MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szerintem még a csapágyazása is más...
A TS 250/1-esé esetleg jó az ETZ-be...
Biztos forrásból tudom hogy a TS 250-es főtengő nyugodtan beletehető etézé 250-be.. Kompatibilisek!
ThUnDeR
sorszám: 16899 (66241)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-11-30 16:08:44)
Szia Rockerke!
norbisuni@freemail.hu cimre küldheted.
Köszönöm szépen előre is!!!
Norbi
Merre, milyenek, mennyiért, stb., tehát kicsit bővebben privátban. Írj!
Így viszont biztos nem tud senki segíteni :-).
Értem én a logikát, megelőzöd a problémát, mert a végén még valaki segítene ha érdemi információt is közölnél ;-)
De ha csak lelki támaszra van szükséged abban is tudunk segíteni, csak akkor ne a motorra hivatkozz :)
No? Akarsz róla beszélni? Vagy hajlandó vagy esetleg a motor viselkedését leírni, hogy segíthessünk? :)))
Hát ezaz :D De vannak akik segítenek :)
Ha többet ír az ember se biztos, hogy érdekel vkit...
szoros az illesztés vagy nem járattad be
:)) imádom az ilyen beírásokat.
"Miért nem megy a motorom?" aztán csodálkozik ha senki nem válaszol, vagy csak poénkodik rajta.
Annak 1001 oka lehet hogy miért csak 100-al megy a 250-es.
-fúvókaméretezés, vagy eltömődés
-úszószint
-szivató szelep tömítés
-súbertű
-gázbowden
-légszűrő
-falslevegő a sívócsonknál
-falslevegő a szimeringnél
-falslevegő a karternál
-hengerfejtömítés
-hengertalptömítés
-kifújó gyertyamenet
-alacsony kompreszió
-elkokszolódott/dugult kipufogó
-gyújtógyertya
-gyújtótrafó
-megszakító
-kondenzátor
-töltés
-akkumlátor
-szoruló fék
-lapos gumi
-csúszó kuplung
-szoruló főtengelycsapágy
-szoruló dugatyú
-rossz km óra
-hátadon felejtett ejtőernyő
-stb...
Nekiállhatsz ezeket ellenőrizni, vagy ha mondasz esetleg néhány kísérő jelenséget akkor megpróbálhatjuk közös erővel szűkíteni a lehetséges hibaforrások listáját :-)
Ha meg anyira nem értesz hozzá hogy a motor viselkedését le tudd írni akkor vidd szerelőhöz.
hell...nekem van javítási útmutatóm 150eshez :) Majd elküldöm ha otthon leszek, most suli :D
Szia r.bogi-semennyire nem kompatibilis,csapagyak,generator kialakitasa miatt.Meg ha jol tudom,valamvel könnyebb az ETz-é.
sorszám: 16890 (66212)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-11-30 16:08:44)
Szia tesho.
Írjál pár sort légyszíves erről a 300-ra fúrt, 72-es dugattyús "izmos" hengerről, amihez csapszeg is jár.
Csak ezért kérdezem mert én csináltam több 300-as ETZ-t is, és tudomásom szerint a 300-as dugattyú sorozat méretei 75,50-76,00-76,50 (291ccm-299ccm).
A 72 mm-es furatátmérő az csak 264 ccm-re jön ki.
És ha jól sejtem, akkor a 72 épp egy alapméretes trabant dugó mérete, aminek a csapszege 20 mm-es ezért vagy a dugóba kellett perselyt tenni, vagy a hajtókar felső csapágyát kellett bronzperselyre cserélni. A technikai megoldás érdekel.
Az alkatrészbörzén épp ma hirdetett egy jó állapotú, komplett 250-es blokkot egy tata21 nevű tag.
Sziasztok. Az lenne a problémám hogy a mocim ( ETZ 250) 5. sebességi fokozatban olyan 4500- fölött megszorul és csak blokkol a kerék, a motor is leáll. Szerintek mi lehet a baj? Fontoss lenne nagyon.Üdv:Roli
Ha legközelebb mész vele akaszd le a fékező ernyőt! :DDD
De ha leveszed a lakatot akkor még gyorsabban megy! :))
nem lapos a kereked??? !!! :DDD
hali, tudtok valakit, aki fúr és köszörül? mi a szarért nem megy a motorom 100-nál gyorsabban? (250-es)
mit csináljak elforog a kuplung a főtengelyen?
Sziasztok!
MZ ETZ 150-hez keresek javitási útmutatót (leírást, nem olyat amibe csak a robbantott ábrák vannak), magyar nyelvűt.
Érdekel scannelt változat is vagy eredeti papir formátumú is.
Tud valaki esetleg segiteni?
Köszi, Norbi
Ja még valami. Tudok etz-hez eladó fejidomot hátha valakit érdekel.Több fajta is van lehet válogatni.
Sziasztok!
Valaki próbált már etz-re üzemanyag szintmérőt szerelni vagy csinálni?
Tudom nem létfontosságú de mint extra jó.
Sziasztok.
Találtam egy hirdetést a Szolnok megyei Szuperinfo-ba.Gondoltam bemásolom hátha valakit érdekel.
OLDALKOCSIS ETZ ELADÓ. Tel: 06-30/258-8615
Üdv minden sorstársnak
Etz-150 UET-867 Laca_D
Üdv!
250-es MZ ETZ komplett jó állapotú motorblokkot vásárolnék! Ha valaki tud ilyet az irjon. Mench@freemail.hu
Na, akkor én a nyomásra tippelek, azt mindig meg kell nézni, ha lehül az idő.
Köszönöm a válaszokat a villa nem görbült meg ellenörizem hogy nem e áll ferdén vagy félre a küllőket nem néztem valamint az agyat a nyomtávot deszkával ellenőriztem és jó akkor marad még a guminyomás is amit nem ellenőriztem . Köszönöm a válaszokat sokat segítettetek !!!!! Ja a kormánycsapágyak is jók NA MÉG 1 SZER KÖSZI MINDENKINEK
Ja, és ha küllős a kerék, ellenőrizd azt is, hogy nincs-e meglazulva.
alacsony guminyomás, kotyogó kerékcsapágy is ilyesmi érzés... "fura, régebben gyorsabban is be tudtam venni ezt a kanyart..." és nem is tudod, mi a baj.
kerekek egy nyomon futnak? Mert ha 2 nyomon, vagy 2 irányban, akkor azok tudnak furcsa dolgokat művelni :D
nekem akkor volt ilyen,a simsonnál volt ilyen,h a kormánycsapágyat kicsit túl húztam,nem éreztem h nehezbben fordulna,csak fura volt vele menni,kicsit lazítottam,egyből jó lett nekem.
Tippelek: görbe villa, vagy váz
tudtommal semenyire
sorszám: 16871 (66169)
( előzmény: rétiboglárka, 2006-11-30 16:08:44)
Sziasztok egy kérdés : pereceltem eggyet kb 2 hónapja és ma dobtam össze a motort és nem is tudom hogy nehéz volt egyenesbe tartani meg kanyarodni meg valahogy nehéz volt vele menni . Ez MITŐL LEHET ? VAGY CSAK SZIMPLÁN ELSZOKTAM TŐLE ? Mert egyik kerékbe sincs 8 as meg miután elpereceltem utána hazajöttem vele és utána se volt furcsa szal nem értem please nyugtassatok meg !!!!!!!!!!!!!!!!44
Üdv emberek.
meg szeretném kérdezni hogy a ts mz,és az etz főtengely mennyire kompatibilis egymással?
elöre is köszi a választ..
Sziasztok!
ETZ 251-es henger és hengerfej kellene nekem, mindegy milyen méret csak fúrható legyen még! mzetz kukac vipmail pont hu a címem.
Szerintem is igy a jo:
átmérö X 3.14= ezt irod be az orába
Az enyém kicsivel nagyobb 60cm-nél:
600x3.14=1884
Ha jol emlékszem az én orám 1880-ra van állitva és kb.a valost mutatja.
Tavaszra gumit cserélek és lemérem ahogy irtátok és azt irom be.
Nekem a teljes átmérő 61cm a földtől a gumi tetejéig.
610mm x 3.14=1915.4 =1.9m és ez a teljes kerület.
Nekem a teljes átmérő 61cm a földtől a gumi tetejéig.
610mm x 3.14=1915.4 =1.9m és ez a teljes átmérő.
Én elhiszem neked hogy 18 collos kerék x 2.54el=45.72cm=457.2mm(ez ugye a felni átmérő) szorozva ezt a 3.14 el= 1435.6 mm.(felnikerület)
Ez ugye csak a felni errejön még a gumi.Hogy jött ki neked a kb.270cm?
Ha ehhez a felni átmérőhöz (457.2mm)hozzáadom a te gumid magasságát ami 2x81mm az = 619.2mm.Na most egyszerübben:Akkor a te kereked gumistól az átmérője 619.2mm x 3.14 el =1944.2 ez 194.4cm=1.94m
ird majd le nekem azt hogy jön ki a 270.Az irásomat ne vedd kötekedésnek de én ennyit számoltam .Az én kerekem teljes átmérője 61cm a tied majdnem 62cm.
Eladó ETZ-250-hez 300-ra fúrt henger könnyített 72-es dugattyúval, hengerfejjel, keveset futott, izmos szett, csapszeggel stb.
Érdeklődni emilben.
habár mondjuk nekem sokkal irreálisabb értékeket mutatott és urgrált össze vissza
A kilóméter óra csaláshoz szeretnék hozzászólni!
Képzeljétek 190-nel is megy az MZ :-) Úgy hogy be volt állítva a kerület.
viccet félretéve:
Nekem a 251-es elektromos gyújtása megzavarta. és összevissza mért, de amint levettem a gyújtást és csak gurultam egyből pontos lett. Egyébként javított a helyzeten ha összébbütöttem a gyertyahézagot, de végül az órát vettem le mert nem akartom hogy a végén még zárlatos legyen a gyertya vagy valami.
Szóval lehet hogy nem is azért mér rosszul, mert rosszul van beállítva.
Üdv. van egykét eladó blokkalkatrészem ETz-250 hez./ hengerek,hengerfelyek, váltó, üres blokk közép stb../
az analóg óra lazán pontatlan, én a digitálisnak hinnék.
De ha nem hiszed, szerez egy GPS-t, az tényleg halál pontosan mér sebességet.
Ha ennél is pontosabb akarsz lenni, akkor a távolság mérő alapján a km kövekhez kalibrálj egy hosszabb út során
ja bocs a 18" már átmérő :)
Mondjuk a kör kerületének számítását illik tudni ennyi idősen :))) nekem pedig legszerényebb számítással is ~270cm jött ki a 18"-os kör kerületére.
Ehez jön még a gumi. Ez elég egyértelmü mert 90/90-es gumi azt jelenti hogy 90mm széles és 90*0,9 azaz 81 magas.
Nade szerintem kár számolgatni, mert a gumi megadott méretei nem stimmelnek hiszen erősen felni függő, tehát valós értéket számítással sohasem fogsz kapni.
A legjobb megoldás, ha fogsz egy krétát megjelölöd vele a gumit és az utat ott ahol érintkezik a talajjal a kerék. Előre tolod anyira, hogy megint az érintkezési pontnál legyen a jelölés, és itt is megjelölöd a talajt. Ezekután egy colostokkal leméred a két jelölés közti távolságot. Ezzel a gyakorlatban is halálprecíz lesz a műszer mérési pontossága.
Z2Zbaratom,megkaptad a cimem,amit mailben kuldtem?Szoval a titokzatos kerékátmérö tényezöt senki nem tudja biztosan(egyébként az orához mellékelt hasz.utasitásban 12"tol 2o"ig benne vannak a már kiszámolt tényezök,de mint irtam,hiába irom bele a komjuterbe,legalább 1o-15 km per orás eltérés van a digitális és az analog ora között,és minden egyes modositáskor ujra kell adni az összes adatot,az elem kivételével...ami már néha idegesitö,ezért szerettem volna tudni innen)
Ötlet:közvetlenül,akár egy cérnával is meg tudod mérni a kerék kerületét,és ez lesz a legpontosabb.A vékony cérna hozzátapad a gumi futófelületéhez.
Bizonyára a számolgatás pi-vel meg kerékátmérővel nagyon jó dolog. Én ennél póriasabb, bár szerintem pontosabb megoldást választok.
Fogok egy krétát, jelet húzok a gumira és az aszfaltra. Gurítok egy fordulatot és a keréken lévő jelnél húzok még egy jelet az aszfaltra. Aztán előveszem a collstokot, megmérem a két jel közötti távolságot.
Alaposak ismételjék meg a műveletet legalább ötször és számoljanak átlagot, esetleg szórást :)
Köszi
Én valami 188-ra emlékszem,hogy arra van állitva(ezekszerint 1880)
Tavaszal megnézem ugyis uj elsögumit akarok venni.
De nekem nincs a motoron bicikli seb.mérő.Csak segitek itt
Na lemértem a kerekem (18as felni)földtől a gumi teteje pont 61cm.Na most szorztam 3.14el=191.54
De emlékszem a biciklim kereke 26os kb 80cm magas és ha lenullázom az órát nekem autómatán 2426jönbe és én ezekkel a számokkal nem is foglalkoztam sose hogy mit jelent.Na de ekkora szám csak ugy jöhet ki ha azt a cm nem centiben szorozzuk hanem mm-ben.És akkor a biciklinél:Kb800mm(átmérő)x3.14=2512
motornál:nekem:610mm x 3.14=1915.4 igy már jó lesz minden és sztem ez a megoldás.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|