MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
igen, ime pl. az enyem: http://vnet.hu/dblaci/australia/grimeca.jpg
hülye kérdés de más nyugati motort föfékhenger (egész féktartály) passzol az etz féknyereghez meg fékcsőhöz?:)
Hali! Én úgy tudom hogy csak viszonteladóknak adnak el. Azért is nincs kiírva az ára se.
Időközben elvetettem az ötletet. Nincs hely. Az anyából is sokat kellene leszdni, még alátét nélkül is.
nekem ilyen.én is így csináltam meg a kuplungkosaramat.eddig bírja teljes terhelésen is és a fordulatszámot is bírja.még nem lazult ki,nem fordult le az anya róla.
nekem hidegen 3. ba 60 nál nem is megy többet. A szivatót ugy használom:Ráhuzom +3 rugás gázadás és gyujtás nélkül aztán gyujtás rá és indul miánts elindul szivatót vissza engedem nem kell neki tovább.
Jajj elfelejtettem: ETZ-re
Üdv! Moped 91-től szokott valaki rendelni cuccokat?? A honlapjukon nincs kiírva ár. Mennyi lehet egy 150es henger??
Sziasztok!
Érdekelne egy MZ ES 125/150-es Trophy, lehetőleg fekete/fehér színű, nagyjábol eredeti állapotban. és legyen meg a forgalmija. Olcson :)
Ha valakinek akad ilyesmi, akkor kérem, hogy jelezze! köszönöm
Lehetséges, de nem valószínű.
Üdv mindenkinek! Hátsó fékkulcs érdekelne. Jó állapotú nem lekopott felületű, és a recék is jó állapotban. Ha vkinek lenne elfekvőbe egy akkor pls küldjön egy mailt: nagy_joe@hotmail.com.
Hali.
Egy gyakorlatias kérdés: A kis TS kuplungkosarát gyárilag 4-es szegecsekkel(6db) rögzítették a lánckerékhez. Sztem ez elég vacak, idővel kilötyögősödik. Elbírnák-e ezt a terhelést 4-es csavarok? Süllyesztett fejű, 8.8-as és csak a szükséges helyen menetes cuccra gondoltam. Nem tudom, hogy ilyen paraméterekkel a nyíró igényvbevételt bírja kevésbé, vagy letolja az anyát a menetről.
hy!
mi van akkor,ha 2 féle váltóolajat öntök a gépbe??ettől elrozsdásodhatott az alkatrész belül(legalább is így néz ki))és a simsonomnál is ugyanilyen,és abba is csináltam ilyet.??mert olyan mintha rozsdás lenne...és most öntöttem bele hozá egy másikat és most ilyen lett ez lehetséges h ettől van??
Szerintem ilyen időben be se melegszik rendesen, illetve legalább 50km kell neki. Akkor melegszik be ha a kipuff is teljesen atmelegedett már és akkor nem füstöl minden elég benne, jellegzetes 2 ütemű szagot hagy maga után. Ehhez még nyáron is 15-20km kell. Nyugodtan lehet hidegen is terhelni (esetleg szivatóval ha igényli). Én minimum 70 ig huzatom 3.ban (TS 150).
az üresjárati kapcsoló alá nem kell tö mités. érzéssel meghúzod és kész.
Én a 150es TS emet hidegen 2 be kb 35ig 3ba 55-60 ig szoktam huzatni nagyon hamar kipörög négyben ,egyből 80on van és kénytelen vagyok visszaengedni a gázt mert menne 100at is de ezt hidegen nem lehet megengedni.Én amugyis mire a városból kiérek 1.5 km és 40 es tempóval megyek végig mert nálunk 40 a max seb. lakotterületen.Ezalatt kissé be tud melegedni ebben az időben.Amugy az enyém is olyan hogy hidegen 3.ba 60 nál elkezd dadogni és váltani kell. Melegen minden ok.
akkor valószínüleg gyujtást kell állítani mert nekem is hidegen nem pörög de melegen egész szépen pereg.
Köszi szépen
2db krauser típusú oldaldoboz eladó 10e-ért
Azért írom be mégegyszer mert reggel elfelejtettem hogy helyikeg Öskün van (veszprém mellett).
itt tekinthető meg. http://www.vatera.hu/krauser_tipusu_oldaldoboz_15463676.html
Érdeklődni az etz521@freemail.hu-n
jah meg nekem volt olyan,hogy kopogott a motor,és beszarás,de abbamaradt full magától.....semmi..izomból ferpörög,üresben,de vagy 8ezerig simán ha nem 10 ig is üres csutka,és csak rezonál a gyűrű,de dekát nem koppan nem tom mitől múlt el de örülök végre.ilyet se sokat láttam még.szal nem főtengely volt,mert az sose múlna el magától.szóval az a kérdésem,h simsonra raknék babetta forgórészt,és olyan hallottam h az lemágneseződhet.az mitől lehet?
szánj rá egy fél napot és állítgasd a karbit meg a gyujtást...valószínűleg ez a baja.gyujtásra nagyon érzékeny az enyém.hidegen szinte olyan mintha nem kapna kaját az allján,ha nagyobb előgyújtást adok ugrik mint vadállat,de a fordulaon nem húz 6000nél már elfogy az erő,így meg ha bemelegszik 6000nél jó erős még.
lehet, hogy a váltó hosszú, de akkor a szekunder áttétel rövid...vagy a kerék kicsi
Én ezzel csak azt akartam irni, hogy ahhoz hogy a ts-t jól kihuzasd ahhoz ki kell huzatnod minden egyes sebességet!
Érdekes hogy én 50nél szoktam 4.be rakni s onnan szépen húz 80ig
A Ts hossú váltóval rendelkezik, és csakis akkor tud 4.-be tovább gyorsulni ha megvan a kellő fordultaszám.
azért van az hogy ki kell huzatni minden sebességet ,hogy 4. be is tudjon gyorsulni érezhetően.
Sziasztok! Tud valaki egy jó módszert 250-es etz tirisztoros gyújtás beállítására? ha 3mm-re állítom az előgyujtást akkor 6000-nél tortyog. 4,5 tájékán simán forog 8000 felett is. A normális távolság 3mm lenne, de akkor miért nem megy jól? Köszi
Lehet hogy nagyon kímélem és ellustul a motoroja? Nagyon ritkán padlozom meg.
Hali!
Én a ts 125-ömmel naponta járok 30-70 km-t fél éve, az esetek 75%-ában 65-70 km\h-val és érdekes dologra lettem figyelmes:
10 km megtétele után előzni szeretnék és 4.-ben nem megy 80 nál többel, 3.ban kipörög 80 ig berakom négyben és csak tartja de! ha kihúzatom 2. 3. fokozatba akkor már 95 a vége. kérdésem hogy a tíz kilóméter alatt nem melegedne üzemi hőfokra? a másik hogy 4.ben 80-tól csak akkor gyorsul ha visszaengedem a gázt. a többi fokozatban nem csinálja. Milehet?
Ki a gépészmérnök ? Én is az szeretnék lenni annak tanulok :D Na akkor lessz kitől segitséget kérnem :D
üdv mindekinek!
van pár eladó TS 125-ös mz kütyüm
első teló+kifli, gyújtás, első kerék fékkel gumival,+stb...még egy teló de az nem tudom melyik TSé kromozott és vékonyabb a szára mint az átlag ts-nek
az alkatrészek íránt e-mailben érdeklődjetek mert csak nagy ritkán olvasona fórumot!!
xr600r@freemail.hu
jo kerdes......az tuti, hogy az oldallal bajok vannak, sokan nem tudnak belepni, raadasul amikor hozzaszolast irok (de rajtam kivul masok is mondtak mar) egyszeruen elkuldesnel kileptet az oldal, igy lassan en is ott tartok, hogy irogasson akinek 6 anyja van, mert ertelme nincs :-(( no meg kulonbozo okok miatt a versenyszakosztaly attelepult erre a honlapra igy ok sem ott forumoznak mar, a tagok meg megvannak csak most sztem el van laposodva kicsit, de remelem feltamad majd halott hamvaibol az oldal, es lesz vegre aki helyrerakja a szerver hibait is
Bocs tévedtem de egy darabig nem müködött.
Beszart az mzklub.hu vagy megszünt?...
Sziasztok!
Még mindíg keresek egy TS-250-t oldalkocsival,működőképes állapotban. Ha tud valaki szóljon.Köszi.
1. De az is lehetséges, hogy a gyűrűk rojtosodtak ki. :-)
2. Tücsök lakik a nem használt blokkban. :-)
Aztán az is lehet hogy idővel megszünik ez a cicergés mert mondjuk a kokszlerakódás miatt már nem tud lötyögni :-)
:DD
Hát nagyon köszönöm a megnyugtatást!
Sztem igazatok van!
De azért megpróbálok még egy két apróságot! És ha nem lesz olyan a hangja mint amiket (többeket) hallottam akkor feladom ,és ugy fogom szeretni tovább! :)
Gépeszmérnök a lelkem, azért ilyen finnyás a füle ;-)
Én is hallottam, szerintem is teljesen szép hangja volt annak a motornak. Talán egy kis csapszeg vagy gyűrű cicergés volt, de egy utángyártott alkatrésznél ezen nem érdemes meglepődni. Viszont lehet kapni különböző osztályozású tűgörgőke csapágyboltban, meg lehet próbálni egy kicsit szorosabb illesztésre cserélni a csapszegnél, illetve műanyag kosarat is lehet használni, mert az is lefogja a hangot picit. A másik, hogy a dugatyú illesztését ellenőrizni, hogy szigórúan a gyári értekek legyenek bejáratás után, akár dugatyú cserével illetve a dugatyúk mikrométerrel való válogatásával. Esetleg a PALtól rendelni egyedi méretü dugatyút...régebben csináltak ilyet.
Végül a gyűrű is tud ciceregni, ezt is nagyn precízen meg lehet válogatni.
Aztán persze egy nagyobb gázfröcs után megint elkezd ciceregni :)
Az apróbb csörgések, amik csak a fülnek zavaró, de a motor élettartamára teljesen veszélytelen (értsd: most lett felújítva, de hallani, hogy "csörög" 4000 fölött) megoldásaként használj füldugót és máris van egy tökéletes MZ-d. :DDD
Ha tényleg szétszeded a motort és nem látható kopás és nem érezhető egy tizedmiliméteres kottyanás sem, akkor nem kell vele foglalkozni.
Épp a te motorodnak széphangja volt még nyáron, eltekintve mikor üresben elpörgetted 5000 fölé akkor lehetett egy kis csapszeghangot észrevenni, de ezzel nem kell foglalkozni szerintem. :D
Ha a hang számít, akkor vegyél egy Hondát. :DDD
persze hogy cseréltem! sőt miután megcsináltattam ,utánna azonnal (2napra, mert zavart) kicsélttem megint.
de maradt.
biztosan a dugatyú csörög.
nemtudjátk hogy az üresjárást jelző bukógomba alatt (blokk jobboldalt a láánckeréknél) van e alatta tömítés vagy nem kell? A válasz előre is köszi
Hali!
Csapszeget cseréltél?
Én is fúrattam enyém is csörgött de én kicseréltem a csapszeget és azóta kusba van mondjuk az enyém bronzperselyes. A tiédnél csöröghet a felső tűgörgő. Vagy azt is cserélted?
Ja és az enyémbe sincs minőségi dugattyú és már belevertem 5000 km-t
Köszi a segítséget.Most írtam ide a fórumba először,és nagyon tetszik,hogy aki tud segít a másiknak.
Ez igy van nekem is volt vele szivásom.Anno mikor TSem volt. Finom utángyártott szük magyar kihajtotengelytarto. az a jo:)
Régebben ez volt az a portéka amire mindenki ugy vetette rá magát hogy: "minden megoldás érdekel". Nehéz ilyesmit jo állapotban szerezni.Bár nekem van de sajna annak a tengelyvége az ETZ kitünő kuplungja miatt nem jo.Meg a másik fele sem asszem.
Szia,nekem is volt hasonlo gondom,a baj oka az volt,h a muanyag haz( amiben forog a spiralhajto fogaskerek),tul szorosan fogta a fogaskarek tengelyet.Megoldas:szetszedtem,kihuztama fogaskareket,egy tizeddel megfurtam a muanyag hazat,bö zsir,es azota jo.a berregeset az okozta,h a csigakerek megfogta a berugokar racsnis kereket(mivel azt megfogta a fogaskerek a szorulas miatt),mintha lenyomnad a berugogokart..
Üdv! Nagy problémával fordulnék hozzátok!!! Elvittem Gyöngyösön egyik szerelőműhelybe az ETZ-150-esem főtengelyét és mondták hogy dobhatom el, mert a sonkából kilógó tengelyek annyira megkopottak hogy már a csapágyat nem tartják meg és így nincs sok értelme összerakni. Azt mondták tudnának szerezni két sonkát és van is egy felújítókészletem! Szerintetek? Lehet valamit kezdeni az én főtengelyemmel!? Mondtak valami felszórást de az drága is meg nem hosszú életű :( Már elég ideges vok! Esetleg nincs valakinek két jó állapotú 150-es ETZ sonkája jó tengelyvégekkel??? Lécci írjatok mit kezdjek!!
Hali
Valoszinü a két kis fogaskerék adja a hangot nem mindig érnek össze és akkor kerreg.
Vagy kiveszed az eggyiket és nem lesz ford.méröd vagy megperselyezed hogy netudjon elmozdulni.
Helló!
Nekem sosem volt ts-em. Sőt még szétborítva is csak keveset láttam. Tehát csak tippnek szánom. Nekem 250-ETZ-m van. Az is adott hasonló hangot mikor a fordmérő kihajtásánál elkopott a kis tengely végén a fogaskerék. Nem tudom hogy a ts-nél hogy van megoldva de egy próbát megér.
Üdv
Hát, amilkor nekem ilyenem volt, akkor a rugó törött el, de még csak észre sem vettem.De más tippem nincs.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|