:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hy Kobra.
A villamerevítőkkel mi a helyzet?
Február, vagy március vége lett megbeszélve, már nem emlékszem?
Mennyibe került az előgyulytás szabályzól?
Helló! Én is most akarom megcsinálni a gépet 300-ra. Azt mondták a hengerfúrónál hogy hüvelycsere nélkül deleteszik a 75.5-ös dugót a hengerbe. Nektek is így csinálták? A hengerfejet mekkorára bóvitették? Üdv.
A retró csak divat, az MZ életérzés!
helló! mekkorát tudtok ti csinálni? És még az is érdekelne hogy mennyiért?
hüvely cserével még 300-asnál islehet nagyobbat készíteni
hát igen előgyujtás!!!!lehetséges nekem is ienvolt..tuti az előgyujtás azdsz neki nagyobbat vagy későbbit próbálhasd hogy a jobb...hidd el h az lesz
Hali! szerintem nézd át a gyuszit meg a karbit is mert nekem dettó ugyan ez volt, de mikor frankón be lett lőve akkor vígan ment eggy kopott blokkal 125öt majd peti74 segítségével beszereltönk eggy igc-60as előgyuszi szabályzót azóta 140ig is kipörög ötbe és 70-80tol húz 5ben.
301-es !
Írd már meg hogy pontosan hány mm-es átmérőt jelent az az utolsó túlméret.
Kíváncsi lennék, mert azt írod, hogy "közel 300 ccm!"
Az ETZ lökete 65 mm.
Az ETZ alapmérete 69 mm, sugár=34,5mm.
Ernégyzetpí*löket=243 ccm.
Eredeti fúrási lépcsők: 0,5 mm-enként.
Negyedik (utolsó) túlméret 71 mm, sugár=35,5 mm.
Ernégyzetpí*löket=257 ccm.
Ez még közel nem 300.
A lengyel "300-as" sorozat "alapmérete" 75,5 mm, sugara: 37,75 mm.
Ernégyzetpí*löket=291 ccm.
Ez már közelít. Itt már lényeges nyomatéknövekedést kell érezni. 5-ben még szembeszélben, kétszeméllyel sem lassulhat. Azt nem mondta senki, hogy az elméleti végsebessége is nőni fog.
A gyakorlati végsebessége (és ez számít) meg nyilván megnőtt, mert ha 5-ben eddig csak lassult, akkor a régi motorral soha nem tudtad elérni az elméleti végsebességet, az újjal meg legalább eltudod.
A legnagyobb lengyel gyártmányú "300-as dugó" átmérője: 76,5 mm, sugara: 38,25 mm.
Ernégyzetpí*löket=299 ccm.
Na ez már tényleg 300 ccm.
Ennél nagyobb dugót nem lehet belefúrni egy gyári hengerbe, mert a persely szoknyája túl vékony lesz.
Szóval hány ccm-es a motorod ?
Sziasztok.
Van egy ETZ 250-em.
Miután + vettem, rá 1 hétre motor 5.ben jobban lassult mint gyorsult.
Ebből következett hogy megfúrtuk. De az előző tulaj azt állította hogy "gyári" a blokk, még nincs hozzányúlva!
Ám mikor szétszedtem kiderült, hogy utolsó túlméretre lehet már csak javítíni a hengert. Így közel 300ccm!
Erő van lenne, de a vége 110-115km/h!
2700km tettem bele felújítás óta.
Szerintetek miért csak ennyit mehet?
Még nem kopott össze?
Vagy akkora már a dugó hogy "tehetetlensége" van?
Ha vkinek van ötlete írjon,
Miden javaslatot szivesen veszek.
c45sl@freemail.hu -ra
Menjél ki holnap reggel a szigetszentmiklósi alkatrészbörzére, ott lesz neked minden, amit csak akarsz. Még alkudni is tudsz majd.
Milywen MZ 125-ös? ES trophy, TS 125 vagy ETZ 125? És milyen oldaldekni? akkumulátorfelőli? szerszámdobozfedél? olajdekni? gyujtásoldali dekni?
Kellene MZ 125-höz oldaldekni,elso fékhez fékkar és bowden.Menyiert tudnátok ezeket megszerezni?
...epoxigyantábúl...
ööö, teccik érteni :)
Na csináltam képeket feszerelt plexiről.
A tz a cimborám 300-asa, tányérülésekkel (ami kb 5-6 cm-rel magasabb, mint a gyári ülés, így a plexi is magasabban kell legyen), a jawa meg a barátnőm 350-ese, kissé poros, azt ne nézzétek, és tank sincs rajta mert ép festés alatt áll (belülről). A jawan egész rá van ültetve a lámpfejre a plexi és így is nagyon jó szélvédelmet biztosít.
A képek:
kép3
kép4
kép5
kép6
kép7
Gabi.
Ezeket a plexiket úgy csináltuk, hogy kaptunk kölcsön egy plexit a hubertől, kapott egy folpack borítást, aztán üvegszálból meg epoxigyantábúl csináltunk egy merev mintát róla, majd a minta alapján egy fóti plexiket gyártó üzemben legyártattunk vagy 15 db-ot, a vastagságot és a színt egyenként lehetett megerendelni mindegyiknél (volt 3 és 4 mm is, volt átlátszó, füstszinű és barnás árnyalatú is). A csapatban, akkikel motorozom, sok motorra ilyen került fel (ETZ, jawa, GS450, XLV750, CB400).
Gyártatni azonban csak kb 10-es tételnél éri meg, ekkor a mai árakon olyan 7-9 ezer közé saccolom.
Helló Peti!
Nekem az lenne a kérdésem hogy ha most lecsúszok erről a plexyről, akkor késöbb hol tudok ilyent venni mert nagyon tetszik, csak most nincs rá keret.:-(
Gábor
herwatt.
A honvédsági ETZ első felni eleve szélesebb, volt mint az utcai, olyan TS hátsó méret lehetet. Nekem elöl mindig 3,50-es volt. A K36 szerintem jó minta lehet előre, de talán a K63-K65 jobb (nekem K65 volt) mindhárom jól dönthető (mert szép félkör alakú a metszete), jól vezeti el az esővizet és nagyon jól tapad, lehet vele száraz aszfalton stoppie-zni (hátulját emelni elsőfékkel).
A K29,31,33,34,35 és 43-akat nem ajánlom, a retro mintázat szerintem legyen a múlté. Saját tapasztalat alapján (K34 volt fent, de hamar levettem) aszfalton fékezésre megcsúszhat, esőben pedig nagyon hamar megindul, és ráadásul elég szögletes profilok, nem billen be velük a motor olyan szépen a kanyarba, főként hirtelen jobbosból balosba (vagy vissza) átbillenés nem megy vele úgy, mint egy modernebb félköríves felületnél.
Nincs valahol egy kép, ahol motoron látszik ez a plexi? Hiába a méretek, nem tudom egyszerűen elképzelni, hogy valóban mekkora, illetve hogy hogyan néz ki felszerelve? Mert lehet, hogy engem érdekelne, csak így egyszerűen nem tudom odaképzelni a motorra. Nekem az is jó, ha a Kanuni féléröl van kép, mert azt mondod ugyan az lényegében, csak tudjak viszonyítani. Köszi.
Mitas-t ne!!!!!
mondjuk apám 750-es hondáján van de akk is sz@r!
Nagy Joe. Én anno a 4 pontos rögzítést én úgy oldottam meg, hogy az első indexet is tartó M8-as kifliszorító csavarokat kicseréltem 2 cm-rel
hosszabra, így kis rudakal oda erősítettem az alját. A honvédségi ETZ
kormánynak pedig volt középen összekötöje, mint a krosszkormányoknak, és oda lett heggesztve két fül, azon keresztül lett felerősítve a felső két lukba tartozó két rudacska.
Ez a cucc már egy barátom ETZ-jén van, de úgyis minden motor és motoros más, ezért a legjobb beállítást mindenkinek meg kell találnia. Én is elmókoltam egy darabig az ETZ-n, mire pont olyan szögben és magasságban sikerült feltennem a plexit, hogy úgy terelte a szelet, ahogy én akartam.
Szóval nem plug&play, nyilván stupekolni kell vele.
Helló!
Nekem is volt hasonló bajom egy simson-nal. Ott az volt a gond hogy az alapjárat állító csavar bentebb volt tekerve a kelleténél. Persze ez attól függ milyen karbi van a gépeden. Lehet hogy már írtad régebben de nem olvastam el visszamenőleg végig. Szóval egy próbát megér!! A lényeg hogy elinduláskor (főleg kis fordulaton az alapjárati fúvókai is rendesen bedolgozik. És sok neki az anyag. Mondom hogy csak tipp de nállam annyi volt hogy egy fél fordulat kifele a csavaron és faszás lett egycsapásra!
Üdv
Hi!
Lehet, hogy hülyeség amit mondok, dem túl kicsi az előgyújtásod? Az ETZ nagyon kicsi előgyújtással is elindul, de ereje az nincs. Ha a gyújtásod jó, akkor tuti, hogy a karburátor.
Karburátor beálításának leírását megtalálod a szakirodalom menüpont alatt az MZ ETZ250 szerelési kézikönyv című dokumentumban.
De, ha alapjáraton hirtelen gázadásra nem dadog le, akkor sztem nem karbi gondja van.
Ez csak tipp volt, de érdemes a gyújtást leellenőrizni.
Üdv: HerrWatt
Hi Peti74!
Ez a K36-os minta nekem is nagyon tetszik. Én hátra 4,00x18-as gumit tervezek. Első kerékre milyen mintát javasolsz. 3,25x18-as gumit tervezek rátenni, mert nekem egy hátsó felni van befűzve az első agyba, így frankó vastag az első kerék is.
Üdv: HerrWatt
Újból szeretném a segítségeteket kérni. Tehát most vázolnám a problémám: Motor: 251es tz felujitva, uj kipufogo, meg most raktam össze. A gond az volna hogy: berakom 1esbe megyek vele és csusztatom a kuplungot akkor megy, aztán ha teljesen kiengedem a motor el erötlenedik, pöfög egyet kettöt majd leáll. Próbáltam full gázon is akkor is ugyanaz az a helyzet, hogy pöfög még néhányaz aztán leáll. Tehát nem ugrik meg és nem recsen a váltó a se hanem simán elerötlenedik és leáll. Különben van alapjárat lehet túráztatni, 2 rugásra indul a motor.
Lehet nem elég részletesen irtam le minden körülményt de a problémát próbáltam nagyvonalakban vázolni. Én a karbira tippelnék hogy vmi gyik lehet benne, bár nemrég volt szétszedve kitakaritva stb...szoval hogy nem kap elég benyát vagy vmi ilyesmi. Igazibol ezen a nyomon akarok elindulni, de azért felteszem a kérdést hogy látott e már vki ilyet, illetve miket nézzzek meg a motoron, miket ellenőrizzek?
Meg hogy a kuplung produkálhat e ilyen jelenséget? Bár mondjuk kiemeel és nem is csuszik, mert mikor kienegedem teljesen nem reccsen a váltó és nem is akar hirtelen megugrani a motor csak hirtelen elerötlenedik és leáll. A válaszokat köszönöm előre is, sokat segítenének.
Hali.
Köszönöm de nem élek vele.
Ez nekem hatalmas.
Én valami olyasmit keresek ami a "naked" gépeken van,egy kis plexi ami dekoráció, meg egy kicsit megvezeti a menetszelet.
De köszönöm a fáradozásod.
Üdv mindeniknek.
Hétvégén Nyeregbe !!
Szoljon az a kipufogó !!!
Udv Dlaca
a gyári alapméretű henger 69mm-es furattal rendelkezik.Elméletileg 0.045-ra illesztették a dugót(négyésfélszázad), tehát a tetejébe v.mi 68.95-nek kell lennie.
Helló!
A 250/1 Ts dugújának mekkora az alapmérete, illetve a furat?
És ennek van vmi felfogató szerkezete vagy hogy mukodik ennek a felfogatása?
Szia,
köszönöm, de a hátsó teló talán az egyetlen amihez nem kell nyúlni :) Kormányzár, deklizár, hátsó lámpák, indexek....minden más bizbasz kell hozzá.
köszi peti
az ötleteket, megyek nézem a gumaker-t.
M.
vale.46@freemail.hu
ide írj légyszi egy mailt, és a többit ott. köszi!
Laca.
Sajnos az van, hogy nem emlékeztem pontosan, olyan plexiből, amit el tudok adni már csak egy olyan van, ami már volt fent motoron egy ideig, tehát nem új hanem használt. Ettől függetlenül jó állapotú repedés nincs rajta, csak a használatból és törölgetésből eredő sok nagyon apró karcolás. A kilátást egyáltalán nem zavarják.
Ahogy írtam, ez a török gyártmányú Kanuni MZ plexijének másolata, 3 mm vastag, víztiszta. 4 ponton rögzítve masszív. Pl. kis TZ (vagy 251)esetén elég jó szélvédelmet ad, még a kezeket is védi valamennyire. 50 cm magas és alul (a kézvédelem miatt) 57 cm széles.
Én 4500 Ft-ot gondoltam érte.
Írd meg, hogy így is érdekel-e, mert nem, akkor felkínálom másnak, ha már így előszedtem.
Két képet csináltam róla:
kép1
kép2
Üdv,
Peti74
Veszprémiki.
A válasz: igen. A heidenau tényleg jobb, én a K36-os mintát ajánlom hátra, nagyon jótékony gumi, esőben is, kétszeméllyel is. Nem úgy csúszik meg mint a mitas, hogy már fekszel is a kanyarban, előszőr csak szitál a hátulja és van időd korrigálni, szóval vissza lehet hozni a csúszásból. Ahogy én tudom a gumikeverék csúszási és tapadási határa között van némi átfedés, ami a legtöbb alsó kategóriás guminál nincs meg, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy ha egyszer egy kicsit megcsúszik, akkor nagyon durván kell változtatni a feltételeken (felegyenesedni a kanyarban, motorfékkel jelentősen lassítani), hogy újra megtapadjon, szóval "könnyebb vele esni". Ezek az én tapasztalataim azok után, hogy összesen 4 db 4,10*18-as Heidenau K36-ot használtam el egymásután az ETZ-men közel 50ezer km alatt.
A 3,50x18-as, K36-os Heidenau a Mofakernél 9600 Ft, épp tegnap hívtam őket friss az árlistájuk, az excelben letölthető.
Szóval szerintem ér annyit.
A 3,50x18 K65-ös mintázatú is nagyon jó gumi, az is pont ennyibe kerül. Ha 95%-ban aszfalton használod, akkor jó választás, nekem azért lett inkább K36-os, mert én sokszor bementem vele földutakra erdőbe is vadkempingeni.
4,10x18 60S K36 kerül 10860 Ft-ba, de az már tényleg szépen mutat hátul, mert elég széles, nincs az "virsi kinézet", ennél nagyobbat azonban már nem szabad.
Ugyanez igaz a 110/90x18 K65-re 10320 Ft-ért, az már elég sportosan is néz ki.
De hangsúlyozom, mindig a minőség az első szempont.
A huber-t felejtsd el.
www.gumaker.hu ! Jó válogatást.
Szóval ne vegyél gyengébb gumit 1000 Ft-os különbség miatt.
Én is most informálódom róla, de ez a két oldalt érdemes szerintem megnézned:
http://www.tkm-racing.com/MZ/Tuningteile/Auspuff.htm
http://www.ost2rad.de/index.php/cPath/45_50/sort/2a/page/1
Van két felesleges TS hátsó telóm, ha érdekel.
Sziasztok!
TS 125 De Luxe -ra keresek fényszóró foncsor köré króm karimát. Tudok adni cserébe MZ karimát...vagy kp -t :)
Bp vagy szűk környéke előnyben! Ha tudtok olyan boltot, ahol ilyesmit még kapok, az is jó lenne. Egyéb apró kütyük is kellenének a TShez, de a mostani szszmiklósi börzére nem tudok kimenni :(
mail: csaba_t kukk freemail.hu
üdv
sziasztok!
Elöregedett a hátsó gumim, (ETZ 250)újat akarok venni.
A HUber oldalán láttam Mitas-t (most is ilyen van fenn) 8500-ért. Van Heidenau is 11000-ért. Szerintetek jobb ennyivel?
Fura de a jelenlegimen mintha hiedenau minta volna...
Számít egyáltalán a minta? Országúton használom csak..
M.
még a Hondám is forgatja a kerekét, főleg hideg olajjal, de még üresben is :) meleg olajjal már nem jellemző
Etz-hez van egy eladó első kerekem tárcsával.... ha érdekel vkit írjon!! 3000 pénz :)
bubue@freemail.hu
Köszönöm szépen mindenkinek aki hozzászólt az olajproblémámhoz, rendesek vagytok:). Valamelyest megnyugodtam:)
Nahát ez mé jelent meg 3 szor?
Tudna nekem valaki szerezni etz 250-eshez 125-ös főfüvokát,mert jelenleg 135ös van a karbiba és nagyon eszik a gép.
Valamint etz 125höz kellene megszakitóvezérlő(bütyköstengely)
Tudna nekem valaki szerezni etz 250-eshez 125-ös főfüvokát,mert jelenleg 135ös van a karbiba és nagyon eszik a gép.
Valamint etz 125höz kellene megszakitóvezérlő(bütyköstengely)
Tudna nekem valaki szerezni etz 250-eshez 125-ös főfüvokát,mert jelenleg 135ös van a karbiba és nagyon eszik a gép.
Valamint etz 125höz kellene megszakitóvezérlő(bütyköstengely)
Még egy kérdés: a kereskedelembe kaphato sport kipufogokrol mi a véleményetek?Érdemes venni használhato-e a motor megváltoztatása nélkül?Köszi Némó
Sziasztok!ETZ 250 -ez kellene elekktronikus gyujtás hol lehet beszerezni.Köszi Némó
Szia
Azt olvastam sok bontott alkatrészed van MZ-hez. Tudnál nekem adni 125-ös TS-hez való láncvédő bakelitet és/vagy kuplungkart (természetesen pénzért).
Köszi
vagy ide írj egy mailt. vale.46@freemail.hu
Szia!
Írd, hogy mi kellene, és ha nincs, megszerzem, ha tudom.
Laca, nem felejtettelek el. De amióta írtam neked (24-ikén), mindennap dolgozok, ezt dobta a gép, holnap leszek előszőr szabad, akkor fényképezek és már küldöm is.
Szia Peti74.
Várom a képeket.Sajna még nem érkezett meg.
Udv Dlaca
duzslaci@freemail.hu
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|