:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sztem be lehet tömíteni. Annyi a lényeg, hogy valami vékony, galvanizált kötözőlemezből hajtasz egy csíkot, ami körbeéri "oválisan" a blokkodat és mielőtt ezt felteszed és egy csavarral rászorítod a blokkra, alatta megkened a letisztított felületet fekete loctite-tal, rá esetleg benzinálló gumiból/klingeritből egy csíkot és erre kívülről a lemezt körbe.
Ha meghúztad a lemezcsíkot, száradás után már tutira nem fog semmit ereszteni a dekni.
Másik módszer: ha nem sajnálod a bringát, akkor teljessen az oldalára döntöd, ekkor befolyik a qplungtól a váltóba az olaj és nem kell a leeresztéssel-betöltéssel cserpálni. Ha már lekaptad a deknit, talán érdemes lehet a berúgó/váltótengelyek o-gyűrűit is megnézni/ cserélni.
Valahogy úgy. Nadrágba ráztam a blokkot (szerencsére csak dugót kellett venni, mert volt fúrt hengerem. Így is 3600-ban van dugó + 3 gyűrű), megcsináltam a könyékig olajos típusú gányolásokat.
Persze nem reméltem komolyan, hogy segíteni fog valaki egy kis infóval ebben a telóügyben. (Kicsit vicces, hogy az alkatrészboltos srác mennyivel többet tud nálunk a motorokról.)
De sajnos megtaláltak egy teljes hétvégés Babetta-bütyköléssel is. Nem azért mondom, de városi használatra (no hegyek) sokkal jobb eszköz, mint egy akármilyen kicsi emzé, vagy gazdaságos ikerdugós jáwa.
Berugod, oszt a háttérzajtól alig elkülöníthető dörgicséléssel elfuvaroz a bicilliúton, másfél literből.
Nicsak, kit lát a fél szemem! Csak nem szerelni kezdtél?
hát nem :-) ez a szomorú valóság...
mzzzz
ize, most ez hülye kérdés lehet, de ha kuplung felöl folydogál az olaj, akkor nekem most muszaly leszednem a kuplungot hogy betömitsem FBS-el? Mert marhara nincs kedvem azé leszedni a kuplungot olajat leengedni hogy ilyennel tomitsek (mert ugyvettem észre a napokban hogy csöpörész az olaj). Nem lehet vhogy kivülrül bekenni?:))
Én a hajtókart leszedve még nem láttam, de egyébként ugyanaz a két tengely. Az ellenkező vélemények dacára még a kúpok is, lökethossz, minden.
A 4 sebességes tengely persze teljesen más.
Nem hallottam róla.
De van még VeeRuber és Heidenau mint jó minőségü olcsó gumi.
sorszám: 19242 (73369)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2007-04-16 13:38:07)
Valaki tud Nekem olyan boltot mondani az országban, ahol IRC motorgumikat árulnak? A NET-en nem igazán találtam ilyet, hátha valaki járt ilyenben.... A bolt címe, és/vagy tel. száma érdekelne....
Inkább IRC-t vennék Mitas helyett, mert nagyon megtetszett, de nem tudom, hogy hol lehet kapni....
Pls. HELP!
ja bocs, azt hittem ETZ-be akarsz TSt rakni.
Egyedül csak a generátor kúp a különbség? Akkor jó, mert 12V-osítok.
Kösz mindenkinek a segítséget.
na most minden LE örült TS főtengelyt akar majd :)))
Én nem így emlékeztem, de lehet ennek oka az hogy nekem TS-em volt és mindig többre tartottam mint eg ETZ-t :P
Sorry ha félrevezettelek ch :)
Hello
Erről nem rég írtam! Bele lehet rakni, de a generátor kúpja nem olyan mint a dinamó kúpja. A többi stimmel!
Egyébként a TS-ETZ löket stimmel, csak a régi TS-en a csap vékonyabb volt.
Szóval pont fordítva mint írtátok, a TS volt a ropibb! De a /1-es méretre már olyan mint az ETZ. (Csak a fránya dinamó...)
úgy tudom bele lehet faragni
a tengely vége mintha más lenne, de a többi stimmel.
Ha jól tudom könyebb az egész, azaz tuningnak kiválló.
Egyszerű a képlet, van itt egy rakat szakirodalom, nézd át a lökethossz és dugattyú magasság dolgokat, szorozz, ossz és ha ezek stimmelnek már csak aza kérdés, hogy vajon a vezérlés is működni fog e :) Másik lehetőség, próbáld meg elcserélni az ETZ mizériákat eredeti TS cuccokra :) És hidd el jobb a belevaló mint a gányolt :)
Mert ETZ-é van itthon, plusz van ddr hajtókarom is hozzá, de azt nem tudom a ts főtengelyre rátenni, csak etz-re.
Bár még 250-es főtengelyt nem láttam, de azt tudom, hogy elvileg a két motor lökethossza és dugattyúja sem egyforma. Így szinte kizárt. Ráadásul sztem a TS főtengelye erősebb mint az ETZ-é. Miért akarod te pont az ETZ-ét belerakni? Nem lenne jobb egy gyári/utángyártott? :)
Hali!
Ts 250/1-be bele lehet-e rakni ETZ főtengelyt?
Mivel az áramló levegő is eleve hidegebb mint az álló így már eleve nem a környezeti hőmérsékletről indulok :D és már megint nem a tunning és fejlesztésben pofázok :D:D:D
Szo... megpróbálom és ha nem akkor még mindig lehet belőlle hűtőtáska vagy jeges overall :D lo.ol
Najó, nekem csak a hőteljesítményel van bajom. A hideget úgy képzeld el mint a vizet.
Egy éppen hogy csurgó csapból is meg lehet tölteni a kádat. Azaz egy kis teljesítményü hőszivatyúval is el lehet érni nagy hideget, ha le van szigetelve (hűtőtáska) de ha a kádból kihúzzuk a dugót akkor már rendesen önteni kell bele a vizet, ha azt akarjuk, hogy félig legyen legalább.
Jelen esetben a folyamatosan beszívott levegő a kihúzott dugó, nem tud áthülni mert csak nagyon rövid ideigf érintkezik a hűtőfelülettel. Közben persze a felület akkár jegesedhet is, a beszívott levegő hőmérséklete nem csökken jelentősen.
Ehez még jön az is, hogy a levegő hűtése nem okoz jeéentős változást a motor működésében, ráadásúl 50fokos motorblokk ezt gyorsan vissza is melegíti mire az égéstérbe jut.
Sokkal nagyobb eredményt okoz a nitró befecskendező mert az már jelentős hőelvonás okoz, ezen kívül az oxigén tartalmat is 60%-al emeli. De ettől már olvadnak a dugatyúk ha valamit rosszúl allátasz be :)
Szóval én azt mondom, hogy túl nagy energiát ne fektess ebbe.
Inkább csináld meg, hogy gumicsövekben vizet keringetsz a motoros ruhában és ezt hűtöd a peltier ellemmel. Sokkal nagyobb élmény nyáron egy 25fokra hűtott ruha, mint 0,01%-al nagyobb teljesítmény :)
Nahh csak mert csodálkoztam volna :) Jut eszembe peltier, az ugye száűmodra is tiszta hogy a menetszél hűti majd a melegedő oldalt, és a pőeltier elem a melegedő oldalhoz képest hűt :) tehát ha külső hő 30-35 fok a menetszél csinál kb 20 fokot vagy kicsit többet, így a hülő oldal is ennek megfelelő lesz :)
Amikor még enyim volt a vas, és a 150-es karbi volt rajta azért fickósabb volt, sztem a karbi csere lesz a megoldás... Mert ez a karbi másik motoron se volt az igazi, és amiről lekerült, arra került a 150-es, az meg helyrejött :D lehet kopott suber?
ja, hát a ventit az lehúztam, ha rajta van a venti akkor 20fokos a proci, itt sem jellemző a páralecspódás :)
2000fölött már illik azért fickósnak lennie.
Karbi beállítás kell neki, de csodát ne várj, nem veszik ezek gyárilag sem a fordulatot.
Akkor te csak a zajmentességre mentél, mert ezt sima ventis hűtővel is elérheted, sőtt :)
a "hűtött" proci 40-70fokos, szerinted lesznek páralecsapódások?
Amugy meg ha már itt járok... Az miért van, hogy adott TS125/1 Alapjárat 700-800 körül, gyújtás rendben van, de... Alapjáratról iszonyat nehezen veszi fel a fordulatot. 3000-ig semmi, 4000-nél kezd valamit, utána viszont bika :)
hozzátenném, hogy eredetileg egy 150-es karbi volt rajta, most egy 25-ös, és a motor 2. túlméret :)
Jahh az volt nekünk is a második lehetőség, de nem mertem belevágni a páralecsapódások miatt. Így maradt az intercooler :D egyre jobb agyszüleményeim jönnek hogy hogyan oldjam meg de kéne egy műanyag öntős :D
-10fok? na arra is kíváncsi lennék, nekem mindig az a bajom, hogy alig akarja 20fokra lehűteni a sörömet ;-)
Én proci hűtésre használom amúgy oda, kivállóan bevált.
Ahm :) Valahol igaz, ugyanakkor én nem szeretném gallyravágni leendő vasamat (jawa 350/638), és megelékszek egy szerényebb nem teljesítmény... hanem hatásfok növelő tunninggal. És azza a felkiáltással hogy ha simsosnon működött jawa-n is fog, beleugrok. Ha más nem még hűtőtáskába jó lesz :D Amugy meg pont abból való :P Viszont minimálisan tévedsz, ugyanis a hűtáskában két borda közé, rakat hungarocellel körülvéve és egy radiális ventivel támogatva -10 fokot csinált röpke 4 óra alatt a külső 30 fokhoz képest. Ezért merészkedtem berakni mint lehetséges "tunningot". De sztem ezt majd folytassuk a tunning / fejlesztésben, mert úgy legalább az is látja akit nem érdekelnek az Mz-k :D THX :)
Hali! Nem lehet az,h eddig ezt azért nem tapasztaltad,mert a kereked csapágyai engedtek annyit,h ne szoruljon a tárcsa?? Miután pedig beragasztottad a csapágyat, nem mozog a tengely és vele együtt a kerék, így a 8as a tárcsában már jobban feltűnik,mert ugye fogja a kereket! Vagy talán nem központosan ragasztottad bele a csapágyat... Továbbmegyek :D Anno mielött megvetted az előző gazdája beletette a 8ast a tárcsába. Talán lehet,h ez a 8as gányolta szét a csapágy ágyazást...
az intercooler egy magasnyomásu (turbó után) több száz fokos levegőt hűti vissza egy elég nagy felületü hőcserélőn keresztűl.
A peltier ellemek baja, az, hogy kicsi a hőmenyiség amit el tudnak vonni.
Gondold, el. Az akkus hűtőtáskába is 50W körüli ellem van, ehez képest azt a kicsi levegő menyiséget elég lassan hűti le és nem túl hidegre.
A motor percenként több levegőt szív be.
Vagyis, valószínütlen, hogy folyamatos levgő áramlás mellet 0,1foknál nagyobb hűtést lehetne csinálni vele.
Ehez képest a teljesítményt nem javítja jelentősen, akár 20fokos hűtés sem, tehát nem biztos hogy megéri.
Egy jól megtervezett rezó vagy a 300-as henger sokkal többet ér.
az egyém egy 3*3-as 48W-os, kell neki kb 2 perc míg csinál valamit... A simsonra ráraktuk két borda között leszedett gumiharanggal karbi elé, precíziós szigszalag rögzítéssel, és jegesedett a borda. (12V-os akkous simo) és bírta az akksi, bár féklámba vagy index kapcsolásnál kicsit megcsappant a ménykű, de működött... ezért gondoltam át. Az viszont igaz hogy kell neki a hőszigetelés. Tehát a hűlő részt a legedőtől minnél jobban elválasztani, és a hülő oldalt üveggyapotozni. 100W már sok lenne, főleg a visszahűtés miatt. Nem célom minuszokat létrehozni, csak tartson egy 5-10 fok közötti hőmérsékletet, tudtommal az intercoolerek sem csinálnak többet. És mégis használják őket :) Az pedig tény hogy bármely 2T hidegben sokkal jobban megy :)
ja, praktikus, igy elég egy embert elküldeni és mindenki megkapja :)
nekem van 100W-os peltier is, de ezeknek a hűtő teljesítménye nagyon kicsi egy intercoolerhez.
Nagy menyiségü levegőt már nem tud lehűteni eléggé és a generátor sem fogja bírni.
Ne aggódj, mindegy hogy fém vagy műanyag
a műanyag picit csendesebb.
Hátránynak azt szokták felhozni, hogy széttörhet a kosár, meg a meleget lehet hogy nem bírja annyira, de a hajtókar csapágyak is vannak műanyagból akkor valószínüleg a többi helyen sem lesz probléma.
nem kamu, de kérdezd meg az eladót, hogy milyen fordulatot bír ez a csapágy... nem fogja tudni, mert ha tudná akkor nem ajánlaná főtengelyhez. Garantálom, hogy 1 nagyságrenddel alacsonyabbat mint ami a főtengelyen szükséges.
De semmi gond, letéped a lezárást a csapágyról és tökéletesen használható innentől kezdve a blokkban is. A hőálló zsírt meg mosd ki olajjal, vagy benzinnel.
A karmanytú sérült lehet, akkor szokott ilyet csinálni, vagy szorul, de írtad, hogy kézzel visszanyomtad, akkor ez nem lehet.
Vegyél új karmanytúkat, (kapásból 2vel többet) szedd szét, takaritsad ki, fékfolyadékkal bőven bekenve rakjad össze. Valószinüleg ez megoldja a gondot.
Mostmár ok visszaugrott az előzmény jó helyre , bocsi.
sorszám: 19210 (73315)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-04-16 09:48:29)
Szerintem írd oda, hogy kinek szánod :)
Meghülyült a rendszer, mindenki hivatkozik mindenkire. Ezt nem én írtam a fúrást dugó csere nélkül :-).
fúrták, de dugatyút nem cseréltek?
az hogy lehet? Az azt jelenti, hogy 1 mérettel kisebb a dugatyú mint a furat?
Ha ez a helyzet, akkor mindenképpen kell cserélni, de ha így csinálta meg akkor lesz ott még más is. Pl a főtengely csapágyak, hajtókar csapágyak szerintem nem lesznek jó állapotban.
Ugyan már, a végén az eglsz társaság megkapja a magáét :D:D wehehe :D
az hagyán, de ráadásul változik az előzmény :))) elöbb még MZ Peter volt most Peter74 :))
Hát érdekes, hogy mindenkinek ugyanarra az emberre utal az előzmény.
csak engem zavar, hogy az előzménybe nem annak a neve van akinem válaszoltam?
Ez most ilyen nap? Frontvan vagy mi?
Te még új vagy ugye?
Hi!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy Ts 250/1-be bele lehet-e tenni az ETZ főtengelyét?
ugyan az az anyag, csak a szaniter szilikonban van gombaölő :) persze az FBS jobb minőségü, mert műszaki célu, pl gagyi szilikonnal előfordul, hogy nem szilárdul meg, de ez más téma. MIndenesetre egyik sem benzin álló, ezért karbihoz/tankhoz tényleg nem szabad használni mert tényleges szopás lesz belőle.
Az olajat jól viseli, de arra sem az igazi (nem oldodik fel) és leginkább vegyszer állónak írják. Ennek ellenére kivállóan bevált deklitömítésre.
(blokktömítésre is jó, de oda célszerübb speciális blokktömítő pasztát használni ami nem szilardul meg teljesen.)
Akkor kezdtem el használni amikor a papírtömítés az istennek sem akart rendesen tömíteni egy szétcseszett felületen, bedurrantam, bekentem az első kezembe eső szilikonos pasztával és csodák csodájára kivállóan működik hosszútávon is. Az sem baj ha picit olajos a felület, (persze le kell törölni) mert könyebb lesz leszedni.
Mostmár meg sem próbálok paprírtömítést használni, mert az csak macera. Mostmár tartok mindenféle loktite trutyit mindenre, azokkal kényelmesebb dolgozni, mint az Ápiszos papírtömítésekkel.
Lehet hogy gányolás de ez versenyen bevált technologia. Nem vagyok hülye, hogy versenyen használhatattlan eljárásokat használjak, vagy sznobizmusból ne használjak egy bevált jó módszert.
Majd ha vitrinnek építek motort, akkor figyelek, ilyenekre is. ;-)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|