:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ha a Pannónia fórumon kérdezel, akkor ott válaszolok :)
Heló.A ts 125 ilyen.Nekem is ugyanezt csinálja pedig át van kábelezve kb fél éve.Azért van ez a valványodás:A dinamója 60 wattos.Ha világit az első lámpa -40w a hátsó lámpa -5w.Tehát 45Wattot elvesznek a lámpák és akkor még kell töltenie szegény MZ nek.Namost ha fékezünk még 21wattal megterheljük.Meg amikor ha kereszteződésnél vagyun ugye fékezünk meg még a 2x21watt index hát eléggé meg van terhelve a rendszer.És a dinamó nem tud ennyit termelni és ezért az akksiból is felvesz feszültséget.És ezért halványodik el minden.ezek az MZk ilyenek.De létezik a TS125 höz 90wattos dinamó is.De akkor forgórész plusz állórész csere.És nem olcsó ezeket beszerezni. De akkor ehhez sztem kell 90wattos fesszabályzó is.
Millió kis kontakthiba biztosítékházban, gyújtáskapcsolóban, tertkábelen stb. Ha kigyullad a 2x21W, kétszeresére nő az áram, U=RxI miatt kétszeresére nő a feszültségesés a rossz kontaktusokon.
meg az h bírja a fordulatszámot és nem ég be a megszakító
SziasztoK!
Mi lehet az oka annak,hogy a 125-ös Ts-em lámpái irányjelzés közben periódikusan elhalványodnak?Most vettem bele új indexrelét,azzal is csinálja.Az akksi is fel van töltve.
Kár, hogy hiába van Pannónia fórum, már lassan egy hete nem szólt hozzá senki sem. De legalább az MZ megy és itt legalább sok érdekes téma felmerül!
Azért: Vivát SZOCIMOTOROK!!
Köszönöm a segitséget a polírozós ügyben.Rendesek vagytok!
Semmi gond, itt a kezemben a postai szállító, tudom, hogy mit fizettem :)
Talán egy hónapon belül lehet olyan börze, ahol biztos kint lesznek, akkor talán még alkudni is lehet ;)
Én is erre várok, csak jawa ügyben.
Vazz. Ennyire nem szállhattak el az árak. 90Ft*72=6480 Ft, mig 100Ft-nál ez 7200 Ft.
A standard postai csomag 690.-, az utánvétes mondjuk k**** drága, az kb. 2700.-
Még mindig 10k alatt vagyunk.
Aztán lehet a pancsihoz annyira nincs más, hogy kérhet érte (utánvét esetén) 160Ft-ot/db.
Én kérek elnézést, én csak olcsóbbra akartam kihozni.
Erről beszélek nyuszómuszó :)
Küllőbeszerzésre kaptál már címet, de segítek szívesen, régi motorban otthon vagyok, mondjuk 1980-ig.
Én is megerősítem az előttem szólót, nem krómozott, hanem horganyzott, és inkább vegyél 72 db új (kisipari) küllőt, mint a mostaniakat krómoztasd (szintén vmi kisiparossal).
De sztem a 14k kicsit sok 7 db küllőért, ha a posta egy ezres, az akkor is 180 Ft/db. Én a szentmiklósi börzén vettem 90 Ft-ért db-ját a hajlított fejű jawa küllőknek egy magyar kisiparostól, aki gyárt MZ-hezm jawa-hoz, pancsihoz küllőt.
(Csatári Sándor, 5630 Békés, Vésztő u. 1/1. 06-66/416-463, 06-30/402-5863)
Sztem hívd fel ezt a tagot, hogy mi-mennyi, postáz-e, stb.
Ugyanez a küllő, csak nikkel helyett krómozva, és niplivel együtt szlovák jaw boltban átszámolva 100 Ft/db.
Ráadásul úgy tudom, hogy a nikkelezés olcsóbb, mint a krómozás.
Köszi a segítséget!
vkami,ha küllő beszerzésben tudsz segíteni, lehet, hogy foglak még keresni, csak utánajárok még egy pár dolognak!
Köszönöm a csavarkiszedős hozzászólásokat! :)))
Szerintem mindenképpen vegyél újakat. Legjobb, ha mindjárt rozsdamentes acélból valókat veszel. Én a biciklimen cseréltem le annó, és tök jó volt, alapból jóval erősebb, mint a mezei serbli, és ráadásul évekig szép maradt, pedig télen is nyomtam a sózott úton.
hali, nekem egy 250 es etz-m van és besz@ráds, ahogy be voltak, húzva a csavarok... A köv megoldást találtam: új csavihúzó!!! 800 forintért vettem egy brutális állatot a közeli szerszámboltba, minek a nyelében volt egy lik, abba tettem egy másikat, betoltam a mocit a falhoz(hogy föl ne boritsam) majd nekifeszültem és láss csodát, kinyílt minden csavar... hát ennyi ::D
Elsősorban a pénztárcádtól függ, két garnitúra (72db) új küllő anyával postával együtt 14000 Ft.
Az előttem szólót meg kell erősítenem, nem krómozott, hanem horganyzott.
Szia!
A Pannóniáknal gyárilag nem volt krómozott a küllő.Ha gyári állapotot akarsz ne krómoztasd vagy ne krómozottat vegyél.
Sziasztok!
Ha tudna valaki segíteni: Nem tudom eldönteni, hogy felújítás alatt álló motorom(P10) küllőit krómoztassam, vagy vegyek újakat. Eléggé tartós volna-e az újrakrómozott küllő, vagy egyáltalán megéri-e?
Vagy az első ukrán árusnál az ötödéért.
Vagy csak egy olyan csavarnyúzó, aminek van egy darabka hatszögletes vas része nyakban, ahol egy villáskulccsalk lehet meneszteni. Vagy egy légkulcs, az a legjobb. Ellantartani sem kell, főtengelyanya tekeréshez meg ilyesmihez is kiváló. És van már kínai praktikeres is, ami megfizethető. ;-)
Ha nem tartod be a 100-as lépcsőket, akkor tart soká. (Hacsak be nem éred olyan felülettel, ami bár fénylik, de a mélyebb, durvább csisznyomok látszódnak azért rajta.)
Tisztántartani talán könnyebb, de az első felsózott úton való végigmenés után nagyon csúnya lesz, ugyanez egy matt felületen nem feltűnő. No persze ha csak nyáron és száraz időben mész, ez nem számít.
Polírpaszta gyanánt használható fogkrém vagy esetleg "Komfort fémtisztító".
Ütvecsavar-kihajtó.
Négyezer-valahányszáz forintért meg lehet vásárolni asszem a magyarországi Louis-nál. Már én is régóta fenem rá a fogam.
Lakkozni pedig nem szabad, mert a folyamatos hideg-meleg váltakozástól egyrészt besárgul, másrészt annál csúnyább nincs, mint amikor elkezd lemállani, a fele még rajta van a fele meg lepattogott. Aztán mire lekapirgáltad, jól össze is karcoltad.
Persze nyilván minden a lakk minőségétől, (jó márka, két komponens, stb.) függ, de szerintem egy polírozott alu felületet évente egyszer elég újrapolírozni, egy darab ronggyal, pasztával (ide már jó a prevent).
Bocsi, természetesen nem akartam senkit leszólni, mindössze nekem ezek a tapasztalataim.
A polirozott deklit sokkal könnyebb tisztán tartani, mert nem tapad meg rajta kosz, olaj, sár stb. Rámegy - nyilván - de nem tapad bele a lukakba.
Polírizni pedig tök egyszerű, nem kell 1000-es papírig 100-as lépcsőkben mert, leszárad a kezed, mire végzel.
A nagy egyenetlenségeket 120-as csiszolóvászonnal el kell tüntetni, után pedig 300-400 körüli csiszilópapírral kell végigmenni az egész felületen, a folyamatos vizes (én a benzint jobban preferálom) papír kötelező, különben tényleg pikpakk eltömődik.
Ha a 400-as papírral kész az egyenletes matt felület, akkor egy tömör filckorong kell a köszörűre, rá egy kis csziszolópaszta és mehet a felüetnek. Tükörfényes lesz. Az eltömődött filcet időnként ki kell "takarítani" egy hozzányomott masszívabb drótkefével.
Kesztyű és a közelben egy vödör hideg víz ajánlott, mert az aludekli igen hamar nagyon meleg tud ám lenni.
Bp.-en tudok boltot, ahol árulnak ilyen filckorongot és polirviaszt is (a prevent krómtisztító pasztát ehhez nem az igazi). Olyan 4000 ft-ból kijön az egész, egyszer kell megvenni, de utána még a szomszéd motorját is elvállalhatod vele.
Érdemes lakkozni és akkor tartósabb marad a polír felület.
Viszont állandóan törölgetheted :)
ütvecsavarozó annak a cuccnak a neve, amelyik ütés közben egy picit el is fordul, ezzel a legrosszabb csavart is ki lehet szedni, általában szervizeknek van ilyen. Furást nem javaslom a leírt okok miatt. Ha kiszedted, vegyél hozzé rozsdamentes imbusz csavarokat, azzal soha nem lesz ilyen gondod.
venned kell csiszolópapírokat 180-astól 1000-ig kb. 100-as lépcsőkben (180, 320, 450, 600 stb), és dörzsölni. Ha folyó víz alatt csinálod (pl. zuhany) akkor nem tömődik el a papír, és gyorsabban megy. Ha az 1000-essel is kész vagy, akkor rongykoronggal föl lehet fényesíteni, és kész.
De én lebeszélnélek róla, mert nagyon kényes a polírozott izé, a kerék meg ráveri az út összes mocskát.
Sziasztok!
Szeretném az ETZ-n a blokkot kipolírozni.Illetve csak a két oldali deknit.Ha esetleg valaki elkövetett ilyet és elárulná hogyan csinálta megköszöném
Próbáld meg egy masszív csavarhúzóval megütni. Azok a legjobbak, amikben a szár a nyélben is végigfut és a kalapáccsal a végén rá tudsz húzni jó nagyokat.
Ha ettől sem lazul meg, elég a csavar fejét lefúrni, és ha ez megvan, széthúzhatod a blokkot, utána pedig fogóval ki tudod csavarni a csavarokat.
Ha az egész csavart kifúrod, biztosan tönkremegy a menet, úh azt nem ajánlom.
Semmiképpen ne fúrjad, ki kell azoknak a csavaroknak jönni!
Üthető csavarhúzó, sliccbe betesz, kalapáccsal üt, közben forgat.
Ha nagyon makacs, akkor fél óra csavarlazító vagy fékfolyadék.
Ki fog jönni!
Ha furod, elmászik a fúró, az alu megsérül, az életben nem javítod ki, kuka.
Sziasztok!
Szétszedtem a blokkot odáig, hogy a két felet kéne már csak szétkapni.Sajnos a két blokkot összetartó csavarokat nem tudom kiszedni és lassan lehet, hogy ki kell fúrni a csavarokat vagy lemondok a felújításról.ETZ125-ös és kb 5centis csavarokról van szó.Meg lehet kockáztatni egy ilyen kifúrást?
Nincs fémiparos ismerősöm, csak egy fúrógép van...
Úgy halottam motorosboltban adnak el ilyesmit ;-)
A verseny motorokon nincs világítás.
Utcai motorra, meg minek babetta gyujtás? A gyári gyújtásrendszere kiválló az MZnek. Versenymotorra is csak azért tesszik, mert macerás az akkut töltögetni, de az akkus gyujtás az erősebb még megszakítóval is.
Elvileg van egy világító tekercs amit a lámpákra kell kötni, de annak a leadott feszültsége szerintem nem elég stabíl, és amúgy is kicsi teljesítményü.
Amúgy van egy elvem. Ami működik azt nem kezdem el javítani ;-)
Eladó fékkart keresek etz 125 höz:)
A ZKL csapágyak jó minőségüek. És a tapasztalatom szerint megbízhatóak, tudom ajánlani.
Bocs, hogy belekotyogok.
Ahhoz, hogy az én motorom (autóm) jobban menjen nem kell csapágyat cserélnem. Elég, ha megmosom. A "jobban megy" az érzelmi kategória. A C3 meg előírás. Hogy ZKL vagy FAG vagy magyar, az meg pénztárca és élettartam kérdése.
ZKL csapágyakat veszünk az összes gépünkbe ami nálunk ugye 5000-8000 1/min ig terjed a fordulat és jól bírják. most a komáromba is az van és nincs vele baj, majd ha lesz időm szétborítom az mz-t és én is ilyet teszek bele.
k-rudi:
szimeringet se cseréltem de most azt is akarok, én hiába tekergetem az alapjárat nem változik, alapjáratot a bowdenfeszítővel szoktam állítani. ha én azt a csavart tökig betekerm akkor se változik semmi.
A Babetta gyújtása, pontosabban a tekercsei nem klépesek az akkumulátort tölteni, a teljesítménye nem elegendő az ETZ-hez.
Ha elektronikus gyújtást akarsz az ETZ-re legkézenfekvőbb az 89-től gyártott ETZ kis tuninggal.
Ha bővebbet akarsz tudni, szívesen állok rendelkezésedre emailben.
Értem hogy ne kelljen akku a babetta gyújtáshoz, de a világítás leszívja vagy meg tom oldani másképp?
Heló.A jó csapágyazás nagyon is befolyásolja a menetteljesitményt.Nekem pl cima csapágy volt a főtengelyemnél ráadásul magyar és már nagyon kogyogott.Nem volt az C3 as.Vettem bele másikakat ZKL (cseh)nevűt c3 as.Ezzel sokkal jobban megy.Az természetes ugye hogy lötyögő főtengellyel a gyujtás se pontos megszakitósnál.A csere után sokkal jobb lett alapjárati fordulatkörül már huzott és 4.ben még 70nél is ha odahuztam neki rendesen éreztem hogy huz.Amugy érdekelnének vélemények a ZKL csapágyról.
Még szimmeringeket se cseréltél? Akkor ne csodálkozz. Az az alapjárati levegő csavarja. Úgy kell beállítani, hogy meleg motornál alapjáraton a legmagasabb legyen a fordulat.
Csáó! Nem tudja valaki hogy hol lehet teljesen krómozott rezó kipuffot kapni 150-es etz-re? A moped 91-nél már néztem de max jövőre lesz de az se biztos. Sürgős lenne.
valószínüleg azért nem éreztem változást. én csak furattam még akkor nem kotyogott.
most tüzetesebben megnéztem a gyujtás az oké, de a karbinál a szivató öntvénye fel volt teljesen tekeredve valszínüleg azért evett sokat. a karbin lévő egy csavarral mit szabályzok? Az ok hogy 1-2 fordulattal nyitva de mit zár és nyit?
Szerintem hatással van a menetteljesítményre,mert az én 125ös ETZ-m jobb oldala is kotyog és nem igazán akar menni 5dikben. De javulást várok a téltől,mert megcsapágyaztatom és 150-es henger,dugót kap. Csak a karbiban nem vok biztos. Elég lesz a fúvókák cseréje vagy fel kell políroznom a karbit 2mm-rel is??? Majd kiderül :D
BÍ-BÍ az enyém meg a 17001.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|