:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A szívócsőnél lehet ez a probléma, valahol olvastam,h a hosszú szívócső lent erősíti a motort, megnöveli a nyomatékot, egyenletesebbé teszi a teljesítmény kifejtést, míg a rövid a magas fordulaton mutat jótékony hatást, de azt hiszem az kevésbé használható alacsony fordulaton.
Az r1es yamahanak, pl változó a szívócső hossza.
Hali!
Most pakolnám össze a blokkot, de nincs meg a leeresztőcsavarnál ami golyó ott volt. Amibe a olajat leengedtem teknőben nincsen,szóval gyanítom,h az előző tulaj nem rakta bele. Na mindegy is...
Az a kérdésem lenne,h az feltétlen kell oda,v nem baj ha kihagyom?
Szia!
Vélhetően megtaláltam a problémát(mindkettőt).de ez csak ma délután derül ki jó esetben. Nem használtam fel(mert eddig nem volt) az rd350-es karbi és membrán közötti gumirozott alkatrészt, így kör keresztmetszetből megfelelő átmenet nélkül mentem át négyszög keresztmetszetbe ez vélhetően oly mértékű turbulenciát okozott ami a teljesítménycsökkenéshez vezetet.(ezt már kiprobáltam és jobb lett a motor) A másik hibám: megprobáltam a karburátort az eredeti "helyén", hagyni hogy a karbi-légszürőház között ne keljen átalakítást végeznem.Vélhetően a hosszú szívócsó<>membrán nem komálta egymást ezért ment alacsony fordulaton jobban, mert ekkor a benzin-levegő keverék mozgási energiája még kicsi.
Hát figyelj, ha "elnyalódott" és tényleg kifúj, akkor igen, le kell belőle szedetni. Viszont mindenféle képpen meg kéne tartani az eredeti sűrítési arányt: én olyan alu-hengerfejtömítéssel próbálkoznék, mint amilyen a régi trabikban voltak(talán 0,5 mm vastag). Sztem ez a legegyszerűbb. Esetleg (nem tudom lehetsége-e) a h.fej égésterét utánamunkálni. Amiatt is fontos lehet; nehogy a beljebb került perembe beleérjen a dugfattyú. Csak tippek.
Sziasztok!!!
A -"lehet azt orvosolni, hogy a hengerfej (nem én általam) ferdén lett felfogatva és "elnyalódott" a széle. kifúj mellette" -témára nem tud senki semmit mondani?? Esztergáltatással próbálkozzak? Vagy (legvégső esetben) tegyek az ets-re /1es hfejet?
Köszönöm a segítséget. Délután sikerült utolérnem a Petit, és megígérte hogy hoz, csak az a gáz hogy csak Február közepén. Arra gondoltam hátha sikerül elöbb is szereznem.
Két lehetőség van. Vagy elküldöm a hengerrel együtt a Fúrósoknak, vagy itt a helyi gömbölyítővel megcsináltatom.
Gábor
Bocs a belevau hozzászólásért, de én úgy tudom, hogy az RD 350-esben nem egy membrán van, hanem hengerenként egy. Ez 175 ccm-t jelent hengerenként és némi paraszti ésszel azt is, hogy a membrán keresztmetszetét ehhez méretezték, nem 250 kcm-hez.
Mivel az Otto motor mennyiségi szabályzás elvén működik, nem meglepő, hogy alacsonyabb fordulaton és alacsonyabb sebességű gázmozgásoknál kielégítő a henger töltése, de nagyobb fordulaton erre az alulméretezett kermetszet matt már nincs lehetőség.
Nem csak itt, az összes, RD 350 membránnal elhibázott 250-es TZ hengerben.
Hi! Nálam rossz helyen keresed, mert nekem ilyenem nincs. Az egyik ismerősömnek viszont van egy olyan Trophy, ami úgy hallottam eladó. Egy kicsit ki kell pofozni talán.Majd érdeklődöm, ha érdekel.
sorszám: 17540 (68242)
( előzmény: mobelvagen88, 2007-01-16 18:03:59)
KERESEK!!Mz Trophy 250/2-höz Komplett műküdöképes blokkot vagy ilyen motort!!Érd:wespe88@freemail.hu
Szia ZsoZol. Az emailed sajnos nem jött meg. Küldök egymásik címet, próbáld légyszi arra is elküldeni. Hátha ott sikerül. Köszi Odon
RD350 membránt meg ilyesmit láttam és tudom hogy kell kinézni de Zoli megoldását még nem láttam.
Csökkenő teljesítményre itt a példa zoli gépénél :)
ÜDV!
Lőttem Neked E-mailt!
írj, ha +kaptad!
Üdv!
Jó lenne, ha küldenél fényképet az elkészített közdarabról, naon kíváncsi lettem rája, (nem a vizállat) :-)
Emílben lehetne?
Zoltán
Ha megnézed az RD350 henger szívócsővét, ahova a membránt kell szerelni, akkor látható, hogy a lemezek mögött bőven marad hely. El tudom fogadni a feltételezést a membránlemezek fékeződésére. Bár én még nem találkoztam csökkenő teljesítménnyel a membránosítás után. Minimum maradt a teljesítmény, csak lentről lett nyomatékosabb, (tz125, s50, tz250) vagy határozottan erősödött a gépsárkány.
Zoltán
Futár motorosbolt. Talán postán isküldi. Lengyel dugó, gyűrű, csapszeg, csapszeg-zeger.
A hengerfejet,hogy alakítod át?
Volna egy észrevételem az oldallal kapcsolatban: ha egy régebbi hozzászólás és a rá adott válasz nem egy oldalon van, akkor előzményként más felhasználó nevét írja ki.
pl egyel lejjebb
Kössz, megoldódott a helyzet;nekiestem tolómérővel, és vmi cucc(halvány fingom nincs, mi a neve) ami a kuplung tengelyen lévő rugó alatt van, na az volt a hibás. Elvileg gond nélkül rá kellett volna csúsznia a lánckerék perselyére, ehelyett szétlapult alatta.
Sziasztok!
KRAUSER tipusú oldaldoboz egy pár eladó!Kicsit viseltes de nem törött a kulcs nincs meg hozzá.Ár 5000ft A cucc Veszprém megyében van.
Nem tudjátok hol tudnék venni 300as dugót?
A huber-re már rákérdeztem de ők csak márciusra tudnának hozni. Annyi lenne a kritérium hogy ne magyar legyen.
vigyázz, nehogy beleérjen valahoval attól hogy beljebb került!!! forgasd körbe és nézd meg alaposan!
:))) hát igen, erről beszélek, egy rendes megszakítós gyújtás is van olyan jó mint bármelyik, az MZnek ráadásul nagyon jól kitalált a megszakítója, csak akkor van gáz ha rossz minőségü kisipari megszakítót sikerül venni.
ha gyujt akkor erősebb szikrától sem fog erőebben égni a benzin :)
Tehát ha érezhető javulást okozott a tirisztoros gyujtás akkor ezt nem tudod tovább fokozni, hiába lesz erősebb a szikra.
A tirisztor 2T esetében előnyös lehet. Nagyobb szikrafeszültséget csinál mint az indukciós gyujtások, ezért az olajon keresztül könyebben tud szikrázni. Ez az előnye.
DE a tirisztor csak 1db nagyonrövid szikrát ad, ezért egy gyujtásra jutó energia jellemzően kisebb. A megszakítós, vagy tranzisztoros gyujtás pedig egész szikra áradatot fejleszt, ezáltal növeli az egy gyujtásra jutó szikraenergiát. Ez 4T motorok esetében előnyösebb.
A tuti ami mindkettőt űbereli, az a CPI vagy hasonló jellegü gyujtások, mert ötvözik a 2 rendszer előnyeit. Ezáltal a szokottnál nagyobb szikrafeszültséggel termelnek szikra áradatot.
Azonban jobban ettől sem fog menni (legfeljebb a hideg indítás lesz nagyon jó) a motor mint egy rendes tranzisztorostól, de én a verseny ETZ-n is mentem CPI-vel és magas fordulatot pl nem is vitte olyan jól ezzel (120-as skodán viszont abszolut, nyerő). Ráadásul a kapható CPI-k nagy méretüek, és nem birják a motoron fellépő vibrációt. HyGy legalább 2 garnitura CPI-t tett tönkre a Jawaján.
Ja és 12V-ról működnek, tehát akku kell hozzá.
A tekercsek összekötésével csak az a baj, hogy földelt trafóról van szó azaz nem lehet sorbakötni a kimeneteit mert az egyik testelődne...de ha éppen földfüggetlen lenne, akkor sem bíznék abban, hogy kibírja a dupla akkora feszültséget.
RD350-en sokkal magasabb fordulaton is jól viselkedik az acéllapos membrán...ettől függetlenül ha már tuning legyen kövér én is lecserélném kevlárosra
Elmondásod alapján elképzelve jónak tünik ez a CNC mart adapter, roppant kicsi holttér lehet. Ez jó. De a rezonancia frekvenciát a csatorna hossza, szűkületei és formája is
befolyásolja.
Ugye tudod, hogyan néz ki egy rezó kipufogó. Nem a kisipari, hanem mondjuk egy rendes krosszmotoron. A frekvenciát ugye a hossza határozza meg, ez alapján egy darab megfelelő hosszúságu csővel is lehet rezót készíyteni, de az csak egyettlen frekvencián lesz hatékony. Az igazi rezók speciális formája jelentősen kiszélesíti a működési tartományt, illetve igényeknek megfelelően alakítja a jelleggőrbét.
Szóval ezek az áramlásos dolgok rohadt bonyolult témák. Öreg tuningmesterek általában már érzik mi az ami jó lesz a motornak, tapasztalatlanok esetében gyakran előfordul, hogy nemhogy erősebb de gyengébb lesz a motor a tuningtól. De nem kell elkeseredni, nincs egyértelmü recept egy tuningra, csak próbálkozásokkal lehet tapasztalatot gyűjteni.
Hoppsz!!! támadt még egy öttletem. A membrán amikor kinyílik, akkor a mögötte lévő levegő hova tud áramlani? Csak mert annak a levegőnek ugyan olyan könyen kellene áramlania (ideális esetben) mint a hagyományos szívótorokban. Persze ott van a határoló lemez, ami szükséges rossz, de ha pl a precízen kimart adapter nem, vagy csak szűkebb helyen engedi áramlani a levegőt, akkor a membrán lemezek mögé beszorulva fékezi a nyílását csukódását (mint a lengéscsillapító) Márpedig egy ilyen jellegü fékezés pont azt fogja jelenteni, hogy alacsony fordulaton nem befolyásol jelentősen csak nagyobb frekvencián kezdi akadályozni a teljes gyors és teljes nyitást, azaz olyan mintha a fordulat növekedésével visszaengednéd a gázkart.
AmbruzsG nek azért nem jelentkezett ez a gond, mert ő kézzel faragta ki és nem tudott/akart enyire preciz lenni.
Figyu én örömmel segítek bárkinek, de ezzel a távgyógyítással az a gond, hogy csak a te (nem sértésként írom) hiányos beszámolóidra és az én fantáziámra támaszkodhatok. Ráadásul mint szervizes pontosan tudom hogy a tisztelt felhasználók sokszor (Dr House szavaival élve) hazudnak, persze nem szándékosan, hanem a hiányos ismereteikből fakadóan. Ezért megtanultam hogy csak saját szememnek hiszek. Pl. ha valaki azt mondja biztosan be van dugva a számítógép, akkor kimegyek és elsőre megnézem hogy be van e dugva.
Ráadásul ha szemem elött látom a problémát akkor olyan dolgok is beugranak ami a rutin megoldások során nem merülne fel, mert észreveszek egy jelentéktelen apróságot amire nem kérdeznék rá távolról.
Tehát ha tudnál részletes tervrajzot küldeni, esetleg fotókkal kiegészítve akkor lehet hogy még eszembe jutnak dolgok. Jó lenne, hogy ha a beépítésről is csinálnál egy metszeti rajzot.
Sziasztok!
ETZ125-ön a főtengelyre felkerülő kuplungfogaskerék csavarja mindig kilazul néhány berugási kísérlet (nem olyan :)) ) után.
A kónusz mehetett tönkre vagy csak nem elég erősen huzom rá a csavart?
Sziasztok Elnézest kérek mindenkitől,hogy mindenkinek egyesével nem válaszolok.Tul sok a kérdés a trophy-val kapcsolatban. A blokk 76-os,forgalmi van.Második tulaj".MM250)2-es.88 -ota nemment.A dugo ép,nem válas a henger.Ép kipufogo és gyertya menet.Henger mérete D 70.GYári méret:-1 68.99 0 69.00 +1 69.01 +2 69.02 megengedett furás 2mm. BLOKK:16 000,ÜlÉS:5 000 HÁTSO LÁNCKERÉK:5 000. Blokkhoz adok h villát,első lábtartot,kormányt,egy oldaldobozt. Lakhely:Tolna m északirész.Megkérek mindenkit,hogy csak az érdeklődjőn akit komolyan érdekel!!!TEL: CSAK freemailban!
Nekem a ts jobban bejön, mer kevesebb "baj" van vele mint tzvel. Egyedül csak elektrója sz@r, de azt már kicseréltem tzre.
jah,enyém 150,250es kicsit már az erősebb........az nem csoda h 250es blokkal kapja az elejét gázra rendesen.
mentem én már 125ös tsel,de nem olyanok hogy húde ugranak gyárilag.mennek azon télleg elég jól,de sokat kilehet hozni tuningal.
Ráhúztam de vmiért szar. Lelazul...
DE most ahogy kivettem azt a rugós alátétet mostmá jónak tűnik, még nem raktam össze teljesen, de eddig úgy tűnik működik.
125-150es?akkor az is jó lehet.
Hát nekem síma mz gyujtással is kapja az elejét a ts...
De jól ráhúztad az anyát,rendesen erősen?de azért ne szakadjon meg.
csak 2 tekercset gondoltam összekötni,hogy hátha több feszültséget adna,de ha nem hát nem.elhiszem ha mondjátok hogy nem adna nagyobb szikrát,de így is nagoyn jó.
de nem dupla trafót,hanem nagyobb gyujtófeszültséget,hátha még jobb lesz,az égés,de már így is baromi sokat dobott nekem rajta a tirisztor.oan,hogy fél gáz 1esben,sima áttétellel,vissza a gáz,és hirtelen jó kövér gáz,és úgy ugrik,hogy simán emeli az elejét,és nem ilyen 2-3 cmre,hanem keményen felkapja,kicsit hátraülök,azt kifordul a végén.meg úgy sokkal keményebben kipörög meg erőteljesebben húz 3.ban is érzem a különbséget ahogy húz.nagoyn jó lett..
Hali!Most néztem a képeidet.És lenne egy olyan kérdésem, hogy hogy csináltad meg a műszerfalat úgy?Mármint mien programmal, és csak ráragasztottad?
üdv
Ha tudsz egy részletes rajzot csinálni arról a tengelyről, akkor letudok neked gyártani egy olyan tengelyt.Ha nemjó, akkor sokatnemvesztessz...:)
Persze, mert az a mailom már megszünt.Ez az új:kisszirt@citromail.hu
Üdv! Nekem is membrános volt a Yamaha RD 50 és acéllemezes volt. Szerintem is a forgattyús ház túlzott megnövekedése okozhattja a gondot!
Az acéllemez membránt cseréld le kevlárra és - szerintem - nagy változást fogsz tapasztalni. A jobb motormemránok igen vékony és könnyű kevlárlapokból vannak elkészítve.
Sok sikert és az eredményről írj. Zoltán
Hali!
Leszedtem a kuplungot, és sajna nem érintkezik rendesen, hacsak nem veszem ki azt a rugós alátétet, a robantott ábrán a 18assal van jelölve. Kérdésem az, h az az alátét feltétlenül kell oda, vagy jó úgyis, ha kiveszem?
75,5 mm a névleges átmérője
Sziaszok!
Azt szeretném megtudakolni hogy mekkora az átmérője a 300as ETZ dugattyúnak?
Szia! Probálok pontosítani. A membrán és henger között egy 5 tengelyes megmunkálóközponton mart aluminium közdarab van a memránt behelyezve meg sem mozdul benne a légtér szinte nulla teljesen igazodik a memrán nyilását határoló lemezfülekhez. A motor nem hogy nem lett erősebb hanem 4500 fölé nem tudom pörgetni 4.-ben ötödiket csak 2000-2500 között tudom használni ezen a fordulattartományon kivűl nem használható nem történik semmi csak hörög mint egy rosz ts. levettem a légszürőgumit is 4.-ben 4500-fordulat cső gáz kezemet a karbi mőgé téve nem lett benzines, valamint csak hideget éreztem. A memránt megvizsgáltam sem légrést nem láttam sem nem birtam levegőt visszaszívni rajta. A membrán rd350 acéllemezes. Teljesen tanácstalan vagyok mert a gyertyakép is jónk tünik.
najó, de magas fordulaton azért már másként viselkednek a dolgok, nem lehet papírlappal vizsgálni. Az ilyen jellegü vizsgálat arra jó, hogy a zárt állapot tömítetségét vizsgáld, de a dinamikus működésre szerintem nem olyan jó
A membrán beépítésénél arra kell figyelni, hogy minnél közelebb legyen a főtengelyhez, mert a holttér az károsan hat a nagy fordulatra. Aztán a membrán másik hátránya, hogy a zárási és nyitási idő is rontja a magas fordulatot, a régi nagy teljesítmény motorokban ezért volt forgótárcsás vezérlés mert annál nincs ilyen gond.
Aztán a japánok rájöttek, hogy lehet baromi könyű anyagokból csinálni membránt, ezzel kiküszöbölték a membrán okozta problémát, illetve a membrán könyítésével nagyon magas fordulatra tolták el a problémát.
Namost ha neked nem egy jó minőségü könnyü membránod van ami általában karbonszövetes spéci anyag, henem mondjuk egy nehéz gumilap akkor bizony nem csoda hogy meghall magas fordulaton.
Tehát a te esetedben az ismertek alapján a következő gondok lehetnek.
-hibás, elhasználódott membrán
-nem megfelelő, nehéz, lusta membrán
-túl nagy beépítési holttér
-szívóköri rezonancia káros elhangolódása ami véletlenül pont a magas fordulaton jelentkezik.
-persze lehet gond a karbi beállítással is, tehát érdemes kipróbálni pár beállítást hogy változik e valami
Egyébként AmbruzsG. nekem azt mondta, hogy neki is alacsony fordulaton pakolt rá a membrán, magas fordulaton annyira nem volt jelentős a változás, de szerinte ott is javult a motor viselkedése.
Szia! Fehér lapot raktam a karburátor szívó oldalára minimális a visszaáramlott benzin mennyisége. A membrán eleje kb. 10-15 mm-re van a hengerfaltól. A motor csak alacsony fordulaton kb. 2000 1/min ig működik úgy ahogy kellene fölötte egyszerűen nincs erő benne.Az alapjáratom is tökéletes 1000 1/min alá is tudom engedni elketyeg gázadásra felpörög.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|