:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok!!
én azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok hogy az etz 250nek a hátso kerekére ami nekem 16 colos milyen széles gumi fér rá?Aszfalt gumira gondoltam.De max olyan széles ha egy kis nyolcas keletkezik akkor ne érintse a vázat vagy a láncot.
Megnéztem én ezt a vaterás cuccot nem rossz ötlet 2400 Ft-ért és valóban meglehet házilag is csinálni.
Az lenne már a legbiztosabb megoldás ha az enyémre ráraknám ezt a dupla-szimmeringes cuccot, bele a csapágyboltból való fémházas szimmeringet méghozzá a magasított porvédős fajtájút :DD amit itt ajánlottatok.
Jelszó a biztonság :)
Van még egy nagyon jó megoldás szimering problémára. A Vaterán láttam, hgy készítettek egy perselyt aminek van egy olyan vége ami beleül a régi szimering helyére, majd kibővül a teleszkópház külső átmérőjére, és ezt a részre meg megcsinálták úgy hogy kettő szimering megy bele. Ha jól emlékszem akkor ezerpárszáz forintért árulják, de akinek van rá lehetősége meg is tudja csinálni, mert nem egy nagy kunszt.
Etz-hez van egy eladó első kerekem tárcsával.... ha érdekel vkit írjon!! 3000 pénz :)
bubue@freemail.hu
Hali! Segítsetek. Tegnap megmostam az mz-t és azóta világít a töltésjelző kámpa miután beindfítom. Valamint ha ráadom a világítást vagy az indexet olyankor kihagy a gyújtás.
Én a teleszkópomba a szimeringet inkább egy csapágyboltban vettem. A kettő együtt 2000 Ft volt és fémházas.Az olaj eddig nem folyt de még nem is ment olyan sokat hogy azt mondjam biztos jó. A teleszkóp keményítést pedig egy kis kétütemű motorolajjal lehet megoldani sőtt azt is mondták már hogyha nagyon kopott a teleszkóp érdemes csak kétütemű motorolajjal feltölteni.
Én úgy oldottam meg a problémát, hogy a gyári méretű (35*47*7) szimering helyett vettem bele egy kicsit magasabb (35*47*10) porvédőset. Ha nincs túlságosan elkopva vagy bemaródva a telószárad, egy ideg még el tudsz motorozgatni így...(ja, az én motorom telószára sincs már olyan helydenagyonjó állapotban, de ezzel a megoldással elodáztam a telócserét)
meg lehet még megszakító is......vagy hát igen amit említettek a kondi is.de megxakító is.
Ha magasabb fordulaton beszaggat egy kicsit a gyujtás de utánna alacsonyabb fordulaton visszajön akkor az lehet a kondenzátor küszködése nekem már 2X volt ez és mindkét alkalommal ez volt a 125-ös TS-em baja.
Érdemes kipróbálni!
Hali!
A károsteret nem kell bővíteni, csak annyira, hogy a tömítő felület belső átméröjét növeled annyira hogy a dugó átmérője tutira belemenjen. Szerintem ha 77átmérőre bővíted akkor az alapméretű 75,5ös dugattyú, a hengerfej kotyogásával eggyütt tutira jó lesz.
Hi azt nem tudom mennyit pörög 5-ben de kb:"+-4" 135km/h(szélcsend,sima útun) óra a vége ezt nézd meg, egyépként tuti kuplung ragasztás: sósav vagy a CO hegesztő, de ez mind drága ha még felakarod újítanni valamikor a mocit. Mert ezt a kötést csak a flex oldja:)
a fötengely új ára kb.:25e a kuplung a fele
Sajna úgy nézki váltó hiba.a leállás meg valószinű.hogy elfogy az üzem anyag.esetleg kicsi az úszószint.
Sajna ritkán vagyok netközelben
Helló. Kis segítségre lenne szükségem, hogy 250-es Etz-n hogyan módosítsam a hengerfejet a 300-as hengerhez.Mennyivel kell bővíteni? Segítségeteket előre is köszönöm!!!
Én meg egyszer vettem olyan gumikat a kocsim hidraulikus kuplungjába, ami írd és mondd három hónap alatt elkopott. Nagy nehezen hazaevickéltem, szétszedtem, és a kissé hordós karmantyú simára volt kopva! Valami cirill betűs szirszar volt, az autósboltban állították, hogy az "gyári lada beszállító" terméke. De azért másodjára inkább sopronit vettem, az benne is van már három éve.
No szóval tudnak a gyártók alkotni, ami jó, azt legjobb nem piszkálni.
Sziasztok!!
Lenne egy problémám.etz 250esem, van 3-ban berángat,mintha szétkapcsolna a kuplung,és 110nél nincs gyújtás és leáll a motor,ha visszaengedem a gázt, akkor nehezen visszajön a gyújtás.Szerintetek mi lehet a baja? Aki tud az segítsen legyen szíves!
Köszi
Aha akkor lehet hogy újratömítem, viszont lehet a telószár kopott...
Menet közben kicsit tényleg kicsit de mintha járna a motor eleje és minden csavar jól meg van húzva lehet akkor a telószár a bűnös? és akkor ezért nem tömít a szimering.
Az újakat is ugy raktam bele hogy ráraktam a régieket és azt ütöttem gumikalapáccsal...
Valószínüleg megsérült a szimering amikor raktad be. Sajnos azt csak cserélni lehet.
Esetleg a villaszár sérült vagy nagy a kotyogása mert kikopott és azért nem tömít a szimering.
Javaslom ha nincs gyakorlatod a szimering serüles mentes berakásába akkor kapásból 2szer anyit vegyél, hogy legyen mit elrontani. Ez nem szégyen szerintem mert makacs jószág a szimering, én is jópárat elrontottam mire megtanultam hogy kell velük bánni.
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani nekem, hogy mennyi olaj kell a 125-ös ETZ első telójába? Én kicsit föl szeretném keményíteni, mert alapból igen lágy. Mit tehetek vele?
Előre is kösz!
Hello!
Elég ideges vagyok mert kicseréltem a telók szimmeringjeit de még mindig nyomja az olajat, méghozzá ugy hogy kevesebbet is töltöttem bele az előírtál. Őszintén szólva nincs kedvem megint szétszedni ezért vmi szimmering-blokk ragasztó szerűséggel szeretném letudni a dolgot és azt szeretném megtudni hogy ez jó megoldás-e és ha igen akkor milyet vegyek neki?
A válszt előre is köszönöm!
A javítás és karbantartás között van különbség. Fékkről továbbra is az a véleményem hogy jobb szívni egy eltört csavarral mint felkenődni a szallagkorlátra.
Volt rá példa hogy a féknyereg rögzítő csavar úgy tört el mint egy száraz faág, és nagyon örülök, hogy szerelés közben tört el, nem egy fékezéskor.
esetleg sima gumi tömítést ad el a boltos fékkarmantyúnak, akkor meg a boltost kell feljelenteni.
A legtöbb gumi fajta nem bírja a fékolajat, mert nagyon agresszív. A karmantyúk spéci gumiból kell hogy legyenek. Persze el tudom képzelni hogy gagyi kisipari alkatrész nem bírja. Láttam már benzintől bedagadó benzincsap tömítést. Amelyik cég válalja a nevét az alkatrészekhez azokat talán meg lehet venni, ha bedagad akkor pedig rájuk kell verni a javítási költségeket és beperelni őket életveszély okozásért.
jaja
mzzzz
sorszám: 18526 (71305)
( előzmény: SárkányölőSanyi, 2007-03-15 13:19:14)
Nagyon jó motorok az MZék
Szia Bambi!
Hát igen! a szakember hangja! Illik komolyan venni!
Sajnos ritkán szólsz hozzá a zajongáshoz.
Zoltán
Igy van.A féket illik karbantartani
Hali mindenkinek
Az etz 250esemet ha huzatom3.-4.-dikben 5 ezer felett .felpörög a motor,de nem minden esetben.
Most vagy a kuplungom csuszik vagy pedig a kuplung kosár pőrőg el a fötengelyen
Mindkettő lehetséges mivel elég sürü olajjal van feltöltve ,valamint a kuplung azon része ami a fötengelyre csuszik elég vacak álapotban van.
Kérdésem az lenne ,nem tudtok valamni olyan fémragasztót ami tuti megoldja a problémát,egyátalán csinált már valaki ilyet?
Valamint lenne egy olyan kérdésem ,hogy nektek 5-be menyitt pörög max a motor ,mert én 5 ezer felé nem tudom tolni,esetleg cak ritka helyzetekben (hátszél,lejtő)
Ez nem kevés?
Válaszotokat előre is kőszi
etz kilométerórában 2db vagy 1 db háttérvilágítást szolgáló izzó van?
Igen, van olyan karmantyu ami bedag és megnyulik és lof.szt se tömit (utangyartottak). Nekem a 10. szét szerelésnél lett elegem és gyártattam bele 1500forintért karmanyút speciális anyagból, akkor 1ik pillantrol a masikra megjavul (hm.. érdekes).
Sziasztok!
Látom itt a fékfelújításról "tanakodtok"! Akkor már én is kérdezek. Hallottam olyat, hogy van olyan karmantyú, ami megdagad a fékfolyadéktól. Igaz ez? Moped91 kftset vennék, az milyen minőségű?
csak mert nem akarok ez ablakon kiszórni pénzt!Még olyan kérdésem van, hogy ETZ-hez milyen fékbetétet ajánlanátok? Rendes igénybevételnek volna kitéve(Streetfighter).
Előre is kösz!
Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy nyáron két hétig szívtam a nagypolákom fékjével, és az n+1-edik légtelenítésnél spontán tört bele a légtelenítő csavar, pedig nem vagyok egy brutális állat - csak elfáradt az anyag a sok baszkurálástól. Akkor aztán ereszthettem le, piszkálhattam ki, mehettem újért a boltba, és kezdhettem előlről - na jó, ebből elég! Ami jó, azt nem javítjuk, mert az legjobb esetben is csak ugyanolyan jó lehet, mint a javítás előtt - de nem mindig a legjobb eset következik be. Ez az én filozófiám!
mostnehogy azt írjátok már hogy hülyeség,meg cseréljem ki,vagy húzzak rá perselyt,vagy hagyjam,mert ezt inkább ne is írjátok,de ha télleg csapágyragasztó akkor az bírni is fogja!!v nem?
Lehet venni ien csapágyragasztót,ami állat erős,és arra gondoltam,hogy most raktam össze a simóm,és kotyog a váltó tengely picit,meg a főtengő is,de télleg csak picit,és nem a csapágy,hanem úgy kiverődött belőle és ott nem tökéletes az illesztés,és ez okozza.szóval nyomatok rá oat,és akk nem fog kotyogni kicsit se.mondom max 0,1 mm-t kotyog,néha nem is csak ha úgy áll a tengely.na mit szóltok?csapágyragasztóhoz?:Dmert tököm kivan és nem fogok venni új tengelyt,és teljesen idegesít a kotyogás ha megfogom felidegesít.
na csőtengely
jó, azért szétszedni nem szoktam, csak szezon elött légtelenítek egyett és ezzel együtt cserélem a fékfolyadékot.
Kívülről megpucolom, megnézem hogy minden rendben legyen.
A fékcsövek nem hajlamosak eldurranásra, de egy elöregedett fékcső elég lufi módon tud viselkedni amit nem szeretek. Ezért is cseréltem mindkét hidraulikus fékes motoromon teflon/fémszövetes csőre. Jó ez már tényleg túlzás, de egy repedezett lufi csövet, azért érdemes cserélni.
Eldugulni/ koszolódni nem nagyon koszolódik a fék ilyen karbantartás mellet, mert folyadék cserekor a szmötyi is kiürül nagyrészben.
A felpuhulással az a baj, hogy nem fokozatosan jön, hanem majd egyszer aikor nem is várnád mert nem fékeztél elötte hirtelen beesik a fékkarod és nem tudsz megállni.
Az elnyalás, meg eltörésről meg az a véleményem, hogy nem fakézzel és megfelelő szerszámokkal kell dolgozni. Ha valaki elnyalta akkor meg ki kell cserélni.
Én általában letojom, hogy néz ki a motorom és nem érdekel ha csörög a csapszeg és nincs kompreszió, de a fékre én nagyon érzékeny vagyok...általában akikről tudom, hogy egyszer felfort a fékfolyadék, azóta azok is figyelnek a fékre :)
Elvileg csakugyan így kéne, sőt, elvileg még az összes gumi fékcsövet is rendszeresen cserélgetni kéne. Gyakorlatilag az ember csak akkor nyúl hozzá, ha vannak bizonyos előjelek... Egy teljesen jó féket baszogatni sztahanovistáknak való feladat! És az a sok szívás, ami ezzel jár: beszorult légtelenítő csavarok eldugult furattal, nagy nehezen kiszeded, megtiszítod, erre légtelenítés közben lenyalódik a feje (rosszabb esetben eltörik), akkor lehet előlről kezdeni... közben tucsogsz a fékolajban, amiről köztudomású, hogy impotenciát okoz... brrrr! Az én motoromban simán benne van az a fékolaj, amivel vettem, és nem is fogom lecserélni, amíg nem kezd el puhulni. No persze az is igaz, hogy könnyen beszélek, nagy baj nem történhez, mert mindkét fékkör hat az első kerékre is.
Köszönöm szépen az infót!
Nekem is ez volt a problémám.
Tegnap szétszedtem a főfékhengert, kicseréltem a kis gumikarmantyút meg a külső szimeringet, feltöltöttem a rendszert DOT 4-es fékfolyadékkal és most tökéletesen működik.
Szerintem te is cserélj benne kis gumikarmantyút, lehet, hogy az a hiba.
jaj, hogy lehet kimenni a közútra ilyen fékkel?
A féket évente legalább egyszer illene ellenörizni, légteleníteni, illetve ha már ott járok én mindig le is cserélem.
Azt mondjátok ez hülyeség mert 10 éve járok ugyan azzal az olajjal és semmi gond nem történt, de nekem egyszer elment a fékem a Hungaroringen a célegyenes végén alig 2 éves DOT4es olajjal, azóta nem játszok ilyennel.
Persze nem jellemző, hogy az ember hungaroringen durvuljon, de ugyan olyan terhelés érheti a féket egy hosszabb leejtőn megpakolva is.
Szóval a fék nem játék! A fékfolyadék pedig nem drága. Ezért én évente cserélem jó minőségü 5.1es olajra.
Gondolom van rajta valami eszeveszett minimum-ár, mondjuk 45000 Ft. Mert az ott úgy szokás. Szerintem nem is igazán akarják ott eladni a portékájukat... csupa csillagász nepper-arc. :-(
Hello! www.vatera.hu -n hirdet valaki egyet 2000Ft-ért! Komplett rendszer.
ha hibátlan fékrendszere van olcsón valakinek az szerintem sokakat érdekelne ;-)
Majdnem. Én arra tippelek, hogy valami nagyon-nagyon régi fékolaj lehet benne. A fékolaj nedvszívó, magába veszi a levegő páratartalmát. Na most ha egy ilyen "vizes" féket használsz, felmelegszik, és gőzbuborékok képződnek benne, azok meg már rugalmasan viselkednek, mintha csak levegős lenne. Szerintem fékolajat kell cserélni, és jó lessz!
Sziasztok! Nekem ETZ251-es gépem van. A kilométerórám "siet". Van valami tippetek mi lehet az ok? Hátul 3,50-16 a méret.
levegős a rendszer. Azt hiszem a szervíz menü pont alatt le van írva, h hogyan lehet levegőtleníteni.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni 250 ETZ első tárcsafék ügyben:
Menet közben szinte állandóan beesik a fékkar a kormányig , a fékhatás meg nulla.
Néha meg fog rendesen, nem puhul, keményen fékez, de a következő fékezésnél megint semmi.
Mi lehet a gond? Levegős? Néha elég keményen fog, nem puhul, de a legtöbbször meg semmi.
Minden segítséget előre is köszönök!
Thunder, MZFan, kösz a hozzászólásokat. Nálam új a motor, nem tudom hogy nézhetett ki korábban, de csak a csupasz tengelyvég van ott. Amiről beszélsz, az a Loctite 5920-as, van olyanom.
Sziasztok!
125-ös ETZ-hez kellene nekem első főfékhenger karral együtt vagy komplett első hidraulikus(tárcsafékes) fékrendszer(főfékhenger, fékcső, féknyereg). Ha van valakinek hibátlan állapotban és olcsón adja, az legyen szives szólni!
Előre is köszönöm!
Széles utat!
Az gyárilag be van "ragasztva", ha nincs ott az a sárgás anyag, akkor szivároghat ott olaj, bár nemtom.. Nem inkább a fekete kapcsoló meneténél szivárog? Az a műanyag inkább lehet probléma forrás, de ha látod honnan szivárog az olaj próbáld meg lezsírtalanítani, és pasztával megkenni a környékét, olyannal amit a blokkhoz használnak mikor húzzák össze!
ThUnDeR
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|