az alkatrész minőség és pontosság megvolt.
Igen, és válaszoltam is, meg néhány levelet körbe is küldtem....a Szögedieknek. ;)
VG, te akkor jössz Pcsaba szervezésére?;):)
Teknőc
hát nem tudom ha egy MZ elmegy 130 ezret az csak azért van mert egyrészt gyári, másrészt úgy használták, harmadrészt a konstrukcióból fakadóan elég nagy tűrést visel el, itt arra gondolok, hogy 1-1,5mm lógott a rosszul kihézagol főtengelyem, közel minden irányba(TS 150), és mégis bírta a 90es utazót, pedig megszakítós gyújtásom van...
szóval ha sokat elmegy az nem a gondos tervezésből és a jó minőségű alkatrészek miatt van...
a 250est most újítom fel a főtengely környékén minden új, csapágy szimering hajtókar, ha csak ezek a dolgok szolgálnának 25 ezret már elégedett lennék...
Már beszéltem olyan sráccal akinek elment, de az gyári volt, nem generál utáni. Maga a blokk simán elmehet, minden alkatrész bírja benne a 100.000-t. A henger-dugótól sem lehetetlen, de 50.000-re is jócskán csappan a kompresszió, 100.000-re nem sok marad benne. Ettől még működhet, csak érdemesebb jóval előbb felújítani. Trabantnál is hasonló, sőt jobb a helyzet, ott kisebb a fordulat, nyomatékosabb blokk 600ccm-26ló.
Helló! Megkaptad az emailt?
Szia Robi!
Még a mi túránk is hátra van, lesz belőle valami? Esetleg, Szerda reggel 8 óra? A megbeszélt helyszínen? Reggel 3 -kor visszanézek a válaszért!
Teknőc
Azt írják a totalbike.hu csörgős MZ cikknél a hozzászólások közt, hogy a nagy MZ 130000km-t is elmegy bontás nélkül, és a Trabantok 100000km felett.
Sikerült már valakinek?
Most hogy nézem van rá esély h énis olyat kaptam, legalábbis árban hasonló volt...
Nekem a CKR-rel sincs baj, bírja, bár én nem is fullgázon hajtom az MZt, hogy akkora igénybevétele legyen ;)
Van német utángyártott, annyi különbség hogy ezen rajta vannak a gyári írások a belsejébe K20 meg ilyesmik, meg keményebb gyűrűket adna hozzá mint amit a bertához ambikához, én anno a lelkiismereten miatt vettem meg, talán csendesebb vele, de itt a fórumon többen járnak bertával, az is tökéletes bele.
Link:
http://e-motorparts.addel.hu/25439-mz-ts-150/454319-mz-ts-150-dugattyu-5650-kpl80-20172-d
de ha erre akarsz túrázni, akkor szólhatsz Te is, és itt is kipróbálhatod.
Fiúk Kiskunmajsa, Szolnok, Debrecen útvonalon nem járkál valaki?
vennék egy etz-t de a benzin nagyon drága, vagy betársulásban is benne lennék felesben:)
A magyar az jó minőségű.
A hajtókar a probléma inkább.
Köszönöm szépen! Egyébként ha Nyíregyháza felé jársz az is jó mert Miskolcon tanulok de Kisvárdán lakom, ami meg Nyíregyhez van közel.
Gyárit szerintem a mesében tudsz beszerezni, de a magyar Berta tökéletes, semmi baj nincs vele.Indiait NE!, tajwanit nem ismerem, de én se állok hozzá sok bizalommal. Szóval berta krómgyűrűvel, esetleg ha gazdag vagy Yoko hajtókar, prox tűgörgővel.
Vicces, de most jut erről eszembe, hogy mindenki azt gondolja, hogy a másiknak vajon milyen jó cuccok lehetnek benne, vagy a nagy túrázók milyen cuccokat használnak ezért mernek vele messzire elindulni. Később kiderül, hogy a "nagy" MZ-kben sincs semmi extra, néha én is meglepődök mikkel elmennek.Vannak telerakott zsannamannás Mz-k is és amikor kipróbálom, várom a nagy selymes járást, jó pörgést stb. aztán mégse esik le az állam.
Ez csak egy belső gondolat, és senkit nem akarok ezzel megsérteni, természetes, hogy én is szeretem a precíz motorokat, de a kevesebb néha több.
A miskolci kanyarjaim alapvetően megszűntek de nővérem ott él és szoktam menni hozzá.Igen teljesen megegyezik egy gyári kipu kinézetével szuper minőségű rajta a króm is.Súlyra nem mértem de közel azonos súlyú a gyárival, tehát van benne anyag.Ha arra járok írni fogok előtte, és akkor arra fordulok vele.
Ez a Bambi3 a katonai hangtompítós kipu? Mert mikor csináltattam a 300-ast nála akkor mondta, hogy készülőfélben van egy olyan ami külsőre az utángyárival megegyező, de a tompítója az a katonai másolata.
Egyébként ha jól emlékszem szoktál Miskolc felé is járni? Ha esetleg egyszer erre tévednél és van egy kis időd megnézném a szerkezetet :)
Sziasztok!
Szeretném kérdezni, hogy Ts 150-eshez jó minőségű, vagy gyári dugattyút hol lehet beszerezni? A neten csak magyart meg indiait, vagy taiwanit találtam. De én csak jó minőséget akarok. Köszönöm a válaszokat!
Üdv! Tudtok ötletet hol lehet kapni kis Ts-be Yoko hajtókart? Előre is köszi az infót.
3000 alatt egyik sem egy erőgép:)A gyári annyiban jó a többitől, hogy alul, felül,középen folyamatos az erőleadás, nincsenek teljesítménylyukak.Utcai használatra ez a tökéletes.Ma teszteltem a Bambi3-at, én visszatettem nap végén a gyárit.Nem azért mert gáz, hanem mert fordulatra van tervezve, 4000 alatt nem sok mindent csinál, viszont felette nagyobbat tol a gyárinál, de folyamatos utcai és túratempóhoz nekem egy kicsit ideges, pattogós.Hangja nagyon jó, versenyzésre lenne szuper, ergo majdnem ugyanaz mint egy katonai, csak ez nem indul olyan hamar alulról.
Jó karburálással tökéletes dob utcára is, de a gyáritól nem biztos, hogy jobb.
Bambi2.Volt olyanom, fent nagyon jó, kicsit hangos, de nekem sokat evett vele.
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2013/06/16/elozeskor_csorogni_kezd_a_motor/
http://totalbike.hu/tesztek/2013/06/14/honda_cg_125/
A szuper kipu egy fordulaton muzsikál jól.
Eltolható visszaverő fal kísérletképpen?
Mátrai erőmű kéménye:-DDDDDDD
90-100-nál már rezeg a kis MZ.
"a hidegebb a kipufogógáz, azonos üzemanyag mennyiség esetén akkor több mechanikai munkát sikerült kinyerni a gépből."
Vízpára a gépbe?
"a kipufogóba kerülő elégetlen üzemanyag rontja a hatékonyságot."
Vissza kellene vezetni az elégetlen naftát a szívócsőbe.
Ezért kellene átfolyásos fogyasztásmérő. A másodpercenkénti fogyasztásból és a sebességből könnyen számolható a 100km-re vonatkoztatott felhasználás.
Persze nekem is ujjaim vannak, csak rossz helyesírásom is. Az észre nem vett felajánlott majd kérés nélkül beírt szövegek sem segítenek.
Lehet hogy már csak azért sem tudnak jó kipufogót csinálni mert vagy kézzel vagdosnak és hegesztgetnek, vagy szar gépekkel. Régebben a törökök csinàltak jó cuccokat is mert ők ha minden igaz, örököltek gèpeket is.
Ne vegyél jawàt. Olyan mint a dog tipusú kutyák. Nem biztos hogy elfogadja tulajt gazdának. Ha pedig nem tekint gazdinak,, nincs benne sok köszönet. :D
Egy kicsi off: Szép és jó az ipad Mini, de fórumra írogatni nem a legjobb. Vagy az újaim tömpék. Persze ha kivárnám amíg hazaérek......
Mert az gondolom drágítaná a gyártást és kívülről nem látszik, szóval a csóró MZ-s látja a szép krómosat 7ért meg 14ezerért, az olcsóbbat fogja levenni a polcról.
Igazából csak a gyári értékeket teljesíti :) azt hogy a német mérnökök nagyot mondtak nem az én hibám :D
Ha a Hortobágy irányába motorozol, a végtelenbe tűnő egyenes utakon, havonta minimum kétszer, oda vissza, akkor te is rájössz, hogy csak a csutkagáz létezik, bármilyen motoron :D
Egyébként erről a kurva DDR mérnökök tehetnek, mert gyárilag sikerült olyan kipufogót kreálniuk, hogy nehéz jobbat alkotni. Vagy lent lesz jó és fent halott, vagy fordítva. Illetve ha mindenhová rendesen kiszámolod akkora lesz, mint a mátrai erőmű kéménye.
Azt mondjuk nem értem, hogy az utángyártó szakik miért nem tudnak egy gyári vagy egy katonai kipufogót lemásolni 1-az 1-ben. És akkor jó lenne.
Kel vennem egy Jawa-t...
Nehogy már igazad legyen! :-D
Nekem olyanom van, nagy fordulaton nem az igazi, viszont kis fordulaton olyan mint a gyári.
Az utángyártottak között tényleg jó, de a gyárinál bőven rosszabb.
Na jó a te TS-ednél a lovak 130%-a ki van használva, szóval érthető az olajlerakódás hiánya :D El nem bírom képzelni, hogy hogy lehet kibírni 90-100 közötti tempót hosszabb távon a kicsin. Amikor én mentem 150-essel már a 80 is bőven elégnek tűnt a számomra.
Nekem az utángyártott kifújta a furulyát. Mármint a lemezek nem bírták a vibrációt és szilánkokra törve távoztak hátul :D
Mivel nincs igazán olajlerakódás, nem volt ami tompítsa a rezgést. Most dobtam ki, de sajnos csak ugyan olyan utángyártottat kapok helyette. Persze szépen néz ki legalább, 1-2 évig hibátlan, de szeretnék sajátot hegeszteni, rendes üveggyapot zajcsillapító rétegekkel, hogy jó mély öblös hangja legyen a kis 125-ösnek :D
Melyik az, amelyik végén van egy rezó, de rendes kipufogóra hasonlít, csak kihasasodik kicsit?
Arról jókat hallottam.
Mindig is szerettem volna a gyári, hibátlan kipufogót birtoklók táborába tartozni, de sosem volt ezzel szerencsém. Vettem még tavaly egy szép utángyártottat, aminek a pozitívuma kimerült abban, hogy szép volt, de 5ösbe 90 felett nem volt hajlandó gyorsulni. Ezután egy ideig egy gyári TS250-es kipuját használtam, amivel már fent szépen ment, de az meg nagyon csúnya volt, horpadt és matt fekete.
Most van egy gyári csövem de a belseje egy katasztrófa, megpróbáltam megmenteni, de nem az igazi.
Egyébként neked 3000 alatt hogy viselkedik, mert nekem eléggé siralmas alatta.
Igen én is biztosra megyek, az a tuti amit a gps mutat (ha nagyon precízek akarnánk lenni még az sem) de már tényleg befejezem:)
Holnap tervezek egy 200 km körüli gurulást egyenlőre a Bambi auspuffal akarok élvezkedni egy darabig, de a cél a tartósság, és a 90-100 közötti utazó megtartása.Mondjuk ezzel mostanában nincs gond.
A digi órákkal vigyázni kell, egyszer feltünően könnyen szaladt ki a gép 120ig, nézegetem b+ ez 4.ben is tudja! Jahogyelemcsereutánbekékállítaniakerékméretet...
Annál nem aki úgy cserélgeti a kipukat, mint más az alsógatyát, aztán hozzáhangolja a karbit és generál óta nem ment 30k-nál többet.
Tudod az érvényes rekordhoz sík úton oda és vissza is mérni kell 1 órán belül 1km átlagát és a kisebbiket publikálni :)
Nem lehetetlen de szkeptikus vagyok :)
GPS, Stopper, vagy digitális km órának hiszek :)
A Jawa.
Mert nekem van, neked nincs. :D :D :D
Nekem egy zsírpapiros új gyári kipura sikerült szereznem, azzal tényleg semmi gond, soha nem adnám el.A Bambi 3-at ki akartam próbálni, meg ha minden összejön, akkor hamarosan 2 Mz-m lesz ismét, és arra is kell majd a minőség.
Mondjuk nagyon sokáig nekem is 105-nél megállt mint a hal szeme, de tényleg én is csak a súber hozzáemelésével értem el a megfelelő utazót (100km/h).Így kiforogja 5-ben is a 6 ezret.
emelj a tűn, amúgy a 300-tól soha ne várj nagyobb végsebességet.
Ja és igaz, hogy a tű emelésével, és a benzinszint precíz beállításával csökken a fogyasztás, én is így jártam, pedig nekem elég kényes (gagyi) karbim van.
Hát az MZ, mert az fele annyit detonál... :-D
szóval a 130 kamu? :) Na holnap kamerával tesztelek:)
Sajnos csak rendelésre gyártott, de magamat ismerve ha pár hónapon belül ráunok odaadom, hogy Neked, hogy tetszik. Holnap lesznek beállítások, este már mondok GPS-s végsebességi adatot is:)
Rendben, de akkor most Jawa vagy MZ? :D
De hiszen én soha nem vitatkozok! :-)
Viszont, ha érdekel a véleményem, a préssávot állíts a gyárira. Mert ha kissebb, akkor belever a dugó, ha meg nagyobb, akkor egyrészt romlik a kompresszió, na meg felső holtponton túl sok anyag marad ott, Egy áramlásilag holt rész keletkezik, amitől detonálhat.
A gyertya is legyen gyári hőértékű.
Ha nagyobb hőértékű a gyertya benne és mégis jó a színe, akkor tuti keveset kap és az optimálisnál melegebben működik., És akkor meg persze, hogy megint csak hamarabb detonál.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|