:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
"nekem annyit kell vele mennem, mint egy autóval" "70 ezer km-es tapasztalat az én várható igényeimhez kevés"
No, akkor nem fognak engem itten szeretni, de ha ehhez még hozzávesszük, hogy "egy MZ élettartama viccesen rövid", akkor talán okosabb választás lenne egy hasonló köbcentis négyüteműben (1 v. max 2 hengeres) gondolkodnod.
A tartósságát nem kell hasonlítanom az ETZ-hez, viszont a 4ütem ugyanakkora köbcentinél közel fele annyit fogyaszt, mint az ETZ. Ha tényleg 100ezret akarsz vele menni, akkor 1 literes fogyasztás már 270ezer Ft-ot jelent, márpedig minimum 2, de inkább 3 literres spórolást jelentente egy 250-es négyütemű a 250-es ETZ-hez képest.
É ez is tapasztalat, az ifjúkori GS500-asom 4 litert evett anno, a 300-as ETZ-m néha 8-at.
Na köpdössetek, elvégre ez egy MZ fórum.
Elsősorban a a motorolaj ellen szóltam, a Hykomollal csak annyi a bajom, hogy kissé magasabb a viszkozitása a kelleténél, ennek megítéléséhez viszont nem kell sok kilométer. Én is sokáig Hykomolt használtam (motorolajat soha), most agip rotra hy van benne (ez szerintem ua. mint a hykomol, úgy tudom nálunk gyártják). Most készülök igolra lecserélni. Az elmúlt években kocsival többet mentem, mint 70 ezer, ilyen távot a következő években motorral fogok menni. Az olajválasztásnál biztosra kell mennem, és nem sok 10 ezer km-rel arrébb a fejemet vakarnom, hogy talán egy másik olaj jobb lett volna. Azt kell megérteni, hogy egy autóhoz képest egy MZ élettartama viccesen rövid, márpedig nekem annyit kell vele mennem, mint egy autóval. Sajnos azt kell mondjam (minden tiszteletem mellett, ami a szakmai felkészültségednek szól), hogy a 70 ezer km-es tapasztalat az én várható igényeimhez kevés.
Nos, én a MOL HykomolK 80w90 és az ETZ250 kapcsolatának védelmében annyit írnék, hogy a saját 250-es ETZ-mel közel 70ezer (!) km-t tettem meg 5 év alatt, kb fele-fele kétszemélyes túratempóban és városi "örök elkésős" munkábajárós stílusban.
A motorblokkot kétszer raktam össze: Előszőr, amikor munkába állt nálam a motor (akkor egy hibátlab gyári váltóval, rpimer hajtással és kuplunggal indult a történet), Másodszor 52ezer km (4 év) múlva, amikor is főtengely felújítást csináltam. A váltóban a 2-es fogaskerekét cserétltem, de azt is csak azért mert volt helyette új, de igazából nem volt semmi baja. A kuplung kapott 5 új török lamellát, de váltó ügyben ennyi.
És a lényeg : kb 12-15 ezer km-enként cseréltem a váltóban olajat, ami azt jelenti, hogy összes 5 alkalommal, alkalmanként 1 liter MOL HykolmolK 80w90-et kapott a leengedett 1 liter helyett.
Az az olaj teljesen jó az ETZ250 váltójába. Ez tapasztalatom.
Csak az álljon ezzel vitába, aki legalább ugyanilyen futásteljesítmény alatt szerezte a tapasztalatait.
Az ennél márkásabb, "jobb" minőségű olajakat nem szólom le, de jelen esetben nem látom szükségét.
A Hykomol egyébként hypoid olaj, amit a MOL honlapja úgy magyaráz, hogy az olaj összefüggő filmet képez a hypoid fogaskerékhajtásnál fellépő erőhatások esetén is.
A hypoid olaj igényt egyébként egyetlen hajtás, a ferdefogazású primerhajtás indokolja.
Nem vitatkoztam, csak tényeket közöltem.
A sima szilikonpaszta helyett meg használjatok legalább F.B.S. pasztát, az legalább olaj és benzinálló ha jóltudom!
Köszönöm mindenkinek a javaslatokat! Akkor hát bolti papírtömítés lesz a dologból, valószínűleg csak elfáradt a régi, ezért csöpög belőle. Bár nagyapám szerint ha folyik, azért folyik, mert mutatja hogy van benne :)
"papírtömítést" elgépeltem
Üdv.!
A kuplung oldali deklihez bolti papírtömítész használj jól bezsírozva,mivel ez bontható.
A pasztákat(régen hermetic ma inkább loctyte)a két blokköntvény illestésére használják,mivel ritkán kell bontani.
Én szilóval nem próbálkoznék!
Sokminden beletölthető, sokmindennel "elketyeg", de attól még nem az az optimális megoldás. Az MZ leírások keletkezése óta sokat fejlődtek az olajok. Persze ha valaki úgy gondolkodik hogy "megyek a géppel 5-10 ezret, aztán úgyis eladom", akor jó bele szinte bármi. De ha másvalaki sokat akar motorozni és az élettartamát meg akarja növelni, akkor a legjobb megoldást érdemes választani. Nyilván ben a "racing" felirattól kell hasraesni, de az említett olajat kifejezetten 2T motorokhoz tervezték, míg a 4T motorolajat, hykomolt tutira nem tesztelték 2T váltójával. Az meg, hogy mi van a hondáddal, már megbocsáss, de egyáltalán nem érdekel, úgy rémlik, ez MZ fórum. Engem érdekel, hogy a motorom minél hosszabb életű legyen. Ennek megfelelően beruháztam egy "MZ ETZ Models" című Haynes manualba, aminek " Routine maintenance" (23. oldal) c. fejezetőben a követkeő olvasható: "Recommended oil: Good quality EP80 hypoid gear oil" A "recommended" arra utal, hogy lehet ugyan mást beletölteni, de ezt ajánlják, mert ez a legjobb. Az EP arra utal, hogy EP adalékolt olaj legyen, márpedig a motorolaj nem ilyen. A 80 a melegoldali viszkozitás, márpedig a hykomolnak (80W90) ez 90.
"szaniter szilikon"
Picit reménykedtem, hogy legalább Te nem írsz ilyet.
A szaniter (fürdőszobai használatra, tiszta csapvíz tömítésére) kitalált szilikon nem jó gépjárműben történő felhasználásra. Előszőtr is nem bírja a benzint, porozus lesz tőle, egész egyszerűen szétmállik.
A maradék hajam is kihullik, amikor olyat látok, hogy önjelölt szerelők fürdőszobai szilikonpasztával rakják össze a két blokkfelet. Aztán nem értik, hogy miért folyik a blokkból az olaj meg miért szív falsot. Hihheetlen.
Ez szaniter szilikon nálam kimeríti a gányolás fogalmát.
ha papírtömítést használsz akkor nem kell még szilikonnal is bekenni.
A papír önmagában (ahogy írták olajjal vagy zsírral jól beáztatva) is elegendő, ha jó a tömítőfelület.
Köszönöm mindenkinek a válaszokat! szaniter szilikon lesz a nyerő, az van itthon, tömítésért meg szerintem elmegyek majd a Zichybe
szaniter szilikon
vagy ha sok pénzed van akkor loktitle trutyi, azzal könyebb dolgozni, de ugyan úgy tömít és szebb a színe.
mivan? Hogy a 4T olaj nem váltóba való? Akkor a 4T hondámba mégis mi a fenét töltsek, hykomolt? :))))
Ha nem vagy képben csak emlékeztetnélek, hogy a 4T motorkerékpárokban a váltó, kuplung, motor, és néha még a hűtés is ugyan azon az olajkörön van, tehát ha egy 100+ LE motor váltójába jó, akkor talán az MZ is elketyeg vele ;-)
Es nem kell hozzá semmi racing meg franctudja milyen marketing duma, bármelyik motorkerékpárba való olaj megfelelő. Legfeljebb a viszkozitással lehet veszekedni, de az MZ leírása szerint a váltóba hykomol, 15W40-es 4T olaj, vagy ezekkel eqvivalens anyag tölthető. Szóval nem kell túl lihegni a témát.
A hykomol tényleg sűrű egy picit hidegen, de bemelegedett olaj mellet azzal sem volt problémám.
Hali! nem az enyém hanem a Béláé volt akivel fenn voltunk nálad.
Há, hogyhogy ? Meguntad ?
Vagy ez egy másik, nem a sajátod ?
Sziaszok! ETZ elektronikus gyujtás eladó kompletten. /gyári a jeladó és az elektronika is/ Ha érdekel írj mail-t peti.janka@freemail.hu
Helló!
Én legutóbb lusta voltam elmenni boltba, ezért naptár hátuljából csináltam. Bekente zsírral és eddig működik, nem ereszt a gép :)
Sziasztok,
Megint kérdeznék: Ti mit használtok a kuplungoldali dekli tömítésére? Boltban kapható kész tömítést, vagy spirálfüzet borítójából faragtok? Bekenitek valami spéci pasztával? És ha igen, mivel?
Itt látható a partnereik listája: http://www.igoloil.hu/index.nof?o=0&k2=42&nyelvid=1&k1=18
Hol,és mennyiért lehet ilyen olajat kapni Pesten?
A 4T motorolajjal az a fő gond, hogy nem váltóba való, pl. nincs benne EP adalék (nagy nyomás elviselésére, amikor a fogaskerekek fogai csak kis felületen érintkeznek), a váltóolajtól pedig valóban csattog a váltó, mert nem emel ki a kuplung. A megoldás pl. az ilyen olaj lehet: PROPULSE BV 2 RACING http://www.igoloil.hu/index.nof?o=0&k2=79&nyelvid=1&k1=4 kifejezetten 2T motorok váltójához készült, a vizskozitása olyan, mint a motorolajoké, de API GL4+ minősítése van, tehát EP adalék van benne.
nekem 15w40-van benne, hykomollal nem emelt szét a kuplung teljesen, mert nekem sürü volt bele. egyenlőre jó, bár gyakrabban kell cserélni.
ha meg akarod emelni a hátulját ahoz meg kell tanulni fékezni. Persze a gumi is számit, meg az út burkolat, de a legjobb gumit a legjobb felületen is meg lehet csúsztatni ha túl hirtelen rántod be a féket.
további infó:
http://www.szocimotoros.hu/hu/vezetestechnika/79
A guminak pl a hedenau jó, azzal lazán felveszi a 250es ETZ a seggét fékezésre ha nem vigyázok.
inkább hykomolt, az való a váltóba.
az autó olaj, nem feltétlenül jó a kuplungnak, tehát vagy régebbi tipusu autó olaj, vagy speciálisan motorkerépárokba szánt olajat érdemes belerakni, mert minden más rizikós, hogy olyan adalékot tartalmaz amitől csúszhat a kuplung
Heló!
Érdekelne engem, milyen gumi az ami 130/90es és 16colos? Meg nem szűk ehhez a felni? Ez 251es?
Üdv!
A váltó témához: szerintem minden etz ilyen. Ami nekem bevállt módszer erre az, hogyha álló helyben szeretném kivenni üresebe, úgy csinálok mintha el szeretnék indulni, szóval kicsit engedek a kuplungon, de épp annyit hogy megmozduljon a moci. Pár centit elég ha mozdul. Na és eközben kell kipöccinteni üresbe. Nekem ez bevállt.
Álló helyben azért nem szeret kijönni üresbe, mert a jól beállított, teljesen behúzott kuplungnál is meg van feszülve a váltó (helyesebben az adott fogaskerekek kapcsolókörmei).
Akinek menet közben sem találja az ürest arra nem tudok mit mondani, ott tényleg lehet valami bibi.
Sziasztok!
Van egy eladó 125-ös hengerem ETZ-re. Minden van hozzá(dogó, gyűrűk, csapszeg, tűgörgő.)
Nagyon szép állapotban van! Ára:8000Ft.
Ha érdekel valakit, írjon!
Amúgy nálam is van baja a váltónak(kisETZ). Gyakorlok egy másfél órát, jól bemelegszik(talán kicsit túl is..) és nem lehet kivenni üresbe, szal behúzott kuplunggal, jó nehezen tudom feltolni az utánfutóra... De ez lehet, hogy amiatt van, hogy kicsit túlmelegszik(fighterezésre használom). Monnyuk a blokkba még nem néztünk bele, az úgy van ahogy megvettem...
Nekem is van ilyen gondom, hogy stoppinál elcsúszik az eleje, állítólag szélesebb gumit kell rá tenni... még nem próbáltam, mert most leszedem az első fékrendszert....
Na szép estét mindenkinek!
természetesen az első kerékre gondolok.
Üdv mindenkinek!
125-ös etz-re lehet-e olyan gumit tenni ami nem csúszik el satuféknél,hanem inkább megemeli a fenekét?
Milyen széles gumi mehet fel az első felnire?
Az 1-esből üres dolog nálam is fennáll,pedig most volt teljesen generálozva a blokk és minden benne van ,aminek kell(golyó),új kuplung-ami nem lett hézagolva,de jól működik.
Amikor összeraktam,akkor még műszeresen működött friss olajjal(azóta talán 100 km-t mentem) és már beragad 1-esbe.
Törődjek bele,hogy ez ilyen,mivel kopott a mechanika,vagy lehet orvosolni esetleg valami jó olajjal?
Már értem.
A blokkba Hykomol vagy a fullsynt opel 15w40 olajat ajánlátok ??
Üdv Dlaca
Csáó.Enyém is ilyen.Nekem is a golyo hiányát mondták hibának.Én megszoktam, 2-ből üres, és begurulok.Én ezért nem akartam blokkot bontani.De most olvasom hogy lehet hogy nem is kell ??
Elb.sztam,összeraktam az új lánckerekekkel kis dupla, új dupla lánc
új nagy kuplunglánckerék. (40ft volt a szegecs+800 a szegecselés)
Új kuplunglammela,na és nem hézagoltam ki. ÉS nem értem a hogyan.c.könyv 202.oldalát.
Ha valaki segitene,megköszönném.
Szép időt, defektmentes motorozást
Dlaca
Köszönöm válaszodat
üdv.:charlie
Rendben, megnézem a golyót és környékét. Remélem, most nincs benne a golyó, és azért ilyen :). Meg lehet, hogy a kuplungra is vetek egy pillantást, aztán ha javulást mutat a gép, elmondom a tutit!
Hali!
Nekem is ilyen: ha valamiért egyesben marad megállás után, akkor csak elindulás után lehet kivenni, vagy ha leállítom a gépet. Mondjuk én kettesből még üresbe tudom tenni. Nekem erre azt mondták, hogy a lamellák elkoptak: vagy hézagolni kéne, vagy csere. Az biztos, hogy ezért nem fogom szétrántani, gurulás közben kirakom üresbe és kész. Azért írd már meg, ha valamire jutottál!
Köszönöm a tippet, megnézem a hétvégén. Én is erre gondoltam, csak nem mertem kicsavarni azt a csavart magamtól.
Másrészt meg nemhogy nem találom az üreset álló helyzetben, járó motornál, de a váltókar beragad egyesbe, és egyáltalán nem lehet megmozdítani. És nemhogy nem könnyű, de lehetetlen :)
15 fogas a 125ösé és a 10,5 kWattos 150esé, valamint 16 fogas a 9kWattos 150es. szerintem :)
Halló!
Nézd meg, hogy a golyó megvan-e, az olaj leeresztő csavar melletti csavar felett kell lennie egy kis golónak. Ha az hiányzik, akkor produkál ilyeneket. De ha megvan akkor se könnyű üreset találni egyesből álló helyzetben.
Sziasztok, ETZ 250 váltójával lenne egy kis problémám. A fokozatokat remekül veszi mindkét irányban, a kuplung kiemel (nem kúszik sebességben), friss olaj van benne a megfelelő mennyiségben és minőségben (Hykomol, nívóig töltve).
Ha azonban a sebességben lévő motorral megállok, álló helyzetben sehogy sem lelem az üreset. Ha kettesben van, akkor bármilyen finoman lépek rá, átugrik egybe, onnan meg a világ minden kincséért sem lehet megmozdítani többet. Ha lámpánál vagyok, akkor így indulok el, menet közben rögtön lehet váltani megint. Ha pedig épp hazaértem, akkor leállítom a motort, és rögtön meglesz az üres. Szóval röviden: álló helyzetben egyesből lehetetlen üresbe váltani. Mi lehet a probléma? Előre is köszönöm a segítséget!
chevy001, bazsi, köszönöm.
Hello! Bele lehet rakni vagdosás nélkül. Nekem is a /1es vázban ETZ blokk muzsikál.
Csak az ETZnek máshogy van hajlítva a kipufogócsonkja, mint a /1-é ezért CSAK ETZ kipufogókönyökkel lehet megoldani a cserét. CSak akkor fog stimmelni a kipufogó a blokkal. Bocs a bonyolult megfogalmazásért! ÜDV!
az első fogaskerék számában. 1 fog különbség van. (asszem 14 a 125-ös és 15 az 150-es)
Másról nemtudok
Hi!
Kérdés annyi lenne: Miben külömbözik a 125ös és a 150-s etz egymástól a henger hengfej dugatyún kívül???
kössz:$
Be lehet rakni gond nélkül. gondolom 250esre gondolsz. Nekem most tz blokk van ts vázban, amíg nem lesz kész a blokkom.
Ha már a házasításnál tartunk: nem tudja valamelyikőtök véletlenül megmondani, hogy az ETZ blokkot be lehet-e szerelni a TS vázába különösebb vagdosás nélkül ?
Hát igen. Igazad van. A "lényeget" kihagytam. Pedig van 250es ETZ-m és Ts 250/1-em is :D Már fáradt vagyok:D ÜDV!
Az ETZ 4 felömlős, a /1-es pedig 2.
Szóval közük nincs egymáshoz.
Az, hogy a tőcsavarok sem stimmelnek, már csak hab a tortán! :-)
Köszi Joe!
Pont ezt a cikket kerestem, csak valahogy elkerülte a figylmem!!
Mégegyszer kösz!
Szeva!
Én autósboltban vettem hozzá utángyártottat, asszem 800 ft volt(de láttam ugyanezt 500ért) én nagyon meg vagyok veel elégedve, fighterezésre használom a mocit, igaz a stoppi még nem megy, de nagyon harap a fék!
Szal csak ajálani tudom. szerintem nem érdemes bele több ezer forintos márkás fékbetétet venni. Ezzel is simán be lehet satuztatni az elejét(persze ha az egész fékrendszered patika)!
Sok szerencsét!
Üdvözletem abban szeretném a segitségetek kérni hogy etz -be milyen fékbetétet ajánlotok mert az enyémek elkoptak és szeretnék újat vásárolni és milyen árban lehet őket megkapni ?
Ja és a kistézé békbetéte passzol a nagyéhoz ? mert egyik cimborám felajánlotta az övét és az mégiscsak gyári nem pedig utángyártott VÉLEMÉNY ????????
ÜDV.: Charlie
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|