:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
hali,van itthon egy új tekercsem,igaz utángyártott a Zichybe vettem,4 ohm az ellenállása,sárgaréz,és papirral van szigetelve a hengertől és ahol rögzitésképpen át van bujtatva a huzal ott is szigetelt vékony müanyag csőben van a réz.550 pénz volt
http://www.mztech.fsnet.co.uk/electrics/dyn_wrdia.html
....plusz felesleges túlfogyasztást okoz ez utóbbi, ezért ha kell, akkor időben kell visszakapcsolni...
Igen csak se az értékét se a teljesítményét nem tudja senki mert egyik rajzon sincs feltüntetve...
Nem értem minek kínlodni egy elavult huzal ellenálásssal illetve legyártásával.
Eleve speciális ellenálás huzalra van szükség amiből ráadásul több féle is van és még csak véletlenül sem réz.
Utána kell nézni mekkora az OHM érték és venni egy nagy teljesítményü keramáia ellenálást. Azok sokkal megbízhatobbak és kevésbé sérülékenyek.
Aha, ez tényleg hülyeség, de azért nem tragédia ha véletlenül belepörög az 5500ba 1 pillanara.
Inkább arra kell figyelni hogy ne húzd ráa gázkart alacsony fordulaton se mert a nagy terhelés pont olyan káros mint a túl magas fordulat. Elöbbinél a gázok nagy nyomása, utobbinál a durva felület miatti surlódásból keletkezett hő okoz gondot.
Hi Somebody.
Nem olvastam vissza a részleteket, de feltételezem, hogy egy 6V-os MZ dinamó állórészre, a gerjesztés előtéttekercsére van szükséged. Adok én neked olyat.
Én úgyis minden ilyen dinamót elektronikus szabályzóval használok, ahhoz meg nem kell az az előtéttekercs.
Üdv,
Peti74
Na most ezt így nemtom Neked megmondani fejből, de az tulképp nem tekercs hanem egy ellenállás. Tehát egy ugyanolyat kell csinélnod. Lehet nem kell alá semmi mert az egyik vége a D negatívon van. Arra figyelj, hogy a vezeték anyaga (ami nem biztos hagy vörösréz) és keresztmetszete egyezzen, valamint a menetszám és átmérő szintén. Nyilván van ellenállása de ez már ebben az állapotában nem mérhető (szakadt vagy nyúlott). Da az bizti, hogy 1 ohm alatt van.
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni olyan ügyben, hogy TS 150-hez érdemes-e új kipufogót venni, vagy a régit krómoztassam inkább?
Az a könyv úgy emléxem azt írja, hogy bejáratás első szakaszában semmiképp ne húzzuk 3000 n/min fölé, majd fokozatosan terheljük míg elérjük az 5200 n/min-t.
és akkor hogy csináljam,honnan szerzek olyan azt a rézhuzalt vagy mit???ami vel majd körbetekerem???és kell alá rakni vmi papírt vagy mi?
Ha leég az a tekercs akkor szabályozatlan töltésed lesz!!!
Nem ezt irja hanem azt ha a max nyomaték alá esik a fordulat akkor vissza kell váltani és erre irtam hogy egy etz nél akkor ez 5500 as fordulatot jelent .
Az a rajzon csak egy ellenállásként szerepel, szerintem is meg lehet tekercselni házilag csak figyelj oda hány menet és milyen keresztmetszet nekem van egy ami házi tekerésű (ez a kigyulladós de nem ezért szerintem).
Viszont ha leégett akkor nem jó a fesszabod...
Az biztos mert vannak benne elég fura dolgok . Nem baj azér olvasgatom legalább tudok min röhögni .
Akkor vedd + valamelyiket mert nem sok ilyen van már :-).
Az átírás minimum 30ezer...
Biztos csak a külseje pörkölődött meeg :)
Édemes otthon megtekerni szerintem. Én legalábbis nem adbék érte egy vasast sem. Elmész egy házépítők boltjába, megmondod, hogy milyen drót kell, meg hogy mennyi és megtekered este a Fábry közben :)
Vince
Szerintem Mzzzz kollégát interjúvold meg, ő biztos vágja, mert neki mindig tükörpolír a motorja :)
Vince
Valamit félre értettél szerintem.
Mind a kettő gyárilag oldalkocsis!!
Feloldalkocsizni a szólót elég bonyolult mert asszem kell engedély rá...
Én 70 ért vettem oldalkocsival de nagyon szakatt műszakija van megy is csak életveszély mert a telók kivannak....
Sziasztok!
Vennék egy Ts250/1-es oldalkocsis gépet működőképes állapotban reális áron.Csere is szóba jöhet.30-611-90-77
Köszi a hozzászólást.
Van most két MZ TS 250/1-s kiszemelve itt a környéken:
Van egy 80-s évjáratú zöld fehér színű, 5sebbeséges csak a hengerfej az a 4sebósé van rajta az állapota kopott de az a kopott amikor egy motor a használatába kopik meg.Egy öregbácsié(83 éves) ő a második tulaj 86-ba vette meg az MZ-t 15ezer ft ért, és most 50ezerért árulja van rajta egy év műszaki pöcc röffre indult két év állás után.
Na de nekem volt régen egy MZ TS 250/1 oldalkocsis motorom amit eladtam 5 éve de az még a mai napig a nevemen van az is 5 sebbességes az piros de luxe az is ha jól emlékszem az 79-s.Akinek eladtam ő felújította a blokkját meg lefestette, de most valamiért nem indulbe neki (nem tudom hogy mi lehet a baja)én nem neki adtam el hanem a sogórának és ő ingyen odaadta neki a motort te hát neki az a kölcség a motoron amit felújított rajta.Tehát én úgy gondolom, hogy olyan 30-40ezer ft-ért ha eladja nekem akkor jól járok vele mert nem kell áttíratni meg minden.De még nem tudodt konkrét árat mondani nekem.Az biztos hogy november 1-re megveszem valamelyiket.A bácsinak azt mondtam hogy szerdán jelentkezem nála hogy megveszem vagy nem, attól függ hogy mennyiért adja a gyerek a pirosat.
Valóban egyszerűbb feldobni egy elektronikusat,de és az áramkapcsoló részt addig állítgatnám, míg jó nem lesz. Apámmal mi is ezt tettük a mechanikussal, azóta nincs baja (tartalékban azért ott figyel az elektronikus)
Biztos ezt írja a könyv, hogy 5500-nál járasd be? Hajtani természetesen ott kell mert ez 2T de bejáratásra ha jól emlékszem a fokozatos kímélő bejáratást javasolja azaz a fokozatosan növelt fordulatszámot és terhelést.
De van így is töltés fura...
leégett a gerjesztőtekercsem.....full fekete lett....
most mit csináljak honnan szerzek újat???lehet venni???
Tábori 70000ft-ért csinálja meg,és garantált a 100,ami ilyen fékekekkel meg vázzal ügye nem lehet ahogy mondtátok,és igazatok is van..
Urak, az alumínium felületek polírozásához szükségem van egy jó és könnyen beszerezhető anyagra. Kérek termék nevet és árusító helyet Budapesten vagy Miskolc környékén. Esetleg egy körülbelüli árat is. Köszönettel
Az enyém lefüstölt (kigyulladt) 2km után.
Egyébként ez az egyetlen nem eredeti alkatrésze.
De biztos van ami jól működik, elméletileg jobbnak kéne, hogy legyen.
Erről az első lengővilláról beszélek:
http://homepage.univie.ac.at/christian.klueber/mz/kalender/lieren1/lieren-21-l.jpg
Szerintem kérdezd meg az MZ club szervíz topicjában...
Vegyél egy elektronikus fesszabot, azzal nincs gond! Max tartaléknak hord magaddal a régi mechanikusat, arra az esetre, ha az elektronikus elfüstölne!
Ja és 507kg az enyém forgalmi szerint:-)
Szerintem mindegy bár talán az 5 gangos jobb mert pl. ETZ kompatibilis a váltó és azért van hozzá alkatrész, ezen kívül gyorsításkor is előnyösebb.
A teljesítménye mendkettőnek 19LE (gyárilag). A nagyok a /1 -esbe is 16-os elsőkereket raknak lengővillával (2 hátsó teló van benne) tárcsafékkel mert az stabilabb talán nem borul olyan könnyen ha ültetve van az eleje.
A tárcsafékkel az a bajom, hogy egyrész 5kg-al nehezebb másrész nem csereszabatos a többi kerékkel. Amúgy ha az első is 16-os akkor be lehet rakni az oldalkocsiba is így lehetőség van a pótkerék alkalmazására (ez 16-os hátsó). Mindkettőnek kb 95-100km/ó a vége, ha nincs birizgálva :-)
Mármint egy másik fesszabályzó lett feltéve
Ma állitottam a tuáramkapcsló két érintkezője közti hézagot 0.3-0.4 mm re.Mert vhol volt erről képem de sehol sem találom de mintha igy irta volna.Na de még mindig hullámzik a lámpa fénye picit.A töltés se minig az igazi még pedig minden érintkező meg van csiszolva meg egy másikat is feltettem azt is beállitottam de azzal is hullámzik a lámpa fénye amikor a tuláramkapcsoló rezeg ugyanugy a lámpa fénye is változik.Segitsetek mit állitsak,?
Heló.Lenne egy kérdésem.Eddig jó volt a töltés az MZ TS 125 ömön de ma mentem vele és észrevettem hogy nem szólal meg a duda csak behuz a membránja.Azt gondoltam rossz a duda.De otthon megmértem a töltést 6.4v volt ami nagyon kevés csoda hogy birta az akksi 25 kmen át mert este volt(Ma) és index féklámpának működnie kellett.Na most elkezdtem ujra beállitani jó is.Nagylámpán 6,9-7 volt max .Helyzetjelzővel 7,3-7,5 v a tóltés.De van egy gondom.Aki ismeri ezt a fesszabot (bár a legtöbbnek ez az elve)A bal oldali (tuláramkapcsoló)lemez két fül közt van betéve.És ha leszabályoz olyan 7,5v nál akkor a lámpa picit tompul és világoodik (nagyonpici különbség)de ennek nem igy kéne működnie.Nagylámpán nem csinálja mert ott nem szabályoz le nincs sok túltöltése és ott jó.De annak az érintkezőnek ugy kéne működnie ha tultöltés van akkor a másik érintkezőhöz kellene vonzania egy pillanatra magát.De ez azt csinálja hogy 1 vagy 2 tized mm ert eltávolodikamelyikhez normál esetben van vonzva de nem mozdul el a másik oladali érintkezőhöz.És szikrázik is ahogy nagyon picit távovlodik el.Hogy állitsak jó töltést?Melyik állitással kezdjek:A töltéskapcsolót állitsam be először vagy a túltöltését?
Köszi az infót sok dologgal okosabb lettem.
Még egy kérdés:melyik jobb a 4 vagy az 5 sebbeséges oldalkocsis ts?
Melyik gyorsabb?
Miben jobb az 5sebbességes, miben a 4sebbeséges?
Melyiket érdemesebb megvenni?
Mindegyik egyforma erős?
De akkor inkább már a 6 felömlős 90 ccm-is henfer rezóval és membránnal...
Igaz nem olcsó de 20LE és aszongyák 115km/ó a vége, ja és elmehet a yard ahova akar :-)))
Mondtam, hogy bele lehet rakni...
Csak a rendőrök ugye...
6-8 ezer Ft a német pl.
Ha veszel 3 magyart meg furkálás szerintem olcsóbb is a német.
Ja mert a kanuni se gyárt már 2ütemű MZ-t...
Bár az lenne a kérdés, hogy mit akarsz bele rakni. Inkább az, hogy mit kapsz. Dugattyúból tudtommal se törököt, se lengyelt nem hoznak már, a magyart meg inkább négy századra illesztik, hogy ne legyen gáz. Nekem "csak" a gyűrű biztosítószege pergett ki belőle...de hányat láttam már törött szoknyával, megszorulva.
http://tettrydavid.tar.hu/
Ezt nézzétek meg.Sr-es történetet.Azt még én akartam belerakni a ts blokkot a simómba...ez nagyon komolyan hiszi hogy így jó..
Plexit keresek etz motoromra. a zichy-s nem igen tetszik.. de ha nem lesz más..
szóval aki tudja hogy hol lehet venni kisebb méretű plexiket akkor légyszi irjon.
Bpest, és Kecskemét körül
köcce
Kobra
Ha megragad a dugó akkor az szar... Ez nem pannónia... Egyetlen MZ-mnél sem ragadt még + a dugó bár nem is teszek be minden szart.
Az 5200-5600 már a bejáratás végén és utána van. De igen szerintem lehet vele csutkán menni tartósan ez nem árt neki ugyanis terhelés alatt nem pörög tovább 5.ben...
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|