:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Anyira imádom amikor az elektrónikához nem értő emberek adják hülye tippeket, meg bizonygatják, hogy a csökkent működés az a normális. :) Aztán meg vannak lepődve amikor azt merem mondani, hogy ez hibás működés eredménye amit meg lehet javítani, ha az elektromos rendszer nem bírja a gyári specifikációt.
Ez kb olyan mintha a motor 120 helyett csak 90-el megy akkor nem megkeresem a hiba okát, hanem beépítek egy nitrótartályt, lekönyítem az egészet, aerodinamikai burkolatot teszek fel, csak azért hogy megint 120-al menjen, közben csak ki kellene pucolni a kipufogót.
Utobbi 1 évben kizárólag városban használtam a TS-t és elég sokat mert a kocsimat össetörték. Csak egyszer mentem le Tiszacsegére. Ha neked 2500-nál már nincs töltésed az egyértelmü jele, hogy valami nem stimmel. Ilyen hibajelenségnél én már nekiálltam keresni miért nem tölt rendesen. Ez sajnos lehet a gerjesztő tekercs menetzárlata miatt, szerencsésebb esetben csak a kontaktusokat és a tekercselést kell megtisztítani.
Nekem kb 1000-1500-as fordulatnál gyullad ki a töltésvisszajelző. Mint mondtam a tompított folyamatosan ég és az akku tartja a töltést. Mérésem szerint alapjáraton ugyan éppen nincs visszatöltés az akkuba, de az az idő amíg a piros lámpánál állok alapjáraton nem meríti le az akkut.
Amíg 2000-2500környékén aludt el a töltésjelzőm a leírt hibák miatt, addig én is csak helyzetjelézőt használtam, de amikor már ez is kezdte lemeríteni akkor elgondolkodtam rajta, hogy ez nem normális és megcsináltam.
Ne viccelj, akkor te nem használtad még a gépet városban, csak motorozgattál vele. 2500 alatt gyakorlatilag nem tölt a dinamó, ez nyilván teljesen független bármiféle szabályzástól, hisz' olyankor maximális gerjesztést kap.
Ez van a pijosz lámpás várakozásnál, stb.
40W+5W+5W+5W eleve 55. Aztán a féklámpa alkalmankénti használata+indexről ne is beszéljünk. Emellett a 60 W a dinamó maximális teljesítménye, nem az állandó.
Szóval lehet akármilyen klafa az akksid, 3-4 óra alatt így is, úgy is kikészül.
3000 alatt pl. egy városi nap végére már nem tudsz egyszerre világítani, dudálni és menni, akármilyen kontaktszpréd is van.
bevallom nem követtem le teljesen hogy milyen pontos szakkifejezeken vitáztok :) de igen a fesszabban az egyik tekercs mind a túl nagy feszültséget, mind a túl nagy áramot leszabályozza mégpedig úgy, hogy előszőr leveszi a gerjesztést, majd, testeli a gerjesztést. A gerjesztő tekercs az fogyasztóként viselkedik, amig el nem éri a szabályzási feszültséget vagy áramot a dinamó kimenete. Végülis lehet túláram kapcsolónak nevezni tőlem. A másik tekercs az meg a visszáram kapcsoló, ami akkor kapcsolja csak a dinamót az akkura, ha a dinamóról nagyobb fesz jön le mint ami az akkuban van, ellenkező esetben lemeríteni az alapjáraton pöfögő dinamó az akkut. Manapság ezt egy sima dióda egyenirányítóval sokkal egyszerübben meg lehet oldani, de régen még drága és megbízhatattlanok voltak.
Sziasztok!
Mz-hez,simsonhoz való kormányzár eladó!
Érd.:etzrider@freemail.hu cimen.
Sziasztok, nem sokszor szólok a fórumhoz , de most engedjétek meg hogy a dinamó fesszabályzó vitához hozzászóljak:
Először is valóban létezik 1, 2 és 3 oszlopos szabályzó.
Az 1 és kétoszlopos szabályzók jellegzetessége hogy a dinamó terhelőáramának függvényében kb egyenes arányban csökkentik a szabályzott feszültséget. Ezt nevezzük eső jellegű szabályozásnak.
Ezzel szemben a háromoszlopos szabályzó mereven tartja a szabályzott feszültésget terhelőáramtól függetlenül.
A dinamó tulterhelődését hivatott megakadályozni a 3. oszlop amely a maximális terhelőáram kialakulásakor
a dinamó gerjesztését megszakitja.
Ez a rövid elvi különbség a szabályzók között.
Az egyes funkciók pedig :
A 3 oszlopos szabályzón külön oszlop van a feszültségszabályozásra, a visszáramkapcsolásra , illetve az áramkorlátozásra.
A 2 oszlopos szabályzón egy oszlop van a feszültségszabályozásra a második a visszáramkapcsoló. Az eső jellegű szabályozást
A feszültségszabályzóoszlopon lévő áramtekercs biztositja ugy, hogy az átfolyó töltőáram hatására keletkező mágneses tér hozzáadódik a feszültségtekercs mágneses teréhez. (ilyen pl. a Sport CZ illetve a 634-es Jawa szabályzója ).
Az egy oszlopos szabályzó jellegét tekintve ugyanazt teszi mint a kétoszlopos csak egy vasmagon megvalósítva.De ezt már kiveséztétek
De peti azt mondta, hogy az is csak a gerjesztőtekercset zárja rövidre, elvileg tehát a forgórés még áramkörben marad, mint fogyasztó. Vagy nem? (Mert akkor azt úgy hívjuk, hogy túláramkapcsoló. :-))
Hi!
Ha tsre szeretnék oldalkocsit tenni, akkor azt ugye le kell egyben vizsgáztatni újra. Az a gáz, h az oldalkocsi jawan volt elötte, és azzal volt egybe vizsgáztatva, de annak le vannak adva a papírjai. Ilyenkor mit lehet tenni az oldalkocsival (nincs papír)?
Majd körbe nézek nálunk a helyi boltokban!
Ha találok akkor megírom, hogy bevált e!
Köszi a segítséget
Nincs túl nagy kínálat 6V-os motorba való halogén izzókból, hogy válogathass is :)
Mofakerben 1 teljesítményü volt és annak a foglalata sem a TS-be való, de azért bele rakható.
Asszem valami 25-35W-os, de ha kapsz gyárilag előírt teljesítményüben halogént az mégjobb.
Na ez gyors válasz volt. Pontosan milyen értékűt tegyek bele előre.
köszönöm
Üdv!
Ebben a témában már kérdeztem csak nem tudom hova lett a hozzászólásom.
Na arról lenne szó, hogy foglalkozott-e már valaki PIC-es előgyújtásvezérlővel?
Engem kifejezetten a barkácsmegoldások érdekelnek mert nem adok több 10ezret egy olyanért.
Szóval kapcsolásirajzok és PIC-be égetendő hexek édekelnének.
Tudom hogy egy cikkrészletben szó esik róla, azt már átnéztem, van-e valakinek tapasztalata ilyennel kapcsoltaban?
Köszönöm a segítséget!
Elbírja mert kisebb a teljesítménye mint a gyárinak, ugyan akkor egyértelmüen erősebbnek látszik a fénye, mivel nem infravörös tartományba sugároz :-)
Hali!
Szerinted a 6 V-os rendszer elbírja a halogén izzót előre, mert én kicsit keveslem a tompítottam fényerejét.
köszi
Írtad, de kiemelném, a túláram védő tekercs azért van ekkorára méretezve mert az védi meg a dinamót a leégéstől, de még a gyári méretezéssel is előfordul, hogy leég. Szóval én nem javaslom ennek a hekkelését, a dinamó erősebbre tekercselése nélkül.
TS esetén az összes felvetett problémát megoldja a sima karbantartás és az indexrelé értelmes villogtatóra való cserélése.
Ezenfelűl amit érdemes tuningolni: lehet halogén izzókat LED-eket használni mindhehol, mert azok kisebb teljesítmény mellet nagyobb fényerőt produkálnak.
A dajcsok elcspórolták, a 3. oszlopot, de csak azért mert ésszel élnek.
A szabályzó tekerecsen van egy vastag kis menetszámu tekercs, ezért nem csak a feszültségre, hanem a túl nagy áramra is lekapcsolt a fesszab.
ja és léehet még menetzárlatos is a dinamó, akkor is csökken a teljesítménye
Nem tudom mi a problémátok nekem vígan működik a TS városban folyamatos tompítottal, akku töltöghetés nélkül 60Wos dinamóval. Indexem pedig nincsen :) de amikor volt akkor működött az is, igaz a hőrelés villogtatót nagyon messzire dobtam és kapott egy elektrónikusat, ami 4V fölött stabilan villogtat bármekkora teljesítményü izzót.
Ha ezt nem birja a TS akkor lehet gond a -kontaktusokkal
-grafitpor söntöli a dinmót
-elfogyott a szénkefe és nem érintkezik rendesen
-fesszabb beállítása rossz
-akku gyenge
Nem érted, mit kérdezek. Mi történik akkor, ha a dinamó túl van terheve? Akkor nem rezeghet, mert ha az akku feszültsége fölé gerjeszti, akkor a forgórész melegszik túl.
Heló az etz 125-ös hengert fel lehet furatni 150-esre?
Heló az etz 125-ös hengert fel lehet furatni 150-esre?
Ennyire részletesen le van irva a Ternai könyvben?,merthogy nekem is megvan a "gépjármü villamosság "c.könyv,ami részletesen taglalja az RSC szabályzó müködését,de nem találkoztam ennyire részletes müködés leirással(merthogy engem is érdekel a villamosság eme titkai)
Heló az etz 125-ös hengert fel lehet furatni 150-esre?
Most rakd vissza a 21 wattosokat. Meg fogsz lepődni!
Egy kicsit számolgattam, ha csak 0,05 ohm ellenállás kerül az áram útjába, a 21 wattos izzók teljesítménye leesik kb. 18 wattra 6 volton.
He-he. Ügyes, ügyes. De nem így van.
A leszabályzási állapot nem folyamatos a DF nyelv állandóan rezeg (ideális állapotban kb. 150-200 Hz-el) és a D+ -on mérhető feszültség egy hullámzó egyenfeszültség, egészen pontosan az egy olyan egyenfeszültség amire rá van ültetve egy váltakozó komponens, aminek frekvenciája a DF nyelv rezgési frekvenciájával egyenlő. Ez a freki pedig a nyelv tömegétől, az őt visszahúzó rugóerőtől és a tekercs és a fegyverzet közötti légréstől függ. Én például ezért szoktam az ilyen szabláyzók légrését minnél kisebbre (1-0,5 mm közé) állítani, mert így gyorsul a szabályzó és kisebb lesz az egyenfeszültségre ültetett váltakozó komponens amplitúdója.
A szabályzási folyamat alatt természetesen a D+ -on megjelenő feszültség mindvégig az akksi kapocsfeszültsége felett marad, tehát visszáram nem folyik.
Azt már gondolom nem kell megemlítenem, hogy D+ -on keletkező feszütlség a DF tekercseivel indukált mágneses mezőben forgatott tekercsekben jön létre, így a DF-re kapcsolt feszültség lekapcsolása után a mágneses mezőnek időre van szüksége az összeomláshoz, ez nx10 ms-ban mérhető, de 150-200 Hz-es esetén a hullámzó komponens amplitúdója csak néhány %-a lesz az szabályzási egyenfesznek.
Rosszul beállított szabályzó esetén (pl. túl nagy légrés, túlfeszített rugó) a szabályzási rezgés akár 1-2 Hz-re is csökkehet, és a nyelv rezgése (vagy inkább csak billegése) szabad szemmel is látható. Ilyenkor maxi fordulatszámra pörgetve a motort a töltésjelző is elkezd villogni, a DF nyelv billegésének ütemében. Ilyenkor tényleg az történik, hogy megszűnik a töltés (vagy legalábbis nagyon lecsökken), de a töltésjelző azért fog villogni, mert az a DF nyelvvel együtt a visszáramkapcsoló is billegni kezd. Visszáram tehát ilyenkor sem folyik.
Számodra érdekes elv vagy sem, így működnek a rezgőnyelves szabályzók és kész. A leírtak egytől-egyig gyakorlati tapasztalatokon alapulnak, de aki mégsem hiszi az jónéhány gépjárművillamossággal foglakozó könyvben utánanézhet. Én a Ternai-féle könyvet javaslom. Az téma iránt komolyan érdeklődőknek alapmű.
Köszi, hát ez egy érdekes elv, de nekem egy kicsit fura... ezek szerint "leszabályzás állapotban" a forgórész galvanikus kontaktban marad az akkuval, és visszáram folyik rajta?
Az odáig igaz, hogy "Van egy kontaktod, amit a feszültségtekercs nyit, ez vezérli a gerjesztést" de, ez még csak a szabályzás egyik fele (mondhatnám úgy is, hogy a fordulatszámtartomány egyik - konkrétan az alsó - fele).
a feszszabályzó középső érintkezőjének összesen 3 állása van, mert a középső nyelv mindkét oldalán van egy-egy érintkező. A középső nyelv végül is a gerjesztőtekercsek kivezetése.
- Alapállásban ez egyik oldalon lévő érintkezővel (az egyben a D+) zár, ekkor öngerjesztésben működik a dinamó, a termelt fesz. a fordulatszámmal arányos. Nevezzük ezt az állapotot a továbbiakban teljes gerjesztésnek.
- Középső állásban a nyelv (a DF) nem érintkezik egyik érintkezővel sem, de mivel ezen a nyelv és - MZ esetén - a D+ között van egy, a gerjesztéssel egy nagyságrendben lévő ellenállás, így a gerjesztés nem "direkt" D+ -t kap, hanem sorosan, egy elleálláson keresztül, ami azt jelenti, hogy nagyságrendileg fele lesz a gerjesztőtekrecsken átfolyó áram. Nevezzük ezt az állapotot a továbbiakban félgerjesztésnek.
- Végállásban a DF nyelv a másik oldali érintkezővel zár, ami viszont - MZ esetén - test, vagyis a gerjesztőtekrecseket rövidre zárja, áram nem folyik a gerjesztésen.
Nevezzük ezt az állapotot a továbbiakban leszabályzásnak.
A rezgőnyelves szabályzás lényege, hogy ahogy a fordulatszám növekszik a nyelv előszőr a teljes gerjesztés és a félgerjesztés között rezeg, az állandó effektív értékhez (mondjuk 7,3 V-hoz) szükséges kitöltési tényezővel, majd ahogy a fordulatszám növekszik "átvált" és innentől a félgerjesztés és a leszabályzás között rezeg, megint csak az állandó effektív értékhez (a gyakorlatban mondjuk 7,5 V-hoz) szükséges kitöltési tényezővel.
A leszabályzási állapotba kerülést (illetve az abban tartózkodás kitöltési tényezőjét) növeli meg, ha a feszültségtekercsre tekert áramtekercsben növekszik az áram.
Ez maga a túláramvédelem, csak bele van bújtatva a fesszabályzásba.
Kapis ?
A három oszlopról meg annyit, hogy nem zárkózom el előle, de igazából az én gyakorlati ismeretim az eddig látott szabályzókra támaszkodnak, ezek pedig a teljesség igénye nélkül :
MZ TS 6V, jawa 559 és 360 6V (poz. test), jawa 634 6V (neg. test) trabant 6V, wartburg 6V, junak M10 6V. Ezen dinamók gyári feszszabályzói mind a fent ismertetett szabályzási elven működnek, MZ-trabi-wartb.-jun. egyoszlopos, jawa kétoszlopos, ahol a második oszlopon a visszáramkapcsoló van.
Kispolszkinak majd utánanézek érdekességképpen...
Az én ts125-öm is origi,csak 4100 km van benne,94-ig a rendőrségnél porosodott nem használták.Neked szerencséd van.Amúgy ma átnéztem az egész villamos rendszert,úgy sikerült a lámpa halványodását orvosolni,hogy az indexégőket kicseréltem 18wattosra,most erősebben világít,ráadásul az izzó mögé rakott alufólia jobban szórja a fényt
Nekem van egy eredeti, gyári állapotú, buherálatlan TS-150. Elég sokat járok vele városban, szabályosan tompítottal, de még sohasem volt gond az elektromos rendszerrel. Úgyhogy szerintem jól volt tervezve a rendszer anno. Vagy lehet, hogy csak nekem van szerencsém!:)
Csáó! Éedekelne Etz-hez való elsőfékmunkahenger (amibe a tükröt kell csavarni) csakis jó menetes nem repedt érdekelne. Cserébe tudok adni pénzt vagy mz karbit.
Várjál, várjál, én ezt nem értem. Odáig megvan, hogy van egy feszültségtekercsed meg egy áramtekercsed. Van egy kontaktod, amit a feszültségtekercs nyit, ez vezérli a gerjesztést. És hogy van a másik kontakt? Alapból zárt, és ha megnő a tekercsen átfolyó áram, vagyis a dinamóból kivehetőnél nagyobb áram kezd folyni, akkor lebont mindent? Mert akkor ezt úgy hívják, hogy túláramkapcsoló... ;-)
Egyébként minden rendes dinamóhoz három oszlopos szabályzó van, kispolszkitól a csepel teherautóig.
Csáó! Nem tudja valaki hogy hol lehet teljesen krómozott rezó kipuffot kapni 150-es etz-re? A moped 91-nél már néztem de max jövőre lesz de az se biztos. Sürgős lenne.
Ha pl. egy csepptankos jawa eredetileg 45W-os dinamóját akartuk "feltuningolni" úgy, hogy az állórész és a rá szerelt szabályzót meghagyjuk, mindösze a forgórészt cseréljük ki, a 634-es jawa 75W-os (vastagabb drótból tekert) állórészére, akkor az oszlpora tekert 4 menetnyi áramtekercsból egy menetet levettünk és úgy forrasztottuk vissza a drót végét. Mindezt tettük azért, mert hiába lett volna képes az állórész nagyobb áramot leadni túlmelegedés nélkül, a "túláramkapcsoló" az említett 4 menet miatt úgysem engedte volna, viszont 3 menet esetén csak arányosan nagyobb áram esetén kezdte volna leszabályozni a gerjesztést. 3 menet aránylik a 4 menethez = 45 W aránylik a 60W-hoz, tehát még így sem jön tökéletesen a 75W-hoz tartozó áram. Sokan ezzel szí**ták meg, amikor ezt a dinamótuningot választották.
Ja, azért is nem gyakori a túláramkapcsoló kifejezés (ellentétben a visszáramkapcsolóval) mert a itt nincs semmiféle kapcsoló, ami megszakítaná az áram útját. A túláramvédelem a gerjesztés csökkentésével jön létre.
Másik "tuning", amikor az MZ 60W-os dinamója nem bírja el a tompítottat, a helyzetjelzőt, a gyújtást és pl. a féklámpát egyszerre : az egyoszlopos szabályzó áramtekercséből letekerünk egy menetet és máris kijön a dinamóból a megnövekedett áram. Ha jól emélkszem az MZ-nél egy áramtekercs van, valami jó vastag rézlemezből. Ebben az esetben a rézlemez alá betett árnyékoló anyag, pl. vékony vaslapocska, is segíthet előcsalogatni a nagyobb áramot. De hangsúlyozom, nem okos dolog, mert a túl nagy áram szinte minden esetben a forgórész elszenesedésével jár.
"...Így jön ki a három oszlop."
Ez egy 7danos marhaság.
Eddig nem szóltam bele, mert alapvetően nem írtál hülyeségeket. De ha látod, hogy hisznek neked, az már felelősségel jár.
3 oszlopról meg anno a görög építészetben tanulhattál. :)
A MZ-nek is és még a 634 előtti jawaknak is egyoszlopos fesszabályzója volt. Ez egy vasmagot jelent, rajta két tekerccsel. Az egyik tekercs (u.n. feszültségtekercs) vékony és jó sok menetet tartalmaz (nx100) ebből áll az "oszlop" 95%-a. De erre rá van tekeve még egy tekrcs (az u.n. áramtekercs) ez 1-1,2 mm átmérőjű rézdrót, és csak 3-4 menet az egész. Azért ilyen vastag, mert a dinamó teljes árama átfolyik rajta, esetenként 10-12 A.
A két "kapcsolót" vagy nevezhetjük reléknek is, még egyazon fegyverzet működteti, de ez az érintkezők előtt valahogy "elágazik" (MZ-nél ránézésre ergyértelműen, de pl. az állórészre szerelt 559-es jawa fesszabályzónál már elég furmányos módon). A két "kapcsolót" (tehát a fesszabályzó érintkezőit és az áramkapcsoló érintekzőit) különálló rugók húzzák vissza alapállapotba, tehát annak ellenére, hogy ugyanazon elektromágnes vezérli őket, más-más mégneses mezőnél kapcsolnak.
Ez az egész mégis megvalósítható egyetlen vasmagos (ha ugy tetszik oszlopos) rendszerrel, hiszen a amíg a dinamó nem éri el a leszabályzási szintet, addig az áramkapcsolót sem érdems összezárni.
Az általad említett harmadik kapcsoló-ról, a "túláramkapcsolóról" még nem volt szó, egyszerűen azért, mert az nem létezik. A túláramkapcsoló funkcióját egszerűen a feszültségszabályzó rész "teljes leszabályzást" megvalósító harmadik érintkezője valósítja meg. Többek között ezért van a az 3-4 menetnyi vastag réz (benne a dinamó teljes áramával) rátekerve a feszütségtekercsre.
Szóval egy ilyen mechanikus - hivatalos nevén rezgőnyelves - fesszabályzóban egy vagy két oszlop szok lenni, de 3 nem.
Mindezt csak a félreértések elkerülése miatt írtam.
Egy rendes dinamóban kéne lennie szabályzónak, visszáramkapcsolónak és túláramkapcsolónak. Így jön ki a három oszlop. Lehet, hogy dajcsok elspórolták?
Csak olyan megfontolásból, mivel két 6V 21W-os körte 7A-t vesz fel, a leírásod szerinti 2x2 ledes lámpák pedig kevesebb mint 100mA-t. Ennyitől nem minden autómata kezd el villogtatni. Ezért aztán a ledes lámpa mellé vagy egy kis értékű ballasztellenállást tesznek be, vagy a villogóautómatát cserélik ki spéci, ledhez valóra. Megj. egy közönséges kéttranzisztoros astabil multivibrátor bőven megteszi (persze pnp tranyókkal kivitelezve).
Én egyébként nem kapcsolnék ledet előtétellenállat nélkül feszültségre. 2,4V 10mA köré szokás beállítani a munkapontját, tehát a 2x2 ledes cucc elé egy 68ohmos ellenállatot csak beraknék sorba.
Persze az én első motoros túrám is 220 km volt oda meg annyi vissza, két személlyel felmálházva ES125-tel. Az NDK-s srácok meg Berlinből jártak vele a Balatonra. ES-em két évig volt, most is van TS-em, akkor használom, ha a 12 km-re lévő városba be kell ugrani vagy el kell szaladni a boltba.
Hosszabb túrára alkalmasabb azonban egy 250-es.
Itt most nem annyira a kreszről van szó, sokkal inkább a te láthatóságodról, amit motorkerékpár esetében egy kicsit fontosabbnak tartok, mint autónál.
Mellesleg amikor ez még messze nem volt előírás, én már akkor is felkapcsoltam a tompítottat, mutogattak is rám, hogy ég a lámpa:)
Egyszer egy pesti úton (200km) öten előztek velem szemben veszélyesen. Egy héttel később nagyjából ugyanolyan körülmények között ugyanabban az időben mentem tompítottal és senki sem veszélyeztetettt.
Itt megjegyezném:125ccmes TSel kezdtem motorozni,és jértam dolgozni..Miskolcrol Szolnokra..Heti két alkalommal 2szer 183 km,volt amikor dugóba kerültem ,nyáron,és a höfokmérö pirosba,azaz 120 fokra szaladt,piros lámpánál...na ilyenkor elment a gyujtás..( a gyertya megsült)Tehát alkalmas hosszabb turára,ha jol fel van készitve,és plussz villamos dolgokat be lellett pakolni.
Zapi, hol van túláramkapcsoló az MZ dinamóban? nem zárom ki, hogy lenne, csak még nem hallottam róla.
Végülis igazad van, de pont emiatt csinálják azt az újabb motoroknál hogy mikor beindítod már biluxol az izzó!
Hello!
6V-os motorom van nekem is.(TS 250)Én leszarom a kreszt.Nappal helyzetjelzővel megyek.Aki nem lát verőfényes napsütésben az magára vessen.Ezt a 6 voltos rendszert nem erre találták ki ,mert annak idején nem volt kötelező egész nap feleslegesen égetni a tompitottat.Eddig még soha nem büntettek meg emiatt.
Üdv! A LED-del kapcsolatban: havernak a rigába raktunk a hátsó 5W-os izzó helyett 4db ledet kettő sorba és vele kettő párhuzamosan kapcsolva és így az a 6V-ra pont jól világít és nagyon is jó! Most több féle kísérletet akarunk végezni leddel mert hasonló problémái vannak az autójával! Szerintem még a villogóautomata amire te gondolsz nem is kell mert szerintem az index relé a ledek elé kötve megszakítja az áramot!
Végülis Péternek is igaza lehet... meglehet, hogy egyszerűen leold a dinamó túláramkapcsolója, és az máris több mint 1V feszültségesés.
Index szempontjából tényleg életveszély a jármű, egyszer mentem egy TS-es haverom után nyári verőfényben, sokszor észre sem vettem, hogy villog. Szerintem LED-esíteni kéne az indexeket, és csinálni hozzá spéci villogóautómatát, ami kis árammal is működik, és akkor már egész jó lenne a dolog.
Abban igazad van,már én is számolgattam,sőt ki is mértem,alacsony fordulaton lámpával,indexel szívja az akksit.Ugye a kressz szerint városon belül is tompított fényszóróval kell menni nappal is,és ez nem könnyíti meg a 6voltos rendszer dolgát.Én raktam az indexbúrába az izzó mögé alufóliát,így egy picit jobb.
Köszi a választ.Átnézem az érintkezéseket,a sarukon esetleg igazítok.Savmentes vazelin már van,azzal kezeltem télire a krómozott részeket.
Azt a hiányzó teljesítményt az akkumulátornak pótolnia kellene, gyakorlatilag az az egyik funkciója, hogy áramot tartalékoljon ilyen "extrém" helyzetekre.
Sokkal inkább arra gyanítok, amit zapkörte is ír, végig kell nézni az összes létező kontaktust, megtisztítani, majd póluszsírral (savmentes vazelin) konzerválni. Különösen figyelni kell a biztosítéktábla bronz rugóira, itt szokott a legtöbb gond lenni, én pl. az ETZ-n kicseréltem olyan biztosítéktáblára, amibe késes biztosítékok mennek.
A 6 voltos rendszernek ez a rákfenéje, a legkisebb átmeneti ellenállás is relatív nagy feszültségesést produkál.
Azt hiszem, amit te 90 wattos dinamónak gondolsz, az valójában az mz-b.de honlapon vásárolható generátor, amihez adják az elektronikát (feszültségszabályzó, gyújtás) is. Ára elérheti a komplett motor értékét.
Én a saját TS-emen inkább rendesen karbantartom az elektromos rendszert, a ritkán előforduló hibákat meg kijavítgatom.
Amúgyis az a véleményem, a kis MZ városi motorozásra, legfeljebb 100 km-es túrákra alkalmas és ezzel nem kisebbíteni akarom a motort. Végülis nem is értem, agyontuningolt robogók tulajdonosainak ez a kis motor miért nem alternatíva.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|