:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Helló!
Nincs meg valakinek kinyomtatható verzióban ETZ kilóméteróra számlap? láttam pár emberkének úgy van megcsinálva. ha esetlek elküldené valaki nagyon hálás lennék érte.
Köszönöm
Te találtál ott 1 remek bicskát vagy Bano???:)
Átadom :) Jól emlékszel. A fiamnak sajna csak M-es jogsija van még, a Simsonok meg ki vannak tiltva a szocitúrákról... esetleg, ha lenne valakinek egy gyári állapotú 125-ös ETZ-je, arra vevő lennék.
Azaz... az egyébként tényleg jó hely volt.
örülök!! most már megvan :))) Voltunk a honfoglaláskori temetőben is.
Üdv:
mzzzz
Kösz a segítséget ez nagy segítség volt. Akkor nem görcsölök rajt tovább mert lehet sose lesz jó. Abban igazad van hogy menni megy. Akkor eze kután még egy kérdés ami lehet összefügg ezzel.
Az mitől van, hogy üresben veszi a lapot egyből, de sebességben meg alacsony fordulatról odahúzom és nem egyből indul el hanem gondolkodik pár mp-et és csak utána indul meg se akkor megindul rendesen. Olyan mitn egy turbós autó. Hallottam meg mentem is más 250-es mz-vel meg ETZ-vel és azok alulról is mind egyből elindultak gondolkodás nélkül. És minél nagyobb fokozatban van annál tovább gondolkodik. 1-ben szinte nem gondolkodik mer rövid és hamar felpörög. kb 3000-től indul meg de akkor nagyon. A kérdés az hogy ez mitől van? Ebben is a karbi a ludas? Vagy azért mert nem tökéletes a henger? A gondolkodás alatt azt értem hogy kb úgy megy mint a 125-ös TS, és csak után a indul meg hirtelen. Mindenkinél ilyen vagy valami gixer van nálam?
Ami még érdekes, hogy a gyújtás max utóra van állítva. Pont ellene szól mert ha nagy lenne az előgyújtás akkor kéne neki ilyet csinálni. Nem lehet hogy alacsony fordulaton bekajál és idő kell neki míg kidolgozza és azért ne mmegy egyből? A starom csinál ilyesmit mikor bekajált.
Vélemény?
Ha leveszem a karbi alját és lóg az úszó
kinyitom a csapot akkor ömlik a benzin. Az kizárt dolog hogy a főfúvókán több lé át tudna folyni. Az eddígi tippek után 2 dolog lehet: egyik hogy a gyújtás hagy ki magas fordulaton(de ennek ellent mond hogy nem mindíg), a másik hogy max fordulaton annyi benzint kap hogy bekajál és attól nem lesz szikra.(ennek meg az mond ellent hogy a nagy fúvókával igaz hogy bekajált de ment nyélgázon is.) vagy egy 3. rejtett hiba ami csak néha jön elő. Mondjuk a teszt idáig 2 kör volt az utcába 3-ig felkapcsolva. Mivel papír nélküli csak krosszozásra használom. Lehet hiányzik neki hogy nincs 5-ben egyenletes fordulaton használva folyamatosan legalább 20km-t. Na meg mindíg 20-as keveréket vagy még sűrűbbet nyomok neki hogy legyen kenés a nagyigénybe vételnél.
A két tű és a súberek közt sok eltérés van. A tűnek mind a formája, mind a rögzítése eltér, sőt a súber alján más az a kis rés is, és a csatos karbi súberének oldaláról hiányzik az alapjárati csavar vájata. Amúgy beszerelhető egyik a másik helyére, de igazán nem fog vele tökéletesen működni, de menni fog. Az én gépemen csatos karbi volt, a régi súberrel és tűvel, menni ment éppen, de.... Szóval érdemes a dolgokat összehangolni.
Az enyém ETZ250-es csatos gyári ETZ karbival, de a súber meg a tű az a régi nem csatos karbié. Most már van alapjárat úgy hogy nem kell a bowdenon állítani csak a tűt kellett kicsit leengedni most középen van. Túl sokat kapott és azért nem volt alapjárat csak akkor ha emeltem a súberen hogy levegőt is kapjon. Sajna havas volt az út szombat reggel és nem tudtam kipróbálni csak 1x 1-ben rövid időre hogy max gázon mentem max fordulaton 3-4 mp-ig , de most nem hagyott ki.
A sima 250-es súbere van bent mert a tűt csak úgy lehet állítani ha kiakasztom a bowdent mert belül van a dupla lemez amivel állítani lehet.
Most hétvégén középre állítottam a tűt és a gyári fúvóka van benne így már van alapjárat úgy is hogy nem kell a bowdenon emelni hogy ne álljon le. Szóval eddíg sokat kapott. Esetleg valaki meg tudná mondani hogy a régi meg az új csatos karbi súbere meg a tű között van -e valami lényeges eltérés? Arra vagyok kiváncsi hogy most ez bezavar -e?
Kislányodnak, mint egyetlen rajongómnak add át üdvözletemet:D Megdícsérte a sisakomat:DDD A fiad meg Papa mögött ült ha jól emlékszem.
A családban mindenki beszél németül, nem akartam kimaradni :D
Soma után mentem egy 634-essel, a kislányom ült mögöttem. A fényképek között megtalálsz.
intenzív nyelvtanfolyam :D Amúgy honnan tudsz németül? Fiyg te ki voltál a pataki túrán. A pofámról leég a bőr, de nem emlékszem RÁd. Tudom, hogy te toltad be Somát, de akkor sem emlékszem :O
mzzzz
Keri! irtam mélt!
a merevitővel kacsolatban.
Helyesen: Man lernt ja immer...
Így keletkeznek a rémhírek :)
Szerencsére nem hagyja abba, csak eddig mindig gyűjtötte a kurrens alkatrészeket de nem adta el, mert sajnálta. Most is sajnálja, de mostmár van esély rábeszélni, hogy adja el. :-)
Hello! Segítséget szeretnék kérni küllővel kapcsolatban. 16-os felnibe szertnék tárcsás MZ agyat fűzni (nem MZ-be megy, légyszi ne akarjatok lebeszélni róla :D). Még a régi mzklubos fórumon olvastam, hogy ehhez a megoldáshoz gyártatni kell küllőt. Valki írta is, hogy Békéscsabán csináltatott, ez végülis nem lenne rossz, mert hozzám közel van. Viszont most megkérdeztem egy embert e-mailben, akinek van ilyen kereke, ő azt mondta, hogy Pesten vette egy motorosboltban a küllőt, valaki rendelte, de nem kellett neki, így ő vitte el, és nem sima MZ küllő. Harmadszor hallottam olyanról is, hogy valamelyik MZ küllővel is meg lehet oldani, csak nem épp a legtutibb megoldás.
Légyszi, akinek bármelyik megoldással (vagy egyébbel :)) van tapasztalata, válaszoljon. Köszönöm.
Nemrég olvastam itt, hogy Bambinál minden eladó. Ez azt jelenti, hogy abbahagyta a szervizelést?
Sziasztok!
TS 250/1-es karburátort keresek!
Ha van valakinek eladó, az kérem szóljon.
Danke!
Immer lernen der Mensch.
Nem teljesen egyforma, a 251-nél leszedtek a hengertalpból 2 mm-t, ezzel módosították a vezérlést, emiatt a hengerfej is kissé más. Részletes összehasonlítás németül tudóknak: http://www.mz-hilfe.de/text7.htm
Bár az elébb is leszoltak, de én úgy emlékezem a két blokk fullra egyforma.
Eladó egy ETZ 250 henger és a hozzá tartozó hengerfej, a kettő együtt 4000Ft. Mindkettő eredeti DDR. A hengerfejen rajta vannak a kistőcsvarok és a gyári DDR tartóanyák is. A henger fúrásra szorul!
Képek a :
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50413461#2
címen!
Akit érdekel, írjon mailt!
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem. Régi motoros vagyok és egy kis fejlesztésen töröm a bukómat.
Szimpla 1982-es MZ-ETZ 250-es blokkra.
1, Rászerelhető-e a 251-es ETZ hengere?
2, Csinált-e valaki ilyesmit? Ha igen kelett-e a felömlőket megnövelni.(A hengerűrtartaom 243ccm a 251-es esetében is)
Lehet csak ki kellene cserélni a benzincsapot, és mársem keveselne el a motor nyélgázon...
ciao
Semi
nekem 251-esem van és a karbin is 2 csavar van: egylevegő meg egy ferde súberes:O
Beszéltek itt marhaságot, a 251-esnek igaz, hogy nincs ferde tolatyú emelő csavarja, de van alapjárati csavar piros dugóval ledugózva (a leírás szerint) függőlegesen a gáztolatyú mellet.
Ez egy kicsivel precizebb megoldás, mint a tolatyút emelgetni.
Hello!
Ahogy mondod. Az első TZ-k még az állítócsavaros karbival jöttek ki, de a késöbbi szérákon már a patentos úszóházú karbi található. A könnyebb bekalibrálás érdekében érdemes föltenni a TS karbit.
Pedig az ETZ 251 karbiján nincs súberemelős ferdefuratú alapjáratállító csavar és itt szerintem erről a karbiról van szó.
A leírását megtalálhatod a szakirodalom menüben: BVF 30N3-1 karburátor leirás
http://www.szocimotoros.hu/download/bvf30n3.zip
Nekem a két hengerből az egyik kb. 20mp alapjárat után kihagyott. Gázadásra köhögött, prüszkölt... de ha nagy nehezen felforgott (kiköhögte az el nem égett benzint), akkor utána megint gyönyörűen járt, barnára kiégett a gyertya stb. egészen a következő piros lámpáig, amikor kb. 20mp alapjárás után megint ledöglött. Szénné szereltem: karburáltam, gyűrűztem, szelepeztem, gyertyát, trafót, kábelt, pipát cseréltem, mindent csináltam... pedig csak megszakítót kellett volna cserélni.
Eh, nem csoda, hogy ezt a megszakítózást már a nyolcvanas évek elején igencsak elfelejtették a járműgyártók. Borzasztó szánalmas egy bütykölnivaló az iylen...
na! nekem ETZ karbi van a ts-250-en és olyan szépen megy vele hogy csak na! Én semmi különbséget nem észlelek az az igazság. Tényleg gyönyörűen megy vele....
mzzzz
Sziasztok MZ-s klubbtársak!
Én jáwás vagy ok.Viszont van egy kolegám aki most sikerített egy TS-250/1-est oldalkocsival és szeretné felújítani, gyári eredeti színben, mind a motort, mind az oldalkocsit. Tudnátok e segíteni, milyenek az eredeti gyári színei, akár fotóval is a következő email címre karolyijozsef@mail.tvnet.hu segítségeteket előrre is köszönöm.
Üdv papa!
Szoktak ETZ karbit tenni TS-re, nekem is ilyen van, de olyat is láttam, hogy utólag raktak állító csavart rá.
én nem vagyok az aki fejből mondja a karbiszám alapján a tipust, de alapjárati csavar az anyira alapvető dolog, hogy biztosan van minden ETZ változaton, mivel a bowdennel állított alapjárat nem megbízható. Vagyis 1%-ot adok annak, hogy az ETZ karbi.
Akkor pedig a torok átmérő sem biztos hogy stimmel. Ami megmagyarázza azt, hogynem tudod beállítani
Üdv!Tudnátok ötletet adni a következő hibára?TS125ösön az volt a probléma,hogy hidegen,amikor berúgtam a berúgó racsnija nem ugrott vissza a helyére,és kerregett.Most szédszedtem és kiderült,hogy a rugó a zieger gyűrün átugrott,így gyengébb lett.Most elhárítottam a hibát,kezdtem is örűlni,hogy jó lett,de most is csinálja,csak nem olyan feltűnően hangos,és csak magas fordulaton.Ha valaki járt már hasónlóan,az legyen szíves segítsen.Köszi
Ipek elmondta, hogy ez az ETZ 251 csatos karbija! Ezen a karbin pedig nincs ferde csavar az alapjáratnak.
Viszont ha a 250-es sima karbijának a súbere van bene, az lehet, hogy baj.
A súbertűt egy olyan lemez pozícionálja ami a súber alján van vagy a súber belsejében egy duplalemez? Ha az alján, akkor az a belevaló.
hát engem nagyon megtudott régen szopatni a megxakító de a simómon inkább..lehet hogy itt is ez van.gyujtás nincs olyan magas fordulaton,de ha visszaengeded egyből van mert nem pörög úgy.én nem vagyok oda a megszakítókért.:Solyan dolgokra képesek,hogy az hinné az ember h más baja van nem is gyújtás.ha már egy vékony olajréteg kerül rá,már nem jó.ha már nem érintkezik rendesen már rossz.
nekem ts 125ös,és nekem van alapjárati meg levegőcsavar is,akkor most ez etz karbi?
Hát ez érdekes. Már a nagy ts karbin is volt "ferde" csavar. Jó lenne, ha a számát elárulnád(valami hasonló: BVF 30 N 2-5). Valaki biztos be tudja azonosítani, én nem ismerem annyira a TZ karbikat. Amúgy még mindig az a véleményem, hogy próbáld ki a gyári beállításokat. Azok nagyjából úgyis jók, esetleg finomítani kell rajtuk.
kiszedtem mikor fúvókát cseréltem, de nem láttam rajt különösebbet.
Korábban is volt ilyen gond hogy elfogyot taz anyag és olyan volt mintha levennék a gyújtást de ha visszaengedtem a gázt akkor megindult. Akkor sokkal drasztikusabban jelentkezett, egy hegynél odarántottam 1-ben és mikor félúton voltam elfogyott és megállt aztán vissza estem. nem mertem fél gáznál jobban húzni. Aztán az úszóval játszottunk és már agész jó lett, de ezek szerint nem tökéletes mert huzamosabb csutkagáznál max fordulaton megint elfogy..?
Hiába van félig az úszóház benzinnel ha lassan megy utána a lé?
Hogy kell az úszót beállítani?
Érdkes már régóta motorozok simsonokkal de ilyen még nem igen volt. Mondjuk a starral volt ilyen akkor is csutka gázon kikihagyogatott és az úszóval kellett játszani.
nincs,rajt.
ez olyan mint a ts 125-ös karbija, de nem az. és valóban csak 1 levegő csavarja van.
viszont a súber olyan mint a ferdecsavaros karbi súbere mert benne van a horony amibe a ferde csavar ütközne. Azt mondják ez a 251-es karbija.
mi? hogy etzn nincs ferdecsavar???
a TS 125 gyári karbija ilyen, az ETZ-n van alapjárati csavar...lehet hogy ez a fő probléma? hogy nem rávaló a karbi?
ja mondjuk az is igaz, hogy legritkább esetben működik jól a legjobban kihúzott tűvel :)
pedig ez úgy tünik mintha túl kevés benzint kapna csutka gáznál.
Ez a súbertű/fúvóka méret/dugulás problémáját veti fel. Azt a lukas csövet amibe a fúvókatű megy kiszedted megpucolni?
aztán persze továbbra is lehet, hogy nem folyik a karbiba elég benya, de az nem azonnal jelentkezik csak tartósabb csutkagáz esetén kezd rángatni.
Gépfüggő de elég határozott a változás. A levegő csavarra. Ez azt jelenti, hogy egy 2000-es alapjáratról lazán le tud fulladni a motor ha betekered teljesen.
Persze a a beállításokat menetpróbával lehet finomítani, egyrészt a végsebességet érdemes megfigyelni(alacsony fokozatban) illetve hogy álló helyzetből csutkára hogyan reagál, milyen gyorsan pörög fel kölönböző fordulatokon. A felpörgést a levegő csavar,a végsebesség körüli viselkedést a súbertű állítja, de természetesen mindkettő hatással van a másikra, tehát ha az egyiket allítod a másikat is érdemes újra ellenőrizni. Mivela súbertű nem sok lehetőséget ad a tű változtatása után érdemes a csavarral utána hangolni.
Igen ETZ 250-ről, de a karbi olyan mint az új 51-es simsonokon, hogy a súbert nem lehet külön a ferde csavarral állítani csak a bowdennel. Szóval 1 csavar van a levegőre, a CO csavarja meg be van tömve nem is látszik. szóval a súber fixen van nem lehet llítani csak a bowdennel.
Úgy van. Alapjárat: azt a karbit annyira nem ismerem, de tudomásom szerint van rajta egy csavar, ami a körtolattyú legalsó helyzetét pozicionálja. Azzal úgy kell állítani, hogy épp hogy csak járjon, és hozzá úgy csavarod az alapjárati levegőt, hogy a legmagasabb fordulatotn adja. Ha így sem elég magas, a körtolattyút állítod felfelé. Üzemmeleg motornál. Legyen elég magas ahhoz, hogy töltés is legyen, de ha túl magas, akkor a hidegindítással lesz gond. A bovdennek tényleg nem szabad feszülnie. ETZ-ről beszélünk ugye? :D
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|