:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Megvettem a gépet!Egy alapos mosás és eladhatnám újként:-)))Na jó azért nem de a 15ezer szerintem reális.Volt már 2 ETZ-m is régen úgyhogy van összehasonlitási alapom.
Az MZ-m be is kutyanyakörvből van régi örvek még igazi bőrből voltak és az nekem is jó lett azóta se csöpög a vastagsága is jó volt még jobban is szoritja.Amugy vizsgáltam én is nagyonsok fajta gumit.Próbakor mindig benzinbe be kell áztatni egy pár négyzet cm es darabot és másnap megnézni nem sikosul-e(a belsőgumik nagyon megsikosulnak egyáltalán nem jó).Menj el valami kárpitoshoz vagy olyan helyre ahol eredeti télleg bőrt kapsz.
sorszám: 16098 (63927)
( előzmény: lakatosturbo, 2006-10-17 19:55:03)
Montammá... gumiból-amit nem old a benzin.
Ki kell próbálni...
sorszám: 16097 (63907)
( előzmény: lakatosturbo, 2006-10-17 19:55:03)
Valaki segítsen már a Romet benzincsapba milyen anygból vágjak tömítést?
De egyébként az MZklub honlapján rémlik, hogy láttam ilyen topicot, hogy mit kell megnézni vásárlás előtt, de lehet itt is van a szakirodalomban...
Természetesen a lengéscsillapítók is tökéletesek (az első is (nemolajos a villa)).
Ja és ott van a hengerfej alatt az alu hengerfej tömítés, amit símán visszatehetsz gyakorlatilag, mert elméletben 1x használatos (asszem 0,8mm).
Ritka mint a fehér holló...
MEg kell nézni nagyon...
A 2 fél blokk szigetelése...(pl sziloplast gáz, oldja a benzin)
Körülötte feszegetési nyomok... csavarhúzóval pl.
Eredeti illesztett csavarok... nem lehet meglazítani öket csak célszerszámmal, a mezei cs.húzó nem bírja.
Olajfolyás... nem lehet.
Kompresszió 11-12 legalább, bár ha a hengert cserélték lehet ennyi.
A váltóolaj állaga... 15ezer után még van színe, nem tok fekete (zöldes-sárgás).
Megszakító... kopott lassan cserélendő.
Elsőfék... jók vastagok a betétek.
Hátsófék... ugyanaz.
A hengerfej, esetleg a henger levétele... nincs kopás, azaz függőleges irányban nem kotyog.
A fékpedál és fékkar-kupplungkar vizsgálata... nem kopott, nem fényes.
Nem jut eszembe több most így hirtelen...
Időnként előfordul 1-1 ilyen, de tényleg ritka. (pl. most vettem egy Wartburgot első tulajtól 37K km-rel, és tényleg nem visszatekert, még a gyári Pneumant gumik sem koptak el rajta, csak kissé már repedezettek)
Azért legyél alapos, körültekintő. Azzal számolj, hogy a kímélő használat miatt a kipufogót valószínűleg ki kell majd égetned/cserélned, ha 70-nél gyorsabban akarsz vele menni füstköd nélkül. :)
Mennyire ismered az MZ-ket, tudod miket kell végignézni rajta?
Ja ez kb. így korrekt bár nem számoltam utána de 7500 jött ki nekem :-). Végülis szerintem a 90-et tudom vele tartani de én 110-et gondoltam neki ezér befigyel majd egy újj karbi :-))).
Na kiszámoltam már. TS 150-re,16-os lánckerékkel (nekem is ilyen van). 90-nél 7309-et pörög, 80-nál 6497. Nem kell hinni annak a sebmérőnek ;)
Köszi a választ.Ennél biztos mert első tuljos és ismerem az illetőt régóta.A motor elég sokat állt az öreg csak horgászatra használta.A gumik is eredetiek voltak csak a hátsót cserélte le mert elöregedett.
Én nemtudom mennyit megy a 250-es ETZ-m 3.-ban, mert már vagy 1 éve nem jó a 3. sebesség rajta :DDDD
Ezzel az a gond, hogy ami MZ-ket én láttam mostanában és állították, hogy nem volt még bontva + ilyenek az sajnos nem volt igaz. Érdemes tüzetesen átvizsgálni (főleg a blokkot) mert szerintem egy 17 éves gépnél ritka mint a fehér holló, hogy 15ezer van benne és nem volt még bontva a blokk. Én a nyáron 2 MZ-t vettem és esküdtek rá, hogy nem volt bontva azt mindkettő fődarab cserés volt már...
Szerintem 70-90 az ára mivel nincs műszakija. Persze attól függ, hogy milyen az állapota...
Hmm... izé... A könyv azt irja, hogy a TS 125 7000-nél megy 80km/ó-val 3.-ban, de az enyém is megy 90 körül 3.ban üveghangon ezexerint rossz a fordulatszámmérőm mert akkor padlóznia kéne (vagy a sebességmérő csal). Terhelés nélkül lepörgi a 8000-ret.
Tehát a 6000-hez a könyv szerint 3.-ban 70/75km/ó tartozik. (125/150).
Sziasztok!
Érdekelne,hogy szerintetek mennyit ér egy 250-es ETZ?A gép 89-es garantált 15ezer kmrel a blokk még soha nem volt szétszedve és nagyrészt eredeti állapotban van.A műszaki tavaly járt le.
Egyszer régen kérdeztem 75 nél mennyit pöröghet azt irta valaki 6000 .vagy több de nem biztos hogy jól emlékszem de 90 nél 3. ba mindenképp 7000 vagy afölött kell pörögnie szerintem.
De itt már le kell tenni 2 kerékre, mert 1 keréken már beimbolyogna... Amúgy meg az 5-6. sebességet 150-190-nél illik kapcsolni, hogy nem forogja szét magát. (Persze az alap TS-ről beszéltem... :DDD )
Sziasztok, 250-es ETZ-hez keresek nyerget, elsősorban a fém alapját. Esetleg tudtok boltot, bontót, ahol lehet?
Előre is köszönöm!
üdv
poteka
Az enyém 4.-ben se megy csak 95-öt de 105 van megadva bár 15-ös az első lánckerék.
Azért nem megy 100-at mert nincs jól beállítva és nem pörgi le a 6000-ret 4. ben. :-)
Egyébként 90-et megy 3.ban.
Francot, annyit 130-nál pörög, és ott már esetleg adhatod neki a 4-et :-))))
Szerintem 6000 körül pörög a TS 150 3.-ba 90km-ó-nál.
Apropó, még mindig nem tudja senki, hol van Budapest az egyettlen etanol (E85) kútja? Tényleg szeretném kipróbálni az MZ-vel, de a háztartási finomszes nagyon drága a próbához.
Ja meg megvolt a TS első lerobbanása. Leforgott a kuplungom a tengelyről és csak forgott magában, de nem hajtott semmit, persze mindez reggel félúton a munkába volt így aztán jól elkéstem. Áldom az eszemet, hogy kombi autót vettem mert feleségem utánam jött bepakoltuk és a meló helyen meg is csináltam a hibát. Eltört a biztosító lemez, de nem a ráhajtó fülnél ahol szokott, hanem a kitámasztó füle. Szerencsére hamar megoldottam, különben mehettem volna haza busszal, azt meg rühellem :)
Azt írd hozzá hogy fullsyntetikus, én is ilyet használok :) és meg is vennem az egész készleted, de nincs egy fillérem sem :( hó végéig azzal a benyával kell kihúznom ami a tankban van. Gondolom neked is a pénz kellene, ezért hitelbe nem adod.
Tökéletesen igazad van!!! Mindíg lehet találni valami kis apróságot..
Amúgy Zaccoskávé. Pesten tanulok, igen láttam már pizzás futár tz-t meg ts-t is. Ha azok kapnak forgalmit, akkor ..... :-)
mzzzz
Ja, főleg hogy az adott tipushoz gyárilag előalított alkatrészről van szó.
Amúgy ha kötekedni akarnak akkor bőven tudnak, ugyanis a magyar kisipari alkatreszek nagyrésze sincs engedéllyel ellátva szerintem. Meg egy halom egyébb indokot tudnék én is találni ha szivatni akarnék.
Van 6 db 1L-es Repsol Moto Scooter 2T olajom eladó, 1300/db. 18.ker este vagy telefonos egyeztetés után megbeszélt helyen. 06-70-338-0813
láttatok már pizzafutár tz-t?
A fasznak kötekednek már bocs! Most nem mindegy hogy 83-as vagy 85-ös vagy 87-es??
A váz minden ugyanaz, csak utána rádobtak egy tárcsaféket! És??
Miért fáj ez nekik?
mzzzz
Régen az enyém is át volt alakítva, de a sok munkahenger gond miatt visszacseréltem a dobfékes elejét.
Eszergomba vittem, ott műszakin a köcsögök még azt is tudták, hogy az 1983-az TZ gyárilag nem tárcsafékes, na meg a kormánya is TS! Oda se megyek többet... :-)
chevy001@gmail.com, vagy vegyél fel msn-re chevy018@hotmail.com
Hol? Képet tudsz küldeni ,esetleg árat mondani? Az a vas az amit vettél? Jól olvasom ki a szavaidat?
Mit szólnál egy 250-es TZ-hez nem drágáért, sok műszakival? :(
Mégsem tudom megvenni a nagyvérűt. Kicsit összecsaptak most az anyagiak hullámai fejem fölött sajna...
Ha gondolod, menj, nézd meg, mert télleg jó.
Vince
a laza dugattyú még nem kopog...
És azért csak hidegen szerinetm, mert megmelegszik, hőtágul és némileg simábban, egyenesebben fut a dugattyu. Egyébként számít sokat szerintem, hogy csak az egyik fele van leszedve. Egyenletesen kell, higy ne okozz bajt hosszú távon szerintem
ELADÓ! ETZ 250 es.uj heidenau ,hátul mitas ,gumikkal,uj Bosch 12/9A aksival. Bambi álltal szervizelt blokk. dugattyú ,hajtókar, csapágyak...
Nagyon megkimélt! gyári kék szinben. mindene müködik. 22500 óra szerinti km állással. 2008 05 müszaki. Törzskönyves.Villás biztositéktáblás.
villamerevitős.Hátul csomagtartóval.Kulcsos tanksapkával.szép állapotban. Kipuff. cserére szorul ,de belülről teljesen tiszta. ki lett égetve!
Fősuli miatt eladó!
(azért marad még 2 mz -m! :))
ÁRa : 120.-! pillanatnyilag nem tudok fényképet küldeni ,de majd hétvégé igen.
Jaja! Így akarom megcsinálni
én is és több haverom is évek óta jár tárcsafékre átalakított motorral.
Nekem ráadásul a Jawaban egy TZ fék volt szemmel láthatólag házilag belefaragva :)
rendöröket nagyon nem érdekli főleg a TS-ben egy TZ fék (tökeletesen gyári) legfeljebb műszakin húzhatják a szájukat, ha ismerik a tipust, de szerencsére ez nem gyakori...is ha mégis akkor jó esetben be lehet dumálni hogy az utolsó szériás TS lux változata már tárcsafékes volt :) én azt meséltem be nekik, hogy ezen gyárilag nincs index :)
Szerintem se. Etz teló és tárcsa?? Így akarod? Mert ilyet sokat láttam Pannóniákkon is, meg régi nagy Simókon is.
Szerintem se lesz gond!
mzzzz
Szóval, ha megcsinálom símán, és csak műszakira viszacsaerélem, nem fognak belekötni?
hivatalosan, meg kell tervezteni/számoltatni egy bejegyzett gépjármű mérnökkel, benyujtani a KPM-hez és levizsgáztatni. Szóval hivatalosan drága és körülményes.
Gyakorlatilag cseréld ki és ha műszakin kötekszenek akkor visszacseréled az eredetire a műszaki idejére. Rendör nem nagyon szólhat bele, max elküldhet rendkívüli műszakira, de nem fog, mert nagyon nem érdekli....különben ez gyárilag ilyen, hisz még a márkajelzés is egyezik :)
laza a dugatyú, de tuning lévén ez nem baj, legalább nem szorul meg :)
Tudtommal bevált sufnituning módszer a dugóból le reszelés. 1-3mm-t lehet letörni a dugó éléből.
Biztos nem lesz olyan tartós mint gyári dugóval de azért nem kell parázni...amúgy meg a kipufogó felé szokták ezt a reszelést csinálni, mert ezzel növekszik a nyomatékmaximum fordulatszáma.
jó akkor csináld, de minek is? A dinamó és generátorna ez a része hibásodik/kopik el legkevésbé, legfeljebb szénkefe csere szükséges, de az sem túl gyakran.
Ha meg anyira el van kopva a kommutator akkor a felszabályzás még mindig olcsóbb mint egy új forgórész.
Van valakinek valamilyen tapasztalata erről?
Helló.Engem érdekelne csak a henger és a dugattyú.Mennyit gondolsz érte? Email :ervinfso@freemail.hu
Helló.Engem érdekelne csak a henger és a dugattyú.Mennyit gondolsz érte? Email :ervinfso@freemail.hu
Helló.Engem érdekelne csak a henger és a dugattyú.Mennyit gondolsz érte? Email :ervinfso@freemail.hu
na de 2-3 mm az nem sok.annak nem kéne hangos dugattyújárást okoznia,ráadásul csak hidegen csinálja.vagy kéne?
Basszus, te minden nap végsebességet mérsz?
Gondolom nem, de ha nem kaptál még választ, akkor az azért van, mert nem tudja senki... :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|