:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Azért változott valami.
84től 94ig 75 kilos kutyám volt, most 25. Kézzel fogható az életszinvonal csökkenés. :D
Azt már le se kell írni hogy szeretnék most is dupla annyit keresni mint egy kezdő tanár.
Viszont most se szeretnék ETZ-t venni. :D
Komolyra fordítva a szót, most talán könnyebb új motort venni mint régen.
Egy hónapja komolyan nézelődtem, elhatároztam magam egy új gép mellett, de elszörnyedtem az árakon. Egy kisebb gépet tudnék venni 800ezer körül, de ha azt akarom, hogy két személynek kényelemben és méretben hozza az etz tulajdonságait, akkor 1.5 millió az alapár. Így hát nem lesz új motorom, és egyre jobban megbecsülöm ezt a huszonvalahány éves gépet.
Egy egyszerű kis motor, mondjuk egy robogó váltó nélkül... biztos kijön a kisebb gyártók gépei közül. Nem rosszak azok sem, félre ne értse senki, nem leszólni akarom őket, sőt nagyon kényelmesek... de egyiket sem lehet úgy megpakolni, egyiknek sincs olyan kényelmes ülése két személy részére és egyiknek sincs olyan rugózása és lengéscsillapítása, mint az én 150-es etz gépemnek. Egy etz-hez fogható mai gép 1.5 milla.
Árpád: Mintha 8-10 ezerbe került volna. Az átlag fizetés valami 2500 volt.
astro77joe:de új motort minimum 4 havi fizuból tudnék venni
Akkor tényleg nem változott semmi... :-)
Bár tegyük hozzá, hogy egy 125-ös egyszerű motor azért manapság kijön fél millióból.
80-körül az anyukám fizetése programozó matematikusként 7500 forint volt az Autovill-nél (13. ker Váci út). Az átlagkereset őszerinte 2500-3000 forint lehetett. A főnöke, akinek a nyolc általánosa sem volt meg 15000 forintot keresett és évente négyszer volt nyaralni (piálni és kurvázni) a cég vagy párt költségein a többi vezetővel együtt. Egy ilyen motort az unokatesóm emlékei szerint két havi, tehát kb 6000 forintért lehetett kapni. Manapság két havi átlag fizuból csak használt motort kapok. Szerencsére az átlag felett keresek, 420ezer a nettóm, de új motort nem kapok két havi fizuból. Amikor betanított munkás voltam 12 éven keresztül, már hónap vége előtt elfogyott a pénzem, pedig nem cigiztem, nem drogoztam és csak heti 4-5 alkalommal sörözgettem és a szüleimnél éltem. Most saját házban lakom, van családom, nincs hitelem csak a lakáshitel, de új motort minimum 4 havi fizuból tudnék venni (leszámítva a robogókat). Kicsit rosszabb lett a helyzet azóta, de van ami nem változott. Az egyik főnököm szakács (nekem két diplomám van) az asszisztense nyolc általánost végzett. Nagyon szomorú vagyok, hogy a külsőségeken kívül semmi sem változott Magyarországon. A 150-es etz az egyetlen motorom a mai napig! :)
77ben nem volt ETZ. A 125, 150 ETZ 85ben jött ki.
1976ban adták ki ts250/1et.
Akkor voltam második gimis. Egyik srác 77ben vette meg elsők között az akkoriban a boltokba kerülő TSt. Emlékszem mennyire büszke volt rá. Faterom osztályvezető volt a tanácsnál, de az ö havi fizetése se volt közel se elég a TSre. Talán két havi kellett volna, mintha 8-10 ezerbe került volna. Az átlag fizetés valami 2500 volt.
Az ETZ megjelenése már a 78as első nagy infláció után volt jóval, akkor már 3-4 ezr is lehetett az átlagfizetés. Az én fizetésem 7300 volt, a kezdő tanári fizetés 3600, az átlag mérnöki fizetés 4500, 5000 volt. ETZt nem néztem akkoriban, BMWt akartam venni.A rendörségtől kiszuperált bömus 50ezer volt. Egy vadi új zsiguli 64 ezer. Csak viszonyítás miatt írom le, hátha előkerül az ETZ nyitó ára.
Tudja valaki, hogy 1977-ben mennyibe került egy új mz etz 150-es gép és akkoriban mennyi volt az átlagfizetés?
Köszi a bovdenszerviz linket! Már írtam nekik levelet, ha 20ezerből kijön, akkor készíttetek egy kilométeróra és egy fordulatszámmérő spirált.
Ja én a TS-hez itt gyártattam fékbowdent miután 3 különböző helyen vásárolt bowden is 1-2 fékezés után ELSZAKADT!
Elsőt még visszacseréltettem, és persze tették a butát hogy még senki nem hozta vissza, de látszott hogy jóval vékonyabb mint a gyári, és a minősége is a kínai alatt volt.
Ezek után csináltattam a gyári méreteknél vastagabb, teflonbetétes, merevített házas fékbowdent. Ne volt olcsó vagy 10ezret kiadtam érte, de egyrészt ezzel olyan mintha hidraulikus fékem lenne, másrészt ha azt nézzük hogy a 300forintos bowdennel 2-őt tudtam fékezeni, akkor 10000/300=33 fékezésen már bőven túl vagyok vele, szóval megérte :D
Két dologtól inoghat.
A fogaskerék sem fut egyenletesen (utángyártás remeke) plusz amire te is rájöttél az ultragagyi spirálok.
Persze spirál esetén fontos hogy ne szoruljon, ne legyen megtörve, sőt még túl szűk ívben meghajlítva sem. Gyors kötözővel szorosan a vázhoz feszíteni sem érdemes.
Szóval ha a boltban nem hajtogatták meg mielőtt eladták neked, akkor van rá esély hogy gagyi spirállal is össze lehet hozni egy lengés mentes órát.
Fogod fellógatod és ha egyenes akkor jó, ha van benne törés kuka. Ez után meghajtod két hurkos ívre, és két ujjaddal megforgatod. Ha akad akkor meg fogod érezni.
Én csináltatnék, ha nem tudsz jó minőséget kapni a boltban. Én már rég vásároltam alkatrészt, nem tudom milyen a felhozatal, de régen is elég sok volt a gagyi.
http://bowdenszerviz.hu/bowden-szerviz/egyedi-bowdenkeszites/
Kipróbáltam fúrógéppel az órát, teéjesen jó. Viszont a spirálon keresztül ugrál. Hol lehet jó spirálokat venni az órákhoz?
Még egy kérdésem lenne, a két óra mutatójának ugrálását mi okozza? Már kicseréltem a kér spirált és a spirál hajtását is. Már csak az órák vannak hátra. Azoknak szokott ilyen bajuk lenni?
Sziasztok! Két dolgot szeretnék kérdezni. ETZ-n a hátsó lánckereket védő műanyagot hogy kell rögzíteni, hogy ne mocorogjon és egyenletes legyen a kilométerspirál hajtása? A tengely irányába gyárilag mivel van hézagolva? Nekem most egy 5 mm-es gumilap van odarakva.
Az Mz lovasa vigyen magaval gyuruket es reszelot is.:)
A tartalek fotengely, henger es dugattyu alap.:)
3000-4000 fordulatszamon el se tort volna a gyuru.
Nekem is volt már ilyen a 125-ös TS-el.
A csapszeg zéger esett ki és törte el a gyűrű szoknyáját, a gyűrűket, plusz a csapszeg vagy 1mm mély árkot vágott a hengerfalba. Nálam volt szerszám így a darabokat kihalásztam az út szélén és mentem tovább. Kompresszió nem volt benne, csak tolásra tudtam elindítani de ment és vagy 2 literrel többet zabált.
Aztán a következő iparcikk boltban vettem egy kb jó méretű gyűrűt (traktor vagy fűnyíróé lehetett), azt ráhúztam és azzal már a fogyasztás és az indítás is helyrejött valamennyire. Ezzel még hazamentem 240km-re, utána pedig ebből lett a 150-es hengerem :)
ETZ 150. 110km/h-nál gyűrűtörésem volt, utána 5 kilométeren át toltam a motort :( Szétfőttem a motoros kabátban. Szép reccsenős hangja volt, először azt hittem eltört a hajtókar. Még nem mertem szétszedni, de a gyertyalyukon keresztül a dugó és a henger épnek tűnik, persze innen nem sokat látni. Berúgáskor hiányzik a kompresszió kilencven százaléka. :( 14 éve volt felújítva.. elég sokáig bírta. Szerencsére van eldugva egy zsír új hengerem dugattyúval, hengerfejjel. Bejáratás után lett leszedve a gépről... most pont jó lesz :))) Még jó, hogy anno nem adtam el. :)))
Regen a ricinusolajat hasznaltak.
Talan az is begyantasodik. Kozutra ritkan bontott motorba nem elonyos.Versenymotornak mindegy,azt gyakran bontjak.
bocs a csevegőbe akartam...
Most nézem, már a 125-ös KTM-en is ABS van???
Hova jutott ez a világ, borzalmas.
Ezért ilyen drágák ezek a motorok.
CB hátsó kerekén teszteltem az ABS-t hát nekem nem hiányzik az a kerregés, pedig a Hondának állítólag elég jó az ABS-e.
Mondjuk a KTM is ugyan azt használja ha jól tudom.
Igen :)
Van egy pici gőzgép modellem, azt kentem meg étolajjal...elég nehéz volt kibányászni a dugattyút :D
Meg egyszer Bambi is mutatott egy olyan robogót amelyikbe belekötött az étolaj.
Kukázni kellet a hengert.
Persze van egy két olyan növényi olaj ami nem köt meg, de gyanítom drágább és gyengébb a kenőképessége mint egy modern részszintetikus füstmentes 2T olajnak.
Szóval már próbáltad! :-)
Azt próbáld ki a saját motorodban :)
Úgy beleköt mintha ragasztó lenne.
Udv!
Melyik a legjobb olcso olaj
-2000Ft/liter alatt?
-1000Ft/liter alatt?
Sziasztok!
De régen jártam már erre...
Szeretném a 250-es ETZ-met megajándékozni egy jó (új, vagy felszabályozott) féktárcsával. Ahogy nézem az új, gyári (német) féktárcsa horror áron van. Láttam egy másik megoldást is (talán török), amihez komplett elsőkereket kell cserélni. Bontott, felszabályozott tárcsa pedig olyan, mint a fehér holló.
Hol lehet mostanában elfogadható áron féktárcsához jutni? :)
Köszönöm a válaszokat!
Üdv:
Goss
A TS-t azzal szerelték. Az 250-es ETZ-t 3,50* 18-al, a 251-nél visszatértek a 16-ra.
Nem tudom miért, biztos ez maradt raktáron... :-)
Sziasztok!
Rég jártam erre, de ismét MZ gondjaim akadtak.Egy pár év kihagyás után,már sokat felejtettem, és nem igazán találok már TS250/1 adatokat.
Mz hátsó kerék méret kellene nekem, tényleg 3,50*16-al szerelték?
Egyébként bár mostanában nem nagyon foglalkozok a motorokkal, de régebben volt olyan hogy ügyes kezű ETZ-s lakatos legyártott egy csomó kipufogót ahol figyelt a méretezésre és a minőségre.
Elég gyorsan szétkapkodták, de az ilyen gyártásokból érdemes megcsípni bármi áron, mert ezek (megkockáztatom) jobb kipufogók mint a gyári.
Bolti kipufogóból régen volt drágább meg olcsóbb. Itt is a drágább volt a jó. Bolti rezonátor soha nem volt jó ETZ-re. Csak a hangja és a kinézete meg persze az alacsony ára miatt veszik.
Nem tudom most mit gyártanak, mert jó ideje egy ETZ-s sem próbálkozott vele, de az utolsó vásárlás ami itt a fórumon kiderült azt az eredményt hozta, hogy valami 9000-re van hangolva. Ezen felül szétvágva az is nyilvánvalóvá vállt hogy nem tisztelte a fizikát az aki hegesztette, mert a gáz útjába benyúló lemezvégekkel találkoztak.
A gyártó csak eladni akar, nem érdekli hogy jó is legyen.
Nem véletlenül gyári, de inkább eredeti katonai kipufogóval mennek az ETZ versenyzők, és az igényes túrások is.
Simson rezonátor biztos nem lesz jó ETZ-re.
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a webshopokban kapható etz sport/rezonátor kipufogókkal? Néhány simsonos elégedett, más szerint a vas árát sem érik meg. Tényleg ennyire rosszak? Tudom, hogy a hengerhez kel hangolni egy rezonátort egy adott fordulathoz vagy tartományhoz igazítani, de gondolom ezeket a gyártó is tudja nem? Mi az igazság ezekről a vasakról?
Feszültség mennyi, pörgetett motornál?
Akkud is tönkre fog menni.
Vagy csak simán laza a lámpatest és rázkódik amit az izzószál nem szeret.
Szevasztok!
Ha a motor folyamatosan csak a hátsó helyzetjelző izzót vágja ki akkor vajon hol keressek hibát? Gyújtáskapcsolóban? Amióta tönkrement a LED panel naponta kivágja...
Ja :D
De amúgy nem a környezetbarátság a lényeg, hanem az hogy ez egy fokozatmentes nyomatékváltó tranzisztorból építve :D
A lényeg az hogy ha akarnánk ezt is meg tudnánk oldani mert környezet védők vagyunk. Meg okosak. :D
Védd a fákat!
Egyél hódot!
Más kérdés, hogy többe van az egész mint egy tiptop MZ :)
Ja végül is jó ötlet, azt könnyebb beszerezni mint a bolygóművet.
Nem kell nagy aksi meg motor.
Ebből 2-3darab
https://hobbyking.com/en_us/graphene-6000mah-6s-65c-w-xt90.html
Meg maximum egy ilyen motor
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-rotomax-80cc-size-brushless-outrunner-motor.html
A plusz generátornak pedig még kisebb is jó, mivel úgy van, hogy a motorhoz képest gyorsító áttétellel kapcsolódik. Azaz kis fékező teljesítménnyel lehet szabályozni az összegzett fordulatszámot és így a benzinmotor motor nyomatékát.
Én a két hajtás összehozására quad diffit használnék. A diffi fordítva is működik. A két fordulat összege az eredő fordulat. A villanymotor és az aksik mehetnének hátra a doboz helyére. Két lánckerék által v alakúra megtört lánc kellene a hátsó kerék rugózása miatt. Beburkolva talán nem nézne ki elviselhetetlenül kreténül a cucc. Az esetleg szükséges plussz generátort még nem tudom hová tenném.
De én még egy normál ETZ-re sem szívesen ülnék már fel, nemhogy egy hibridre. :D
Én meg vettem egy Toyota Priust...lényeg hogy nagyon tetszik ez a hibrid hajtás, egyszerűen zseniális műszaki megoldás, és nem is olyan bonyolult mint elsőre tűnik.
Szóval kéne csinálni egy hibrid ETZ-t :D
Mechanikailag annyi, hogy a kuplung helyére egy bolygóművet kellene belefaragni, két villanymotorral, váltót kiiktatni, a többi már elektronikus vezérlés szintjén történik.
Közben rájöttem, hogy tévedtem. Amit láttam, az nem MZ-ből faragott dízelt, hanem az MZ-be faragott bele egy dízel motort.
https://www.youtube.com/watch?v=WuKosz8Kujg
Így már sokkal kevésbé izgalmas :-(
Modell motorokat nem ismerem, nem is tudtam, hogy hogyan működnek. De ha belegondolok logikus, ott a súly sokat számít.
Nagy 2t diesel az tudtommal ma is sok van. Teherautók is, de főleg hajómotorokban.
Modell motorok mind kétütemű dieselek, igaz, ott éter, metanol keveréket használnak, ami már kisebb sűrítésnél berobban.
De a Főkert által használt régi traktorok is kétütemű dieselek, szóval nem lehetetlen csak felesleges :)
Ezt én sem értettem miért nem lehet normálisan 90 fokban visszaperemezni az utángyártott könyöknél.
Krómozás és hajlítás előtt akár házilag is meg lehet rendesen csinálni, annyira nem téma, de így utólag már csak taknyolni lehet vele.
Esetleg utángyártott könyököd van?
Mert az sajnos mind szar.
A könyöknek olyan bonyolult 3D-s alakja van, hogy a DDR-en kívül nem lehet még egy olyat gyártani! :-)
Valami magyar ember csinált olyat is. Valahol láttam róla cikket. Ha jól emlékszem 250-es TS ből faragta. Amúgy mindenki így hívja, karika is, meg tűz is van ott... :-)
Növeljük meg a kompressziót, így már gyertya sem kell mejd bele. :)
Ma vettem Pécsen. Talán jó lesz. Vmi egytengelyűségi probléma van, mert amikor kiszedtem, ferdén volt összenyomódva a régi.
ja hogy kipufogó tömítés...már azt hittem gyártottak diesel MZ-t is :D
Azért nem tudják mekkora, mert gyárilag nincs benne olyan. Szoktak tenni bele, ha kifúj, de mivel nem olyan a kiképzése a hollandernek, hogy legyen benne, nem sokat ér.
ETZ 250-eshez tűzkarikát akarok venni, de már a boltban sem tudják itt Győrben, mekkorászor mekkora kell. Úgy tervezem, h sublerrel megyek oda a boltba. Plíz help.
Thx
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|