:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Csak ha teflonos, ne olajozd..Mert visszanyal a fagyi. Bocsi, érthetőbben: Azaz nem tesz neki túl jót a teflonnak.
Bár olcsón vettem most is pár dolgot pl: javítószett 2 ropi lett volna, de én 650-ért sikerült vennem kuplung bowdent. 4 ropi, vagy egy, szerintem olcsóbb, ha veszek rá eredetit, azzal még könnyebb is a gépbe bedolgozni..De te tudod,..;) Úgy nézem, sok mindenben más az álláspontom. Szinte mindenben: bor, vagy ser. De így jó haverok leszünk az ellentétek végére.
Teknőc
Teknőc
kicsit más téma: erről az oldalról hallott már valaki? http://www.bowden.doctor.hu/
kértem tőlük egy árajánlatot ts első fék bowdenre, azt írta csinál egy teflonosat 4000ér, elég olcsónak találtam...
most ezen gondolkodok, hogy mivel munkahenger és első gumi híjján majdnem mindenem van egy etz tárcsához, érdemes-e átalakítani, vagy csak vegyek-e egy ilyen bowdent hátha csodát tesz, egyébként maga a fékdob nem üt(legalábbis mikor kölcsönadtam műszakira a szomszédnak a kereket, akkor nem mutatott számottevő ütést), a fékbetétek újak, most egy után gyári bowden van benne, biztos össze kell még kopnia, csak hát a 250en akár 120at is mehet...
Jól hangzik. Tényleg így van a mechanika szerint.:)
5km/h valamint 300/min fordulat mérési pontatlanságból adódhat,(ez eddig is feltűnt) de gyakorlatban is hasonló, közelítő mért adatok jönnek ki. Próbáltam. Tehát 90 km/h hoz kell bő 5e/min. eddig is ezt állítottam, s marad is. S mivel 500/mint nehéz gyakorlatban mérni, ezzel az órával, nem állítottam rosszat. Ennyi. Aki meg pár száz fordulaton elmélkedik, tegye.
Lényeg, hogy ~5e/min kell 90-hez. Az most hogy 5500-5800, vagy 5200 az pontosan, nem érdekelt eddig se.
lényeg, hogy bő 5e/min. de még nem 6.
aki meg pontosan akar mérni csináljon pontos digi fordulatszám mérőórát, s kész.;) s azzal kötekedjen.
Az előtt megemelem a kalapom!
Teknőc
én nem vagyok mérnök, nem szeretem a bort, nem állítottam 60km/h-t,de szívesen elsörözgetek :D
a múltkor sem kötöttem beléd, csak elmondtam hogy amit írsz, az ne is haragudj, de nem úgy van, az előbb leírtam, hogy miért is. előttem Keri is világosan leírta, hogy a 90 15ös lánckerékkel nem 5000 körül van hanem 6000 körül, ez persze nem baj, ebbe semmi rosszindulat, vagy fikázás sincs, csak egyszerűen, ez az igazság...
ja és persze mindenki motorozzon ettől boldogan, balesetmentesen, széles utat, gumifákat,olcsó benzint,(több motoros közhely nem jut eszembe :D ) kívánok :D
ui.: ezennel hivatalosan is kihátráltam a vitából.. :)
"Szögedi ráolvasás", meg "10km/h csalás", én ilyeneket sosem állítottam..(Ez már csak kötekedés, félrevitel az állításomnak ismét, sztem.) Tiszta b..r..omság ez már...
Azt viszont igen, állítottam: tudok 90-es utazót menni. Ezt ~5e/min fordulat 90km/h, ezt igen. ~4e/min 70 km/h igen. Néhány 100 /min fordulat a fordulatszámmérő pontatlanságból is adódhat. Ez is tény. DE ! Már nem elsőre kötsz belém, s nem is elsőre hátráltál már ki a vitánkból...;)
Múltkor is belém kötöttél, oszt kiderült, el se olvastad, amit írtam.(amit akkor állítottál, azzal nem volt gond, de fogalmad se volt akkor se, hogy miről beszéltem-írtam, csak írogattál, beszóltál, s mikor kiderült visszaolvasva a többi, gyorsan eltűntél csöndben....) Ennyit erről!
De tudod mit, rád hagyom, legyél boldog így! Csak te tudhatod... Én inkább motorozok 90-nel, 5e/min körül....;)
Az én mérésem szerint,(-bár ez sokaknak feltűnt már, hogy annyi, nem csak egyedül mértem, pl szögedi szocitúrán is elől mentem 90 km/h-val -) ami lehet csak 60km/h neked. Vagy még annyi se, csak legyél már bódóg tőlem! DDDD Többet nem hozom ezt fel, mert onnan írogatsz- én innen, (Így értelme nincs) egy túrán majd megnézed azt a 60km/h-át, ha ennyire erőlködsz...;) Messziről láthatatlanban meg kárt bármit állítani, alátámasztani nem lehet, egyik félnek se. A fórum pedig alkalmatlan egy teljes körültekintő, feltáró mérnöki vitára. Gyere el, oszt kész ha annyira ezen vagy fent akadva. (-én nem!)
Avagy egy túrára majd. Barátilag javaslom. Ha meg továbbra is kötekedni akarsz, ne onnan tedd. Tedd nyíltan, szemtől-szembe.;) :)
-legfeljebb iszunk rá egy jó üveg bort.
Csáó!
Remélem, találkozunk egy túrán legalább...
Teknőc
Na csináltam egy excel számolást a TS fordulatra.
3.5"-os gumival 16-os lánckerékkel 90-nél 5200-at forog.
6000-nél 105-öt megy.
3"-os gumi, 15-ös lánckerékkel
90-et 5800-as fordulatnál tudja.
6000.es fordulatnál 93-at megy.
100-at 6500-as fordulatnál.
Trophy, TS, ETZ: ebben a sorrendben voltak egyre erősebbek, jobb gyorsulásúak. Szívesen cseréltem volna az ETZ jobb gyorsulását a Trophy kisebb fogyasztásáért...
6700/min körül elképzelhető. A forgósabb 150-es elméletileg 6500-nál adja le a max teljt.
jó okés, én nem is piszkálásnak szántam, vagyis nem rosszindulattal.
Mondjuk az igaz hogy a kis tz pörögnek szépen... jó az én TS-em nem mérvadó mert bele van szarva szépen, de egyik barátom úgy állva hagyott egy kisTZ-vel mint egy simsont, el is szégyelltem magam... jó persze hozzá tartozik az igazsághoz hogy sikerült alulról annyira elvenni minden kaját, hogy már fent se megy :D gyakorlatilag 3000től 4500ig használható, ami viszont érdekes hogy 4dikben a maga tempójába az 5200-400as fordulatot is bírja, valószínüleg erőltetés közbe ki-ki fogy a benzin a karbiból, ezzel kezdeni kell majd valamit, mert a közeljövőbe lesz egy kisebb túra... a másik fura dolog a fogyasztás ingadozás, eddig mindig stabilan 4 volt, a múltkorába 3,4, most legutóbb pedig 4 fölé is ment pár decivel, volt néha szél meg ilyesmik de nem volt jelentős...
Ez TS?
Na ezt is le kell mérnem, mert van egy érzésem hogy nem a németek variáltak ennyit a primer áttétellel, hanem a fordulatszám mérők pontatlanok :)
A hátsó gumit is cserélte.
Nekem 187cm a 16"-os aendurogumi kerülete, 106km-en mér 100-at.
Ne piszkáljátok.
Kis ETZ-re máshonnan is hallottam hogy megy 120-at, szóval annyira nem túlzás, a "dinamikus" meg szubjektív fogalom, azzal nem vitatkozok.
Ennyi túlzásért én még nem szoktam ráncolni a szemöldökömet :)
értem, hogy sok minden más, kipufogó henger, szögedi ráolvasás, :D DE ezek mind nem nyújtják az áttételed, amitől egyedül függ, hogy adott fordulaton mennyit megy a szekér, az a primer áttétel(amiről nem írtál hogy változott volna) a váltó áttételei, a szekunder áttétel, és a hátsó kerék mérete(azt írtad, hogy 3,25ös ha jól emlékszem),de az se m számít adott fordulaton, 10km/h csalást.
amiért azt gondolod, hogy 90el közlekedsz, az egyedül, az órád illetve óráid csalásából fakad, és igen a legtöbb óra, pláne az MZ-é csal...
Tuninggal mehet, szerintem rezegni sem rezeg, ha jól ki van egyensúlyozva. 8000-nél már kell a jó olaj 1:40-ben, és a teherbíró főtengelygörgő.Sztem az alukosaras felejtős.
Bár ez a téma számomra felejtős, sebességem 50-60km/h-ra redukálja a fillérb@szás istene és a magas üzemanyagár. :-)
Most itt leszek:http://fmp-motorosok.hu/component/content/article/1-friss-hirek/276-auto-es-motorszenteles
Ha még érdekel..;) :)
Teknőc
Gyere el! s meg látod mi hogyan változott..mondtam már többször is.. De te mindig csak onnan a gép mellől írsz. Nem hogy élőben megnéznéd..;)
Teknőc
110-150? Ez már tiszta elméleti számolás már, kis mz-re. DE gyakorlatban: egyszer gyári 125-ösként megnéztem mit tud a 47-esen..Elvileg ment 110-et, de szét akart esni, ezért gyorsan visszaengedtem, többet nem próbálom, megígértem. -Tartom is.
Hogy mennyivel ment akkor, s mennyi volt pontos érték szerint, Nem tudom, nagyon rázkódott, szinte "sírt" a motor, nem tudtam megítélni pontosan: 105-110 között volt a mutató. (Szerintem ott már tévedtem, mert nem tudtam jól leolvasni.) De nem arra tervezték, ezt akkor megtudtam. Ezért igyekszek azóta is 100 alatt menni vele. Soha-soha nem engedem oda fel...
Teknőc
Sokminden változott...akkor írd le, hogy lánckereket cseréltél, azt nem lehet másképp érteni. :-)
Augusztusban elméletileg 4 és 21közt jobban rá fogok érni. Nálad mi a helyzet?
A Simsonkám is folyamatosan szoktatva van a fojtott karbis fullgázhoz. :-)
Mondom sok minden más nálam, hiába számolsz ilyen olyan gyári adattal, sok minden más nálam. soha nem jön ki a gyári adat alapján az adott tényező nálam.
Ezért kéne lejönnöd délre, csak 50km. És megnézned végre már, hogy miről is van szó. Bár szétszedni nem engedem...
De mehetnék végre már egy kört, hogy lásd!
Teknőc
110: 6600
120: 7200
130: 7800
140: 8400
150: 9000
azt tudum..De olvastad azt is?
"Amikor etz utángyártott kipuff (persze, jó pár apróság is változott) került a kis ts-re.."
Tehát sok minden változott akkor a gépen...;)tehát nem csak a kipuff... Ismétlem! ;)
Ezt eddig is tudtam, hogy az nem attól változik, testvérem... DDD
Akkor az nem fojtás..;) legyen.
Ezzel pedig egyet értek:
"TS kipuja alacsonyabb fordulatra van optimalizálva"
Jaja, erre céloztam, de nem szaknyelven.
Teknőc
Nem stimmol.
Ha 3e/min 50km/h
4e/min 70 km/h helyett 66,66km/h
5e/min 90km/h helyet 83,33km/h
6e=100km/h.
Kiputól nem változik az áttétel, testvérem. :-)
16km/h 1000/min-nél.
Utána 18,75?
Nem fojtás lesz az. TS kipuja alacsonyabb fordulatra van optimalizálva valszeg.
Kis ETZ 120-ig dinamikusan gyorsulva?
Milyen tuning, mennyit fogyaszt?
Nekem gyári erősebb 150-es hengerem van, az sem tudta 120-as fuvival.
...nagyobb, szélesebb kerék, 56-os DDR eredeti henger, rajta 125-ös hengerfej..etc-etc.
Teknőc
15-ös van fent, de 5 e /min elég a 90-hez. Azaz:
3e/min 50km/h
4e/min 70 km/h
5e/min 90km/h
Mindezt úgy:
15/48-as, etz utángyártott kipuff, ~140cm3, DE a nyomaték értékek igen jelentősen megnövelve,...etc.
Teknőc
Én azt nem tudom...
Csak a saját gépem, magamról beszélhetek...A többieket nem láttam még túrán se, nem hogy élőben..Ezért azokról nem tudok mit mondani, ők tudják..:)
Teknőc
leginkább a 120ig gyorsuló kistz-n csodálkozom, hát nem gyorsul 120ig dinamikusan.. :D
én elhiszem a dolgot én is így használom a sajátom csak 16os lánckerékkel, ott a 90hez 5400as fordulat párosul, 15el 6000 kell hozzá... sajna ezt a számok mondják nem én :)
Nagy kár, hogy nem voltál itt a túrán..;) Akkor tapasztalhattad volna, hogy igazat mondok....;) A kis ts-em tényleg tudja a 90-es utazót velem, egy mázsás nagydarab embörrel......(Nem gyári a gépem, sok átalakítás van rajta, és benne...)A túra résztvevői is igazolhatják, ha akarják.
De régebbi túrákon is így volt: Répáshuta, Kunfehértó....;)Ennyi!
"Ha mögmondtam, hát mögmondtam!"
DDDDD
Teknőc
Segített mindenki válasza, köszönöm.
Az én 110-es hengerem 6.000-es fordulat fölött dolgozik, ezért sajnos ez a kipufogó sem lesz ideális hozzá.
hgyááá durva szekerek vannak itt... :D
Nos, a kis ts gyári kipuffja hosszabb, mert van benne egy gyári fojtás. Emiatt, lassabb, s a motor hangja mélyebb morgású, kisebb fogyasztású, lustább. Ekkor kb. 5e/min alatt volt a fordulatszámmérőm 75-80 km/h-nál. Amikor etz utángyártott kipuff (persze, jó pár apróság is változott) került a kis ts-re,változás: legalább 500/min fordulattal lett pörgősebb, erősebb lett, ércesebb(sztem csúnyább) hang, kis mértékben nőtt a fogyasztás. Jobb gyorsulás, erősebb lett a motor. A fordulatszám 75 km/h-nál 4e/min lett. Motorikusan most 85-90km/h amit szeret.
Persze, ezt nem csak a kipuff tette...De ez hosszú téma....Vissza a kipuff témára:
Valamint rövidebb az etz kipuffja. Tehát ezek szerint ott nincs benne fojtás, gondolom az 5 seb. miatt.
Hm. Remélem, használható az infó valamelyest....
A kis ts 125-ös, gyári kipuffal (gyári beállítással) 75-80 km/h-val volt jó motorikusan. Talán így használhatóbb az infó.
Teknőc
Köszönöm a segítséget. Esetleg keresztmetszet a kipufogóról és könyökről valahol megtalálható, méretekkel?
90-nél 5000-es a fordulat.
Az én 150-es etz-m motorja gyári kipufogóval 90-100 között nyugszik meg, ha nem figyelek oda magától felgyorsul száz fölé és gázadásra dinamikusan gyorsul 110-120-ig.
Úgy emlékszem, anno herületlen kipuval a gép 70-ről 80-ra gyorsult változatlan gázállással, tehát 4000 és 5000 közt.
Heló,
Valaki megírná nekem, hogy a gyári Mz 125 kipufogó milyen fordulattartományra dolgozik?
Köszönöm.
Igen, valahogy úgy is mondhatnám, hogy nagyon sötétzöld gyöngyház, pár lépésre a feketétől.
Az általad említett előkészítéssel szerintem nem kell a galvanizálás, így is rozsdamentes lesz jó ideig.
A mai autókat valamilyen fürdőbe mártják alapozás előtt, valahol olvastam, hogy ez az ún. "kataforeze" eljárás, valójában nem tudom, mi az alapja.Mindenesetre, a lemez fedetlenül is hosszú időn át nem rozsdásodik.
Nézem az autóm és látom, hogy 15 évesen már bizony virul a rozsda a hátsó sárvédőíveken, másutt szerencsére még tart a gyári műanyag bevonat.
üdv.: R
Az a scarabeus zöld?
Nem rossz, de a TS-en nem az én stílusom.
A vonalon rajzolás mókusecsettel még odébb van, de én is vékonyra gondoltam.
Szerintetek érdemes galvanizáltatni a lemez alkatrészeket festés előtt? Gyárilag szerintem volt valami, mert ahol lepattant a festék ott sem rozsdásodik. Az Opelem átlukadt annyi idő alatt amennyi idő alatt ez még csak el sem kezdett rozsdásodni. Bár ha lehomokoltatom, cinkes alapozóval és rendes fényezéssel sem fog rozsdásodni.
Tavasszal láttam egy TS-t, szép volt, a festése a Suzuki színkód szerint Z2T, azon is voltak csíkok, de csak egy vékony csík, aranymetál.A sötét festék nagyon jól kihozza a csíkokat és a krómokat.Persze, az angolok régi kedvence ez a festési mód.
A bézs is szép, de én arra is egy csíkot tennék, ez esetben sötétet, a kontraszt miatt.
Lényegében megvan a koncepciód.
Jó munkát, üdv.: R
Tudom, hogy őrültség..DE! Mikor ts 125-ös kuplung bowdent kértem, egy boltban se kaptam, viszont mikor elvittem a régi darabot, azt mondták, etz 250-esé..S pont olyat kaptam, ami nekem kellett..Na,nekem már mindegy..Nekem már a 3 is páros, csak jó legyen- lett a gép.... ez a lényeg!;)
Keri!
Bézs mz: nekem is tetszik, anno, azért is mentettem el, egy cikkben volt, de mi is volt már nem tudom. De jól néz ki, tényleg.:)
Teknőc
kösz, még mindig tetszik :)
Nos, megjött a Bowdennem..ETZ 250-es volt bele, így az kerül bele továbbra is! Hopplá! Megyek is le s felszerelni!
http://youtu.be/nzfYp43VT6E
Teknőc
JÉÉ! Bocsi! De itt is megtaláltam, amit küldtem. Visszavonva a facebook, mert itt is van az oldalon:
http://www.szocimotoros.hu/hu/galeria/117
;)
Teknőc
Azt hiszem, tudom miről beszélsz...A facebookon elküldtem a Bézs mz ts- képeket..;)Az a cikk sajna, már régen nem tudom hol van. Habár szerintem a kis ts leginkább vörös, esetleg metál bordó, avagy királykékben,, vagy sötétkékben mutat. De ez egyéni vélemény, szubjektív részemről.
Teknőc
Na szétkaptam a TS-t festésre.
Viszont most jut eszembe, hogy a szépérzékem zéró, mivel csak a windows 8 alapszínét látom csak :)
A célom hogy ránézésre mindenkinek az ugorjon be, hogy "de szép öreg motor"
A szokásos gyári színek ezt nem támogatják. Talán a mélyvörös-bordó, de az meg nagyon elcsépelt szín.
Oldtimer Mercedes bézs színre gondoltam, mert egyszer láttam ilyet egy pillanatra és jónak tűnt. Szerintetek? Az nagyon gicses, ha vékony fekete/arany csíkkal kiemelem a sárvédők és a deklik kontúrját? :)
Nincs valakinek fotója ilyen színű TS, ES, vagy Tropy-ról? Mert nem igazán tudom eldönteni hogy jól nézne e ki...egyenlőre mondjuk a homokszórást, alapozást, glettelést csinálom, de jó volna valami koncepció, mert nekem nincs :)
Feltöltő és alacsony kipunyílás:
http://i3.photobucket.com/albums/y54/Asquith1/Aero111.jpg
Majdnem eltaláltad! 4T motornál az elégett kipufogógázok energiáját még egy ütemben felhasználják egy kisnyomású (valóban gőzgépszerű) dugattyúban.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|