:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
125-150es?akkor az is jó lehet.
Hát nekem síma mz gyujtással is kapja az elejét a ts...
De jól ráhúztad az anyát,rendesen erősen?de azért ne szakadjon meg.
csak 2 tekercset gondoltam összekötni,hogy hátha több feszültséget adna,de ha nem hát nem.elhiszem ha mondjátok hogy nem adna nagyobb szikrát,de így is nagoyn jó.
de nem dupla trafót,hanem nagyobb gyujtófeszültséget,hátha még jobb lesz,az égés,de már így is baromi sokat dobott nekem rajta a tirisztor.oan,hogy fél gáz 1esben,sima áttétellel,vissza a gáz,és hirtelen jó kövér gáz,és úgy ugrik,hogy simán emeli az elejét,és nem ilyen 2-3 cmre,hanem keményen felkapja,kicsit hátraülök,azt kifordul a végén.meg úgy sokkal keményebben kipörög meg erőteljesebben húz 3.ban is érzem a különbséget ahogy húz.nagoyn jó lett..
Hali!Most néztem a képeidet.És lenne egy olyan kérdésem, hogy hogy csináltad meg a műszerfalat úgy?Mármint mien programmal, és csak ráragasztottad?
üdv
Ha tudsz egy részletes rajzot csinálni arról a tengelyről, akkor letudok neked gyártani egy olyan tengelyt.Ha nemjó, akkor sokatnemvesztessz...:)
Persze, mert az a mailom már megszünt.Ez az új:kisszirt@citromail.hu
Üdv! Nekem is membrános volt a Yamaha RD 50 és acéllemezes volt. Szerintem is a forgattyús ház túlzott megnövekedése okozhattja a gondot!
Az acéllemez membránt cseréld le kevlárra és - szerintem - nagy változást fogsz tapasztalni. A jobb motormemránok igen vékony és könnyű kevlárlapokból vannak elkészítve.
Sok sikert és az eredményről írj. Zoltán
Hali!
Leszedtem a kuplungot, és sajna nem érintkezik rendesen, hacsak nem veszem ki azt a rugós alátétet, a robantott ábrán a 18assal van jelölve. Kérdésem az, h az az alátét feltétlenül kell oda, vagy jó úgyis, ha kiveszem?
75,5 mm a névleges átmérője
Sziaszok!
Azt szeretném megtudakolni hogy mekkora az átmérője a 300as ETZ dugattyúnak?
Szia! Probálok pontosítani. A membrán és henger között egy 5 tengelyes megmunkálóközponton mart aluminium közdarab van a memránt behelyezve meg sem mozdul benne a légtér szinte nulla teljesen igazodik a memrán nyilását határoló lemezfülekhez. A motor nem hogy nem lett erősebb hanem 4500 fölé nem tudom pörgetni 4.-ben ötödiket csak 2000-2500 között tudom használni ezen a fordulattartományon kivűl nem használható nem történik semmi csak hörög mint egy rosz ts. levettem a légszürőgumit is 4.-ben 4500-fordulat cső gáz kezemet a karbi mőgé téve nem lett benzines, valamint csak hideget éreztem. A memránt megvizsgáltam sem légrést nem láttam sem nem birtam levegőt visszaszívni rajta. A membrán rd350 acéllemezes. Teljesen tanácstalan vagyok mert a gyertyakép is jónk tünik.
najó, de magas fordulaton azért már másként viselkednek a dolgok, nem lehet papírlappal vizsgálni. Az ilyen jellegü vizsgálat arra jó, hogy a zárt állapot tömítetségét vizsgáld, de a dinamikus működésre szerintem nem olyan jó
A membrán beépítésénél arra kell figyelni, hogy minnél közelebb legyen a főtengelyhez, mert a holttér az károsan hat a nagy fordulatra. Aztán a membrán másik hátránya, hogy a zárási és nyitási idő is rontja a magas fordulatot, a régi nagy teljesítmény motorokban ezért volt forgótárcsás vezérlés mert annál nincs ilyen gond.
Aztán a japánok rájöttek, hogy lehet baromi könyű anyagokból csinálni membránt, ezzel kiküszöbölték a membrán okozta problémát, illetve a membrán könyítésével nagyon magas fordulatra tolták el a problémát.
Namost ha neked nem egy jó minőségü könnyü membránod van ami általában karbonszövetes spéci anyag, henem mondjuk egy nehéz gumilap akkor bizony nem csoda hogy meghall magas fordulaton.
Tehát a te esetedben az ismertek alapján a következő gondok lehetnek.
-hibás, elhasználódott membrán
-nem megfelelő, nehéz, lusta membrán
-túl nagy beépítési holttér
-szívóköri rezonancia káros elhangolódása ami véletlenül pont a magas fordulaton jelentkezik.
-persze lehet gond a karbi beállítással is, tehát érdemes kipróbálni pár beállítást hogy változik e valami
Egyébként AmbruzsG. nekem azt mondta, hogy neki is alacsony fordulaton pakolt rá a membrán, magas fordulaton annyira nem volt jelentős a változás, de szerinte ott is javult a motor viselkedése.
Szia! Fehér lapot raktam a karburátor szívó oldalára minimális a visszaáramlott benzin mennyisége. A membrán eleje kb. 10-15 mm-re van a hengerfaltól. A motor csak alacsony fordulaton kb. 2000 1/min ig működik úgy ahogy kellene fölötte egyszerűen nincs erő benne.Az alapjáratom is tökéletes 1000 1/min alá is tudom engedni elketyeg gázadásra felpörög.
A kúp tökéletes illeszkedése gátolja meg a leforgást. Ha el van rontva a kúp és nem illeszkedik 100%-osan, akkor nincs az a biztosító alátét ami megakadályozza a szétesést. Talán ezért is hegesztették rá itt valakinek. Az emberek persze ilyenkor előszeretettel fikázzák azt a szerelőt aki ilyet csinál, de abba nem gondolnak bele, hogy a tisztelt ügyfél valószínüleg nem volt hajlandó megfizetni a cserélendő alkatrészek árát és szerelési díjat, csak odalökte a szerelőnek hogy "valahogy oldja meg ócsóba" na ilyenkor jönnek ezek a megoldások.
Egyébként nekem is ezért kellet cserélni az érintett alkatrészeket, mert a kúp nem illeszkedet, pedig nekem még szét sem esett eddig.
A membrán zár rendesen? Ez szokott lenni a gyenge pontja a rendszernek, illetve a membránt a lehető leg közelebb kell beépíteni a főtengelyhez, mert a forgatyúsház térfogatának növelése nagyon leronthatja a magas fordulaton a teljesítményt.
Az anyát, nekem 18ezer 1 évre a 750-es Honda. Probáltad a Netrisket? Ja és a K&H nál elég jó díjak vannak motorosoknak, nézd meg azt is.
(egyikben sincs érdekeltésegem)
Na de ha ilyen tuti, akkor minek akarsz dupla trafót?
Hi!
Ma reggel megint sikeresen leforgott a kuplungom 250es tzben :( tolhattam haza.
Az lenne a kérdésem,h miért foroghat az le? nincs vmi biztosító alátét vagy valami ilyesmi aminek gátolni kéne?
Szia ! Hétvégáre készültem el 251-es hengerének memránosra átalakításával. RD350-es membrán és karbi. Első körben csak a karbit raktam fel a gépre sokkal rugalmasabb let mint a gyári csatos karbival. Ezen felbátorodva beépítettem a memránt is a hengerbe a dugattyút Ambrus Gábor által közöltek a lapján végeztem az eredmény =5.-et már nem birja el a gép, 4.-ben sem bir kipörögni. Egyenlőre anyagproblémára gyanakodom probálkozni fogok a főfúvóka cseréjével. Addig evvel kapcsolatos tapasztalatokat, segítséget kérnék.
Üdv!Most MZ van,de tervezem egy Gs500 vásárlását.Használtan szeretnék venni,valami jó állapotút.Megnéztem előre az éves biztijét,ami 32800Ft.Az a kérdésem,hogy lehet téli időszakra szüneteltetni a kötelezö biztosítást?Gondolom ilyenkor ki kell vonni ideiglenesen a forgalomból.Megoldható ez?
Helló Somebody! Küldtem egy üzenetet az e-mailodra. Kérlek olvasd el! Köszi
Szia Smoz! Többször próbáltalak elérni a smoz@freemail.hu címen, de nem megy el a levél. igértél robbantott ábrát a ts 125 höz. Az odon20@vipmail.hu címre tudnád küldeni. Amúgy köszi a segítséget, meg mindenkinek hála, aki segített. Odon.
halika
Kecskeméten van egy pár darab.
csőváz
ja és gondolom egyértelmű volt, ez hátsó teló!
ÜDV SRÁCOK!
SZÜKSÉGEM LENNE MZ TELÓHOZ TARTOZÓ SPIRÁLRUGÓ FELETTI 2 RÉSZBŐL ÁLLÓ MŰANYAGRA! 1DB TELÓHOZ KELLENE, MERT PONT AZ HIÁNYZIK! SOS! VÁROM AZ EMAILT, KINEK VAN!
motorace@freemail.hu
Te jó ég! hát ha egy szerelő ilyet csinált volna az én motorommal ,... nem is tudom...
SZóval amint tudod egyértelműen cseréld ki! És azt a szerelőt meg mágján égesd el! És a hamvait szord bele az ETZ-d tankjába! ...
Eladó egy ETZ 250 henger és a hozzá tartozó hengerfej, a kettő együtt 4000Ft. Mindkettő eredeti DDR. A hengerfejen rajta vannak a kistőcsvarok és a gyári DDR tartóanyák is. A henger fúrásra szorul!
Képek a :
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50413461#2
címen!
Akit érdekel, írjon mailt!
Te jó isten!
NA most raktam össze a gyújtás crossmz-hez,és nem semmi,be sem állítotam csak annyira hogy oan holtpont körüli gyújtás legyen már mégis,és már 1 hónapja nem is látott benzint se,és monst öntötem bele,és 2.rugásra úgy beröffent a babetta gyujtással,de azt hallni hogy pörög ahogy veszi a fordulatot,az nem semmi halljátok.mondjuk csak sima könyökkel indítotam be,de iszonyatosan vette a fordulatot.meg gázelvételnél durrogott a könyök végénél.kegyetlen!!!és végre tirisztoros!!!ezzel a babetta gyújtással sem lesz már gond remélem,mint a megszakítossal,hogy beég.meg ilyesmik.meg elfelejt néha tölteni.de sztem csak az enyémnek volt szar töltése.DE azt mondom hogy ez kegyetlen ezzel a gyujtással.
Nem. És nem véletlenül méretezték olyanra azt a trafót. Ha erősebb gyujtást akarsz, akkor az elektrónikából és a trafóból is másik kell...mondjuk tudom javasolni az MZ megszakítós gyújtását, az elég erős egy MZhez ;-)
Kidob. A kúp is szar, menet is szar, görbe is... ebből már nem lesz rendes tengely.
Illetve hát ha még a hajtókar jó, akkor szerintem hegeszdd rá vissza a kuplungot úgy, ahogy volt, használgassad, és közben járjál nyitott szemmel a börzén, ha látsz tengelyt, kuplungot olcsón, vedd meg, mert majd egyszer a jövőben szükség lessz rá.
hali attól erősebb lesz a babetta gyújtásom,ha több gyújtótekercset kötök rá a tirisztorra?nem egyet,hanem 2,3at??
Sziasztok!
A tanácsotokra lenne szükségem. Van egy ETZ 251-esem, az a problémám vele, hogy lepörgött tóla a kuplung. Az előző szerelő elég barbár módon javította: a kuplungból kilógó mentes részt összehegesztette a főtengellyel, a főtengely végén a menetet eléggé tönkretette. Erre jönne ugye rá a fordulatszámmérő sprirált hajtó csavar, ami nincs meg.
A kérdésem az lenne, hogy a tengellyel lehet e még valamit kezdeni, vagy cseréljem ki? Hogy lássátok is, mi az ábra, készítettem fényképeket, amelyeket a következő webcímre tettem fel (a képeket a jó láthatóság érdekében nagy felbontásban készítettem el, kis türelm, míg letöltődnek.):
http://users.hszk.bme.hu/~nz698/kuplung.html
sziasztok!
lehet azt orvosolni, hogy a hengerfej (nem én általam) ferdén lett felfogatva és "elnyalódott" a széle. kifúj mellette. esetleg valami esztergálás? vagy mi erre a megoldás? új hengerfej? ja ets250 ről van szo.
a tippeket előre is köszi!
Üdv
Heló.Nekem is hasonló problémám volt.Nekiálltam hogy szmegnézzem a blokkot belül aztán én elakadtam ott hogy a kuplung kosár balos anyáját nem tudtam lelazitani (na ahhoz én csináltam olyan lamellát mint a gyári ugye azzal lehet lefogni de erre valahogy a gyári lamella plusz egy gömbvassal való összehegesztésére nem gondoltam hanem magam csináltam 3mm vastag anyagból az egészet kifúrtam ahol kellett és az összes kis rovátkát ami bemegy a kosár rovátkáiba ugy reszeltem ki,.)Na mindegy szenvedtünk tesómmal nem lazult ,már a krova hajtó keresztvasa is elgörbült és egyszer csak megindult de mi ezzel elkinlódtunk egy órát aztán meglett ám mért volt olyan nehéz lelazitani:Ami a kosárban van az a kis ricnizés ami erre a balos anyájú tengelyre megy na azokat a ricniket kidarálta a kosárból és a balos menet meg csak jól ráhuzta magát.(Nem voltak hülyék a németek erre számitottak).
És amikor feltettem egy másik kosarat az azt csinálta mint neked.ÉN(mögötte) hátul megnéztem mi köszörül és nekem az a rész ért össze a blokkal ahol a szegecsek el vannak zömitve.Nekem mind a 6 szegecs végből köszörülnöm kellett.Hiába hézagoltam vhogy nem lett jó.CSak a köszörüléssel. Aznap este negyed 12ig csináltam a kuplungot.Te is azt nézd meg mi mit köszörül mi ér össze figyeld a karcokat mikor leveszed a kosarat.
OK . kössz . szal ez a 12 ah még belefér . De gondolom mivel nagyobb ah ezért kicsit nagyobb is az élettartama ugy értem hogy nehezebben merül le nem ?
Neked egy sőr és egy fél pancsi.
A ggyári méret rajtvan a tárcsán,és az is,hogy meddig lehet leszabályozni.
A 12 Ah-sat beleteheted, de sokkal nagyobbat nem, mert esetleg ha le van merülve akkor a generátort kurvára megterheli az akku töltése és esetleg leéghet. Mármint én így hallottam. Tehát kocsi akksival szerintem ne próbálkozz, csak maximum az indításig.
Sziasztok nem tudja vki mennyi a gyári mérete (szélessége) az etz tárcsaféknek?
akkor jó köszönöm a válaszokat !
Így van, semmi. Régen az oldalkocsikba a trabi akkut is betették, és esténként otthon töltögették.
Szerintem semmi! nekem a Suzukiban 10Ah helyett 12-es van benne. Minden tökéletesen működik.
Huu az jó! kössz szépen!:)
üdv
Szerintem ki csapja a biztosítékokat, de ez csak tipp...
ÜDV mi van akkor ha 12 v 6 ah ás akksi helyett 12 v 12 ah ás akksit rakok a tz-m be ? Lécci segitsetek
Hát persze vazze! Asztán mit kostál ,pajtikám?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|