:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Helyesen: Man lernt ja immer...
Így keletkeznek a rémhírek :)
Szerencsére nem hagyja abba, csak eddig mindig gyűjtötte a kurrens alkatrészeket de nem adta el, mert sajnálta. Most is sajnálja, de mostmár van esély rábeszélni, hogy adja el. :-)
Hello! Segítséget szeretnék kérni küllővel kapcsolatban. 16-os felnibe szertnék tárcsás MZ agyat fűzni (nem MZ-be megy, légyszi ne akarjatok lebeszélni róla :D). Még a régi mzklubos fórumon olvastam, hogy ehhez a megoldáshoz gyártatni kell küllőt. Valki írta is, hogy Békéscsabán csináltatott, ez végülis nem lenne rossz, mert hozzám közel van. Viszont most megkérdeztem egy embert e-mailben, akinek van ilyen kereke, ő azt mondta, hogy Pesten vette egy motorosboltban a küllőt, valaki rendelte, de nem kellett neki, így ő vitte el, és nem sima MZ küllő. Harmadszor hallottam olyanról is, hogy valamelyik MZ küllővel is meg lehet oldani, csak nem épp a legtutibb megoldás.
Légyszi, akinek bármelyik megoldással (vagy egyébbel :)) van tapasztalata, válaszoljon. Köszönöm.
Nemrég olvastam itt, hogy Bambinál minden eladó. Ez azt jelenti, hogy abbahagyta a szervizelést?
Sziasztok!
TS 250/1-es karburátort keresek!
Ha van valakinek eladó, az kérem szóljon.
Danke!
Immer lernen der Mensch.
Nem teljesen egyforma, a 251-nél leszedtek a hengertalpból 2 mm-t, ezzel módosították a vezérlést, emiatt a hengerfej is kissé más. Részletes összehasonlítás németül tudóknak: http://www.mz-hilfe.de/text7.htm
Bár az elébb is leszoltak, de én úgy emlékezem a két blokk fullra egyforma.
Eladó egy ETZ 250 henger és a hozzá tartozó hengerfej, a kettő együtt 4000Ft. Mindkettő eredeti DDR. A hengerfejen rajta vannak a kistőcsvarok és a gyári DDR tartóanyák is. A henger fúrásra szorul!
Képek a :
http://kep.tar.hu/sub-ee19/50413461#2
címen!
Akit érdekel, írjon mailt!
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem. Régi motoros vagyok és egy kis fejlesztésen töröm a bukómat.
Szimpla 1982-es MZ-ETZ 250-es blokkra.
1, Rászerelhető-e a 251-es ETZ hengere?
2, Csinált-e valaki ilyesmit? Ha igen kelett-e a felömlőket megnövelni.(A hengerűrtartaom 243ccm a 251-es esetében is)
Lehet csak ki kellene cserélni a benzincsapot, és mársem keveselne el a motor nyélgázon...
ciao
Semi
nekem 251-esem van és a karbin is 2 csavar van: egylevegő meg egy ferde súberes:O
Beszéltek itt marhaságot, a 251-esnek igaz, hogy nincs ferde tolatyú emelő csavarja, de van alapjárati csavar piros dugóval ledugózva (a leírás szerint) függőlegesen a gáztolatyú mellet.
Ez egy kicsivel precizebb megoldás, mint a tolatyút emelgetni.
Hello!
Ahogy mondod. Az első TZ-k még az állítócsavaros karbival jöttek ki, de a késöbbi szérákon már a patentos úszóházú karbi található. A könnyebb bekalibrálás érdekében érdemes föltenni a TS karbit.
Pedig az ETZ 251 karbiján nincs súberemelős ferdefuratú alapjáratállító csavar és itt szerintem erről a karbiról van szó.
A leírását megtalálhatod a szakirodalom menüben: BVF 30N3-1 karburátor leirás
http://www.szocimotoros.hu/download/bvf30n3.zip
Nekem a két hengerből az egyik kb. 20mp alapjárat után kihagyott. Gázadásra köhögött, prüszkölt... de ha nagy nehezen felforgott (kiköhögte az el nem égett benzint), akkor utána megint gyönyörűen járt, barnára kiégett a gyertya stb. egészen a következő piros lámpáig, amikor kb. 20mp alapjárás után megint ledöglött. Szénné szereltem: karburáltam, gyűrűztem, szelepeztem, gyertyát, trafót, kábelt, pipát cseréltem, mindent csináltam... pedig csak megszakítót kellett volna cserélni.
Eh, nem csoda, hogy ezt a megszakítózást már a nyolcvanas évek elején igencsak elfelejtették a járműgyártók. Borzasztó szánalmas egy bütykölnivaló az iylen...
na! nekem ETZ karbi van a ts-250-en és olyan szépen megy vele hogy csak na! Én semmi különbséget nem észlelek az az igazság. Tényleg gyönyörűen megy vele....
mzzzz
Sziasztok MZ-s klubbtársak!
Én jáwás vagy ok.Viszont van egy kolegám aki most sikerített egy TS-250/1-est oldalkocsival és szeretné felújítani, gyári eredeti színben, mind a motort, mind az oldalkocsit. Tudnátok e segíteni, milyenek az eredeti gyári színei, akár fotóval is a következő email címre karolyijozsef@mail.tvnet.hu segítségeteket előrre is köszönöm.
Üdv papa!
Szoktak ETZ karbit tenni TS-re, nekem is ilyen van, de olyat is láttam, hogy utólag raktak állító csavart rá.
én nem vagyok az aki fejből mondja a karbiszám alapján a tipust, de alapjárati csavar az anyira alapvető dolog, hogy biztosan van minden ETZ változaton, mivel a bowdennel állított alapjárat nem megbízható. Vagyis 1%-ot adok annak, hogy az ETZ karbi.
Akkor pedig a torok átmérő sem biztos hogy stimmel. Ami megmagyarázza azt, hogynem tudod beállítani
Üdv!Tudnátok ötletet adni a következő hibára?TS125ösön az volt a probléma,hogy hidegen,amikor berúgtam a berúgó racsnija nem ugrott vissza a helyére,és kerregett.Most szédszedtem és kiderült,hogy a rugó a zieger gyűrün átugrott,így gyengébb lett.Most elhárítottam a hibát,kezdtem is örűlni,hogy jó lett,de most is csinálja,csak nem olyan feltűnően hangos,és csak magas fordulaton.Ha valaki járt már hasónlóan,az legyen szíves segítsen.Köszi
Ipek elmondta, hogy ez az ETZ 251 csatos karbija! Ezen a karbin pedig nincs ferde csavar az alapjáratnak.
Viszont ha a 250-es sima karbijának a súbere van bene, az lehet, hogy baj.
A súbertűt egy olyan lemez pozícionálja ami a súber alján van vagy a súber belsejében egy duplalemez? Ha az alján, akkor az a belevaló.
hát engem nagyon megtudott régen szopatni a megxakító de a simómon inkább..lehet hogy itt is ez van.gyujtás nincs olyan magas fordulaton,de ha visszaengeded egyből van mert nem pörög úgy.én nem vagyok oda a megszakítókért.:Solyan dolgokra képesek,hogy az hinné az ember h más baja van nem is gyújtás.ha már egy vékony olajréteg kerül rá,már nem jó.ha már nem érintkezik rendesen már rossz.
nekem ts 125ös,és nekem van alapjárati meg levegőcsavar is,akkor most ez etz karbi?
Hát ez érdekes. Már a nagy ts karbin is volt "ferde" csavar. Jó lenne, ha a számát elárulnád(valami hasonló: BVF 30 N 2-5). Valaki biztos be tudja azonosítani, én nem ismerem annyira a TZ karbikat. Amúgy még mindig az a véleményem, hogy próbáld ki a gyári beállításokat. Azok nagyjából úgyis jók, esetleg finomítani kell rajtuk.
kiszedtem mikor fúvókát cseréltem, de nem láttam rajt különösebbet.
Korábban is volt ilyen gond hogy elfogyot taz anyag és olyan volt mintha levennék a gyújtást de ha visszaengedtem a gázt akkor megindult. Akkor sokkal drasztikusabban jelentkezett, egy hegynél odarántottam 1-ben és mikor félúton voltam elfogyott és megállt aztán vissza estem. nem mertem fél gáznál jobban húzni. Aztán az úszóval játszottunk és már agész jó lett, de ezek szerint nem tökéletes mert huzamosabb csutkagáznál max fordulaton megint elfogy..?
Hiába van félig az úszóház benzinnel ha lassan megy utána a lé?
Hogy kell az úszót beállítani?
Érdkes már régóta motorozok simsonokkal de ilyen még nem igen volt. Mondjuk a starral volt ilyen akkor is csutka gázon kikihagyogatott és az úszóval kellett játszani.
nincs,rajt.
ez olyan mint a ts 125-ös karbija, de nem az. és valóban csak 1 levegő csavarja van.
viszont a súber olyan mint a ferdecsavaros karbi súbere mert benne van a horony amibe a ferde csavar ütközne. Azt mondják ez a 251-es karbija.
mi? hogy etzn nincs ferdecsavar???
a TS 125 gyári karbija ilyen, az ETZ-n van alapjárati csavar...lehet hogy ez a fő probléma? hogy nem rávaló a karbi?
ja mondjuk az is igaz, hogy legritkább esetben működik jól a legjobban kihúzott tűvel :)
pedig ez úgy tünik mintha túl kevés benzint kapna csutka gáznál.
Ez a súbertű/fúvóka méret/dugulás problémáját veti fel. Azt a lukas csövet amibe a fúvókatű megy kiszedted megpucolni?
aztán persze továbbra is lehet, hogy nem folyik a karbiba elég benya, de az nem azonnal jelentkezik csak tartósabb csutkagáz esetén kezd rángatni.
Gépfüggő de elég határozott a változás. A levegő csavarra. Ez azt jelenti, hogy egy 2000-es alapjáratról lazán le tud fulladni a motor ha betekered teljesen.
Persze a a beállításokat menetpróbával lehet finomítani, egyrészt a végsebességet érdemes megfigyelni(alacsony fokozatban) illetve hogy álló helyzetből csutkára hogyan reagál, milyen gyorsan pörög fel kölönböző fordulatokon. A felpörgést a levegő csavar,a végsebesség körüli viselkedést a súbertű állítja, de természetesen mindkettő hatással van a másikra, tehát ha az egyiket allítod a másikat is érdemes újra ellenőrizni. Mivela súbertű nem sok lehetőséget ad a tű változtatása után érdemes a csavarral utána hangolni.
Igen ETZ 250-ről, de a karbi olyan mint az új 51-es simsonokon, hogy a súbert nem lehet külön a ferde csavarral állítani csak a bowdennel. Szóval 1 csavar van a levegőre, a CO csavarja meg be van tömve nem is látszik. szóval a súber fixen van nem lehet llítani csak a bowdennel.
Úgy van. Alapjárat: azt a karbit annyira nem ismerem, de tudomásom szerint van rajta egy csavar, ami a körtolattyú legalsó helyzetét pozicionálja. Azzal úgy kell állítani, hogy épp hogy csak járjon, és hozzá úgy csavarod az alapjárati levegőt, hogy a legmagasabb fordulatotn adja. Ha így sem elég magas, a körtolattyút állítod felfelé. Üzemmeleg motornál. Legyen elég magas ahhoz, hogy töltés is legyen, de ha túl magas, akkor a hidegindítással lesz gond. A bovdennek tényleg nem szabad feszülnie. ETZ-ről beszélünk ugye? :D
Szóval akkor az a baja, hogy a tű nagyon fel van emelve, és a gyári fúvókánál max fordulaton túl dúsul a keverék. MEgoldás: minden marad, kivéve a tűt leengedem mondjuk középre. És az mitől van, hogy ha a bowdent meglazítom hogy a súbert ne húzza alaphelyzetben sem akkor hiába állítgatom a levegőcsavart, annyira alacsony az alapjárat hogy a töltéslámpa is kivillan és meg akar állni. Lehet hogy a dús keverék miatt?
Ebből te is kikövetkeztetheted: Gyári fúvókával normális fogyasztás, alacsonyabb súberrel meg rendesebb reakció. Add össze a kettőt. Ha meg a legmagasabbra van állítva a súber, simán túldúsul a keverék annyira, hogy már be sem lehet gyújtani. Próbáld ki a gyári beállítást, az egy jó kiindulási alap.
Keri!
Máris van számodra egy SQL-es kérdésem!
:)))
a reteszelő lemez fent volt így a tű lentebb került. A gyári fúvókánál pedig a lemezt a legalsóba raktam így a legfelső állásban van a tű vagyis a legtöbbet kapja.
De holnap beállítom középre gyári fúvókánál.
Bocs, de ha a tű a legalsó helyzetben van, nem akkor kapja a legtöbbet??? Mivel akkor emelkedik ki legjobban a tű. Azért kajált be... Vagy én tudom rosszul?? Javítsatok ki ám! ;D
Még a gyári fúvókánál nem próbáltam ki hogy állítok a tűn.
Mindíg a legtöbbre volt állítva.
Holnap kiprbálom ezt is.
De érdekes, hogy mikor a nagy fúvóka volt benne és a tű a legalsó helyzetben volt hogy a legkevesebbet kapja akkor nem csinálta, viszotn folyamatosan bekajált.
Nagy gázon megtorpan? Nem azért, de arra nem gondoltál, hogy sokat is kaphat? Nekem akkor csinált pontosan ilyet, amikor megvettem az enyémet: magasra volt húzva a súber. Nagyobb összeget tennék rá.
Kobra.
Van valami fejlemény a villamerevítők visszjuttatásával kapcsolatban?
Valami tali esetleg?
e-mail-t még nem kaptam.
Ha valaki tud már konkrétat, akkor szóljon nekem is. (Keri vagy ADDI)
Lehetséges, hogy fals levegőt szív esetleg a főtengelyszimeringnél.
Én is valami gyújtáskihagyásra gondolok.
Amikor az előző gyertya volt benne és fémdarab volt a gyertyába akkor is ugyan ez volt a tünet csak nem csutkagázon hanem már fél gázon 3-4 E fordulatnál.
Én arra tippelek hogy amikor magas a fordulat akkor a dugattyú tetejéről vagy a
hengerfejről apró koromdarabok gyertyaslusszot csinálnak. De ez csak tipp .
Még annyi hhogy nem is kell vele menni, ha üresben csutkára teszem a gázt akkor is ugyan ez van amíg rajthagyom maxon.
A TS 125-ösöm is csinált ilyet 1x2x de nem jöttem rá mi volt és megjavult. Ott is jó volt minden.
HA gyújtás lenne akkor miért javul meg mikor visszaengedem?
Az előgyújtás most úgy van hogy a minimumra van állítva a forgásiránnyal megegyező irányba. HA nagobb előgyújtást adok neki akkor se igen változik semmi.
Még mindíg karbi problémám van.
Nem rég kicseréltem a fúvókát nagyobbra, de azza lnagyon bekaját még úgy is hogy visszavettem a tűn.
Aztán most visszaraktam az eredeti fúvókát, és a tűt is beállítottam úgy hoigy a legtöbbet kapja. A karbi az újab fajta csatos. A levegőcsavart hiába tekergetem nem változik semmi, és alapjárat is úgy van csak hogy a bowdenen kell állítani. A tanksapka már jó, a benzincsap is meg a tűszelep is ha leveszem a karbi alját és kinyitom a csapot akkor ömlik a benzin. A benzin szint is jó a karbiban mert ha leveszem az alját akkor félig van. Nincs kosz meg víz sehol. A fordulatot is abban a pillanatban veszi ahogy ráhúzom a gáz. A gyertya is új brist. A légszűrő is új.
Ennek ellenére mégis amikor nagyon kihuzatom akkor pl, 2-ben miokor már nem pörög tovább akkor csak is kizárólag csutka gázon megáll mintha elvennék a gyújtást és a szivatót is hiába húzom rá, és amég vissza nem engedem képes lenne megállni. Ha vissza engedem a gázt akkor meg megindul ment egy disznó.
Amúgy nagyon megy. Van valami ötlet még erre a hibára?
Előre is kösz a segítséget.
Hi!
Az szép dolog. Lenne az a kérdésem,h mit kell állítgatni ha levettem teljesen az alapjáratot? És tényleg ekkora a változás? Ha csak naggyábol leírod az elég a többi tmajd kitapasztalom.
Kösz!
Elektromüszerész a szakmám, de informatikusként dolgozok, szóval ez anyira nem számít bele a tudásba, bár jó alap, illetve azért lettem ez mert a gondolkodásmódomból és érdeklődésemből ez következik.
Legtöbb dolgot amit írok, logikusan végigondolva bárki tudhatja, csak az emberek nem vesződnek ilyesmivel, de engem érdekel minden műszaki és természettudományos téma és szeretek utána járni a dolgok működésének és összefüggéseinek. Ehez jön hogy elég jól átlátom a mechanikus és elektrónikus berendezések működését.
Másik, hogy elég érdekes a memóriám. Telefonszámokat, arcokat, neveket képtelen nehezen jegyzem meg, de ha olvasok vagy hallok valami történetet, hogy ez így működik, az attól van az örökre megmarad bennem és eszembejut amikor kell.
Röviden: Igazából csak simán okoskodási kényszerem van, ez megspékelve egy jó adag segítő szándékkal :))
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|