hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

GJózsi
válasz erre | email2007-04-22 21:25:40
Az óra nem csal! 1-2 hónapja teszteltem. az MZ hogyan továbban van egy képlet ami alapján ki lehet számolni fordulatszám alapján a sebességet. Nem emlékszem mekkora fordulatnál, de 120-at mutatott az óra, számolással pedig 120,1-jőtt ki. (cross gumim van elöl, hátul. Egyébként 125-ös etz váz, 250-es etz blokk, 300-as henger. :)
sorszám: 19349 (73765)
(előzmény: z25z, 2007-04-22 20:35:11)

 
 
z25z
válasz erre | email2007-04-22 20:35:11
Ugye nem MZ rol van szo? Ha netan megis akkor az en velemenyem, hogy csal az ora :-)))))
sorszám: 19348 (73759)
(előzmény: GJózsi, 2007-04-22 20:10:26)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2007-04-22 20:10:26
Üdv mindenkinek!

Ma kiprobáltam a vezérgépet! 16-os hátsókerék, 21-es első lánckerék 300-as henger 4-ben 140!!! Véleményeket várok!!! Köszi
sorszám: 19347 (73757)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-04-22 19:57:30
Nekem is csinált ilyet pár hete, akkor rövidzárra gyanakodtam. De egy síma gyertya csere mindent meg oldott, azóta minden mehet egyszerre.
sorszám: 19346 (73756)
(előzmény: ADDI, 2007-04-22 19:43:09)

 
 
ADDI
válasz erre | email2007-04-22 19:43:09
Uraim, segítségre van szükségem, mert az elektromosság nem az erősségem.A 250-es TZ-men egy olyan jelenséget figyeltem meg, hogy alapjáraton szépen muzsikál, de amint valamilyen fogyasztót -mondjuk index- kapcsolok rá, dadogva, szaggatva leáll. Ha elég gyors vagyok és lekapcsolom az indexet, vagy a féklámpát (ezekkel próbáltam)mielőtt leállna, akkor ketyeg tovább. Ha feljebb emelem a fordulatot, kb. 2200 környékére, akkor már jobban bírja, de több fogyasztót akkor sem oké, szintén azonnal vége. Magasabb fordulaton viszi az indexet, féklámpát, tompítottat is, de amint rányomom a refit, szintén megáll. Simán csak a fénykürttel is ezt csinálja. Mi lehet a baj?
sorszám: 19345 (73754)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-21 23:06:59
probáld meg azt hogy akkurol adsz pozitívot a 15re, negatívot a 31 re és eggy ledet 500ohmos ellenálattal vagy eggy műszert raksz a pozitív és a 7(jel)közéakkor fél körön mérnie kell a müszernek 12voltot vagy világíta led, és a felső holtpont előtt kell kialudnia 2,7-3mm-el ezt probáld ki és írj hogy mire jutottál! az az alkatrész eggy fekete 3 lábu kis kütyü a mágnesgyürü alatt!
sorszám: 19344 (73735)
(előzmény: k-rudi, 2007-04-21 22:52:48)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-04-21 22:52:48
Ja, úgy kötöttem be. Nem azt írtad mailben, hogy az cserélve volt? Hogy néz ki az az alkatrész?
sorszám: 19343 (73734)
(előzmény: peti.janka, 2007-04-21 21:11:42)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-21 21:11:42
15re megy a pozitív a 31 re a negatív a 7 a jel jól kötötted be? ha igen akkor lehet halott a hall ic haveroméba is azt kellet cserélni
sorszám: 19342 (73732)
(előzmény: k-rudi, 2007-04-21 20:09:06)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-04-21 20:09:06
Na, felcuppant a szerkezet -hagytam kis rést a jeladónak- gyújtás rá, átforgat, semmi. Rákötöttem az elektronikát a megszakítóra, azzal megy, tehát a doboz jó. Sztem a jeladó térdelt le. Ötlet?
sorszám: 19341 (73731)
(előzmény: peti.janka, 2007-04-21 17:21:36)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-21 19:09:57
Persze tudok küldeni képet de igazábol semmi extra, beálítottam 2mm re a gyuszit és onnan viszi el felfelé asszem 4miliig de majd ha bejárattam a gépet akkor álok neki vele kisérkletezni! nekem eredeti jeladó van rajta és peti74 féle elektronika elősször eggy házi jeladóval probálkoztam igc nélkül fasza volt úgy is, de az igcvel már nem ment, akkor Petivel felraktuk az eredeti jeladót és jó is lett egyböl. esetleg a mentett beálításokat el tudom küldeni! Ha valamire kiváncsi vagy megírom mailben a számom és hívj fel! szivesen segítek!
sorszám: 19340 (73728)
(előzmény: herrwatt, 2007-04-21 18:55:49)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2007-04-21 18:55:49
Hi!
Nekem régóta nem jön össze az igc az etz-be! Milyen beállítást, és milyen jeladót, elektronikát, gyújtótrafót használsz? Esetleg képeket tudnál róla küldeni, ha szépen megkérlek?
Válaszodat előre is köszönöm!

Üdv: Herr'Watt
sorszám: 19339 (73727)
(előzmény: peti.janka, 2007-04-21 17:28:07)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-21 17:28:07
Sziasztok! Eggy kis élménybeszámoló: Tegnap elészült a 300as etzm igcvel szerelve! most van benne kb150km, már 1000res fordulattol húz és 120nál még érezhetően jól gyorsul tovább nem hajtottam mert még járatós. De ha valaki akar eggy könyen megcsinálható tuningot a gépére ezeket merem ajánlani!!! Ma voltam Komáromban a motoros felvonuláson és abszolut nem is melegedett a gép 130km-el a blokjhában teljesen jól viselkedett! szóval ha valaki tzre akar tuningot ezeket aajánlom mert tényleg nagyon jó lett!!!
sorszám: 19338 (73726)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-21 17:21:36
nem! úgy kel ki kihézagolni hogy ne érjen hozzá!
sorszám: 19337 (73725)
(előzmény: k-rudi, 2007-04-21 14:09:41)

 
 
optimus
válasz erre | email2007-04-21 16:21:17
sztm kettőt, ha csak nem BIG BANG blokkos :DDD
sorszám: 19336 (73722)
(előzmény: tams9, 2007-04-21 09:11:14)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-04-21 14:09:41
Hali!

A jeladó hátlapja (fém) hozzáérhet az alaplaphoz?
sorszám: 19335 (73718)
(előzmény: peti.janka, 2007-04-20 12:19:58)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-04-21 09:11:14
Üdv!
Volna 1 kérdésem!
A 4 ütemű 4 hengeres autó 1 főtengelyfordulat alatt hányat gyújt? A 2 ütemű 1 hengeres az 1-et, ez biztos. De az autókba 2 jár párhuzamosan vagy hogy? Csak mert megzavarodtam kicsit és digitális fordulatszámmérőt építenék az MZ-mre de olyan van ami autóra van kitalálva és az ocillátort kellene átrendezni, ha nem egyforma a gyújtás, de azt nem tudom, hogy lehetne.
sorszám: 19334 (73708)
(előzmény: Zapkorte, 2007-04-20 22:48:30)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-20 22:48:30
Fura amúgy, nekem is épp most halt le az akkum a kocsimban. Szulfátzárlat. Estétől reggelig szépen kisül. Akkor is, ha le van kötve róla a test. No nem mondom, hogy nem szolgált ki, mert 2003-ban már a bontóból vettem (szidja még valaki a perion akkut nekem ezek után), de nem is ez a lényeg, hanem hogy az akkuk tudnak ilyet csinálni, szóval minden különösebb szerelés előtt érdemes lekötni az akkut, és megnézni, úgyis ledöglik-e.
sorszám: 19333 (73704)
(előzmény: levendel, 2007-04-20 20:21:27)

 
 
optimus
válasz erre | email2007-04-20 20:37:21
Elektromos fesszabnál a B+ hova megy, ETZ-nél??? Valaki segítsen plííí
sorszám: 19332 (73699)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2007-04-20 20:26:32
Helló!
Volna 1 kérdésem! 6 voltos Trabant fesszabályzó jó-e 250-es Trophyra, vagy TS-re?
sorszám: 19331 (73698)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-04-20 20:21:27
Szerintem rakjál próbalámpát/ampermérőt akksi + és a rá menő drót közé és nézzed meg elősször azt, h minden lekapcsolva esetén folyik-e áram. Aztán gyuszit rátéve és az egyes fogyasztókat gyk.-val kapcsolgatva, de kiiktatgatva őket megy-e áram a gyk.-ba. Osztán ahol lehúzott drót ellenére is folyik, arrafelé a bibi. Valami ilyesmi.
sorszám: 19330 (73697)
(előzmény: chevy001, 2007-04-20 14:24:42)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-04-20 20:16:21
Persze hogy hetes, hülyeségeket írok.
sorszám: 19329 (73696)
(előzmény: peti.janka, 2007-04-20 12:19:58)

 
 
osztro
válasz erre | email2007-04-20 15:59:31
Szeva igen megvan még a dinamóm! Ha jól emlékszem két dinamóm meg egy 125 ös hengerem meg egy első felnim fékdobbal azokat mind odaadom
ha megcsinálod a telókat pöpecre!
sorszám: 19328 (73690)
(elözmény: LG TS, 2007-04-18 16:51:29)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-04-20 15:23:50
Valószinű hogy a téli pára a karbiban lecsapódott és az vizcseppé alakul.És a vizet odaszivja menet közben a fuvókához
és az lehet a gond.Egy pucolás ráfér.DE ezekelőtt még nézd meg a gyertya tisztaságát és hézagját a tul nagy se jó.A levegőcsavart és az alapjáratot ne bántsd mert ha jó volt minden mielőtt leálltál télen akkor az az idő alatt magától nem álitódott el.
sorszám: 19327 (73686)
(előzmény: Dezzsoke, 2007-04-19 18:57:35)

 
 
dadis
válasz erre | email2007-04-20 15:23:31
én is tettem az enyémre gyári"sportkipuffot", de szerintem szart se ér... monnyuk én nme arra használom amire a többség, nekem alacsony fordulaton kell nagy nyomaték, de a rezós kipuff nekem nem jött be. különben könnyen ki lehet pucolni. mi úgy szoktuk h lángehegesztővel végigküddjük azt kipuccolódik(csak úgy ég ki belőle a kox...)
Sok sikert!
sorszám: 19326 (73685)
(előzmény: devil84, 2007-04-20 14:04:32)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-04-20 15:15:06
Nézd meg a váz nyaknál elsőképp meg a lámpafejbe bemenő kábelek valahol a furatoknál,km/formérőben,Gyujtáskapcs.-ról leesett valamelyik,Üres visszajelző,Dinamó környékén/generátor,maga a fesszab jó e,index kábelek,féklámpa kapcsolója,duda vezetéke,akksi biztositó táblájánál nézz körül.Egyenlőre ennyi.
sorszám: 19325 (73684)
(előzmény: chevy001, 2007-04-20 14:24:42)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-20 15:04:23
Hogy szívni fogsz de megtalálod a hibát :D:D:D
sorszám: 19324 (73683)
(előzmény: chevy001, 2007-04-20 14:24:42)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-04-20 14:24:42
De jó itt a hétvége, én meg eshetek neki Mz-nek, valószínű testel az egyik kábelem. Kereshetem a tűt a széna kazalban :S
Esetleg tudnátok adni valami támpontot mi lehet a legvalószínűbb.
sorszám: 19323 (73682)

 
 
devil84
válasz erre | email2007-04-20 14:04:32
Hali!
Van egy gyári kipufogós Etz 125-öm, aminek kissé(nagyon)eltömődött a kipufogója. Kérdés, hogy érdemes-e vele szenvedni: szétvágni, némely alkatrészt kiszedni. Vagy javasoltabb egy sportkipufogót beszerezni???
Aki esetleg csinált már ilyen gyári "átalakítást" elmondhatná, hogy mire kellene ilynekor figyelni!
THX
sorszám: 19322 (73680)

 
 
Victor
válasz erre | email2007-04-20 13:08:28
Bocsi kimaraddt az S a "riasztó" szóból.
sorszám: 19321 (73678)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-20 12:51:48
Fúrd meg a deklit és tegyél rá egy ventillátort :DDDD majd vezesd a levegőt a karbi elé :D:D:D:D:D turbo ready :D
sorszám: 19320 (73676)

 
 
Victor
válasz erre | email2007-04-20 12:50:41
Sziasztok!

MOTORRIAZTÓ ELADÓ!

A készülék speciálisan a jármű dolésének megváltozására reagál. A készülék bekapcsolás után azonnal élesre van állítva, helyzetváltozáskor azonnal bekapcsolja a riasztást és megszólaltatja a motor saját kürtjét vagy egy utólag beépített kürtöt. A kürt szaggatottan szól. A készülék tartozéka egy kulcsos kapcsoló az élesre állításhoz.
A riasztó 12V-rólműködik. Mérete 7.5x7.5 cm
Ára 5000Ft.
Érdeklődni az uce013@freemail.hu e-mail címen lehet.
sorszám: 19319 (73675)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-20 12:19:58
Hali! az eggy 7es csavar és csak imbusz csavart rakhatsz be különben nem fér el az oldaldekli alatt!
sorszám: 19318 (73674)
(előzmény: k-rudi, 2007-04-19 23:15:45)

 
 
cseh9
válasz erre | email2007-04-20 05:55:34
köszönöm szépen a segitségeket.:)
sorszám: 19317 (73640)
(előzmény: k-rudi, 2007-04-19 22:06:51)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-04-19 23:15:45
Király, kössz!
Nézegettem a cuccot, először kerestem a felfogatást a jeladón, aztán leesett hogy a mágnes tartja, a tüske csak pozicionálja :D. Egyedül a 13-as csavart kell kicserélni(ami a bütyköt tartotta). Gondolom imbusszal megoldható. Holnap nekiborulok.
sorszám: 19316 (73633)
(előzmény: peti.janka, 2007-04-19 22:36:11)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-19 22:36:11
Eggy az egyben rá lehet rakni a bütyköstengely helyére! az alaplapon csak eggy tüske van amivel be lehet álítani.
sorszám: 19315 (73632)
(előzmény: k-rudi, 2007-04-19 22:22:55)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-04-19 22:22:55
Ha már írok: Megszakítós ETZ-t alakítok át elektronikusra, gyári alkatrészekkel. A mágnes egy az egyben felmegy a megszakító helyére(csap átmérője)? Alaplapot kaptam, azzal nem lesz gond.
sorszám: 19314 (73630)

 
 
peti74
válasz erre | email2007-04-19 22:08:38
Amennyiben 6V-os MZ-ről van szó (nem írtad persze, de az előtétellállásról sejteni lehet) akkor igen, ha az összes drót a dinamón gyári, akkor csak le kell venni.

De mielőtt felteszed az elektronikus szabályzót, azért győződj meg a dinamód jóságáról (nehogy megint az legyen belőle, hogy az elektronikus szabályzó a hibás).
Ha az előtétellenállást levetted, akkor
a az állórésznek úgy kell lennie, hogy az egyik kivezetése egy kis 3-as csavarral le van testelve a "megszakító-torony" melett. Az állórész másik kivezetése pedig a barna bakelit lemez alatt, a DF felirató fémnyelvbe van beleforraszva, mással nem érintkezhet.
Ha ez ok, akkor mérj egy ellenállást a test és a DF között, az állórész akkor jó, ha kb. 3-3,5 ohm között van az ellenállása (ha a műszer rövidzérban sem 0-át mutat, akkor ezt az értéket vond le a mért értékből úgy kapod meg a jó eredményt).
Utána húzd le a kébeleket a dinamóról, indítsd be a motort (aksiról), majd egy darab dróttal kösd össze a dinamón a DF-et (ez lesz a szabályzás nélküli állapot vagyis az öngerjesztés) és a D+t és a D+on mérj feszültséget.
Ha alapjáraton a dinamó öngerjesztésben tud kb. 7 V-ot, és a motort felpörgetve
a feszültsége elszalad 22-25 V-ig, akkor az a dinamó elég jó. Az alapjárati feszütséget a szénkefék érintkezésével nagyban lehet javítani, pl. kis 600-800-as csiszolópapírt érintesz a kommutátorokhoz járás közben (figyeld meg, legalább egy v-ot felugrik az alapjárati feszültség).

Ha ezzel megvagy, bekötheted az elekronikus szabályzót. De érdemes azért a kábeleket, csúszósarukat átnézni tisztaság és jó érintkezés szempontjából. 6V-os rendszeren ez alapkövetelmény.
sorszám: 19313 (73628)
(előzmény: cseh9, 2007-04-19 21:44:15)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-04-19 22:06:51
Csak le venni, persze a vezetéket, ami az állórészből jön és az ellenállás talpára van csavarozva, azt a helyén kell hagyni.
sorszám: 19312 (73627)
(előzmény: cseh9, 2007-04-19 21:44:15)

 
 
Dezzsoke
válasz erre | email2007-04-19 21:57:16
Szia nekem egy autóvillamossági szerelőkötötte bele, ő azt mondta hogy a generátor gerjesztő körébe köti bele ezt a 5-6E ft-s gyufásskatulya méretű izét, és azót 14,1v /alapjárat/ 2En 14,35v 6En 14,45v, szóval a gerjesztő körbe kötötte bele, előtte az a nagy alumínium izé volt benne de 20volttal töltött, nemtom te mienre gondolsz, remélem segített az infó
sorszám: 19311 (73626)
(előzmény: cseh9, 2007-04-19 21:44:15)

 
 
cseh9
válasz erre | email2007-04-19 21:44:15
egy kérdésem lenne.
mz elektronikus szef szab van fenn
és leszedem az elötét ellenálást kell valamit kötögetnem vagy csak le kell venni azt kész. köszy (sürgös)
sorszám: 19310 (73624)

 
 
Dezzsoke
válasz erre | email2007-04-19 18:57:35
Sziasztok,
olyan problémám lenne, hogy a téli leállítás után, most az ETZ 150esem ha bemelegedik / eléri az üzemi hőmérsékletet/ akkor egy picit nagyobb gázadásra ledadog, csak dadog, de gyorsulni egyáltalán nem, vagy nagyon nehezen akar, és 5E fordulat fölé nem nagyon akar menni, 3.ba még eléri a 5500at és ott vége negyedikbe is 5E meg 5.be is 5E. Szóval nyúljak bele a karbiba, vagy a levegőn állítsak?
a levegőállítócsavar meg az alapjárat állító csavar melyik lenne a karbin, és merre csavarva miit csinál?
örülnék, ha tudnátok segíteni, mert így 1-2km után az egész motorozás szenvedéssé válik :S
sorszám: 19309 (73609)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-04-19 17:35:32
Kérdezd meg az ocsmány irodába, mert ez elég speciális eset.

esetleg ekormanyzat.hu-n vannak ilyen ügyleírások
sorszám: 19308 (73605)
(előzmény: LG TS, 2007-04-19 15:07:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-04-19 17:33:17
ja igen ez csak a műszaki vizsga, de mire a nevedre kerül, új rendszámot és forgalmit kap az legalább 30ezer :(
sorszám: 19307 (73604)
(előzmény: creationmz, 2007-04-19 14:47:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-04-19 17:32:11
max 4000huf a KPM-nél
Vass gereben utcaiba vigyed, azok normálisak
sorszám: 19306 (73603)
(elözmény: LG TS, 2007-04-19 13:58:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2007-04-19 17:15:41
az a gond vele, hogy az RD350 egy hengere 175ccm és a membrán is meg a karbi is ehez van kitalálva
sorszám: 19305 (73602)
(elözmény: LG TS, 2007-04-19 09:34:59)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-04-19 15:24:23
Szerintem időben egy fél élet pénzben pedig annyi hogy az őreg Billgates is huzná a száját:))
sorszám: 19304 (73597)
(előzmény: LG TS, 2007-04-19 15:07:05)

 
 
LG TS
válasz erre | email2007-04-19 15:07:05
Ülés közepén az a szíj körbe? Az lenne a kapaszkodó? Olyan van. Meg rendszám is van rajta nem régi fajta. Asszem azért, mert nagyfater nem adta le amikor ki lett vonva a forgalomból. Újra forgalomba helyezés az mennyibe fájhat?
sorszám: 19303 (73596)
(előzmény: creationmz, 2007-04-19 14:47:51)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-19 14:47:51
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy mi van akkor ha nincs redszáma :D vagy régi rendszámos :P
sorszám: 19302 (73595)
(elözmény: LG TS, 2007-04-19 14:18:31)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-04-19 14:29:40
Zöldkártya nincs erre nem kell. Müszaki: 3-4e lehet a vizsgadíj a többi meg attol függ mit kell javítani rajta. Index fények féklámpa fékek lengőkar teló gumik két visszapillantó ülés közepén kapaszkodó(vizsgabázisa válogatja) lószarpofozó kellenek.

Üdv
sorszám: 19301 (73594)
(elözmény: LG TS, 2007-04-19 13:58:51)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-04-19 14:21:17
Jaa. Rosszul olastam :)
Hát azt sajna nem tudom.
sorszám: 19300 (73593)
(elözmény: LG TS, 2007-04-19 14:18:31)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu