hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 15. csütörtök 
Zsófia, Szonja

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

k-rudi
válasz erre | email2007-04-23 15:46:48
Szia, kipróbáltam:
Végig 12V-ot mutatott, egész fordulaton át.
sorszám: 19365 (73800)
(előzmény: peti.janka, 2007-04-21 23:06:59)

 
 
ADDI
válasz erre | email2007-04-23 15:33:40
Köszi a tippet, megnézem. Érdekes, hogy tegnap átvizsgáltam a saruk kapcsolódásait, ahol laza volt, ott korrigáltam, kínosan ügyelve arra, hogy egyesével szedjem le, és ugyanoda tegyem vissza a vezetékeket. Utána kezdte a rendetlenkedést. Rendellenességet szemre nem tapasztaltam, de egy célzott szemrevételezés nem árthat.
sorszám: 19364 (73798)
(előzmény: Vitya, 2007-04-23 15:12:25)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-04-23 15:26:39
Szerintem tegyél valahova ki a netre képeket:)

Megoldható?

Üdv
sorszám: 19363 (73797)
(előzmény: GJózsi, 2007-04-23 13:06:25)

 
 
Vitya
válasz erre | email2007-04-23 15:12:25
Nézd meg a jobb dekli alatt, hogy a generátornál az egyik fázis nincs-e leszakadva (3 fekete drót elvileg) Nekem párszor szétjött a forrasztásnál és olyankor 3000 alatt mindig le akart állni.
sorszám: 19362 (73796)
(előzmény: ADDI, 2007-04-22 19:43:09)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-04-23 13:29:41
Ja, aSZ más! :-)

Üdv,
Zoli
sorszám: 19361 (73791)
(előzmény: GJózsi, 2007-04-23 13:10:16)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2007-04-23 13:10:16
Ez a gép nem alap! Könnyített kuplung, polírozott 4 felömlős 300-as henger, elektronikus gyújtás, rezonátor. 117 kg.
sorszám: 19360 (73789)
(előzmény: RR_ZOZY, 2007-04-23 10:30:26)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2007-04-23 13:06:25
Nem kerületet kell megadni hanem átmérőt!!! Amit írtam az csak példa volt! (ötödiket írtam)! Bármikor leforogja 4-ben a 7500-at, ha nem hiszitek gyertek el és próbáljátok ki!!!
sorszám: 19359 (73786)
(előzmény: z25z, 2007-04-22 23:07:52)

 
 
Rockerke
válasz erre | email2007-04-23 11:08:22
Fékkart és tartályt keresek ETZ hez ... Akinek van eladó, írjon!Kösszi
sorszám: 19358 (73782)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2007-04-23 10:30:26
Hali!

Mindíg kicsit szkeptikus voltam a 130 feletti végsebességekkel (normál gyári állapot mellett)de elvben nem elképzelhetetlen. Enyémnek (alattam) az abszolute vége 125 de nem izgat nagyon, mert 110-et is ritkán megyek vele.

Üdv,
Zoli
sorszám: 19357 (73779)
(előzmény: Atilla, 2007-04-23 09:52:43)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-04-23 09:52:43
Ez kb így van!
Az enyém is 6500-ig bírja, ott vége!
Ez vonatkozik a 4-re is, nem csak 5-re, ott a vége és kész!
És az tényleg 135 Km/h környéke.
Alattam ez egy MZ-től szerintem nagyon szép, nem vagyok nagy MZ szakértő, de van benne munkám bőven, hogy ilyen legyen. Azt is Tudom, hogy egy kicsit még lehetne javítani rajta, de az olyan átalakításokkal járna ami már a normál utcai használat rovására menne.
Szóval nem vállalom be, de ha minden apró átalakítást beleadnék, amiről úgy gondolom kicsit dobna rajta, szerintem akkor sem tudna ilyet.

Szóval valami brutál sok, (és precíz) átalakítás kéne hozzá, hogy 4-ben 7000 fölé pörögjön. Nem beszélve a belefektetett pénzről! Nehez tudom elképzelni, de ha ezt tényleg tudja, akkor ott valami nagy dolog történt! :-)
sorszám: 19356 (73776)
(előzmény: z25z, 2007-04-22 23:07:52)

 
 
z25z
válasz erre | email2007-04-23 00:38:01
jahh es amit irtam a sajatrol az otodikben van....sztem meg a mz kupaban indulo gepek sem tudjak azt amit irsz, de majd laci megcafol :-))
sorszám: 19355 (73772)
(előzmény: z25z, 2007-04-22 23:07:52)

 
 
z25z
válasz erre | email2007-04-22 23:07:52
Na akkor szamoljunk....itt van a help, egy progi a szocioldalon: a 16"-os kerek kerulete: 175 cm azaz 1,75 m, az MZ primer attetele: 2,43
Negyedikben az arany: 1,048 (nem otodikben!!!! ami 0,87) kislanckerek ezek szerint 21, a nagy 48.. akkor 6500 as fordulaton 117 km/h! ergo 7700 at fordul negyedikben a geped.Na ezt nem igazan veszem be meg ha 300-as henger van rajta akkor sem....
Sajat adataim: 18" as hatso, 18-as kislanckerek 6500-on 137 km/h es ez megfelel a valosagnak: gps el 135 km/h jott ki....
sorszám: 19354 (73771)
(előzmény: GJózsi, 2007-04-22 21:25:40)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-04-22 23:06:26
Töltéshiba lehet. A gyújtás alig pár wattot eszik, a többi fogyasztó - nyilván - már sokkal többet ezért amikor rátezsed őket, a gyújtásnak se marad elég áram...
Mérj rá az akksira, üzem kközben 14 V körüli feszültségnre megy fel a fesz. Egyébként az oldalról letölthető javkönyv tök jól leírja a méricskéléseket.
sorszám: 19353 (73770)
(előzmény: ADDI, 2007-04-22 19:43:09)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2007-04-22 22:52:07
Nem ugyan azzal aadatokkal kell számolni 16 illetve 18-as kerék esetén.

V=(N*D*3,14*60):(A*G*100000)

V a haladási sebesség
N a motor fordulatszáma
D a hátsókerék átmérője
3,00-18"-es kerék esetén 582mm
3,50-16"-es kerék esetén 562mm
A a motor-tengelykapcsoló és a sebességváltómű-hátsó kerék közötti áttétel
G a sebességfokozat áttétele

Pl:V=(5700*562*3,14*60):(2,43*2,28*0,87*1000000)=125km/h
sorszám: 19352 (73768)
(előzmény: chevy001, 2007-04-22 22:00:34)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-04-22 22:00:34
Ezt nem akaródzik bevenni a gyomrom. Ami szemet szúr nekem, az az, hogy a 250 18as hátsókerékkel fut, míg a kis tz 16al. Tehát azonos fordulaton a gyári vázban nagyobb a végsebesség, ezért a fordulattal nem tudsz végsebességet számulni, mivel evvel a hátsó kerékkel azonos fordulaton kissebb a sebesség. Az meg szerintem higy 300as a henger nem emeli meg a sebességet, "csak" nyomatékosabb lesz. De ez az én véleményem.
Egyébként óraszerint nekem a ts vázban az etz blokk negyedikben megy 120at, ötödikben meg akasztja az órát. Na most én lemértem kocsival (tudom, hogy az se pontos de valamit csak jelent) mikor fullon húztam neki, akkor a kocsi órája 110 körül mutatott.
Egy szó mint száz a gyári óra NEM pontos.
sorszám: 19351 (73767)
(előzmény: GJózsi, 2007-04-22 21:25:40)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2007-04-22 21:50:27
vélemény:

Egy GSXRes túlélési esélyei a tiedhez képest az egekben:)
sorszám: 19350 (73766)
(előzmény: GJózsi, 2007-04-22 21:25:40)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2007-04-22 21:25:40
Az óra nem csal! 1-2 hónapja teszteltem. az MZ hogyan továbban van egy képlet ami alapján ki lehet számolni fordulatszám alapján a sebességet. Nem emlékszem mekkora fordulatnál, de 120-at mutatott az óra, számolással pedig 120,1-jőtt ki. (cross gumim van elöl, hátul. Egyébként 125-ös etz váz, 250-es etz blokk, 300-as henger. :)
sorszám: 19349 (73765)
(előzmény: z25z, 2007-04-22 20:35:11)

 
 
z25z
válasz erre | email2007-04-22 20:35:11
Ugye nem MZ rol van szo? Ha netan megis akkor az en velemenyem, hogy csal az ora :-)))))
sorszám: 19348 (73759)
(előzmény: GJózsi, 2007-04-22 20:10:26)

 
 
GJózsi
válasz erre | email2007-04-22 20:10:26
Üdv mindenkinek!

Ma kiprobáltam a vezérgépet! 16-os hátsókerék, 21-es első lánckerék 300-as henger 4-ben 140!!! Véleményeket várok!!! Köszi
sorszám: 19347 (73757)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-04-22 19:57:30
Nekem is csinált ilyet pár hete, akkor rövidzárra gyanakodtam. De egy síma gyertya csere mindent meg oldott, azóta minden mehet egyszerre.
sorszám: 19346 (73756)
(előzmény: ADDI, 2007-04-22 19:43:09)

 
 
ADDI
válasz erre | email2007-04-22 19:43:09
Uraim, segítségre van szükségem, mert az elektromosság nem az erősségem.A 250-es TZ-men egy olyan jelenséget figyeltem meg, hogy alapjáraton szépen muzsikál, de amint valamilyen fogyasztót -mondjuk index- kapcsolok rá, dadogva, szaggatva leáll. Ha elég gyors vagyok és lekapcsolom az indexet, vagy a féklámpát (ezekkel próbáltam)mielőtt leállna, akkor ketyeg tovább. Ha feljebb emelem a fordulatot, kb. 2200 környékére, akkor már jobban bírja, de több fogyasztót akkor sem oké, szintén azonnal vége. Magasabb fordulaton viszi az indexet, féklámpát, tompítottat is, de amint rányomom a refit, szintén megáll. Simán csak a fénykürttel is ezt csinálja. Mi lehet a baj?
sorszám: 19345 (73754)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-21 23:06:59
probáld meg azt hogy akkurol adsz pozitívot a 15re, negatívot a 31 re és eggy ledet 500ohmos ellenálattal vagy eggy műszert raksz a pozitív és a 7(jel)közéakkor fél körön mérnie kell a müszernek 12voltot vagy világíta led, és a felső holtpont előtt kell kialudnia 2,7-3mm-el ezt probáld ki és írj hogy mire jutottál! az az alkatrész eggy fekete 3 lábu kis kütyü a mágnesgyürü alatt!
sorszám: 19344 (73735)
(előzmény: k-rudi, 2007-04-21 22:52:48)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-04-21 22:52:48
Ja, úgy kötöttem be. Nem azt írtad mailben, hogy az cserélve volt? Hogy néz ki az az alkatrész?
sorszám: 19343 (73734)
(előzmény: peti.janka, 2007-04-21 21:11:42)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-21 21:11:42
15re megy a pozitív a 31 re a negatív a 7 a jel jól kötötted be? ha igen akkor lehet halott a hall ic haveroméba is azt kellet cserélni
sorszám: 19342 (73732)
(előzmény: k-rudi, 2007-04-21 20:09:06)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-04-21 20:09:06
Na, felcuppant a szerkezet -hagytam kis rést a jeladónak- gyújtás rá, átforgat, semmi. Rákötöttem az elektronikát a megszakítóra, azzal megy, tehát a doboz jó. Sztem a jeladó térdelt le. Ötlet?
sorszám: 19341 (73731)
(előzmény: peti.janka, 2007-04-21 17:21:36)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-21 19:09:57
Persze tudok küldeni képet de igazábol semmi extra, beálítottam 2mm re a gyuszit és onnan viszi el felfelé asszem 4miliig de majd ha bejárattam a gépet akkor álok neki vele kisérkletezni! nekem eredeti jeladó van rajta és peti74 féle elektronika elősször eggy házi jeladóval probálkoztam igc nélkül fasza volt úgy is, de az igcvel már nem ment, akkor Petivel felraktuk az eredeti jeladót és jó is lett egyböl. esetleg a mentett beálításokat el tudom küldeni! Ha valamire kiváncsi vagy megírom mailben a számom és hívj fel! szivesen segítek!
sorszám: 19340 (73728)
(előzmény: herrwatt, 2007-04-21 18:55:49)

 
 
herrwatt
válasz erre | email2007-04-21 18:55:49
Hi!
Nekem régóta nem jön össze az igc az etz-be! Milyen beállítást, és milyen jeladót, elektronikát, gyújtótrafót használsz? Esetleg képeket tudnál róla küldeni, ha szépen megkérlek?
Válaszodat előre is köszönöm!

Üdv: Herr'Watt
sorszám: 19339 (73727)
(előzmény: peti.janka, 2007-04-21 17:28:07)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-21 17:28:07
Sziasztok! Eggy kis élménybeszámoló: Tegnap elészült a 300as etzm igcvel szerelve! most van benne kb150km, már 1000res fordulattol húz és 120nál még érezhetően jól gyorsul tovább nem hajtottam mert még járatós. De ha valaki akar eggy könyen megcsinálható tuningot a gépére ezeket merem ajánlani!!! Ma voltam Komáromban a motoros felvonuláson és abszolut nem is melegedett a gép 130km-el a blokjhában teljesen jól viselkedett! szóval ha valaki tzre akar tuningot ezeket aajánlom mert tényleg nagyon jó lett!!!
sorszám: 19338 (73726)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-21 17:21:36
nem! úgy kel ki kihézagolni hogy ne érjen hozzá!
sorszám: 19337 (73725)
(előzmény: k-rudi, 2007-04-21 14:09:41)

 
 
optimus
válasz erre | email2007-04-21 16:21:17
sztm kettőt, ha csak nem BIG BANG blokkos :DDD
sorszám: 19336 (73722)
(előzmény: tams9, 2007-04-21 09:11:14)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-04-21 14:09:41
Hali!

A jeladó hátlapja (fém) hozzáérhet az alaplaphoz?
sorszám: 19335 (73718)
(előzmény: peti.janka, 2007-04-20 12:19:58)

 
 
tams9
válasz erre | email2007-04-21 09:11:14
Üdv!
Volna 1 kérdésem!
A 4 ütemű 4 hengeres autó 1 főtengelyfordulat alatt hányat gyújt? A 2 ütemű 1 hengeres az 1-et, ez biztos. De az autókba 2 jár párhuzamosan vagy hogy? Csak mert megzavarodtam kicsit és digitális fordulatszámmérőt építenék az MZ-mre de olyan van ami autóra van kitalálva és az ocillátort kellene átrendezni, ha nem egyforma a gyújtás, de azt nem tudom, hogy lehetne.
sorszám: 19334 (73708)
(előzmény: Zapkorte, 2007-04-20 22:48:30)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-04-20 22:48:30
Fura amúgy, nekem is épp most halt le az akkum a kocsimban. Szulfátzárlat. Estétől reggelig szépen kisül. Akkor is, ha le van kötve róla a test. No nem mondom, hogy nem szolgált ki, mert 2003-ban már a bontóból vettem (szidja még valaki a perion akkut nekem ezek után), de nem is ez a lényeg, hanem hogy az akkuk tudnak ilyet csinálni, szóval minden különösebb szerelés előtt érdemes lekötni az akkut, és megnézni, úgyis ledöglik-e.
sorszám: 19333 (73704)
(előzmény: levendel, 2007-04-20 20:21:27)

 
 
optimus
válasz erre | email2007-04-20 20:37:21
Elektromos fesszabnál a B+ hova megy, ETZ-nél??? Valaki segítsen plííí
sorszám: 19332 (73699)

 
 
ZsoZol
válasz erre | email2007-04-20 20:26:32
Helló!
Volna 1 kérdésem! 6 voltos Trabant fesszabályzó jó-e 250-es Trophyra, vagy TS-re?
sorszám: 19331 (73698)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-04-20 20:21:27
Szerintem rakjál próbalámpát/ampermérőt akksi + és a rá menő drót közé és nézzed meg elősször azt, h minden lekapcsolva esetén folyik-e áram. Aztán gyuszit rátéve és az egyes fogyasztókat gyk.-val kapcsolgatva, de kiiktatgatva őket megy-e áram a gyk.-ba. Osztán ahol lehúzott drót ellenére is folyik, arrafelé a bibi. Valami ilyesmi.
sorszám: 19330 (73697)
(előzmény: chevy001, 2007-04-20 14:24:42)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-04-20 20:16:21
Persze hogy hetes, hülyeségeket írok.
sorszám: 19329 (73696)
(előzmény: peti.janka, 2007-04-20 12:19:58)

 
 
osztro
válasz erre | email2007-04-20 15:59:31
Szeva igen megvan még a dinamóm! Ha jól emlékszem két dinamóm meg egy 125 ös hengerem meg egy első felnim fékdobbal azokat mind odaadom
ha megcsinálod a telókat pöpecre!
sorszám: 19328 (73690)
(elözmény: peti.janka, 2007-04-18 16:51:29)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-04-20 15:23:50
Valószinű hogy a téli pára a karbiban lecsapódott és az vizcseppé alakul.És a vizet odaszivja menet közben a fuvókához
és az lehet a gond.Egy pucolás ráfér.DE ezekelőtt még nézd meg a gyertya tisztaságát és hézagját a tul nagy se jó.A levegőcsavart és az alapjáratot ne bántsd mert ha jó volt minden mielőtt leálltál télen akkor az az idő alatt magától nem álitódott el.
sorszám: 19327 (73686)
(elözmény: peti.janka, 2007-04-19 18:57:35)

 
 
dadis
válasz erre | email2007-04-20 15:23:31
én is tettem az enyémre gyári"sportkipuffot", de szerintem szart se ér... monnyuk én nme arra használom amire a többség, nekem alacsony fordulaton kell nagy nyomaték, de a rezós kipuff nekem nem jött be. különben könnyen ki lehet pucolni. mi úgy szoktuk h lángehegesztővel végigküddjük azt kipuccolódik(csak úgy ég ki belőle a kox...)
Sok sikert!
sorszám: 19326 (73685)
(előzmény: devil84, 2007-04-20 14:04:32)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2007-04-20 15:15:06
Nézd meg a váz nyaknál elsőképp meg a lámpafejbe bemenő kábelek valahol a furatoknál,km/formérőben,Gyujtáskapcs.-ról leesett valamelyik,Üres visszajelző,Dinamó környékén/generátor,maga a fesszab jó e,index kábelek,féklámpa kapcsolója,duda vezetéke,akksi biztositó táblájánál nézz körül.Egyenlőre ennyi.
sorszám: 19325 (73684)
(előzmény: chevy001, 2007-04-20 14:24:42)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-20 15:04:23
Hogy szívni fogsz de megtalálod a hibát :D:D:D
sorszám: 19324 (73683)
(előzmény: chevy001, 2007-04-20 14:24:42)

 
 
chevy001
válasz erre | email2007-04-20 14:24:42
De jó itt a hétvége, én meg eshetek neki Mz-nek, valószínű testel az egyik kábelem. Kereshetem a tűt a széna kazalban :S
Esetleg tudnátok adni valami támpontot mi lehet a legvalószínűbb.
sorszám: 19323 (73682)

 
 
devil84
válasz erre | email2007-04-20 14:04:32
Hali!
Van egy gyári kipufogós Etz 125-öm, aminek kissé(nagyon)eltömődött a kipufogója. Kérdés, hogy érdemes-e vele szenvedni: szétvágni, némely alkatrészt kiszedni. Vagy javasoltabb egy sportkipufogót beszerezni???
Aki esetleg csinált már ilyen gyári "átalakítást" elmondhatná, hogy mire kellene ilynekor figyelni!
THX
sorszám: 19322 (73680)

 
 
Victor
válasz erre | email2007-04-20 13:08:28
Bocsi kimaraddt az S a "riasztó" szóból.
sorszám: 19321 (73678)

 
 
creationmz
válasz erre | email2007-04-20 12:51:48
Fúrd meg a deklit és tegyél rá egy ventillátort :DDDD majd vezesd a levegőt a karbi elé :D:D:D:D:D turbo ready :D
sorszám: 19320 (73676)

 
 
Victor
válasz erre | email2007-04-20 12:50:41
Sziasztok!

MOTORRIAZTÓ ELADÓ!

A készülék speciálisan a jármű dolésének megváltozására reagál. A készülék bekapcsolás után azonnal élesre van állítva, helyzetváltozáskor azonnal bekapcsolja a riasztást és megszólaltatja a motor saját kürtjét vagy egy utólag beépített kürtöt. A kürt szaggatottan szól. A készülék tartozéka egy kulcsos kapcsoló az élesre állításhoz.
A riasztó 12V-rólműködik. Mérete 7.5x7.5 cm
Ára 5000Ft.
Érdeklődni az uce013@freemail.hu e-mail címen lehet.
sorszám: 19319 (73675)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2007-04-20 12:19:58
Hali! az eggy 7es csavar és csak imbusz csavart rakhatsz be különben nem fér el az oldaldekli alatt!
sorszám: 19318 (73674)
(előzmény: k-rudi, 2007-04-19 23:15:45)

 
 
cseh9
válasz erre | email2007-04-20 05:55:34
köszönöm szépen a segitségeket.:)
sorszám: 19317 (73640)
(elözmény: peti.janka, 2007-04-19 22:06:51)

 
 
k-rudi
válasz erre | email2007-04-19 23:15:45
Király, kössz!
Nézegettem a cuccot, először kerestem a felfogatást a jeladón, aztán leesett hogy a mágnes tartja, a tüske csak pozicionálja :D. Egyedül a 13-as csavart kell kicserélni(ami a bütyköt tartotta). Gondolom imbusszal megoldható. Holnap nekiborulok.
sorszám: 19316 (73633)
(elözmény: peti.janka, 2007-04-19 22:36:11)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu