:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nahh emberek, bár még a vas nem érkezett meg, de gondolkodóba estem a hétvégén... Asszem benne is maradtam, mert szikraként indult, és egyre jobban úrrá lesz rajtam a "hogyan csináljunk intercoolert szocivasra" gondolat. Hétvégén felhozta haver a régi TS-emet, és megdobott egy peltier elemmel... Az elem teljesítménye kb 48W utoljára mikor használtam olyan -10 fokot tudott. Mivel öntödében dolgozok, gondoltam mi lenne ha csinálnék egy intercooler kockát, C alakú hőleadó felület, és a kocka belsejében négyzet alakban harmonika szerű hűtőbordák az eredeti terv. Szeretnék véleményt kérni, hogy ez túl nagy okosság, vagy azért megér egy misét? :D
Nem rég raktuk össze haver TS-ét bár mi eleve nyitott fémy kosaras csapágyakat vettünk, sztem ezek tartósabbak. Kiindulva abból hogy a műanyag kosaras csapágyunk hullott be a váltóba a kihajtó tengelytől :D:D:D Sztem jól csináltad :D
Gányolás? Leszarom! MÜKÖDIK!
jobban mint a papírtömítés
Akit derogál az ne használja!
És blokk belsejébe lehet tenni műanyag helyett fém csapágyat?(A golyókat összefogó részre gondolok.)Én ezt tettem a télen, de nem tudom jól tettem-e.Én a zárt csapágy megfelelő oldalait leszedtem, hogy kapjon olajat.
Blokk belsejébe TILOS! zárt csapágyat tenni. Nyitott csapágy kell, hogy kapni tudja az olajból és a keverékből a folyamatos kenést és hűtést. A zárt csapágyból -akármilyen zárt- egy idő múlva úgyis eltünik a zsír, vagy kitapad a csapágy szélére, ahol nem ken semmit...
Csak azért irtam mert a boltban ajánloták,hogy van ilyen csapágy .
höálló zsirral van ellátva,és nem kér külön olajzást.
Legallábis az eladó ezt monta.
Vagy ez csak kamu?
Helló mindenki!
Nekem volt kikopva az első kerekem csapágy ágyazása. Mivel még nem volt vészes a kopás megpróbáltam beleragasztani a csapágyat. Ez meg is történt. Aztán vissza a kereket a helyére. Ekkor jöttek a gondok! Nem tudom miért, de a fék elég rendesen fogja a kereket. A tárcsában van egy minimális 8as, de az már azóta meg van mióta megvettem, és csak most produkálja a szorulást. Szóval ezt kizárnám, mint hibaforrást! Aztán megpróbáltam az alsó munkahenger dugattyúit visszanyomni teljesen. Gondoltam így hátha majd rápozícionál a tárcsára. A helyzet változatlan. Az tuti hogy a fékkel van a bibi mert mikor levettem a féket simán pörgött a kerék. Segítsetek mert nincs több ötletem és itt a jó idő én meg csak nézhetem a motort.
Üdv
Etz első kerék 16", fúrt féktárcsa, Pirelli szinte új gumival. Nagyon keveset használt. Nagykanizsán eladó. i.a.:22000 Ha kell képet küldök. devil84@freemail.hu
Hali! 125-ös Etz-re keresek sportkipufogót! Veszprém és Nagykanizsa körrnyékén! devil84@freemail.hu
Valakinek fölösleges blokktartója ETZ 125höz??? :)
Szombathely környékén :)
Hali mindenkinek
Lenne egy kérdésem ,zárt csapágyat belehett rakni fötengely csapágynak,vagy érdemesebb olyan csapágyat keresni amit tud olajozni a benzinbe kevert olaj?
Van egy eladó MZ kilométerórám.
3ezer ért
Kép: www.simson.hu/adokalkatresz/13920.jpg
Ha érdekel írj az
sz..p@freemail.hu
címre
ja, 125-ös ETZ-röl van szó :)
Az nem is olyan vészes sztem az évjárat stimmel az enyém is ekkori gyártmány na most tankolok akkor egy 5 litert csak kiváncsiságbol hogy mennyit megy el vele :)
ha lehúzod a kuplungot,alatta 4 csavarral leveszed a szimmeringházat .ua.mint a másik oldalon.
esetleg a hengerfej,vagy a hengertalptömítésnél is szívhat falsot.
egy kis olajjal mérgezdd meg a gázbowdent.
ha mindent kizártál,csak a karbi marad.
Sok sikert!
Az én ETZ 250-m (1988) megszakítóval városban de nem gyorsulási versenyben 4.8-5.0 l/100 km
Zoltán
ja a gyujtasnal nem folyik amugy az olaj, szoval sztem ott nincs gond, Egyébként nemtom lehet attol van hogy szorul a gazkar egy kissé.
ahhoz nagyon mennyire kell szétszedni? kuplungot le, és utanna nem kell tovabb bontani ugye?
valahol falsot szív.
lehet ez nagyon kopott karbi,de a főtengelyszimmering szerintem sanszosabb(ha nem száraz a jobb oldali dekli,akkor biztosan ez a baja)érdemes mindkét oldalit kicserélni.
Eladó vadi új Barum 2,75-18"os gumi, még fater vette régen.Irjatok mailt!
az amúgy mitől lehet hogy, üresben túráztatni akarom a gépet és ehelyett az felpörög majd mikor mar visszaengedtem utanna is pörög míg nem egy idő utan visszaáll normalis alapjaratra, (egyébként ha sebességben van nem csinalja), állítgassam még a karbit?
Én még arra is gondolnék a helyedben, hogy valahol zárlatos, és testel. Most nekem is ez van, hogy nem tudo reflektort kapcsolni mert annak a madzagja valahol testel és megáll a motor. ezt elég nehéz lesz kiszűrni szerintem, neked is nekem is.
Sok sikert!
Heló.Ellenőrizd a karbiban levő benzint mert lehet hogy vizes .barátom motorjával is hasonló volt két hatalmas vizcsepp.Multkor az esős időben volt szerencsém látni hogy a kuton hogy töltik le a frissen hozott üzemanyagot.A kamionos a nagy viztócsában keresztül huzta azt a nagy csövet amikor levette az autóról és a cső vége szabad volt.Ezt szombathelyen láttam de erre bük környékén is vizes .Ha annál a kutnál tankolunk mindig viz van a karbiban.De nézd meg a megszakitót (ha van).Benzinátfolyást fuvókatisztaságot.Aztán még gyujtáskapcsolót nézd meg minden rendben-e ,a trafó kábeljait,a gyujtókábelt a pipát és a gyertya elektródjai közti hézagot.
ja, 125-ös ETZ-röl van szó :)
Tegnap elmentünk az asszonnyal egy kicsit motorozni. Menet közben elkezdett olyan 100km után fura dolgokat csinálni a motor. Nagyobb fordulatokon (először 5e körül, mostanra már 4-5e között is) elkezd kihagyogatni a motor. Hazaérkezés után észrevettem, hogy a féklámpa folyamatosan világít. Ezt a problémát megoldottam (bár közben lehúztam teljesen az akkut is...), de a problémának láthatóan nincs összefüggése ezzel, mert a hiba fennál, 4-5e között elkezd kihagyogatni a motor, ha nem áll le közben, akkor viszont stabil alapjáratra vissza tudom engedni, itt napokig elketyegne. Gyújtás látszólag rendben van, benzin is jónak tűnik. Már csak az akkutöltés az ami függő, illetve a gyertyára gyanakszom még. Egyéb tippje valakinek?
ÜDV : EN A FOGYASZTÁSRÓL KÉRDEZNÉK
Megnövekedhet e egy motor fogyasztása melegben vagy csak ugy hirtelen vagy kopásból adódoan vagy nem is tudom :D
Lehet hogy bolond vagyok de úgy tünik mintha most sokkal többet enne mint idáig . AZ ÉRDEKELNE MÉG HOGY ETZ-250 HÁNY KILOMÉTERT KÉPES MEGTENNI 5 liter benzinnel ? Most ezt mérem és szeretnék viszonyitani . Jó tudom hogy sok dologtól függ pl lakott területen belül vagy kivül de ugy egy átlagot tudna nekem valaki mondani ??
Igen, de álltalában a mechanikuson is van test lekötés csak az a másik oldalon. tehát ugyan annyi kivezetés van.
Akkor csak egy kivezetéssel van rajta több(mint a mechanikuson) ami a D-.Ezt mindjárt le is köthetem ott helyben egy kábellal a vázra nem?
sorszám: 19171 (73227)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-14 08:15:02)
köszy majd akkor megoldom.
nekemis volt egy jawam de elcseréltem az mz-re.
sorszám: 19170 (73226)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-14 21:30:50)
Sajna ebben nem tudok semmit mondani, mert nekem jawaim vannak. Ezeken van mz elektronika. Ezért szóltam ehhez hozzá.
köszi értem. azt véletlenül nem tudnád meg mondani hogyan birom be álitani a karbiát ugy hogy pörgös legyen.
sorszám: 19168 (73223)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-14 20:37:54)
Mz elektronikus fesszabhoz nem kell az előtétellenállás. Csak ront rajta, az a mechanikussal volt összehangolva. Mivel ez MZ topik, feltételeztem, hogy MZ dinamo van az MZ-jén ;). Mellesleg neki a TÖLTÉSVISSZAJELZŐ világít. Amúgy nekem is volt ilyen tünet anno.
sorszám: 19167 (73222)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-14 19:14:26)
Szerintem túlbonyolítod ...egy kicsit:)
Hát persze hogy jobban világít mert az aksiban 6 volt van , a tölés meg 7,4 volt körül mozog.
meg néztem és tölt assziszem legalábbis. nem tom miért magas fordulaton kiküldte a visssza jelzö égöt. de amugy jóbban világit ugy az elsö világitásom amikor bevan inditva nagy fordulaton mint aksiról. (érdekes)
Semmit sem befolyásol csak plusz védelem. 350 cz men mz dinamó van és azon nincs rajta, de amikor rajta volt u.a produkálta mint most, a 250 jawamon is mz dinamó van és rajta hagytam az előtét ellenállást és nincs vele semmi gond már több éve.
Előtét ellenállást leszedted?
Alapjáraton világít erősen, fordulatot növelve elalszik majd később halványan világít? Nekem is ezt csinálja az egyik motoromon, de a másikon nem. De tölt rendesen és szabályoz is úgy ahogy kell. Erre én is keresem a választ mi lehet a baj.
köszy szépen már csak azt nem tudom miért van az hogy kis fordulaton nem világit a töltés vissza jelző nagy fordulaton meg igen. nem tudod mi lehet a baj.
bekötöttem mindent rajz szerint megy is már az MZ-m. csak kis fordulaton a töltés vissza jelzöm nem ég magasabban meg elkezd világitani pedig töltés van mert dinamorol megy.
elektromoös fesszabályzó van rajta. nincs valakinek ötlete.???
kösszy
sorszám: 19158 (73202)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-14 08:15:02)
Sziasztok!
ETZ 250-nel lenne problémám, méghozzá az, hogy 1esben és kettesben egyszerűen nincs ereje, alacsony fordulaton fulladozik, 3stól pedig normálisan megy, húz. Teljesen felújított, szakszerűen beállított, stb,stb...Olyan, mintha túl dús keveréket kapna, de már így is 125ös főfúvóka van benne, és 2es állásban van a tű! Szóval nem értem a dolgot. És persze a gyertya csupa genya. Volt már hasonló tapasztalatotok? Mi lehet a baja?
A másik kérdés az, hogy szerintetek van-e értelme dugót+gyűrűket cserélni anélkül, hogy megfuratnám a hengert?Amíóta meg lett fúrva, azóta kb. 500 km van benne, de akkor az okos előző tulaj nem cserélt benne dugattyút,és sztem nincs meg a maximális kompresszió...
Az ötleteket előre is köszönöm!
Jó motorozást mindenkinek!
magyar gyűrűkkel van vkinek vmi tapasztalata?
Ismét vitatkoznom kell veled. Úgy gondolom, hogy gondosan megválasztott olajjal jelentősen növelhető az MZ élettartama. A 300-as ETZ nem összehasonlítási alap, nekem gyári állapotú 250-eseim vannak, max. 100-as utazóval használom őket. A fogyasztás így kizárt, hogy 8-nak akár a közelébe menjen. Még 1 szempont: nekem nagyon fontos, hogy a motoromnak bármi baja van, ami miatt pillanatnyilag használhatatlanná válik, legyen tartalékom. Ha indulok valahová és kiég egy bizti vagy kitolásnál letöröm az indexet, nincs időm arra, hogy foglalkozzak vele, ilyen esetben motorcsere, indulás. Ha öreg GS500-zal akarom megoldani, már 1 milla kezdő befektetés (2 db). Szempont az is, hogy egy jármű minél olcsóbb, de vannak kiegészítő védelmek, annál kevésbé vonzó a tolvajok számára. Tehát a fentiek miatt MZ-vel oldom meg a közlekedésemet. A (bár nem bizonyított, de igen valószínű) élettartamnövekedés megér nekem annyit, hogy az 1000 ft-os hykomol helyett megvegyem a direkt ehhez készült 3000 ft-os szintetikus váltóolajat. Ez a 2000 ft plusz észre sem vehető a motorozás egyéb költségei mellett, sőt várhatóan ritkábban kell cserélni, tehát még kisebb a pluszköltség.
Nekem is ez van a motorjaimon, igaz hogy jawak de mz dinamót is tettem rá. a D+ a dinamó szénkefe kivezetés, DF a másik kivezetés, D- dinamó test, 61 visszajelző lámpa, B+ aksi pozitív . El szerintem nem romlik mert nem lehet elállítgatni mint a mechanikusat. A dinamón rajta vannak egyébként hogy mit hová kell kötni.
Van itt valaki, aki
a., használ még első szériás Ts Mz-ket? És
b., így véletlenül tudja, hogy milyen (hol, miből/miről kell lehúzni, stb) porvédő gumiharmonikát tesznek a krómozott csöves telóra azok az anakronisztikus egyedek, akik ilyen gépekkel hajlandók manapság közlekedni?
gumiharmonika: a felső-belső csövet teljes hosszában védi-takarja. Szóval nem az a két kis gumibizbasz a szimmering magasságában.
Ilyen ni!
hahó!
biztos, hogy b+ ? Ha igen, akkor az a fix akksi pozitív, a pozitív saru utáni biztosítéktól jön a fesszabba.
(Ha véletlenül inkább D+ lenne amit b+-nak írsz, az a töltőszál.
6V-os dinamónál a töltőszál a pozitív kefére megy; 12V generátornál meg az állórész pozitív kivezetésére.)
D- a test.
Heló.Néztem a ts 150 emre fesszabályzót 6 voltosat elektronikusat boltban.Itt 4400 ft tifelétek mennyiért adják?Ez nagyon drága ráadásul magyar és az egész kihozható lenne 2ezer ft ból.Ez meddig birja Kb hány év?Vagy nem fog tönkremenni?Meg asszem öt csuszósaruja van.Még nem vettem meg de ha valaki elsorolná addig melyik betűzött helyre mit kell kötnöm az jó lenne.Létezik török is de ebben a boltban az nincs.Az jobb lenne valamivel?Megbizhatóbb?
sziasztok eltudná nekem valaki magyarázni hogy az elektromos fesszabályzon mit jelent a b+ megy a d- SÜRGÖS LENNE:)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|