:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
251-es váza erősebb mint a kis tzjéké, a blokkja meg már módosítva van a 250-eshez képest.
Amúgy én nem hallottam még olyanról hogy valakinek sikerült volna legalizálni egy kis tz-t nagy blokkal.... De csak lehet én nem vagyok tájékozott ebben a dologban..(sőt biztos:)
Üdv!
Egy gyors kérdés!
ETZ 250-esben a 69,5 az hanyadik túlméret és összesen hány van?
Csak olyan a váza, de sokkal erősebb. Nem a kis Tz vázba van a 250es blokk.
De a 251-es ETZ is ezen az elven van kidobva a piacra. A kisebb vázzal, és 250-es blokkal. De ha tényleg így van a dolog, akkor érdeklődnék nincs-e valakinek egy fölös 251-es eladő Békés megye környékén viszonlag jó állapotban pici pénzért?
Üdv!
Ez már volt téma régebben is. Ha jól emlékszem, akkor nálam okosabbak, azt mondták, hogy legálisan nem lehet megcsinálni, mivel nem típus azonos, csak 150es blokk mehet bele. A váz se elég erős hozzá, hogy elbírja. Egyszerűbb venni egy 251es ETZ-t.
Üdv, skacok és csajok. A problémám a következő lenne. Nem tudom valaki próbált-e már ilyet vagy sem.
Feltevés: Egy 150 ccm ETZ-be beleépítek egy 250 ccm-es blokkot, szintén ETZ.
Kérdés: Elég nekem ehhez egy típusazonosságot igazoló papír, vagy átépítési engedély szükséges hozzá?
A blokk már megvan. Szerintem a Gyártmány ETZ a típus pedig, hogy mekkora, de szeretném okosabbak véleményét is hallani. A többit már megoldom. Ezt az átépítés dolgot szeretném áthúzni a rendszeren, úgy, hogy minden legális legyen.
Széles utat mindenkinek.
Ezt nem értem, fékolajat nem cserélsz, meg nem ellenörzöd a féked, akkor miért zavar egy esztergált tárcsa ;-))
Egyébként én is csak köszörült tárcsát láttam eddig, valószinüleg azért mert csak új tárcsát láttam eddig érintetlenül, mert motoron olyan vékony a tárcsa, hogy nem szokás szabályozni, mert mire eléri a kritikus kopást addigra már kötelező cserélni!!!
Ez nem rossz megoldás, de én eddig még csak olyan féktárcsákat láttam, aminek a közepében volt egy kb. 40-50mm-es furat, úgyhogy meg sem fordult a fejemben ez a megtámasztós dolog. Persze lehet oda is csinálni valami kúpos dugót központfurattal a csúcsnak...
De régen is köszörülték a tárcsákat meg a dobokat. Legalábbis jobb helyeken. Ez nem korok kérdése, hanem igényességé, és esetleg felszerelésé. Nyilván akinek nem volt support köszörűje, az nem is köszörült - de nem is lett túl harapós a fékje. No persze ez a hatvanas években mint sem számított, mert a forgalom kicsi volt, a műszakin meg nem mérték a féket műszerrel. Az csak a Mozaik megnyitsától van divatban. Vidéken még későbbtől.
Amúgy nem kell dáriusnak lenni egy köszörült tárcsához, nekem legutóbb valami 1200/db-ért csinálták meg rendesen a tárcsáimat. Embernek volt köszörűje, és nem volt lusta nagyolás után felrakni a késtartó helyére. Ennyin múlik. Hogy legyen, és hogy kedv is legyen. Aki meg beint, hogy "nem fogom én itt minden tárcsánál átszerelni a gépet, jó lesz vidékre úgy is" annak meg részemről a "kösz'öm viszon'látásra" a válasz. Nem tehetek róla, ez van. Igényes kundcsaft vagyok. Meggányolni magam is meg tudnám (van esztergám), nem azért megyek szakemberhez, hanem azért, hogy úgy legyen megcsinálva, mint ahogy a nagy könyvben megírták.
Üdv!
Az örömömet szeretném megosztani veletek! A hétvégén rájöttem, hogy az idő már hosszú ideje alkalmas a motorozásra, így előszedtem a gépsárkányt. Az ETZ 125-ös szépen teletankolva, letisztítva pihent a garázsban. Kitoltam és gyorsan ellenőriztem, hogy a gáz, a kuplung a fékek működnek-e. Lassan óvatosan rúgtam rajta néhányat, majd kettesben legurultam a közeli lejtőn. A motor nem indult, mivel benzincsapot nem nyitottam. De amikor ez is megtörtént, kb. 3.-ra beröffent. A fékek kb 500 m után bekoptak és nem sikítottak tovább.
Ma reggel vele jöttem dolgozni. Élmény volt ismét érezni a menetszelet és gyönyörködni a full panorámában. Igaz az autósok még nem szoktak vissza a motorosokhoz, pedig tavaly már voltak jó élményeim velük kapcsolatban is. Remélem hamarosan ők is felébrednek téli álmukból.
Üdv uraim!
Lent porosodik a pincében egy ts 150-es. A váza repedt, a blokk darabokba és felújításra szorulna valamint semmi papír nincs hozzá. Én már biztos nem foglalkozok vele, apám pedig ki akarja vágni. Ha valakit érdekel valamely alkatrésze jelezzen.
Sziasztok!
Megválnék jelenlegi hátasomtól egy nagyobb reményében. '85-ös ETZ 250, De Lux (standardként vettem). Óra szerint 61000 km van benne (de már cseréltek benne órát), legalább a 3. tulaj vagyok,de az első gazdája. 2008 július 20.-áig műszaki, elöl 60%os Metzeler gumi, hátul VeeRubber, tavalyi láncszett+full belső csapágyazás(SKF)+tavaly cserélt kipu&könyök. Többek szerint erős motorral (100-as tempót jól bírja 2 személlyel). Régen mértem, de max. 5 lityit kajál 100-on. Adok hozzá tartalék féknyerget, nullás hengert+hengerfejet, műszertartót, doboztartó keretet felszerelve.
Hibái:esztétikailag nincs a topon(a "fényezést" úgy hoztam össze, hogy a lépcsőházban ha sérül, ne b@ssz@m fel az agyam) + újracsapágyazás után a váltóban lefelé 3. és 4. között elvésznek a fokozatok. Kérésre küldök képeket, irányár:95 ezer Huf.
Érdeklődni orgon@c2.hu v. 30/748-1579 hétvégén
Én tipusra,tipusszámra és hőértékre gondoltam!
Mivel vannak itt nálam sokkal tapasztaltabb Etz felhasználók.
Nekik szólt a kérdés.
De köszönöm a hozzászólásod.
Befogsz egy viszonylag nagy tárcsát- henger vagy valami szart, azt felszabályozod, és annak nekitámasztod a féktárcsát a forgócsúccsal. Ezért kérdeztem hogy mit órázol, mert ha a kopófelületet akkor az elképzelhető hogy szar lesz ha kapott már az élettől. Így meg tutira futni fog a felfekvő felülethez képest és ráadásként egy felfogásból tudod esztergálni mind a két felét.
Nemmellesleg elgondolkodtál azon hogy min vitázunk? Egy olyan dolgon amit évtizedekig csináltak működőképesre, de a tudomány fejlődésével ezt meg lehet csinálni jobban is, és te a régebbi technológiát le "gány"ozod. Pedig ár érték aránypárt tekintve nem vagyunk sokkal előrébb. Persze ez az arány bukott ha van otthon neked egy ilyen gép vagy nagyon könnyen hozzáférsz.
Szóval attól hogy elavult még nem gány, és én se gánymester vagyok. De biztos felétek jobban keresnek mint felénk és nem azt nézed hogy hol tudsz spórolni.
Szóval egy szónakis... Valszeg nem tudlak meggyőzni aki nem tudta az mostmár tudja milyen technológiával lehet köszörülni és esztergálni a féktárcsát, de ha kérhetlek gondold át hogy mit és kit fikázol le.
Hálás lennék, ha küldenél képet: feri2360@freemail.hu. Köszönöm.
Én úgynéztem, hogy nincs semmi baja azoknak.Nincsenek megkopva.Mások is megnézték, és aztmondták, hogy nincs annak semmi baja.De amugy igen, a fékkarnál folyik az olaj.
üdv
No, akkor most te tanítsál: hogy fogsz föl egy féktárcsát úgy, hogy utána ne kelljen órázni?
Amúgy nyilván nem arra gondoltam, hogy az egész barázdát a support köszörűvel szedd le, azt le kell tolni vidiás nagyolókéssel, és szevasz. A köszörülés a felületi finomság miatt kell a végén. Én csak köszörült féktárcsáért fizetek, a barázdás gányt nyugodtan megtarthatják a gánymesterek. De te azt csinálsz, amit akarsz. ;-)
Nem tudok róla, hogy lehetne kapni.
Ha folyik az a henger/dugattyú kopotsága miatt is lehet, vagy amikor rakod be akkor megsérül.
Nekem nem volt különösebb bajom a bolti karmanytúval.
A Mofakernél vagy a Hubert motornál vettem már nem emlékszem, de a Zichy utcában sem hiszem, hogy mást árulnának.
Először is tisztázzuk, neked az ereszt ami a fékkarnál van?
Mert akkor tegyél rá bontott robogó főfékhengert, azokkal nincs ennyi baj.
Igaz a fékcsövet is cserélni kell hozzá de az csak a javára válik a fékrendszernek.
Etz 125-höz milyen gyertyát ajánlotok?
oké köszi szépen...esetleg nem tudsz egy szimering boltot Budapesten, ahol tudnék venni etz munkahengerhez karmantyút?Mert amit lehet venni, az egy nagy rakás sz***r!Már mindenféle módon kipróbáltam, és még mindig folyik.:(
köszönöm, üdv
Igló utcai Paulus csapágyboltban esztergáltak nekem spéci gumiból karmantyút Jawa berugókarhoz. Soha többet nem volt vele bajom, viszont több ezer HUF is lehet egy ilyen játék és nem tudom hogy fékfolyadék álló gumiból tudnak e csinálni.
Sziasztok !
Még mindig keresek ETZ 125/150/250-hez generátor forgórészt. Sürgős a dolog.
Egy most generálozott de, egy forgórész nélküli motor áll itt miatta, a tulaj meg rágja küszöböt :)
Ne ajánlagassátok, hogy csináltassam meg, mert olcsó de főleg gyors megoldást keresek.
Baxi.
Az ETZ-hez létezik gyári elektronikus gyújtás. Van gyári (hall ic-s, mágnesgyűrűs) jeladó és van gyári elektronika is. Keress egyet (börzén, bontóban, motorosboltban - ez utóbbiban igen drága lesz, ha van még nekik új).
Ha csak egy hibás gyári ETZ jeladót találsz az sem baj, a mechanika értékes számodra, a hall ic-t meg lehet cserélni.
Ha nem találsz:
- akkor tudsz venni tőlem is egyhengeres gyújtáselektronikát.
-a jeladót akkor lehet megoldani házilag, ha legalább a mágnesgyűrű megvan.
Az IGC hasznos kis szerkezet, de önmagában nem életképes.
Ha megvan az elektronikus gyújtásod, akkor lehet az IGC-t a jeladó és gyújtásmodul közé berakni.
Azt hiszem nem kell órázni a tárcsát a padon. Úgy kell felfogatni hogy ne kelljen órázni. Mellesleg mit akarsz kiórázni? A felfekvő felületet vagy a kopófelületet?
Nagyobb a felületi finomság. Nem cáfoltam.
Kicsi fogást lehet venni esztergán, de mi most százados fogásokról beszélünk amikor tizedeket kell leszedni egy szabályozásnál.
Gyorsabb-lassabb... Ha 100as 1000es...tételről van szó akkor megéri keresni egy palástköszörűt, de eszterga van dögivel.
Ajánlom figyelmedbe: Szakmai gyakorlat:-)
Hi Én 250 etz-hez kellenne valamilyen gyujtás jeladó ami nem mászkál mint a az eredeti megszakitós gyujtás,szóval mit lehet a fötengely végére ráraknimint jeladó, s persze milyen jel fogó kell hozzá?
Ugyanis a IGC-60 Programozható előgyújtás-vezérlőt akkarom rárakni :)
Kérlek segitsetek
ts 125höz nincs hengerfejtömítés ott nincs.a hengerfej önmagában tömít ott a 125ös ts-eknél.250nél már más a helyzett ott van,meg 125ös etznéél is megt meg250esnél is
Meg lehet. Csak kell hozzá egy szerszám, amire ráillik a dugattyú szonyája és amire magával a dugattyúcsapszeggel rögzíted fel, aztán kell hozzá egy rugós izé, amivel kicsit szétfeszítik tengelyirányba, kúpot csinálni meg már sok féleképpen lehet, de nem is mindig csinálják ténylegesen kúposra, van, amikor csak lépcsőzetesre esztergálják.
No szóval meg lehet csinálni, nekem van ismerősöm, aki mindezeket a szerszámokat birtokolja is, és meg tudja csinálni, csak azoktól kell félni, akik fölérakják a nyers dugaszt a padra, amerikánerbe persze, ahogy kell, megcsúcsozzák, megtámasztják, és jól végigoldalazzák, aztán kijelentik, hogy az kész.
Szia! Szerintem nem dugtad eléggé rá a könyökre! Vagy húzd meg jobban hogy jól rászoritsa a könyökre! Tömítést szerintem leket kapni! Szegeden van több bolt is ahol van! Én ma vettem 250-es ETZ-hez de Makón!
Hát, nem tudom, én már többször csináltam ilyesmit, de még amikor a mérőórát nekitámasztottam, és azzal igazgattam, akkor sem sikerült 0,05mm-nél kisebb kóválygással befogni tárcsát. És akkor piszmogtam vele negyed órát! Akkor már egyszerűbb venni egy fogást a felfekvő felületen is, és akkor nem lesz kóválygás. Na bum, 0,1mm-el közelebb kerül a kerékagyhoz, és akkor mi van?
Ami meg a köszörülést illeti, engedd meg, hogy idézzek: "a köszörülésnek a következő előnyei vannak: nagyobb felületi finomság és egyenletesség; mivel a fogásvétel köszörülésnél igen csekély, a selejtlehetőség is kisebb; végül gazdaságosabb, mert a köszörülés gyorsabb, mint a simítókéses esztergálás"
A felület érdessége nagyoláskor 40-100 mikron, simításkor 10-25 mikron, köszörüléskor 2,5-6 mikron. (Megjegyzem a frissen hónolt henger felülete 0,06-0,25 mikron érdességű.)
Ajánlom figyelmedbe: Esztergályos Szakmai Ismeretek, Táncsics 1961
tudnavalaki segiteni a problémáimban?
bocs srácok fontos lenne!
A TS125ösmöz most vettem uj kipfogódobot merg könyököt és tök faszán összeraktam ennél jobban szerintem nem is lehet, de a dob és a könyök között kifuj és irtózatos hangaj van:(ja és még valami hengerfejtömités létezik egyáltalán TS125ös MZhez és lehet kapni boltban?
Köszi
Én tavaly vettem a 250-esem, 56000 van a blokkban, és az általad említett hajtókerékben és a belső menesztőben is! Gyakorlatilag a hajtókerék kifogástalan állapotu, a belső menesztőn láccanak kisebb bemaródások, gondolom lett rúgatva néha keményebben, de még így sem indokolt szvsz a cseréje, és hangsúlyozom, 56000km-el!!
Ha gondolod küldök róluk képet!
ThUnDeR
Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükségem. Jelenleg egy 125 ccm-es ETZ tulaja vagyok. Úgy néz ki, hogy a jövő héten lesz rá 150-es hengerem! Mit kell cserélni(szívotorok, karbi, fuvóka?)?
Aki már csinált ilyen múveletet, az legyen szíves segíteni!!!
Előre is nagyon szépen köszönöm!!!
Széles utat!!!
Aha! Pedig az egy jó szakma. De ha van helyette jobb...
Eladó ETZ 125 generátor forgórészt keresek, esetleg ha van állórész is, akkor érdekelne...de az nem fontos! Vannak alkatrészeim, ha vkit érdekel csere benne vagyok, de megvenném ha arról van szó :) Kösszi
bubue@freemail.hu
Hát én Esztergom környékén több cégnél nyomtam az ipart, na meg Németországban egy darabig. Már 1996-ban abbahagytam, úgyhogy nem ma volt! :-)
A dugattyúnak van ovalitása,kúpossága és a csapszeg a tengely vonalátol kicsit el van tolva. Ezt otthon nem lehet megcsinálni.Van motor felujjíto ismerősöm, nála láttam egy esztergát amit Ő alakított át, hogy dugattyút tudjon készíteni.Fúr hengert, ha kell perselyezi a nikasilos hengert. Nem olyan kopásálló mint a régi, de nem volt még rá panasz. Csak a stílusára:-))
Ezek se rosszak, dehad osszak meg veletek egy zseniális találmányt. Kissrácnak nincs nagymotorjogsija de motorozni akart. Szerzett egy 250es vázat és abba belerakott egy Jawa Mustang blokkot Honda kipuffal. Istenkirály volt. Volt szerencsém kipróbálni.Ha elég jó volt a hátszél akkor még 30is ment. Minden amit csak tudott ivvel hegesztett.
Hali!
Én jel pillanatban is szer.kész. vagyok. Te hol húztad az igát?
Szerintem te már a szőrszálat vagdosod hosszába.:-) De ha már itt tartunk, minden egyes nem palást irányú barázda eszi a pofát. Persze minél kissebbek ezek a barázdák annál elöbb kopik össze, és anál kevesebb pofagarnitúrát zabál meg, de egy jó simítókéssel eltudsz érni közel olyan felületet mint egy 100as korongal. Nem kell egybe köszörülni! Azt már megcsinálták a gyárban. Úgy kell megfogni hogy fusson a felfekvőfelület! Szóval én ezt rohadtul nem tartom gányolásnak. Sőt. Szerintem ez a legésszerübb megoldás, hacsaknem van otthon egy palástköszörű. Nekem nincs.
Hello
Én is egy hozzászólást nyomok a gányoláshoz!
A legdurvább gány eddig amit láttam kasznis munkában az volt.
A rohadást hagyták ahogy van, alaposan megkenték szilóval, majd 2 oldalról nekitettek 1-1 aluminium lemezt. Biztos ami biztos kívülről süllyesztett fejű lemezcsavarokkal összefogatták az egészet. (Alu lemez-sziló-eredeti lemez-sziló-alu lemez szendvics) Ugyancsak kívülről fél centi rétegben legittelték, és fényezték, belül meg meredeztek a csavarok, mert még levágni is lusták voltak. Mindent így javítottak, kivéve a küszöböt, amit a kirohadt lyukon át gipsz+rongyok keverékével kitömtek. A lyukak helyén szobrászi ügyességgel az eredeti küszöbhöz igazítottak+gitt+alvázvédő, és kész is!
Na ezt nevezem én gányolásnak! :-)
Egyébként a gányolás szerintem is negatív jelző. Akinek elérhető hozzá a felszerelés, megvan a tudása, és fusiban megmunkál tutin egy nyers öntött dugattyút, az nem gányolás.
Én hajdanában szerszámkészítő voltam, akkoriban bejöttek a nyugati autók (inkább a roncsok), alkatrész meg sehol, és gyártottunk mi is fusiban komplett vízpumpaházat, meg ilyeneket. megvoltak a gépek, pontosan dolgoztunk, és a számunkra elérhető legjobb anyagokból, ha valaki azt mondta volna gányolok, biztos zokon veszem!
Ja, tényleg jut eszembe, egyszer csináltunk egy belső kilincset, olyan lett mint az eredeti, szép feketére fényezve, meg nem mondta senki, hogy minta után készült kézzel, pedig aluminiumból volt, az eredeti meg műanyagból! :-) Na ez már határeset... :-)
Fontos!!!
Sziasztok!
Rendeltem valakitől egy 125-ös ETZ-re rezonátoros kipuffot, 150-es hengert és kuplungot. Véletlenül kitöröltem a címét és most nem tudok neki írni! Ha valaki magára ismer az legyen szíves írjon, mert sajna még nem jött meg a csomag és remélem hogy nem veszett el.
Szal most talán vasárnap lett lezsírozva!
Ha feladtad a cuccot légyszi írd meg hogy mennyi a végösszege és h várhatóan mikor jön a dadis@freemail.hu-ra
Előre is kösz!
De mennyire, hogy megkeményednek! Nézd csak meg a kocsimon hátul a két húsz éves barumot! Karcolják az aszfaltot. :)
Aztán persze száraz úton ez nem gáz, de ha elkap az eső, akkor igencsak módjával kell közlekedni.
De szerintem vegyél inkább a börzén egy használt mitast 1500-ért, és hahó!
Azt kérdezném a hozzáértőktől (ETZ 250), hogy a váltó bemenő tengelyén levő nagy fogaskerék, ill. a kuplung belsejében levő hajtókerék (amibe a menesztő kapaszkodik) állapotából megsaccolható-e a futásteljesítmény és mennyi ezek várható élettartama?
Nem tartósabb, bár a mintája valóban mélyebb.
Ami engem érdekelne, az a Barum 3,5x16-os gumija. Egyetlen bökkenő, hogy kb. 20 éve nem gyártják. Ugyan kopósabb talán, mint a Mitas és állítólag meg is keményednek kicsit ezek a régi gumik, (én nem kifejezetten így tapasztaltam) de a Mitasnál dönthetőbb és jól tapadó (és szép mintázatú!) nagy futófelülete van, a Heidenauéhoz hasonló.
Nem csiszpapírral, hanem support köszörűvel. És ugyanabban a befogásban meg kell esztergálni a felfogató felületet is, hogy ne kóvályogjon.
Rossz fajta tárcsákat nézegetsz, pl. az EBC gyárilag köszörült. Jobb kisiparosok is köszörülnek (pl. a tűzkögyárban).
A keresztirányú barázda, meg más felületi egyenletlenség nem számít. A spirál a baj. Úgy viselkedik, mintha keresztirányba reszelnéd a pofát. Nyomod, nyomod, de kicsi a súrlódó felület, tehát nincs fékhatás, viszont kopik a betét. Két-három garnitúrát simán elhasználhatsz, mire úgy-ahogy bekopik a tárcsa.
Sziasztok!
Rendeltem valakitől egy 125-ös ETZ-re rezonátoros kipuffot, 150-es hengert és kuplungot. Véletlenül kitöröltem a címét és most nem tudok neki írni! Ha valaki magára ismer az legyen szíves írjon, mert sajna még nem jött meg a csomag és remélem hogy nem veszett el.
Szal most talán vasárnap lett lezsírozva!
Ha feladtad a cuccot légyszi írd meg hogy mennyi a végösszege és h várhatóan mikor jön a dadis@freemail.hu-ra
Előre is kösz!
Még a gányolás témaköréhez!
A legdurvább eddig amit láttam,hogy ívvel felpöttyözgették a csapágy kölső gyűrűjét,és így verték bele az öntvénybe.
Aminek a legfőbb problémája az ötvény tönkrevágása mellett az ,hogy a hőhatáskülönbségek miatt pontonként átrendeződik a fém szerkezete feszültség keletkezik és lazán kettétörik a csapágy.
Ennél még a sörösdoboz is jobb,de ma már nagyon jó csapágyragasztókat lehet kapni.
Csak jótanács,nem okoskodás!
Üdv.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|