:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hát a 90 w-ról én is csak hallottam,de még nem láttam pedig most van vagy 6 tartalék dinamóm.
egy ts125-nek mennyinek kéne lennie a töltésének???egy egészségesnek...
és hol mérjem???
Viszont az kéne tudni, hogy mi a külömbség a 60 és a 90 Wattos dinamó közt, mert nekem ez utóbbi kéne de még nem láttam olyat sose.
Tehát elektronikus fesszab esetén, amely ha jól tudom saját belső ellenállásán keresztül igen percízen húzza főldre az állórésztn nincs szükség söntre, sőt ha bennmarad félgőzzel műxik csak a dinamó, azaz visszafogja azt.
A sönt egyrészt az állórészt azaz a gerjesztőtekercset védi a pzitív túláram ellen. Másrészt terheli a dinamót ha a fesszab morse érintkezője éppen a levegőben van és nem ér egyik érintkezőhöz sem. De ilyenkor már ezáltal a fesszab szabályoz is azáltal, hogy ezt a söntöt rákapcsolja a dinamóra mert alaphelyzetben a sönt rövidre van zárva a fesszab morse nyugalmiján.
Tehát a drasztikus áramingadozások miatt kell.
Az elektronikus fesszab ezt nyilván megoldja...
hali,lemértem most 3 dinamó gerjesztést,1,8 -1,9 ohm ,lehet hogy a söntell csak arra jó hogy áramtúltengés esetén inkább ő égjen le mint a gerjesztőtekercs?ja és az előző kérdéseimre ha tudnál egy szakvéleményt/gyujtáskapcs. köszi
Ennek örülök.
Viszont ez azt bizonyítja, hogy a mechanikus, rezgőnyelves szabályzó kifejezetten nem képes megfelelően dolgozni, ha nincs ott a gerjesztőtekercsekkel párhuzamosan az sönt.
Lehet, hogy túl sok neki a gerjesztés 2,8-3,2ohm-ja, de ha ott van az a 4,5 ohm párhuzamosan, akkor meg jó ?
Ezt nem hiszem. Talán gerjesztésről visszajutó feszültséglökések ellen védi a szabályzót? Talán. Ötlet ?
Persze csak érdekességképpen.
Nekem van még 1-2 ilyen gyári sönt ellenállásom, ha kell valakinek.
Üdv,
Peti74
Hi valaki nem tud eladó 125ös mz etz-t?
Nem baj ha esztétikai hibái vannak, csak motorikusan legyen jó!! Jah és kb. 50e alatt.
Elörre is kössz!
Na meg lett a hibám!A sönt volt rossz az egyik végénél ahol belemegy abba a kis fülbe amit csavarral rögzitünk ott volt megszakadva és csak az a kis külső boritócső tartotta.Megcsináltam és most minden jó.
Még a söntről annyit, hogy az ellenállása 4,5ohm az angolok szerint.
És valamelyik rajzon állítható az értéke, tehát potencióméter így már éthetőbb, hogy miért kell az oda az 1920-as DKW-ban ugyanis onnan maradt az MZ ben.
mondjuk megmondta az eladó is,hogy ennek bizony borsos ára van,enyhén szólva is sok érte a 980,de ez van,ha azt akarom hogy jó legyen a töltés akkor meg kell venni,nincs mese.
NA vettem új gerjesztőtekercset,tök szép az előzőhöz képest:D
980ft volt,de jó, zacsis,szóval fasza...
holnap belerakhatom...
szia peti,köszi a segitséget én elektronikából nem vagyok túl jó.még lenne 2 kérdésem.-a gyujtáskapcsolónak szüksége van-e testre amit kürtvezetéknél kap gyárilag-,a töltés kontrollámpáját köthetem-e közvetlen a fesszabra vagy muszáj a gyujtáskapcsolón átvinni/gyári/
Én fizikán meg elektrón tanultam hasonlókat:)
Bocs ha tolakodonak tüntem, csak segiteni akartam, világos ha lehet meg kell hegeszteni. Ha később mégis érdekel megtalálsz! UDV:tata21
Figyelj megpróbálom megnézni mit lehet vele kezdeni aztán ha nem jó akkor felkereslek . De ha van rá konkrét vevő és nem jelentkezem akkor passzold nyugottan tovább .
Szia! A hegesztésben nem tudok segiteni, de ha érdekel nálam van komplett bontott fékrendszer. Ha komolyan érdekel meg tudunk eggyezni!
ÜDV ma eldőlt a motorom ( 250 etz ) és letört a fékkar alatti kis lemezrész igy eléggé inog a fékkarom a helyén visszahegeszteni lehet ? csak azért mert tele van a rész gumitömitésekkel és szerintem elolvadna mint a szar a hegesztés folyamán ujonnan meg huszon nemtom hányezer forint .
Hello!
ALU polirozáshoz keresd a ALU MAGIC nevü terméket a hejjamotor.hu-n
Ha tényleg 0,25 mikrós az ülés alatti kondi, akkor tényleg nem tud tárolni használható mennyiségű energiát. Én nem voltam biztos abban, hogy mekkora.
A megszakítókkal párhuzamosan kapcsolt kondi szok ekkora lenni (0,22 mikro).
Imigyen tényleg marad a zavarszűrés.
"A megszakítóval párhuzamosan kapcsolt kondenzátor rezgőkört alkot a gyújtótrafóval, csökkenti a szikraképződést". Kétség nem férhet hozzá.
A elektronikus gyújtásokhoz pedig tényleg nem kell kondenzátor (kifejezetten hátrányos).
DE:
nem azért mert az elektronikába be van építve (mert nincsen), hanem azért, mert ha félvezető (tranzisztor) szakítja meg a primer kőr áramát, akkor a primer kör felé nincs harmonikus lecsengés, az elektronikus gyújtások kimenetén minden esetben egy vagy több záróirányban betett zener-dióda van, ami a a trafóból visszarúgó feszültség ellen védi a végfok kollektor-emitter átmenetét. Ha ez a dióda hibás (vagy pl. eltörik a lába) akkor az első szikra kivégezné a végfoktranyót.
A trafó 1-es pontjával párhuzamosan kötött kondi, csak a mágneses mező összeomlását lassítja, így feleslegesen csökkentve a szikraenergiát.
Az elektronikus fesszabályzók "kimenetét", a DF áramát vezérlő tranzisztort (a magyar kisipariban asszem BD241) is ugyanilyen zener diódával kell védeni, mert a gerjesztés is "visszarúg".
..és nem fizikaóra, hanem villanytan :)
Üdv,
Peti74
Ha megengeded néhány megjegyzés:
1. Az a kondenzátor nem 2,5, hanem 0,25 mikrofarad.
2. Ilyen kapacitású kondenzátor használható mennyiségű energiát nem tud tárolni.
3. Kifejezetten csak zavarszűrési feladata van.
4. A megszakítóval párhuzamosan kapcsolt kondenzátor részben rezgőkört alkot a gyújtótrafóval, részben csökkenti a szikraképződést a megszakító érintkezői között.
És hogy még egy kondenzátorokkal kapcsolatos tévedést eloszlassak, sokan hiszik, hogy az elektronikus gyújtásokhoz nem kell kondenzátor. Valóban elhagyható, mert az elektronikába be van építve.
Újra mintha fizika órán ülnék a padban :)
Az ETZ-ket is be lehet aksi nélkül indítani, ha a töltésben részt vevő rendszerek jók, akkor egyszerűen be kell tolni 1-esben, vagy 2-esben. A forgórész vasmagjában visszamaradó (remanens) mágnesesség általában elegendő a töltési folyamat beindításához.
gondolom a kondi ott is azért van, hogy a gyújtótrafó primer áramkörének zárásakor az előzőleg feltöltött energiát biztosítsa, legalább 1-2 szikra erejéig.
Én már toltam be ETZ-t nem egyszer.
Üdv,
Peti74
Akkor még 1 kérdés: Az ETZ-ken az ülés alatti 50V 2,5 mikroF-os kondenzátor mi célt szolgál?
Mert én úgy tudom, hogy az még a TS-ek aksi nélküli üzeméhez kellett egy átmeneti töltéstárolónak, de az ETZ-ket nem lehet aksi nélkül beindítani, akkor minek az a kondi?
Vargajoci.
Igen, szerintem vedd ki azt a huzalból készült söntellenállást, teljesen felesleges bele.
A dinamó állórészében van ugye 6 db tekercs, vasmagokra tekerve, egymással sorba kapcsolva. Ezen tekercsek (továbbikaban csak gerjesztés) egyik kivezetése testre van kötve, a másik pedig a bakelitlapon a DF csúszósaru alá. Az a huzal ellnállás pedig egész egyszerűen párhuzamosan van kötve a gerjesztéssel.
Már sokat gondolkodtam rajta, hogy az az ellenállás minek is oda, és végül arra a következtetésre jutottam, hogy a mechanikus szabályzó miatt.
A gerjesztés ellenállásával párhuzamosan kötve egy másik hasonló értékű ellenállást, a kettő eredő ellenállása lecsökken, így ugyanakkora feszültség melett nagyobb áram folyik DF vezetéken, aminek persze csak egy része "hasznosul" mágneses mezőként a gerjesztőtkercsekben, a másik fele "pazarlás" az említett söntellenálláson. Azt csak a német mérnökök tudják, hogy miért volt jobb a mechanikus szabályzónak nagyobb DF árammal dolgozni.
Az elektronikus szabályzóhoz teljesen felesleg az elmített huzal söntellenállás. Igazi pazarlás.
Próbáld ki úgy az e-szabályzót, hogy kiveszed azt a söntöt.
Üdv,
Peti74
Ja igen ETZ-nél a fesszabba van beépítve ez az ellenálás, elektronikus szabályzóba meg nem kell.
Te szerintem kevered a gerjesztő tekercset a szabályzó ellenálással.
TSen az ellenálás ugye ott van oldalt egy kis hengerre feltekert ellenáláshuzal.
A gerjesztő tekercs pedig a dinamo része, ebben az esetben az állórész a gerjesztőtekercs.
A 12V-os generátornak is van gerjesztő tekercse, ez itt a forgórész.
Ami megégett szabályzó ellenálás az pedig nem tragédia, ugyanis az az ellenálás huzal akár vörös izzásig is felmelgedhet károsodás nélkül...legfeljebb a szigetelő lakk és az alatta lévő papír ég le. Egyébként ezért is jobb egy kerámia ellenálás oda, mert az nem gyullad ki. Ja és kb 0,5-0,8Ohm és 5-10W -os ellenálás elegendő, (10W-nál garantáltan nem nagyobb) de ha valakinek van egy jó állapotu példánya meg is mérheti.
Kell annak is gerjesztés, de az együtt van a generátornak az indukciós terét használja gerjesztésnek, és ha van elég, akkor nem ég a lámpa, akkor a generátor megy
Szerintem az etz-ben nincs, mert az genertoros
Kapcsoló elég hamar megadja magát, az enyém is rossz és nincs olyan a mesébe se... majd megcsinálom laposelem sárgaréz érintkezőjébő mert ami benne van az is olyan. de lehet vezeték is...
A kapcsoló a lánckerék mellett van.
Az a kérdésem, hogy ez a gerjesztőtekercs a 12V-os ETZ-ken is van, vagy csak a 6V-os dinamós MZ-ken?
És ha van az ETZ-n is, akkor hol?
Hol találom a biztit?Mi van ha az üresjelző nem világít de az izzó jó?
a töltésjelzőm hál istennek gút!
Köszi a válaszokat.
Tudom,már beszéltem vele,köszi.
ZéDé írta lejjebb, hogy 2 oldalast is tud gondolom neki csak az egyik kell...
Az irányjelzönek kéne legyen biztije ha az jó vagy nincs akkor a relét nézd meg (nekem a lámpafejben van). Igen van üres visszajelző (sárga a kmórában), mégpedig a tőltésjelző mellett (piros) ami az index visszajelzője is egyben. Ha folyamatosan világít nincs töltésed.
Én úgy vettem a gépet, hogy rajta volt a fekete doboz és mondott valamit a régi tulaj, hogy szokott füstölni mer v.mi vezeték odaér a vázhoz.
Nem foglalkoztam vele betettem egy akksit megnéztem a bekötést meg, hogy mi testel nem talátltam semmit elindítottam elromlott az akksi kb. 10 perces járatás után.
Mivel igen használt volt akksit cseréltem és elindultam vele eredetvizsgára. Kb 4km után kigyulladt a moci az akksi vezetékei égtek le. Lekötöttem mindent akksival jöttem haza ezt az ujj zseléset nem tudta tönkretenni. Úgyhogy ez az enyém még sose működött bár lehet hogy aza baja, hogy van tekercs is még nem néztem meg mi van vele de szerintem a fekete doboz még jó majd kimérem ha lesz időm.
Nekem is az a véleményem, hogy az elektronikus jobb, sőt talán még a dinamó teljesítményén is képes javítani ha jól be van állítva (persze a fekete doboznál ez lutri mert asszem nem lehet szétszedni).
Sziasztok!
Van egy TS 125 de luxe-om. Az irányjelzője nem villog hanem csak a visszajelzője világít.Mit tegyek? Ezen a típuson van üres jelző?
Más: Vennék egy oldalkocsis Ts250-est.Ha tudtok segítsetek plízzz!
Szia!
Mindenféleképpen vidd el krómozni ,bár én a 8000es árat elég kevésnek tartom.Nálunk Kecskeméten a Vince bácsi 10-12ezer körül krómoz kompletten egy dobot, könyököt,hollandert,bilincset,de megéri hozzá elvinni mert nagyon szépen dolgozik.Mind amellett egy új sokkal vékonyabb lemezből készül és feleannyit sem bír mint az origi.
Nagyon alaposan ki kell égetned mert a krómozók nem szeretik az olajsárral tönkretenni a fürdőiket.Nálam a legjobban a legegyszerűbb módszer vált be. Gázpörkölővel vörösre izzítom a dobot és a csövet és a végén gyönyörűen kipotyog az égett olajsár.Jó nagy füsttel és bűzzel jár,de megéri! Üdv Feri
azért a fordulatszámnak van köze a termelt áram mennyiségéhez,nem?amúgy az előtétellenállást ki kellett volna vennem?a helyzet az hogy nemrég vettem a gépet,nem volt rajta fesszab igy elég sokáig kinlódtam vele,csak elektronikusat kaptam de nem találtam utalást erre.most minden jó rajta kábelek,test,miegymás,de az ellenállás még mindig bent van,vegyem ki?
Igen, de mi van akkor, ha egy darabig működött jól az elektronikus szabályzó, aztán egyszer csak hagyta megszaladni a dinamó feszültségét és nem szabályzott le ? Engem az érdekel, hogy mi válthatta ki a hibás működést. Hozzá kell tegyem, hogy nem hiszek abban, hogy egy ilyen, egyébként nem túl bonyolult elektronikus szabályzó elromoljon. Persze mchanikai okokra visszavezethető sérülések előfordulhatnak, pl. megreped egy forrasztás, eltörik egy egy alkatrész lába, stb.
Én már elég sok ilyen magyar kisipari fesszabot (3-as alulemezre ragasztott, fekete dobozos, MZ ELEKTRONIKUS FESSZABÁLYZÓ 6V felirattal) beraktam, de attól eltekintve, hogy a szabályzási feszültségnek elég nagy szórása volt (6,8-7,3 V) még hibással nem talákoztam.
Üdv,
Peti74
Én elvinném krómoztatni, mert ha olcsóbb az utángyártott mint a krómozás akkor ez magáért beszél :-)
Max. 7.2-7.4Voltot adhat le a dinamó, ha mégis elszabadul a feszültsége akkor nem jó a fesszabályzó. Illetve ha a tekercs ellenállása túl kicsi akkor is leéghet mert az párhuzamosan van a dinamóval.
Háát, mi éri meg neked. Az utángyártott kb 6-7e Huf, egy krómózás meg kb 8000 tájékán van. Az utángyártott kipufogón viszont gyenge a króm: könnyen sérül, hamar átég. Sztem égesd ki jól a régit, aztán krómoztasd le, sok-sok évig jó lesz még. Azt elfelejtettem, hogy TS-hez ritkán kapni dobot, a könyök pedig enyhén szólva nem ugyanolyan hosszú, mint az eredeti, közdarab gyártása szükséges.
Nem képzelhető el, hogy valami hiba történhetett a beszerelés vagy a kábelezés körül ?
Ha abból indulunk ki, hogy a legtöbben akkor tesznek be elektronikus fesszabályzót, amikor a mechanikussal szerelt rendszer meghal, akkor máris benne van a palkiban, hogy az amúgy jó elektronikus szabályzót egy megégett szigetelésű/zárlatos/korrodált vezetékeléssel terhelt rendszerhez illesztik hozzá, várva a csodát.
További hibalehetőségek :
- Testelést kap az e-szabályzó aluminium lapja. Ha egy pozitív vezetékhez ér hozzá, az még rosszabb.
- A vezetékelés hibásan van bekötve, a szabályzó nem az áramkapcsoló diódákon keresztül engedi rá a dinamó feszültségét a fogyasztókra vagy nem közvetlenül a dinamó kimeneti feszültségét figyeli, hanem egy valahonnan visszavezetett feszültséget.
- A régebben említett előtétellenállás benn marad a szabályzási körben (biztos bentmaradt, ha egyszer megégett).
- A legbanálisabb hiba pedig, amikor a dinamó (+) vezetéke és a gerjesztés(szabályzás) vezetéke összeér, így a szabályzó teljesen kikerül a körből, a dinamó pedig öngerjesztésben kezd el dolgozni. A 15 V-os max feszültség is elképzelhető lehet, mert a névlegesen 60W teljesíményű dinamót lámpákkal és gyújátással terhelve nem tud nagyobb feszültséget termelni, viszont leég minden, mert áramkolátozás nélkül folynak az amperek.
Azt hiszem, hogy a dinamó feszültségének
"megszaladása" nem a fordulatszámmal van kapcsolaban, hanem a fent említett hibák valamelyikével.
A dinamó szempontjából a fordulasztám "csak" fordulatszám,
akár lejtőn könnyedén, akár emelkedőn erőlködve mész a motorral.
Ne a fordulatszámtól félj, hanem a tejes kábelezést és a dinamót nézd át.
Üdv,
Peti74
Majd utánna nézek,itt a boltban lehet e kapni tshez gerjesztőtekercset... hátha..
oké,hátha ő is olvasta,arról van valakinek tapasztalata,hogy miért ég ez le? én is igy jártam már kétszer is,egy erőteljes gyorsitás után a dinamó nyomott vagy 15 voltot ,elszált az összes bekapcsolt izzóm,a biztositék és füstölt a tekercs.mindez elektronikus fesszabbal,azóta nem nagyon merem kihuzatni a gépet
Köszi de nem nekem kell hanem a Somebodynak :-)
hali,van itthon egy új tekercsem,igaz utángyártott a Zichybe vettem,4 ohm az ellenállása,sárgaréz,és papirral van szigetelve a hengertől és ahol rögzitésképpen át van bujtatva a huzal ott is szigetelt vékony müanyag csőben van a réz.550 pénz volt
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|