:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
a visszatötés aza a izé ami azt jelzi hogy
aksirúl megy a sas
etz250
12vót
a motor 24
a kapitánya 21
mijaza visszatöltés ??
mijjen motorod van ?
hány vótós az akkksi ?
hány éves a kapitány ?
:)
sziasztok van egy kis problémém afeszszabájzom jó de visszatöltésem nincs
mi lehet a probléma
segitsetek
elöre is köszi
fúrás 3000, dugó 1500, két gyűrű 2x200 az összesen pont 5000.-
Hát, ha meg vagy elégedve a motoroddal, az a lényeg. Neked kell, hogy tetszen.
Azért lehet, hogy én vagyok eltévedve, de nem egészen értem, hogy miként lehet kihozni egy ETZ (de bármilyen volt keleti motor) esetében a fúrás+dugó+gyűrű+csapszeg mutatványt 5000-ből ? Mert itt már tényleg 1500 Ft-ra jön ki a dugó, meg 200-ra a gyűrűnek darabja.
Vagy "csak" a fúrás és a 3 gyűrű volt 5000, a dugót máshol vetted ?
Köszönöm a tartalmas válaszaid, sokat tudtam meg belőle. Igaziból már mentem a motorral, tehát gond nincs csak agódtam miatta:). Én nemtom milyen márkájú lehet a gyűrű én csak elvittem fúratni egy pofához az megcsinálta meg adott bele gyűrűt is mindezt 5000forintért.(dugót se tom milyen lehet)ja amugy etz251
"Akkor nem nagy gond gondolom hogy a 3 gyürűből ha 2. vagy a 3. (nem emlékszem konkretan melyik, de nem a kompresszio gyűrű)kicsit tul lett reszelve 0,4-re?"
Nem gond, Joe. Feltételezem, MZ-ről vagy ETZ-ről van szó, már csak a fórum miatt :) Jókat ír a Zakorte, de a polák is meg a guzzi is négyütemű.
Nos az én megfigyelésem az, hogy a szerelési hézag a bejáratás végére (függően persze a gyűrű minőségétől és a hónolás finomságától) a bejáratás - mondjuk 2000 km - végére "kinyílik" kb. 2 tizedet, majd ha a hengerfal kitükrösödött, annyra, hogy összefüggő olajfilm maradjon meg rajta, onnetól kezdve a kopás lelassul.
Jó minőségű gyűrk esetén a gyűrűhézag akár 30-40 ezer km alatt nyílik ki annyira, hogy abból érezhető erőcsökkenés legyen.
Az én motoromban a 25 századdal szerelt Koelbe gyűrűk a 300as TZ-ben, 30ezer km alatt nyírtak ki 55 századra, érezhető veszteség nem volt.
Az eddig szerelt MZ-k alapján (és volt néhány) azt mondom, kb. 8 tized-1mm az a gyűrűhézag, ahol esetleg kezd érezhetővé válni a veszteség, de inkább 1,5 mm az, amikor már tényleg csak "fordulatból megy".
Szóval ne aggódj a 4 tized miatt, rakd össze és használd.
A dugattyú illesztésére figyelj (ne legyen túl kicsi), a hajtókar derékszögelésére, az ablakok "letörésére" friss fúrás esetén, a vezérlés beállítására (hengertalptömítéssel), a "présrés" beállítására (hengerfejtömítéssel), karbuálásra (ne legyen benzinben szegény), a fals levegőre (mindenhová az odavaló tömítőpaszta, jó szimmeringek, nem sérült futófelületek a csapokon)és a tiszta kipufogóra. Szóval a gyűrűhézag csak igen kis mértékben felelős, ha mégse megy úgy a motor, ahogy szeretnénk, ő csak egy a sok feltétel közül.
"Ha túl kicsi a gyűrűhézag, akkor nincs hova tágulnia, nem tesz jót a motornak."
Konkrétan a megszorult gyűrű igen könnyen eltörik és szanaszét b**za a szép, frissen hónolt hengerfalat, aztán hiába a fúrás, oda a kopmresszió, amit csak újabb fúrással (jó esetben csak hónolással) lehet visszahozni.
"Ha túl nagy a gyűrűhézag, akkor max lesz egy iciri-piciri kartergáz"
Ennek kétüteműnél nincs értelme
"meg vesztesz fél lóerőt a húszegynehányból, na bumm."
Azt is inkább kis fordulaton, mert ahogy a fordulat növekszik úgy a 3 gyűrű elkezd egyre jobban labirintgyűrűként viselkedni, tehát a nagy hézag a a gyakorlatban inkább a nyomatékból vesz el, azt is csak kisebb fordulaton.
Ezért van az, hogy a sok kilóméteres "szétkopott" TZ-k érzésre nagyon jól mennek. Kis fordulaton már gyengék, de könnyen felpörögnek (mert minden mindennel összekopott már rég) és fordulatszámmal meg növekszik a kompresszió, ezért van meg bennük az a "huzatva nagyon megjön az erő" érzés.
A hézagmérést úgy érdemes, hogy a hengerbe felülről tesszük bele a gyűrűt, majd a fejre állított dugattyúval kb 1/3-ig (kb. 2 cm) benyomjuk, így biztosan merőlegesen áll majd a hengerpalástra. Én a 75 vagy 76-os ETZ-t illesztem 20-25 századra, de pl egy 350-es jawanál, ahol az átmérő 58 mm, ott a 15-20 százados illesztés is belefér óvatos első 500 km esetén,
ami a 350-esnél egyébként is ajánlatos.
Azt pedig nem lehet elégszer elmondani hogy a motor kompresszióját a gyűrűk adják - egészen pontosan a gyűrűk és a hengerfal tökéletes illeszkedése, rések, karcolások és lukak nélkül - nem pedig a dugattyú illesztése.
A dugattyú illesztésének is pont az a szerepe, mint a gyűrűhézagnak, hogy elviselje a dugattyú hőtágulását, megszorulás nélkül.
Ha a dugattyú a túl kicsi illesztés (meg persze egyéb oka is lehet) miatt mgszorul, akkor kiszorul az olaj a hegerfal és a dugópalást közül és a súrlódás és a hirtelen hőhatás miatt a dugattyú fala feledződik, és egy üvegkemény, a hengerfal anyagánál jóval szívósabb réteg képződik rajta, ami elég csúnya gödröket tud karcolni a hengerfalba. Ráadásul ha ezt az edzett réteget nem reszeljük le a dugórúl, akkor utána folyamatosan súrolja majd a hengerfalat. A lényeg, hogy így is úgy is oda gyűrűk illeszkedése, és ezzel a kompresszió is.
Szóval aki azért furatja minnél kisebbre (mondjuk 4 századra) az ETZ-t, hogy "erős legyen" meg, hogy "jól menjen" az épp a fent leírt folyamatot kockáztatja és pont a hamar legyengülő motor útját választja.
Én a 76-os ETZ dugót minimum 6 századra illesztem, és ésszerű használat és jó karburálás esetén már a bejáratás alatt sem kell azon aggódni,hogy mikor szorul meg.
Szóval nem szabad a fától nem látni az erdőt.
Tudja a manó, nagypoláknál pl. úgy van, hogy a sürítőgyűrű 0,30-0,45mm, az orrosgyűrű meg az olajlehúzó gyűrű pedig 0,20-0,35mm. A Guzzinál a sürítőgyűrű és az orrosgyűrű 0,25-0,45mm, az olajlehúzó gyűrű meg 0,2-0,45mm. De úgy nagyságrendileg nem helytelen a 0,4 sem, igaz, eléggé felső határon van. De mint mondtam, az enyim 1,15-ös gyűrűhézagokkal is szépen muzsikált, csak amikor szétszedtem, akkor láttam, hogy az orrosgyűrűről már teljesen lekopott az orr. :-) Asszem pont az utolsó pillanatban kaptam el a dolgot.
Akkor nem nagy gond gondolom hogy a 3 gyürűből ha 2. vagy a 3. (nem emlékszem konkretan melyik, de nem a kompresszio gyűrű)kicsit tul lett reszelve 0,4-re?
Éppen ezért a legfelsőt kissé nagyobbra is szokták hagyni. A hézag szerepe uyganis a gyűrű hőtágulásának felvétele. A legfelső gyűrű jobban tágul, mint az alsóbbak.
Az optimális gyűrűhézag meg annyi, ami üzemi hőmérsékleten pontosan összezáródik nulla körülire. Azt hiszem, ez a henger átmérőjének is függvénye... de mindenképpen érdemes megnézni az adott típus kézikönyvében előírtat.
Ha túl kicsi a gyűrűhézag, akkor nincs hova tágulnia, nem tesz jót a motornak. Ha túl nagy a gyűrűhézag, akkor max lesz egy iciri-piciri kartergáz, meg vesztesz fél lóerőt a húszegynehányból, na bumm.
Ezt mondom én is: be kell tenni a hengerbe, és megnézni. Nekem friss az élmény, tavaly októberben gyűrűztem a guzzit. A henger nikasilos, hozzá sem kellett nyúlni, dugó is maradt az eredeti. Megvettem az új gyűrűket, beleraktam, és 0,00 volt a gyűrűhézag. Mindegyiknél. Bizony kellett reszelgetni! Nyilván ha a szervízkönyvben előírt 0,25...0,45 határon belül lett volna, akkor hozzá sem nyúltam volna. De inkább kireszeltem. Kicsit tényleg túlreszeltem, mert 0,3..0,35 lett, de sebaj, az még nem sok. (A régi gyűrűknek 1,15mm (!) volt a hézaguk, és még úgy is beindult, és ment, csak "ha már úgyis szétszedtem" alapon cseréltem ki őket.)
Nem lehet az a probléma hogy nem megfelelő az úszó beállítása és magas fordulaton elfogyik a benzin??
Szerintem sok nullát írtál, de viszont jól mondod. 0.25mm! Igen az a leg fontossabb mert az kapja a legtöbb meleget és nyomást.
Pont erről beszéltem. A dugattyú mínusz 4-5 százados, a hengert nullásra kell fúrni, vagy nagyobbra. Nem hiszem el hogy úgy jönne ki egy gyűrü a gyárból hogy nem akkora a kerülete, mint amennyinek kell lennie a nullás hengerhez, ráadásul, ha még plusszosra is furatod mondjuk 0.05al akkor meglesz a 0.25gyári hézag, meg a te általad számított 0.16 az egyenlő huhuuu de marha sok!!! Tehát szerintem hozzá ne nyúljon senki ilyen gány módszerrel a gyűrühöz! Tegyétek be a hengerbe, nézzétek meg hogy biztos azt a méretet keptátok a boltban amit kértetek és nem az egyel nagyobb túlméretet. Ha kb 0.2-0.3 a hézeg akkor tutira jó.
hány századra szoktátok amugy reszelni a gyürüket? (nekem max 0,025-századot mondtak) És tényleg ugy van hogy a legfelső gyürü a leglényegesebb(kompresszió gyűrű)?
A kis gyűrűhézagból legalább lehet nagyobbat csinálni. Csak egy reszelő kell hozzá, meg persze hézagmérő (meg persze kis higgadtság, mert igen hamar lehet "túlreszelni" :).
az természetes,hogy a kipufogó nyíláson így szív a motor?mert én most raktam össze simót,még nem indítottam be,és oan hogy fordítom,és hirtelen kipufog,és aztán egyből szív ugyanott:D:D:Dde közben a szívóoldalon is szív erősen ahogy kell...
Csáó.Én most vettem rá 2 szerintem vagány tükröt.
Én 2000 huf-ért vettem.
Cim: www.mofaker.hu
Udv Dlaca
Én eddig még csak kétszer gyűrűztem, és a hézag mindkét esetben kicsi volt. Gondolom úgy csinálják a gyűrűket is, hoyg inkább nagyobbak legyenek, mint kisebbek. Hiszen mondjuk egy 66-os hengerátmérőnél ha csak 0,05mm-el nagyobb a furat, az már 0,16mm differencia a gyűrű kerületén mérve! És a hengerfurásnak, hónolásnak is van mérettűrése... én be szoktam állítani pontosan a gyűrűhézagot. Nem tart sokáig, nem kell hozzá semmi különleges vagy drága szerszám, és biztos ami biztos.
Uhh. Nekem kettő hengerem van és egyiken sincs.
az ami az alap 250-es hengeren van felül. az köré megy az alu tömítés.
Azt mondták Taszáron hogy nem gáz ha nagyobb lesz a kompresszió. A főtengely nem szereti annyira, de ha nagyon zavar vagy esztergályossal növelteted a károsteret, vagy raksz be még egy két hengerfejtömítést.
Lehet hogy most hülyeséget kérdek, de milyen perem tűnik el akkor ha felfúrják?
Bár én is csak szemrevételezés alapján néztem a gyűrühézagot, de nincs vele semmi baj. Te hallottál már olyanról hogy felfúrnak egy hengert minimum nullásra, de inkább plusszosra, és a gyári bele való gyűrüknek a hézagja meg kicsi volt?
inkább a csap átfolyását kéne megnézni szerintem kevés folyhat át.VAgy akkor fuvóka.De lehet hogy 5500 fölé nem tud pörögni már.
Hello! Én úgy kaptam a hengert, hogy-elvileg-újra van hüvelyezve, van rajta perem. Hogy milyen hüvely van benne, azt nem tudom, mert a gyári 250-nél nagyob volt, de a 300-as alaphoz meg kicsi volt 1.5m-rel. A 2.5mm-t arra értettem, hogy ennyivel növeltük meg a hengerfejnek azt a furatát, ami az égéstérben folytatódik. Tehát a dugó és a hengerfej közöt valóban megmaradt a gyári hézag.
Helló! Nektek hogy oldották meg a hengert, mert hát ott van az a kis perem (felül)ami eltűnik ha megfúrják 75,5-re. Marnak le utána a henger tetejéból hogy legyen újra? Úgy tudom hogy a dugattyú és a hengerfej között 0,9-1,2 a hézag. Nem túl sok a 2,5?
Ellenőriztem, szemmel, bele a gyűrűt a hengerbe, a dugó nélkül. De nem mértem meg a hézagot, bízom az esztergályosban, ügyes manus, nem ma kezdte.
Nem is ellenőrizted a gyűrűhézagot? Csak úgy ahogy volt, összeraktad? Jujj!
Hali!
Na most jelentkezett az a problémám,h 5. 5000 felett nem kap benzint a gép rendesen, tűn álítsak, vagy fúvókát cseréljek, vagy már nem is tudna többet kiforogni magából a gép?
Köszi!
Hali Nagy Joe! Én úgy rendeltem a dúgót, két gyűrűset, nem kellet semmit reszelni vele. A fúró ember meg a dugattyúhoz fúrta a hengert.
Mi magunk. De nem kell hozzá semmi spéci, csak egy hézagmérő, egy közönséges tűreszelő, és némi türelem.
ti amikor fúrattátok a hengert a hengerfúros reszeltbe bele a gyürüt vagy ti magatok?
Hello, én pont most jutottam túl ezen a problémán. A 300ccm-hez tartozó alapméretű dugattyúhoz bizony ki kell egy kicsit esztergályozni a hengerfejet, mert a dugó belever. Tegnap raktam össze, tehát friss az élmény. Ha kb 2.5mm-t kiveszel, az már bőven jó. Tíz perc alatt megvan, ha van a közelben eszterga. Én így csináltam: betekertem a gyertyafuratba egy régi, szétszerelhető gyújtógyertya alsó részét, az lett befogva a tokmányba. Kézzel tekertem, nehogy szétépje a menetet az eszterga, apám meg adta az előtolást, és kész. Van benne kompót, de be lehet rúgni. Mondjuk kézzel nem nyomom le a berúgókart.
Nem lett túl nagy a kompresszió így hogy nem lett változtatva? Így nagyobb lesz a sűrítése nem?
Akkor a fékkarban lévő tömítőgyűrűt kell cserélni?
Vagy lent a keréknél lévő tömítőgyűrűt?
Amit pl. FutárPetinél lehet kapni, az minőségileg okés (pl nem dagad be)?
Akkor a fékkarban lévő tömítőgyűrűt kell cserélni?
Vagy lent a keréknél lévő tömítőgyűrűt?
Amit pl. FutárPetinél lehet kapni, az min
igen, a dugattyú gumi tömítése. Filléres dolog.
Nem tapasztalatból mondom. Nekem Taszáron csinálták az egész kócerájt, és az ottani arc iqból vágta hogy mi van és én nem mértem rá. De ahogy gondolod, nyugodtan csináltathatod szerintem aár nagyobbra is. Nem baj az ha nő egy kicsit a káros tered, mert megváltozik a kompresszió viszony is, ha 300ra fúratod
Köszi a választ, tapasztalatból mondod? Azért kérdeztem mert a hengerfúrónál azt mondták megcsinálják csak mondjak méretet.
Szerintem arra ne apelájjá hogy mi lesz ha nyolcas lesz a kerékben... nem szabad benne nyolcasnak lennie.
Amugy meg leveszed a láncvédőt és vonalzóval megméred belül a lengővilla és a lánc távolságát, és akkora gumi biztos hogy belefér.
De lehet egy kicsivel annál nagyobbat is ráfeszíteni a felnire mert a 16-os mz felni elég keskeny ezért húz össze a gumin ami oldalról kicsit ballonosabbnak fog kinézni. pl egy 130/90-16-osat ha ráteszel akkor az azon a felnin lehet csak 126 mm lesz a 130 helyett és a magassága akkor az előírt 117 mm helyett lesz 120 mm kb - ezek csak hozzávetőlegesek.
mi az a karmantyú?? az a kis izé? mert tutira emléxem hogy haver is szenvedett ilyesmivel és mutatta azt a kis vackot a fékkarban hogy el volt repedve és hiányzott belőle egy kis darab, ezt kicserélte és máris jó lett.
Nem, ez tipikus karmantyú. Valahol valamelyik tömítés mellett szökik az olaj, ezért megy el a nyomás.
Na valaki esetleg tud segiteni a kerék méretében az elözö hozzászolásomban leirtak alapján?
"ha a fékkart behúzom, és felfeszül, majd egy-két mm-t kiengedve újra behúzom" ez azt jelenti hogy csak nincs jól légtelenítve a rendszer.... szerintem. De ha nem akkor szedd szét a fékkart és találsz benne egy kis szart ami az olajat nyomja, mint egy kis dugattyú lehet az sérült..havernek is volt ilyesmi baja.
Esetleg a fékbetétek elkoptak és azt kell kicserélni vagy ferodoloztatni, de előbb nézdd meg mennyire vastagok.
Sziasztok!
ETZ első fékkel kapcsolatban kéne segítség.
Tünet: nem fog :-)
Kart tövig be lehetett húzni, és semmi, csak egy pillanatra fogott. Fékolajat kicseréltem, rendesen légtelenítettem is, a helyzet annyiban változott, hogy most már fog, csak olyankor, ha a fékkart behúzom, és felfeszül, majd egy-két mm-t kiengedve újra behúzom, és ezt ismételgetem (aprókat fékezgetek), akkor újra a kormányig beesik a fékkar. Mi lehet a gond?
Engem érdekel a kerék. Február 6-án írtam mailt ezügyben, válasz sehol...
Sziasztok, nincs valakinek két jóképű robogótükre vagy hasonló, ami passzol ETZ-re? A két nagy keravillos tükröt szeretném kicserélni, mert egyrészt a ponyva is nehezen megy rá, másrészt meg könnyen elállítódik, ha hozzáér valamihez. Elsősorban Budapest vagy környékén gondoltam. Előre is köszönöm!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|