:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Erről jut eszembe, mit találtam neked:
http://sdrv.ms/11P9InB
Régi motorrevüs cikksorozat a 2T tuningról, benne van az égéstér kialakítása is.
Ha MZ kupa licenszes, akkor megveszem...persze ha valaki nagyon szeretné akkor átengedem, mert én idén úgy sem használom és ha nagyon kell úgy is tudok szerezni.
Mennyire volt tartós, hány km-t bírt?
Mekkora áttételt alkalmaztál?
10000/min fordulatszámon mekkora végsebességet ért el?
Hány mm-es karbit é mekkora főfúvókát használtál?
Kis teljesítmény, kis fogyasztás.
A kis TS 2 literes fogyasztásával számoltam.
Erről a kopogás, detonálás témáról már sokat olvastam ezen az oldalon, nem értem a problémát mert a saját tapasztalat az, hogy még 1/13 fölötti kompressziónál (Trabi dugattyús, 10000 ford fölött) sem fordult elő ha a porlasztó ill. az előgyújtás jól van beállítva.
sok jót írtatok róla.. miért számítanád meg Veszprémbe? sportdobbal van már kis tapasztalatom, erről mit érdemes tudni?
Márton
Megnöveltem a résméretet, 1,1-ről 1,4-re (71-re fúrt henger). A kompresszió így kb. gyári, kicsit alatta.
Úgy lett ahogy sejtettem, gyújtást kellett neki adni bőven. Kb. 3,5 mm-t állítottam az alaplapon, ezt jó fél mm-nek gondolom.
Érzésre az a véleményem, hogy alul nyomatékosabb NEM lett, legfeljebb a nagyobb előgyújtás miatt, viszont 4500-ig felül sem megy rosszabbul.
Nem sok km-t mentem, de kopogás, detonálás nem fordult elő, mondhatnám, hogy megszűnt.
Keri említette a magasabb fogyasztás lehetőségét, ez valóban nem kizárt, mert bátrabban pörgetem a selymes járás miatt :) Nincs olyan durva, kemény járása, mintha szét akarna hullani.
Azt is kipróbáltam miért mondanak unalmasnak egy 25-ös "futármotort". Pöccre indul, már alapjárattól finoman egyenletesen enyhén erősödve tol 10.000-ig (?: óra nincs rajta), motorfék az kb. hasonlóan erős, mint a TZ-n, az első tárcsa viszont jóval harapósabb. Azt kell mondanom, hogy nagyon kellemes. A gond talán a menetteljesítménnyel van: erős gázzal jó közepes fordulatig húzatva gyorsítottam, pakoltam a sebességeket, amikor már éreztem, hogy ezt nem kéne tovább erőltetni városon belül félve pillantottam az órára: 55 :))) Előzés 60-ról: 5. nyélgáz: semmi, 4. ugyanaz, 3.ban ugyan elindult, de utast és csomagokat hozzáképzelve... Mivel a 250-essel sem megyek gyorsan mindig azt gondoltam, hogy erre egy 25-ös is elég lehet, csak az asszonyt és a 40kg cuccot hová teszem azokon a pici motorokon? A menetteljesítményt elnézve nem csak a cuccokkal és az üléspozícióval lenne probléma... A hatótáv viszont kedvező: a tulaj szerint 200km után még szinte tele a tank a műszer szerint, a gyári adat 580 km...
Sziasztok!
Bambi 3-as kipufogó, új eladó.Belseje katonai változatéval megegyező, külseje krómozott, törései, méretei a gyárival megegyező.
Pl. nem megfelelő trafót használsz gyenge minőség vagy/és tirisztoros rendszerhez való, csökkentett indukciójú tekercs.
Sziasztok! Van egy olyan problémám már megint, hogy a hall-os gyújtásom főzi a trafót. Kb olyan 70km után annyira felforrósodik hogy megáll a szekér és nem lehet beindítani, pedig szikra van ha kiveszem a gyertyát. Ha kicserélem a trafót akkor pedig megy vígan tovább. Eddig nem volt ilyen problémám. Egyébként a fekete doboz egy trabiról van, és a hall ic-is, ami meg lényegébe ugyan az mint az MZ-é.
Szerintetek mi lehet a probléma?
Ez neked hogyan jött ki?Mert a kis ETZ tankba 13 liter éppen nem fér bele!3l/100km esetén szerintem 400km utat tudsz megtenni!No meg egy kicsi még mellé :D
Akkor 600km a túratáv 1 tankolásra, és 100km a biztonsági tartalék.
Hajtva kis ETZ is 6 litert kért. Legalább van hűtése/kenése, ha hajtod.
Nekem 0,7-essel 50km/h-t tudott a kis ETZ.Nem durrogott.
Azt nem tudom, de a TS-nek 12liter a tankja és 2 a tartalék.
Alapjáratot úgy kell beállítani, leírások és vélemények alapján (szervíz bejegyzésen megtalálni), hogy stabil, legyen és ne szaladjon, hanem erős legyen, ahogy ez a teljes beállításra érvényes. Oda kell beállítani, márha passzol a karbi többi beállításához, ahol kifelé tekerve elkezd szaladni a motor. Tekerd kifelé az alapjárat csavart hogy 1200rpm körül legyen a fordulat, majd tekerd be a levegősavart amíg el nem kezd lassulni a fordulat. A beállításnak valahol a megszaladásos rész és a lassulásos rész között kell lennie. (Ha részterhelésre hangolsz, akkor fel lehet emelni a fordulatot 2000-2500-ra, és kicsivel kell beljebbcsavarni a levegőcsavart mondjuk 1/8 fordulattal a megszaladáshoz képest.) majd újra 1200 rpm.
Mielőtt belevágsz jegyezd meg hol állt a levegőcsavarod, mert az alapjáratbeállítás kihat az egész működésre. A levegőcsavarral mindíg nagyon finoman kell bánni. A Ts-ek értékes gépek. Javaslom a szakszervízt.
Habár egy alapjáratállítással ha már amúgy is problémás nem árthatsz sokat.
Márton
Azt mondod sok a 45 és az 50-es alapjárati fúvóka? szerintem ez nem magyarázza hogy teljes és a 3. negyedrész gázon fullad a 135-ös főfúvókával.. a tűk eredetiek.
Én is gyanakodtam erre, de ugyanazt csinálja a régi 251-es és az új utángyártott karbi is. Ezt a tipust sikerült majdnem azonosra lemásolni annyi különbséggel, hogy a levegőjárat alapjárati csavar találkozásánál lévő plombálás alatti furat kisebb néhány tizedel. Ez nálam csak az alapjárat részterhelésre gyakorolt hatását módosította, ezért felbővítettem, hogy könnebb legyen hangolni. Ja és a gyári alapjárati levegő furatot is megcsináltam csaarosan állíthatóra, amivel a gáztartomány 2. negyedrészét tudom belőni baromi pontosan. (igaz ezt a megoldást MZ kupán tuti kizárnák.. de nagy ötlet volt - eltekintve hogy egyel több a változó)
Egyébként írtad a gyertyaméreteket. Én már régóta 6-ossal járok, és amikor betettem a 14-es izolatort (lehet félreolvastam).. szóval úgy veszem ki mintha új lenne.
Egy halom régi gyertyát szórtam ki azzal, hogy melegen nem mentek, egy másik halommal meg hogy nem indultak hidegen. -már nem tudom ezzel mi volt a gond, de csak tartaléknak tartom. talán csak mert nem éreztem különbséget-
Köszömöm a hozzászólást és segítséget.
Márton
Sziasztok! Nekem csak annyi lenne a kérdésem tudja-e valaki, hogy az MZ ES (TROPHY) 150/1-es tankja hány literes és ebből mennyi a tartalék.Előre is köszi a választ.
fúvókatű belevaló?
Valahol dől bele az üzemanyag, de nagyon.
Szivató, alapjárati rendszernél néznék körül.
Szerbusztok! látom ti már tapasztalt motorosok vagytok. Egy kis segítség kellene abban, hogy hogyan is kell elképzeni egy gyertya miatti teljesítménycsökkenést, vagy amikor kevés üzemanyagot kever be a karbi.. Nekem bármit csinálok a géppel, 3000-es fordulaton megszalad és elkezdi nyelni az üzemanyagot. addig szép fogyasztása van, széles sávban hangolhatom a karbit, ha megkap egy adott mennyiségű anyagot, vagy akár többet amíg nem kezd keményen rángatva menni. A fúvókaméretek szerint e fölé a rángatós szakasz fölé kéne hagolni, és erre utal a magas fordulati fogysztásnövekedés és a túlzott melegedés is, de nem tudom beugrasztani még szivatóval se. Ellenben ha kisebb alapjáratit, tűtartót meg 130-as főfúvókát teszek be frankón be tudom hangolni a gáztartomány 2/3-át. teljes gázon megszalad, olyankor 10 lityi is lefolyik a torkán, de baromira megy..
Szerintetek hogyan tudnám elérni a gyári beállítást? Mi lehet a gond.
Köszönet: Márton
Sziasztok, egy mz tsem van és az a gondom hogy amikor a levegőcsavart állítom, tekerem kifele, és mindig.növekszik az alapjárat. Akár mennyire kitekerem csak növekszik, de ha teljesen kiveszem akkor leesik az alapjárat. Ha csak egy kicsit beketeker megint felmegy. Mitől van ez? Szerintem nem jó így hogy szinte teljesen kivan tekerve.
Alapbol 0,9 es valo bele, tettem bele egy 7est és nagyon szuper volt.. Betutam állítani, de qmikor elakartam vele indulni, durrogott hiába húztam neki nem ment.. Mintha egyszer kapott volna egyszer nem. A szivató guminak a széle töredezett, az lehet baj? Hogy tudnám megnézni?
Bár lenne az a bajom, hogy a 0,35-ös fúvókán túl sokat kap a motor...egész nap motoroznék 1 liter alatti fogyasztással. :-)
Ha levegő jött akkor az nem zár rendesen.
A melléklevegő csavar amit csavargatsz az alapjárati rendszer része.
Igen van hatása a részterhelés tartományra is, de az csak mellékhatás.
háát, most nagyjából jó.. de mennyit számít hogy pontosan be van állítva? sokat jelent? jobban fog tölle menni? vagy nem sokat számít? a szívatót szívtam, de csak levegő jött. az alapjárati az 0.35 találtam 3-at mindegyikre azvolt irva hogy 0.35 de midegyik más méretű volt :D
ja igen bocsi, a főfúvókáról beszéltem :D de ha az alapjáratit cserélem ki, annak mi köze van a menethez? na majd mingy meglesem
Te most a főfúvókáról beszélsz?
Mert én az alapjáratit mondom, az ennél jóval kisebb szokott lenni.
Szívató. Úgy hogy kicseréled a gumit és ha megjavul akkor az volt.
Meg is szívhatod a csövét ami a karbi sarkánál lóg be, de a benzinnek rossz az íze.
Alapbol 0,9 es valo bele, tettem bele egy 7est és nagyon szuper volt.. Betutam állítani, de qmikor elakartam vele indulni, durrogott hiába húztam neki nem ment.. Mintha egyszer kapott volna egyszer nem. A szivató guminak a széle töredezett, az lehet baj? Hogy tudnám megnézni?
Valahol ömlik bele a benzin, pl, a szívatónál, vagy az alapjárati fúvóka túl nagy.
Sziasztok, egy mz tsem van és az a gondom hogy amikor a levegőcsavart állítom, tekerem kifele, és mindig.növekszik az alapjárat. Akár mennyire kitekerem csak növekszik, de ha teljesen kiveszem akkor leesik az alapjárat. Ha csak egy kicsit beketeker megint felmegy. Mitől van ez? Szerintem nem jó így hogy szinte teljesen kivan tekerve.
Erről az utadról nem is szóltál!!
Én éjszakapárti voltam, de most majdnem énis azt mondom, pedig kint a földeken a 35 fok se kutya mostanság...
Mostanság nem éjszakázom.
Csak 4-kor kellek. Így jobb.;).
Nos, sajnálom, de lehet hogy hétvégén Békésben leszek, segíteni. Piheni majd a sírban. Máshol nem lehet. Ez így van.
Békésbe motorral szeretnék menni, s mint mindig, Szentesen át.(90 km a táv) Persze, ha másképp nem lesz. Asszoonyka.. De majd hívj fel inkább.Jobb megoldás lesz az.
Teknőc
Jó pihenést!(Ha sikerül ebben a hőségben..)
Az iccaka nem nekem való. Előtte se nagyon lehet érdemi fizikai tevékenységet végezni, plusz 3-4 óra pihi, utána nappal is hulla a jómunkásember...pedig tennivaló lenne sok.
De még a pihenőnap se pihenős..
"véletlenül én fogadtam a melóhelyen"
Nem gyenge játéka a Sorsnak. :-)
Hétvégén is meló, újra 7 napos málenkij robot.
Legalább egy venti lenne, hogy éjszaka ne rohadjak meg, ha már nappal elkerülhetelen... :-(
Sztem vmikor összefutunk Szegeden, mikor "Szita Volánnal" "átmotorozok"...
Se Simsonozni, se MZ-zni...hiányérzetem van, hiányzik az E85-ös kipufofógáz-illat. :-)
Megyek is alukálni...Szia!
Teknőc
Én se tudtam szólni, ma is szabadnapos voltam, de szolgálati helyen...:(
Szia!
Jól tudom, miről beszélsz,-nagyon tudom. Kupival, egy másik mz-és haverral is hiába beszéltünk találkozót évek óta, egyszer sikerült: szolgálati út neki, véletlenül én fogadtam a melóhelyen..Puff neki! DDDD
Ezért mondom, majd ha erre jársz,...;)
-Vagy hétvége neked?
Teknőc
Szia Teknőc!
Már annak is örülnék, ha találkoznánk, és csak itt Szentesen kerülnénk 1000ml-es kört a tesztútvonalamon. Szólok, mikor lesz tuti biztos szsbadnapom. Most is 7 napot nyomtam folyamatosan, a szabadnapokra is be-berántanak(pedig tanulni is kellene). Így szervezni pontosan nem tudok, becsapni meg nem akarlak. Volt, hogy 4 órával előtte szóltak. Érjek be vidékről...1 órám volt elkészülni, eljutni a buszmegállóba. Most még jött a meleg is...
Nem mellesleg a TS is most a műhelyben van, meg fékje sincs...
Esélytelen, elkezdtem dolgozni, amíg tart 1-1 napok vannak csak szabadon. Egyet vasárnapra veszek ki pihenni.
Túl feszesre állították a láncot vagy estek vele.
Ezt az alkatrészt azért nem szokták elrontani :)
Az szokott lenni, hogy az utángyártott vékonyabb lemezből van. Nem hiszem hogy gond lenne ebből, de a pályázós ETZ-n kettőt összehegesztettünk, így már atom stabil.
Ki kell vágni a csövet, rátenni egy másikra és ~2 centinként megvarni ívvel, majd Hammerite vagy hasonló masszív kültéri festékkel lefesteni, hogy ne rohadjon.
Egy ismerősöm ETZ-jében most van
82 Ezer Km! A blokk még nem volt bontva! Újonnan vette és 80-90 között járt vele mindig. Gyári dugó henger, minden. És a hangja sem rossz még.
Ja még egy dolgot elfelejtettem.:) A blokktartó bakok elferdülése mennyire számít komoly problémának? Ha kicserélem őket mire érdemes figyelni?
Hát köszönöm a választ, elgondolkodtató. Eléggé lutrinak tűnik így a bolt, úgyhogy inkább körbenézek a bontóknál, hátha akad hasonló árú gyári.
Állapottól függően igen.
Persze van az a kopottsága a gyárinak amikor nem éri meg átrakni, de alapvetően a gyári szinte minden esetben jobb eredményt adott.
pl. a keverő cső elég elnagyolt szokott lenni az utángyártottban, az pedig nagyban befolyásolja a kezelhetőséget és fogyasztást.
Fúvókáknak szinte mindegy, az csak egy méretezett luk, de furatkaliberrel megnézheted, mert előfordulhat ott is pontatlanság.
A súber kopását is lehet javítani, persze nem állítom hogy olcsó mulatság, mert egy régi vágású esztergályos szaki kell hozzá, ami már kihaló félben lévő létforma.
Én mondjuk magamnak meg tudom csinálni, de épp elég szívással jár, hogy ne akarjak ilyet másnak is csinálni (mielőtt megkérdezed) :D
A csörgést szeretném megszüntetni, kb 1 mm játék is lehet a ház és a súber között, feltételezem a fals levegő is tehet a fogyasztásnövekedésről. Jó igaz az 5 liter sokak szerint elfogadható a nagy tz-nél...A gyári alkatrészek átpakolása alatt a fúvókák és a két állítócsavar cseréjét érted?
Jawaból csak mustangom volt, 2 évig, egyszer kellett a kuplungját csinálni az elég gáz volt, mert zégergyűrű tartja a rugókat, volt káromkodás. :D
Azonkívül Babettám volt de csak megcsináltam és eladtam mind a kettőt, azt se volt jó szerelni.
Én is a pontosságra akartam utalni főleg.
Márkát nem tudom, de kombinálva a régi karbi jó alkatrészeivel egész jót sikerült építeni belőle.
Öntvény minőségével végül is nem volt gond, de én inkább a gyárit újítom fel.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|