MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
köszi a tanácsot, a leírás meg van "22-50.430 jeű szerelőhíd" :D... sajnos ez nagyon össze van állva,(a blokkom) azt hiszem zártszelvényből, v. valami profilvasból heggesztek egy ilyen lehúzót, ha sikerül. Még egy kérdés, mi mindent érdemes kicserélnem, ha már szétszedtem, 20e van a blokkban, 18 éves, (ebből 7 évet állt az esőn...) és nagyon nem megy, meg be is állt, ja és még egy: a rezonátor dob - okos dolog, előny hátrány?
köszi
Hello etz250gyuri!
Nekem van mindenre kiterjedő szerviz könyvem ebben levan irva a müvelet.
Ha nagyon preciz szeretnél lenni akkor csináltatnod kell hozzá egy blokk széthuzót.
Én csak simán óvatos kocogtatásokkal szoktam szétválasztani a két blokk darabot.
Ha érdekel a dolog emilcimet irj és elküldöm, de szerintem az mz klubb oldalán is megtalálod.
joszty
Köszönöm a tanácsokat majd kiötlök valamit
joszty
Helló. Van valakinek olyan MZ-s tanksapkája amire az van írva hogy "World trophy winner". Köszi
HELP!!!... hogy apics@ba kell széthúzni a 250-es etz blok-tt!!!??????????
Van valakinek 150-es ETZ hengere?
Ja és a rokon oldalon már foglalkoztak vele a SIMSON . HUN REMÉLEM TUDOK VELE SEGITENI http://www.simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=cikkek&id=157&fokat=6&alkat=
Pontosan a hajszál csövek és a közelekdő edények elmélete miatt a fizikába tanultak alapján meg lehet csinálni .
Ennél tudok neked egy egyszerűbb megoldást is: tegyél egy függőleges, átlászó csövet a tank mellé, és az alját kösd a benzincsapra. A folyadék megtartja a szintjét...
Hello jozefin251
Az ötleted jó, egyszerű csak nem fedi az én elképzelésemet. Mocizás közbe vagyok kiváncsi a nafta szintre.
Gondoltam valami elektromos kütyüre ami egy bekalibrált szintnél villog, vagy esetleg a köztes ertéket is kijelzi. Mondjuk egy úszó a tankba, végén egy mikrokapcsolóval. Hátránya hogy meg kell bontani a tankot és ha nem jön össze van agy plussz luk rajta.
üdv:joszty
Én benzinmérésre trabant nívó pálcát használok a tz 250 nél és ha a 8 literes jelzésnél van akkor van benn 5 liter . Meg hát a benzincsap is jó nivó mertha át kell állitanod tartalékra akkor van benn kb 2 liter nem ?
Az attól függ!
tapasztalatból irom, nekem kétszer szorult meg a motorom. egyszer még kicsi koromba mikor szimoztam tiszta benzin került véletlen a tankba.. :DD ekkor volt az hogy szép lassan gyengült (5km belül) ,és egyszer csak megállt ,nem indult.
másik .: ETZ 250 vn ,most ősszel. Kimentem a mellettünk lévő 2/A ra hogy még egyszer menjek a vassal!
És túlhuzattam negyedikbe (direkt nem mondok számértéket...) ,és egyszer csak ppudfffudidgmb,mmrbhmbkb... meg ilyenek! :) És csusztam befogott hátsó kerékkel vagy 40 -50 m *tert. mire kapcsoltam hgy bekellene huznom a kuplungot..ekkor kigurultam ,és leszálltam .. vártam, és aztán beindult.
ugyhogy ezek vannak!
Azt hogy szoros az illesztés azt a váltóra érted? Esetleg megpróbáljak egy jó drága olajat a bezinhez kenni hogy úgy mit csinál vagy ezt már nem lehet megoldani?
:) igen! ezzel én is vagyok!
de távol álljon tőlem hogy megbántsam!
Nekem már nagyon régóta van nivóm a tankhoz minden motorhoz.Nekem is 2-3decis pontosságuak.Amugy az mz ts 125
nek ha 2liter van a tankjába hátul bent a tankban pont még összeér a benzin a két elválasztott oldal közt.Meg én gondoltam olyat is ahol a tankban belül van az a "váll" ugye alatta megy a váz ez miatt.Na ezt a vállat literenként megfesteni vmi világos festékkel pl. fehér vékony vonallal .Amugy a ts 125 nek a tankjába teljesen nyakig 14 L fér.
Helló joszty. Én az üzemagyag színtméréshez csilnáltam nívópálcát. Csutkára leengedtem a tankot, fogtam egy hármas pótanyagot, literenként visszatöltöttem a brenyát, fűrésszel bejelőlgettem a pálcán a szinteket, és kész. Nem a legpontosabb, kb. fél liter pontosságú.
No komment... Régi motorszerelő haver mondta, aki sok emzét szerelt...
ThUnDeR
hogy lehet ha megszorul,blokkol a kerék?hát ha elkezd szorulni,elősször elmegy belőle az erő,és nem tud pörögni,sztem nincs olyan h megy 90-el egyik pillanatban,a másikban meg blokk és kész.ha tágul és megszorul emiatt azt fokozatosan csinálná nem?
Szerintem még a csapágyazása is más...
A TS 250/1-esé esetleg jó az ETZ-be...
Biztos forrásból tudom hogy a TS 250-es főtengő nyugodtan beletehető etézé 250-be.. Kompatibilisek!
ThUnDeR
sorszám: 16899 (66241)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-11-30 16:08:44)
Szia Rockerke!
norbisuni@freemail.hu cimre küldheted.
Köszönöm szépen előre is!!!
Norbi
Merre, milyenek, mennyiért, stb., tehát kicsit bővebben privátban. Írj!
Így viszont biztos nem tud senki segíteni :-).
Értem én a logikát, megelőzöd a problémát, mert a végén még valaki segítene ha érdemi információt is közölnél ;-)
De ha csak lelki támaszra van szükséged abban is tudunk segíteni, csak akkor ne a motorra hivatkozz :)
No? Akarsz róla beszélni? Vagy hajlandó vagy esetleg a motor viselkedését leírni, hogy segíthessünk? :)))
Hát ezaz :D De vannak akik segítenek :)
Ha többet ír az ember se biztos, hogy érdekel vkit...
szoros az illesztés vagy nem járattad be
:)) imádom az ilyen beírásokat.
"Miért nem megy a motorom?" aztán csodálkozik ha senki nem válaszol, vagy csak poénkodik rajta.
Annak 1001 oka lehet hogy miért csak 100-al megy a 250-es.
-fúvókaméretezés, vagy eltömődés
-úszószint
-szivató szelep tömítés
-súbertű
-gázbowden
-légszűrő
-falslevegő a sívócsonknál
-falslevegő a szimeringnél
-falslevegő a karternál
-hengerfejtömítés
-hengertalptömítés
-kifújó gyertyamenet
-alacsony kompreszió
-elkokszolódott/dugult kipufogó
-gyújtógyertya
-gyújtótrafó
-megszakító
-kondenzátor
-töltés
-akkumlátor
-szoruló fék
-lapos gumi
-csúszó kuplung
-szoruló főtengelycsapágy
-szoruló dugatyú
-rossz km óra
-hátadon felejtett ejtőernyő
-stb...
Nekiállhatsz ezeket ellenőrizni, vagy ha mondasz esetleg néhány kísérő jelenséget akkor megpróbálhatjuk közös erővel szűkíteni a lehetséges hibaforrások listáját :-)
Ha meg anyira nem értesz hozzá hogy a motor viselkedését le tudd írni akkor vidd szerelőhöz.
hell...nekem van javítási útmutatóm 150eshez :) Majd elküldöm ha otthon leszek, most suli :D
Szia r.bogi-semennyire nem kompatibilis,csapagyak,generator kialakitasa miatt.Meg ha jol tudom,valamvel könnyebb az ETz-é.
sorszám: 16890 (66212)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-11-30 16:08:44)
Szia tesho.
Írjál pár sort légyszíves erről a 300-ra fúrt, 72-es dugattyús "izmos" hengerről, amihez csapszeg is jár.
Csak ezért kérdezem mert én csináltam több 300-as ETZ-t is, és tudomásom szerint a 300-as dugattyú sorozat méretei 75,50-76,00-76,50 (291ccm-299ccm).
A 72 mm-es furatátmérő az csak 264 ccm-re jön ki.
És ha jól sejtem, akkor a 72 épp egy alapméretes trabant dugó mérete, aminek a csapszege 20 mm-es ezért vagy a dugóba kellett perselyt tenni, vagy a hajtókar felső csapágyát kellett bronzperselyre cserélni. A technikai megoldás érdekel.
sorszám: 16889 (66211)
( elözmény: rétiboglárka, 2006-11-29 19:19:11)
Az alkatrészbörzén épp ma hirdetett egy jó állapotú, komplett 250-es blokkot egy tata21 nevű tag.
Sziasztok. Az lenne a problémám hogy a mocim ( ETZ 250) 5. sebességi fokozatban olyan 4500- fölött megszorul és csak blokkol a kerék, a motor is leáll. Szerintek mi lehet a baj? Fontoss lenne nagyon.Üdv:Roli
Ha legközelebb mész vele akaszd le a fékező ernyőt! :DDD
De ha leveszed a lakatot akkor még gyorsabban megy! :))
nem lapos a kereked??? !!! :DDD
hali, tudtok valakit, aki fúr és köszörül? mi a szarért nem megy a motorom 100-nál gyorsabban? (250-es)
mit csináljak elforog a kuplung a főtengelyen?
Sziasztok!
MZ ETZ 150-hez keresek javitási útmutatót (leírást, nem olyat amibe csak a robbantott ábrák vannak), magyar nyelvűt.
Érdekel scannelt változat is vagy eredeti papir formátumú is.
Tud valaki esetleg segiteni?
Köszi, Norbi
Ja még valami. Tudok etz-hez eladó fejidomot hátha valakit érdekel.Több fajta is van lehet válogatni.
Sziasztok!
Valaki próbált már etz-re üzemanyag szintmérőt szerelni vagy csinálni?
Tudom nem létfontosságú de mint extra jó.
Sziasztok.
Találtam egy hirdetést a Szolnok megyei Szuperinfo-ba.Gondoltam bemásolom hátha valakit érdekel.
OLDALKOCSIS ETZ ELADÓ. Tel: 06-30/258-8615
Üdv minden sorstársnak
Etz-150 UET-867 Laca_D
Üdv!
250-es MZ ETZ komplett jó állapotú motorblokkot vásárolnék! Ha valaki tud ilyet az irjon. Mench@freemail.hu
Na, akkor én a nyomásra tippelek, azt mindig meg kell nézni, ha lehül az idő.
Köszönöm a válaszokat a villa nem görbült meg ellenörizem hogy nem e áll ferdén vagy félre a küllőket nem néztem valamint az agyat a nyomtávot deszkával ellenőriztem és jó akkor marad még a guminyomás is amit nem ellenőriztem . Köszönöm a válaszokat sokat segítettetek !!!!! Ja a kormánycsapágyak is jók NA MÉG 1 SZER KÖSZI MINDENKINEK
Ja, és ha küllős a kerék, ellenőrizd azt is, hogy nincs-e meglazulva.
alacsony guminyomás, kotyogó kerékcsapágy is ilyesmi érzés... "fura, régebben gyorsabban is be tudtam venni ezt a kanyart..." és nem is tudod, mi a baj.
kerekek egy nyomon futnak? Mert ha 2 nyomon, vagy 2 irányban, akkor azok tudnak furcsa dolgokat művelni :D
nekem akkor volt ilyen,a simsonnál volt ilyen,h a kormánycsapágyat kicsit túl húztam,nem éreztem h nehezbben fordulna,csak fura volt vele menni,kicsit lazítottam,egyből jó lett nekem.
Tippelek: görbe villa, vagy váz
tudtommal semenyire
sorszám: 16871 (66169)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-11-30 16:08:44)
Sziasztok egy kérdés : pereceltem eggyet kb 2 hónapja és ma dobtam össze a motort és nem is tudom hogy nehéz volt egyenesbe tartani meg kanyarodni meg valahogy nehéz volt vele menni . Ez MITŐL LEHET ? VAGY CSAK SZIMPLÁN ELSZOKTAM TŐLE ? Mert egyik kerékbe sincs 8 as meg miután elpereceltem utána hazajöttem vele és utána se volt furcsa szal nem értem please nyugtassatok meg !!!!!!!!!!!!!!!!44
Üdv emberek.
meg szeretném kérdezni hogy a ts mz,és az etz főtengely mennyire kompatibilis egymással?
elöre is köszi a választ..
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|