:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Az egyik:
Olyan mintha tüsszentene valaki?
Zoltán
Sziasztok!
Hol lehet jominöségü megszakitot venni (Pest Környékén)illetve kondit,trafot egyszoval a jo gyujtás alapjait?Köszi Némó
Nem tudom, ehhez nem értek. De mondom, ha szemet vetnék rá, elvinnélek téged, megmondanád, mennyibe kerülsz, ha azt mondanád, hogy hazudik a fickó, legfeljebb nem venném meg, oszt jónapot (hogy egy klasszikust idézzek). Azért fenn kell tartani egy kiskaput arra az esetre, hogy netán igaz a dolog. Sokan hazudnak, de nem mindenki.
Akkor meg minek írja, hoy m-zárolt ?
Na látod, máris sántít a történet.
Nem tudom, de ha lenne rá pénzem, elvinném peti74-et, ha már felajánlotta a szolgáltatását, majd ő megmondaná a tutit. Egyébként felhívtam, a fickó szerint nem katonai kivitelű.
7000 km... muhaha. Hogy kerül egy m-zárolt motor Iváncsára épp ennyi km-rel, és persze ennek megfelelően hibátlanul, na persze.
Az enyém is m-zártolt volt anno, egy ruhakereskedő hozta be egy kamion platóján még 1996-ban, összesen 20 db, bartelba kapta németországban. Azt hitte, hogy megcsinálja vele az év üzletét. Aztán mikor le akarta papírozni, kderült, hogy ilyen típusú motor nincs a magyar nyilvántartásban, ezért aztán el kellett vinni a kpm-hez zajmérésre, teljesítménymérésre és végül MZ ETZ 250/A típusjellel adtak neki 20 db forgalmit, meg 20 db rendszámot. Kb. félmilliót otthagyott a végére, úgyhogy annyira elege lett belőle, hogy a végén fix 50ezerért árulta darabját a forgalmis rendszámos honvédségi ETZ-knek. El is fogyott mind. De nem is értek többet, mert ezek némelyike elég lestrapált motor volt, kellett rá költeni.
Szóval ezzel a 200k-val az a gond, hogyha már mindenképpen 200ezret szánok egy pöpec ETZ-re, akkor veszek egy papíros lestrapáltat 40-ért, 50 a papírmunka és 110ezerből tökéletes gépet varázsolok belőle, a legjobb alkatrészekből.
Sajnos valami lúzer ezt is meg fogja venni végül, és lehet hogy még büszke is lesz rá.
Aztán persze lehet, hogy vannak csodák, csak én nem hiszek bennük...
Hát nem tudom, és te láttad már ezt a motort vagy honnan veszed,h bontatlan télleg a blokk? Én is rakhatok fel hírdetést hogy a tsem bontatlan meg miegymás :)
"már nagy csodák nincsenek, csak nagy remények" Pedig vannak csodák. Egy mai hirdetés: http://www.hasznaltmotor.hu/hasznaltmotor_vpage.jsp?id=59814
Üdv!
2 dolog lenne!
Az egyik, hogy néha ha be akarom rúgni a 251-esemet akkor olyan mintha hatalmas nyomás szabadulna ki valahonnan, ilyen nagy szisszenést hallani. Az mitől van?
A másik, hogyha oldalkocsit akarnék rá akkor az milyen papír és -műszaki munkával járna?
Ha szerelés közben nem sérül meg, és a munkahenger belső fala, amivel a karmantyú érintkezik sérülésmentes, akkor annak jónak kell lennie. Én évente cseréltem az ott vásárolt karmanytyút, de soha nem hiba miatt, hanem mindig nyár eleján a 10napos túra előtt. Ne külföldön a hegyekben kezdjen el gyengülni a fékem.
Általában amúgy az öntvény kopása, sérülése okozza a sok szívást a fékkel, dehát ugye 18 év...
Szóval jó az. De DOT3-at rakjál bele, avval bírnia kell.
Kerek lampas, 3szog alaku ulesek, melyek felnyithatok, teljesen mukodokepes, erdelyipapirok, 4 sebesseges, kerek hengerrel, magyarorszagon nem forgalmaztak.
Csak gyujtoknek elado.
MZ ES 250/1
Elado MZ ES 250/1 az 50-es evekbol
Elado MZ ES 250/1 az 50-es evekbol
Sziasztok!
At szeretném megkérdezni, hogy ami pl a Futárpetinél lehet kapni ETZ első tárcsafékbe tömítőgyűrűk, azok milyen minőségűek? Gondolok itt a főfékhengernél és a fékdugattyúaknál is.
Hát én ott vettem és én is zöldet kaptam, ezért a te hozzászólásod is félreérthető volt :)
Ezt írtad :
a "ződ" főtengelyszimmering, meg a villaszárszimmering az egy középkategóriás TCK,
Tehát a zöld főtengelyszimmering az TCK és az jó ?
Ez félreérhető. És sokan félre is értik.
Egyébként teljesen igazad van, meg kell nézni mi va ráírva (és lehetőleg szimmering szaküzletben kell venni).
Navárj. Én megnéztem azt amit vettem, TCK volt, és ződ. Nem azt mondtam, hogy minden ami ződ az jó. :) Meg kell nézni mi van ráírva, ez egyértelmű.
Hali!
Nem tudtok valami olyan honlapot, ahol lehetne szemezgetni alkatrészeket 250/1-hez, mert lassan neki kéne állnom a motort generálozni. Mert mofaker.hu-n nézelődtem, de valahogy nem tűnik túl jónak a 2000Ft körüli dugó.
Ebben is igazad van, a másik 2 gépem bontatlan, a blokk összetartó csavarok feje ép az alsó bordáknál is, a jobb dekli alatt is, sőt a kis lánckerék biztosító alátétje is ép, karcolás sincs rajta, tehát nem csavarhúzóval hajtották rá. Azért hozzá lehet még jutni ilyenhez is, bár az igazsághoz tartozik, hogy ezek közül az egyiket újan vettem, eladtam egy ismerősnek 91-ben, majd 2004-ben visszavásároltam, tehát tudtam, mit veszek. Más kérdés, hogy még az az olaj volt benne, amivel eladtam, de visszavétel érzelmi ügy volt...
A "ződ", 300 Ft-ost HUBER feliratú, axiális elmozdulásra való, zsírtömítésre alkalmas, sima gépipari legalja szimeringet az orrom előtt vette meg egy fiatal és hiszékeny motoros palánta "gyári főtengelyszimmering"-nek a "sz*rt árulunk gyárinak, jó drágán" motorosboltban. Abban a boltban nekem már többször elég aggreszzívan felhívták a figyelmemet, hogy fogja be a po**mat és ne rontsam az ő üzletüket.
Egyébként meg, nehogy beadj itt a jónépnek, egy olyan általánosságot, hogy a "zöld szimering az főtengelyre jó".
NEM.
A jó minőségű, tehát minőséget gyártó cég által (Elring, FOS, TCK), kifejezetten forgó tengelyre gyártott, olaj- benzin- és hőálló gumikeverékből készült szimmering az, ami a kétütemű főtengelyre való.
Tényleg nem akarok összeugrani senkivel, de ha olyan eszme terjed, amiből több ráb*s*ás származik, mint haszon, akkor szóvá teszem.
"...ha keveset futott és nem piszkálták"
Ébresztő. Az utolsó 250-es ETZ-t Schopauban valamikor 1989-ben gyárották (talán 1991-ig csináltak 251-est).
Ez testvérek között is 18 év. Itt már nagy csodák nincsenek, csak nagy remények.
De ha hamarabb kérdezel, van néhány igen jó "bizonyíték" a bontatlan motorra:
Legjobbak:
jobb dekli alatt, a két blokkfelet összetartó, eredeti egyhornyos tőcsavarok fejének sértetlensége. Azokat nem lehet nem megsérteni ha a gyári blokkot megbontják.
Aztán:
A generátor alatt a 3 deklicsavar fölött kis gumi víztömítés sértetlensége. Bal oldali imbusz deklicsarok feje, bal oldaki dekli tömítőfelület, egész karter tömítőfelület (feszegetés, csavarhúzónyomok), kipufogó hollandi sérülései, hengerfej legfelső két M8-as tőcsavarok végének sérülései (azok is sérülnek, ha kibillentik a blokkot), fordulatszámmérő kihajtás csavarjai megszakadnak előbb utóbb......
Az árulkodó jelekből rengeteg van, csak érteni kell hozzá, és ami talán legalább ennyire fontos, nem szabad hogy az álmaidban szereplő motort lásd az helyett, ami valóban a szemed előtt van. There's no spoon.
Komolyan vazz, hirdetést fogok ide feltenni, hogy néhányezer Ft-ért elmegyek a vásárlóval megnézni a megvenni kívánt ETZ-t, és elmondom róla, hogy miért nem szabad annyit adni érte. Ez végülis mindenkinek megéri (az eladónak persze nem).
Nem tudom, a "ződ" főtengelyszimmering, meg a villaszárszimmering az egy középkategóriás TCK, nem a legalja, tény, hogy van nála jobb is, meg drágább is. De azért nem fog elfogyni 10 000 után.
Elfekvő készlet. Úgy két éve egy egész kazallal láttam a börzén valamelyik mikrobuszos nepper-arcnál, 2000 Ft körül volt darabja, ott veszegették őket csillogó szemmel az MZ-sek. Most már azt is tudjuk, mitől csillogott annyira a szemük... ;-)
Teljesen igazad van, csak te az mz-t szerelők 2%-ába tartozol, a többiek gányolnak. Ezért ér meg nekem ennyit, ha keveset futott és nem piszkálták. Ahogy írtam, az első guminak dőltem be, nem a kinézetének. Lehet, hogy elfekvő készletből van, de legalább forgásiránnyal szemben van feltéve. Vagy létezik esetleg újrafutózott?
be kell szerezni az összes elérhető információt...
Ebbe pedig az is beletartozik, hogy az ember utánagondol meg utánakédez, hogy milyen nem látható hibái lehetnek,mi a legolcsóbb hulladék, amit belerakhatnak felújítás címén, és annak milyen kötségvonzatai vannak, ha tányeg jóra szeretnéd. Sőt még azt sem ártátgondolni, hogy ha én akarnám eladni, én milyen módokon tudnék a "leggazdaságosabban" kijönni az eladásból, magyarul milyen nmódon tudnám átb*s*ni a vevőt. Sajnos !
"Keveset futott gyári állapotút lehetőleg bontatlan blokkosat kerestem, de az egyiknél jól átvertek. Megvettem ezt: http://www.hasznaltmotor.hu/hasznaltmotor_vpage.jsp?id=47783"
146.000 Ft !!
Vazz,én tavaly április és augusztus között folyamatosan hirdettem a 300 ccm honvédségi etz-met itt a szocin és még vagy 10 internetes hirdető portálon, nem kellett senkinek.
Végül augusztusban adtam el egy egy idősebb fazonnak, aki pont ilyet keresett. Kapott hozzá a tag egy fullos komplett túra-csomagtartórendszert, 2x40liter oldalt, 35 liter hátul, és kultúrált hely kialakítva még 5 liter benzinnek, 5x1 liter olajnak, és egy 2 literer üdítőnek.
76-os lengyel dugó (fúrás: Szikszai), prox hajtókar(szikszai), SKF C3 TN9 (bakelitkosras) csapágyak mindenhol, új török lamellakészlet, csak gyáriból összeválogatott kuplung és váltó (olyan volt mint egy svájci óra), 10 mm-es blokktartó lemez (soha nem hajlik ki), DID (made in japan) erősített lánc, Heidenau MC36 hátul, valami hasonló elől. Mindent célszerszámokkal szereltem rajta, lelkiismerettel.
Nagyon jól behangolt, erős, nyomatékos blokk volt, a Fogarasi-havasokon (amihez képest a Mátra kutya fa**a) két személlyes és 40 kg (10 napnyi) csomaggal átment 3-asban, gyári áttétellel (19 elöl).
A teljes generál óta pont 8000 km volt benne, nyilván soha nem szorult meg.
Abban motorban még garantál 40ezer km volt, bontás nélkül.
A vevő végül 135 ezerért vitte el. No comment.
Közben a fényképeken szépnek látszó, igazi hulladékanyagból "jó az a parasztnak" jelszóval összetákolt 250-esek meg 140-ért cserélnek gazdát.
Gyerekek, amíg veréb van, van szar is.
Ezt nem bírtam magamban tartani.
A motor vásárlás ugyanolyan projekt mind bármi más az életben, a nyaralás, a lakásvásárlás vagy az építkezés.
Körül kell járni a témát, be kell szerezni az összes elérhető információt, meg kell nézni minnél több referenciát, egyszóval Szánni kell rá az időt.
Ez a titka, másképp nem sikerélmény, hanem sz*p*s.
"Mindegy, a pénz egy részét visszakértem és kaptam. "Ez jó hír, valamit javít a dogon.
Még annyit a dugóról, hogy eredetileg arra gondoltam, hogy német dugót rendelek (ez 13 ezer + szállítás lett volna), de a henger már kicsit nagyobb, mint az 1. túlméret, a mester válogatott hozzá dugót, ezért mentem bele ebbe a megoldásba. Ezzel együtt nem ragaszkodom hozzá, ha kapnék jobbat, ami méretben passzol, inkább az kellene.
Nem biztos hogy a karbi a probléma.Lehet az a töltésszabi is.nekem volt olyan hogy az miatt nem indult be.
amúgy nézd meg az úszót,a benzin áteresztő szelepet,a karburáro belső csatornáit kompresszorral fújd ki.
Kösz az infókat. Én is hasonló helyzetben vagyok, mert a pesti "közlekedés" miatt tavaly óta visszaültem a motorra. Idén várhatóan elég sokat fogok menni. A meglevő etz mellé vettem még kettőt. Keveset futott gyári állapotút lehetőleg bontatlan blokkosat kerestem, de az egyiknél jól átvertek. Megvettem ezt: http://www.hasznaltmotor.hu/hasznaltmotor_vpage.jsp?id=47783. A leírtakkal ellentétben 4 hivatalos tulaja volt, az eladó az ötödik (kölcsönadási szerződéssel). A "gyári" blokkban első túlméretes magyar dugó volt BESÜLVE. Sajnos jól beszoptam azt, hogy az első keréken újszerű ddr pneumant van, ez igazolta a futásteljesítményt.... Mindegy, a pénz egy részét visszakértem és kaptam. Ebből kéne hosszú élettartamú gépet csinálnom. Táborinál hónoltattam a hengert (már kicsit vállas), kaptam hozzá (ahogy írtad) szép fényes magyar dugót. Most fogom kiszedni a főtengelyt, mert surrogó hangja van és jó minőségű cuccokat tennék bele.
Sziasztok! Ismét segítség kéne. A Ts 125-ös karburátorának kéne valamiféle rajza. Most raktam össze a blokkot. Szikra, komresszió az van, csak ép a moci nem indul. A karbira gyanakszom, de nem tudom hol a hiba. Mintha nem kapna rendesen benyót! Ezért kéne a karbi "rajz". Odon
Hogy nem menjünk messzire, pl. Futár Peti boltjában is lehet. Ha jól tudom lengyel gyármányok azok az egész sötét grafitszürke színű dugattyúk, amilyen gyártmányból a 75,45/75,95/76,45-ös 300-as sorozat. De mintha azt hallottam volna, hogy már a 250 ccm-es soroztaból is tud hozni. Amit pl. a 300-as sorozathoz adott gyűrűket, feketére eloxált gyűrűk, a felső szerelési oldal V-betűvel jelölve, az is nagyon jó minőség, én már vagy 4 tz-be raktam bele, nem egy közülők már 20ezer km körül jár.
Egy srác néhány hete feltett egy linket, ide az mz fórumra azt hiszem, szintén egy lengyel cég honlapjáról, akik simson,mz,etz és jawa blokkokhoz gyártanak alkatrészeket. Én ezekből a lengyel cuccokból láttam Petinél etz váltófogaskerekeket, szép megmunkálás jó acél, megtévesztően hasonlít a gyári ddr-re. Igaz hogy a 3-as kapcsolókereke majd 4000 Ft, a hubernél meg ugyanaz magyarban "csak" 1500, de azért széthúzni egy blokkot a 3-as miatt - főleg mikor már - nem kis szopás, aqrról nem is beszélve, hogy nagyon preízen kell ahhoz dolgozni, hogy a főtengely centírozása bennemaradjon a 2 százados tűrésben egy blokk összehúzás majd széthúzás után.
Szóval megint az olcsó a drága.
Én beszélgettem egyszer Petivel, és azt mondta, hogy azárt nála is (mint mindenhol) elég sok olyan srác vásárol, akinek a 6306 C3 főtengelycsapágyért még az 1200 Ft is sok (pláne hogy kettő kell belőle :), a dugattyúért is az 1500 Ft a maximum, amit nyögve-nyelve megadnak. Ráadásul ott van mellette a "szart árulunk jó drágán" 4Kbolt, ezért aztán nem csoda, hogyha bejön a vevő, akkor egyből a legolcsóbb cuccot ajánlja neki. Ha valaki vájtfülű, igényes állat - mint pl. én - akkor az majd úgyis kéri a drágábbat.
Na persze gazdaságossági szempontok is vannak, mert évi 2-3ezer km miatt, nem érdemes úgy megcsinálni a blokkot, hogy azt ne kelljen bontani 50-60 ezerig. Minek ? 4 év alatt jön össze benne 10ezer km, ezért aztán jó lesz a váltóba a magyar fogaskerék, meg a főtengelyre a legolcsóbb kínai csapágy, szimeringnek is mehet a 300 Ft-os "ződ" huber gépipari, sőt még a főtengelybe is jól lesz a yoko készlet 4999-ért.
Maximum legkésőbb 12-15ezer múlva generálozni kell, no de hol van az még ?
Én, aki a "leghúzósabb" évben 28ezret tettem az ETZ-be, de 20 fölött voltam évekig, nekem megérte bele a prox hajtókar, meg a FAG csapágy, meg a ddr váltó, meg az elring szimmering, meg a D.I.D. lánc (ki is bírt 40ezer km-t).
És mellesleg, ezért járt nagyon jól, aki megvette tavaly 135ezerért, ennyi pénzért vett magának garantált 40ezer km-nyi gondtalan motorozást. Dehát a piac diktálja az árakat, tavaly is most is.
Jó.
Érzed már a javulást ?
Komolyra fordítva, helyileg hol vagy ?
Segicsetek a töltést öszerakni az etz-men. Légyszi!!!
Hát lehet az izzó középső kivezetése kapott testet valahol.
A töltésjelző izzó igen egyszerű működésű, az egyik vége (a foglalat) megkapja a 12V-ot az aksiról, amikor ráadod a gyújtást. A másik vége meg a fesszabályzó kontroll kivezetése (61) ha ott is megjelenik a töltés 12V-ja, akkor az izzó elalszik.
Nem, a kartergáz a dugattyúgyűrűk tömítetlenségei mellett a forgattyúsházba jutó égéstermék. Nem jár feltétlenül olajkifújással, bár tény, hogy az olaj is párolog, ami a légszűrőedénybe ki i szokott csapódni szépen.
Ha csak a forgattyúsház térfogatváltozásáról volna szó, elegendő lenne egy kiszuszogó, mint a kompresszorokon.
végignéztem a gerjesztési kört és semmi
az izzó nem akart kialudni
aztán nagy bátran elindultam itt a környéken nem e merölök le és nem egy fél óra kolbászolás után az izzó elkezdett jól viselkedni legközelebb átnézzem az izzó kábelét
mindent köszi
majd küldök képet a sasról ha kész lesz
Hol lehet kapni ilyen dugattyúkat?
Ha jól értem, egy kiadős húzatás után célszerű adni neki a benyát szivatóval, h ne szoruljon meg a gép?
Nem egészen.
Arról van szó, hogy ha huzatod, akkor a motor ugyan erőteljesen melegszik, de dől bele a benzin, ami hűti a dugattyút, és hűti a menetszél kívülről, ami miatt kialakul egy egyensúly.
Ha a huzatásnak vége, de a menetszél megmarad, akkor az eddigi egyensúly felborulhat, a külső hűtés hatására.
Így a dugó, aki "lassaban követi az eseményeket" a hengehe képest, igényelhet néha egy-egy gázfröccsöt, hogy hamarabb igazodjon a hengerhez.
Ugyanez lehetséges hosszú alföldi menetnél is, ahol a félgáz miatt, a belseje - ha lassan is - de melegszik a hengerhez képest.
De minden a fúrás illesztésétől és dugattyú hőtágulási tulajdonságaitól függ.
Én is azt csináltam az elején, hogy hüvelykujjal a szívatón, próbálgattam az ilyen szorulásos helyzeteket. Egyrészt, hogy a bejáratást minnél hamrabb letudjam, kopjon össze magas üzemi hőmérsékleten minden mindennel, másrészt, hogy megmutassa a motor, hogy van-e még szorulási hajlama. Amikor ez a szorurláis hajlam elmúlik, tulajdonképpen akkor van bejáratva.
"...ha nem fúrják szorosna a dugót nagyon..."
Ilyen nem mondunk ez nem költészet.
250 ccm ? 69 mm-es furat ? -->>legalább 5 század.
300 ccm? 76 mm-es furat ? -->>legalább 6 század.
250 ccm ? 65 mm-es furat, de vashenger ? Az is legalább 6 század, de lehet 7 is.
Sziasztok!
Olyan problémám van a 125-ös ETZ első fékével, hogy vettem nagykarmantyút, és az túlságosan mozog benne. Kivettem a "zégergyűrűt"(drótkarika) és megnéztem, de szerintem még így is lazán van(19-es a karmantyú külső átmérője). Ha raknék bele egy rendes zégergyűrűt, akkor szerintetek megjavulna, vagy más méretű szimeringet is rakjak bele?
Volt már valakinek hasonló problémája?
Lécci segítsetek!
Előre is kösz!
Széles utat és balesetmentes szezont!!!
Ha jól értem, egy kiadős húzatás után célszerű adni neki a benyát szivatóval, h ne szoruljon meg a gép?
Hát, a 250-es ETZ az elég alattomosan szorul meg. Egyet visít, jön a blokkból az a fura kerregés és 2-3 mp múlva már áll is a hátsó kerék, ha nem húzod azonnal a kuplungot.
Amíg olajfilmen fut a dugó, addig semmi gonf, de amig az olajfilm megszakad a paláston, a melegedési folyamat a surlódás miatt ugrásszerűen felgyorsul.
Persze előjelei vannak: elkezd csörögni az öngyulladástól, pillanatokra mintha erősebb lenne, levegősebb lesz az alapjárat, nehezebben esik vissza a fordulat, ha nagyon forró a blokk.
Tipikus megszorulás, amikor a szorosra fúrt motorral mész a városban, lámpától lámpáig gyorsulsz, terhelést kap a blokk, forró az egész, de dől bele a benzin minden gyorsításnál .
Aztán kiérsz a városból és ráállsz egy egyenletes utazóra félgázzal, és egy percen belül a brutális alubordás henger már rá is hűlt a dugattyúra, amit ráadásul már nem hűtenek a városi gázfröccsök.
Ugyanez a helyzet túramotorozásnál, amikor a nyélgázas tehelés (emelkedő) után jön egy kis lazítás, pl. egy lejtő is gázzal (kevés benzin) és nagy sebesséfggel (menetszél).
Én száz km után végigmentem a mátrán kétszeméllyel a 300-as ETZ-vel,Gyöngyöstől felfelé végig nyélgáz 5000-en, de amint egyenes lett az út, pláne ha lejtett, tempóból vissza és néha szivató hüvelykújjal ráhúz. Emelkedőn megin t nyélgáz, hagy dőljön bele a benzin.
El kell fogadni, hogy a kétüteműnél a dugattyú hűtésének jelentős részét a beáramló benzin adja. Ha ezt elveszed tőle, a mérnökök által kiszámolt hűtési egyensúly felborul. Amíg vissza nem áll (a hengerpaláston keresztül a dugattyú is visszahűl a hengerhez), addig csak az illesztési hézag menti meg a dugót a haláltól.
ha nem fúrják szorosna a dugót nagyon,akkor soha nem fog megszorulni...enyém is ien kicsit lazábbra fúrták,lehet kicsit zörög a henger,de kit érdekel....amúgy én nem értem hogy ha mész fele,mitől szorul meg 1ik másodpercről a 2.ra???hát ha a hőtágulástól besül,akkor mész vele 80al mondjuk folyamatosan,és annak szépen elkellene kezdenie szorulni....érezni mintha fékezni kezdesz hiszen folyamatosan tágul...akkor hogy lehet hogy egyik mpben még jó,nem szorul,a másodikban már blokkolja a kereket is.???
A kartergáznak 4 ütem esetében, ha jól tudom, akkor a forgattyúsházban keletkező nyomást nevezik. Ami pl. egy egyhengeres esetében elég jelentős lehet, a forgattyúsház térfogatcsökkenése miatt (ezért egyenlítik ki a szívócsőbe vezetve), de pl. egy sorkettesnél (kivéve kispók) vagy sornégyesnél elhanyagolható, hiszen minden emelkedő dugattyúra egy süllyedő jut.
Ha mégis jelentős karternyomás van, akkor az arra enged következtetni, hogy a gyűrűk melett a robbanás "ledolgozik" abba a térbe, ahová nem kellene. Ilyenkor aztán ott jön az olaj a karterből, ahol csak tud.
Kétüteműnél ez a ledolgozás a forgattyúsházban ugyanúgy létezik, de nincs értelme lévén a forgattyúsházban amúgy is kompresszió és depresszió vátaj egymást.
A robbanás előtti végnyomás csökkenése, és a sürítés majd a robbanás "beledolgozása" az épp alatta lévő következő szívásba viszont talán még fokozottabb teljesítménycsökkenést eredményez, mint a 4 ütemnél. Valami olyasmi lehet, mint amikor a 4üteműnél nem zár rendesen a szívószelep (bár annak egyéb következményei is vannak).
Mi meg végigoldalkocsiztuk slovenskát egy ilyen kisipari dugóval, pedig azért a hegyi szerpentin két személlyel, oldalkocsival, komplett táborozó-cuccal nem kis terhelés egy emcettnek. Szóval azért nem teljesen használhatatlanok azok a berta dugók - bár tény, hogy lehet még fokozni a dolgot.
Más.
Gondolkoztam, és tulképpen a kartergáz fogalma 2t-nél is értelmezhető, ami nincs, az a külső kartergázcső a forgattyúsházból a karbiig. Nincs rá szükség, hiszen ha kartergázos, az mindjárt föl is ömlik a forgattyúsházból a friss keverékkel együtt.
köszi szépen
kivánok neked minden jót
Az izzó nem lehet szar, mert akkor nem vilgítana, ha csak a visszajelzés kontakhibás, akkor a fesszab 61-es pontja és az izzó között valahol testet kap a vezeték.
De szerintem inkább a gerjesztési kör lesz.
A töltésjelző (piros színű) izzóra gondolsz a műszerfalon ?
Mert ha az világít az ETZ-n, akkor ugye vagy az izzó szar, vagy kontakhibás, vagy tényleg nincs töltés. Annak meg a leggyakoribb oka talán egy kontakhiba a gerjesztés áramkörében, Zöld-kék közepesen vékony vezeték a fesszabályzó DF pontjtától a legkisebb (eredtileg 4A-es üvegtestes) biztosítékon át le a forgórész szénkeféjéig. Ezt az útvonalat nézd át, egész a szénkeféig.
Hát nem is tudom, erre mit mondjak...
Én biztos túl igényes kisfiú vagyok, de nekem nincs bizodalmam egy 1500 Ft-os dugatyúval szemben. Szinte látom a lelki szemeim előtt, a mindenféle ötvözőanyagoktól mentes, kiskanálból, és közlekedési táblákból öntött ezüstösen csillogó dugattyúkat a 4K nevű motorosbolt polcain.
Épp csak a súlya, a megmunkálása, a geometriája és a hőtágulása nem olyan, amilyennek lennie kéne.
Rengeteg ilyen mgszorult, kisipari f.o.s.-t szeted ki az évek alatt mzből és etzből, 350-es és sajnos még 250-es
jawaból is. Simán belefúrták a vashengeresbe, "jó az a parasztnak". Aztán szegény olyat esett, amikor megfogta a hátsó kereket, mint az ólajtó.
Azt mondanom se kell, hogy a hengerfal és vele együtt a kompresszió minden esetben ment a levesbe.
4000 (de max 5000) Ft-ért már lehet venni, nagyon jó minóségű dugattyúkat. És akkor az legalább a dugattyú részéről garantált a stresszmentes motorozás.
Szerintem itt igaz, hogy az olcsóbb megoldás a drágább.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|