:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ott vagyok meg...de betegszabin mert mindenem faj. Izuleti gyulladasok, gerinc...faj es ropog mindenem.Kezzsibbadas. nem tudjak pontosan mi lehet.
Ott vagyok meg...de betegszabin mert mindenem faj. Izuleti gyulladasok, gerinc...faj es ropog mindenem.Kezzsibbadas. nem tudjak pontosan mi lehet.
Felvettem a kapcsolatot a bovdenes céggel, 6000-ért készítenek jó bovdent az eredeti alapján, a két bovden az etz-re 10-12ezer, az szerintem jó ár, ha nem fog ugrálni a mutató. Kikötöttem, hogy három kanyar után se ugráljon a bovden, és szerintük ez alap. Nemsokára felviszem a bovdeneket, majd leírom mi az eredmény. Vagy inkább felveszem videóra a különbséget. Ki is megyek és felveszem a mostani állapotot, mielőtt szétszedem.
Sajnos néha nincs választása az embernek, ha tüzelőre vagy kajára kell a gyerekeknek, akkor gyorsan kell a pénz... meg akkor is, ha motort akar az ember :)
A bontók is elpofátlanodtak.
Az ismerősöd meg nagyon buta ha ilyen uzsora kamatba belement. Ennyiért a cigányvajda is adna.
1,7%
65-80ezret kell visszafizetni 3milliós motor esetén.
A hitel válság abból fakadt, hogy az emberek nem gondolkodtak, hanem mindent elhittek a bankoknak.
Ha gondolkodik valaki, akkor nem ördögtől való használni a bankok szolgáltatásait.
Persze már az is eredmény ha valaki tudja hogy nem ért a pénzügyekhez és elkerüli a hitel felvételt.
S te merre..?
Ezek szerint már nem ott..
Teknőc
Ha nem akarsz eredeti állapotú motort, szerintem nézzél robogó főfékhengert használtan. Annak idején én is olyat használtam, sokkal jobb volt mint az ETZ.
Ja...a motoron lejart a muszaki es kene egy fofekhenger muszakira vagy orokbe de 20000ert sokallom az ujat. Tudtok segiteni?
Az evoluciot azok az egyedek nyerik akik jobban tudnak alkalmazkodni a valzozo kornyezeti hatasokhoz. Ez egy tanitas.
Ne menj el szarert hugyert rabszolganak, hanem dolgozz magadnak. Minel kevesbe szorulsz masokra annal jobban fogsz elni.
Anno: segits magadon, az isten is megsegit.
Van ahol 2het alatt elfogy a jo kereset is, de addig whisky es napi 2 doboz cigi elfogy...ha megtanulja megtanulja, ha nem...az o felelossege. Nem dolgozhatunk 10 masik ember helyett.
Hany szazalekos a THM?
Nalunk 0.2% a betetkamat. 0.65% a keszpenzfelveteli dij. Ha beteszed a penzt 4 ev mulva kapsz vissza ugyanannyit..ami vasarloertekben a felet eri. A hitelkamat 15-40% kozott. Ismeros hitelkartya 200000re fizetett a banknak havi 10000 kamatot...
Keruljuk a bankokat minel messzebbre.
Apropó, nem lenne jobb a Csevegőben folytetni..? Ne hogy gond legyen.. :)
Brátilag szólok, ha szabad.
Teknőc
Ezzel egyetértek...
Főleg, hogy egyik napról a másikra mekkora változások lehetnek... Mind munka, mind emberek terén. ha családod van, az az első, utána esetleg a szórakozás.. na, s mai pénzből...Valami nagyon rosszul megy, mutatja a motoros piac is. Ekkor jön minden átlagszámítás, eltolás, átlagemelés. Meg mindenféle dumma. Gyakorlatilag nagyon kicsi pénzből tengődnek az emberek, s havi +10 eftmegtakarításom sincs pl nekem, nemhogy havi 50. Sajna. Keresek melót, de itt közelben nincs, csak min. bér mindenre. Tehát nem igazán tudok ugrálni. Esetleg ha én is elmegyek az országból, úgy, talán, vissza se nézve. De van család, igaz gyermek nélkül, Öreg, Beteg Édesanyám. tehát.. Itthagyni, mikor nincs több családtagom, kizárt. Maradok itt a nyomorban, de keresem(Ném) a kiutat....
Épp most újítottam meg a garázsbérletemet, mert új tulaja van, s egyenlőre nem tervezi a garázs használatát. De Isten tudja...S akkor új garázst is keresnem kell. Pedig szeretek ott lenni....motort kell valahol tárolni.
Teknőc
Az a szomorú, hogy Magyarországon az átlagnál kétszer nagyobb fizuból sem lehet normálisan élni ha családja van az embernek. Hogy motorozok gondtalanul az új gépemmel, amikor tíz méterrel odébb a szomszédban tüzelőt se tudnak venni, pedig mindketten dolgoznak? Nem normális, ami ebben az országban van, túl nagyok a különbségek és semmi sem biztos, bármikor munka nélkül maradhat az ember, esetleg egyik napról a másikra csak fele annyi fizetésért talál munkát. Így hát tartom amit mondtam, szerintem nem sokat változtak a dolgok, talán kicsit nehezebb és bizonytalanabb lett minden.
Annélkül hogy a zsebedben akarnék turkálni, szerintem ennyi fizuból kényelmesen ki lehetne hozni egy új motort.
Persze gonodolom a lakáshitel, meg a gyerekek költsége csökkenti ezt, de feltételezem a feleséged is keres.
Nagyjából 6 havi keresetből vígan kijön egy jó motor. Ennél többet új járműre nem is nagyon szabad költeni, mert az már nem a te kategóriád az okosok szerint. Persze teljes fizut nem tudod félre tenni, de egy új motort, vagy kocsit minimum 4 év alatt avultatnak a cégek, ennyi idő alatt kell összespórolni az árát. Tehát ha havi 50ezret félre tudsz rakni a családi kassza megerőszakolása nélkül, akkor érdemes új motorra spórolni.
Hitelt én kerültem, de nagyon alacsonyak a kamatok. Még akár azt is megéri felvenni. CBR-nél most 70-ezer lett volna teljes hitel kamata. Ha nem tudok spórolni, akkor ez is egy lehetőség, viszont a kamat kockázat azért ebben benne van.
Nos, mivel szinte egyedül maradtam a köreimben, egy-két öreg motoros kivetélével...(Be) Látom, hogy muszáj korszerűsítenem nekem is. De mz után, mikor még jó volt az alkatrész, annak függvényében(tekintetében) nehéz jó kismotort találni. A mi fizetésünk egy motor megvételéhez tényleg nagyon lent van, vagy a motorok túlárazottak. hát igen.. Nálam is másfél misi volna, átírással, mindennel. Főleg, ha egy új, jó 125-ösben gondolkodok. Bili füle, vagy közepe.... DDD Aztán mi lesz, nem tudom, elképzelés van, más nem. Ahogy Isten akarja...
Teknőc
Egy motornál a kor nem számít. Az én szívem vágya egy a hetvenes évek elején gyártott Honda CB 350 Four. De jól elvagyok a 34 éves Jawámmal is. Illetve ellennék, ha motorozhatnék végre. Mostani motort akkor se vennék ha lenne felesleges pénzem.
Azért változott valami.
84től 94ig 75 kilos kutyám volt, most 25. Kézzel fogható az életszinvonal csökkenés. :D
Azt már le se kell írni hogy szeretnék most is dupla annyit keresni mint egy kezdő tanár.
Viszont most se szeretnék ETZ-t venni. :D
Komolyra fordítva a szót, most talán könnyebb új motort venni mint régen.
Egy hónapja komolyan nézelődtem, elhatároztam magam egy új gép mellett, de elszörnyedtem az árakon. Egy kisebb gépet tudnék venni 800ezer körül, de ha azt akarom, hogy két személynek kényelemben és méretben hozza az etz tulajdonságait, akkor 1.5 millió az alapár. Így hát nem lesz új motorom, és egyre jobban megbecsülöm ezt a huszonvalahány éves gépet.
Egy egyszerű kis motor, mondjuk egy robogó váltó nélkül... biztos kijön a kisebb gyártók gépei közül. Nem rosszak azok sem, félre ne értse senki, nem leszólni akarom őket, sőt nagyon kényelmesek... de egyiket sem lehet úgy megpakolni, egyiknek sincs olyan kényelmes ülése két személy részére és egyiknek sincs olyan rugózása és lengéscsillapítása, mint az én 150-es etz gépemnek. Egy etz-hez fogható mai gép 1.5 milla.
Árpád: Mintha 8-10 ezerbe került volna. Az átlag fizetés valami 2500 volt.
astro77joe:de új motort minimum 4 havi fizuból tudnék venni
Akkor tényleg nem változott semmi... :-)
Bár tegyük hozzá, hogy egy 125-ös egyszerű motor azért manapság kijön fél millióból.
80-körül az anyukám fizetése programozó matematikusként 7500 forint volt az Autovill-nél (13. ker Váci út). Az átlagkereset őszerinte 2500-3000 forint lehetett. A főnöke, akinek a nyolc általánosa sem volt meg 15000 forintot keresett és évente négyszer volt nyaralni (piálni és kurvázni) a cég vagy párt költségein a többi vezetővel együtt. Egy ilyen motort az unokatesóm emlékei szerint két havi, tehát kb 6000 forintért lehetett kapni. Manapság két havi átlag fizuból csak használt motort kapok. Szerencsére az átlag felett keresek, 420ezer a nettóm, de új motort nem kapok két havi fizuból. Amikor betanított munkás voltam 12 éven keresztül, már hónap vége előtt elfogyott a pénzem, pedig nem cigiztem, nem drogoztam és csak heti 4-5 alkalommal sörözgettem és a szüleimnél éltem. Most saját házban lakom, van családom, nincs hitelem csak a lakáshitel, de új motort minimum 4 havi fizuból tudnék venni (leszámítva a robogókat). Kicsit rosszabb lett a helyzet azóta, de van ami nem változott. Az egyik főnököm szakács (nekem két diplomám van) az asszisztense nyolc általánost végzett. Nagyon szomorú vagyok, hogy a külsőségeken kívül semmi sem változott Magyarországon. A 150-es etz az egyetlen motorom a mai napig! :)
77ben nem volt ETZ. A 125, 150 ETZ 85ben jött ki.
1976ban adták ki ts250/1et.
Akkor voltam második gimis. Egyik srác 77ben vette meg elsők között az akkoriban a boltokba kerülő TSt. Emlékszem mennyire büszke volt rá. Faterom osztályvezető volt a tanácsnál, de az ö havi fizetése se volt közel se elég a TSre. Talán két havi kellett volna, mintha 8-10 ezerbe került volna. Az átlag fizetés valami 2500 volt.
Az ETZ megjelenése már a 78as első nagy infláció után volt jóval, akkor már 3-4 ezr is lehetett az átlagfizetés. Az én fizetésem 7300 volt, a kezdő tanári fizetés 3600, az átlag mérnöki fizetés 4500, 5000 volt. ETZt nem néztem akkoriban, BMWt akartam venni.A rendörségtől kiszuperált bömus 50ezer volt. Egy vadi új zsiguli 64 ezer. Csak viszonyítás miatt írom le, hátha előkerül az ETZ nyitó ára.
Tudja valaki, hogy 1977-ben mennyibe került egy új mz etz 150-es gép és akkoriban mennyi volt az átlagfizetés?
Köszi a bovdenszerviz linket! Már írtam nekik levelet, ha 20ezerből kijön, akkor készíttetek egy kilométeróra és egy fordulatszámmérő spirált.
Ja én a TS-hez itt gyártattam fékbowdent miután 3 különböző helyen vásárolt bowden is 1-2 fékezés után ELSZAKADT!
Elsőt még visszacseréltettem, és persze tették a butát hogy még senki nem hozta vissza, de látszott hogy jóval vékonyabb mint a gyári, és a minősége is a kínai alatt volt.
Ezek után csináltattam a gyári méreteknél vastagabb, teflonbetétes, merevített házas fékbowdent. Ne volt olcsó vagy 10ezret kiadtam érte, de egyrészt ezzel olyan mintha hidraulikus fékem lenne, másrészt ha azt nézzük hogy a 300forintos bowdennel 2-őt tudtam fékezeni, akkor 10000/300=33 fékezésen már bőven túl vagyok vele, szóval megérte :D
Két dologtól inoghat.
A fogaskerék sem fut egyenletesen (utángyártás remeke) plusz amire te is rájöttél az ultragagyi spirálok.
Persze spirál esetén fontos hogy ne szoruljon, ne legyen megtörve, sőt még túl szűk ívben meghajlítva sem. Gyors kötözővel szorosan a vázhoz feszíteni sem érdemes.
Szóval ha a boltban nem hajtogatták meg mielőtt eladták neked, akkor van rá esély hogy gagyi spirállal is össze lehet hozni egy lengés mentes órát.
Fogod fellógatod és ha egyenes akkor jó, ha van benne törés kuka. Ez után meghajtod két hurkos ívre, és két ujjaddal megforgatod. Ha akad akkor meg fogod érezni.
Én csináltatnék, ha nem tudsz jó minőséget kapni a boltban. Én már rég vásároltam alkatrészt, nem tudom milyen a felhozatal, de régen is elég sok volt a gagyi.
http://bowdenszerviz.hu/bowden-szerviz/egyedi-bowdenkeszites/
Kipróbáltam fúrógéppel az órát, teéjesen jó. Viszont a spirálon keresztül ugrál. Hol lehet jó spirálokat venni az órákhoz?
Még egy kérdésem lenne, a két óra mutatójának ugrálását mi okozza? Már kicseréltem a kér spirált és a spirál hajtását is. Már csak az órák vannak hátra. Azoknak szokott ilyen bajuk lenni?
Sziasztok! Két dolgot szeretnék kérdezni. ETZ-n a hátsó lánckereket védő műanyagot hogy kell rögzíteni, hogy ne mocorogjon és egyenletes legyen a kilométerspirál hajtása? A tengely irányába gyárilag mivel van hézagolva? Nekem most egy 5 mm-es gumilap van odarakva.
Az Mz lovasa vigyen magaval gyuruket es reszelot is.:)
A tartalek fotengely, henger es dugattyu alap.:)
3000-4000 fordulatszamon el se tort volna a gyuru.
Nekem is volt már ilyen a 125-ös TS-el.
A csapszeg zéger esett ki és törte el a gyűrű szoknyáját, a gyűrűket, plusz a csapszeg vagy 1mm mély árkot vágott a hengerfalba. Nálam volt szerszám így a darabokat kihalásztam az út szélén és mentem tovább. Kompresszió nem volt benne, csak tolásra tudtam elindítani de ment és vagy 2 literrel többet zabált.
Aztán a következő iparcikk boltban vettem egy kb jó méretű gyűrűt (traktor vagy fűnyíróé lehetett), azt ráhúztam és azzal már a fogyasztás és az indítás is helyrejött valamennyire. Ezzel még hazamentem 240km-re, utána pedig ebből lett a 150-es hengerem :)
ETZ 150. 110km/h-nál gyűrűtörésem volt, utána 5 kilométeren át toltam a motort :( Szétfőttem a motoros kabátban. Szép reccsenős hangja volt, először azt hittem eltört a hajtókar. Még nem mertem szétszedni, de a gyertyalyukon keresztül a dugó és a henger épnek tűnik, persze innen nem sokat látni. Berúgáskor hiányzik a kompresszió kilencven százaléka. :( 14 éve volt felújítva.. elég sokáig bírta. Szerencsére van eldugva egy zsír új hengerem dugattyúval, hengerfejjel. Bejáratás után lett leszedve a gépről... most pont jó lesz :))) Még jó, hogy anno nem adtam el. :)))
Regen a ricinusolajat hasznaltak.
Talan az is begyantasodik. Kozutra ritkan bontott motorba nem elonyos.Versenymotornak mindegy,azt gyakran bontjak.
bocs a csevegőbe akartam...
Most nézem, már a 125-ös KTM-en is ABS van???
Hova jutott ez a világ, borzalmas.
Ezért ilyen drágák ezek a motorok.
CB hátsó kerekén teszteltem az ABS-t hát nekem nem hiányzik az a kerregés, pedig a Hondának állítólag elég jó az ABS-e.
Mondjuk a KTM is ugyan azt használja ha jól tudom.
Igen :)
Van egy pici gőzgép modellem, azt kentem meg étolajjal...elég nehéz volt kibányászni a dugattyút :D
Meg egyszer Bambi is mutatott egy olyan robogót amelyikbe belekötött az étolaj.
Kukázni kellet a hengert.
Persze van egy két olyan növényi olaj ami nem köt meg, de gyanítom drágább és gyengébb a kenőképessége mint egy modern részszintetikus füstmentes 2T olajnak.
Szóval már próbáltad! :-)
Azt próbáld ki a saját motorodban :)
Úgy beleköt mintha ragasztó lenne.
Udv!
Melyik a legjobb olcso olaj
-2000Ft/liter alatt?
-1000Ft/liter alatt?
Sziasztok!
De régen jártam már erre...
Szeretném a 250-es ETZ-met megajándékozni egy jó (új, vagy felszabályozott) féktárcsával. Ahogy nézem az új, gyári (német) féktárcsa horror áron van. Láttam egy másik megoldást is (talán török), amihez komplett elsőkereket kell cserélni. Bontott, felszabályozott tárcsa pedig olyan, mint a fehér holló.
Hol lehet mostanában elfogadható áron féktárcsához jutni? :)
Köszönöm a válaszokat!
Üdv:
Goss
A TS-t azzal szerelték. Az 250-es ETZ-t 3,50* 18-al, a 251-nél visszatértek a 16-ra.
Nem tudom miért, biztos ez maradt raktáron... :-)
Sziasztok!
Rég jártam erre, de ismét MZ gondjaim akadtak.Egy pár év kihagyás után,már sokat felejtettem, és nem igazán találok már TS250/1 adatokat.
Mz hátsó kerék méret kellene nekem, tényleg 3,50*16-al szerelték?
Egyébként bár mostanában nem nagyon foglalkozok a motorokkal, de régebben volt olyan hogy ügyes kezű ETZ-s lakatos legyártott egy csomó kipufogót ahol figyelt a méretezésre és a minőségre.
Elég gyorsan szétkapkodták, de az ilyen gyártásokból érdemes megcsípni bármi áron, mert ezek (megkockáztatom) jobb kipufogók mint a gyári.
Bolti kipufogóból régen volt drágább meg olcsóbb. Itt is a drágább volt a jó. Bolti rezonátor soha nem volt jó ETZ-re. Csak a hangja és a kinézete meg persze az alacsony ára miatt veszik.
Nem tudom most mit gyártanak, mert jó ideje egy ETZ-s sem próbálkozott vele, de az utolsó vásárlás ami itt a fórumon kiderült azt az eredményt hozta, hogy valami 9000-re van hangolva. Ezen felül szétvágva az is nyilvánvalóvá vállt hogy nem tisztelte a fizikát az aki hegesztette, mert a gáz útjába benyúló lemezvégekkel találkoztak.
A gyártó csak eladni akar, nem érdekli hogy jó is legyen.
Nem véletlenül gyári, de inkább eredeti katonai kipufogóval mennek az ETZ versenyzők, és az igényes túrások is.
Simson rezonátor biztos nem lesz jó ETZ-re.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|