:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Benzinkutakon szokott lenni, lökésgátló olaj. Valószínüleg a hátsó telón is segít ha teszel bele olajat :)
Na meg általában a szimeringet is cserélni kell.
CSÁ! ha valaki nagyon ért az etz 125 típusú motorhoz az küldje el nekem az msn
címét e-mail: balisimson@citromail.hu
Értem.
akkor csak 2 centis előfeszítést adok neki. Az olajat meg higítom.
És mi a helyzet a hátsó telókkal?
Azt is lehet javítani, hogy csillapítson?
Amúgy kizárólag krosszozásra használom a hegyekbe, ezért át is van alakítva krosszra.
Elöl hátul meg van emelve, + elöl 21-es krosszkerék, hátul a gyári 18-as krosszgumival. + Krosszkormány. elöl 16-os lánckerékkel. Eddíg elég sokszor felütött, azért is gondoltam megerősíteni az első teleszkópot, olaj is alig volt benne. Most meg nagyon kemény és alig rugózik. Hol lehet hidraulika olajat venni?
ha az a cél hogy ne rugozzón vedd ki belőle a rugót :)
De a 10W40-es olaj az túl nagyot csillapít, érdemes higítani teló olajjal, és a 3,5cm es előfeszítés is sok, fel fog ütni a legkisebb buckán
Előre bocsájtom, hogy amit most írok, azt a szakirodalomból vettem, tehát vitatkozhatsz velem, de én nem tudok hozzászolni.
Tehát ha magas fordulaton járatsz egy bejáratos motort akkor az érdes felület miatt súrlódik, hiába van olaj a felületen, az érdessége nagyobb mint amit az olajfilm át tud hidalni. Ha súrlódik akkor melegszik és nagy fordulaton a gyűrük sarkai anyira felmelegednek, hogy kilágyulnak, elégnek, megszünik a tömítésben fontos szerepet játszó éle és ettől fogva átfúj a gáz a gyűrük mellet, na meg persze a túlzott melegedés miatt meg is szorulhat a dugatyú.
A nagy gáz esetén ez a melegedés nem játszik, viszont nagyon magas lesz a csúcsnyomás, és a még össze nem csiszolódott felület között, túl nagy menyiségü forró gáz fog átfújni, az pedig megint csak a gyűrük tömítőélének elégéséhez vezethet, ami már továbbiakban a magas fordulattal járó problémákat is magával vonzhatja.
Ugyanakkor, manapság egy modern járművek henger és dugatyú megmunkálása anyira precíz, hogy állítólag nincs szükség bejáratásra. A gyártók azért mondják, hogy be kell járatni, hogy ha gyártási hiba miatt gond van akkor az ne 200-nál derüljön ki.
A változatos fordulatszámban egyetértek, sőt, a bejáratás előre haladtával néha meg kell pörgetni egyszer egyszer, mert a nagyobb fordulaton a gyürük hosszabb utat járnak be egy picivel, és ha csak alacsony fordulaton járatták akkor a 2 végkitérésnél lesz egy perem, ami rontja a tömítetséget magas fordulatokon, vagyis lusta lesz a motor.
Gyakorlati tapasztalatom: Én járattam be pár motort. És ha nem tartod be a kímélő használatot, akkor azonnal büntet és megszorul, főleg az elején...mondjuk ennek ellenére a Jawaval nem volt panaszom a teljesítményre, szóval nem tudom menyit számít, a durva, vagy a kímélő bejáratás.
Bambi olyasmit mondot tegnap, hogy minden eladó, tehát akár az a dugatyú is amiről beszélsz :) de erről majd ő nyilatkozik.
Másik, hogy lengyel dugatyút szokták még emlegetni amikor magyart nem akarnak belerakni.
Azt szeretném kérdezni, hogy a 250-es ETZ hátsó teleszkópjait fel lehet javítani ha már nem csilapítanak?
Az elsőket már sikerült. Igaz csak sima 4T 10W40-es motorolajat tettem bele mert az volt csak otthon, meg raktam bele 3.5cm-es seprűnyélből vágott darabot. Sokkal keményebb lett és alig rugózik. Most a hátsókat szeretném megcsinálni.
Előre is kösz a segítséget.
Sajnos az utángyártott könyök nem körkörös és így melette van hely, sok esetben bőséges hely a kifújáshoz. Igazad van kell tömíteni, de szerintem is elég az azbesztzsinór, vagy próbára a teflon szalag (vízszerelők használják). Nekem fél éve az van benne.
Ha eredményes volt az akciód, ír meg ide.
Zoltán
Hülye kérdés, de mi történik, ha csutkagázzal járatom be? És miért?
Én egyébként azt hallottam a bejáratásról, hogy változatos fordulatszámokon (pl. városban) kell csinálni, és akkor lessz jó. De nem tudom, még sosem volt bejáratós motorom. Újhoz túl szegény vagyok, a frissen generálozandó darabokhoz meg túl lusta. :-)
Hello!
ETZ 250-be szeretnék 70.5-ös taiwani dugattyút (kék-sárga doboz, sötét színű dugattyú, a régi MZ kupa kiírásnál látható volt). Kérdeztem több helyen is, de nem volt (vagy csak kisebb). Nem tudjátok hol lehetne ilyet találni? Esetleg másfélét ami hasonlóan jó (semmiképp nem magyart). Kösz.
karbit tudod, hogy kell beállítani?
a dugatyú végülis fém-fémen csúszik, szóval az tud ilyet, de lehet hogy simán tönkrement valami csapágy
zárlat, vagy ragad az érintkező ami nem meglepő mert TILOS megcsiszolni, ugyanis ragadni fog az érintkető ha megcsiszolod :)
Az ugyanis egy speciális wolfram ötvözet aminek polírozott felülete van és ha ez nem lenne elég a felület kidomborodása is pontosan kitalált mértékü görbülettel rendelkezik ami gyors kapcsolást tesz lehetővé és csökkenti a beéégést. Persze 25éve folyamatosan működő érintkező esetén nem meglepő hogy mindezek ellenére beégett. Ilyenkor rövidtávu megoldásnak jó az, hogy megcsiszolod, de csak addig amíg el nem érsz a boltig, hogy vegyél másikat. Persze nem szokás másikat venni, de akkor meg ne csodálkozzatok, ha beég, nem érintkezik, és ezért vagy túltölt, vagy nem tölt eleget.
Az akkunak nem lesz túl nagy baja enyitől, de a folyaék szintet ellenőrizd, mert ha levegőre jutnak a lemezek akkor az gyorsan tönkremegy.
Elektrónikus fesszab jó megoldás, de nehéz megbízhatót találni.
Kapcsolási rajz van fent, a szakirodalomban 12V-ra, azt simán átállíthatod 6V-ra.
Kedves Mindenki!
Nincs véletlenül valakinek MZ 251 pontos tervrajza? (oldalnézet, elöl-hátul és felülnézet) Asszem kézikönyvben kellene lennie, vagy technikai leírásban. Szóval ha valaki szkennelve felrakná ide, vagy elküldené nekem mailben a nickem kukac gmail pont hu-ra, azt nagyon megköszönném.
3D-ben tervezem a motort és kellenének a pontos méretek, mert nem akarok fényképek alapján szenvedni a méretezéssel... szóval előre is köszi. t
1. Örökérvényü ámde annál semmitmondóbb tanács a bejáratásra, hogy érzéssel kell küldeni :) nem is igazán a fordulat, meg a sebesség ami számít, hanem a terhelés. Azaz a lényeg, hogy csak kicsit húzzad a gázt, csutkát bejáratásnál soha. Persze ez kapcsolható a fordulatszmhoz, meg sebességhez mert ha nem húzod akkor nem fog túllépni egy adott fordulatszámot.
Nincs konkrét étrék, de próba képpen 1/3-ig húzzad csak a gázt, ha ezzel képtelenség közlekedni akkor húzzad félig. A szakirodalom azért határozza meg a fordulatszámot, mert az kézzelfogható egyértelmü érték.
2.A bejáratáshoz és az "agreszív " gázreakciókhoz csupán rendesen beállított karbi kell és az, hogy ne szívjon sehol fals levegőt. Ha ennél agreszivabb reakciót akarsz, akkor vedd le a generátor forgórészt, könyítsed a kuplungot, főtengelyt, hajtókart, dugatyút, reszeld meg a kipufogó csatornát, tegyél rendes rezót, szívómembránt (pl az RD350-es bár 250-eshez kicsi 150-eshez jó lehet :))
Tudom hogy nem kell oda semmi de lehet látni ahogy fúj ki a kék gáz és olaj nyomot is hagy meg csöpög csak kéne vmi oda:) De nyilvan majd akkor kis sziloplasztttal benyomom a réseket és kész:). Foszforsav kereskedelmi forgalomba nem kaphato, nekem is csak egy ismerösöm olyan helyen dolgozik ugy jutottam hozza:).
autós boltban lehet kapni kipufogó tömítő pasztát, ami hőre keményedik ki teljesen, de ide nem olyan jó szerintem.
Alapból oda nem kell tömítés.
Köszönöm a segítséget.Foszfor savat hol tudok venni?
Segítséget kérek: ETZ 250, ha a kuplungot kézzel megforgatom, tompa hang hallatszik, olyasmi, mint amikor valami zajosan gördül, vagy egy fogaskerékpár zajosan hajtja egymást. Ahogy forgatom, olyan érzés, mint amikor valami nem teljesen simán gördül. A hang hallható berúgásnál is, ha beindult, kifejezetten zajos. A kuplungot oldalirányban megmozgatva épp csak érezhetően kottyan, ami hallatszik is. Mit gondoltok, tenni kell vele valamit, vagy még nem.
Én a Kéri Lacitól vettem át, mert akkor nem értem rá...
Én vettem 4000ft-ért a boltba MZ 6v elektronikus fesszabályzót,azóta már el is felejtettem,az ilyen elektromos problémát.Nekem is ts125öm van.
Üdv Kobra.
Nem jött meg a mail :(, de az Árpádhidas találkozóban benne lennék.
Majd küldj még 1 mail-t az rhegyipeti@freemail.hu címre.
thx
üdv: Rókapimpó
heló.Van egy kis prblémám a ts 125ösömmel.Motoroztam vele ezalatt jó volt a töltésem.De hazafelé otthontól kb 7km re a töltésem 7.8-8.1 voltig kuszott.Azért tudom ilyen pontosan mert a multiméterem fel van téve a km óra és a ford.számmérő közé és állandóan mér.Ez sok volt szegény akksinak.Nem lesz baja kb olyan 7-8 percet mentem igy vele.?Tudnátok e tippet adni mitől megy csak igy el a töltés :tudom hogy a fesszab de a rudós érintkező hirtelen nem állitódik el.A kis folytótekercset is megnéztem az is jó.Ujraállitottam a töltést de még uton nem próbáltam ki most szabályoz de kitudja meddig.Mitől van ez a változás.Meg olyat csinál de csak ha lassan megyek olyan 50nel negyedikben hogy akkor is felmegy a töltés olyankor behuzom a kuplungot megpörgetem és leszabályoz egy jó időre.Szóval vmi a mozgó érintkezővel van baj a fesszabban.De már meglett nagyon sokszor csiszolva és megpucolva mindene.A kollektorokat is kipucoltam azóta 1000km körül mentem.VAn vkinek elektronikus megbizható fesszab kapcsolási rajza?
Meg autósboltokban is van direkt kipuffogótömítésre való trutyi.
Szia! Igen vmi olyasmit tervezek, csak még az időpontot nem tudom. kb 1-2 héten belül.
Te is vettél tőlem? Nem ismerős a neved.
De van olyan... hőálló sziloplasztnak hívják (piros szinű) és szerintem bármeik műszaki vagy festékboltban kapható...de azért nem ártana mellé rakni az azbesztfonalat is.
Lehet hogy kevés....Olyankor szok ilyet csinálni....
mzzzz
HELLOSZTOK SKACOK TALÁLTAM EGY COOL VIDEÓT ÉS TZ SZEREPEL BENNE
AKIT ÉRDEKEL MINDENKÉPP NÉZZE MEG ÁMULAT BASSZUS http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/streetfighter/?vi=14722#cm
Lehet, h hiányzik a golyó a váltó aljából, esetleg szét van már kopva a váltó
Hali!
250-es ETZ váltóproblémám van!Túl határozottan kell sebességet váltani(ami mz-knél nem meglepő, de ezt már túlzásnak érzem:) ) és néha kidobálja az éppen aktuális fokozatból? Lehet hogy kevés az olaj a váltóban? Valami tipp? Köszi
Üdv! Kérdésem lenne:
1., bejáratás ideje alatt mi a max fordulatszám és sebesség valamint a tű helyzete??
2., Mit kell állítani ahhoz, hogy agresszívan vegye a gázparancsolatot a gép? Hogy harapjon... :D :D
vmi folyékonyrfa gondoltam amit benyomok és betömit vagy olyan nincs?
Esetleg egy össznépi találkozó az Árpád-Hídnál, mint a múltkor?
Pl. az azbesztfonál jól tömít és hőálló, én a kazánunk füstcsövének csatlakozását tömítettem vele. Az a kérdés, hogy hogyan tudod ott rögzíteni.
Tudna vki segíteni abban hogy milyen tömitő anyagot hasznaljak a kipufogo dob meg a torok közé hogy ne fujjon ki?
Ravan égetve asziszem azért olyan erős, én kb 4napig áztattam kromofagba, egyszer csak lejön:). Ami meg akkor se akart lejönni beleraktam foszforsavba az szép fémtisztara lepucolta:) Ja meg furoba raksz rézkorongot az is szépen hozza:)
Nem szinter az? Mert ha igen, akkor max drótkoronggal...
Ez az a gyári mz festék rohadt erős alig marta meg a kromofág.Nem tom mivel tudnám még leszedni.Fék karól ,meg kuplungról van szó.Ha van ötletetek segítsetek.Thanks
Kobra!
Sajnálom, hogy nem lett jó a villamerevítő. Még jó, hogy lusta voltam és nem próbáltam még feltenni. Megvan sértetlenül. Ezesetben visszaszolgáltatom és várom márciusban a jót helyette.
No problem.
üdv: Rókapimpó
Sziasztok!Egy kis segítséget kérek tőletek,memóriám túráztatása helyett:-)
TS125 fordulatszám kihajtásának a tengelyét akarom kivenni,le kell ahhoz vennem a kuplungot is,hogy hozzáférjek?
Szerintem nem tudom :) De ezzel kapcsban kérdezz mást. Hogy amit vettem az tuti széles volt, ezért nem raktam bele, ezért a gyáéri maradt benne. Nem akarok hülyeséget mondani neked, ezért nem mondok inkább semmit.
Sziasztok!
Van egy kis gyújtásproblémám, de sajna nem tudom hogy mi. Egy biztos, hogy egy apró szkrát sem ad a moci. Cseréltem trafót ami kb. 3km-t működött majd se kép se hang:-( pont mint az elős alkalommak amikor elakadtam. Egy 250-es ETZ-ém van elektronikus gyújtással. Szóval a kérdés tudna valaki segíteni hogy milyen méréseket és hol végezzek el, vagy mit cseréljek ki bennne???
Köszönöm
Hi!
Meg tudjátok mondani nekem,h menniy olaj kell 250es tz váltóba???
Kössz
És utángyártottat érdemes beletenni vagy inkább használjam azt ami van, vagy mi a tapasztalatod az utangyartottrol érdemes megvenni?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|