:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Unibat nálam nem rosszalkodott. Igaz, 6V 12Ah volt Jawa 250-ben.
azt, hogy nem panaszkodik, persze úgy értettem, hogy magabiztosan indul vele a gép, de állásban hamar kimerül, és a terhelést nehezen bírja, úgyhogy azért mutatkoznak rajta a végkimerülés jelei
Sziasztok!
ETZ 250-es gépembe vennék egy új akksit, mert a régi, bár nem panaszkodik, de borzasztóan néz ki, és jó régi.
Viszont teljesen tanácstalan vagyok a márkát illetően. Ugye elvileg 12 V 9 Ah kéne, az alábbiakat találtam elfogadható áron: Unibat, Seleks, Akku-R (ez valami magyar, külsőre nem túl bizalomgerjesztő). Eddig valami KOYO volt benne.
Melyikről beszélnétek le azonnal? Esetleg valami egyéb ötlet? Előre is köszönöm a segítséget!
üdv
poteka
Hát ha szegecselve van akkor szerintem szegecseltesd te is..az a biztos..
Sziasztok.
Feldobom még 1szer. Ugyanis holnap szeretném kivenni.
Emléxem ,hogy volt szó a kuplungkosár és a nagyfogaskerék összefogatásáról.
Gyárilag szegecselve van,de vettem fogaskereket és nem tudom hogy tegyem rá a kuplungkosárra.Szegecseltessem és keressek hozzá mestert, vagy csavarkötést alkalmazzak.
Utobbi gyorsabb lenne mert megcsinálom magam.
Csak félek hogy az acélcsavar+rugosalátét+önzáró anya megbizható-e, illetve félek hogy nem fér el.
Csinált már valaki ilyet ??
Tapasztalat?
Udv Dlaca Ezt-150
Sziasztok!2 porvédő gumit tud valaki nekem eladni?TS 250-hez kéne a kerékcsapágyhoz való.
Hellótok!
Tudna nekem valaki segíteni?
Van egy TS Mz-m és a gyujtással van gondom, hol van töltés hol nincs, szóval tudnátok segíteni hogy mi lehet a baj?!
Köszi!
Akkor várok még egy hetet.:)
Azt ígértem hogy Szerdán írok hogy milyen letta taszári cég munkája, de sajnos csak tegnap du.ra lett kész a cuccom, így a terítő autó nem tudta elhozni, majd csak jövő hét szerdán. Majd akkor írok.
Attól függ, hogy milyen csúszócsöves.
Ha krómozott csúszócsöves, 220 cm3, ha alu csúszócsöves, védőkupakos, akkor 230 cm3. Ha egyik sem, akkor 215 cm3.
Ez van a "Hogyan tovább" könyvben.
Jól érthető voltál.
Ha a rugós golyó nincs benyomódva akkor a motor mozgásásból adódóan be-be eresz némi benzint.
Zoltán
Hali!
Most ruháztam be egy ETZ 250-esre, éppen állítgatom, és a karburátor(30N2-5) beállításával kapcsolatban lenne 1-2 kérdésem; a súbertű helyzete(nekem felülről a 4.-ben van), és az úszó zárása úszóház felső élétől mm-ben. Erre 28-at ír nekem kb 30. De itt nem értek valamit: szakirodalomból letöltöttem egy anyagot, ami azt írja hogy ez az érték úgy értendő, hogy a szeleptű végén lévő rugós pöcök be van nyomva. Ez szerintem hülyeség, szerintem már akkor zár, ha szeleptű felfekszik a tűszelep furatán. Remélem érthető voltam. Előre is kössz!
Sziasztok!Egy smerősöm szeretné megtudni mennyi olaj kell a ts125-öse első telójába.Köszi a válaszokat.
Elöször is köszönöm mindenkinek a válaszát.
Igen én is elöször tulfolyásra és szimeringre gondoltam,de miután beálitottam a karbit ,kicseréltem a szimeringekett a probléma megmaradt .
És bizony fogy az olaj a váltóból, a blok alján viszont nem található olaj szivárgás .
Azért gondolom,hogy a fogatyusház és a váltót elzáró résznél van valami bibi.
Amugy ez a sziloplasztos dolog is nyugtalanit .
Szoktatok használni tömités gyanánt szilót?
Én régebben hermetiket használtam ami kiváló tomitő anyag volt ,de sajnos már elfogyott.
Ja igen a gyertya is elég olajos ,az első inditásnál okádja is a füstőtt,nem bir felpörögni a motor.
Miután kidolgozza az olajatt ,és elérem vele az üzemi hömérsékletett minden oké .
Melegen pöcre indúl,jol húz ,az alapmenett beáll 1000fordulatra ,de miutám leálitom másnap ugyanez a szitu a csapot természetesen mindig zárom .
Mielött szétkapom melegen leengedem belöl az olajatt és másnap ugy indittom ha nincs füst ,lehett széthuzni a blokott.
a 250-es vázat és villát ajándékba adom csak hivj fel a levélben megadott számon,vagy irj.üdv dudu
sorszám: 18185 (70142)
( elözmény: Doctor Brain, 2007-02-15 18:50:14)
bocsi kuplungkosár nem kuplunház.
Sziasztok.
Emléxem ,hogy volt szó a kuplungház és a nagyfogaskerék összefogatásáról.
Gyárilag szegecselve van,de ma vettem fogaskereket és nem tudom hogy tegyem rá a kuplungkosárra.Szegecseltessem valami mesterrel vagy csavarkötést alkalmazzak.
kinek mi a véleménye ???
Udv Dlaca Ezt-150
Május 1 KUNMADARAS !!!!!
Ha kivül nem folyik akkor bent se vszinü, ha a blokkház belül nincs elbarmolva. Tömités kell csak nem papir tömítés, hanem vmi gumis paszta ami jól birja a hőt. Ha nem folyik a sziloplaszttal akkor jó , bár van annál jobb is. Amugy az olajat a főtengely kuplung felöli szimmeringjénél is eheti.
De én inkább a beállításoknál kezdeném nem a blokk széthuzásával.
Szia etzpety!
Nekem van dobozom küldtem,mailt ha érdekel irj!
sorszám: 18181 (70125)
( elözmény: Doctor Brain, 2007-02-18 21:01:51)
A 2 blokkfél között gyárilag sincs tömítés, de nem is érdemes rakni, mert elmegy a váltó hézagolása! Amúgy elég valószínűtlen, amit írtál, inkább szimeringes lehet, de végül is minden lehetséges!
Másik, hogy az olaj füst színe kékes, ha feketén füstöl akkor inkább sok a benzin. Úszóház túlfolyik, stb stb.
Én azért körülnéznék, mielőtt szétkapom!
Szia!
Amikor a szerelőm széthúzta az én blokkomat, akkor láthattam belülről, és úgy tűnt, hogy elég egyszerű felépítésű.A váltó it is egyben van, tehát az nem hiszem, hogy szét tud hullani. Az én szerelőm mindig azt mondogatja, hogy a tisztaságra ügyeljek, meg persze arra, hogy ne tűnjön el semmi. Arra viszont nagyon figyelj, hogy melyik alkatrész milyen sorrendben van, mert nekem már sikerül emiatt szívni:)Érdemes fotókat készíteni róla.
Szerintem ha megvannak a megfelelő szerszámok és körülmények, és járatos vagy a dologban, akkor odafigyelve mindent meg lehet csinálni. Én 125ös ETZ-vel kezdtem, de amit szétszedtem rajta, azt mindent sikerült is összerakni. Sok sikert!
Sziasztok
Vettem egy 250 tz-t minden ok rajta ,de szerintem az utolsó blokk felujitás után a blokközépre elfelejtettek tömitést rakni,mintha sziloplasztot nyomtak volna a két felület közé,és valoszinü,hogy az olaj átszivárog a forgatyusházba ,jelei ennek a fogyó olaj és az elinditás utánni erös fekete füst .ami egy idö után megszünik
Azt szeretném kérdezni töletek mivel tz 250-est még nem huztam szét,hogy ha a kuplung felöli oldalt nem bontom meg ,és a gyujtás felöl huzom le a blokközepett,kell e valamire negyon figyelnem,
Anno egy ts250-es 4 sebesegest huztam szétt ezzel a technikával,az elég egyszerü volt egy hajtó es egy hajtott tengely volt a válto részen a ,tz-jé is hasonló?
Válaszotokat,segitségetekett elöre is kösszi
1985-ös,250-es ETZ eladó.3 éve teljesen felújítva(új váz,új első futómű,motorgenerál,teljes fényezés,átkábelezés).Új akkumulátor,fesszabályzó,csatos karbi,Bambi által megfúratva 3.túlméretre gyári dugóval(2 hengerfejtömítés kellett,mert túl jól sikerült a fúrás,1500 km van a dugóban).Vizsga 2007.08.-ig.Nagyobbra váltás miatt eladó.
Törve nem volt,kisebb esztétikai hibák:tank picit horpadt,festéklepattogzás.
Irányár:120.000 HUF.
Képeket,tel.számot e-mailban küldök:p226@freemail.hu
A motor Budapesten van.
Sziasztok!
Keresek 125/150-es ETZ-t. Papírok nem kellenek, kicsit hiányos is lehet(sárvédők, lámpa, indexek, kapcsolók nem kellenek).Az se baj ha kosárban van, csak motorikusan nagyjából jó legyen(az is lehet kosárba). Nagyon olcsó legyen(max.20.000Ft)
Akinek van az legyen szives írjon!
Előre is köszönöm!
Van egy ELADÓ mz es 125-ös motorom a motor 1968-as kiadás nagyon ritka a 68-as kiadás én legalábbis nem láttam sokat!Full gyári állapot nagyon szép gyári festés 12.900 km van a blokk-ba!A motor ára 70 ezer ft Hívj bátran!!!0630-556-1325 vagy a csocsi15@freemail.hu-n lehet érdeklődni hidd el megéri megnézni és belefogsz szeretni!!!:D
Hát igen! Nekem a Ts 250/1-es vázban van a 250es ETZ blokk és bíra. Persze át kellett alakítani egy kicsit, meg kellett emelni az elejét meg a hátulját és le kellett lassítani, erős láncot rátenni mert a gyári lánc hamar megnyúlt. Tank az ETZ 125é, ülés pedig ETZ 250-é. Elölre raktam egy 21"-os kereket hátulra 18"-ost elöl-hátul cross gumival. Elöl-hátul cross sárvédő és leszedtem a lámpákat és a km és ford.szám órát. Csak egy ygyújtáskapcsoló és a töltéslámpa maradt ami "elektronika". Elöl meg lett emelve 5,5 cm-es toldással a gyári teleszkóp, hátul pedig 5 cm-rel. Ezekkel az átalakításpkkal szinte bármilyen terepnek, hegynek neki merek vágni.
Írj már nekem mailt elmesélem nekem mi volt, csak egy megállapítás lenne, de lehet hasonló a probléma, mondjuk nekem ts van, de attól még lehet nekem is u.a a gond. Csáó
mzzzz
Hello!
Hátsó lánckereked van?Nem túl kopott.
sorszám: 18172 (70082)
( elözmény: Doctor Brain, 2007-02-19 23:31:47)
halika
papir nélkül váz és lánc szakadásos karterek. blok belseje főtengő és henger nélkül minden, kerekek ,teleszkopok, rakás apróság,sárvédők, tank, kb enyi.ez egy bontásre vett vas volt kiszedtem ami kelelletett , némelyik alkatrészből van 2-3 db ezektől kellene megszabadulni mert sok helyet foglalnak
csőváz kilozulu
Akkor a kuplung zöröghet! Van benne elöl egy csapágy az is lehet szar, de ami valószínűbb, az mögötte a hézagoló, ha az nem jó akkor a közepében a fogaskerék táncol (és zörög). Egyébként egyik sem végzetes!
EGY kérdést szeretnék feltenni nektek nagy valószinűséggel medagta magát a gyujtótrafom a 250 es etz-men
ÉS ugye 12 voltos rendszer meg minden MI TÖRTÉNIK AKKOR ha egy babetta 4 voltos trafoját rakom bele ?
Sürgős lenne LÉCCI
ELÖRE IS KÖSZÖNÖM A HOZZÁSZOLÁSOKAT
ÜDV .: CHARLIE
Sziasztok!
Most újítottam fel egy 1986-os, 250-es ETZ-t,de sajnos van egy kis gond a blokkal is:)
Szóval a lényeg az, hogy amikor a motor elkezd bemelegedni, akkor valami zörgés beindul benne. A motor teljesen fel lett újítva, új hajtókar, csapágy meg minden. De a dugattyú és a csapszeg az maradt a régi.
Az az érdekes, hogy ahogy behúzom a kuplungot, úgy változik ez a zörgés. Most akkor minek van baja, a kuplungnak, vagy a hajtókar-csapszeg-dugattyú résznek? Ha tapasztaltatok hasonló, akkor írjatok mailt, vagy írjatok néhány sort ide!
Köszönök mindenfajta segítséget!
Raki
Én meg KTM-el, ha lehet :)
Szia KZ!
Én OctoberZuluLima vagyok. Milyen alkatrészekről lenne szÓ, fényképek?
Zoltán
sorszám: 18165 (70059)
( elözmény: Doctor Brain, 2007-02-19 23:31:47)
Sziasztok!
TS 150-hez kellene nekem elektromos vezeték színkód lista (vezeték színe - száma). Be kellene kötnöm és a kapcsolási rajz mellé jól jönne ez.
Úgy tudom, az NDK-ban egységes színjelölések voltak a járművillamosságban, tehát ha más NDK gyártmányhoz van, az is jó, mert a színkódok ugyanazok. Igen megköszönném.
GYÁRI DDR TÚRADOBOZ ETZ-250 DE LUXE-RA 1 PÁR, ZÁRHATÓ, KIVÁLÓ ÁLLAPOTBAN TARTÓKKAL ELADÓ! KÉRÉSRE KÉPEKET KÜLDÖK. ÁR: 30.000.-/PÁR
Lehet, hogy a TS cső, de nagyon ropi!
Nekem van mind 2 motor, de az ETZ szerintem merevebb!
Bár, ha építeni akarsz belőle valami terepesebb gépet, akkor a TS jobb kiindulási alap, mert egyszerűbb!
Egyébként szerintem gyári állapotban kemény terepre egyik sem jó!
Az ETZ felhasználása manapság ugy vettem észre kétféle lehet. Az egyik a nyélgázas használat meg terepezés gyilkolás a másik meg a nyugodt betonutas turázgatás csomagokkal (utassal). Van egy azük mellékág is: fünyiro vagy rotációs kapa céljára felhasználás:)
Az ETZ 250 váz az (vékony) lemez a TS meg cső. Én a TS el mennék terepre ha kellene.
sorszám: 18159 (70043)
( előzmény: Doctor Brain, 2007-02-20 09:46:43)
Jó, mondjuk én egy álat vagyok terepen az ETZ-vel. Még két személyel is nyelezem mindenhol ahol lehet. :DDD
Öcsémet már majdnem el is hagytam 1-2x. :DDD
Attól függ milyen terep.
Én az ETZ 250-esemmel mentem már óra szerint 110-el hepehupás földúton, meg 80-al 5-10 centis homokban emelkedőn felfelé ferde úton.
Egyik haverom hívott ki terepre, ő DRZ 400-al volt én az ETZ-vel.
Találkoztunk még 2 utcai DRZ 400 S-es emberrel, de úgy lehagytuk őket, hogy mikor megálltunk a célállomásnál nem értették, hogy a széria ETZ-vel hogy megyek így terepen.
:DDD
A 250-es ETZ blokkot milyen átalakításokkal lehet berakni a TS125? vázba?
Én az unokatesómmal kizárólag csak kemény terepen használjuk a 250-est. Neki TS/1-es vázba van nekem meg ETZ vázban mind a kettő 250 ETZ blokkal. Volta kesések meg szinte majdnem függőleges dombnak felefele hátraszaltó meg minden, de bírják rendesen. Igaz mind a kettőnek az eleje meg a hátulja meg van emelve és elöl 21-es krossz kerék van hátul meg 18-as mz kerék krosszgumikkal, mind a kettőn 125-ös ETZ tank, nekem emiatt előrébb kellett hozni az ülést 5-10 centivel. Így kényelmesebb és a súlypont is jobb helyen van. Szóval nyugodtan lehet használni terepre bírják a kiképzést. Nincs olyan meredek hegy ahova ne lehetne felmenni. Ami olyan meredek azt már gyalog se igen vállalnám be. Nem hinném hogy erősebb sőt lehet gyengébb. De abben nem vagyok biztos.
Megemelve meg kicsit átalakítva igazi krosszgéppé vált.
sorszám: 18155 (70038)
( előzmény: Doctor Brain, 2007-02-20 09:46:43)
A TS váza erősebb mint az ETZ-é?
Nem akarok én annyira gyorsan menni.
De azért kibírják nem? a TS váza meg még talán jobban?
Attól függ milyen terep.
Én az ETZ 250-esemmel mentem már óra szerint 110-el hepehupás földúton, meg 80-al 5-10 centis homokban emelkedőn felfelé ferde úton.
Egyik haverom hívott ki terepre, ő DRZ 400-al volt én az ETZ-vel.
Találkoztunk még 2 utcai DRZ 400 S-es emberrel, de úgy lehagytuk őket, hogy mikor megálltunk a célállomásnál nem értették, hogy a széria ETZ-vel hogy megyek így terepen.
:DDD
Ha terepre mész gyorsan semmiképp nem tudsz vele menni.
Szerintem egyiket se vidd terepre gyári vázzal.
sorszám: 18150 (70028)
( elözmény: Doctor Brain, 2007-02-19 19:57:07)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|