:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hát persze a fékolaj nem olaj, folyadék, ráadásul elég agresszív. Én pl. rendszeresen csavarlazításra, festékmarásra használom. De itt valaki rákérdezett.
A fékolaj szerintem tönkrevágja...
a fékolaj sajnos nem olaj, hanem valami agreszív folyadék és tönkreteszi a tömítéseket ami nem fékfolyadék álló.
Ráadásúl túlságosan híg...szóval még az étolaj is jobb annál :))
Hidraulika olaj és motor olaj keverékével frankón be lehet állítani a szükséges viszkozitást. Elöbb a sűrű olajat töltsed bele és fokozatosan higítsad a kívánt csillapításig.
A bejáratás 1500km.
Itt a szakirodalomban letölthető az MZ Hogyan tovább c. könyv amely kifejezetten a TS mocik karbantartási kézikönyve, ebben részletesen le van írva a bejáratás is.
Az enyém is ugyanez csak teljes felújítás elött áll bár motorikusan elég jó állapotban van viszont igen kopottas és a telók is kivannak, 15.éig van műszakija. +van 1 kis TS-em is, azzal járok néha...
Olcsón vetted szerintem az enyém drágább volt...
Helló!
MZ Ts 250/1 De Luxe oldalkocsival, 1979-s piros színű, papiron második tulaj vagyok. A blokkja most lett felújítva még bejáratós apropó hány km a bejáratás?
A festés is új rajta, mind a három új gumi rajta, indexek újjak rajta, hátsó lámpa búra, kipufogót, és könyököt kell cserélnem rajta az ami rozsdás egy kicsit, de ha fennt van az oldalkocsi nem is látszik:) ráhibáztál nem működik az oldalkocsi fék:), de majd orvosolva lesz. Most külön van a motor mivel hogy most lett felújítva a blokkja és így leszedték az oldalkocsit róla.Mentem vele bár nem csumak gázon így mentem vele 110-t enyhe emelkedőnek felfele.A blokkja erős, jó hangja van egészséges. 50ezer forintomba került megvan a gyári forgalmija(szürkeforgalmi)és már a nevemen is van és meg spóróltam kb 30ezer forintot mert ez 1997-ben is az enyém volt 2 évig és 99-be adtam el és akinek eladtam, avval nem írtunk adás-vételi szerződést és az nem műszakiztatta le úgy mászkált vele, de én lefogom azt jövőre megyek a szocitúrára:)
Nincs MZ TS-hez használati vagy karbantartási cuccod, meg oldalkicsokhoz leírás vagy vmi ilyesmi okosságok? Ha van valami jó cuccodot akkor légyszíves küld az e-mailomra:davidd@vipmail.hu köszi előre is.
Neked amúgy milyen géped van?
Sziasztok emberek:)
Kérdesem az volna hogy vmi alkatrész nagy birtokosnak nincs-e elfekvőben hátsófék kulcs(ami szétfesziti a fékpofakat, mert az enyém már levan kopva) illetve az a recés kar amit a rúd mozgat. Természetesen csak jó állapotú nem elkopottak érdekelnének. Ha nincs más megoldás megveszem én a boltba is csak hátha itt:).
Illetve hülye kérdés de van két intruderre való kieg lámpán(króm) foncsor nélkül azzal mit lehet kezdeni kuka?:)
Azt milyen a gép?
Mennyi volt?
Műxik az oldalkocsi fék?
Mentél már vele?
Gyere az oldalkocsis topicra...
Ha viszont a szimmering ereszt és nincs mód a cserére, akkor minél vastagabb olajat kell beletenni mert az nehezebben folyik el a rossz szimmering mellett. Ilyenkor persze igen kemény lesz az első rugózás de még mindíg jobb mint ha üres a teló. Olyat is lehet szükségmegoldásként, hogy motorolajba gépszírt keverni és abból egy sűrű trutyi lesz viszont nem folyik ki.
Amúgy a felső csavarnak is légmentesen kell zárnia mivel a beszorult levegő is rugózik.
A gyárilag előírt mennyiség 2.3 dl száranként!
Köszi a segítséget, akkor maradok a hidraulika olajnál, mert itt nincs olyan hogy lengéscsillapító olaj. :)
Még a bázisról sem mehetek ki nemhogy bemenjek a városba olajért.
Már csak a mennyiség kellene. Hány deckó azt nem tudjátok???
ZéDének: az olajat a teleszkóp felső csavarjánál öntöd be. Kicsavarod, és már mehet is. A milyenre, meg megadták Piriék a válszt. :) Bár a mennyiséggel, én is gondban vagyok.
Sziasztok
Köszi a segítséget, akkor maradok a hidraulika olajnál, mert itt nincs olyan hogy lengéscsillapító olaj. :)
Még a bázisról sem mehetek ki nemhogy bemenjek a városba olajért.
Már csak a mennyiség kellene. Hány deckó azt nem tudjátok???
ZéDének: az olajat a teleszkóp felső csavarjánál öntöd be. Kicsavarod, és már mehet is. A milyenre, meg megadták Piriék a válszt. :) Bár a mennyiséggel, én is gondban vagyok.
Sziasztok
Helló!
Meg van a motor!
MZ TS 250/1 De Luxe oldalkocsis.
Az első teéeszkóp az olajos?
Hl öbötm bele az olajat?
Milyen olajat öntsek bele?
Válaszod előre is köszönöm.
Üdv ZéDé.
Szerintem ha nincs telóolaj inkább hiraulika olaj mint fékolaj de jó a motor olaj is bár azzal szerintem keményebb.
Hát valaki a 15w40 es olajat ajálja de lehet kapni a boltba lökésgátlo olajat asszem az is jó .
EZ igaz . Mondjuk ha lenne is akkor tuti nem vennék koyot mz be elég bele a fag is szerintem meg ez a legelérhetőbb az embereknek és nem is annyira szar márka . VISZONT AZ ELEKTRÓSOKHOZ LENNE EGY KÉRDÉSEM : A SAV SZÉTMARTA A + IV ÉRINTKEZŐM ÉS NAGYON JÓ AZ AZ AKKSI AMI BENN VAN NEM LEHETNE VALAHOGY RÉZZEL VAGY VALAHOGY VISSZAFORRASZTANI ? PONT ANNYI TÖRT LE HOGY A CSAVARRAL NEM TUDOM MÁR RÖGZITENI A KÁBELT . ELÖRE IS KÖSZI
Szevasztok srácok.
Köszönöm a segítséget azoknak akik segítettek elmagyarázni vagy anyagot biztosítottak az ETZ gyújtás bekötésénél. Én voltam a tök hülye aki nem ért semmit az elektronikához. Hát sikerült, egy kis szenvedés árán.
Most megint akadt egy kis problémám.
Valaki meg tudná mondani mennyi és milyen olaj kell az ETZ 250-es első lengéscsillapítóiba?? A mennyiséggel itt nincs baj, csak a minőséggel, vagy a milyennel. Van motor, váltó, fék hidraulika, és szervo olajam. Én a hidraulika, és a fék olaj közöttire tippelnék, de ha valakinek van jobb ötlete hogy mit tehetek bele a sivatag közepén az jelezze.
Köszönöm szépen előre is.
Patkony(Iraq)
azé mondtam, hogy a "csapágyboltos szerint" nem ez lenne az első kereskedő aki kamuzik, csak hogy eladjon valamit :)
Viszont a környékünkön, azok a csapágyboltok akik árulták a koyot, már egyik sem tart.
Jaja... marhaságokat írtam nemúgyvan. Aztánmár rájöttem de elmentmá a hozzászólás :-)))
Hát akkor én ezt nem értem tavasszal voltam csapágykereskedésben . És ott mondta az ürge hogy olyan is van . JA és mondok jobbat egy csávó elöttem a sorba rendelte meg a trabantjába koyo kat
tényleg rég tanultad :)
ha az elméleti levezetésbe nem akarunk belemélyedni, csak gyorsan ki akarjuk számolni a helyes eredményt akkor 1/(1/R1+1/R2+...1/Rn) adja meg a párhuzamos ellenálások eredőjét. Amit te irtál sima átlag érték ami nem igaz, mert a legkisebb ellenálásnál biztosan kisebb lesz az eredő.
Ha bonyolitani akarjuk akkor meg ott van az Ohm törvény (R=U/I) amiből szó szerint mindent le lehet vezetni az elektrónikában (vagy a hidraulikában, vagy a pneumatikában...legalább is rá lehet húzni egész könnyen), de amit sokszor diplomás emberek sem tudnak alkalmazni.
Igen ez igaz, hogy az olcsó csapágy is bőven kibirja a főtengely életartamát gond nélkül, de a drágább csapágyat nem azért vesz az ember, hanem egy adag sznobizmuból :) A jobb minőségü csapágy azon felül, hogy tartósabb, csendesebb futásu, precizebb illesztésü, jobb anyagu, ezért az extra hőterheléseket, nagy igénybevételeket is jobban tűri.
Persze most nekem is olcsó csapágy van mindkét MZben, de érezhetően finomabb lesz a gép egy jó csapágytól. Az meg hogy kinek ér meg +4-5ezer forintot ez az alig érzékelhető változás, mindenki maga döntse el.
A ETZ-t most télen felújítom és elhatároztam hogy kompromisszum mentes leszek, ebbe pedig bele fog tartozni a minőségi csapágy is az összes helyre.
Nekem azt mondta a csapágyboltos, hogy a koyo mint csapágy márkanév már nem létezik, vagy nem imoprtálnak...na mindegy, a FAG nagyon jó csapágy, esetleg ZKL is minőségi darab a csapágyboltos szerint.
4.Belső menesztő kopása mekkora lehet?
5.A motor nem szeret állandó sebességgel azonos fordulatszámon menni?Kívánja a gyorsítást, különben elkezd "zörögni".Ez mitől lehet?
Sziasztok!
Lenne néhány kérdésem ETZ 125 szerelésével kapcsolatban.Remélem tudtok segíteni!
1.Ha "az illesztési hézagolás a tengelykapcsoló-tengely bordás éle és a kihajtótengely között 0,2mm", akkor hidegen/melegen, olajosan elfordulhat-e egymástól a két tengely.Bármelyiket tekerem a másik is mozog.Lehet-e, hogy az illesztési hézag kisebb mint 0,2mm és ettől az alacsonyabb fokozatokban furcsa hangot ad a motor?
2. Kihajtótengelynek mekkora kottyanása megengedett?
3.Mennyire szorulhat a fordulatszámmérő "ferdefogazatú hosszútengely"-e a műanyag kivezetésben?Nekem nagyon szorul.Kézzel sokkal nehezebben forog a főtengely, ha be van téve.
Remélem tudtok segíteni!
Nemtom ezt honnan vettem na1111...
Soros kötésnél simán összeadjuk az értékeket, párhuzamosnál pedig az ellenállás reciprokát adjuk össze. Kondenzátornál pont fordítva kell,ha a kapacítást akarjuk kiszámolni. Ott soros esetben kell reciprokkal számolni párhuzamos esetben pedig sak össze kell adni a kapacitás értékeket.
Hmmm!
Én úgy emléxem, hogy R=(R1+R2+R3+Rx)/Rn
Bár elég régen tanultammá...
Heló.Nem tudom mennyire értesz az elektonikához de van a repluszképlet csak párh. kötéskor.Ami két ellenállásból adataiból áll.A két ellenállás összegét összeszorozzuk ezután ezt elosztjuk a két ellenállás összegével.
számolás:az állórészt 3 ohmnak vettem a sönt 4.5 ohm
_3x4.5___ =1.8 ohmmal dolgozik a fesszab
3+4.5
ezt csak ugy leirtam nem okoskodási szándék.
Csak ez a ,,Trophit többet nem veszünk" rész nem tetszik! :-)
mzzzz
Urak! Az egyik haverom eladná nagyon szép 250-es TZ-jét:
ETZ 250 1983- as, piros 2007 júniusig műszakival, nagyon megkímélt, szép állapotban eladó. Jó állapotú utolsó szériás (generátoros, kulcsos indítású) kispolszki (P126) csere érdekel! Érdeklődni CSAK! ! ! telefonon!
30/9901144 Feri
Nemzeti dal a'lá Ribizli
avagy óda egy MZ Trophy-hoz
Talpra ember, hív a motor!
Nem javítod meg, ha délig alszol.
Asszem, inkább aludjunk...
Fenét, inkább javítsunk!
A magyarok istenére esküszünk,
Esküszünk, hogy Trophyt többet nem veszünk!
Aludhattunk mostanáig,
Míg nem motoroztak ősapáink,
Kik Harley-n éltek-haltak,
Szar, szutyok Trophyt nem javíthattak.
A magyarok istenére esküszünk,
Esküszünk, hogy Trophyt többet nem veszünk!
Fényesebb a láncnál a kardán,
Mi a motort sokkal jobban hajtán,
És mi mégis láncot hordunk,
Ide veled, szép kardánunk!
A magyarok istenére esküszünk,
Esküszünk, hogy Trophyt többet nem veszünk!
A Trophy név megint szép lesz,
Méltó régi, nagy híréhez.
Mit rákentek, olajsarat,
Lemossuk, nyoma nem marad!
A magyarok istenére esküszünk,
Esküszünk, hogy Trophyt többet nem veszünk!
Hol motorjaink állnak,
Unokáink leborulnak,
És áldó imádság mellett
Mondják el motoros beceneveinket.
A magyarok istenére esküszünk,
Esküszünk, hogy Trophyt többet nem veszünk!
vagy veszel bele fag utánn van kbs is,az 700-800ft darabja....úgyis előbb megy szét a főtengelyed...azt az is márkás..
Hátulra is tárcsaféket akarsz?
mzzzz
nem érted.
nekem van töltésem,járó motornál kialszik a jelző,álló motornál gyujtással világít,nem azzzal van a gond...hanem a lámpát felkapcsolom akkor alapjáraton se világít,odarántom,akkor világít de csak lámpával.helyzetjelzővel nem....
Én etz 250 esembe asszem 6306 c3 as fag volt 2700 ft/db de lehetett bele akár koyo csapágyakat is venni 2000-3000 ig megy a darabja szerintem .
Szerintem ne fáradj vele, az mzklub.hu-n van kiírva mint támogató, még a régi címmel. Valamit összekevertek a boltban.
Érdeklődnék,h kb mennyiben állna meg a főtengelycsapágyak ára márkától függően??
Izé, ezeket nem én piszkálom, de szólok az illetékesnek. Egyébként hol van kiírva a Mofaker címe a Szocimotoroson?
SZia, nekem van egy 125 -ös etz hátsokerekem(16-os). Vagy nem erre gondoltál?
Szia,
Tudsz róla küldeni egy képet,érdekel a dolog.
Kéri!A MofaKerbe vásároltam tegnap és szóltak a srácok,hogy mióta elköltöztek(az júliusban volt)még nincs átírva a honlapon az új címük.Járj utána léccci ha van egy perced.
Kösz.
Akkor nincs töltésed, mert gyárilag a töltés visszajelző világít ha D+ -on azaz a dinamó pozitívján nincs feszültség, ugyanis ilyenkor az allórészen testel, a másik ágán pedig a gyújtáskapcsoló pozitívja van ami az akksitól jön (az indexrelén keresztül). Ha van töltés akkor kialszik mert két pozitív közé kerül az izzó hiszen D+ mostmár működik.
Ha indexelsz akkor meg villog függetlenül a töltéstől.
Nekem van egy gyári új hátsólámpabúrám!
Sziasztok!
Engem mz etz-re érdekelne egy hátsó 16-os kerék vagy alufelni,mert ösze akarom hozni az első aggyal.Ha van vkinek légyszi írjon1 mail-t:matesz144@freemail.hu
Békés,Csongrád megye
Érdekelne még Komár MR 2320 -ra hátsó lámpa.
Tel:30/394 2059
6,2-7,1V, max.7,8V, min.5,4V
Az akku helyén (egyiket levéve).
Nem tüntél tolakodónak inkább segítőkész voltál .
mármint a visszajelző parázslik,kis gázzal még izzik is,nagyobbal nem is merem nézni...
csak mert lámpával alapjáraton nincs nagyon töltés parázslik a lámpa,kicsit odahúzom és erősebben világít,erre mit szóltok?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|