:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Gyere el! s meg látod mi hogyan változott..mondtam már többször is.. De te mindig csak onnan a gép mellől írsz. Nem hogy élőben megnéznéd..;)
Teknőc
110-150? Ez már tiszta elméleti számolás már, kis mz-re. DE gyakorlatban: egyszer gyári 125-ösként megnéztem mit tud a 47-esen..Elvileg ment 110-et, de szét akart esni, ezért gyorsan visszaengedtem, többet nem próbálom, megígértem. -Tartom is.
Hogy mennyivel ment akkor, s mennyi volt pontos érték szerint, Nem tudom, nagyon rázkódott, szinte "sírt" a motor, nem tudtam megítélni pontosan: 105-110 között volt a mutató. (Szerintem ott már tévedtem, mert nem tudtam jól leolvasni.) De nem arra tervezték, ezt akkor megtudtam. Ezért igyekszek azóta is 100 alatt menni vele. Soha-soha nem engedem oda fel...
Teknőc
Sokminden változott...akkor írd le, hogy lánckereket cseréltél, azt nem lehet másképp érteni. :-)
Augusztusban elméletileg 4 és 21közt jobban rá fogok érni. Nálad mi a helyzet?
A Simsonkám is folyamatosan szoktatva van a fojtott karbis fullgázhoz. :-)
Mondom sok minden más nálam, hiába számolsz ilyen olyan gyári adattal, sok minden más nálam. soha nem jön ki a gyári adat alapján az adott tényező nálam.
Ezért kéne lejönnöd délre, csak 50km. És megnézned végre már, hogy miről is van szó. Bár szétszedni nem engedem...
De mehetnék végre már egy kört, hogy lásd!
Teknőc
110: 6600
120: 7200
130: 7800
140: 8400
150: 9000
azt tudum..De olvastad azt is?
"Amikor etz utángyártott kipuff (persze, jó pár apróság is változott) került a kis ts-re.."
Tehát sok minden változott akkor a gépen...;)tehát nem csak a kipuff... Ismétlem! ;)
Ezt eddig is tudtam, hogy az nem attól változik, testvérem... DDD
Akkor az nem fojtás..;) legyen.
Ezzel pedig egyet értek:
"TS kipuja alacsonyabb fordulatra van optimalizálva"
Jaja, erre céloztam, de nem szaknyelven.
Teknőc
Nem stimmol.
Ha 3e/min 50km/h
4e/min 70 km/h helyett 66,66km/h
5e/min 90km/h helyet 83,33km/h
6e=100km/h.
Kiputól nem változik az áttétel, testvérem. :-)
16km/h 1000/min-nél.
Utána 18,75?
Nem fojtás lesz az. TS kipuja alacsonyabb fordulatra van optimalizálva valszeg.
Kis ETZ 120-ig dinamikusan gyorsulva?
Milyen tuning, mennyit fogyaszt?
Nekem gyári erősebb 150-es hengerem van, az sem tudta 120-as fuvival.
...nagyobb, szélesebb kerék, 56-os DDR eredeti henger, rajta 125-ös hengerfej..etc-etc.
Teknőc
15-ös van fent, de 5 e /min elég a 90-hez. Azaz:
3e/min 50km/h
4e/min 70 km/h
5e/min 90km/h
Mindezt úgy:
15/48-as, etz utángyártott kipuff, ~140cm3, DE a nyomaték értékek igen jelentősen megnövelve,...etc.
Teknőc
Én azt nem tudom...
Csak a saját gépem, magamról beszélhetek...A többieket nem láttam még túrán se, nem hogy élőben..Ezért azokról nem tudok mit mondani, ők tudják..:)
Teknőc
leginkább a 120ig gyorsuló kistz-n csodálkozom, hát nem gyorsul 120ig dinamikusan.. :D
én elhiszem a dolgot én is így használom a sajátom csak 16os lánckerékkel, ott a 90hez 5400as fordulat párosul, 15el 6000 kell hozzá... sajna ezt a számok mondják nem én :)
Nagy kár, hogy nem voltál itt a túrán..;) Akkor tapasztalhattad volna, hogy igazat mondok....;) A kis ts-em tényleg tudja a 90-es utazót velem, egy mázsás nagydarab embörrel......(Nem gyári a gépem, sok átalakítás van rajta, és benne...)A túra résztvevői is igazolhatják, ha akarják.
De régebbi túrákon is így volt: Répáshuta, Kunfehértó....;)Ennyi!
"Ha mögmondtam, hát mögmondtam!"
DDDDD
Teknőc
Segített mindenki válasza, köszönöm.
Az én 110-es hengerem 6.000-es fordulat fölött dolgozik, ezért sajnos ez a kipufogó sem lesz ideális hozzá.
hgyááá durva szekerek vannak itt... :D
Nos, a kis ts gyári kipuffja hosszabb, mert van benne egy gyári fojtás. Emiatt, lassabb, s a motor hangja mélyebb morgású, kisebb fogyasztású, lustább. Ekkor kb. 5e/min alatt volt a fordulatszámmérőm 75-80 km/h-nál. Amikor etz utángyártott kipuff (persze, jó pár apróság is változott) került a kis ts-re,változás: legalább 500/min fordulattal lett pörgősebb, erősebb lett, ércesebb(sztem csúnyább) hang, kis mértékben nőtt a fogyasztás. Jobb gyorsulás, erősebb lett a motor. A fordulatszám 75 km/h-nál 4e/min lett. Motorikusan most 85-90km/h amit szeret.
Persze, ezt nem csak a kipuff tette...De ez hosszú téma....Vissza a kipuff témára:
Valamint rövidebb az etz kipuffja. Tehát ezek szerint ott nincs benne fojtás, gondolom az 5 seb. miatt.
Hm. Remélem, használható az infó valamelyest....
A kis ts 125-ös, gyári kipuffal (gyári beállítással) 75-80 km/h-val volt jó motorikusan. Talán így használhatóbb az infó.
Teknőc
Köszönöm a segítséget. Esetleg keresztmetszet a kipufogóról és könyökről valahol megtalálható, méretekkel?
90-nél 5000-es a fordulat.
Az én 150-es etz-m motorja gyári kipufogóval 90-100 között nyugszik meg, ha nem figyelek oda magától felgyorsul száz fölé és gázadásra dinamikusan gyorsul 110-120-ig.
Úgy emlékszem, anno herületlen kipuval a gép 70-ről 80-ra gyorsult változatlan gázállással, tehát 4000 és 5000 közt.
Heló,
Valaki megírná nekem, hogy a gyári Mz 125 kipufogó milyen fordulattartományra dolgozik?
Köszönöm.
Igen, valahogy úgy is mondhatnám, hogy nagyon sötétzöld gyöngyház, pár lépésre a feketétől.
Az általad említett előkészítéssel szerintem nem kell a galvanizálás, így is rozsdamentes lesz jó ideig.
A mai autókat valamilyen fürdőbe mártják alapozás előtt, valahol olvastam, hogy ez az ún. "kataforeze" eljárás, valójában nem tudom, mi az alapja.Mindenesetre, a lemez fedetlenül is hosszú időn át nem rozsdásodik.
Nézem az autóm és látom, hogy 15 évesen már bizony virul a rozsda a hátsó sárvédőíveken, másutt szerencsére még tart a gyári műanyag bevonat.
üdv.: R
Az a scarabeus zöld?
Nem rossz, de a TS-en nem az én stílusom.
A vonalon rajzolás mókusecsettel még odébb van, de én is vékonyra gondoltam.
Szerintetek érdemes galvanizáltatni a lemez alkatrészeket festés előtt? Gyárilag szerintem volt valami, mert ahol lepattant a festék ott sem rozsdásodik. Az Opelem átlukadt annyi idő alatt amennyi idő alatt ez még csak el sem kezdett rozsdásodni. Bár ha lehomokoltatom, cinkes alapozóval és rendes fényezéssel sem fog rozsdásodni.
Tavasszal láttam egy TS-t, szép volt, a festése a Suzuki színkód szerint Z2T, azon is voltak csíkok, de csak egy vékony csík, aranymetál.A sötét festék nagyon jól kihozza a csíkokat és a krómokat.Persze, az angolok régi kedvence ez a festési mód.
A bézs is szép, de én arra is egy csíkot tennék, ez esetben sötétet, a kontraszt miatt.
Lényegében megvan a koncepciód.
Jó munkát, üdv.: R
Tudom, hogy őrültség..DE! Mikor ts 125-ös kuplung bowdent kértem, egy boltban se kaptam, viszont mikor elvittem a régi darabot, azt mondták, etz 250-esé..S pont olyat kaptam, ami nekem kellett..Na,nekem már mindegy..Nekem már a 3 is páros, csak jó legyen- lett a gép.... ez a lényeg!;)
Keri!
Bézs mz: nekem is tetszik, anno, azért is mentettem el, egy cikkben volt, de mi is volt már nem tudom. De jól néz ki, tényleg.:)
Teknőc
kösz, még mindig tetszik :)
Nos, megjött a Bowdennem..ETZ 250-es volt bele, így az kerül bele továbbra is! Hopplá! Megyek is le s felszerelni!
http://youtu.be/nzfYp43VT6E
Teknőc
JÉÉ! Bocsi! De itt is megtaláltam, amit küldtem. Visszavonva a facebook, mert itt is van az oldalon:
http://www.szocimotoros.hu/hu/galeria/117
;)
Teknőc
Azt hiszem, tudom miről beszélsz...A facebookon elküldtem a Bézs mz ts- képeket..;)Az a cikk sajna, már régen nem tudom hol van. Habár szerintem a kis ts leginkább vörös, esetleg metál bordó, avagy királykékben,, vagy sötétkékben mutat. De ez egyéni vélemény, szubjektív részemről.
Teknőc
Na szétkaptam a TS-t festésre.
Viszont most jut eszembe, hogy a szépérzékem zéró, mivel csak a windows 8 alapszínét látom csak :)
A célom hogy ránézésre mindenkinek az ugorjon be, hogy "de szép öreg motor"
A szokásos gyári színek ezt nem támogatják. Talán a mélyvörös-bordó, de az meg nagyon elcsépelt szín.
Oldtimer Mercedes bézs színre gondoltam, mert egyszer láttam ilyet egy pillanatra és jónak tűnt. Szerintetek? Az nagyon gicses, ha vékony fekete/arany csíkkal kiemelem a sárvédők és a deklik kontúrját? :)
Nincs valakinek fotója ilyen színű TS, ES, vagy Tropy-ról? Mert nem igazán tudom eldönteni hogy jól nézne e ki...egyenlőre mondjuk a homokszórást, alapozást, glettelést csinálom, de jó volna valami koncepció, mert nekem nincs :)
Feltöltő és alacsony kipunyílás:
http://i3.photobucket.com/albums/y54/Asquith1/Aero111.jpg
Majdnem eltaláltad! 4T motornál az elégett kipufogógázok energiáját még egy ütemben felhasználják egy kisnyomású (valóban gőzgépszerű) dugattyúban.
az melyik típus? A gőzös megoldás?
Az MZ hidrogénnel is működne, a gyújtást a felső holtpont közelébe, vagy utógyújtásra kell álítani.
2T-nél akkor tudjuk jó hatásfokkal hasznosítani az üzemanyag égését, ha minél nagyobb mértékben hasznosítjuk a gázok tágulását->a furathoz képest hosszú löket, és alacsony kipufogócsatorna szükséges.
A hajódízelek hoszú löketűek.
GAMF ECO 4T motor:
30ccm
furat:27mm
löket:60mm(MZ58mm)
P=500W
Megoldható.
Szóróolajozás a főtengelycsapágyaknak is, és olajlehúzó gyűrű. Megfelelő olajszint, megfelelő mennyiségű olaj.
Az átömlőket a feltöltőről táplálni.
Közvetlen gázbefecskendezés a hengerbe.
Hátrány a feltöltő költsége, és a meghajtásához szükséges energia.
Ha jobb hatásfokkal sűrít, mint a motor(turbóval a kipugázok energiáját tudjuk hasznosítani), javítja a hatásfokot.
Szívó 2T, nagy sűrítési viszony-> erős motorfék
Feltöltött 2T, kisebb sűrítési viszony és feltöltés-> gyengébb motorfék.
A nagy dízel motorok így működnek. Pl. hajók és mozdonyok. Kicsiben miért nem terjedt el. azt nem tudom.
Motornak nem, a kuplung kiemel, csak a kezem nyírja... :)
hmmm, az elgondolás szuper, én is agyalok, hogy még a belsőégést fejlesztenénk akkor a 4T és a 2T előnyeit kellene összegyúrni, csak azért már 2013-ban ha a szuperhatalmak nem a kőolajból élnének, már sokkal okosabb meghajtásokkal motoroznánk.
mondjuk hidrogénMZ. :)
Nekem egy régi Stihl fűrészem van.
Annak van két állítható fúvókája. Alapjáraton az egyik és teljes gázra a másik. Ennyi. Nagy macera nincs vele, csak szimplán működik.
Múltkor ki kellet pucolni, mert sokat állt, aztán pöc röf már ment is, a szervizes meg le akarta nyúlni nagyapámat egy generálra.
Direkt olajozás jó dolog.
~1:200-as átlag keverék arányig el tudtak menni, de elég bonyolult.
Nekem egy olyan megoldás tetszene, mint az első kétütemű motorok, külső kompresszoros levegő be fúvásúak voltak.
Alul a forgattyús ház, ugyan úgy olajfürdős volt mint a 4T motorok esetén.
Na most ezt kombinálni a direkt befecskendezésű DiTec rendszerrel, és minden szempontból alázná a 4T motorokat....ha valaki megcsinálja részesedést kérek az ötletemből :D
Na erre nem gondoltam :) szóval beállítási céllal kipróbáltam a 40-es keveréket -az állítócsavrokat teljesen máshova kellett tekernem, kevesebbet kaphat kis gázon amitől jobban pörög, és félgázig teljesen jó is, de fölötte üres- de ez nem is fontos, csak az, hogy félig tankolva összevágtam 1,5-2 m3 fát :) teljesen kimerültem közben
(gardenmaster-Penny 15000,-) teljes gázon mondjuk picivel erősebb a 25-össel, de erdőbe nem mennék vele a füst miatt az tuti :D Ja és nagyon érzékeny a beállítócsavarjaira. 1/38-ad fokokkal lehet behangolni, egyiket ráteker, másikat vissza míg nem lesz mindenhol erős..
Hígabb keverékkel jobb az égés, én is ezt tapasztaltam.
A hatásfok híg, a főtengely alukosara sűrűbb keveréket igényel.
A megoldás híg keverék és plusz olajozás külön a főtt tengely görgőinek.
Erre felkaptad a fejed mi? :)
Az olaj csökkenti az oktánszámot, ez ronthatja a fogyasztást, és ha ennyire lerontja, akkor tényleg sok neki az olaj.
"de feleannyit fogyaszt és ugyanolyan erős.."
Hogy fogyaszt feleannyit?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|