hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

tams9
válasz erre | email2007-03-28 11:33:31
ja ETZ 250
sorszám: 18799 (72097)
(előzmény: tams9, 2007-03-28 11:31:30)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-03-28 11:31:30
Üdv!
Meg tudná mondani valaki, hogy a 69,5-ös dugó az hanyadik túlméret és hogy összesen hány van?
Köszi!
sorszám: 18798 (72096)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-03-28 10:54:34
Hello!
Seítséget szeretnék kérni.
Mekkora szimering kell 250 ETZ első teleszkópjába, illetve Főfékkarmantyú mérete érdekelne.
Ts 250/1be mekkora csapágyméret, illetve szimering méret a főtengejen.
Előre is kösz.
Üdv: Gábor
sorszám: 18797 (72095)

 
 
Kuci
válasz erre | email2007-03-28 09:08:35
Szia!
Én is jártam, így ezzel a típussal.Először bakelitet kellett cserélni,mert már az első tulajnál elpattant a csavar lyukánál.Utána minden mást is ki kellett cserélni,mert megették egymást a kerekek.Amióta mindent kicseréltem csak a műszaki vizsgára rakom össze.

Bicikli órát használok, az legalább pontos is.
sorszám: 18796 (72091)
(előzmény: SmOz, 2007-03-27 20:57:17)

 
 
petya54
válasz erre | email2007-03-27 21:39:15
rendben, köszi szépen a választ!



üdv:petya
sorszám: 18795 (72080)
(előzmény: Péter mz, 2007-03-27 20:42:35)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-03-27 21:01:34
Igen azt észre vettem, hogy a lánckeréknél valami nagyon hozzá ér a bakelit jóvoltából, mert már fényesre csiszolta.Lehet az lenne a megoldás, hogy ahol hozzáér, azt lecsiszolni.De majd holnap akkor jobban megvizsgálom.
köszönöm szépen a te segítségedet is!
üdv
sorszám: 18794 (72078)
(előzmény: marcee, 2007-03-27 20:38:39)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-03-27 20:57:17
Aha értem...Akkor holnap neki esek, de remélem sikerűl, mert nincs folyamatos keret arra a km meghajó tengelyre:/Most ahogy mondod, énis vettem olyan foglalatot, és nem kentem be semmivel.De amikor megtörtént az eset, és szétszedtem, akkor csodálkoztam is, hogy miért szorúl ennyire az a nyamvatt tengely abba a foglalatba.De mostmár ezekszerint megvan a megoldás.Sajna szilokonzsírom nincs, csak gépzsírom van.Lehet, hogy gyorsabban melegxik, de sajna csak ezvan itthon.De az lenne a legjobb, ha megkeresném a régi foglalatot, azt bekenném gépzsírral, és azt használnám...ha úgyse jó, akkor passz:S Még a bakelittel kapcsolatban azt vettem észre,(nemtudom, hogy nálad is így van)hogy mocorog.Pedig jólmegvan húzva a lánckeréktengely a helyén.Ezt a mocorgást úgy értem, hogy föl-le, jobbra-balra is mozog.De nagyon minimálisan...
De köszönöm szépen a választ!
üdv
sorszám: 18793 (72077)
(előzmény: soldier84, 2007-03-27 19:18:14)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-03-27 20:42:35
Nem lesz abból semmi gond csak a méretek egyezzenek és ne szoruljon semmi én egy kuplung kosarat cseréltem hát azzal viszont volt bajlódás mert szorult de köszörültem és jó lett.A rozsda majd lekopik.
sorszám: 18792 (72076)
(előzmény: petya54, 2007-03-27 14:50:13)

 
 
marcee
válasz erre | email2007-03-27 20:38:39
üdv.!
Az utángyártott bakelittel nekem az a tapasztalatom, hogy meg lehet csinálni jóra.
Az a gond vele hogy nem egyezik meg a mérete a gyárival, ott ahol rácsúszik arra az alu perselyre.
Én asszem új perselyt esztergáltattam oda, a bakelitből meg leköszörültem.
Neked azért darálhatta le a meghajtótengelyt, mert nem ott ért össze a másikkal ahol kellett volna, vagyis bele-bele kapott a lánckerék szélébe.
Ki kell méregetni hogy hol mennyit kell rajta hézagolni és köszörülni, hogy minden a helyére kerüljön. Többet nem lesz vele baj.
sorszám: 18791 (72075)
(előzmény: SmOz, 2007-03-27 18:43:31)

 
 
Doctor Brain
válasz erre | email2007-03-27 19:59:36
Köszi mindkettőtöknek!!!!
sorszám: 18790 (72074)

 
 
soldier84
válasz erre | email2007-03-27 19:18:14
Helló!

Nem csak műszaki vizsgához szükséges de elméletileg műlödő km óra nélkül csak 24 órán át közlekedhetsz. Persze azt senki nem tudja ellenőrízni hogy 5 perce rosz e vagy két éve.....
Alapvetően az a véleményem hogy az utángyártott magyar dolgok egy rakás sz..r. Nekem is volt cserélve a bakelit. Mondjuk nekem a km óra meghajtása(tengely, és a foglalatja) nem sérült úgyhogy azt átraktam az utángyártott védő részbe.
Én a fordulatszám-mérővel jártam így. A működési elv ugyanaz! Még annó úgy vettem hogy le volt kopva pár fog és nem műlödött. Vettem utángyártott cuccokat beleraktam és kb fél év múlva ugyan az a helyzet. Én arra tudok tippelni hogy az a kis műanyag cucc amiben a tengely forog nem megfelelő anyagból van és ha túlmelegszik nagyon fogja a tengelyt. Ebből következik hogy ha kicsit kopottabbak a fogak rajta akkot könnyen lenyalatja róla mivel megszorul! Megolgás! Fúróval tágítani kell tajta egy kicsit. De ovatosan mert az sem jó ha túl laza mert akkor azért fog idő előtt elkopni....stb Vagy ha úgy ítéled meg hogy nem kell tágítani az átmérőn akkor összerakáskor használj szilikon zsírt!
Én míóta a fent leírtak alapján raktam össze semmi gond nem volt vele és megint kihangsúlyoznám hogy a műkösédi elv ugyanaz.

Üdv
sorszám: 18789 (72070)
(előzmény: SmOz, 2007-03-27 18:43:31)

 
 
mz250
válasz erre | email2007-03-27 19:11:12
Renoválok egy MZ ES175/2 est.már csak a világítást kell bekötnöm.aztán jöhet a műszaki.
sorszám: 18788 (72069)

 
 
SmOz
válasz erre | email2007-03-27 18:43:31
üdv!
lenne megint egy problémám, hogy jólenne, ha tudna nekem valaki segíteni, de nem úgy mint a munkahengerrel kapcsolatban.:(
Az lenne a gondom, hogy még régebben a gyári láncvédőbakelit volt még a gépen, és akkor még működött a km/h meghajtás.De volt nekem egy kis balesetem, hogy elszakadt a láncom, és darabokba széttört a láncvédőbakelitem, és sajnos egy kicsit énis:(De nemsokáig csükkedtem, vettem egy újat.Összeraktam, minden okés volt, 3km-ig.Aztán nézem, hogy nem számlál az óra.Megint szétszedtem, és látom, hogy a km/h meghajtótengelynek 3-4 foga eltünt.És az mitől lehet?Nekem azt mondták, hogy ez az után gyártott láncvédőbakelitnek valahol a mérete nem azonos a gyáriéval, és egy kalap kakit sem ér.Ti mit gondoltok erről?Léccives segítsetek!!!!
Ja, és egyáltalán a műszakivizsgára szügség van a hm/h számlálóra?Előre is köszönöm a válaszokat!
üdv
sorszám: 18787 (72064)

 
 
dadis
válasz erre | email2007-03-27 17:28:16
Sziasztok!
Kellene nekem 125ös ETZ-re 13 fogú(vagy annál kisebb) első lánckerék!
Ha volna valakinek, legyen szíves írni!
Előre is kösz!
sorszám: 18786 (72059)

 
 
dadis
válasz erre | email2007-03-27 17:24:01
Szevasztok!
Kellen nekem 125ös ETZ-hez jó állapotú (nem törött) gázház. Minnél olcsóbb annál jobb. Írta a Joe, hogy Ő 100FT-ért vette. Szal ha valakinek ennyiért van eladó, akkor rögtön írjon és már küldheti is!!!
Előre is kösz!!!
sorszám: 18785 (72056)

 
 
petya54
válasz erre | email2007-03-27 14:50:13
csá! köszi! mondom sikerült kétnapig igaz ázot csavarlazítóban:DDD de igazadvan össze rohadva volt azóta polír papírral meg tisztítottam és most már faszán mozog rajta. am még 1 kérdés : ha tegyükfel vmi tönkremegy nekem a másikban akkor ha ebből át teszem az nem gond h 1 cseppet rozsdás( tényleg nem nagyon meghát amit lehet azt leszedem rólla)????????????????
előreis köcce

üdv:petya
sorszám: 18784 (72050)
(előzmény: Péter mz, 2007-03-27 13:38:38)

 
 
z25z
válasz erre | email2007-03-27 14:33:49
Na ezzel a hsz-al nem kotekedes a cel, hanem sajat tapasztalatomat osztanam meg. Szoval miutan parszor kifolyt a benya a tankra es szepen bemattult, hat akkor csere. Ha ki akarjak lopni a benzint akkor a zarhato sapesz se vedi meg, egyszeruen leengedik a csaptol. Masreszt meg milyen szep egy kipolirozott eredeti MZ-s tanksapka :-))
sorszám: 18783 (72047)
(előzmény: z25z, 2007-03-27 14:28:54)

 
 
z25z
válasz erre | email2007-03-27 14:28:54
Szerencsed van ha a gumitomites megoldotta a problemad. Nekem a zar lyukabol jott kifele, ha tele volt. 3. tele tankolas utan elegem lett belole, na akkor volt rajta utoljara :-))
sorszám: 18782 (72046)
(előzmény: poteka, 2007-03-27 14:16:21)

 
 
poteka
válasz erre | email2007-03-27 14:18:23
Egyébként egyféle ETZ tanksapka van
sorszám: 18781 (72045)
(előzmény: poteka, 2007-03-27 14:16:21)

 
 
poteka
válasz erre | email2007-03-27 14:16:21
Pesten a Nagykőrösi út 121-ben, a Huber és társánál lehet kapni valami 1500 forintért. Viszont érdemes beletenni pluszban a régi fémsapka gumitömítését, mert a műanyag, ami benne van kevés, kilötykölődik mellette ha nagyon tele van a tank.

http://hubermotor.hu/mz_alkatreszek/kiegeszitok.html

1200 a magyar, 1700 a török, amikor én vettem, akkor mondjuk csak magyar volt, de nincs vele probléma. Egy kicsit nyers volt újonnan, de némi olaj és a használat segít rajta. És persze kell bele egy rendes gumitömítés.

sorszám: 18780 (72044)
(előzmény: Victor, 2007-03-27 14:03:29)

 
 
Victor
válasz erre | email2007-03-27 14:03:29
Sziasztok! Nem tudjátok véletlenül, hogy az ETZ 251-re hol lehet zárható tanksapkát venni? Nem találok seholsem rá megfelelő méretűt. Vagy esetleg nem tudjátok, hogy milyen más motor zárható tanksapkálya illik rá?
sorszám: 18779 (72040)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-03-27 13:38:38
Heló.Szedd le a bal oldali blokk felet asszem 4 csavar tartja meg egy másik is van ott de az a nivóé azt nem kell bántani.Ha azt leszeded onnan már látod kb mi a hiba.Előre vedd le a berugókart meg a váltó kart is és azután mikor kicsavaroztál enyhe ütések után pl gumikalapáccsal le fog jönni a dekni.Amugy sztem a két tengely összerohadt.
sorszám: 18778 (72038)
(előzmény: petya54, 2007-03-26 16:15:12)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-27 13:28:56
Aki centíroz, olyan van Bp.-en, több is. Én pl. Koch Ferencet ismerem, hozzá viszem a kerekeket, ő Nagtétényben van, ha kell küldök számot. De biztos sokan centíroznak Bp.-en.

Ez a Csatári, aki főprofilban maga gyártja a küllőket, ő Békés megyei, Békés, Vésztő út 1/1.
Ha szoktál kijárni börzékre, akkor úgy érdemes, hogy leküldöd neki az alkatrészeket, amik maradnak (pl. dob), ő adja hozzá küllőt+niplit, ha kell akkor új felnit is és befűzi, aztán a következő börzére megbeszélitek, hozza magával.

Ami az árakat illeti, pl. 72 db hajlított fejű (jawa) új küllő+nipli, tehát egy motorra való garnitúra 10000 Ft.

De ha pl. acélfelnis rozsdás jawa-t felujítasz, akkor küldesz neki egy üres dobot+a féket, ő ad bele 36 új küllőt+niplit, ad egy új krómozott 16x1,85-ös felnit (olasz utángyárott, de nagyon szép), a dobot homokfújja (gyöngyözi-e azt nem tudom), felszabályozza, a féket ferodolozza + felszabályozza a betéteket esztergán. Így egy kerül egy kerék pont 20ezerbe.
sorszám: 18777 (72037)
(előzmény: optimus, 2007-03-27 13:04:27)

 
 
optimus
válasz erre | email2007-03-27 13:04:27
Peti!
Merre van a figura, aki centíroz?
Bpesten?
sorszám: 18776 (72034)
(előzmény: peti74, 2007-03-27 11:55:12)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-27 11:55:12
Hívd fel:
Csatári Sándor, 06-30-402-58-63, 06-66-416-463
Küllőkészítés, fűzés, centírozás.

Legyártja neked, postán küldöd a felnit meg az agyat és kompletten visszakapod a kereket.
sorszám: 18775 (72033)
(előzmény: osztro, 2007-03-27 11:37:37)

 
 
osztro
válasz erre | email2007-03-27 11:37:37
a küllő hosszát:D
sorszám: 18774 (72032)

 
 
osztro
válasz erre | email2007-03-27 11:36:45
Hello!
Tudnátok abban segíteni h.: egy 21" kross felnit akarok "összehozni" ETZ tárcsafékes kerékaggyal mekkora küllőt kell csináltatni? Vagy hogyan lehet kiszámolni?
sorszám: 18773 (72031)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-03-27 09:04:03
A kis TS, mivel kicsi a dugatyú, meg amúgy is eléggé túl van méretezve nem hajlamos annyira a csörgésre mint a 250-es ETZ a kisipari dugatyúval.
Persze, ha egyszer megfutotta amit kellet neki akkor fel kell újítani, de a TS azért szokott csörögni, mert megnyúlt a pirmerlánc, vagy elkopott a primerlánckerék.

Ha szerencséd van akkor elég a nagy lánckereket cserélni és a láncot, mert a kicsi az jóval keményebb anyagból van gyárilag.

Kéri Laci
sorszám: 18772 (72027)
(előzmény: _gab_, 2007-03-26 23:24:44)

 
 
veszprémiki
válasz erre | email2007-03-27 08:55:18
szia Brain!
TS 125 emlékeim szerint a f.sz. mérő hajtásánál egy lapos lemez forog amire passzol a bowdenvég.
Ha jól emlékszem a belső végén kúpfogaskerék volt.
Ha csak gumidugot találtál, akkor e helyett volt.
M.
sorszám: 18771 (72026)
(előzmény: Doctor Brain, 2007-03-26 15:44:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-03-27 08:50:56
Mondjuk valamilyen autó lakkal, mert az alapból benzin/időjárás álló.
De ha nem vagy igényes, akkor egyszerü matt fekete sprayvel...
bár a spray az drágább mint a rendes festékek, csak nem kell hozzá pisztoly meg kompresszor.
sorszám: 18770 (72025)
(előzmény: sbkpetya, 2007-03-27 05:23:20)

 
 
sbkpetya
válasz erre | email2007-03-27 05:23:20
Sziasztok!

Neki áltam a vasnak de szeretnék kis infót kérni.Pl a vázat milyen festékkel érdemes fujni?illetve olcsó kiegészitők érdekelnének lehetőleg króm!!!!
Szélles utat!
sorszám: 18769 (72019)

 
 
_gab_
válasz erre | email2007-03-26 23:24:44
Sziasztok!
Gyakran olvasom a fórumot, és most már be is mutatkozom. Szóval
22 éves vagyok és én is 10-12 éves voltam amikor megérintett a motorozás szeretete. Akkor még svalbival (ami mai napig hűséges társam) próbálkoztam. Miután meglett a jogsim mindennapos társam lett. Kinőttem és megcsináltam az Ak jogsit. A svalbi szeretete addig ment el h már vagy 7-8 haveromnak is az van és Svalbicibálók klubja néven vettünk részt néhány motoros túrán/találkozón. Tavaly nyáron sikerült vennem egy TS 125 öst. Nagyon pöpec állapotban. Ahogy mevettem úgy ment át műszakin. Nagyon szeretem. Sokan panaszkodnak a töltésre. Hát nekem is volt gondom nem kevés. Az elején. Aztán a télen szét volt szedve-festés- és egy feszszab csere megoldott mindent. Két mz és egy trabi feszszab alkatrészeiből sikerült egyet összerakni. Azóta nagyon hűséges társam a svalbival együtt.
A családban még van egy trophy 125, -azon féltem először és akkor mondtam h nem kell nagymotor :) -, az öcsémnek szintén svalbi, apukámnak pedig egy átépített simson- chopper. Egyébként a mi falunkban elég népszerű a motorozás, rengeteg motor van.

Örömmel látom h sok TS tulaj van. Lenne egy kérdésem: csörög a blokkom. Tudom sokan mondják mz betegség. Az lenne a kérdésem h mennyibe kerülne egy felújítás (főtengely, szimmeringek, csapágyak..)??

Ja és tudom h Schwalbe csak magyarosítottunk mert mindent mondtak :)
sorszám: 18768 (72015)

 
 
Nagy Joe
válasz erre | email2007-03-26 22:02:29
Hát ez elég gázul hangzik amit igy leírtál, 90-nél nem lennék a helyedben mikor a kezedben marad a gáz kar..... :>

Tehát, vegyél egy új házat abótban, vagy bontoban (én ott vettem 100forintért, mert én is igy jartam ahogy te:), megcsinalod felrakod, és a dugót is berakod a végére mert az tartja az egészet, ez úgy működik (a dugú) hogy a kormanyon kell lennie egy luknak (ha nincs fursz egyet, felrakod az egészet, bedugot a végit dugóval, és beletekersz egy süllyesztett fejű csavart és ez az egész megakadályozza hogy lecsusszon a vakvilágba a teknika:)

ja és más motoré szerintem nem jó, de nincs ebben tapasztalatom, szóval én a magamrol részéről mz-t raknék rá:), tudniilik a simsonnak nem akkora bóvden húz egy húzásra mint a tz.
sorszám: 18767 (72009)
(előzmény: dadis, 2007-03-26 21:02:47)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-03-26 21:44:50
Hali!
250es ETZ első telójába mekkora szimering kell? Előre is kössz.
sorszám: 18766 (72004)

 
 
t.zol
válasz erre | email2007-03-26 21:19:53
Kell a végébe a kupak,ugyanis az tartja az egészet.
sorszám: 18765 (71998)
(előzmény: dadis, 2007-03-26 21:02:47)

 
 
dadis
válasz erre | email2007-03-26 21:02:47
Sziasztok!
Olyan gondom van a 125-ös ETZ gázkarjával, hogy ki lehet könnyedén húzni a házból. Krossz kormány van rajta, és nincs a végén az a sapka. A ház felfogató csavarját kicsit túlhúztam és emiatt eltört az a megszorító része. És megyek vele és kicsit meghúzom oldalra és a kezemben marad, lejön a kormányról. Hogy lehetne ezt orvosolni? Elég ha veszek egy új gázházat, akkor nem jön szét? Vagy kell a végére a kupak, oder inkább tegyek rá egy másik gázkart? Ha csere akkor szerintetek milyen passzol rá? Simsoné nem jön szét? Mert ilyenkor az enyémet csak a bovden tartja.
Előre is köszönöm!
sorszám: 18764 (71997)

 
 
t.zol
válasz erre | email2007-03-26 20:18:58
Sziasztok!
Tud valaki segíteni abban,hogy a 125-ös etz kuplunglánca mennyit lóghat?
ill.hány fogúak a lánckerekek?
Ugyanis kicseréltem a láncot és ugyan úgy lóg mint elötte(belever alul a deklibe)
Előre is köszi
sorszám: 18763 (71991)

 
 
petya54
válasz erre | email2007-03-26 19:41:56
na mind1 leszedtem:DDD (nem flexel) üdv:petya
sorszám: 18762 (71984)
(előzmény: petya54, 2007-03-26 16:15:12)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-03-26 17:10:37
Hali!

Akkor most elromlott, vagy nálad eleve nem is működött? Csak mert úgy tűnik valaki kiszedte a f.sz.mérő meghajtását, és bedugaszolta. Amúgy az hajlamos volt a tönkremenetelre: a fogaskerék elkezdett lógni a tengelyén ---> ilyenkor megperselyezték. Nekem 2 ilyen blokkom is volt, mindkettőből ki volt szerelve. Ha benyomod azt a gumit, akkor a primer hajtásba esik. Utóbbi győzne.
sorszám: 18761 (71975)
(előzmény: Doctor Brain, 2007-03-26 15:44:22)

 
 
petya54
válasz erre | email2007-03-26 16:15:12
hali!
help me! hozzájutotam véletlenül 1 125ös trofi blokhoz sajnos sokmineden hiányzik belőle. de ezeket majd össze szedem a lényeg az h a berúgó karnak a tengelye rá van szorulva a váltójéra tehát ha mozgatom a berúgókart akkor kattog a váltó. ezt h tom leszedni??? járt már valaki így??? üdv:petya
sorszám: 18760 (71964)

 
 
Doctor Brain
válasz erre | email2007-03-26 15:44:22
Hali meginte!
Nem tudna valaki válaszolni az utóbb felett kérdésemre?:
"Van egy TS 125-ös mocim. Delux változat, tehát van fordulatmérője.
De ez a mérő elromlott. A bowden jó,nincs baja. Megnéztem a motornál, ott van e a hiba.
A bowden, és a motor csalakozásánál, amikor szétszedtem, nem volt semmi kis alkatrész, ami forgatná a bowdent, de volt a helyén valami gumiszerű anyagdarabka, amit, amikor ki akartam szedni lejjeb nyomult.
Nemtudja valaki megmondani nekem, hogy mi az a gumi, és hogy ha teljesen lecsúszna, hol kötne ki? Vagy nincs valakinek valami rajza a motornak elről a részéről?"
Ha valaki tud erről valamit szóljon légyszi!
sorszám: 18759 (71958)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-26 12:57:54
Hát akkor ez egy friss fúrás, még nem is volt motoron ? Biztos azért nincs még perselye.
A bronz azért kell, mert az ólomtartalom miatt, jobban bírja a surlódást.
Végülis nem gáz a trabi dugó az ETZ-be,átmérőtől is függ, hogy hány ccm lesz.
72 (trabi alap) -> 268 ccm
75 (legnagyobb, kisipari túlméret) -> 287.
Ez utóbbinál már a hengerfejet is bővíteni kell, nemcsak a nagyobb átmérő, hanem a túlzott kompresszió elkerülése miatt is kevés a plusz hengerfejtömítés).
A hajtókart nem hajtja el csak attól mert nagyobb köbcenti. Az inkább valami szerelési hiba lehetett (rossz derékszögelés vagy valami ilyesmi).
sorszám: 18758 (71950)
(előzmény: Rollsz, 2007-03-26 09:54:34)

 
 
latzko
válasz erre | email2007-03-26 12:30:22
GJózsinak: tegnap jól írtam, a gyertya bele alapesetben NGK-ból B8HS, 0.6mm-es elektródahézaggal. Illetve BR8HS, ebben zavarszűrő ellenállás van.
sorszám: 18757 (71945)

 
 
Rollsz
válasz erre | email2007-03-26 09:54:34
Helló Peti74.
A hengert ajándékba kaptam a szomszédomtól akinek ETZ-je volt és már nem kellett neki.Én csak annyit tudok róla hogy Trabant dugó van benne mást nem persely az nincs benne de egy jó esztergályos tudna nekem csinálni állítólag bronzból kell mert az jól bírja a hőt de hogy a réz miért nem jó azt nem tudom.Eladni pedig azért akarom mert egy kis pénz meg az a másik hogy többen azt mondták hogy mivel a Tz-nek kissebb a lökete így csak 264 ccm lenne ha ráraknám, meg a másik hogy többen is azt mondták hogy egy idő után elhajtja a hajtókart hogy most ez igaz-e.Jah meg még mellékesként szereztem a gépre egy ledes fordulatszámmérőt elég jó.csá
sorszám: 18756 (71936)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2007-03-26 09:15:00
Hali . Szerintem ha gyári lenne a festése a motornak akkor csomagtartó fekete lenne. A Kék motor hamarabb lenne katonai és ráadásul sivatagi mert azon teve is van. Ennyi köze van a honvédelemhez.
sorszám: 18755 (71932)
(elözmény: Rollsz, 2007-03-26 07:31:31)

 
 
zsivanyka
válasz erre | email2007-03-26 09:12:56
Nálam a motorolaj a váltóba bejött ! Jó tanács volt Tőled Peti74. Egyébként olvastam, hogy ETZ forgórészt keresel. Na Nálam van egy rahedli elektromos kütyü, aminek felét nem tudom, hogy mi. Vannak dinamók, generátorok, de konkrétan jelenleg nem tudom, hogy van-é ETZ forgórész. Pest megyében lakom és ha gondolod megbeszélhetünk majd egy időpontot amikor szabad vagy és leugorhatnál körülnézni. Kb: 40 km-re vagyok csak Tőled. A sok elektromos kütyü közt meg tudnál mazsolázni.
sorszám: 18754 (71931)
(előzmény: peti74, 2007-03-26 08:26:46)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-03-26 09:05:54
Hello

Ezt az M zárolt dolgot nem értem, ha valamit katonáék félretesznek, és csak háború esetén bányásszák elő, az az M zárolt. Szóval olyan mint nagymama befőtje...
De ez nem katonai ETZ, a hadseregnek meg az volt! Szóval mitől lenne M zárolt? Na mind1, én erőssen kétlem a dolgot.
Mikor a hadsereg eladja a készleteket, mindíg adnak róla papírt amin az is szerepel, hogy az adott cucc M zárolt volt.
Kérd el a tulajtól!
sorszám: 18753 (71930)
(elözmény: Rollsz, 2007-03-26 07:31:31)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-26 08:26:46
GJózsi.
Teljes blokk felújítás is volt ? Konkrétan a bal oldali szimering cserére gondolok. Csak azért mert én egyszer azzal jártam meg, hogy a bal főtengelycsonk és az előző szimmering együtt kopott össze, hosszú időn át Amikor a csonk maradt de a szimering új kett, sehogy nem akart az új szimering a régihez alakult felületen tömíteni. Mindig átszívta a váltóolajat (hykomol 80w90), ami lerakódott a gyertyára és tönretette (gyertyatípustól függetlenül).
A megoldás:
- átmenetileg: motorolaj a váltóba, mert az elég a hengerben is.
- végleges : a szimeringet áthelyeztem új felületre. Konkrétan kapott egy olajfogó tárcsához hasonló 0,8-as alulemezt (labirintgyűrű-hatása is van) és erre ment rá a szimering. A kis drót-seeger meg még éppen befért még így is.
Ez csak egy tipp, arra az esetre, ha pont ez a helyzet.

A 300-ashoz kb. 0,05 - 0,1 mmm-rel nagyobb fúvóka kell, motorja válogatja (kinek mit kíván a nyélgáz teszt.).
Az enyémben a pattintós karbiban volt 140,a cimborámnak a pattintósban 135.
sorszám: 18752 (71927)
(elözmény: Rollsz, 2007-03-25 10:54:27)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-26 08:11:19
Kígyó.
Az nagyon sok mindentől függ:
szénkefék érintkezése (kommutátorok szennyeződése), szabályzó beállítása, vezetékek kötési pontjainak tisztasága, az elektromos terhelés ráadott gyújtásnál (akksi merültsége, az épp működő izzók tejesítménye, a gyújtás fogyasztása).
sorszám: 18751 (71926)
(elözmény: Rollsz, 2007-03-25 19:20:28)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-03-26 08:00:29
Szia. Néhány kérdés:
-Mekkora dugó átmérője (csak hogy valóban 300-as e ?)
Mekkorára lett illeszve a fúrás (hány század mm ?)
- Milyen gyártmányú a dugó ?
- Kétszer lett elküldve a megrendelő.
- A trabi dugónak 20-as a csapszegfurata, hogyan lett megoldva (persely a dugóban, ? miből ?)
- Miért trabi dugó, amikor lehet kapni 75,5-76,5 mm közötti, ETZ dugókat, 18-as csapszeggel, jó minőségben ? (spórolás ?)
- És végül: miért adod el, ha jó lett ?
sorszám: 18750 (71924)
(elözmény: Rollsz, 2007-03-25 21:38:32)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu