:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Na akkor az se gyári..:D
amúgy ki mondta itt a fórumon,vagy hogy hogy is van ez,hogy a ts elektronikát a forgórészt gázolajba rakjam bele,majd az kimossa,meg az állórészt is.most áztassam bele?nem kúrja szét??
Hello
Hát erről tudnék mesélni. Egyszer hozzám került egy mezőgazdasági célból épített trike: hátmondom ez besz***s.Most figyelj: 250 ETZ a lengővilla leszerelve, a váznyúlvány megerősítve és összevolt hegesztve 1 Trabi elsőfutóművel (természetesen rugózott is) az ETZ blokk rendesen láncal össze volt kötve a Trabi váltóval, tehát 5x4 sebesség előre és 5hátra. A poén az egészbe a fószer akitől hozzám került 5mázsás utánfutót cibált vele gondnélkül, (persze a elsővillán hatalmas ellensúlyok)
Hát én bent a központban is láttam már egy párat......nem a főutcán,de egy majdnem olyan forgalmas helyen.a sulink előtt.hát az a gép poén volt:D
sztem le se szarja a rendőr azt,ha úgy tákolták.
Szerintem bőven lehet versenytempót motorozni TZ-vel :D
Mondjuk a Jawahoz nem tudok hozzászólni, de pl keresztapám lkegánykorában megszorított egy T5-ös Pancsit simán, pedig nem ment csak 100 körül vele.
Ráadásul kölcsönmotor volt :D
Alig tudta megindítani a dugót
Vinutta
Mert nem szaladgálnak vele közúton, vagy ha igen, akkoris csak a faluban, ott meg nem jár a rendőr, csak negyedévente ;)
Szerintem se hasonlítsd ösze egy corsa motort egy Hasabusa motorral! Ég és föld! Olyan mint egy szekeret öszehasonlítani egy Ferrarival.
mzzzz
Hali, ha valakit érdekel, van egy eladó ETZ 250-es hengerem, és a hozzá tartozó hengerfej, 4000Ft-ért megválnék tőlük!
Akit érdekel, írjon a muller_szabolcs@citromail.hu címre, vagy hívjon a délutáni órákban a 06/30/496-0230-as számon.
A sebesség témához annyit hogy az én 125-ös ts mz-m felújítás és bejáratás után nem megy csak 90-et, de 3.-ba kimegy 80-ig de utánna csak 90. de nem is ír többet a gyári könyve. Amúgy 65-70 nel járok vele mindennap de még nem csörög picit se. :)
na hali!
Azt birom,hogy az ilyen öreg fasziknak,akiknek van ilyen kis kocsijuk,ez a traktor,ami egy utánfutós nem tom mi,meg egy pannónia blokk,de láttam már simson blokkosat is meg 125ös ts blokkosat is,de így össze volt barmolva,ahogy azt kell úgy.
és nekik mé nem kell átépítési engedély vagy mi a túró?mert nem hiszem hogy eredetik:D
Hello!
A nyomték dologb teljes mértékben egyetértek. De az 1.0 ás corsa a nyolc szelepes 45 Ló a 12 szelepes 54 :D
Nah részemről a téma lezárva.
Beszéljünk inkább az MZ-k ről:D
Sztem nem érdemes motor- és autómotorokat összehasonlítani, más fordulatszám-tartományban dolgoznak, a fajlagos fogyasztás pedig erős összefüggésben van a nagy fajlagos teljesítménnyel. Pl: ETZ250 1000 kcm-re: 84 LE, 18 liter/100 km. És bár az 1.4 F Astra nem erős, de legalább nyomatéka sincs ;). De ilyenek voltak a hasonló évjáratú Fordok meg VW-ek: elavult motorokat kellett a környezetvédelmi előírásoknak megfeleltetni, ez lett belőlük.
"Bár ez nem fórum téma de megcsapta a szememet.
1000 s corsa 60 - 70 lóerő lennne? hát érdekes az 1,4 es F astram 60 kemény paci:D:D mind1."
Miért ne lehetne?
A Hayabusa meg 170 lóerős és csak 1.3-as. na ehhez szólj hozzá!
A nyomatékot sem árt megnézni. A lóerő önmagába nem mutatja meg hogy mit tud egy motor.
Ha megnézed a trabantot meg az ETZ-t. egyik 26 másik 21 Le és a lökettérfogata meg dupla. Viszont a trabi nyomatéka azért 2xese az MZ nek.
Vagy ha megnézel egy nyerges vonatót annak sincs sokkal több lóereje mint egy sportkocsinak mégis elhúz jópár tonnát, mert van nyomatéka dögivel.
Heló.Itt van az oldalon egy 6 voltos 20 ledes forulatszámmérő.Azt megcsinálta már valaki?Mert mi már 2.szor csináljuk de igy sem akar rendesen működni.Ki mit mond?Mi lehet a baj?szerintünk IC.
azt nem értem,hogy hogy tudnak ilyen streetfighter mz-k amikor felállnak 1 kerékre,és a támasz fogja meg hátul,tudjátok,és úgy mennek.és úgy csinálnak rajta vmit.és az hogy lehet hogy megy,amikor az úszószint........ szinte túlfolyik a karbi,meg minden,hiszen nem tud zárni,és miért nem áll le?vagy vmi?
Te ugyanez van az enyémmel is! Ha 80 nál visszeengedem csörög picit. de nem zavar! Tudod felújított cuccok soe olyanok mint a gyárik! De így is futni fog jó pár 10.000 km-t. A lényeg, hogy a főtngelyem egy szem hangot ki nam ad, és más sem, a gyűrűk meg....
mzzzz
persze nekem terhelésnél nem csörög kicsit se,csak ha visszaengedem a gáz mondjk 60 fölött 4.ben,akkor hallani a gyűrűket,pedig most lett fúrva.de ez van..de viszont jól pöfög,szóval belenyugszok hogy csörög kicsit.de amiket itt szentesen az utcán látok,vagy elmegy mellettem,háth egyhén szólva durván csörögnek,ezzel nyugtatom magam...jól van ez így.
Áhh.. Soha nem krosszoztam vele. Csak úton használtam! Olaj mindíg volt benne. Csak ha a 3dik sebességet rakom neki akkor csattan a váltó 1 picit! Köszi
Különben az mz-k alapból csörögnek egy kicsit.mind szinte,ha nem akkor pörgesd ki párszor és már fog is.nem alaptalan az hogy az mz-k alapból van egy kis csörgése.az mz alapból csörög.nagyon kicsit.persze gyárilag biztos nem csörgött picit se.én 3850ft ért vettem,8 funkciósat.a kilóméteróra.jaja engem idegesít hogy kicsit ugrál a mutató.de ez van....
Jah! Tökéletsen igaz! Pöfögjön és ne csörögjön. Én is inkább a tatás stílus vagyok, de néha azért megpörgetem kicsit nehogy ellustuljon. Ma mentem a ts-emmel először 100-at mióta megvan. Nekem az már kicsit sok volt, pedig bírta volna még szépen. De elég a 80-90 és finito.
A km-órát meg sokan felraknak. Megértem Somebody-t. Tipikusan elő szokott jönni, hogy billegnek az mz-órák. Ami nem nagy gond, de van akit zavar....
mzzzz
Mennyiért lehet ilyet kapni a boltban? engem is érdekelne de idaig azthittem ez egy draga dolog oszt nem érdekelt annyira:).
Sebességméréshez még annyit szeretnék irni hogy: Szerintem nem az a lényeg hogy mennyit megy egy tz vagy jawa (hanem hogy pöfögjön a segged alatt);D, á nem hanem hogy nem is versenyzésre tervezték ezeket hanem mindannapos használatra, meg egyébként se szeretik ezek a gépek ha hajtják öket:), szóval ha vkinek ilyen sebességmániája van az ne tz-t vegyen hanem sportgépet:). Én pl még sose néztem mennyit menne a tz-m:) meg amugyis én tatasan vezetek;P Na szóval mindenjót és ez is csak egy vélemény!:)
egyszóval élvezetesebb vele motorozni én így érzem.
Én most raktam a kis ts-emre bicikli kmórát,ez nem az a szar,ami 99ig mér,hanem tovább is.300ig mér,azt írja,és tegnap felraktam,és hajszál pontosan ugyanúgy mér,mint az analóg eredeti óra.csak ez digitális.azért raktam rá,mert sokkal jobb,élvezetesebb menni vele,mert az analógosat nem olyan könnyű leolvasni,nem birod olyan gyorsanmint a digitálist.nagyon jól szuperál,télleg fasza......még a sebesség mellett a tizedest sebességet is mutatja,és a két óra között az eltérés maximum 1-2 km óra....nem több.
Ez nem olyan hihetetlen. Enyém is annyit ment sikuton szélcsendbe. De hát mit ér a motorozás kanyarok mer dimbekdombok nélkül. Akkor meg ugyse azt nézed mennyivel megy csak menjen:))
Ez nem olyan hihetetlen. Enyém is annyit ment sikuton szélcsendbe. De hát mit ér a motorozás kanyarok mer dimbekdombok nélkül. Akkor meg ugyse azt nézed mennyivel megy csak menjen:))
Meg a régi öregek is tudnak ám...
"Volt nekem régen egy simsonom, de az úgy ment 2 személlyel 80at, hogy csak na!" // Simson Star
"Meg a 350es Jawa-val 150-nel előztem a 250-es MZ-ket..."
Hát igen, az idő mindent megszépít / és felgyorsít... :)
Igazad van, a pontos sebesség mérése GPS-sel, vagy km-óra hiba meghatározása stopperrel orvosolja rögtön ezt a kérdést. Másik autóhoz vagy motorhoz való viszonyítás nem ad pontos eredményt, felejtsétek el.
Azt nem is kétlem, hogy jó az óra, de a tervezők már a könyvébe is beleírták, hogy 3-5km/h-t le kell vonni az óra által mutatott értékből, hogy megkapjuk a nagyjából pontos értéket. Tehát, ha a tied 110 felé ment egy kicsivel, az azt jelenti, hogy 105-106 km/h lehetett a sebességed, 250-esnél meg 125-130km/h.
Persze érdemes a váltót is átnézni: leginkább hogy a kapcsolókörmök, és a fogaskerekek mennyire vannak legömbölyödve, megkopva. De ha mindig volt benne olaj, és nem krosszoztál vele, nem lesz vele gond, pláne a csapágyakkal nem,azokat hagyd békén. Nem tudom ETZ-d vagy TS-ed van-e, de pl a kis TS váltója elpusztíthatatlan.
Az Mz-klubból BlueRider nemrég fejezte be az átalakítás, és amennyire én tudom pöpecül működik is neki. Nála érdeklődjél, biztos elmond mident.
Most tervezem, h 250/1-es tsemet átalakítom 12 voltosra, ehez miket kell cserélnem?
Azt hittem van annyi egy corsa, mert pl a nissan micra meg van 60ls símán, még több is
Bezsélek én itt össze-vissza :D
jah... mit akarok kérdezni: váltó tengelyek csapágyait,görgőit hagyjam akkor békén??
Bár ez nem fórum téma de megcsapta a szememet.
1000 s corsa 60 - 70 lóerő lennne? hát érdekes az 1,4 es F astram 60 kemény paci:D:D mind1.
SEBESSÉGMÉRÉSRŐL: érdemes elolvasni a Simson.hu-n az ehhez tartozó cikket..
Felénk is lehet ám hallani 90 nel száguldó Jawa mustangról + 150 et viríto Nagy ETZ ről és mindez persze széria blokkal is szimeringes elsőtelóval lassan lehetne nyitni egy Lengenda Születik c fórumot:D
Bocs ez megint hosszúra sikeredett
Azért Te is tudod Chevy kolléga, hogy ez azért eléég sarkos példa volt :)
Nagyon sokmindentől függenek egya autó paraméterei ;)
Amit cserélni kell: Főtengely-, hajtórúdcsapágyak, szimmeringek, meg persze hajtórúd. Nem kell az SKF-től seggre esni, van olyan jó a FAG is(én ezt használtam)és fele/harmada az ára. Ilyen az INA is. Ha pedig igényes vagy, tolsz rá 150-es hengerfejet, karbit, lánckereket, már ami az áralakítást illeti.
ETZ órába130 van és ha fölé megy a mutató ott már nem biztos hogy helyes értéket mutat, meg le se lehet olvasni normálisan.Épp ezért jöttek utánam autóval, és ha két óra közel ugyanazt mutatja azt már mondd vmit. Ezért mertem leirni hogy 135öt mentem a 250ETkómmal
Heló.Itt van az oldalon egy 6 voltos 20 ledes forulatszámmérő.Azt megcsinálta már valaki?Mert mi már 2.szor csináljuk de igy sem akar rendesen működni.Ki mit mond?Mi lehet a baj?szerintünk IC.
Sziasztok!
Megújult az oldalam, nézzétek meg:
www.fireblade.atw.hu
A 250-eseket nyomatékból kell hajtani. Fölösleges szétpörgetni. Ezeknem gyorasasági gépek. Meg elve már 6000 körül szerintem nincs is széphangjuk.
Nekem is kicsit más a hengerfej a 250-es TZ-n, kicsit dob rajta, de nem kell tőle sokat várni! Az enyém 2 éve így megy, nincs baja! De van még 1000 apró dolog, amin kicsit módosítva nyersz egy kis erőt, és ugye sok kicsi az sokra megy! De azt mindíg kétkedéssel fogadtam, mikor azt mondják innen vagy onnan lekaptam fél centit, és azóta megy mint ördög... Ha drasztikusan nyúlsz bele az sose jó, a tervezők sem voltak hülyék, csak finomítgatni kell rajta.
Az alap 250 egyébként 125-130-at megy a gyári adatok (és a tapasztalatok)szerint.
Egyebkent szerintem nem érdemes 7000 körül pörgetni, ott már elszáll az erő belőle, meg nem is tesz neki jót, ha tényleg így kipörög akkor inkább változtass áttételt, hogy a max nyomaték környékére told le a fordulatot! Nekem 5-ben 6000 körül elszáll az ereje, és vége! max ha ráfexem, és van helyem gyorsulni akkor 6500, da az már sok neki nagyon, tartósan azt nem bírja!
150-es mz 105 gyárilag a vége....most adsz neki egy hengerfejtuningot,úgy hogy szedetsz le belőle pl,meg egy jól belőtt kipuf,azt ott van már is 110,115nél.és úgy megy mint egy alap 250es???persze meg is hal utánna hamar,mert kiverődik a főtengely a csapágyből meg széthullik az egész,mert az ember nem azért tuningol motort,hogy aztán azt kihasználatlanul hagyja.nekem is a ts-em 3.ban pörög 7000fölé,akkor 1-2esben akasztja terheléssel a fordulatszámot,és néha nem birom ki hogy ne húzasssam,és egy tts-t szerintem nem fordulatra terveztek. sztem ha tsem 3.ban pörög 7000-el,akkor 1.esben,vagy 9000el is ha nem többel amikor kirántom.és gyakran megcsinálom ezt,mert nem birom ki hogy ne,mert jó érzés érezni ahogy húz,ahogy nyom a hátsó kerék.így élvezetes a motorozás sztem,nem öregapósan tötyörögni,hogy lekokszoljon,meg kíméljem a gépet...persze ez csak én vagyok,attól ti ne hajtsátok túl.
Télen egy kis generált akarok az MZ-nek. 125-ről 150-re alakítás. Meg csapágyazás! És ebben szeretnék segítséget kérni: ha szét van húzva a blokk célszerű az összes csapágyat kicserélni akkor?? Mert főtengely generált is akarok és csak a főtengely csapágyak cseréjére gondoltam. Valamint az SKF csapágyak is megfelelőkek?? Vagy ki mit ajánl?
Erre az óra csalásra az nagyon jó példa, amit haveomék akartak megmutatni. Be akarták bizonyítani,h egyikük corsaja 1L-es 170el megy. Na óra lehet,h annyit mutat, de kizárt,h annyival menjen egy 60-70le körüli autó, mint egy 90le-ős escort.
Nincs olyan kilóméter óra semmilyen járműben se ami pontosan mér!!! Mindegyok gyártó többet írat ki, mint amennyivel megy az emberfia. Ha mutatsz egy fényképet, amit rafival készítettek, akkor elhiszem.
Sziasztok!
ETZ-hez hol lehet fehér indexet venni?Olyat szeretnék amilyen a Sinson robogón van.A régin nekem ilyen volt és az újra is szeretnék.Elöre is köszönöm.
125-ös TZ-m 110-et ment alattam talán még egy kicsit fölötte is volt a mutató, 75 kg vaok, sik terep szélcsend amikor mértem. 250-es ugyanilyen körülmények között, gyári kipufogóval 135! és jó az óra!
Észre se lehet venni hogy 3.25-ös helyett 3.50-es gumi van rajta. Nekem ugyanugy megy mindkettővel.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|