:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Az elméleti háttered lényegében megvan, de gyakorlat nélkül nem sokat ér.Egyszerű a dolog:csinálni kell, ez az alapja a tapasztalat gyűjtésének.
Nem a véredben kell lennie a gyakorlatnak, hanem az ujjaidban.A két fogalom jól kiegészíti egymást, egyik sem áll meg egyedül.
jó munkát, üdv.: R
Ez a jó kérdés.Nem is ritkán merül fel.Volt, hogy 61 ccm-re kellett hangolni egy Bing 18-at, hát, nem a gyári úszószint lett a nyerő.Gyári porlasztónál nem nagyon jó másmilyen szint, ez igaz, az a biztos többnyire.
Végeredményben mindig a motor igényéhez és a célhoz kell igazodni(milyennek akarom), ezt pedig a motor elárulja a szokványos módszerekkel "kérdezve".
üdv.: R
Köszönöm a bíztatást :)
(és a hozzászólásokat)
- gyakorlat = végtelen sorozat elmélet..
Nem vagyok az aki feladja, de nincs a véremben a javítás.
Ikow karbit mindenkinek tudom ajánlani, főleg trofi 250-re, mert azonosak a méretei. (úszóház nem tudom hogy fér el, még nem néztem, de a csőcsatlakozások jók)
Igaz nem ismerek utángyártottat belőle. Az enyémet lepasszoltam egy jawasnak :)
-na jó, kis emelkedőnek és egyenes terepen inkább közelített 4 literhez 100-on. de terheletlen is jól ment, amit ETZ karbival nehéz elérni. kicsit inkább pörgősebb volt és nem értem miért kellett itt is lejjebb vennem a benzinszintet. Talán itt is falsot szívott a gépem?
Alátámasztandó az elméletet nagyszervíz tömítéscsere után mindíg mászott valamerre a beállítás 1 két hétig. Lehet ha hamar gyárira állítom, akkor jó lesz, hacsak időlegesen is.. :)
Jövő héten előveszem a gépet és próbát teszek a gyári értékekkel
És mi van akkor ha nem a motorhoz való a karburátor? :)
Hozzá szabad nyúlni, de agyári benzinszintnél jobb szerintem nincs.
"3 literrel vitte a 100-at"
Jó lenne, ha igaz lenne. Főleg nekem. :-)
"20 km alatt megetettem 10 liter benzint"
Ne már...50 liter 100km-re az 2km-enként 1 liter. Kb. slaggal folyatod át a benzint a motoron effekt. Olyan lángcsík lenne utánad, mint a "Vissza a jövőbe" autónál :-D
Ha elméleteid vannak az már jó kezdet.
Az sem gond ha elrontod.
Elmélet->próba->eredmény értelmezése->újabb elmélet->újabb próba....
Gyakorlatot csak így lehet szerezni.
A helyzet az, ezzel a jelenséggel én akkor találkoztam, akikor szétbontottam a gépet és valószínűleg tömítetlen raktam össze. Olyan a jelenség, minta a főfúvókatartó kopott volna meg, és én úgy is kezeltem. 50-es (simson karbis) jawa mustangon lejebb vettem a benzinszintet, de nem lett többet olyan nyomatékos mint előtte. Etz 250-nél ez a művelet a kevés üzemanyag miatt magasabb fordulaton megszalad és magas fogysztást eredményez. Innen már baromi nehéz visszatalálni a jó beállításhoz.
Nem szabad hozzányúlni a karbihoz!
Azt meg, hogy miként kell jól letömíteni a henger alatt és a hengerfejet vagy a leömlőt azt szerelő tudja megmondani.
na igen.. lehetne még komplikálni. a Jawa 350 Ikow karbi az igazi :) nem probléma ha több anyagot kér a gép, mert 3 fúvóka van benne, van egy melléklevegője alapjáraton, egy köztes fúvóka amivel a 2. és 3. negyed gáztartomány dúsítható, egy főfúvóka amivel 3. és 4. negyed, továbbá egy plusz fúvóka teljes gázhoz közrelítve felül amivel csak a 4. negyed módosítható. (már ha jól emlékszem) -amikor rátettem valójában nem is kellett hangolnom semmit, igaz sokat kapott ezért tettem egy 4-es alátétet a tűszelep alá. 3 literrel vitte a 100-at :) iszonyat ki lehet hegyezni, de ekecsült megoldás és kézileg kell szivatózni a karbinál. Volt fenn kezdetekkor trabant karbi, azzal fulldoklott, 40 volt vele a maxi, meg egyszer feltettem egy 22-es binget. :) na azzal 20 km alatt megetettem 10 liter benzint, de piszkosul ment..
Akkor szereltem fel az átfolyásos mérőt
Levegő ugyanannyi(ill. tolattyúállásnak megfelelő) jut bele, benzin/olaj keverék jut kevesebb.
120-as fuvival a 150-ben volt nyomaték, én voltam a legjobban gyorsuló kis Mz-s.
Én nem vacilláltam. Megvolt agyári érték, oda állítottam a benzinszintet.
Fogycsökkentésre több kis fuvival kellene beporlasztani, vagy már eleve gázosított benzint nyomni be (vapor carb), de akkor külön meg kell oldani az olajozást, az olaj nem párolog.
lehet igazad van.. levegőnek sokszorosa jut a motortérbe, ami kenési felületre osztva hatványozottan csökkenti a kenést. -jó sok olaj kellene bele :) biztosabb a ajól bevált telítődési tartomány alá hangolni a megadott fúvókaméretekkel. Amúgy megy az mz 35-ös alapjáratival 112-120 főfúvóka mellett 2,5mm túsfúvókával is. Iszonyat sokat pörög, de nyomaték nincs.
-Jó gyújtás mellett járhatónak tűnik megemelni a benzinszintet 2-4 mm-rel, amíg nem érződik, hogy fullad mindenhol és szivatóra se szalad meg, majd miliméterenként visszavenni a benzinszintet miközben játszani a tűvel és az alapjárati fúvókával, amíg nem lesz meg az a legszegényebb pont ahol még nem veszít az erejéből sehol, de egyel lejebb téve a tűt mondjuk összeomlik. (rángat, vagy megszalad magas fordulattal) Most írhatnád, ha ennyire tudom, hogyan kell akkor minek nyavalygok itt az oldalon.. nincs gyakorlatom a beállítással kapcsolatban, így aminek nekiállok többnyire elrontom :) ez intő jótanács mindenkinek!
"elszegényedési eguenes fölé könnyű hangolni, de pár ezer km után generálos a gép"
Jó és elegendő mennyiségű olajat kell neki adni.
én úgy vizualizálom a karbit, hogy felvezetem egy vizsintes vonalom a fordulati tartományokat nullától növekvőbe, függőlegesen a karburálás dússágát jelölöm. berajzolom a sávos beállítás határvonalait egymás fölé sugár irányban.. 4 egyenes. alsó egyenes alatt elszegényedési tartomány, felső felett fulladási. -beállítás értékei berajzolhatók. a vonalakat alulról átlépve fulladás és fogyasztás emelkedés, felülről átlépve felszabadul az erő de duplázódik a fogyasztás. elszegényedési eguenes fölé könnyű hangolni, de pár ezer km után generálos a gép.
Melléklevegő.. Szinte teljesen kikell caavarnom.
továbbra is azt mondom, hogy kevés a nafta
Ugy értem.ha 1es be állok vele, húzhatok neki több gázt, csak lassan pörög fel, nagyon lassan, ilyenkor nem áll le. Csak ha nem húzok neki gázt. Csak úgy tudok vele 1esbe megállni ha közbe húzom neki a gázt mint az állat, hogy ne álljon le.. Eléggé zavaró.
Terheléssel elszegényedik.
Keveset kap. Ha kis gázra fullad, akkor melléklevegő, ha csutkázásra is fullad, akkor főfúvóka, súbertű
próbáltam a motoron beállítani a karburátort, elég jó lett az alapjárat. gázadásra is gyorsan felpörög. azzal van a baj, hogy amikor 1-es be teszem, akkor húzni kell neki a gázt, különben leáll hiába húzom be a kuplungot, elindulnék vele és elveszti az erejét, lassan gyorsul felhiába húzok neki több gázt. mintha semmi, de ez csak 1es be van, elindulásnál
én is erre gondoltam... a jawa dugói sem voltak olyan olajosak, kormosak, pedig az 2 ütem...
http://totalcar.hu/x.php?id=tcbox&url=http%3A%2F%2Ftotalcar.hu%2Fmagazin%2Ftechnika%2F2013%2F07%2F09%2Ftonkreteszi_a_motort_a_harmincezres_olajcsere%2F
Mint egy MZ Arollal...
Nekem előnyöm volt, mert szereltem :)
Ezen az oldalon nem is találtam "arra utaló nyomot", hogy milyen motor.Automatikusan ETZ-re gondoltam, elnézést.
üdv.: R
beleugatok: a dinamós jawamon a folyamatos nappali fény miatt ledesítettem a hátsó helyzetjelzőt, féklámpát, műszerfalvilágítást kivettem az elsőt (minek ha ég a 45W) és nem volt indexem.
maradt 3 vezeték a tank alatt. Nagyon szerettem azt a motort, soha nem volt elektromos gondom, csak amikor valami miatt kiégett a biztosíték és megállás után nem indult el. :)
Polírozd meg tükörfényesre az érintkező felületét, mert újra be fog égni.
Azvolt a baj hogy megvolt égve az érintkező , és magasabb fordulatszámon a rezgés miatt hol összeért, hol nem.. Megcsiszoltam és jó lett :)
Dinamója és mechanikus fesszabja van.
A fesszabban, az alsó küszöb feszültség túl magasan van, vagy gyenge a dinamó, a felső fordulaton a töltésmegszűnést meg okozhatja az excentrikus főtengelyről elpattogó szénkefe is, bár egészen jól sikerült kiszedni belőle.
Vagy a fesszabb. rezgőnyelvén az alsó érintkező, beégett és ezért túltölt.
Járó motornál nem kellene lekötni az akkut, mert ez generátor, nem dinamó.Könnyen tönkremegy a fesszab vagy akár az egyenirányító is.
Egyszerűen az akku sarkain mérj közönséges multiméterrel (kínai, 850 Ft), 20 V egyenáram méréstartományban.
üdv.: R
Ez komoly? Ezt nem tudtam. Hogy máshogy tudhattam volna meg h van e töltés?
"... de ha lehúzom az akksit akkor ..." - ha ezt tetted akkor jó eséllyel tönkre tetted az elektronikus fesz. szabályozót.
na az a helyzet, h alacsony fordulaton nicns töltés, egy kicsit magasabb fordulaton van, aztán amikor mégnagyobb fordulaton van, akkor megint világít a töltés lámpa, ahogy visszaveszem és leesik a fordulat akkor megint van töltés. amikor van töltés, és rákapcsolom az indexen, akkor amikor világít az index akkor fullad a motor, ha kialszik minden oké. mintha nem is töltene vagy nemtudom.. de ha lehúzom az akksit akkor nem áll le... ötlet hogy milehet vele?
http://auto.indavideo.hu/video/Oten_egy_motoron_1
A kuplungot azt sikerült beállítani. A hogyan tovább tényleg jól leírja, köszi:)
Ma reggel beindítottam a motort rá az index, be 1es be és a leg alacsonyabb fordulatszámon se állt le, akkor most mitől javult meg? Ezért gyanakodtam valami érintkezési hibára inkább
A helyén való beállítással ez szokott a gond lenni. Nem pontos.
A töltésemet 7,5 v ra állítottam. Sok lenne? Gondoltam úgyis leveszi majd az égő stb.. Alul hol kell állítani a kuplungot?
Mármint az " MZ hogyan tovább" című könyvet akartam írni.
Új akksi is lehet halott, nem Te lennél az első.Lehet TÚL jó a töltésed és meg van az oka mért hal meg a zúj akksi.
Kuplunggal kapcsolatban már mindent leírtak a fórumtársak, próbálj alul állítani rajta, fifikás szerkezet, az Mz hogyan tovább nagyon jól és részletesen le van írva a művelet.
Pl. megkopott, a kuplung az a ritka szerkezet aminek a hézaga a kopással együtt nem nő hanem csökken!
Adj neki rendes hézagot, hogy szabadon zárjon a kuplung, ne tartsa vissza kiemelőszerkezet vagy bowden.Ha így beállítva jó, akkor rendben, ha így is csúszik, bele kell nézni a kuplungba.
Remélem, az előbbi eset van.
üdv.: R
Lényegében nincs semmilyen kapcsolat az általad írt hiba/jelenség között.
üdv.: R
Hát oké. Akkor majd holnap állítok rajta
Csúszik a kuplung.
üdv.: R
Mitől csúszna? Nem nyultam hozzá. Eddig jóvolt. Az akksi meg szinte új. Reflektort is tökéletesen megvilágítja. Indexel is. + hátsólámpa. Nemlehet hogy valami zárlat van valahol? Honnan tudhatom meg hogy a kuplung hibája e? Szerintem a karburátornál lehet valami, mert az alapjárat is alapcsonyabb lett. Szinte semmi.
"... Mintha üresbe tövig húznám neki.. De nem visz jobban. .." - csúszik a kuplung.
"... ráteszem az indexet alacsony fordulaton leáll a motor. Töltés van! .." - ha valóban van töltés (?) akkor az aksi halott.
Mitől csinál olyat a motor hogy megyek kb 70el, kicsit több gázt húzok és elkezd bőgni mint az állat.. Mintha üresbe tövig húznám neki.. De nem visz jobban. de hq visszaveszem a gázt, és megit ráhúzom akkor jó. Meg olyat csinál hogy ráteszem az indexet alacsony fordulaton leáll a motor. Töltés van! Eddig nem csinálta. Meg az alapjárat is alacsonyabb lett.. Jól megszopatott elmentem vele 30 kmert és nem akart indulni amikor leállítottam.. Jólenne rájönni hogy mi a baja mert vasárnap hosszabb útra mennék vele. Köszi előre is a válaszokat :)
Egyébként (tudom hogy nem ide vág) de a rosszul beállított karburátor/Gyujtástól is lehet olyan hogy kidobálja a sebességet. nekem eddig mindig kidobta a 3ast, beállítottam és eddig 1x se dobta ki. (hála istennek) :)
"Más személyes tapasztalat=más vélemény"
Így igaz. Az indexen a "4T olajat az MZ-be" témában eltért a véleményünk, mert a tapsztalataink is eltértek. Ezért nem lehet kimondani bármiről, hogy az úgy van, csak ha mellé tesszük azt is, milyen körülmények közt értjük azt.
Nekem belefér az elektromos téma, és más egyéb meghajtás, fejlesztés.
Nem mindegy, hány km-rel többet tudok motorozni ugyanannyi pénzért.
ebben meg Neked van igazad.. :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|