:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Helló!
TS 250-hez vannak cuccaid?Nem a /1 verzióhoz.
Helló!
TS 250-hez vannak cuccaid?Nem a /1 verzióhoz.
Köszi a gyors választ, de azt elfelejtettem leírni, hogy most volt full generál a blokkon, főtengő felújítva, új csapágyak, minden! Bár a gyuszi előtte sem volt tökéletes, de akkor még legalább össze tudtam hozni :) Valszeg akkor utána kell munkálnom, hogy jó legyen!
Még 1x köszi a gyors válaszokat!
ThUnDeR
Mond mi kellene, elég sok bontott cuccom van.
Csá, nem tud vki olyan oldalt ahol eladó MZ alkatrészek vannak?Fontos lenne!!
elore is kocc
Hello!
A problémaval már éns találkoztam. Itt a fórumon javasolták h nézzem meg nem görbe e a főtengely + h jó fekszik a fel a állórész + a forgórész, de nem találtam semmi rendellenességet. Aztán idegességembe fogtam egy másik excentert (bütyök) aztán átköszörültem ugy h jól nyisson a cucc :D:D:D EZ lehet nem a legjobb megoldás de most legalább rugásra indul meg megy kb 110 et a 150es ETZ-m
Hali!
A kis tsek hátsó kereke hány colos? 16 vagy 18?
Nah! Eljött a nagy nap. Megkaptam a cuccot a hengerfúrósoktól. Innentől kezdve tudom ajánlani, mert a dunaújvárosi hengerfúróst elég jól felülmúlta. Legalábbis amit szemre lehet látni. Ami hagy némi kívánni valót aza homokszórás. Nem lett mindenhol teljesen fémtiszta(de lényegesen jobb mint amilyen volt) de viszont a meneteket is leszórták amit szerintem annyira nem kellett volna. Mindent úgy kaptam vissza hogy majdnem csak hogy enni lehetne róla, a hónolás felülete lényegessen jobb mint amit idáig láttam, a főtengelyről így most annyira nem tudok mit mondani, de újy hajtókart kapott az biztos meg állítolag elég jól ki is centírozzák. Amit kaptam:Új hajtókar tűgörgökkel, felfúrták a hengeremet, ki tágították a hengerfely tömítő felületének belső átmérőjét, és homokszórták az egészet. Ezért fizettem 12050Ftot. Szerintem teljesen korrekt.
Valszeg a bütyköstengely mégse frankó,vagy a megszakitó kiemelöje a hibás..mozgasd meg a ftg-t,nincs e kotyogása (csapágykopás),mert ha van az menetközben csak ront a helyzeten.Ha slégan fekszik a megszakitó a b.tengelyen akkor szintén ez a szindróma.
Üdv.
Segítséget szeretnék kérni, gyujtás beállítás ügyben! Innen a szakirodalomból leszedtem a leírást ami ETZ-re van, alkalmaznám is, de valami mégsem fasza odalenn :) Megpróbálom körbeírni a gondom! Azaz én csak gondolom hogy ez a bibi..
Szóval felviszem FHP-re a dugót, belövöm a megszakítóhézagot, leviszem 3mm-t, gyuszi rá, próbalámpa világít, elforgatom az alaplapot míg el nem alszik.. És azthiszem de jó, ügyi vagyok :) Igen ám, de ha körbeforgatom 13 villáskulcsal a főtengelyt, jön a gyújtási pont, kinyit a megszakító, felér FHP-re, és mikor már megy lefele a dugattyú valamiért mégjobban kinyitja a bütyköstengely a megszakítót úgy szemre ránézve kb 3-4mm-re, jó nagyra... Úgyhogy nemtudom miért csinálja! Valakinek van esetleg valami 5let miért lehet?
A bütyköstengely egy kis ETZ-ből van, de nem tudok róla, hogy különbözne a kis és nagy tézé gyújtása..
Beindulni beindul így is, de egyszerűen nem lehet alapjáratot csinálni a gépre, gondolom azért mert ekkorára nyitja a megszakítót.. De javítsatok ki ha nem így van! Karbit kipucoltam, 135-ös főfúvóka van benne, benzincsapot szintén megnéztem.
Remélem valaki tud segíteni:)
Előre is köszi
ThUnDeR
Helló!
Hát a tíz éves olaj tényleg nem ideális! Ugyanis tudomásom szerint 5000km-enként vagy évente ajánlott lecserélni! Persze az időintervalum sok mindentől függ!!!!! Ha sima motorolajat (turbódiesel 15w40,egyébként én is ezt rakok bele) raksz bele mindenképp ajánlatos a fenti korlátokat betartani. Ugyanis ahogy a nevében is benne van az motorolaj és nem hajtómű plusz még jön hozzá a kényszerfürdős kuplunk ami hamarabb megégeti mint a direkt oda tervezett olajat. Lehet persze olyan olajat kapni ami direkt motorok hajtóművébe készült! Ezek jobban védik a váltót és a kuplungot is bírják. Árát nem tudom......
Behúzott kuplungnál természetes hogy stendelyre állítva megforgatja a kereket!!! Ha végig gondolog logikus is. Mikor behúzod a kuplungot az acél és bakelit lamellák eltávolodnak egymástól és normális esetben befolyik közzéjük az olaj (ezért rossz ha túl sűrű mert akkor nem vagy nehezen és kevés folyik be és akkor érezzük úgy mint ha nem oldana rendesen)! Minimálos surlodás van. Egyébként amikor én megvettem a vasat mondta a tulaj hogy állt egy idelye! Ekkor a sok állástól összetapadhatnak a lamellák. Ha ez a helyzet akkor két megoldás van. Ha nem túl durva a helyzet akkor jársz vele és majd a sok használattól enyhül esetleg megszűnik a dolog! Ha nagyobb a gáz akkor kuplungfelújítás lesz!
Olajról egy kis okosság bár nem pont hajtómű:http://totalbike.hu/technika/olaj01/
Üdv
Üdv!
Semmi értelme sincs!
Csak rosszabb lesz tőle, körüményes fölszerelni habár 125ösön nem tudom mennyi hely van, körülményes ápolni hozzáállítani a karburátort és olyankor már más kipufogóbeállítás lenne optimális.
talán egyvalami jobb, a hangja.
de teljesítmánynövekedésre ne nagyon számíts, inkább cserélj gyakrabban papírszűrőt.
Heló.Bowdent azt kellett neki cserélni mert ki volt szálasodva de ez csak részben segitett neki.Az olajat még nem cserélte le.Meg az a baj hogy olyan kuplungja van mint egy simsonnak a kuplung közepén van egy állitó csavar és öneki az szinte már teljesen be van csavarva ameddig lehet.Szóval őneki ott van a kopás valahol a kinyomó rudazatban.Nade biztos jobb valamivel a trabant hajtómű olaj :80w90.Mivel ez hideg blokknál is valamivel higabb mint a 15w40 ezért jobb, könnyebben elcsúsznak a lamellák egymás mellett behuzott kuplungnál.Amugy az hogy sztenderen a motor ha 1ben van és be van huzva a kuplung valamennyire mindenképp viszi magáta kerék de lefoghatónak kell lennie mert ha nem akkor az uton pl.piros lámpánál is kuszni akar.
Szerintem ez természetes. Nekem is forog egy kicsit járó motornál üresben is a hátsó kerék. Simán megfogható, tényleg csak egy kicsit forgatja. Na meg másoknál is láttam ugyanezt, szóval gondolom normális. Én egyébként a 125-be a MOL-nál "Trabant hajtóműolaj" nevü olajat veszem és hibátlan. A váltó finom, a kuplung pontos. Mentem vele a korai minuszokban is, meg nyáron is.
haver 1500-ért fúrja, bővebb infóért írj emailt és adom a srác számát! Gödöllőn van a srác!
ThUnDeR
Hi!
Ha ki akarod fúrni a tárcsát akk csak olyan fúróval ami a tárcsa vastagság felénél kisebb mert csak ilyen kis lukakkal növekszik a felület(tehát ha 6mm-es a tárcsa akk 3as fúróval!!max)
Sziasztok!
Van értelme 125-ös ETZ-re direkt légszűrőt tenni,illetve kell-e változtatni a karbi fuvókaméretén?
Előre is kösz!
Elég morbid...
Ha nem marad más választásom, én is ezt fogom tenni. De még gondolkozom...
Hogyvan az olaj számozás melyik a híg olaj?? 15w40 vagy 80w90 vagy hogy most melyik a hígabb a 15w40-nél?
És hogy oldotta meg a problémát?
Mostmár sírva fakadok.
Leengedtem a 80w90-es hycomol olajat(mondjuk lehet az volt vele a gond hogy k10éves szar volt) és mondom kimosotom egy kis benzinnel is. Mikor megnéztem hogy most kiemele a kuplung jó volt nem forgatta a kereket.
Aztán vettem bele ma 15w40es olajat betöltöttem és megint szar lett fölraktam sztenderre és mikor behuzva van a kuplung még mindig forgatja egy kicsit a kereket. Vagby ez természetes???!!!!!
Már elegem van a kuplungomból... MIT CSINÁLJAK??
Elolvastam elég sok hidegzuhany ért !:D
Hát nem fogom ezek után megpróbálni megoldani 16 osra
Csak gondoltam megkérdem mert tudtam volna szerezni 16 os első kereket aztán gondoltam megérdeklődöm .
Akkor feltennék egy másik kérdést hol lehet kifurkáltatni a tárcsát ?
Ugy hallottam hogy jobban hül tőle a tárcsa meg design-os is meg kb MENYIBE KERÜL ??
ELÖRE IS KÖSZÖNÖM A VÁLASZOKAT !!!!
Csak azért irtam mert egyik haveromnak is 15w40 volt a blokkjába és a kuplungja nem emelt ki eléggé aztán hidegen emiatt mikor be akarta tenni 1be mindig lefulladt.Azért a 80w90 valamivel higabb ha nem is sokkal meg hidegen is egy kicsit jobban folyik.Amit leirtál hogy ugyanaz azt nem tudtam.Ezek a számok vmi hőfokot jelölnek nem?Hogy melyik höm.tartományban jók.Nem akarok kötözködni ám nem is azért irom.
Bele, a multkoraban az mz klubon leirtam a kalvariamat, kicsit hosszu, de sztem valaszt kapsz a kerdesedre latogass el a www.mzklub.hu ra ott valaszd a klub forum menut mjad a regisztracio nelkuli temak(nyitott) ezutan az uzenofal mindenkinek topicban valahol kozeptajon megtalalod.
Udv!
Egy változó menetemelkedésű, balmenetes kúp kemény anyagból, éles menettel. Elő kell neki fúrni a betört csavarba, és egy közönséges menetfúró-hajtókarral belehajtani. Amikor a kúp megszorul, elkezdi magával hozni a betört csavart is. Ha a kezedbe fogod, rögtön látni fogod.
Üdvözletem érdekelne hogy mi történik akkor ha a 18 as 250-es etz első kereket lecserélném egy 16 osra akkor romlik a gép menetteljesitménye vagy egyáltalán bele lehet szerelni ?
Szia biga156
Nekem is volt hasonló problémám.
Én úgy szedtem ki egy szétnyalt fejű csavart a karburátoromból, hogy csak addig csavartam kifelé amíg úgy nem éreztem, hogy ha tovább csavarnám már megcsúszna a csavarhúzó éle a csavar fején. Aztán vissza csavartam és újra kifelé, ekkor mindíg egy kicsivel többet tudtam tekerni rajta 1/4, 1/8 fordulattal mint egy próbálkozással előbb... és így szépen lassan sikerült kiszednem.(a karburátor és a csavar is elég puha anyagból) (aluötvözet meg rézötvözet) Persze ehhez azért kellett hogy legyen a csavarfejen valami minimális horony és a karbit is érdemes stabilan letámasztani.(vigyázz, be ne horpaszd a gáztolattyú házát)
ha a fenti dolog nem működne akkor én megpróbálnám teljesen becsavarni a csavart(koppanásig) és óvatosan utánacsavarnék egy azonos méretű harmadik vágásos menet vágót.(fogalmam sincs hogy milyen menet van benne... W vagy M vagy valami más) ez valamennyit segíthet a furat menetének állapotán.
(na persze ez utóbbi csak egy halvány tipp és lehet hogy nem is használ, hanem árt, de az előbbi nálam bevált)
Az Simsonomból vásárláskor hiányzott a "furulya".Basztattak,hogy tök hangos a motor,mikor erdőbe jártunk(pedig nem is volt az annyira).De azért vettem bele és "visszafolytottam".Sokkal nyomatékosabb lett az alsó tartományban.És nekem így jobban tetszett.
vidd el szerelőhöz (pl Bambi) nekik van ilyen szerszámuk hivatalból. Amúgy OBIban 500HUF egy ilyen készlet.
1mm-nél ne emeld jobban.
Nem a kipufogó a szűk keresztmetszet, hanem a felömlő csatornák többnyire, de a magasabb nyitással módosítod a vezérlést a magasabb fordulatszám irányába. Persze ennek lehet az is az eredménye, hogy alul nem lesz erő magas fordulatot meg nem fogja bírni :) én a dugatyú kipufogó oldát törném le 1mm-re mert dugatyút olcsóbb cserélni mint hengert.
Őőő, hát nem azért de a 80w90 hajtómű és a 15w40 motor olaj gyakorlatilag ugyan azt a viszkozitást jelöli, csak a különböző felhasználási célterület miatt különböző hőmérséklet tartományokra adták meg a viszkozitási paramétereket, de MZbe hivatalosan is ajánják a 15w40-es olajat mint azonos viszkozitásut (infó forrása: MZ hogyan tovább)
van speci csavarkiszedő szerszám
Bele kell furni egy megfelelő méretü fúróval és a szerszámot ebbe betekerve megszorul és ki lehet hajtani.
Ha hozzáférsz a fejéhez akkor csípőfogóval ráfogsz és kicsavarod.
Mi ennek az eszköznek a működési elve?
TFH kijön a csavar? :))
15w40 motorkerékpár olaj, vagy mol hykomol. A motorkerékpár olaj azért jobb mert gátolja a kuplung megcsúszását.
dr brain:
A TS szekrénykét én hasonló esetben úgy nyitottam ki, hogy a felső és alsó élénél (középen)aládugtam fapálcákat, addig emelve amíg az ujam befért. Aztán kulturáltan húztam kézzel. Persze ívben meghajlott és kipattant a résből a lemezfüle. (nem a zár oldalán) Utána leheletfinoman visszaegyenesítettem.
üdv: M.
HELO SZIASZTOK SIMSON TILISZTOROS GYÁRI LENDKEREKES GYÚJTÉST FEL LEHET HERKELNI 125-ÖS ETZ-RE? LÉGYSZI MIK A JAVASLATOK?
Hmmm, nem. Kifejezetten ilyet nem próbáltam még, bár ránézésre elég nagy kézségnek tűnnek a célra. Végső megoldásként lehet, hogy beruházok egy ilyenre. Csak ha jól értelmezem ezt bele kell "fúrni" a csavarba, hogy kiszedhessem. Ez ebben az esetben is működne? Mármint hogy egy puha fémházban lévő rézcsavar esetén?
Mert ha így is úgy is az lesz a vége, hogy kidobom a karbit és veszek újat, akkor csak ezért nem venném meg ezt a szerszámot... Köszi egynek az ötletet.
Hali
Tudna nekem valaki küldeni ,megszakitó vezérlöt,Valamint tz 250-esbe 125-os főfúfokát?
Természetesen kifizetném.
Ilyesmit próbáltál már ?
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZUVkZKT1VrZE9OUT09&pid=VkZkd1FrMHdNVlZaTTNCUFpXeEdOUT09
(OFF)Jesszus mekkorát szófostam.... :) (OFF)
Köszi, bár lehet, hogy egy kicsit félreérthetően fogalmaztam. Itt a karbi leírása, és benne a metszete pl: http://www.freeweb.hu/mzklub/Kepek/Csatoskarbi.zip
Na itt a metszeten ez nem nagyon látszik, de fotót nem találtam, hátha azért le tudom írni. A karbin a menetirány szerinti jobb oldalon van a 2 beállítócsavarja, az egyik az ábrán ULS jelzéső légkeringési csavar, ez egy jó nagy csavar, könnyen hozzáférhető helyen, ezzel valamennyit tudtam is finomítnai a helyzeten (jobb híján), a másik, a problémás rész az LGS jelzésű keverékállító csavar, ami egy alig fél centi átmérőjű rézcsavar, és (az ábrán ez nem látszik, egy fotón jól látszódna) egy alig nagyobb csőben van benne kb fél centi mélyen. Szóval esélyem nincs se a fűrészlapra, de még a tűreszelő is necces eszköz ide. Lényegében annyit tehetek, hogy a csavarhúzó épp befér, és tekergethetném (ha tudnám). Már mikor elkezdtem is láttam, hogy ez szinte "mission impossible" lesz, de akkor még nagy kínkeservesen óvatos áztatással, és egyéb trükkökkel (pl. a csavarhúzó pont megfelelő méretűre és fejűre köszörülésével) egy kb 1/3 fordulatnyit tudtam kifelé tekerni (szóval igazábol a csavar nincs berohadva teljesen). Ellenben onnan sehová, és ha még sokáig kínozom a maradék fejrészt is simára gyilkolom, így ezt a módszert feladtam. Szóval oda be maximum egy fúróval tudnék bejutni, az azonban elég brutális beavatkozásnak tűnik szerintem, no meg a végeredmény is kétséges. Az a gond, hogy ez a karbi eredetileg nem ezen a motoron volt - mert tapasztalatom szerint általában ezt a csavart elég egyszer beállítani, utána a levegőcsavarral már bármikor lehet finomítani a dolgon (asszem le is szokták plombázni az LGS-t, illetve láttam már úgy) - azonban ezt az egy alkalmat csak be kellene állítanom rajta :P. Szóval a kérdés tehát ezek után letisztázva: hogy a nyavajába lehet kiszedni egy erősen megkínzott fejű, alig fél centi átmérőjű rézcsavart kb fél centi mélyröl egy a csavar méretével megegyezű lyukból úgy, hogy a karburátorház ne sérüljön (bár a menet már szerintem KO a "cső" külső szakaszán, mert gondolom azért nem jön kijebb. Van egyáltalán megoldás (a karbicsere előtt)?:$
Ja, igen egy ETZ 250-röl van szó.
láttam a boltban 1000ft-ért ien fúróba rakható köszörűfejeket,és arra gondoltam,mivel szét van a simóm,azt hallottam hogy az számít rendesen ha a kipufogónyílást kicsit megbővítem,gyorsítja a gázcserét.na erre ki mit mond megcsinálhatom??mondjuk felfele egy kb 2-3 mm.el.nem akarok nagy tuningot,de ezt megbirom könnyen csinálni.ez csak egy kis belepiszkálás,nem akarom én a többi ablakot piszkálni,de ezt gyorsan megtom csinálni na?szerintetek?
A 80w 90 az jó.másnéven trabant hajtómű olaj.Ezektől a számoktól még eltérhet de ne 15W40 legyen azért.
Vagy ha van tűreszelőd (négyszögletűvel, vagy téglalap alakúval aminek az oldlán is van kb 1mm széles recézés az jó.)reszeld meg a fejét hogy ujra jó legyen a fej.Nembaj ha szélesebb lesz a fejben a vájat nagyobb csavarhuzoval kijön.
Nem tudja vki hogy milyen viszkozitású olajat kell mzbe?
Nem tudom milyen motor de szerintem ETZ ugye?Na szóval ha hozzáférsz a fuvóka fejéhez akkor vasfűrészlappal vágd be a fejét mert annak már ugyis mindegy.És csavarhuzóval kijön.meg esetleg megütögetheted egy kicsit a fejét mielőtt lazitan kezdesz.
Nincs valakinek valami jó módszere arra az esetre, ha a TS oldalán lévö kis szerszámtároló "szekrényhez" nincsen kulcsa, de ki szeretné nyitni?(én így jártam)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|