:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nem akarok beleszólni, de a tűgörgőt elég elvetemült dolog bronzperselyre cserélni!
sziasztok
szeretném ha segítenétek most terveztem hogy csinálok egy etz-t 300kcm-es henger és direkt szürő ja meg tűgörgö helyett bronz persely
csak azt nem tudom hogy a karburátort menyire kell malyd átalakítani
fuvoka csere vagy elég ha csak a gyárit böviteni esetleg ha valakinek már van ilyesmi meg írhatná hogy jobb lesze menyire megbizható igy és hogy menyivel nő meg a fogyasztása
előre is kőszi
Írj nekem mailt ha kellene olyan bilincs! Meg hogy hol lax, én Gödöllőn tudok neked sztem!
ThUnDeR
Szia Rolls !
Írtam mailt a reiroli@freemail.sulinet.hu-ra.
Köszi a segitséget, de sajna nem tudok érte menni, mert úgy drágább lenne a hús mint a leves... Ha senki nem akar postázni (pedig utánvéttel egy forintodba sem kerül... persze bemenni a postára, meg sorbanállni. hát értemén.) akkor azt hiszem nekem is hajtani kell egyet laposvasból...
De köszönet, mégegyszer.
Titus
Köszi mindenkinek az infókat!
Leejtőn vagy kamion mögött nekem pörög anyit :)
Császtok! Valakinek esetleg nincs véletlenül 250-es etz-hez jobb oldali villaszár amire a féknyereg felfogatódik ugyanis nekem dobfékes és átépítem tárcsásra és ez a gondom hogy villaszáram nincs és ha még is akadna valakinek eladó akkor legyen már szíves nekem először szólni e-mail ben amely a következő: retiroli@freemail.sulinet.hu Köszi nektek. Császtok
Nekem szintén van egy fölöslegben, de nekem se nincsen nagy ingerenciám postán szenvedni vele. Szolnokon lakom ha idejösz ingyen viheted. Amúgy nem nehéz gyártani másikat se (pl én újjat gyártottam a régi helyet mert nem passzolt az utángyártott kipufhoz)
Ugy emlékszem hogy nekem van 250-eshez való. Ingyen és bérmentve odaadom csak azt kérem hogy ne keljen postázni, gyere érte. Tolnamegyében vagyok, és te? / ha érdekel többit privátban/
az alját kimaratod hengerméretre az enyém 75-ös károstér maradjon a hengerfejtömítést is bővíteni kell hozzá beleér a dugóba.megéri felfúratni sokat dob rajta csak járasd sokáig az enyém először megragadt
tézés kell a hengerméretre kell maratni az enyém is 300-as
kiprobálhatod elösször hogy anélkül jo e.Mi nem változtattunk eddig és a számitások szerint jónak kell hogy legyen igy is.És igy a kompresszio is nagyobb lesz!!!
oppá ezt elfelejtettem megirni.. 250-es erőgéphez kéne.
Szia, 125-öshöz vagy 250-eshez kell?
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy ha felfúratom a hengeremet 300ra akkor a hengerfejet hogyan kell átalakítani? Elég hogyha csak az alját kíbővítetem vagy a károsteren is kell növelni?
Halihó minden szocis!
Én egy apró alkatrészt keresek,
amely a kipufogóbilincs (ami a könyököt és a dobot fogja össze) és a blokk közt található kis távtartó.
Ha esetleg valakinek van ilyan, vevő volnék ra!
Köszi előre is: Titusz
Szia ! Teljesen egyetértek veled. Nekem 51N-ből let átalakított hetvenesem még 93-ban azóta is megy ugyanavval a főtengellyel. Fúrni kellet csak. Gyári adat szerint 6000 1/min adja le a max teljesítményt ennél lényegesen többet tud a gyári fordulatszámmérőn a piros 8e-nél kezdődik. Az enyém 60-at ment 2.-ban ez a foedulat is 10e-es nagyságrenben van. Haver simsonján (70-es) 6500-ig mért a ledes fordulatszám mérő(trabi) jól ki volt forgatva az utolsó led váltáskor is égve maradt.
Kedves Motor barátaim!
Csak a viszonyítás miatt:
Fixes gokat motor 19-21000 f/min
váltós gokart motor 14-16000 f/min
tuning aprilia, rotax 127 blokkal 12-13000 f/min.
Tuning MZ ETZ 250 (anglia) 11-12000 f/min.
Ha jól sikerült 12500 f/min.
Ezeket a tuning atya is megerősíti.
Csak hogy érezzétek a fixes motor 400000 Ft, a váltós 6-800000 Ft!
Na hogy is van ez?
Zoltán
most azért mert leírtam,ne osszatok már,én csak az igazi adatokkal számoltam és a program írta ezt,és én csak leírtam amúgy engem is meglepett...én sem hittem csak 6000-7000es max fordulatot...de amúgy hova van ez leírva hogy egy simson menyit foroghat vk iírta itt az előbb v mi.amúgy itt az adatoknál azt írja 5500as fordulat...és ennyi teljesítmény....de ez azért van mert a kipufogó is meg minden úgy van behangolva,hogy ne pörögje túl magát,és ott adja le a nagyobb teljesítményt,ezért a ford.végén nem tud úgy kipufogni.raktam rá gyárit én is és teljesen más volt nem pörgött úgy hanem a fordulat alján és a közepén húzott a vége fele tökre nem tott pörögni.kiment belőle a power.nekem pl haverom ment vele,és azt mondta hogy mert mondtam neki hogy húzasd ki bátran és azt mondta oan volt hogy megcsutkázta,és már visított egyesben már rakta volna be 2-be és akkor indult meg igazán amikor a fordulat felszökött már.persze ez csak 1-esben.3ban semmi érzése nincs hogy húzna:Dnyomatéktalan 3ban.
jah,hát elöl 15ös fogaskerék,hátul 34es,primer áttétel 3,25 ; 1es fokozat 4; 2es fokozat 2,11 ; 3as fokozat 1,45; a szekunder hajtás nem kell ha a fogaskereket írod be.a hátsó kerekem 167-168cm a kerülete.a gumin körbemérve.írjátok be a programba,és elhihetitek hogy a simóm kihúzza 1esben a 40et,de de egy alap is meghúzza a 30at egyesben ne mondjátok hogy nem,mert tom hogy igen,egy 50es 3sebességes annak hosszabb az 1ese mint a 4eseknek,és 1esben 30nál forog a főtengely 8822 őt percenként.20 km-nál forog 6000el.és nem csak 20at visz az 1esben......akkor csak a program a rossz,vagy a hogyanjavítsam motoromnak az adatai nem jók.....vagy csak nem hisszük el hogy ha egy oan kipufogó van rajta,ami engedi a végén is akkor mehet annyit.amúgy nem nagy szám az enyém,de jól ki tud pörögni 2esben is de nem nadon erős.vannak erősebbek is jóval.
Az a TS nekem is kéne, ami 4-ben 7000rpm-et tud! :-)
Én a simsonra lennék kíváncsi
Igazából nekem most lett még átalakítva,szóval még az ülés nincs full kész mert a huzat kell rá,meg az áttétel még a gyári:D
De majd akarom a hátsót alakítani vmi marha nagyra,me nem az így is képes kerékre állni,meg húzza a végén szépen,de földútra nem keklll ott 110es vég.elég oan 70es végsebesség.akkor meg ugrik majd.nem akarok én meghalni....
de amúgy a túl rövid se jó mert akk meg oan lesz a 4.em mint a most a 2-es meg még egy kicsivel több:Dvalahonnan hátulra kéne raknom egy 60-65 fogas hátsó lánckereket.azzal már jó lenne.de honnan szerezzek?
A ts nem is forog 11e -t a program szerint sem,igazából 7-8 között tudja csuttkán forgatni mindegyik sebességet kivétel a 4.et azt éppen 7e el.legalábbis a progi szerint.
Igen, és? Nem azt mondtam, hogy szarinőségű a ts, bejártam vele az egész országot. Én csak az mondtam, hogy 11 ezret nem fog forogni, csakúgy, mint a tied sem forog annyit. Én meg semmit sem cseréltem az enyémen, csak az aksit, meg az egyik irányjelzőt, mert az letört amikor elestem vele.
Egyébként a maga nemében kiválló kis gép, aminek egyetlen igazi hibája a 6voltos rendszer.
Én 6 évig nyúztam krossz vázba lelassítva egy 125-ös TS-t. A zelején 1x fúrtam és azóta most kell megfúrni még1x. Afőtengelyakkorse volt valami jó mert a régi fajta ES főtengely volt. 1x cseréltem kuplung kosarat mert lenyalódott 1 ugratás után a ricni. Aztán azóta csak megszakítóhézagt állítottam.
Húztam neki rendesen üveghangon 70 fokos hegynek.
A főtengely még most is jó
Nem is kell olyan vackokat venni! Nagyon is jó a simo, meg a cross 150-es.
Milyen áttételed van? Mer nekem 250es ts megy 50 küröl?
Figyi nem bántani akartalak! CSak amit irtál az képtelenség. Nincs harag, ugye?!
áh nincs nekem arra pénzem csak egy simóm van meg megy cross ts 150es 25ös hengerfejjel,bebettagyujtással.
Meg amúgy se bántsd se a kis simsont, se a kedves is ts emcettet, ha agyonpörgős motort akarsz vegyél apriliát, vagy más lelketlen láncfűrészhangú szart.
Azért csinálták olyanra, amiért a csehek, meg a jugoszlávok beskálázták 180-ig a kilóméterórát egy olyan erőműhöz, ami semilyen körülmények között sem képes elérni a beírt sebességet. Egyébként fogalmam sincs, hogy miért nincs piros már 6200-tól, mivel, ha jól tudom, akkor a simson max fordulata is 6800. És ez nem azt jelenti, hogy 6800 az a max fordulat, ami még nem árt a motornak, hanem azt, hogy ennél többre nem képes. Egyébként oké, hogy a főtengely súlya kisebb, mint a ts-é, viszont a hengerűrtartalma is sokkal kisebb. Ha meg végképp ki akarjuk hegyezni a dolgot, akkor vegyük példának a jawa idealt. Háromgyűrüs dugó, másfélszer nagyobb átmérőjű szívótorok, gyári sporthengerfej( a káros tér kb.fele a gyári simsonénak) a főtengely pár grammal nehezebb, mint a simón, fele akkora súlyú mágnes, ráadásul kerületben is lényegesen kisebb, ami által a tehetetlenségéből eredő energiavasztesége is kisebb=lényegesen kedezőbb feltételek a magas fordulatszámnak. És, még ez sem képes 7500 felé menni, de ha még sikerülne, ez a tizenegykétezres f.szám, úgy állna be a hajtókarcsapágy, vagy ragadna meg a dugó mint az állat. Szóval, szerintem a te simód, ha nagyon bitangosra sikerült a h.fej, meg a 62ccm, akkor esetleg kipöröghet 8000-ig(mondom esetleg!!!), de az is csak akkor, ha a fúvókák mérete is nagyobb lett.
ok,akk nem pörög annyit na csak 4000et:Dmind1 haggyuk
hát az óra mégis 8000től van pirosban,és az alap simóra van.de jól van végülis ti jobban tudjátok.én még gyerek vagyok,én csak a programmal számítottam ki,amit felraktak ide a fogas kérdéshez.akk majd biztos csal,de nézzétek meg ti is,a szakirodalomban vannak az adatok,tudjátok mennyit megy a motorotok pl 4.teljes gázon,beírod az adatokat amit tuti hitelesek,és akk kidobja mennyit is forog.hát tény hogy a simóm visít is.de ha tuti megforogja a 8000et egy normális nem igazán tuningolt simó,ha a fordulatszámmérőt ienre csinálták.akkor miért csinálták volna ienre hogy 7000nél még nincs pirosban....de én csak a programot használtam.
Tehát, ha a programba tényleg jól írtál bele mindent, akkor ezek szerint a program kb. egy kalap szart sem ér :)
Háj!
Persze én sem bazsogatásként írtam, még csak vitázni sem szeretnék, de a gyári szívotorokmérte, gyári karburátorral,egyszerűen képtelen lenne ellátni ekkora fordulatszámot benyával. Még terheletlenül, üreseben esetleg(bár ezesetben sem hiszem, hogy 8000-9000 közötti értéknél fentebb menne). A simot nem ismerem, de ts-em volt 4 évig (én rokontól vettem 20000km-el, gyári mindennel), és amíg nagyon fitt volt, meg én sem voltam csak 75km akkor sikerült nagy kínkeservesen kicsikarni belőle a gyárilag mért 105-nél egy hajszállal nagyobb sebességet. Ekkor volt a fordulat kb6800rpm, ami ha jól tudom a max fordulat. Szóval ezzel csak annyit akarok mondani, hogy ezekhez az elképesztő fordulatszámokhoz komoly tuning kell, komoly, igen jó minőségű alkatrészekkel. Az meg egy dolog, hogy a simó órában 8-10 ezer között piros. Gondolj bele, a jawa 350 km órájában meg 180 ig van beírva, és mégsem megy csak 120-szal. Sőt, a zastavám is180 -ig van beskálázva, és a fordulatszámmérőm is 10000-ig mér, mégse pörög csak 7000-re(pedig az tényleg meg van piszkálva, sőt nem is zatyó, hanem 75lovas 1,3-as ritmó szive ven).
Bocs hogy közbeszólók, de ez finomann szolva túlzás, egyébként meg egy baromság. 10-12 ezres fordulatnál egy motor már igencsak "visitt".
kicsit belevan piszkálva,de az adatok télleg azok,és a program akkor nem hiteles???amúgy ezt a 12000et úgy lett mérve,hogy 1esben 40km/h-ig húzta,de úgy hogy kirántja,és már rakni kéne 2be és hagytam forogni de vagy 4-5 mpig és jötek mellettem.amúgy elárul még azt,hogy az 50es simsonhoz kapható óra,fordlmérős,az 8etől 10e ig piros.tuti nem szimmeringes.
amúgy a tsemre is megcsináltam ezt az adatod a helyes adatokkal,és az meg annyi,hogy elöl 15ös fogaskerékkel 110km/nál-nál 7ezerrel forog.és annyit megy 110et épp végre.amúgy a simóm 62ccm es,hengerfejtuningos picit.de semmi más extra nincs rajta.amúgy nem akarok vitatkozni de megforoghatja kis terhelésselmer kicsi kis főtengellyel...a tséhez képest.+a ts nem egy pörgős gép
El ne hidd ezt az adatot. Nincs az az idsetn, hogy egy sima simson 12000-ret forduljon. Olyan meg végépp nincs, hogy egy ts ugyanennyit forduljon.
Mondjuk nem tudom milyen tuning van rajtra eszközölve, de valami ultrabrutál kellene ahhoz, hogy ilyet frogjon. Gondolok itt olyanra, hogy szanszét könnyített főtengely, atomkönnyű dugó, szétfúrt hatfelömlős henger, reedszelep stbstb. És hát gondolom neked egyik sincs, így hát nem is forgott e két főtengely ennyit, legfeljebb összesen a kettő:)
Somebody
Lehet hogy szimmeringes, nézesd meg egy hozzáértővel mielőtt nagyobb baja lesz a motornak...
ciao
Semi
Én akkuból nem javaslok olcsót, csak ha ingyen van. Én elég mostohán bánok az akkujaimmal tehát nevezhető terheléses próbának ha hozzám kerül. Az olcsó akku volt hogy 1hét és fél év között szokta bírni, de a telet már biztosan nem. Ellenben egy kicsivel drágább Varta vagy Bosh akku nagyon jól bírják a strapát. Több évet kibírnak, még az öreg 750-es nehezen induló Hondámban is. Tehát az olcsó akku nekem mindig drágább volt és még szívtam is velük. Ha meg vacak kell, tegyél bele egy olcsó zseléset, az sem bírja sokáig, de legalább olcsóbb
skaccok, nagyon nagyon szeretnek 2 hatso lengescsillapitot szerezni valahogy, van otletetek?
esetleg olcso uj aksit honnan tudnek venni? 12Vost
ha nem jon ossze bubuetol a tarcsa, akkro egy elso fektarcsat is muszaj szereznem
koszi a segitseget elore is!
Gyula
postai utanvetellel nem jo akkor?
Sziasztok, ha valakit érdekel akkor nálam van: egy 250-es etz blokközép-pár. / Üres középblokk csak a váltó van benne, valoszinüleg még a gyári csapágyak vannak benne tehát a fészkeknek jónak kell lenniük.A vátón felületi rozsda van mert ez a blokk 10-15 éve szét van szedve/ Papir nélkül eladó, Ára 6 000ft Tolnamegyében van.
Jó állapotú Etz első kerék tárcsával eladó, ha érdekel vkit írjon! 3000 Ft
bubue@freemail.hu
Szombathely
akkor üresben odaverem neki,és hagyom kiforogni magát,az iszonyat lehet akkor pöröghet akár 15000et is sztem,ha 1esben 11500-12000et is kipörgi mondjuk ez picit tuningolt gép,forgós eléggé,egy gyári az sose megy ennyit 1-esben csak 25-30-at kb teljes gázon.
3.ban 82 mértünk de azt már nagymotor mellett behajolva:D ott meg 8700as a fordulatszám.nem is rossz minnyá kiszámolom a ts-emre is:)
oppá 2-esben már 62 volt a csutka,aban csak 11000et forgott ezek szerint
wow kiszámoltam mennyit forog a simóm,és mindent beírtam a kerékkerületetet is szépen lemértem,és nekem ezzel az áttétellel 1.esben maximális fordulaton 40km/hát ment igaz majdnem széjjelröpült a blokk,de ezzel a 40el amit suzuki katanával mértünk,ahhaz percenkénti 11500-12000es forduat tartozik azé az már cép.nem rossz simótól:D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|