:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Heló hol laksz?Mert engem érdekelne a hátsó teleszkóp balos átállitója.Csak az kell.Meg láncvédő bakelit hátra.Irj az e-mailomra:peter001@levele.hu
Nézem, de nem kaptam meg.
Kell, de ha elviszik akkor add oda nyugodtan az enyimet is, versenymotorra már van a TSre meg sok idő mire oda jutok.
Szombaton nem érek rá szóval majd telefonon egyeztetünk.
Sokat segít, ha írsz nekik, a többi csak szerncse kérdése :DDD Bocs, nem lehetett kihagyni!
Keri!
irtam mélt, de nem válaszoltál.. :(
én ugy akarom hogy szombaton találkozok egyszerre mindenkivel az Árpád-hídnál, és ott lehetne átvenni!
vagy akinek az nem jó az kijön hozzám.nem tart sokba!
Neked akkor kell? mert már "csak" 6db van!
info(kukac)szocimotoros.hu címen minden illetékes megkapja, kötük én és HyGy is.
Üdv!
Az lenne a kérdésem, hogy HyGy-vel vagy Kéri Lacival hogy tudnám fölvenni a kapcsolatot e-mailbe?
Szerintem gyorsan el fogják kapkodni :-)
Akkor segítsek a terjesztésben?
Zapkörte elmondta amit kell. A kommutátorral elég ritkán szokott gond lenni. Ha az érintkezések rendben vannak, jól működő elektronikus szabályzó van fent és még mindig gyenge a töltés akkor már csak mosd ki alaposan gázolajban a forgó és állórészt.
Akku lehet még problémás. Tedd rá töltőre, ha elérte a 7,2V-ot az akku feszültsége, vedd le és fél óra múlva 6-6,5Vnak illik lennie rajta. Ha 6V alatt van akkor az már gyenge akku. És ha lehet akkor ne gagyi akkut vegyél. Nekem a Varta vált be legjobban. A gagyi akkukhoz képest már meghozta azt a pénzt amivel többe került.
Akkor egyet kérek, stipi-stopi! A többit privátban.
Köszönöm.
Megvannak a várva várt etz villamerevitők!
Figyelem! a merevitők furatokat NEM tartalmaznak!
Ár 1500/db!
CSak 10db van!
Hi!
Van e köztetek valakinek tapasztalata a 150es ETZre való BING karbiról? A Huber-nél lehet kapni, csak nemtudom jobb e gyári bvf-nél?
Köszi.Igen becsiszoltam hozzá.Kb.5mm-ert,mert olyan hosszút kaptam hozzá,hogy le kellet belőle szedni.Az előző szénkefe darabokban,por alakban hullot ki.Erősen égett szaga volt az egész gyújtás résznek.Mint utólag kiderült,hogy a fesszabályzó állandóan zárt,és túl sokat töltött.Kiégett az összes izzóm.A jelenséget úgy vettem észre csak,hogy furcsa módon,ha fordulaton visszaengedtem a gázt,akkor nagyon egyből visszaállt alpjáratra.Már azóta kicseréltem elekt fesszabra.
Vannak ts 125 höz váz alkatrészeim, kerék első teló meg a blokkhoz is
Heló az etz 125-ös hengert fel lehet furatni 150-esre?
Elvileg nem. Gyakorlatilag ha be van égve a kommutátor, a csiszolás kevés lesz neki, meg kell esztergálni. Ehhez persze először kell egy kúpot gyártani, amire az esztergályos fölteheti. No és persze megmunkálás után ki kell pucolni a lamellák közéből a fémforgácsot.
Az új szénkeféket becsiszoltad-e a kommutátorhoz, vagy egyenes a végük? Ha ez utóbbi, akkor vágj le abból a 600.as papírból egy csíkot, és U alakban átdobna a kommutátoron csiszold be a keféket! Különben beéghet a kommutátor.
szerintem bármelyik bicikliboltban, vagy nagyobb könyvtárakban meg kell legyen.
Én átnéztem az összes érintkezési pontot.Most vettem bele új szénkeféket.Azt szeretném kérdezni,hogy ha 600-as papírral megcsiszolom a forgórészt,amin a szénkefék súrlódnak,akkor az valamit segít,vagy ártok neki.
Köszönöm!
Hogyan/honnan lehet ezt megszerezni?
dr Nagy Sándor: Új bicikliskönyv
Szevasztok!
Küllőzés témában keresek szakirodalmat, ami alapján meg tudom csinálni magam is (TS 150).
Szevasztok!
Küllőzés témában keresek szakirodalmat, ami alapján meg tudom csinálni magam is (TS 150).
Na hát lehet hogy mésgiscsak egyszerűbb lenne megvenni ezt az előgyújtásvezérlőt. Ez a szocimotoroson is leírt igc-60-as működne 251-es etz-vel is??
És tényleg jobb lenne tőle? Fogyasztása tényleg csökken?? vagyishogy a teljesítménynövekedés(hatékonyságnövekedés) miatt nem kell akkora gázt adni??
Miért nem megy a motorom (etz 250 es) csak 90-el???
Ezekre én is szivesen adok tippeket.
Lásd kb 2-3 hete.. :DD
Anyira imádom amikor az elektrónikához nem értő emberek adják hülye tippeket, meg bizonygatják, hogy a csökkent működés az a normális. :) Aztán meg vannak lepődve amikor azt merem mondani, hogy ez hibás működés eredménye amit meg lehet javítani, ha az elektromos rendszer nem bírja a gyári specifikációt.
Ez kb olyan mintha a motor 120 helyett csak 90-el megy akkor nem megkeresem a hiba okát, hanem beépítek egy nitrótartályt, lekönyítem az egészet, aerodinamikai burkolatot teszek fel, csak azért hogy megint 120-al menjen, közben csak ki kellene pucolni a kipufogót.
Utobbi 1 évben kizárólag városban használtam a TS-t és elég sokat mert a kocsimat össetörték. Csak egyszer mentem le Tiszacsegére. Ha neked 2500-nál már nincs töltésed az egyértelmü jele, hogy valami nem stimmel. Ilyen hibajelenségnél én már nekiálltam keresni miért nem tölt rendesen. Ez sajnos lehet a gerjesztő tekercs menetzárlata miatt, szerencsésebb esetben csak a kontaktusokat és a tekercselést kell megtisztítani.
Nekem kb 1000-1500-as fordulatnál gyullad ki a töltésvisszajelző. Mint mondtam a tompított folyamatosan ég és az akku tartja a töltést. Mérésem szerint alapjáraton ugyan éppen nincs visszatöltés az akkuba, de az az idő amíg a piros lámpánál állok alapjáraton nem meríti le az akkut.
Amíg 2000-2500környékén aludt el a töltésjelzőm a leírt hibák miatt, addig én is csak helyzetjelézőt használtam, de amikor már ez is kezdte lemeríteni akkor elgondolkodtam rajta, hogy ez nem normális és megcsináltam.
Ne viccelj, akkor te nem használtad még a gépet városban, csak motorozgattál vele. 2500 alatt gyakorlatilag nem tölt a dinamó, ez nyilván teljesen független bármiféle szabályzástól, hisz' olyankor maximális gerjesztést kap.
Ez van a pijosz lámpás várakozásnál, stb.
40W+5W+5W+5W eleve 55. Aztán a féklámpa alkalmankénti használata+indexről ne is beszéljünk. Emellett a 60 W a dinamó maximális teljesítménye, nem az állandó.
Szóval lehet akármilyen klafa az akksid, 3-4 óra alatt így is, úgy is kikészül.
3000 alatt pl. egy városi nap végére már nem tudsz egyszerre világítani, dudálni és menni, akármilyen kontaktszpréd is van.
bevallom nem követtem le teljesen hogy milyen pontos szakkifejezeken vitáztok :) de igen a fesszabban az egyik tekercs mind a túl nagy feszültséget, mind a túl nagy áramot leszabályozza mégpedig úgy, hogy előszőr leveszi a gerjesztést, majd, testeli a gerjesztést. A gerjesztő tekercs az fogyasztóként viselkedik, amig el nem éri a szabályzási feszültséget vagy áramot a dinamó kimenete. Végülis lehet túláram kapcsolónak nevezni tőlem. A másik tekercs az meg a visszáram kapcsoló, ami akkor kapcsolja csak a dinamót az akkura, ha a dinamóról nagyobb fesz jön le mint ami az akkuban van, ellenkező esetben lemeríteni az alapjáraton pöfögő dinamó az akkut. Manapság ezt egy sima dióda egyenirányítóval sokkal egyszerübben meg lehet oldani, de régen még drága és megbízhatattlanok voltak.
Sziasztok!
Mz-hez,simsonhoz való kormányzár eladó!
Érd.:etzrider@freemail.hu cimen.
Sziasztok, nem sokszor szólok a fórumhoz , de most engedjétek meg hogy a dinamó fesszabályzó vitához hozzászóljak:
Először is valóban létezik 1, 2 és 3 oszlopos szabályzó.
Az 1 és kétoszlopos szabályzók jellegzetessége hogy a dinamó terhelőáramának függvényében kb egyenes arányban csökkentik a szabályzott feszültséget. Ezt nevezzük eső jellegű szabályozásnak.
Ezzel szemben a háromoszlopos szabályzó mereven tartja a szabályzott feszültésget terhelőáramtól függetlenül.
A dinamó tulterhelődését hivatott megakadályozni a 3. oszlop amely a maximális terhelőáram kialakulásakor
a dinamó gerjesztését megszakitja.
Ez a rövid elvi különbség a szabályzók között.
Az egyes funkciók pedig :
A 3 oszlopos szabályzón külön oszlop van a feszültségszabályozásra, a visszáramkapcsolásra , illetve az áramkorlátozásra.
A 2 oszlopos szabályzón egy oszlop van a feszültségszabályozásra a második a visszáramkapcsoló. Az eső jellegű szabályozást
A feszültségszabályzóoszlopon lévő áramtekercs biztositja ugy, hogy az átfolyó töltőáram hatására keletkező mágneses tér hozzáadódik a feszültségtekercs mágneses teréhez. (ilyen pl. a Sport CZ illetve a 634-es Jawa szabályzója ).
Az egy oszlopos szabályzó jellegét tekintve ugyanazt teszi mint a kétoszlopos csak egy vasmagon megvalósítva.De ezt már kiveséztétek
De peti azt mondta, hogy az is csak a gerjesztőtekercset zárja rövidre, elvileg tehát a forgórés még áramkörben marad, mint fogyasztó. Vagy nem? (Mert akkor azt úgy hívjuk, hogy túláramkapcsoló. :-))
Hi!
Ha tsre szeretnék oldalkocsit tenni, akkor azt ugye le kell egyben vizsgáztatni újra. Az a gáz, h az oldalkocsi jawan volt elötte, és azzal volt egybe vizsgáztatva, de annak le vannak adva a papírjai. Ilyenkor mit lehet tenni az oldalkocsival (nincs papír)?
Majd körbe nézek nálunk a helyi boltokban!
Ha találok akkor megírom, hogy bevált e!
Köszi a segítséget
Nincs túl nagy kínálat 6V-os motorba való halogén izzókból, hogy válogathass is :)
Mofakerben 1 teljesítményü volt és annak a foglalata sem a TS-be való, de azért bele rakható.
Asszem valami 25-35W-os, de ha kapsz gyárilag előírt teljesítményüben halogént az mégjobb.
Na ez gyors válasz volt. Pontosan milyen értékűt tegyek bele előre.
köszönöm
Üdv!
Ebben a témában már kérdeztem csak nem tudom hova lett a hozzászólásom.
Na arról lenne szó, hogy foglalkozott-e már valaki PIC-es előgyújtásvezérlővel?
Engem kifejezetten a barkácsmegoldások érdekelnek mert nem adok több 10ezret egy olyanért.
Szóval kapcsolásirajzok és PIC-be égetendő hexek édekelnének.
Tudom hogy egy cikkrészletben szó esik róla, azt már átnéztem, van-e valakinek tapasztalata ilyennel kapcsoltaban?
Köszönöm a segítséget!
Elbírja mert kisebb a teljesítménye mint a gyárinak, ugyan akkor egyértelmüen erősebbnek látszik a fénye, mivel nem infravörös tartományba sugároz :-)
Hali!
Szerinted a 6 V-os rendszer elbírja a halogén izzót előre, mert én kicsit keveslem a tompítottam fényerejét.
köszi
Írtad, de kiemelném, a túláram védő tekercs azért van ekkorára méretezve mert az védi meg a dinamót a leégéstől, de még a gyári méretezéssel is előfordul, hogy leég. Szóval én nem javaslom ennek a hekkelését, a dinamó erősebbre tekercselése nélkül.
TS esetén az összes felvetett problémát megoldja a sima karbantartás és az indexrelé értelmes villogtatóra való cserélése.
Ezenfelűl amit érdemes tuningolni: lehet halogén izzókat LED-eket használni mindhehol, mert azok kisebb teljesítmény mellet nagyobb fényerőt produkálnak.
A dajcsok elcspórolták, a 3. oszlopot, de csak azért mert ésszel élnek.
A szabályzó tekerecsen van egy vastag kis menetszámu tekercs, ezért nem csak a feszültségre, hanem a túl nagy áramra is lekapcsolt a fesszab.
ja és léehet még menetzárlatos is a dinamó, akkor is csökken a teljesítménye
Nem tudom mi a problémátok nekem vígan működik a TS városban folyamatos tompítottal, akku töltöghetés nélkül 60Wos dinamóval. Indexem pedig nincsen :) de amikor volt akkor működött az is, igaz a hőrelés villogtatót nagyon messzire dobtam és kapott egy elektrónikusat, ami 4V fölött stabilan villogtat bármekkora teljesítményü izzót.
Ha ezt nem birja a TS akkor lehet gond a -kontaktusokkal
-grafitpor söntöli a dinmót
-elfogyott a szénkefe és nem érintkezik rendesen
-fesszabb beállítása rossz
-akku gyenge
Nem érted, mit kérdezek. Mi történik akkor, ha a dinamó túl van terheve? Akkor nem rezeghet, mert ha az akku feszültsége fölé gerjeszti, akkor a forgórész melegszik túl.
Heló az etz 125-ös hengert fel lehet furatni 150-esre?
Heló az etz 125-ös hengert fel lehet furatni 150-esre?
Ennyire részletesen le van irva a Ternai könyvben?,merthogy nekem is megvan a "gépjármü villamosság "c.könyv,ami részletesen taglalja az RSC szabályzó müködését,de nem találkoztam ennyire részletes müködés leirással(merthogy engem is érdekel a villamosság eme titkai)
Heló az etz 125-ös hengert fel lehet furatni 150-esre?
Most rakd vissza a 21 wattosokat. Meg fogsz lepődni!
Egy kicsit számolgattam, ha csak 0,05 ohm ellenállás kerül az áram útjába, a 21 wattos izzók teljesítménye leesik kb. 18 wattra 6 volton.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|