hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. november 18. kedd 
Jenő

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

joszty
válasz erre | email2006-12-02 22:26:59
Hello roli!
Ha a fogaskereked meg van repedve az valószinuleg el is fog törni .Nekem már kétszer volt benne részem szerencsére csak egyszer pereceltem e miatt. 4000 km után nem szabadna megszorulnia. Én az idén télen ujitottam 2500 3000 km után kentem neki két szeméjjel is semmi baja.Viszont bejáratás alatt dúsabb keveréket adtam neki.
csö:joszty
sorszám: 16922 (66349)
(előzmény: Harcsa03, 2006-12-02 21:59:53)

 
 
Harcsa03
válasz erre | email2006-12-02 21:59:53
Szerintetek lehetséges az hogy azért szorul meg a mocim 5.-ben mert mondjuk az 5. fogaskerék megvan repedve és nagyon fordulaton annyit tágul hogy megfogja a motort? Vagy egy másik hogy bejáratásnál drágább olajat használtam és 4000km után visszatértem(anyagiak miatt) a Mol-os olajhoz. Na most az nagyon nagy hülyeség hogy bejáratás során a henger és dugó "hozzászokott" a jobb kenéshez és úgy kopott be ? Előre is köszi.
Üdv:Roli
sorszám: 16921 (66347)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2006-12-02 21:23:25
kösz
sorszám: 16920 (66344)
(előzmény: tams9, 2006-12-02 21:20:01)

 
 
tams9
válasz erre | email2006-12-02 21:20:01
Üdv!
Ha egyedilge raksz rá rezonátort akkor előszöris valószínű nagyon lesz a fogyasztás, hangosabb lesz.
Tulajdonképp azt fogja csinálni hogy egy viszonylag kis fordulatszámtartományban jobban fog menni viszont máshol teljesen használhatatlan lesz(Ez tesrmészetesen csak a normálisan méretezett dobokra érvényes én nem pedig a kisipari cuccokra). És hidd el hogy okosak voltak az MZ mérnőkei és úgy csinálták meg hogy ÚTCAI használatra a fogyasztást és zajt is figylembevéve így a legjobb.
Ez az én véleményem.
Habár az én kikpufogóm se gyári, Simson könyökcsö darab van a végébe heggesztve, de ezt nem én csináltam.
sorszám: 16919 (66343)
(előzmény: etz250gyuri, 2006-12-02 21:02:11)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2006-12-02 21:02:11
köszi a tanácsot, a leírás meg van "22-50.430 jeű szerelőhíd" :D... sajnos ez nagyon össze van állva,(a blokkom) azt hiszem zártszelvényből, v. valami profilvasból heggesztek egy ilyen lehúzót, ha sikerül. Még egy kérdés, mi mindent érdemes kicserélnem, ha már szétszedtem, 20e van a blokkban, 18 éves, (ebből 7 évet állt az esőn...) és nagyon nem megy, meg be is állt, ja és még egy: a rezonátor dob - okos dolog, előny hátrány?
köszi
sorszám: 16918 (66341)
(előzmény: joszty, 2006-12-02 20:20:41)

 
 
joszty
válasz erre | email2006-12-02 20:20:41
Hello etz250gyuri!
Nekem van mindenre kiterjedő szerviz könyvem ebben levan irva a müvelet.
Ha nagyon preciz szeretnél lenni akkor csináltatnod kell hozzá egy blokk széthuzót.
Én csak simán óvatos kocogtatásokkal szoktam szétválasztani a két blokk darabot.
Ha érdekel a dolog emilcimet irj és elküldöm, de szerintem az mz klubb oldalán is megtalálod.
joszty
sorszám: 16917 (66340)
(előzmény: etz250gyuri, 2006-12-02 19:37:37)

 
 
joszty
válasz erre | email2006-12-02 20:13:55
Köszönöm a tanácsokat majd kiötlök valamit
joszty
sorszám: 16916 (66338)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2006-12-02 20:00:39
Helló. Van valakinek olyan MZ-s tanksapkája amire az van írva hogy "World trophy winner". Köszi
sorszám: 16915 (66335)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2006-12-02 19:37:37
HELP!!!... hogy apics@ba kell széthúzni a 250-es etz blok-tt!!!??????????
sorszám: 16914 (66331)

 
 
zotyi
válasz erre | email2006-12-02 18:26:34
Van valakinek 150-es ETZ hengere?
sorszám: 16913 (66324)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-12-02 12:35:48
Ja és a rokon oldalon már foglalkoztak vele a SIMSON . HUN REMÉLEM TUDOK VELE SEGITENI http://www.simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=cikkek&id=157&fokat=6&alkat=
sorszám: 16912 (66310)
(előzmény: charlie, 2006-12-02 12:30:34)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-12-02 12:30:34
Pontosan a hajszál csövek és a közelekdő edények elmélete miatt a fizikába tanultak alapján meg lehet csinálni .
sorszám: 16911 (66309)
(előzmény: Zapkorte, 2006-12-02 11:52:50)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-12-02 11:52:50
Ennél tudok neked egy egyszerűbb megoldást is: tegyél egy függőleges, átlászó csövet a tank mellé, és az alját kösd a benzincsapra. A folyadék megtartja a szintjét...
sorszám: 16910 (66308)
(előzmény: joszty, 2006-12-01 22:46:40)

 
 
joszty
válasz erre | email2006-12-01 22:46:40
Hello jozefin251
Az ötleted jó, egyszerű csak nem fedi az én elképzelésemet. Mocizás közbe vagyok kiváncsi a nafta szintre.
Gondoltam valami elektromos kütyüre ami egy bekalibrált szintnél villog, vagy esetleg a köztes ertéket is kijelzi. Mondjuk egy úszó a tankba, végén egy mikrokapcsolóval. Hátránya hogy meg kell bontani a tankot és ha nem jön össze van agy plussz luk rajta.
üdv:joszty
sorszám: 16909 (66289)
(előzmény: Jozefin251, 2006-12-01 18:34:34)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-12-01 22:42:24
Én benzinmérésre trabant nívó pálcát használok a tz 250 nél és ha a 8 literes jelzésnél van akkor van benn 5 liter . Meg hát a benzincsap is jó nivó mertha át kell állitanod tartalékra akkor van benn kb 2 liter nem ?
sorszám: 16908 (66288)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-12-01 21:40:04
Az attól függ!
tapasztalatból irom, nekem kétszer szorult meg a motorom. egyszer még kicsi koromba mikor szimoztam tiszta benzin került véletlen a tankba.. :DD ekkor volt az hogy szép lassan gyengült (5km belül) ,és egyszer csak megállt ,nem indult.
másik .: ETZ 250 vn ,most ősszel. Kimentem a mellettünk lévő 2/A ra hogy még egyszer menjek a vassal!
És túlhuzattam negyedikbe (direkt nem mondok számértéket...) ,és egyszer csak ppudfffudidgmb,mmrbhmbkb... meg ilyenek! :) És csusztam befogott hátsó kerékkel vagy 40 -50 m *tert. mire kapcsoltam hgy bekellene huznom a kuplungot..ekkor kigurultam ,és leszálltam .. vártam, és aztán beindult.
ugyhogy ezek vannak!
sorszám: 16907 (66275)
(előzmény: Somebody, 2006-12-01 16:38:28)

 
 
Harcsa03
válasz erre | email2006-12-01 21:37:16
Azt hogy szoros az illesztés azt a váltóra érted? Esetleg megpróbáljak egy jó drága olajat a bezinhez kenni hogy úgy mit csinál vagy ezt már nem lehet megoldani?
sorszám: 16906 (66274)
(előzmény: Keri, 2006-12-01 08:17:19)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-12-01 21:35:13
:) igen! ezzel én is vagyok!
de távol álljon tőlem hogy megbántsam!
sorszám: 16905 (66272)
(előzmény: Keri, 2006-12-01 08:13:44)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2006-12-01 20:58:40
Nekem már nagyon régóta van nivóm a tankhoz minden motorhoz.Nekem is 2-3decis pontosságuak.Amugy az mz ts 125
nek ha 2liter van a tankjába hátul bent a tankban pont még összeér a benzin a két elválasztott oldal közt.Meg én gondoltam olyat is ahol a tankban belül van az a "váll" ugye alatta megy a váz ez miatt.Na ezt a vállat literenként megfesteni vmi világos festékkel pl. fehér vékony vonallal .Amugy a ts 125 nek a tankjába teljesen nyakig 14 L fér.
sorszám: 16904 (66263)
(előzmény: Jozefin251, 2006-12-01 18:34:34)

 
 
Jozefin251
válasz erre | email2006-12-01 18:34:34
Helló joszty. Én az üzemagyag színtméréshez csilnáltam nívópálcát. Csutkára leengedtem a tankot, fogtam egy hármas pótanyagot, literenként visszatöltöttem a brenyát, fűrésszel bejelőlgettem a pálcán a szinteket, és kész. Nem a legpontosabb, kb. fél liter pontosságú.
sorszám: 16903 (66258)
(előzmény: joszty, 2006-11-30 21:31:25)

 
 
ThUnDer
válasz erre | email2006-12-01 16:38:31
No komment... Régi motorszerelő haver mondta, aki sok emzét szerelt...

ThUnDeR
sorszám: 16902 (66247)
(előzmény: piri, 2006-12-01 15:58:32)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-12-01 16:38:28
hogy lehet ha megszorul,blokkol a kerék?hát ha elkezd szorulni,elősször elmegy belőle az erő,és nem tud pörögni,sztem nincs olyan h megy 90-el egyik pillanatban,a másikban meg blokk és kész.ha tágul és megszorul emiatt azt fokozatosan csinálná nem?
sorszám: 16901 (66246)

 
 
piri
válasz erre | email2006-12-01 15:58:32
Szerintem még a csapágyazása is más...
A TS 250/1-esé esetleg jó az ETZ-be...
sorszám: 16900 (66242)
(előzmény: ThUnDer, 2006-12-01 15:22:23)

 
 
ThUnDer
válasz erre | email2006-12-01 15:22:23
Biztos forrásból tudom hogy a TS 250-es főtengő nyugodtan beletehető etézé 250-be.. Kompatibilisek!

ThUnDeR
sorszám: 16899 (66241)
(elözmény: charlie, 2006-11-30 16:08:44)

 
 
norbiMZ
válasz erre | email2006-12-01 13:37:41
Szia Rockerke!
norbisuni@freemail.hu cimre küldheted.

Köszönöm szépen előre is!!!

Norbi
sorszám: 16898 (66240)
(előzmény: Rockerke, 2006-12-01 08:10:07)

 
 
ADDI
válasz erre | email2006-12-01 10:52:18
Merre, milyenek, mennyiért, stb., tehát kicsit bővebben privátban. Írj!
sorszám: 16897 (66231)
(előzmény: joszty, 2006-11-30 21:34:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-12-01 09:41:25
Így viszont biztos nem tud senki segíteni :-).

Értem én a logikát, megelőzöd a problémát, mert a végén még valaki segítene ha érdemi információt is közölnél ;-)

De ha csak lelki támaszra van szükséged abban is tudunk segíteni, csak akkor ne a motorra hivatkozz :)
No? Akarsz róla beszélni? Vagy hajlandó vagy esetleg a motor viselkedését leírni, hogy segíthessünk? :)))
sorszám: 16896 (66227)
(előzmény: Kuci, 2006-12-01 08:28:11)

 
 
Rockerke
válasz erre | email2006-12-01 09:28:57
Hát ezaz :D De vannak akik segítenek :)
sorszám: 16895 (66225)
(előzmény: Kuci, 2006-12-01 08:28:11)

 
 
Kuci
válasz erre | email2006-12-01 08:28:11
Ha többet ír az ember se biztos, hogy érdekel vkit...
sorszám: 16894 (66218)
(előzmény: Keri, 2006-12-01 08:13:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-12-01 08:17:19
szoros az illesztés vagy nem járattad be
sorszám: 16893 (66217)
(előzmény: Harcsa03, 2006-11-30 23:21:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2006-12-01 08:13:44
:)) imádom az ilyen beírásokat.
"Miért nem megy a motorom?" aztán csodálkozik ha senki nem válaszol, vagy csak poénkodik rajta.

Annak 1001 oka lehet hogy miért csak 100-al megy a 250-es.

-fúvókaméretezés, vagy eltömődés
-úszószint
-szivató szelep tömítés
-súbertű
-gázbowden
-légszűrő
-falslevegő a sívócsonknál
-falslevegő a szimeringnél
-falslevegő a karternál
-hengerfejtömítés
-hengertalptömítés
-kifújó gyertyamenet
-alacsony kompreszió
-elkokszolódott/dugult kipufogó
-gyújtógyertya
-gyújtótrafó
-megszakító
-kondenzátor
-töltés
-akkumlátor
-szoruló fék
-lapos gumi
-csúszó kuplung
-szoruló főtengelycsapágy
-szoruló dugatyú
-rossz km óra
-hátadon felejtett ejtőernyő
-stb...

Nekiállhatsz ezeket ellenőrizni, vagy ha mondasz esetleg néhány kísérő jelenséget akkor megpróbálhatjuk közös erővel szűkíteni a lehetséges hibaforrások listáját :-)

Ha meg anyira nem értesz hozzá hogy a motor viselkedését le tudd írni akkor vidd szerelőhöz.
sorszám: 16892 (66216)
(előzmény: etz250gyuri, 2006-11-30 22:45:32)

 
 
Rockerke
válasz erre | email2006-12-01 08:10:07
hell...nekem van javítási útmutatóm 150eshez :) Majd elküldöm ha otthon leszek, most suli :D
sorszám: 16891 (66215)
(előzmény: norbiMZ, 2006-11-30 21:41:37)

 
 
homz
válasz erre | email2006-12-01 02:23:53
Szia r.bogi-semennyire nem kompatibilis,csapagyak,generator kialakitasa miatt.Meg ha jol tudom,valamvel könnyebb az ETz-é.
sorszám: 16890 (66212)
(elözmény: charlie, 2006-11-30 16:08:44)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-12-01 01:22:11
Szia tesho.
Írjál pár sort légyszíves erről a 300-ra fúrt, 72-es dugattyús "izmos" hengerről, amihez csapszeg is jár.
Csak ezért kérdezem mert én csináltam több 300-as ETZ-t is, és tudomásom szerint a 300-as dugattyú sorozat méretei 75,50-76,00-76,50 (291ccm-299ccm).
A 72 mm-es furatátmérő az csak 264 ccm-re jön ki.
És ha jól sejtem, akkor a 72 épp egy alapméretes trabant dugó mérete, aminek a csapszege 20 mm-es ezért vagy a dugóba kellett perselyt tenni, vagy a hajtókar felső csapágyát kellett bronzperselyre cserélni. A technikai megoldás érdekel.
sorszám: 16889 (66211)
(elözmény: charlie, 2006-11-29 19:19:11)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-11-30 23:46:11
Az alkatrészbörzén épp ma hirdetett egy jó állapotú, komplett 250-es blokkot egy tata21 nevű tag.
sorszám: 16888 (66210)
(előzmény: mench, 2006-11-30 19:58:07)

 
 
Harcsa03
válasz erre | email2006-11-30 23:21:52
Sziasztok. Az lenne a problémám hogy a mocim ( ETZ 250) 5. sebességi fokozatban olyan 4500- fölött megszorul és csak blokkol a kerék, a motor is leáll. Szerintek mi lehet a baj? Fontoss lenne nagyon.Üdv:Roli
sorszám: 16887 (66208)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-11-30 22:57:35
Ha legközelebb mész vele akaszd le a fékező ernyőt! :DDD
De ha leveszed a lakatot akkor még gyorsabban megy! :))
sorszám: 16886 (66207)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2006-11-30 22:55:17
nem lapos a kereked??? !!! :DDD

sorszám: 16885 (66206)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2006-11-30 22:45:32
hali, tudtok valakit, aki fúr és köszörül? mi a szarért nem megy a motorom 100-nál gyorsabban? (250-es)
mit csináljak elforog a kuplung a főtengelyen?
sorszám: 16884 (66205)

 
 
norbiMZ
válasz erre | email2006-11-30 21:41:37
Sziasztok!
MZ ETZ 150-hez keresek javitási útmutatót (leírást, nem olyat amibe csak a robbantott ábrák vannak), magyar nyelvűt.
Érdekel scannelt változat is vagy eredeti papir formátumú is.
Tud valaki esetleg segiteni?

Köszi, Norbi
sorszám: 16883 (66200)

 
 
joszty
válasz erre | email2006-11-30 21:34:00
Ja még valami. Tudok etz-hez eladó fejidomot hátha valakit érdekel.Több fajta is van lehet válogatni.
sorszám: 16882 (66199)

 
 
joszty
válasz erre | email2006-11-30 21:31:25
Sziasztok!
Valaki próbált már etz-re üzemanyag szintmérőt szerelni vagy csinálni?
Tudom nem létfontosságú de mint extra jó.
sorszám: 16881 (66197)

 
 
Laca_D
válasz erre | email2006-11-30 20:28:35
Sziasztok.
Találtam egy hirdetést a Szolnok megyei Szuperinfo-ba.Gondoltam bemásolom hátha valakit érdekel.

OLDALKOCSIS ETZ ELADÓ. Tel: 06-30/258-8615

Üdv minden sorstársnak
Etz-150 UET-867 Laca_D
sorszám: 16880 (66189)

 
 
mench
válasz erre | email2006-11-30 19:58:07
Üdv!
250-es MZ ETZ komplett jó állapotú motorblokkot vásárolnék! Ha valaki tud ilyet az irjon. Mench@freemail.hu
sorszám: 16879 (66187)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-11-30 19:35:09
Na, akkor én a nyomásra tippelek, azt mindig meg kell nézni, ha lehül az idő.
sorszám: 16878 (66185)
(előzmény: charlie, 2006-11-30 19:02:42)

 
 
charlie
válasz erre | email2006-11-30 19:02:42
Köszönöm a válaszokat a villa nem görbült meg ellenörizem hogy nem e áll ferdén vagy félre a küllőket nem néztem valamint az agyat a nyomtávot deszkával ellenőriztem és jó akkor marad még a guminyomás is amit nem ellenőriztem . Köszönöm a válaszokat sokat segítettetek !!!!! Ja a kormánycsapágyak is jók NA MÉG 1 SZER KÖSZI MINDENKINEK
sorszám: 16877 (66183)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-11-30 18:23:02
Ja, és ha küllős a kerék, ellenőrizd azt is, hogy nincs-e meglazulva.
sorszám: 16876 (66181)
(előzmény: Zapkorte, 2006-11-30 18:22:31)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-11-30 18:22:31
alacsony guminyomás, kotyogó kerékcsapágy is ilyesmi érzés... "fura, régebben gyorsabban is be tudtam venni ezt a kanyart..." és nem is tudod, mi a baj.
sorszám: 16875 (66180)
(elözmény: charlie, 2006-11-30 17:09:17)

 
 
The Doctor
válasz erre | email2006-11-30 18:17:30
kerekek egy nyomon futnak? Mert ha 2 nyomon, vagy 2 irányban, akkor azok tudnak furcsa dolgokat művelni :D
sorszám: 16874 (66177)

 
 
Somebody
válasz erre | email2006-11-30 17:15:12
nekem akkor volt ilyen,a simsonnál volt ilyen,h a kormánycsapágyat kicsit túl húztam,nem éreztem h nehezbben fordulna,csak fura volt vele menni,kicsit lazítottam,egyből jó lett nekem.
sorszám: 16873 (66171)
(elözmény: charlie, 2006-11-30 17:09:17)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49072)
Motoros túra (17996)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu